abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 19:25:26 #76
236264 crew  capricia
pi_209895009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie post 51 van dit topic van @:Lt.Bookman
Daar zat een moord tussen, die op Fortuyn toch?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_209895085
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:13 schreef Hanca het volgende:
Van Rij vertrekt ook. Dat geeft wel een leuke vraag, welke ministers zien we nog terug (in de kamer of in een volgend kabinet)?

VVD:
Rutte, Adriaansens, Harbers, Yeşilgöz, Schreinemacher, Van der Wal, Van der Burg, Van der Maat, De Vries

CDA:
Hoekstra, De Jonge*, Bruins Slot*, Van Gennip, Van Rij, Heijnen

D66:
Kaag, Ollongren, Dijkgraaf, Kuipers, Jetten, Weerwind, Uslu, Van Huffelen, Vijlbrief

CU:
Schouten, Adema, Van Ooijen

* = wel beschikbaar als minister

Gokje: we zien alleen Yeşilgöz, Van den Burg, Van der Maat terug bij VVD, niemand van het CDA (edit: Van Gennip wel dus), alleen Jetten en Vijbrief van D66 en alleen Van Ooijen van de CU. Er wordt heel drastisch gebroken met deze periode.
Hoekstra heeft toch niet gezegd dat die niet meer beschikbaar is als minister?

quote:
De 47-jarige Hoekstra ziet ook geen toekomst voor zichzelf in de Tweede Kamer. "Dat ligt niet voor de hand." Hij beraadt zich nog op wat hij wel wil. Hij zal zijn taak als demissionair minister van Buitenlandse Zaken uitdienen, maar wil niet speculeren of hij daarna nog terugkeert in een volgend kabinet.
graag op anoniem
pi_209895150
Volgens de T wordt Sophie Hermans minister van onderwijs. Ze is wel goed met tassen natuurlijk. Dat is handig op een school :P

@Janneke141
  vrijdag 14 juli 2023 @ 19:47:06 #79
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209895334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:34 schreef Spablauw214 het volgende:
Volgens de T wordt Sophie Hermans minister van onderwijs. Ze is wel goed met tassen natuurlijk. Dat is handig op een school :P

@:Janneke141
Hoe kan een mens zo omhoog blijven vallen?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209895670
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zie post 51 van dit topic van @:Lt.Bookman
Dat was toch wel onder uitzonderlijke omstandigheden die we nu eigenlijk niet hebben.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 21:13:57 #81
236264 crew  capricia
pi_209896595
Nog twee over. Rob en Sophie.
(Al mis ik Ollongren op deze foto. Die was ook bij de formatie betrokken)

twitter

Als je iemand, die even een weekje geen nieuws heeft gevolgd, deze implosie vertelt, gaan ze je niet geloven.
- Goethe, “Faust”
pi_209896747
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:49 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Johan van Oldenbarneveld? ;)
pi_209896877
quote:

Mooi bedankje voor bewezen diensten of wat is hier de gedachte achter?
zie email 27 oktober
pi_209896963
https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-scholen-a4169834

En het beeld dat Wiersma inhoudelijk zo’n goed minister was behoeft ook wat bijstelling. De directeur van de onderwijsinspectie heeft aan alle noodremmen die er zijn moeten hangen na “onwettige” aanwijzingen van Wiersma.
zie email 27 oktober
pi_209897070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:

En het beeld dat Wiersma inhoudelijk zo’n goed minister was behoeft ook wat bijstelling. De directeur van de onderwijsinspectie heeft aan alle noodremmen die er zijn moeten hangen na “onwettige” aanwijzingen van Wiersma.
Opgeruimd staat netjes, dit kan echt niet!
pi_209897097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zo makkelijk lijkt het me niet een vrijwilliger te vinden... dus dat ze bij haar uitkomen vind ik niet zo onverwachts, eigenlijk. Het was Hermans of een 60+er met onderwijsachtergrond.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209897125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo makkelijk lijkt het me niet een vrijwilliger te vinden... dus dat ze bij haar uitkomen vind ik niet zo onverwachts, eigenlijk. Het was Hermans of een 60+er met onderwijsachtergrond.
Ik snap ook wel dat het een demissionaire periode is. Maar het is wel een minister voor dus je kunt hem ook vacant laten. Wat voegt Hermans nou toe?
zie email 27 oktober
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 21:47:58 #88
236264 crew  capricia
pi_209897183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap ook wel dat het een demissionaire periode is. Maar het is wel een minister voor dus je kunt hem ook vacant laten. Wat voegt Hermans nou toe?
Mss verwachten ze een hele lange formatie?
- Goethe, “Faust”
pi_209897221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dan moet een andere minister het er bij willen doen, ik had niet het idee dat Wiersma zich verveelde. En dat voor wellicht 1,5 jaar, dit kabinet gaat denk ik net zolang demissionair zijn als ze gewoon hebben bestaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209897260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet een andere minister het er bij willen doen, ik had niet het idee dat Wiersma zich verveelde. En dat voor wellicht 1,5 jaar, dit kabinet gaat denk ik net zolang demissionair zijn als ze gewoon hebben bestaan.
Het idee van demissionair is nou net dat de minister zich wel verveelt en alleen dat doet wat echte moet gebeuren. De tijd van grootse beleidsplannen is voor dit kabinet voorbij.

Maar goed, ik vind het ook geen halszaak. Alleen als Hermans geen fractievz was geweest dan had ze dit baantje nooit gekregen. Die overtuiging heb ik wel.
zie email 27 oktober
pi_209897328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Komt er een plekje vrij in de kamer voor Yeşilgöz, is ze als nieuwe fractievz meer zichtbaar richting verkiezingen :D
pi_209897414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het idee van demissionair is nou net dat de minister zich wel verveelt en alleen dat doet wat echte moet gebeuren. De tijd van grootse beleidsplannen is voor dit kabinet voorbij.

Maar goed, ik vind het ook geen halszaak. Alleen als Hermans geen fractievz was geweest dan had ze dit baantje nooit gekregen. Die overtuiging heb ik wel.
Dat hangt van de kamer af, wellicht willen ze wel een keer verstandig zijn en niet alles plat gooien. Of liever: alle ministers voor hun ministerie de problemen laten beschrijven en een set mogelijke oplossingsrichtingen laten maken, inclusief narekeningen van CBS e.d.
Laat Van Rij bijvoorbeeld eens beginnen aan de berekeningen voor de hervorming van het belastingstelsel.

Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:03:12 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209897418
quote:

Ik ga huilen in een hoekje van mij klaslokaal, ok?

Overigens wel knap dat ze kennelijk al ministersposten aan het verdelen zijn nog vóórdat de verkiezingen zijn geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209897442
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ga huilen in een hoekje van mij klaslokaal, ok?

Overigens wel knap dat ze kennelijk al ministersposten aan het verdelen zijn nog vóórdat de verkiezingen zijn geweest.
Ze vult alleen Wiersma zijn opengevallen plek op.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:07:19 #95
346939 Janneke141
pi_209897466
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze vult alleen Wiersma zijn opengevallen plek op.
Oh, zo. Ja, ik kom net terug van het terras. Ik ga nog steeds huilen in een hoekje, mag dat?
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:11:52 #96
346939 Janneke141
pi_209897526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:35 schreef trein2000 het volgende:

Ik zie het probleem niet. Wees blij dat er eindelijk iemand was die daadwerkelijk wat wilde aanpakken, ook al was dat tegen het zere been van het conservatieve bolwerk (aan ons ligt het niet) dat de onderwijsinspectie heet.

Maar laten we tijdens het volgende kabinet vooral weer iemand benoemen die vier jaar lang de status quo gaat bewaken. Type-Hermans zeg maar. Mogen we onszelf in 2028 opnieuw gaan afvragen waarom we nog steeds dalen op de pisalijsten.
pi_209897548
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, zo. Ja, ik kom net terug van het terras. Ik ga nog steeds huilen in een hoekje, mag dat?
Ja, natuurlijk. Zelfs demissionair is minister Hermans nog om te huilen.
pi_209897552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zie het probleem niet. Wees blij dat er eindelijk iemand was die daadwerkelijk wat wilde aanpakken, ook al was dat tegen het zere been van het conservatieve bolwerk (aan ons ligt het niet) dat de onderwijsinspectie heet.

Maar laten we tijdens het volgende kabinet vooral weer iemand benoemen die vier jaar lang de status quo gaat bewaken. Type-Hermans zeg maar. Mogen we onszelf in 2028 opnieuw gaan afvragen waarom we nog steeds dalen op de pisalijsten.
Als je met werkelijk iedereen op ramkoers ligt dan doe je je werk niet goed. Onderdeel van het vak is ook draagvlak creëren, zowel politiek als maatschappelijk. Natuurlijk moet er wel eens een dwarsligger gesensibiliseerd worden, maar niet ‘wij tegen zij’.

En dan laten we het deel ‘onwettig’ nog buiten beschouwing.
zie email 27 oktober
pi_209897573
Ik had tot vandaag nog nooit van minister van Gennip. Lol
pi_209897601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik had tot vandaag nog nooit van minister van Gennip. Lol
Heeft ze goed gedaan dan. Die hele inflatiecompensatiesoap is haar portefeuille hè? (Koopkracht).
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')