abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209885899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
De pakkans voor bedreigen van politici is op dit moment bijna 0. Er wordt namelijk niemand opgepakt. Ook hetzelfde bij Prinses Amalia. Er zijn dus niet genoeg middelen. Of dat nu in personeel of in mogelijkheden om echt onderzoek te doen zit, mag de AIVD of de politie doorgeven. Maar dit moet wat mij betreft echt wel prioriteit hebben en als daar extra bevoegdheden voor nodig zijn, moet dat gewoon kunnen.

De bedreigers breken gewoon onze democratie af, die is te kostbaar om zo te laten vallen.
Er worden gewoon mensen opgepakt hoor.

https://nos.nl/artikel/24(...)reigen-premier-rutte
https://nos.nl/artikel/24(...)ond-opnieuw-opgepakt

Dat is het hele probleem met dit onderbuikgeneuzel. Volledig feitenvrij.
pi_209885904
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:37 schreef capricia het volgende:
Misogynie als politiek wapen

https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen

Longread. Artikel heeft dan ook wel heel veel vrouwen in de Nlse poltiek gesproken. We hebben nog wel een lange weg te gaan. Al wisten veel mensen dit al wel. :{
En weer gezeik over tweets :')

Rot toch een eind op man. Twitter doet er gewoon niet toe, negeer die onzin en ga verder met je leven. Een bericht op twitter is geen reële bedreiging en zal dat ook nooit zijn. Twitter is nooit een doorsnee van de samenleving geweest en zal dat ook nooit zijn.
pi_209885909
Een Tweet is net zo veel waard voor een politicus als een post hier. Het wordt tijd dat politici en media dat eindelijk ook eens doorhebben.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 00:50:13 #244
236264 crew  capricia
pi_209885914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Rot toch een eind op man. Twitter doet er gewoon niet toe, negeer die onzin en ga verder met je leven. Een bericht op twitter is geen reële bedreiging en zal dat ook nooit zijn. Twitter is nooit een doorsnee van de samenleving geweest en zal dat ook nooit zijn.
Als je die vorm van intimidatie allemaal maar normaal vindt, dan moet je niet verbaasd zijn als het zich ook buiten, in het echte leven, manifesteert.

Dilan Yeşilgöz-Zegerius die bijna een jaar niet normaal buiten heeft kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden.
Aanslagen die verijdeld zijn op Sylvana Simons.
Handgeschreven brieven met grove verkrachtingsfantasieën naar vrouwelijke kamerleden.

Dus nee, ook online, moet je dit niet tolereren of legitimeren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209885925
Dit type moddergooien is al 50 jaar aan de gang. Kaag is niet de eerste en helaas ook niet de laatste.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 01:10:27 #246
236264 crew  capricia
pi_209885936
En nog een analyse:

quote:
Waarom Kaag zoveel haat oogstte: een ambitieuze vrouw in de politiek moet het dubbel ontgelden

Om haar gezin te beschermen tegen alle bedreigingen, verlaat D66-leider Sigrid Kaag de politiek. Ze wilde de eerste vrouwelijke premier worden, maar werd slachtoffer van misogynie. ‘Dit gaat ook over je partner, dochter, vriendin, collega.’
https://www.volkskrant.nl(...)Echobox=1689269969-1
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 juli 2023 @ 02:28:19 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209886008
quote:
Ik ben fan van Lilian Marijnissen, eveneens een vrouw met ambitie. Caroline van de Plas kan me op bepaalde vlakken eveneens bekoren (kijk voor de grap eens wat sommige users zeker in POL over háár schrijven). Sophie Hermans, hoewel politiek geheel niet mijn deelgenoot, krijgt m.i. eveneens debiele bagger over zich heen gestrooid.

Krijg echter het idee dat we weer vol op het 'vaststaande eigenschap'-orgel gaan trappen en kritiek op Kaag, jeweetwel, inhoudelijke, die ik en anderen ook honderden malen hebben uitgeschreven, maar wat graag in de categorie 'misogynie' geschaard wordt.

Zijn er vrouwenhaters die Kaag (en Simons, en Plas, en Marijnissen) haten omdat ze vrouw zijn, ambitieus, en nog zo middeleeuws van geest zijn dat ze menen dat vrouwen niet in de politiek thuishoren? JAZEKER. Een van de redenen dat ik walg van het pseudofilosofische geneuzel van FvD en types als Jordan Peterson, orthodoxe religie en politiek ultra-conservatisme in het algemeen. Maar laten we aljeblieft niet net doen alsof dit land uitpuilt van de vrouwenhaters, en dat kritiek op Kaag per definitie voort moet komen uit die haat.

En daarbij: wat vreemd dat bepaalde lieden die mij constant verwijten te 'zeiken over woke' het nu ineens allemaal over vrouwenhaat hebben. Wanneer ik de uitwassen van die ideologie, die op werkelijk alle fronten vrouwelijkheid aan het uitvegen, bagatelliseren en opheffen is ("mensen die baren", "mensen die borstvoeding geven", "mensen met een vagina", "people with bonus holes") benoem, die stelt dat vrouwen maar dienen te accepteren dat iedereen die zich vrouw zegt te voelen gebruik moet kunnen maken van vrouwelijke kleedkamers en toiletten - want anders transfoob - waar miss-verkiezingen en sportevenementen eveneens ruim baan moeten maken voor 'de nieuwe leer' (met als extreem gevolg dat een transvrouw een vrouw tijdens een MMA gevecht total loss slaat), valt hoongelach mij ten deel, want ach wat overdreven (mild) of 'je bent trans/homo/LGBTQfoob'.

Vrouwenhaat is er wel in meer vormen dan die van de neanderthalische randdebiel met fakkels. Zou fijn zijn als dat in POL eens wordt erkend.

[ Bericht 11% gewijzigd door EttovanBelgie op 14-07-2023 02:40:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:57 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_209886692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bedreigers zijn ook geen doorsnee van de samenleving.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 08:40:22 #249
5428 crew  miss_sly
pi_209886859
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2023 21:32 schreef SilverMane het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, Lillian zou ook wel niet in het vakje 'typische vrouwen' passen en hoe zit het met Schouten? Ben nu wel benieuwd wat @:miss_sly met deze kwalificatie bedoel?
Een typische vrouw bedoel ik mee goed verzorgd, haren goed, goed en netjes zakelijk maar wel vrouwelijk gekleed. Een Schouten is een heel ander type, degelijker, maar vooral ook een heel andere uitstraling, minder nadrukkelijk aanwezig. Marijnissen is dat inderdaad wel ook, maar aangezien haar partij en zijzelf minder in het centrum van de macht staan, vangt ze ook minder wind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 juli 2023 @ 08:47:36 #250
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209886979
Echt onzin dat het zou komen omdat het een vrouw is, bij Schouten, Yesilgoz, Marijnissen, van der Plas, Keijzer enz. enz. is er een hele andere reactie.

Volgens mij is dat vooral een politiek stokpaardje geweest om wat stemmen te winnen, wat gewerkt heeft. Op een wijze om de zogezegde misogynie aan de kaak te stellen en te verslaan door als antwoord de eerste vrouwelijke minpres naar voren te schuiven.

Wat vreemd is, is dat een deel van die achterban van Kaag welke hiermee dweept dan wel weer zeer vrouwonvriendelijke opmerkingen richting van der Plas heeft gemaakt, zeker ook hier op fok.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:02:53 #251
5428 crew  miss_sly
pi_209887169
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:37 schreef capricia het volgende:
Misogynie als politiek wapen

Longread. Artikel heeft dan ook wel heel veel vrouwen in de Nlse poltiek gesproken. We hebben nog wel een lange weg te gaan. Al wisten veel mensen dit al wel. :{
Ik vraag me af wie in dit topic deze longread allemaal hebben gelezen. Ik vind het onthutsend wat daaruit komt. Het is gedegen analytisch data-onderzoek door een onafhankelijke partij, en het laat zien dat seksisme en vrouwenhaat in de politiek wel degelijk een issue zijn.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:05:32 #252
5428 crew  miss_sly
pi_209887187
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:47 schreef FlippingCoin het volgende:
Echt onzin dat het zou komen omdat het een vrouw is, bij Schouten, Yesilgoz, Marijnissen, van der Plas, Keijzer enz. enz. is er een hele andere reactie.

Volgens mij is dat vooral een politiek stokpaardje geweest om wat stemmen te winnen, wat gewerkt heeft. Op een wijze om de zogezegde misogynie aan de kaak te stellen en te verslaan door als antwoord de eerste vrouwelijke minpres naar voren te schuiven.

Wat vreemd is, is dat een deel van die achterban van Kaag welke hiermee dweept dan wel weer zeer vrouwonvriendelijke opmerkingen richting van der Plas heeft gemaakt, zeker ook hier op fok.
Vrouwonvriendelijke opmerkingen, seksitische opmerkingen, gaan alle kanten op. Ik vind Raisa Blommenstijn een afschuwelijk persoon, maar ik vind wat er over haar wordt geschreven ook schandalig. Het maakt niet uit wie het is, het hoort gewoon niet.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:29:08 #253
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_209887471
Ben het helemaal eens dat die bedreigingen walgelijk zijn, maar toch vind ik dat men Twitter veel te veel gewicht geeft in zijn algemeen. Mensen plaatsen hun bericht en sluiten hun pc weer af. Vaak zijn het geesteszieke mensen met behoorlijk wat problemen. Ik lees daar zelden iets inhoudelijks.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:34:02 #254
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209887515
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:29 schreef Revanches het volgende:
Ben het helemaal eens dat die bedreigingen walgelijk zijn, maar toch vind ik dat men Twitter veel te veel gewicht geeft in zijn algemeen. Mensen plaatsen hun bericht en sluiten hun pc weer af. Vaak zijn het geesteszieke mensen met behoorlijk wat problemen. Ik lees daar zelden iets inhoudelijks.
Ligt eraan welke mensen je volgt.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 09:35:11 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_209887529
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:29 schreef Revanches het volgende:
Dat is geheel bubbel afhankelijk, en ik vind het te kort door de bocht om mensen die wat op internet neerplempen gelijk geestesziek te noemen. Je kunt twitter prima zo inrichten dat het een prima plekje is (mijn wetenschappelijke account komt eigenlijk nooit iets raars tegen).

Ik vind het ook te kort door de bocht om een internet platform de schuld van bedreiging en intimidatie in de schoenen te schuiven. Helaas haalt het wel een drempel weg idd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 14 juli 2023 @ 09:48:22 #256
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209887696
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrouwonvriendelijke opmerkingen, seksitische opmerkingen, gaan alle kanten op. Ik vind Raisa Blommenstijn een afschuwelijk persoon, maar ik vind wat er over haar wordt geschreven ook schandalig. Het maakt niet uit wie het is, het hoort gewoon niet.
Ja he hoort niet inderdaad, maar er zijn gewoon erg veel nare mensen, die schrijven erg veel nare dingen, en daarin grijpen ze alles aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:00:27 #257
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209889288
Wat ik dan wel typerend vind - en voor een deel van de mensen zal dit tevens hun negatieve positie tov van Kaag bevestigen- is dat in de media iedereen en zijn moeder het over de vrouwenhaat boeg gooit. Dus half partijvoorzittend Nederland stopt ermee, maar mevrouw Kaag wordt door omstandigheden/extremisten gedwongen omdat ze vrouw is.

Helemaal niets over niet ingeloste politieke beloften, bestuurscultuur, onzichtbaar op haar ministerpost, politiek profiel. Nee hoor, mono-causaal: vrouwenhaat.

Ze kwam er in op de gratie van de NPO en rolt er ook weer uit. Aan institutionele support vanuit Hilversum heeft het iig nooit gelegen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:24:35 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209889538
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:00 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik dan wel typerend vind - en voor een deel van de mensen zal dit tevens hun negatieve positie tov van Kaag bevestigen- is dat in de media iedereen en zijn moeder het over de vrouwenhaat boeg gooit. Dus half partijvoorzittend Nederland stopt ermee, maar mevrouw Kaag wordt door omstandigheden/extremisten gedwongen omdat ze vrouw is.

Helemaal niets over niet ingeloste politieke beloften, bestuurscultuur, onzichtbaar op haar ministerpost, politiek profiel. Nee hoor, mono-causaal: vrouwenhaat.

Ze kwam er in op de gratie van de NPO en rolt er ook weer uit. Aan institutionele support vanuit Hilversum heeft het iig nooit gelegen.
Het zijn wellicht redenen om niet meer op haar te stemmen maar niet om allerlei haatdiarree en bedreigingen over haar uit te storten. Dat komt niet uit de hoek van mensen die teleurgesteld zijn over hoe Kaag het politiek verder deed. Dat komt meer uit een hoek van een heel erg trieste, psyschisch gestoorde en antisociale mentaliteit.

Nou denk ik dat vrouwenhaat daar overigens niet de belangrijkste drijfveer is, al zijn het doorgaans vaak incels die niet met moderne vrouwen om kunnen gaan. Het is eerder een combinatie van een zeer armoedige opvoeding/ontwikkeling, gebrek aan zelfreflectie, een rottig karakter en vooral een intense domheid.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:25:43 #259
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_209889554
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van andere kant is ook best te snappen dat er ook mensen zijn die dat eindeloze gekanker op buut'nlanders aardig beu zijn toch.
Niet helemaal want ook die mensen zien de problemen met migranten en vinden het inderdaad jammer dat de derde generatie nog steeds graag liever geen homo’s heeft. Ze noemen het alleen op een andere manier.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:28:07 #260
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209889588
quote:
2s.gif Op donderdag 13 juli 2023 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Van andere kant is ook best te snappen dat er ook mensen zijn die dat eindeloze gekanker op buut'nlanders aardig beu zijn toch.
Dat "Wie zijn toch die mensen" gaat helemaal op voor de gemiddelde populistische internet-minion. Die begrijpen niet dat niet iedereen zo negatief tegen het leven aankijken en niet iedereen simplistisch denkt: buitenlanders= slecht
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:29:54 #261
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209889601
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:24 schreef Hexagon het volgende:

Nou denk ik dat vrouwenhaat daar overigens niet de belangrijkste drijfveer is, al zijn het doorgaans vaak incels die niet met moderne vrouwen om kunnen gaan. Het is eerder een combinatie van een zeer armoedige opvoeding/ontwikkeling, gebrek aan zelfreflectie, een rottig karakter en vooral een intense domheid.
Dit denk ik ook. En dan vanuit de bedoeling iemand te raken, te kwetsen. Dan pak je mensen op die plekken waar ze kwetsbaar zijn - en bij vrouwen is dat hun uiterlijk. Dus vrouwenhaat is eerder een uiting dan een emotie cq drijfveer.

pi_209889639
Kaag deed me altijd denken aan een paar meiden op de opleiding geneeskunde. Hooghartig, elitair, bekakt overkomend. Maar oh wat waren ze gedreven en ambitieus om de beste arts te worden. Zo één met hart voor de patiënt, die zich keihard voor je inzet. Als je alleen naar de buitenlant keek zag je een elitaire kakker. Maar aan de binnenkant zat een uitermate intelligente student die streefde naar perfectie.

Zo kwam Kaag op mij over. En ik heb de Kaag-haat altijd bijzonder oppervlakkig gevonden van mensen die waarschijnlijk nooit eerder met dit soort intelligente en ambitieuze vrouwen in aanraking zijn gekomen. Jammer dat ze stopt, al was D'66 verder niet mijn partij.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 12:48:31 #263
5428 crew  miss_sly
pi_209889777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:29 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dit denk ik ook. En dan vanuit de bedoeling iemand te raken, te kwetsen. Dan pak je mensen op die plekken waar ze kwetsbaar zijn - en bij vrouwen is dat hun uiterlijk. Dus vrouwenhaat is eerder een uiting dan een emotie cq drijfveer.
twitter

Dit gaat wel een beetje verder dan een vrouw pakken op haar uiterlijk.

En heb je deze al gelezen:
  vrijdag 14 juli 2023 @ 12:58:56 #264
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209889911
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]

En heb je deze al gelezen:
Ja gelezen, het getuigt van weinig diepgang allemaal. Twitterberichten turfen en dan vrouwenhaat roepen.

Nogmaals: ik denk eerder dat het een uiting is dan een intentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 14-07-2023 14:35:50 ]

Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 13:01:13 #265
5428 crew  miss_sly
pi_209889940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja gelezen, het getuigd van weinig diepgang allemaal. Twitterberichten turfen en dan vrouwenhaat roepen.

Nogmaals: ik denk eerder dat het een uiting is dan een intentie.
Artikel gelezen?
pi_209889950
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[ twitter ]

Is er een dergelijk onzerzoek over Hugo de Jonge beschikbaar?
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 13:03:03 #267
5428 crew  miss_sly
pi_209889963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Is er een dergelijk onzerzoek over Hugo de Jonge beschikbaar?
Dit topic gaat over de haat tegen Kaag.

En ook jij: lees het artikel even: https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
pi_209890008
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit topic gaat over de haat tegen Kaag.

En ook jij: lees het artikel even: https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
Ja hier was ik al bang voor. Maar hoe kun je iets kwalificeren als vrouwenhaat als je daar niks tegenoverzet?
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 13:11:30 #269
5428 crew  miss_sly
pi_209890062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja hier was ik al bang voor. Maar hoe kun je iets kwalificeren als vrouwenhaat als je daar niks tegenoverzet?
Artikel gelezen?

Ik heb bovendien al meerdere malen gepost dat ik het niet louter als vrouwenhaat zie, maar wel deels. Dat er veel mannelijke politici zijn die ook stront over zich heen krijgen, is een feit. Dat hoeft niet als whataboutisme aan de haren erbij gesleurd te worden. De politiek is verworden tot een giftife aangelegenheid met een schare racistische, homofobische, seksistische en onfatsoenlijke fans die denken dat ze politici en anderen waarmee ze het niet eens zijn voor van alles mogen uitschelden. En misogynie is daar wel degelijk ook deel van.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 13:15:56 #270
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209890111
Ik vind Kaag een beetje als haar (Megan Rapinoe):

Ja ze levert goed werk: kampioen etc maar op de 1 of andere manier triggert ze iets bij mensen
Een nee ik heb niks tegen vrouwelijks voetbalsters ofzo.
.
Hetzelfde geldt voor Greta natuurlijk, alhoewel ik persoonlijk dat bij haar niet heb, hebben velen dat wel.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209890148
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je die vorm van intimidatie allemaal maar normaal vindt, dan moet je niet verbaasd zijn als het zich ook buiten, in het echte leven, manifesteert.

Daar is dus nul bewijs voor. Je moet eens wat dieper nadenken en uit die bubbel stappen, het idee dat wat mensen op twitter zeggen rechtstreeks leidt tot bepaald gedrag is een illusie.
pi_209890157
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 08:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Bedreigers zijn ook geen doorsnee van de samenleving.
Correct, en ze hebben ook niets te maken met twitterverslaafden.
pi_209890228
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Artikel gelezen?

Ik heb bovendien al meerdere malen gepost dat ik het niet louter als vrouwenhaat zie, maar wel deels. Dat er veel mannelijke politici zijn die ook stront over zich heen krijgen, is een feit. Dat hoeft niet als whataboutisme aan de haren erbij gesleurd te worden. De politiek is verworden tot een giftife aangelegenheid met een schare racistische, homofobische, seksistische en onfatsoenlijke fans die denken dat ze politici en anderen waarmee ze het niet eens zijn voor van alles mogen uitschelden. En misogynie is daar wel degelijk ook deel van.
Ja leuk staaltje baggerjournalistiek wel. Een stelling droppen en daar bewijs voor zoeken. ^O^

Wil misogynie niet uitsluiten hoor maar om Twitter nou als bron voor een onderzoek te nemen, kan ik moeilijk serieus nemen.
pi_209890232
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vraag me af wie in dit topic deze longread allemaal hebben gelezen. Ik vind het onthutsend wat daaruit komt. Het is gedegen analytisch data-onderzoek door een onafhankelijke partij, en het laat zien dat seksisme en vrouwenhaat in de politiek wel degelijk een issue zijn.
Nee, het laat zien dat er mensen zijn die die dingen roepen op twitter. En het haalt ook jouw eigen stelling onderuit, Kaag ontvangt veel meer 'haat' (wat dat dan ook mag zijn) dan andere vrouwen, en het is niet eens close.

Twitter is niet 'de politiek', is geen afspiegeling van de samenleving en wat mensen daar allemaal roepen is niet meer dan ruis. Er is ook in dit artikel geen enkele poging gedaan om uit te leggen waarom ze willekeurige berichten van willekeurige twittergebruikers serieus nemen of waarom we dat zouden moeten doen.

Dat kadertje over Instagram is ook leuk. Uit dat zogenaamde onderzoek kwam naar voren dat vrouwelijke politici het beter doen dan mannen als ze een selfie plaatsen. En dat wordt dan uitgelegd als nog meer vrouwenhaat :D _O-

Misschien is het handig als je een keer een echt argument probeert te maken in plaats van passief-aggressief te doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt door constant aan dit waardeloze artikel te refereren.
  Admin vrijdag 14 juli 2023 @ 14:10:31 #275
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_209890936
quote:
7s.gif Op donderdag 13 juli 2023 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat er een aantal redenen is. Een van die redenen is haar zogenaamde elitaire houding. Deze houding blijkt vooral uit het in goed Nederlands met volgens sommige mensen moeilijke woorden coherene zinnen kunnen produceren. Verder is ze van D66(6 hihaho) en dat is sowieso verkeerd bij bepaald volk. Ze is intelligent en laat zich niet zomaar aan de kant zetten. Ze is tevens een vrouw, en dan een die zich als vrouw sterk profileert en daar kan een groot deel van Nederland niet mee omgaan; zie ook hoe men reageert op en spreekt over Halsema.

De diverse malen dat Wilders haar een heks heeft genoemd, zal het ook niet beter maken.

En vooral dat laatste vind ik echt een schande. Zo ga je niet met elkaar om. Nooit. Zeker niet als collega's. Als je niet met elkaar van mening kunt verschillen zonder op die manier over de ander te praten, ben je af.
Niet alle niet D66-ers zijn een bepaald slag volk. Ik ben geen D66 fan en voel me niet verbonden met bepaald volk.

Verder denk ik dat het woord 'haat' hier onterecht gebruikt wordt.
De meerderheid heeft helemaal geen haat, maar antipathie, maar haat bekt lekkerder.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:27:10 #276
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209891188
Twitter staat momenteel ook vol met reacties die neerkomen op:

"Natuurlijk keur ik haatreacties af MAAR ze heeft het ook wel aan zichzelf te danken".
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:46:29 #277
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209891453
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:

De politiek is verworden tot een giftife aangelegenheid met een schare racistische, homofobische, seksistische en onfatsoenlijke fans die denken dat ze politici en anderen waarmee ze het niet eens zijn voor van alles mogen uitschelden. En misogynie is daar wel degelijk ook deel van.
Seksistisch is dan accurater denk ik. Ik denk echt misogynie (en misandrie overigens) maar zeer beperkt aan de orde is, het zijn nogal zware termen die lichtzinnig gebruikt worden. Dat is tegenwoordig sowieso bon ton; iedereen die anders denkt meteen maar voor -foob of -ist uit te maken. Het zijn allemaal symptomen van wat je hierboven volgens mij terecht schrijft: in het kader van "politieke affiliatie / identiteit" gooien wat je gooien kunt.

Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 14:47:55 #278
5428 crew  miss_sly
pi_209891468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:10 schreef yvonne het volgende:

[..]
Niet alle niet D66-ers zijn een bepaald slag volk. Ik ben geen D66 fan en voel me niet verbonden met bepaald volk.

Verder denk ik dat het woord 'haat' hier onterecht gebruikt wordt.
De meerderheid heeft helemaal geen haat, maar antipathie, maar haat bekt lekkerder.
Ik stel dan ook niet dat iedereen die niet-D66'er is tot dat bepaalde volk behoort :) Je draait het nu om.

Misschien is haat wat overtrokken, maar ik denk dat antipathie de lading dan weer niet helemaal dekt. Het is naar mijn mening iets ertussenin. Misschien komt dat wel omdat het een combi is van het politiek meer dan oneens zijn, haar voorkomen, haar vrouw zijn, haar geschiedenis.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 14:53:11 #279
5428 crew  miss_sly
pi_209891547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Seksistisch is dan accurater denk ik. Ik denk echt misogynie (en misandrie overigens) maar zeer beperkt aan de orde is, het zijn nogal zware termen die lichtzinnig gebruikt worden. Dat is tegenwoordig sowieso bon ton; iedereen die anders denkt meteen maar voor -foob of -ist uit te maken. Het zijn allemaal symptomen van wat je hierboven volgens mij terecht schrijft: in het kader van "politieke affiliatie / identiteit" gooien wat je gooien kunt.
Ik vind het toch wel bijzonder dat de mogelijkheid dat er ook sprake is van misogynie volledig wordt weggewuifd. Waarom is dat?
pi_209891743
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel bijzonder dat de mogelijkheid dat er ook sprake is van misogynie volledig wordt weggewuifd. Waarom is dat?
Conservatieve mannen die moeite hebben om een sterke en dominante politieke vrouw te accepteren. En voor sommigen komt in die haat naar deze vrouwen een persoonlijke boosheid mee van mislukte relaties.. Zoiets ?
Wat ook meespeelt is dat bijv Kaag en Simons linksachtig zijn.... haaks op het conservatisme van die mannen.
Sylvana doorbrak dat conservatisme met haar anti-zwarte piet meningen. Plus ze is geen boreaal mens.. ook al een steen des aanstoots.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 14-07-2023 15:14:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')