quote:
Op zaterdag 15 juli 2023 11:31 schreef capricia het volgende:[..]
Dit vind ik wel een interessante.
Ik ben zelf namelijk helemaal niet zo gecharmeerd van die volksige volksvertegenwoordigers. De Caroline van der Plas/ Geert Wilders (Kopvoddentax) types. Die doen alsof ze de taal van 'het volk' spreken. Ik heb liever iemand die goed op de inhoud is. Dat platte populistische hoeft van mij niet zo. Al zie ik dat veel mensen daar wel voor vallen.
Maar dat maakt echter niet dat ik iemand haat of uit ga schelden, of nog erger.
Laat staan wat Kaag overkwam:
-Erik van Z. (5 maanden cel): 'Bij deze geef ik u de melding dat ik voor vanavond 24.00 uur Sigrid Kaag ga aanvallen en zo ga verwonden dat ze of dood is, of nooit meer haar functie kan uitvoeren’.
-Fakkelman (5 maanden cel).
-21-jarige man uit Doetinchem (50 uur werkstraf): 'Jullie gaan allemaal opgehangen worden op live tv en iedereen zal feesten op jullie dood'.
https://twitter.com/chris(...)wiSvlsGKivmkiaQ&s=19Hoe kun je iemand nou zo haten, dat je zo extreem wordt? Die mensen zijn ergens vreselijk de dupe van opruiing geworden. En dan al die false claims dat Kaag mee zou werken aan een WEF-elite die kinderbloed drinkt.
Ik vraag me echt af wat dit soort mensen bezielt. Hoe kom je zo?
"Wie zijn die mensen"
Psychisch van het padje af en dan weinig weerstand kunnen bieden aan (oer)driften dat zij overgaan tot handelen.
Bedenk hier dat zij vanuit hun standpunt gezien zich zien als "
iemand moet het tij keren en dat ben ik"
De straf zelf zou beter kunnen worden omgezet tot een soort opvoedkundige taakstraf of pychische behandeling om die mensen te laten inzien dat zij zich hebben laten meenemen door hun (eigen of andermans) denken.
Dat gezegd hebbend, heb en voel ik ook een intrinsiek grote weerstand tegen Kaag & Co.
Dat heb ik soms met mensen die, zonder dat ik ze ken (en ook niet wil kennen) bij een allereerste blik, al weerzinwekkend vind. Vaak omdat dan elke vezel in mij vertelt dat zij heel erg ver van mij (gaan) afstaan of met toneelspel hun religieuze doelstelling willen gaan afdwingen.
Iets dergelijks heb ik bv ook vanaf dag 1 met Timmermans of Klaver en juist weer niet met Rutte, Wilders, Marijnissen of Samson die wmb kraakhelder zijn in hun politiek opportunisme of standpunten.
Specifiek Kaag hoe zij zich wmb afstandelijk presenteert en daarin elitair misbruikt, heeft laten voortduwen.
Ze is welbespraakt, intelligent en zich voordoend als volksdanseres door haar eigen tafelblad gezakt. Maakte hier wel even een minzaam huppeltje toen duidelijk werd dat zij het "toneel" ging verlaten.