abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:27:10 #276
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209891188
Twitter staat momenteel ook vol met reacties die neerkomen op:

"Natuurlijk keur ik haatreacties af MAAR ze heeft het ook wel aan zichzelf te danken".
  vrijdag 14 juli 2023 @ 14:46:29 #277
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209891453
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 13:11 schreef miss_sly het volgende:

De politiek is verworden tot een giftife aangelegenheid met een schare racistische, homofobische, seksistische en onfatsoenlijke fans die denken dat ze politici en anderen waarmee ze het niet eens zijn voor van alles mogen uitschelden. En misogynie is daar wel degelijk ook deel van.
Seksistisch is dan accurater denk ik. Ik denk echt misogynie (en misandrie overigens) maar zeer beperkt aan de orde is, het zijn nogal zware termen die lichtzinnig gebruikt worden. Dat is tegenwoordig sowieso bon ton; iedereen die anders denkt meteen maar voor -foob of -ist uit te maken. Het zijn allemaal symptomen van wat je hierboven volgens mij terecht schrijft: in het kader van "politieke affiliatie / identiteit" gooien wat je gooien kunt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 14:47:55 #278
5428 crew  miss_sly
pi_209891468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:10 schreef yvonne het volgende:

[..]
Niet alle niet D66-ers zijn een bepaald slag volk. Ik ben geen D66 fan en voel me niet verbonden met bepaald volk.

Verder denk ik dat het woord 'haat' hier onterecht gebruikt wordt.
De meerderheid heeft helemaal geen haat, maar antipathie, maar haat bekt lekkerder.
Ik stel dan ook niet dat iedereen die niet-D66'er is tot dat bepaalde volk behoort :) Je draait het nu om.

Misschien is haat wat overtrokken, maar ik denk dat antipathie de lading dan weer niet helemaal dekt. Het is naar mijn mening iets ertussenin. Misschien komt dat wel omdat het een combi is van het politiek meer dan oneens zijn, haar voorkomen, haar vrouw zijn, haar geschiedenis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 14:53:11 #279
5428 crew  miss_sly
pi_209891547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Seksistisch is dan accurater denk ik. Ik denk echt misogynie (en misandrie overigens) maar zeer beperkt aan de orde is, het zijn nogal zware termen die lichtzinnig gebruikt worden. Dat is tegenwoordig sowieso bon ton; iedereen die anders denkt meteen maar voor -foob of -ist uit te maken. Het zijn allemaal symptomen van wat je hierboven volgens mij terecht schrijft: in het kader van "politieke affiliatie / identiteit" gooien wat je gooien kunt.
Ik vind het toch wel bijzonder dat de mogelijkheid dat er ook sprake is van misogynie volledig wordt weggewuifd. Waarom is dat?
pi_209891743
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel bijzonder dat de mogelijkheid dat er ook sprake is van misogynie volledig wordt weggewuifd. Waarom is dat?
Conservatieve mannen die moeite hebben om een sterke en dominante politieke vrouw te accepteren. En voor sommigen komt in die haat naar deze vrouwen een persoonlijke boosheid mee van mislukte relaties.. Zoiets ?
Wat ook meespeelt is dat bijv Kaag en Simons linksachtig zijn.... haaks op het conservatisme van die mannen.
Sylvana doorbrak dat conservatisme met haar anti-zwarte piet meningen. Plus ze is geen boreaal mens.. ook al een steen des aanstoots.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 14-07-2023 15:14:10 ]
  Admin vrijdag 14 juli 2023 @ 15:11:11 #281
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_209891773
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik stel dan ook niet dat iedereen die niet-D66'er is tot dat bepaalde volk behoort :) Je draait het nu om.

Misschien is haat wat overtrokken, maar ik denk dat antipathie de lading dan weer niet helemaal dekt. Het is naar mijn mening iets ertussenin. Misschien komt dat wel omdat het een combi is van het politiek meer dan oneens zijn, haar voorkomen, haar vrouw zijn, haar geschiedenis.
Bij mij staat het geslacht er echt helemaal los van. Ik denk bij meer mensen, maar wordt het door pers en what not aangehaald, wederom omdat het zo lekker bekt.

Waarbij ik dus niet het fenomeen "vrouwenhaat" ontken of bagateliseer.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:12:54 #282
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209891800
quote:

[..]
Dan lees je niet goed - ik wuif niets volledig weg. Ik relativeer het e.e.a. wel behoorlijk. Niet elk onfatsoenlijk of disrespectvol gedrag tegen vrouwen is vrouwenhaat. Sterker nog, het meeste niet. Het is onfatsoenlijk en disrespectvol. Punt. Ik vind dus de redenering "hij noemt haar een heks, hij zal vrouwen wel haten" net zo sterk als "hij is kritisch op immigratie, hij zal wel racist zijn" of "zij is tegen de bouw van een moskee, ze zal wel islamofoob zijn."

Zie anders de post van Bluesdude, die doet het even voor: "Hij is conservatief, hij zal wel [insert ongenuanceerd emotionele overreactie]. Typerend voor deze tijden, waar de kracht van de emotie zogenaamd het argument kracht bij zet en waar feiten er niet zoveel meer te doen zolang het maar X of Y voelt.

vrijdag 14 juli 2023 @ 15:13:29 #283
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209891810
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 14:27 schreef Breekfast het volgende:
Twitter staat momenteel ook vol met reacties die neerkomen op:

"Natuurlijk keur ik haatreacties af MAAR ze heeft het ook wel aan zichzelf te danken".
Oh dat lijkt wel een beetje op wat Kaag uitsprak over Wilders.

Shocking.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209891856
quote:

[..]
Ik zou wel eens een argument willen zien hoe je het plaatsen van een bericht op twitter causaal kunt verbinden aan misogynie. Ik heb het nog niet gezien.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:21:49 #285
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_209891931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
disrespectvol
respectloos
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_209891939
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik zou wel eens een argument willen zien hoe je het plaatsen van een bericht op twitter causaal kunt verbinden aan misogynie. Ik heb het nog niet gezien.
Natuurlijk zie je dat niet... Het past niet in je denkwijze
Maar onderstaand onderzoek geeft aan dat Sigrid Kaag ook veel op haar vrouwzijn wordt vernederd
twitter

twitter
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 15:23:53 #287
5428 crew  miss_sly
pi_209891948
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dan lees je niet goed - ik wuif niets volledig weg. Ik relativeer het e.e.a. wel behoorlijk. Niet elk onfatsoenlijk of disrespectvol gedrag tegen vrouwen is vrouwenhaat. Sterker nog, het meeste niet. Het is onfatsoenlijk en disrespectvol. Punt. Ik vind dus de redenering "hij noemt haar een heks, hij zal vrouwen wel haten" net zo sterk als "hij is kritisch op immigratie, hij zal wel racist zijn" of "zij is tegen de bouw van een moskee, ze zal wel islamofoob zijn."

Zie anders de post van Bluesdude, die doet het even voor: "Hij is conservatief, hij zal wel [insert ongenuanceerd emotionele overreactie]. Typerend voor deze tijden, waar de kracht van de emotie zogenaamd het argument kracht bij zet en waar feiten er niet zoveel meer te doen zolang het maar X of Y voelt.
Misschien heb ik niet goed gelezen. Ik ben het op zichzelf met je eens: niet alles wat over vrouwen wordt gezegd is vrouwenhaat. Sterker nog, vaker niet dan wel. Ik denk dat het ook niet zozeer is wàt er gezegd wordt, maar door wie dat maakt of je van misogynie kunt spreken of niet.

In dit topic ging het overigens niet per definitie over vrouwenhaat richting Kaag, maar de ‘haat’ in het algemeen. Waaronder volgens sommige, waaronder mij, ook vrouwenhaat zit. En ik zie toch heel vaak nadrukkelijk worden gezegd dat het echt geen vrouwenhaat is. Dat geeft me het idee dat dat wel wordt weggewuifd als optie.

Overigens denk ik dat het ook de tijdsgeest is. Een steeds grotere groep mensen lijkt het nodig te vinden hun ongenoegen zo krachtig mogelijk te uiten, graag dus vergezeld van krachttermen en scheldwoorden. Ik vind dat problematisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 14-07-2023 15:39:10 ]
pi_209891972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Natuurlijk zie je dat niet... Het past niet in je denkwijze
:O

Goed argument weer.
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 15:26:29 #289
5428 crew  miss_sly
pi_209891982
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:11 schreef yvonne het volgende:

[..]
Bij mij staat het geslacht er echt helemaal los van. Ik denk bij meer mensen, maar wordt het door pers en what not aangehaald, wederom omdat het zo lekker bekt.

Waarbij ik dus niet het fenomeen "vrouwenhaat" ontken of bagateliseer.
Dat weet ik.

Ik ben van mening dat pers en dergelijke zeker soms ermee vandoor gaan, maar ik ben juist bang dat dat eerder maakt dat mensen willen ontkennen dat het er nog steeds is en dat het onderdeel van een probleem is; en bij Kaag dus vanuit een bepaalde groep ook wel onderdeel van de (vooruit, omdat haar te sterk is) antipathie is.
pi_209892024
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Misschien heb ik niet goed gelezen. Ik ben het op zichzelf met je eens: niet alles wat over vrouwen wordt gezegd is vrouwenhaat. Sterker nog, vaker niet dan wel. Ik denk dat het ook niet zozeer is wàt er gezegd wordt, maar door wie dat maakt of je van misogynie kunt spreken of niet.

In dit topic ging het overigens niet per definitie over vrouwenhaat richting Kaag, maar de ‘haat’ in het algemeen. Waaronder volgens sommige, waaronder mij, ook vrouwenhaat zit. En ik zie toch heel vaak nadrukkelijk worden gezegd dat het echt geen vrouwenhaat is. Dat geeft me het idee dat dat wel wordt weggewuifd als optie.

Overigens denk ik dat het ook de tijds geest is. Een steeds grotere groep mensen lijkt het nodig te vinden hun ongenoegen zo krachtig mogelijk te uiten, graag dus vergezeld van krachttermen en scheldwoorden. Ik vind dat problematisch.
Al deze onderzoeken gaan over wat mensen zeggen online op social media. Als je daar meer conclusies aan wil verbinden dan 'mensen posten allemaal domme onzin op sociale media', zul je argumenten moeten gebruiken om een causaal verband aan te tonen tussen wat deze mensen posten en wat ze echt denken.

Het begint al bij het woordje 'haat'. Wat is dat nou precies? Iemand uitschelden in een twitterbericht? Is de enige beweegreden daarvoor een daadwerkelijke 'haat' voor de persoon? De artikelen die we tot nu toe gezien hebben doen niet eens een poging om hier aan te beginnen.
pi_209892031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goed argument weer.
Het was geen argument..... maar dit onderzoek, zal voor jou ook niet zichtbaar maken hoe anti-vrouw de haat is richting Kaag. Je wilt het immers niet weten.
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1679578742622961666
pi_209892065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Conservatieve mannen die moeite hebben om een sterke en dominante politieke vrouw te accepteren. En voor sommigen komt in die haat naar deze vrouwen een persoonlijke boosheid mee van mislukte relaties.. Zoiets ?
Wat ook meespeelt is dat bijv Kaag en Simons linksachtig zijn.... haaks op het conservatisme van die mannen.
Sylvana doorbrak dat conservatisme met haar anti-zwarte piet meningen. Plus ze is geen boreaal mens.. ook al een steen des aanstoots.
Ik raad je aan te stoppen met aan te nemen hoe jouw politieke tegenstanders denken want het maakt je nogal belachelijk.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 15:34:52 #293
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209892078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Goed argument weer.
Ik kan je van harte aanbevelen hem links te laten in de discussie. Hij zit vrij vast in zijn denkbeelden en heeft gedurende de jaren niet de wil of het vermogen getoond die op basis van feiten aan te willen passen. Ironisch genoeg maakt hij zich schuldig aan het gedrag wat hij anderen verwijt, maar dat ziet ie dan zelf weer niet.

Dunning en Kruger zagen dat het goed was.

pi_209892107
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:33 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ik raad je aan te stoppen met aan te nemen hoe jouw politieke tegenstanders denken want het maakt je nogal belachelijk.
Is toch leuk voor jou... mij als belachelijk wegzetten. Ik doe je een plezier.
Ik had het niet over mijn politieke tegenstanders, maar over lynchmobs op het internet.
Ik heb persoonlijk geen last van hen, Hoewel zij wel de samenleving in het algemeen verpesten
pi_209892150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 15:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het was geen argument..... maar dit onderzoek, zal voor jou ook niet zichtbaar maken hoe anti-vrouw de haat is richting Kaag. Je wilt het immers niet weten.
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/1679578742622961666
Heb je zelf gezien wat je post?
Ik hoor 2 keer het woord vrouwenhaat maar wat dat dan definieert en vorm geeft kan ik uit dit stukje toch moeilijk op maken.
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:35:37 #296
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_209893655
Uit het artikel https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
quote:
Ze worden aangesproken op hun uiterlijk, op hun gezin. De lelijkste foto’s worden gekozen, bewust of onbewust. Het bredere patroon is dat tegen vrouwen en meisjes wordt gezegd: praat niet. Heb geen mening. En durf er niet voor te staan. Want wij weten jou te vinden.
Dat is het wel samengevat.
Constant beoordeling op je uiterlijk, of je de stem niet verheft en daardoor hysterisch emotioneel klinkt, haar te lang of te kort, te strakke jurk, te veel decolleté, te weinig decolleté. Als het al om inhoudt gaat dan gaat het om de borsten, billen of het algemene gewicht.
Daarbij vind ik het ook wel schandelijk om te lezen dat er toch ook wel vanuit wordt gegaan dat vrouwelijk politici minder verstand van zaken hebben dan hun mannelijke collegae.

Ik schrik er eigenlijk helemaal niet van dat het zo is. Ik vind wel ontzettend jammer dat het zo is.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 17:43:28 #298
236264 crew  capricia
pi_209893743
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Uit het artikel https://www.groene.nl/artikel/misogynie-als-politiek-wapen
[..]
Dat is het wel samengevat.
Constant beoordeling op je uiterlijk, of je de stem niet verheft en daardoor hysterisch emotioneel klinkt, haar te lang of te kort, te strakke jurk, te veel decolleté, te weinig decolleté. Als het al om inhoudt gaat dan gaat het om de borsten, billen of het algemene gewicht.
Daarbij vind ik het ook wel schandelijk om te lezen dat er toch ook wel vanuit wordt gegaan dat vrouwelijk politici minder verstand van zaken hebben dan hun mannelijke collegae.

Ik schrik er eigenlijk helemaal niet van dat het zo is. Ik vind wel ontzettend jammer dat het zo is.
En als klap op de vuurpijl de mansplaining inderdaad. Waarin de mannen wel even gaan uitleggen dat het allemaal niet zo erg is, en hoe het dan wel in elkaar zit.
De ironie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 14 juli 2023 @ 17:46:22 #299
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_209893765
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:43 schreef capricia het volgende:

[..]
En als klap op de vuurpijl de mansplaining inderdaad. Waarin de mannen wel even gaan uitleggen dat het allemaal niet zo erg is, en hoe het dan wel in elkaar zit.
De ironie.
Ja ik word er zo moe van. Maar ik mag er niets van zeggen, want mannen hebben het ook zwaar.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_209893785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 17:46 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ja ik word er zo moe van. Maar ik mag er niets van zeggen, want mannen hebben het ook zwaar.
Je mag best zeggen wat je wil hoor. Net als iedereen. Slachtoffertje spelen trapt niemand in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')