Contracten kunnen opengebroken en afgekocht worden. Algemeen bedoeld.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik denk dat Lando in 2025 de 2e stoel bij RedBull gaat vullen.
Voor 2024 weet ik nog niet wie er zit.
Kan, ik denk wel dat ze bij McLaren nog heel blij zijn met Lando.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contracten kunnen opengebroken en afgekocht worden. Algemeen bedoeld.
Uiteraard maar Lando krijgt een heel aardig bedrag bij McLaren dus de afkoopsom zal navenant zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Contracten kunnen opengebroken en afgekocht worden. Algemeen bedoeld.
Mark naar RedBull?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:35 schreef Dazalbest1 het volgende:
F1 stoeltjes onduidelijk
Politieke zeteltjes onduidelijk
Wat een jaar
Maar is Lando nog zo blij met McLaren? Dát is de vraag. Die afkoopsom is niet zo boeiend.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kan, ik denk wel dat ze bij McLaren nog heel blij zijn met Lando.
Ook prima om Piastri nog wat fijne kneepjes te leren, die trouwens ook prima presteert voor een rookie.
Ook wel WK materiaal in de juiste auto denk ik.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar Lando krijgt een heel aardig bedrag bij McLaren dus de afkoopsom zal navenant zijn.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar is Lando nog zo blij met McLaren? Dát is de vraag. Die afkoopsom is niet zo boeiend.
Afgelopen weekend was hij wel blij, we gaan het zien.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar is Lando nog zo blij met McLaren? Dát is de vraag. Die afkoopsom is niet zo boeiend.
Als Piastri stappen vooruit blijft zetten misschien weer wel maar daarom is silly season ook silly season.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als McLaren stappen vooruit blijft zetten dan zal Lando er zelf ook niet weg willen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Mark, let op de track limits?"
"Geen herinnering aan".
Die geruchten gaan (om mij onbegrijpelijke redenen) aangaande Zhou en niet aangaande Bottasquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Bottas aan zijn laatste jaar bezig is bij Sauber/Alfa Romeo
Bottas is te lief voor F1 en onderpresteert op dit moment gewoonquote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die geruchten gaan (om mij onbegrijpelijke redenen) aangaande Zhou en niet aangaande Bottas
Maar heeft nog wel een contract voor 2024.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bottas is te lief voor F1 en onderpresteert op dit moment gewoon
Dat zegt niet allesquote:Op dinsdag 11 juli 2023 21:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar heeft nog wel een contract voor 2024.
Klopt, dus we zullen het wel zien.quote:
Nyck naar Williams volgend jaar?quote:
Ricciardo stelt teleur, RB koopt Albon uit, Nyck neemt stoeltje van Albon over?quote:
HEY! Wie is die linkse. Is dat die Vledder gozer? Hoe heet die ook alweer, licht op 't puntje van mijn tongquote:
Goed planquote:Op woensdag 12 juli 2023 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ricciardo stelt teleur, RB koopt Albon uit, Nyck neemt stoeltje van Albon over?
Lijkt mij een gewoon praatje tussen een coureur en de baas waar hij jaren voor gereden heefquote:
Of IndyCarquote:Op woensdag 12 juli 2023 15:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Lijkt mij een gewoon praatje tussen een coureur en de baas waar hij jaren voor gereden heef
Maar denk dat WEC de meest logische stap is voor Nyck.
Dat pre-contract bij Ferrari las ik net ook, ja.quote:Op donderdag 13 juli 2023 10:54 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Daar zou ik nog maar eens goed over nadenken als ik Lando was
https://joesaward.wordpre(...)tebook-from-dunkirk/quote:Whether such moves make sense for either man in open to question but there are some who believe that Lando may already have some kind of pre-contract with Ferrari. I cannot see that as being a logical career path, given where Ferrari currently is, but then going to Red Bull and trying to beat Max Verstappen is also a career path from hell.
Niet makkelijk, maar dan zit je iig in dezelfde auto en heb je kansen. Dat is in mijn ogen (dwz, die van een leekquote:Op donderdag 13 juli 2023 11:38 schreef Starflyer het volgende:
but then going to Red Bull and trying to beat Max Verstappen is also a career path from hell.
Ik zou dan toch voor Ferrari kiezen. Ondanks de snellere auto. Je weet namelijk 1 ding zeker: kampioen ga je nooit worden zolang Max blijft rond rijden in dezelfde auto.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet makkelijk, maar dan zit je iig in dezelfde auto en heb je kansen. Dat is in mijn ogen (dwz, die van een leek) toch te prefereren boven Ferrari, waar je soms wel een snelle auto krijgt, maar die het als team in geheel geen seizoen vol houden maximaal te presteren.
Zeer goede is wat overdreven maar ze begonnen goed.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou dan toch voor Ferrari kiezen. Ondanks de snellere auto. Je weet namelijk 1 ding zeker: kampioen ga je nooit worden zolang Max blijft rond rijden in dezelfde auto.
Ferrari had vorig seizoen een zeer goede kans om kampioen te worden met Charles.
Het is dat ze een paar tactische blunders teveel hebben gemaakt, anders had ik nog maar moeten zien of Max kampioen was geworden.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeer goede is wat overdreven maar ze begonnen goed.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is dat ze een paar tactische blunders teveel hebben gemaakt, anders had ik nog maar moeten zien of Max kampioen was geworden.
Natuurlijk maar dan nog.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:06 schreef daNpy het volgende:
Charles Latifi heeft ook wel wat puntjes zelf weggegooid idd, zonder tactische geblunder.
Na de zomerstop was Ferrari nergens meer. Dat lag niet aan tactische blunders maar aan TD039.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is dat ze een paar tactische blunders teveel hebben gemaakt, anders had ik nog maar moeten zien of Max kampioen was geworden.
Gewoon weer lekker reservecoureurenquote:
Naast wat hierboven door anderen al genoemd is...quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou dan toch voor Ferrari kiezen. Ondanks de snellere auto. Je weet namelijk 1 ding zeker: kampioen ga je nooit worden zolang Max blijft rond rijden in dezelfde auto.
Ferrari had vorig seizoen een zeer goede kans om kampioen te worden met Charles.
2014 is een mooi voorbeeld maar ook Baku, Sergio deed het heel goed en kon ook gewoon zonder team order voor de winst gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Naast wat hierboven door anderen al genoemd is...
Bedoel je dan dat Red Bull Verstappen voortrekt? Zeg maar wat de Checo-fans en CultLH ook altijd beweren? Of bedoel je het anders?
Want als je WDC wilt worden, dan is de eerste vereiste natuurlijk wel dat je zelf gelooft dat je alle anderen op de grid kunt verslaan, binnen en buiten je team. Wat dat betreft zou het niet uit moeten maken dus.
RBR is in ieder geval een team dat weinig steken laat vallen, goede strategieën voert en doorgaans de auto gedurende het seizoen ook redelijk goed doorontwikkelt. Bij Ferrari is dat allemaal een stuk twijfelachtiger, imho.
Nogmaals, je moet Max toch verslaan, linksom of rechtsom. Uiteraard is RB erg in hun nopjes met hem, maar als hun andere coureur aantoont keer op keer sneller/beter te zijn - en dat blijkt ook uit de data en niet alleen door pech bij Max - dan twijfel ik er niet aan of ze zetten Verstappen op het tweede plan. Zo zijn ze wel.
Bij een ander team heb je kans dat de auto op een bepaald moment sneller is dan de auto waar Verstappen in rijdt. Dan kun je WDC worden. In de zelfde auto niet. Ongelukken en extreme pech uitgezonderd.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Naast wat hierboven door anderen al genoemd is...
Bedoel je dan dat Red Bull Verstappen voortrekt? Zeg maar wat de Checo-fans en CultLH ook altijd beweren? Of bedoel je het anders?
Want als je WDC wilt worden, dan is de eerste vereiste natuurlijk wel dat je zelf gelooft dat je alle anderen op de grid kunt verslaan, binnen en buiten je team. Wat dat betreft zou het niet uit moeten maken dus.
RBR is in ieder geval een team dat weinig steken laat vallen, goede strategieën voert en doorgaans de auto gedurende het seizoen ook redelijk goed doorontwikkelt. Bij Ferrari is dat allemaal een stuk twijfelachtiger, imho.
Nogmaals, je moet Max toch verslaan, linksom of rechtsom. Uiteraard is RB erg in hun nopjes met hem, maar als hun andere coureur aantoont keer op keer sneller/beter te zijn - en dat blijkt ook uit de data en niet alleen door pech bij Max - dan twijfel ik er niet aan of ze zetten Verstappen op het tweede plan. Zo zijn ze wel.
Latifi is deze week Ferrari gaan volgen op Instagram....Ik hou mijn hart vast.quote:Op vrijdag 14 juli 2023 10:58 schreef Rianne84 het volgende:
Blijkbaar is Lando opeens Red Bull en Alpha Tauri gaan volgen op instagram![]()
https://www.gpfans.com/nl(...)chten-via-instagram/
quote:Op vrijdag 14 juli 2023 16:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Latifi is deze week Ferrari gaan volgen op Instagram....Ik hou mijn hart vast.
Die wordt niet bij Mercedes genoemd, maar wel bij Audi.quote:Op maandag 24 juli 2023 09:21 schreef THEFXR het volgende:
Aangezien Sainz het zat is bij Ferrari, zou hij een opvolger voor Lewis kunnen zijn als hij afscheid neemt?
dat duurt nog 2 jaar?quote:Op maandag 24 juli 2023 12:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die wordt niet bij Mercedes genoemd, maar wel bij Audi.
McLarenquote:Op zondag 30 juli 2023 18:30 schreef THEFXR het volgende:
Erg benieuwd waar Piastri volgend jaar coureur is.
Hebben ze de opvolger voor Max alvast binnen.quote:Op zondag 30 juli 2023 18:33 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Eddie Jordan gaat Piastri naar Red Bull, al zou dat dan waarschijnlijk 2025 zijn, omdat dan zowel het contract van Piastri en Perez afloopt.
Sja, zou Webber hem dat aanraden, met z'n eigen tweede-rijder-trauma bij RB? En is Piastri cocky genoeg om te denken dat hij Verstappen (nu al) kan verslaan? En dan niet in 1 race, maar over een heel seizoen?quote:Op zondag 30 juli 2023 18:33 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Eddie Jordan gaat Piastri naar Red Bull, al zou dat dan waarschijnlijk 2025 zijn, omdat dan zowel het contract van Piastri en Perez afloopt.
Hoe de gesprekken tussen Webber en Piastri verlopen geen idee, maar ik weet zeker dat ze allemaal denken de beste te zijn, op misschien een paar uitzonderingen na. Je hebt anders ook niks te zoeken in topsport.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, zou Webber hem dat aanraden, met z'n eigen tweede-rijder-trauma bij RB? En is Piastri cocky genoeg om te denken dat hij Verstappen (nu al) kan verslaan? En dan niet in 1 race, maar over een heel seizoen?
Want misschien wil Red Bull Piastri wel hebben, maar andersom moet ook willen natuurlijk.
Red Bull gaat echter geen 20 miljoen per jaar op tafel leggen voor een #2 rijder, McLaren wel.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, zou Webber hem dat aanraden, met z'n eigen tweede-rijder-trauma bij RB? En is Piastri cocky genoeg om te denken dat hij Verstappen (nu al) kan verslaan? En dan niet in 1 race, maar over een heel seizoen?
Want misschien wil Red Bull Piastri wel hebben, maar andersom moet ook willen natuurlijk.
Ik zie nog eerder Norris een Ricciardootje doen en vertrekken bij McLaren waardoor Piastri #1 daar wordt.quote:Op maandag 31 juli 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Red Bull gaat echter geen 20 miljoen per jaar op tafel leggen voor een #2 rijder, McLaren wel.
Want laten we eerlijk zijn, als Max morgen zegt dat hij aan het eind van dit seizoen stop dan neemt zeker de helft van de huidige F1 coureurs prompt ontslag om in de RB te mogen rijden volgend jaar. RB hoeft zich weinig zorgen te maken over een opvolger voor Max, denk ik.
Bottas wordt een beetje een Barrichello die veel te lang doorgaat. Al had Barrichello nog het geluk dat hij in zijn nadagen nog een jaartje in een racewinnende Brawn mocht rijden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:13 schreef Tijn het volgende:
Heeft Hamilton nou al een contract, of wat?
En hoe zit het met Leclerc en Sainz? Die komen allebei ook niet bepaald gelukkig over bij Ferrari.
En gaat Bottas nog een jaar door? Zou-ie het zelf nog leuk vinden zo?
Er zijn 7 aflopende contracten in 2023: Hamilton, Hulkenberg, Tsunoda, Sargeant, Magnussen, Zhou en Ricciardo,quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:13 schreef Tijn het volgende:
Heeft Hamilton nou al een contract, of wat?
En hoe zit het met Leclerc en Sainz? Die komen allebei ook niet bepaald gelukkig over bij Ferrari.
En gaat Bottas nog een jaar door? Zou-ie het zelf nog leuk vinden zo?
Dat Sargeant (veel) geld meeneemt werd afgelopen weekend tegengesproken door de Viaplay commentatoren (wat ik zelf ook al dacht). Dus het is de vraag of hij volgend seizoen terugkomt. Ik hoorde al geruchten dat hij mogelijk (na de zomerstop?) vervangen zou worden door Drugovich, maar daar lees ik ook over dat hij naar de Formule E gaat, dus de vraag is hoe betrouwbaar die geruchten zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 18:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dan alleen nog even Sargeant (Lewis verwacht ik dat die doorgaat), die heeft wel wat centen meegenomen vernam ik dus die zal ook wel blijven, misschien nog 1/2 jaar. Een beetje type Latifi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Sainz ontkent een voorcontract getekend te hebben.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 00:55 schreef THEFXR het volgende:
Sainz in 2025 naar Audi
https://www.gpfans.com/nl(...)aan-de-slag-te-gaan/
tuurlijk, lekken ontken je altijd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 08:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Sainz ontkent een voorcontract getekend te hebben.
https://it.motorsport.com(...)o-con-audi/10505443/
Het is maar een gerucht hè, al zou het best kunnen dat hij een gegadigde is, een echte topper zullen ze niet krijgen lijkt me.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:17 schreef DjVero het volgende:
Denk dat Sainz zo onderhand wel de meeste teams gezien heeft van de huidige coureurs op de grid.
Toro Rosso
Renault
McLaren
Ferrari
Audi (?)
Misschien Alonso en Hulk nog.
weet niet of Sainz de horror van Ferrari nog 1,5 jaar verdragen, miss wil hij daar zsm weg, dus einde dit jaar al.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is maar een gerucht hè, al zou het best kunnen dat hij een gegadigde is, een echte topper zullen ze niet krijgen lijkt me.
Om bij Sauber te gaan rijden? Dat lijkt me toch niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet niet of Sainz de horror van Ferrari nog 1,5 jaar verdragen, miss wil hij daar zsm weg, dus einde dit jaar al.
beter dan Ferrari gaat hij niet krijgen, wel lagere teams, maar dan is de pay ook lager of hij gaat gewoon nog 1,5 jaar cashen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Om bij Sauber te gaan rijden? Dat lijkt me toch niet.
Gewoon een mindfuck doordat je de grootte van de glazen voor hem als een en hetzelfde ziet.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:07 schreef Twieki het volgende:
[..]
Zijn zijn handen zo groot of is dat glas zo klein.
Scandinavische glazen, gok ik zo?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:07 schreef Twieki het volgende:
[..]
Zijn zijn handen zo groot of is dat glas zo klein.
https://eu.indystar.com/s(...)roversy/70530819007/quote:Palou told reporters at IMS he did not have any offers for a 2024 Formula 1 ride and that he “would be back (racing) in Indianapolis” next year.
Paddock sources have speculated that Honda may have helped sweeten the pot with the promise of a potential future F1 ride in 2026, when the engine manufacturer is set to link up with Aston Martin.
Hoop voor AT op Tsunoda en Lawson 🤞🤞🤞quote:Op donderdag 14 september 2023 11:45 schreef Starflyer het volgende:
Het volledige overzicht:
Alfa Romeo Racing (Ferrari): Valtteri Bottas, Zhou Gyanyu
AlphaTauri (Honda-RBPT): TBA, TBA
Alpine (Renault): Esteban Ocon, Pierre Gasly
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso, Lance Stroll
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc, Carlos Sainz jr
Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg
McLaren (Mercedes): Lando Norris, Oscar Piastri
Mercedes (Mercedes): George Russell, Lewis Hamilton
Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen, Sergio Perez
Williams (Mercedes): Alexander Albon, TBA
Wel dat de geruchten al zo vroeg begonnen, LOLquote:Op donderdag 14 september 2023 11:57 schreef Tijn het volgende:
Dit silly season is niet zo silly, he.
Nog een jaar Bottas. Nog een jaar Magnussen. Ricciardo waarschijnlijk weer. Hulkenberg.quote:Op donderdag 14 september 2023 11:57 schreef Tijn het volgende:
Dit silly season is niet zo silly, he.
Zou het jammer vinden als Lawson geen kans krijgt (naast Tsunoda). Ricciardo hoort wat mij betreft niet in een AT (al is het nu officieel een zusterteam i.p.v. een opleidingsteam).quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog een jaar Bottas. Nog een jaar Magnussen. Ricciardo waarschijnlijk weer. Hulkenberg.
Het is allemaal ontzettend conservatief van de teambazen. En afgezien van Hulkenberg die nog wel eens een leuke zaterdag heeft is het allemaal weinig bijzonders (meer).
Ricciardo zou wel een goede opleider zijn voor Lawson, met zijn ervaring. Tsunoda naast Max? Denk dat je dan weer een Albon/Gasly/Hartley (wat doet die tegenwoordig trouwens? Wikipedia Toto weet het ook niet) situatie krijgt. Zou mooi zijn als RB Piastri los weet te peuteren voor 2025 naast Max, kan ie een jaartje wennen aan de auto en dan met Max de strijd aan gaan in 2026.quote:Op vrijdag 15 september 2023 16:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou het jammer vinden als Lawson geen kans krijgt (naast Tsunoda). Ricciardo hoort wat mij betreft niet in een AT (al is het nu officieel een zusterteam i.p.v. een opleidingsteam).
Of ze gooien Perez eruit en zitten Tsunoda naast Max
Tsunoda draait een prima seizoen. Waar wil je hem dan laten? Zou m.i. niet eerlijk zijn hem te dumpen ten gunste van Ricciardo (of Lawson). En Lawson verdient inmiddels wel een F1-zitje.quote:Op zaterdag 16 september 2023 06:34 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ricciardo zou wel een goede opleider zijn voor Lawson, met zijn ervaring. Tsunoda naast Max? Denk dat je dan weer een Albon/Gasly/Hartley (wat doet die tegenwoordig trouwens? Wikipedia Toto weet het ook niet) situatie krijgt. Zou mooi zijn als RB Piastri los weet te peuteren voor 2025 naast Max, kan ie een jaartje wennen aan de auto en dan met Max de strijd aan gaan in 2026.
Alonso sowieso meer teams denk ik. Zeker als je alle benamingen van dat Franse team telt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 16:17 schreef DjVero het volgende:
Denk dat Sainz zo onderhand wel de meeste teams gezien heeft van de huidige coureurs op de grid.
Toro Rosso
Renault
McLaren
Ferrari
Audi (?)
Misschien Alonso en Hulk nog.
Verkeerde topicquote:Op zaterdag 16 september 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
Ik wist niet meer wat ik gedaan had, maar schijnbaar ben ik vanmorgen slaapdronken naar Leclerc geswitcht. Dat kan niet anders dan een grote flop worden.
Ik denk dat ze hem meer voor de PR willen hebben.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:06 schreef DjVero het volgende:
Ricciardo moet en zal dat stoeltje hebben. Hoewel ik hem een fijne toevoeging aan de grid vind, denk ik dat ze hier een foute keuze begaan.
Ik had dan graag Lawson willen zien naast Ricciardo, als ze die laatste dan toch per se willen hebben (om wat voor reden dan ook). Yuki is zeker niet slecht, maar middelmaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hem meer voor de PR willen hebben.
Lijkt mij een prima programma .quote:Op woensdag 20 september 2023 13:08 schreef Starflyer het volgende:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar Nyck de Vries lijkt volgend seizoen te gaan doen wat hij eigenlijk dit seizoen van plan was voordat hij een F1 zitje kreeg, namelijk een dubbelprogramma WEC met Toyota en Formule E (nog onduidelijk welk team, mogelijk Maserati, Mahindra of Abt).
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
Met de bevestiging van Tsunoda en Ricciardo bij AlphaTauri is er nog een zitje over voor volgend seizoen.
Alfa Romeo Racing (Ferrari): Valtteri Bottas, Zhou Gyanyu
AlphaTauri (Honda-RBPT): Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo
Alpine (Renault): Esteban Ocon, Pierre Gasly
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso, Lance Stroll
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc, Carlos Sainz jr
Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg
McLaren (Mercedes): Lando Norris, Oscar Piastri
Mercedes (Mercedes): George Russell, Lewis Hamilton
Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen, Sergio Perez
Williams (Mercedes): Alexander Albon, TBA
Ik geloof niet dat RBR dat wil. Die willen Lawson als reserve behouden. Drugovich schijnt eerste gegadigde te zijn als Williams niet door wil met Sargeant.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?
RB heeft Albon al bij Williams zitten, ik denk dat motorleverancier Mercedes niet akkoord gaat met twee RB rijders in dat teamquote:Op zaterdag 23 september 2023 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?
Albon is helemaal los van RB. En Mercedes heeft niets te zeggen over die zitjes.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:24 schreef tripel7 het volgende:
[..]
RB heeft Albon al bij Williams zitten, ik denk dat motorleverancier Mercedes niet akkoord gaat met twee RB rijders in dat team
dat dacht ik dus ook, Albon heeft niks meer met RBquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Albon is helemaal los van RB. En Mercedes heeft niets te zeggen over die zitjes.
De kans dat ze Sargeant geen contract voor 2024 geven wordt met de race groterquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat RBR dat wil. Die willen Lawson als reserve behouden. Drugovich schijnt eerste gegadigde te zijn als Williams niet door wil met Sargeant.
Zie ook een eerder artikel over de 'eisen' (targets) die gesteld worden:quote:Williams F1 Team have outlined the improvements they want to see from Logan Sargeant to offer him a 2024 contract.
Sargeant was one of many drivers to voice their concerns during the Qatar GP. The 22-year-old showed promising pace in Losail, within touching distance of his teammate in the early phases of the race.
However, a series of team radios revealed that the American was struggling immensely. Having shown flu-like symptoms earlier in the week, the high temperatures last weekend combined with a lack of wind to create a perfect storm.
After discussing his health with James Vowles mid-race, he eventually decided to retire.
As Vowles has done throughout 2023, he defended Sargeant post-race, emphasising the difficulties of conditions. Considering that even the most experienced weren’t immune to the Losail heat, the decision to stop seems more than reasonable.
In any case, there are still question marks surrounding the 22-year-old’s future with the team. Although Williams continues supporting the youngster, he has yet to earn a contract extension.
Team principal James Vowles has provided some light on the situation:
“We’ve already committed in the direction we’re in. He has targets for that, and it would be wrong to go against that decision. So the end of the year [is when a decision will be made].
“He and I talk at least once a week, if not multiple times a week. The pace is there. That’s the thing we wouldn’t be able to fix or repair,” he told the media.
“But what happens is, when it comes down to crunch time, there are elements of inconsistency that creep in…
“We have, and I’ve said this publicly, a responsibility to invest in our rookie drivers. We put him there, and we’ve given nearly no testing mileage. But what we want to see is continued progress.”
Considering the limited testing that young drivers have (compared to pre-2021), this analysis is understandable. It cannot be overlooked that Sargeant was promoted to Formula 1 one year ahead of schedule.
As a result, the Grove-based team is willing to show patience. Even after 17 rounds, there is still time to demonstrate tangible improvements and deliver results.
This is not to say Vowles and Williams do not have clear standards. However, there is an acute awareness of what replacing Logan Sargeant will say about the decision-making process that led to signing him for the 2023 season.
Author: Jaden Diaz-Ndisang
quote:Williams' team principal, James Vowles, reveals that Logan Sargeant faces "clear targets" to achieve to guarantee his place in the team for the 2024 season.
[...]
Nu ja, tenzij er een officieel statement komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:03 schreef Starflyer het volgende:
Deadline is eind van het seizoen, dus daarvoor sowieso geen nieuws.
En dat komt dus pas na het seizoen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Nu ja, tenzij er een officieel statement komt.
Of hij mag blijven, of dat er een ander is
quote:So the end of the year [is when a decision will be made].
En dat terwijl het al vroeg in het seizoen al erg silly leek te wordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:32 schreef beantherio het volgende:
Dit topic faalt. Een silly season zonder enige verandering.![]()
Edit: en Liam Lawson wordt dan genoemd als opvolger bij ATquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:59 schreef Sally het volgende:
Past het hier? Of in Silly Season
https://www.gpfans.com/nl(...)aar-red-bull-racing/
Saward: 'Optie in contract Ricciardo om begin 2024 te switchen naar Red Bull Racing'
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysteriequote:Op zaterdag 2 december 2023 00:58 schreef Tijn het volgende:
Mijn voorspelling: ze gaan Sergio eruit kegelen, en vervolgens doet Ricciardo het slechter dan Perez deed.
Dat, maar wie dan wel naast Max te zetten is, is een vraagtekenquote:Op zaterdag 2 december 2023 02:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysterie
Ik zie het niet gebeuren voor 2024. Perez' contract loopt af eind van '24 en RBR zal hem dan vervangen, denk ik, maar ik krijg niet het gevoel dat RBR per se deze winter Perez wil vervangen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:58 schreef Tijn het volgende:
Mijn voorspelling: ze gaan Sergio eruit kegelen, en vervolgens doet Ricciardo het slechter dan Perez deed.
Ik denk ook niet tijdens de winter, ik denk gedurende het seizoen in het geval Perez tegenvalt.quote:Op zondag 3 december 2023 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren voor 2024. Perez' contract loopt af eind van '24 en RBR zal hem dan vervangen, denk ik, maar ik krijg niet het gevoel dat RBR per se deze winter Perez wil vervangen.
Nee, daar geloof ik niet in, vooral omdat Yuki en Ricciardo geen echte verbetering zijn, verwacht ik. Je moet ook kijken naar wat de alternatieven zijn en die zijn dun gezaaid. Ik zie ze ook geen rookie in de RB 20 zetten naast Max, dat lijkt mij ook weinig zinvol.quote:Op zondag 3 december 2023 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet tijdens de winter, ik denk gedurende het seizoen in het geval Perez tegenvalt.
Ik denk ook niet dat Ricciardo daadwerkelijk beter dan Perez gaat zijn, maar ik heb wel het idee dat ze dat bij RBR intern denken. Waarom begrijp ik ook niet, maar ze lijken erg in hun nopjes met de terugkeer van Ricciardo om de een of andere reden.quote:Op zondag 3 december 2023 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, daar geloof ik niet in, vooral omdat Yuki en Ricciardo geen echte verbetering zijn, verwacht ik. Je moet ook kijken naar wat de alternatieven zijn en die zijn dun gezaaid. Ik zie ze ook geen rookie in de RB 20 zetten naast Max, dat lijkt mij ook weinig zinvol.
Alles kan, hoor, het is F1 en er zijn gekkere dingen voorgekomen maar ik vind het geen voor de hand liggend scenario.
Er is een historie met Daniel en, naar wat ik begrijp, zijn de persoonlijke relaties altijd goed geweest en gebleven.quote:Op zondag 3 december 2023 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Ricciardo daadwerkelijk beter dan Perez gaat zijn, maar ik heb wel het idee dat ze dat bij RBR intern denken. Waarom begrijp ik ook niet, maar ze lijken erg in hun nopjes met de terugkeer van Ricciardo om de een of andere reden.
Ja, maar ze hebben het er ook over dat-ie het zo goed op de sim doet. Beter dan Perez wellicht? We gaan het wel zien. Als Perez een geweldige seizoensstart heeft, gebeurt er denk ik verder niks. Maar als-ie op de een of andere manier tegenvalt, dan zou de boel nog wel eens kunnen gaan schuiven.quote:Op zondag 3 december 2023 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een historie met Daniel en, naar wat ik begrijp, zijn de persoonlijke relaties altijd goed geweest en gebleven.
Halverwege het seizoen ingestapt (weinig voorbereiding), iets gebroken dus weer paar races aan de zijlijn, vervolgens weer ingestapt en in de tweede race (Mexico) een behoorlijk potje gestuurd. Daarna begon Tsunoda ineens te presteren.quote:Op zaterdag 2 december 2023 02:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysterie
Lawson is de officiële reserve. De overige reserves van dit jaar (Hauger en Maloney) zijn geen RB junior meer.quote:Op zondag 3 december 2023 14:26 schreef Sally het volgende:
Is Ricciardo nog steeds reserverijder bij RBR?
Dan zie ik het nog wel gebeuren dat Perez er hard genoeg afknalt, en het seizoen niet af kan maken (of op z'n minst een paar races niet kan rijden). En dan Daniel in dat zitje, dan zien we wat hij kan maken in een RB-wagen. Ipv een knakenbak als een AlphaTauri...
Zou logischer zijn dan een rookie naast Max te zetten idd.quote:Op zondag 3 december 2023 15:11 schreef Starflyer het volgende:
dat in dat geval Ricciardo Perez vervangt
Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat Lawson de AT plaats had behouden in plaats van Riccardo, niets ten nadelen van Daniel maar het had mij beter geleken voor de toekomst van AT & RBR om te zien hoe ver Lawson kan komen dan om Ricciardo te handhaven.quote:Op zondag 3 december 2023 15:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Zou logischer zijn dan een rookie naast Max te zetten idd.
Edit: overigens, niets ten nadele van Lawson, die zichzelf uitstekend op de kaart heeft gezet afgelopen seizoen!![]()
Maar laat die nog maar enkele jaren ervaring opdoen![]()
Ik zat zelf laatst te denken dat Ricciardo wel kompromat moet hebben waarmee hij Helmut Marko chanteert of zo, maar dit is inderdaad ook best een goede verklaring waarom ze in hemelsnaam weer met hem in zee zijn gegaan.quote:Op zondag 3 december 2023 23:02 schreef Perox het volgende:
Ik zit zo te denken, is er soms een "dying wish" van Mateschitz rond Ricciardo? Ik bedoel, een maand na het overlijden van Matschitz wordt Ricciardo teruggehaald, nu gaan er al stemmen op dat hij in de RBR zal rijden.
Ik kan me namelijk niet anders bedenken waarom dit alles zo gebeurt. Ik persoonlijk, als Ricciardo zo'n stunt uithaalde als toen hij naar Renault ging, zou ik de deur niet meer opendoen voor hem. Nog los van het complete verlies van vorm. Ik vind het allemaal heel vreemd hoor.
* Perox doet zijn aluminium hoedje weer af
Oh dat kan ook nog natuurlijk! Foto's van Helmut Marko in een tutu ofzoquote:Op zondag 3 december 2023 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zat zelf laatst te denken dat Ricciardo wel kompromat moet hebben waarmee hij Helmut Marko chanteert of zo, maar dit is inderdaad ook best een goede verklaring waarom ze in hemelsnaam weer met hem in zee zijn gegaan.
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:26 schreef THEFXR het volgende:
ja, het is zinvol op dit topic te schoppen. Hamilton naar Ferrari in 2025!
dat is dubbel breaking news.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.
Dus Hamilton ook in het komende seizoen al bij Ferrari.
Dit zou logisch zijnquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.
Dus Hamilton ook in het komende seizoen al bij Ferrari.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |