Ik denk dat ze hem meer voor de PR willen hebben.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:06 schreef DjVero het volgende:
Ricciardo moet en zal dat stoeltje hebben. Hoewel ik hem een fijne toevoeging aan de grid vind, denk ik dat ze hier een foute keuze begaan.
Ik had dan graag Lawson willen zien naast Ricciardo, als ze die laatste dan toch per se willen hebben (om wat voor reden dan ook). Yuki is zeker niet slecht, maar middelmaat.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze hem meer voor de PR willen hebben.
Lijkt mij een prima programma .quote:Op woensdag 20 september 2023 13:08 schreef Starflyer het volgende:
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar Nyck de Vries lijkt volgend seizoen te gaan doen wat hij eigenlijk dit seizoen van plan was voordat hij een F1 zitje kreeg, namelijk een dubbelprogramma WEC met Toyota en Formule E (nog onduidelijk welk team, mogelijk Maserati, Mahindra of Abt).
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:51 schreef Starflyer het volgende:
Met de bevestiging van Tsunoda en Ricciardo bij AlphaTauri is er nog een zitje over voor volgend seizoen.
Alfa Romeo Racing (Ferrari): Valtteri Bottas, Zhou Gyanyu
AlphaTauri (Honda-RBPT): Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo
Alpine (Renault): Esteban Ocon, Pierre Gasly
Aston Martin Racing (Mercedes): Fernando Alonso, Lance Stroll
Ferrari (Ferrari): Charles Leclerc, Carlos Sainz jr
Haas (Ferrari): Kevin Magnussen, Nico Hlkenberg
McLaren (Mercedes): Lando Norris, Oscar Piastri
Mercedes (Mercedes): George Russell, Lewis Hamilton
Red Bull Racing (Honda-RBPT): Max Verstappen, Sergio Perez
Williams (Mercedes): Alexander Albon, TBA
Ik geloof niet dat RBR dat wil. Die willen Lawson als reserve behouden. Drugovich schijnt eerste gegadigde te zijn als Williams niet door wil met Sargeant.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?
RB heeft Albon al bij Williams zitten, ik denk dat motorleverancier Mercedes niet akkoord gaat met twee RB rijders in dat teamquote:Op zaterdag 23 september 2023 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou RB, Lawson kunnen uitlenen aan Williams of levert dat niet genoeg geld op?
Albon is helemaal los van RB. En Mercedes heeft niets te zeggen over die zitjes.quote:Op zaterdag 23 september 2023 11:24 schreef tripel7 het volgende:
[..]
RB heeft Albon al bij Williams zitten, ik denk dat motorleverancier Mercedes niet akkoord gaat met twee RB rijders in dat team
dat dacht ik dus ook, Albon heeft niks meer met RBquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Albon is helemaal los van RB. En Mercedes heeft niets te zeggen over die zitjes.
De kans dat ze Sargeant geen contract voor 2024 geven wordt met de race groterquote:Op zaterdag 23 september 2023 11:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat RBR dat wil. Die willen Lawson als reserve behouden. Drugovich schijnt eerste gegadigde te zijn als Williams niet door wil met Sargeant.
Zie ook een eerder artikel over de 'eisen' (targets) die gesteld worden:quote:Williams F1 Team have outlined the improvements they want to see from Logan Sargeant to offer him a 2024 contract.
Sargeant was one of many drivers to voice their concerns during the Qatar GP. The 22-year-old showed promising pace in Losail, within touching distance of his teammate in the early phases of the race.
However, a series of team radios revealed that the American was struggling immensely. Having shown flu-like symptoms earlier in the week, the high temperatures last weekend combined with a lack of wind to create a perfect storm.
After discussing his health with James Vowles mid-race, he eventually decided to retire.
As Vowles has done throughout 2023, he defended Sargeant post-race, emphasising the difficulties of conditions. Considering that even the most experienced weren’t immune to the Losail heat, the decision to stop seems more than reasonable.
In any case, there are still question marks surrounding the 22-year-old’s future with the team. Although Williams continues supporting the youngster, he has yet to earn a contract extension.
Team principal James Vowles has provided some light on the situation:
“We’ve already committed in the direction we’re in. He has targets for that, and it would be wrong to go against that decision. So the end of the year [is when a decision will be made].
“He and I talk at least once a week, if not multiple times a week. The pace is there. That’s the thing we wouldn’t be able to fix or repair,” he told the media.
“But what happens is, when it comes down to crunch time, there are elements of inconsistency that creep in…
“We have, and I’ve said this publicly, a responsibility to invest in our rookie drivers. We put him there, and we’ve given nearly no testing mileage. But what we want to see is continued progress.”
Considering the limited testing that young drivers have (compared to pre-2021), this analysis is understandable. It cannot be overlooked that Sargeant was promoted to Formula 1 one year ahead of schedule.
As a result, the Grove-based team is willing to show patience. Even after 17 rounds, there is still time to demonstrate tangible improvements and deliver results.
This is not to say Vowles and Williams do not have clear standards. However, there is an acute awareness of what replacing Logan Sargeant will say about the decision-making process that led to signing him for the 2023 season.
Author: Jaden Diaz-Ndisang
quote:Williams' team principal, James Vowles, reveals that Logan Sargeant faces "clear targets" to achieve to guarantee his place in the team for the 2024 season.
[...]
Nu ja, tenzij er een officieel statement komt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:03 schreef Starflyer het volgende:
Deadline is eind van het seizoen, dus daarvoor sowieso geen nieuws.
En dat komt dus pas na het seizoen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:04 schreef Sally het volgende:
[..]
Nu ja, tenzij er een officieel statement komt.
Of hij mag blijven, of dat er een ander is
quote:So the end of the year [is when a decision will be made].
En dat terwijl het al vroeg in het seizoen al erg silly leek te wordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:32 schreef beantherio het volgende:
Dit topic faalt. Een silly season zonder enige verandering.![]()
Edit: en Liam Lawson wordt dan genoemd als opvolger bij ATquote:Op vrijdag 1 december 2023 23:59 schreef Sally het volgende:
Past het hier? Of in Silly Season
https://www.gpfans.com/nl(...)aar-red-bull-racing/
Saward: 'Optie in contract Ricciardo om begin 2024 te switchen naar Red Bull Racing'
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysteriequote:Op zaterdag 2 december 2023 00:58 schreef Tijn het volgende:
Mijn voorspelling: ze gaan Sergio eruit kegelen, en vervolgens doet Ricciardo het slechter dan Perez deed.
Dat, maar wie dan wel naast Max te zetten is, is een vraagtekenquote:Op zaterdag 2 december 2023 02:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysterie
Ik zie het niet gebeuren voor 2024. Perez' contract loopt af eind van '24 en RBR zal hem dan vervangen, denk ik, maar ik krijg niet het gevoel dat RBR per se deze winter Perez wil vervangen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:58 schreef Tijn het volgende:
Mijn voorspelling: ze gaan Sergio eruit kegelen, en vervolgens doet Ricciardo het slechter dan Perez deed.
Ik denk ook niet tijdens de winter, ik denk gedurende het seizoen in het geval Perez tegenvalt.quote:Op zondag 3 december 2023 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren voor 2024. Perez' contract loopt af eind van '24 en RBR zal hem dan vervangen, denk ik, maar ik krijg niet het gevoel dat RBR per se deze winter Perez wil vervangen.
Nee, daar geloof ik niet in, vooral omdat Yuki en Ricciardo geen echte verbetering zijn, verwacht ik. Je moet ook kijken naar wat de alternatieven zijn en die zijn dun gezaaid. Ik zie ze ook geen rookie in de RB 20 zetten naast Max, dat lijkt mij ook weinig zinvol.quote:Op zondag 3 december 2023 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet tijdens de winter, ik denk gedurende het seizoen in het geval Perez tegenvalt.
Ik denk ook niet dat Ricciardo daadwerkelijk beter dan Perez gaat zijn, maar ik heb wel het idee dat ze dat bij RBR intern denken. Waarom begrijp ik ook niet, maar ze lijken erg in hun nopjes met de terugkeer van Ricciardo om de een of andere reden.quote:Op zondag 3 december 2023 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, daar geloof ik niet in, vooral omdat Yuki en Ricciardo geen echte verbetering zijn, verwacht ik. Je moet ook kijken naar wat de alternatieven zijn en die zijn dun gezaaid. Ik zie ze ook geen rookie in de RB 20 zetten naast Max, dat lijkt mij ook weinig zinvol.
Alles kan, hoor, het is F1 en er zijn gekkere dingen voorgekomen maar ik vind het geen voor de hand liggend scenario.
Er is een historie met Daniel en, naar wat ik begrijp, zijn de persoonlijke relaties altijd goed geweest en gebleven.quote:Op zondag 3 december 2023 12:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Ricciardo daadwerkelijk beter dan Perez gaat zijn, maar ik heb wel het idee dat ze dat bij RBR intern denken. Waarom begrijp ik ook niet, maar ze lijken erg in hun nopjes met de terugkeer van Ricciardo om de een of andere reden.
Ja, maar ze hebben het er ook over dat-ie het zo goed op de sim doet. Beter dan Perez wellicht? We gaan het wel zien. Als Perez een geweldige seizoensstart heeft, gebeurt er denk ik verder niks. Maar als-ie op de een of andere manier tegenvalt, dan zou de boel nog wel eens kunnen gaan schuiven.quote:Op zondag 3 december 2023 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een historie met Daniel en, naar wat ik begrijp, zijn de persoonlijke relaties altijd goed geweest en gebleven.
Halverwege het seizoen ingestapt (weinig voorbereiding), iets gebroken dus weer paar races aan de zijlijn, vervolgens weer ingestapt en in de tweede race (Mexico) een behoorlijk potje gestuurd. Daarna begon Tsunoda ineens te presteren.quote:Op zaterdag 2 december 2023 02:36 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hij struggled nu al zwaar tegen Yuki, waarom je hem dan in godsnaam naar RB zou sturen is voor mij een mysterie
Lawson is de officile reserve. De overige reserves van dit jaar (Hauger en Maloney) zijn geen RB junior meer.quote:Op zondag 3 december 2023 14:26 schreef Sally het volgende:
Is Ricciardo nog steeds reserverijder bij RBR?
Dan zie ik het nog wel gebeuren dat Perez er hard genoeg afknalt, en het seizoen niet af kan maken (of op z'n minst een paar races niet kan rijden). En dan Daniel in dat zitje, dan zien we wat hij kan maken in een RB-wagen. Ipv een knakenbak als een AlphaTauri...
Zou logischer zijn dan een rookie naast Max te zetten idd.quote:Op zondag 3 december 2023 15:11 schreef Starflyer het volgende:
dat in dat geval Ricciardo Perez vervangt
Eerlijk gezegd had ik liever gezien dat Lawson de AT plaats had behouden in plaats van Riccardo, niets ten nadelen van Daniel maar het had mij beter geleken voor de toekomst van AT & RBR om te zien hoe ver Lawson kan komen dan om Ricciardo te handhaven.quote:Op zondag 3 december 2023 15:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Zou logischer zijn dan een rookie naast Max te zetten idd.
Edit: overigens, niets ten nadele van Lawson, die zichzelf uitstekend op de kaart heeft gezet afgelopen seizoen!![]()
Maar laat die nog maar enkele jaren ervaring opdoen![]()
Ik zat zelf laatst te denken dat Ricciardo wel kompromat moet hebben waarmee hij Helmut Marko chanteert of zo, maar dit is inderdaad ook best een goede verklaring waarom ze in hemelsnaam weer met hem in zee zijn gegaan.quote:Op zondag 3 december 2023 23:02 schreef Perox het volgende:
Ik zit zo te denken, is er soms een "dying wish" van Mateschitz rond Ricciardo? Ik bedoel, een maand na het overlijden van Matschitz wordt Ricciardo teruggehaald, nu gaan er al stemmen op dat hij in de RBR zal rijden.
Ik kan me namelijk niet anders bedenken waarom dit alles zo gebeurt. Ik persoonlijk, als Ricciardo zo'n stunt uithaalde als toen hij naar Renault ging, zou ik de deur niet meer opendoen voor hem. Nog los van het complete verlies van vorm. Ik vind het allemaal heel vreemd hoor.
* Perox doet zijn aluminium hoedje weer af
Oh dat kan ook nog natuurlijk! Foto's van Helmut Marko in een tutu ofzoquote:Op zondag 3 december 2023 23:42 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zat zelf laatst te denken dat Ricciardo wel kompromat moet hebben waarmee hij Helmut Marko chanteert of zo, maar dit is inderdaad ook best een goede verklaring waarom ze in hemelsnaam weer met hem in zee zijn gegaan.
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:26 schreef THEFXR het volgende:
ja, het is zinvol op dit topic te schoppen. Hamilton naar Ferrari in 2025!
dat is dubbel breaking news.quote:Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.
Dus Hamilton ook in het komende seizoen al bij Ferrari.
Dit zou logisch zijnquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Sterker nog... SKY geeft nu aan dat het waarschijnlijk per direct is.
Dus Hamilton ook in het komende seizoen al bij Ferrari.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |