Wat ontzettend fijn nieuws!quote:Op maandag 5 februari 2024 09:44 schreef AgnesGru het volgende:
Even een update:
Ongeveer drie weken geleden een punctie gehad, 16 eicellen geoogst.
Er waren er 13 rijp, en alle 13 bevrucht. 10 bleken geschikt voor een biopsie.
Uiteindelijk waren er vier genetisch geschikt (dat was wel even een tegenvaller), van die vier zijn er twee teruggeplaatst. De andere twee waren niet geschikt om in te vriezen.
Omdat dit de laatste poging is, beide embryo's laten terugplaatsen.
Afgelopen zaterdag mocht ik testen en die was positief![]()
![]()
Vanmorgen opnieuw getest en het loopt mooi op!
quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:24 schreef Zombabe het volgende:
Ook van mij een minder leuke update.
Mijn enige cryo uit IVF ronde 1 is niet goed ontdooid, waardoor een terugplaatsing vandaag niet doorging. Hiermee is poging 1 dus klaar..
Flinke domper. Eerst al weinig eitjes, nu dit. Het gaat vandaag al wel iets beter, maar ik had ‘m gisteren wel echt hangen.
Volgende week afspraak bij de arts om het vervolg te bespreken. Ik hoop dat de slechte ontdooiing gewoon pech is en dat er geen bezwaren zijn om de 2e ronde niet te starten. En hopelijk ook al in mijn volgende cyclus, 1 poging in een half jaar voelt vooral als heel weinig..
Over 2,5 week ongeveer.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:18 schreef Mango91 het volgende:
@:AgnesGru wat mooi nieuws!
Wanneer zou je voor een eerste echo mogen?
Jaaaquote:Op maandag 5 februari 2024 09:44 schreef AgnesGru het volgende:
Even een update:
Ongeveer drie weken geleden een punctie gehad, 16 eicellen geoogst.
Er waren er 13 rijp, en alle 13 bevrucht. 10 bleken geschikt voor een biopsie.
Uiteindelijk waren er vier genetisch geschikt (dat was wel even een tegenvaller), van die vier zijn er twee teruggeplaatst. De andere twee waren niet geschikt om in te vriezen.
Omdat dit de laatste poging is, beide embryo's laten terugplaatsen.
Afgelopen zaterdag mocht ik testen en die was positief![]()
![]()
Vanmorgen opnieuw getest en het loopt mooi op!
Lief dat je het vraagtquote:Op maandag 5 februari 2024 12:26 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]kak
Hoe ging die andere afspraak?
Wanneer mag je een nieuwe ronde starten?
klinkt wel heftig. Ik hoop dat het nu voorspoedig gaat.quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:17 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagtDe afspraak was gelukkig positief, we hebben het schema iets aangepast. Zo ga ik nu voor ICSI ipv IVF. En ik begin met prikken in mijn natuurlijke cyclus ipv eerst de cyclus te onderdrukken met de pil.
Ik moet vandaag weer starten met decapeptyl. Morgenochtend is de uitgangsecho en als die goed is dan gaat de nieuwe ronde echt van start.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door LadyTagliatelle op 08-02-2024 18:44:59 ]Born to Lose, but Built to Win.
Grote knuffel voor jouquote:Op maandag 5 februari 2024 21:46 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Agnes!Streepjes in dit topic blijven toch altijd bijzonder
![]()
Wij hebben inmiddels de knoop doorgehakt dat er geen tweede meer komt. Ik ben er flink verdrietig van geweest maar het is goed zo.
Een groot besluit, sterktequote:Op maandag 5 februari 2024 21:46 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd Agnes!Streepjes in dit topic blijven toch altijd bijzonder
![]()
Wij hebben inmiddels de knoop doorgehakt dat er geen tweede meer komt. Ik ben er flink verdrietig van geweest maar het is goed zo.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 19 februari 2024 16:02 schreef Mango91 het volgende:
@:majo dat is geen makkelijke beslissing! Sterkte!
@:zombabe hoe was de uitgangsecho? Mocht je starten?
Wij hebben afgelopen week twee hartjes zien kloppen (7 weken). Het moet nog even landen, we zijn in shock, blij en kijken vol spanning uit naar de volgende echo.
Bedanktquote:Op maandag 19 februari 2024 16:02 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben afgelopen week twee hartjes zien kloppen (7 weken). Het moet nog even landen, we zijn in shock, blij en kijken vol spanning uit naar de volgende echo.
Ik haal je eruitquote:Op maandag 19 februari 2024 16:02 schreef Mango91 het volgende:
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 19 februari 2024 16:02 schreef Mango91 het volgende:
Shit.quote:Op woensdag 28 februari 2024 16:14 schreef Cygne het volgende:
We hebben onze twee laatste inconclusieve embryo's laten ontdooien voor herbiopt. Allebei niet goed uit de dooi gekomen. Dat was het dan. Voelt dubbel hoor.
Ja, het voelt heel gek. Dat het nooit meer gaat gebeuren. Maar ik voel ook wel rust en opluchting. Het is zo hobbelig geweest. Eigenlijk nog een wonder dat ze er zijn. We hebben in april nog een afsluitend gesprek op de poli, wel fijn na daar bijna 10 jaar patiënt te zijn geweest.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:25 schreef Lemijn het volgende:
En wat is klaar dan opeens definitief, al is het oké zo. Zal raar zijn!.
Dank jequote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:15 schreef Peacefulll het volgende:
Gefeliciteerd Agnes! 🥰 Hoe voel je je?
Wat ontzettend fijn, van harte!quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:35 schreef AgnesGru het volgende:
Inmiddels twee echo’s gehad en ben ruim 10 weken zwanger van een kindje.
Fijnquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:27 schreef Mango91 het volgende:
Wij gaan ook afscheid nemen uit dit topic. Goede nipt en 13 weken echo achter de rug. Het nieuws is geland, de misselijkheid is over. In september worden ze verwacht!
Hopelijk volgen er snel weer strepen in dit topic!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op woensdag 17 april 2024 14:42 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Update OFOspannend, LadyTagliatelle. Ik hoop dat het wel lukt met zijn eigen sperma. Zoniet, heb je dan al een idee over een evt. donor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Wow, gefeliciteerd! En ik sluit me aan bij de rest wat betreft die vriendin. Ze heeft daar helemaal niks in te willen, dit is echt een zaak van jou en je partner. Dus vooral niet schuldig voelen hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:35 schreef AgnesGru het volgende:
Inmiddels twee echo’s gehad en ben ruim 10 weken zwanger van een kindje.
Ik heb een kliniek hier in de buurt gevonden zonder wachtlijsten. Afhankelijk van het punt waar je zit in je cyclus kan je zowat bijna direct terecht na een intake en zo.quote:Op woensdag 17 april 2024 14:57 schreef trui het volgende:
[..]
spannend, LadyTagliatelle. Ik hoop dat het wel lukt met zijn eigen sperma. Zoniet, heb je dan al een idee over een evt. donor?
Begrijpelijk dat ongeduld dat je voelt. En met mijn vraag over de donor bedoelde ik eigenlijk wie je dan als spermadonor zou nemen. Heb je een bekende donor bereid gevonden of ga je met sperma uit een spermabank aan de slag? En dan NL of uit het buitenland? (Best belangrijk voor het kind dat eruit voortkomt. of hij/zij kans maakt om z'n biologische vader te leren kennen). Verder lijkt me dat zo'n traject linksom of rechtsom hoe dan ook wel impact heeft op jullie/hem. Veel succes, lijkt me spannend!quote:Op maandag 29 april 2024 14:33 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik heb een kliniek hier in de buurt gevonden zonder wachtlijsten. Afhankelijk van het punt waar je zit in je cyclus kan je zowat bijna direct terecht na een intake en zo.
Gezien het libido van mijn man -10 is momenteel, zakt de hoop mij in de schoenen. De frustratie en het verdriet neemt bij mij alleen maar mee toe. Ik heb de neiging om morgen een afspraak te maken voor KID en de rest te laten voor wat het is. Ik vrees dat als de kwaliteit omhoog gaat, de kans nog steeds minimaal is omdat hij gewoon een mega laag libido heeft. Voornamelijk door die schildklier denken we.
Dat z’n libido laag is zou me normaal gezien ook dwars zijn gaan zitten, maar in combinatie met onze kinderwens is het extra zuur, zeker nu we weten wat de kwaliteit is. Dan denk ik, misschien is het beter om de focus op zijn gezondheid te leggen en dan voor een donor te gaan. Zodat er wellicht ook minder druk bij hem ligt.
Daarbij wil ik hem ook niet dwingen, ik ben dan bang dat hij iets doet of “mee werkt” omdat ik het wil of m’n eisprong binnenkort is.
Ik ben misschien te praktisch ingesteld op dit vlak en overgaat op KID.
Maar hij praat er verder ook totaal niet over. Hij wordt er zelfs geïrriteerd van als ik er over begin.
We hebben het immers al besproken volgens hem.
Hij heeft ook zo’n motto: het is wat het is. En als het niet lukt zal daar wel een reden voor zijn.
Hij moet nu dagelijks van dat spul nemen. Dat vergeet hij ook steeds. Wat mij dan weer frustreert( ik laat dat niet merken). Het spul is ook mega goor en ik vind het ook kut dat hij dat dan moet nemen, hij gaan zowat over z’n nek elke dag.
Hij zou ook meer moeten bewegen. Maar hij heeft nul energie door die schildklier, dus meer bewegen of sporten doet hij niet.
Ik heb gewoon echt een diepgeworteld gevoel dat het voor ons op de natuurlijke manier en met hulp in combi met zijn sperma niet werkt. Ik zie het als verloren tijd inmiddels. Daarbij wil ik onze relatie/huwelijk en zijn mentale gezondheid niet beschadigen.
oh! Nee, uit een spermabank en waarschijnlijk dan wel NL of eventueel België. Over het ontmoeten van de donor, denk ik nog niet na. Dat zien we tegen die tijd, als het aan de orde komt wel weer.quote:Op maandag 29 april 2024 16:25 schreef trui het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ongeduld dat je voelt. En met mijn vraag over de donor bedoelde ik eigenlijk wie je dan als spermadonor zou nemen. Heb je een bekende donor bereid gevonden of ga je met sperma uit een spermabank aan de slag? En dan NL of uit het buitenland? (Best belangrijk voor het kind dat eruit voortkomt. of hij/zij kans maakt om z'n biologische vader te leren kennen). Verder lijkt me dat zo'n traject linksom of rechtsom hoe dan ook wel impact heeft op jullie/hem. Veel succes, lijkt me spannend!
Een kind kan een donor die in het buitenland woont toch ook leren kennen? Desnoods leg je tijdig een spaarpotje voor een reis aan.quote:Op maandag 29 april 2024 16:25 schreef trui het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ongeduld dat je voelt. En met mijn vraag over de donor bedoelde ik eigenlijk wie je dan als spermadonor zou nemen. Heb je een bekende donor bereid gevonden of ga je met sperma uit een spermabank aan de slag? En dan NL of uit het buitenland? (Best belangrijk voor het kind dat eruit voortkomt. of hij/zij kans maakt om z'n biologische vader te leren kennen). Verder lijkt me dat zo'n traject linksom of rechtsom hoe dan ook wel impact heeft op jullie/hem. Veel succes, lijkt me spannend!
Leren kennen door 1 reis te maken? Dat noem ik niet leren kennen. Ik zou ieder kind gunnen dat hij wel beide personen waar hij/zij genetisch van afstamt echt kan kennen in zijn/haar leven. Dus liefst dat er van jongs af aan af en toe contact mogelijk is en ruimte om vragen te stellen. Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je als je zelf vooral bezig bent met zwanger proberen te worden je daar minder bij stil staat. Er zijn enorm interessante podcasts over dit onderwerp te beluisteren: De Kwak Kwaakt bijvoorbeeld, en DNA-zaten. En er zijn ook goede coaches die je kunnen begeleiden bij zo’n traject, waarin ruimte is voor alle perspectieven.quote:Op vrijdag 3 mei 2024 18:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een kind kan een donor die in het buitenland woont toch ook leren kennen? Desnoods leg je tijdig een spaarpotje voor een reis aan.
In het kader van ongeduld is de wachtlijst voor een Nederlandse donor láng.
Ok, sorry voor mijn toon dan, is echt niet vervelend bedoeld. Ik weet niet hoe ik het anders zou moeten brengen, maar het is in mijn ogen echt zo’n belangrijk perspectief dat een kind in de basis eigenlijk gewoon recht heeft op info over zijn afkomst. Dus ik ben dan altijd benieuwd hoe mensen hier over denken als ze kiezen voor een donor. En ik moet zeggen dat ik daar vroeger ook niet zo bij stil stond, maar de laatste jaren wel, het onderwerp heeft me op de een of andere manier enorm gegrepen. Het kan denk ik heel goed gaan, maar er zijn wel dingen die belangrijk zijn in hoe je ermee omgaat en hoe je het met je kind(eren) bespreekt. Vroeger werd gezegd ‘zeg er maar niks over, dan hoeft niemand er last van te hebben’, maar dat is echt heel erg onwaar gebleken. Dus eerlijk over zijn is punt 1. Ik vind de verhalen van mensen die hier op wat voor manier mee te maken hebben gehad daarom enorm leerzaam en zou ze iedereen aanraden die zo’n traject overweegt. That’s all. Doe ermee wat je wil.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
Ik meende te lezen dat je bedoelde dat een buitenlandse donor betekent dat je niet te weten komt/te weten hoeft te komen wie de donor is, daar reageerde ik op. Maar dat begreep ik verkeerd.
Ik kan niet zo veel met de toon die ik lees in je berichten over dit onderwerp (waarbij niet weet of die toon er echt is over dat ik getriggerd word) dus ik stap verder uit deze discussie.
Dat stel je wel heel makkelijk, maar wie zegt dat dat voor LT en partner daadwerkelijk een optie is? Enerzijds praktisch gezien - je moet maar net iemand kennen die dat zou willen doen, het is niet alsof iedereen er wel eentje kent oid. Maar anderzijds ook emotioneel: als je met partner een kind krijgt met donorzaad, is het natuurlijk heel anders of dat met een bekende is die betrokken is in het leven vh kind of met iemand waar wel gegevens van op te vragen zijn als gewenst, maar die niet aanwezig is. Niet alleen voor het kind, ook voor de ouders.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:28 schreef trui het volgende:
[..]
En een bekende donor is ook nog een optie, dan hoef je dus niet op de wachtlijst.
Vergis je niet, er wordt lang niet bij alle klinieken en spermabanken zo uitvoerig stil gestaan bij de rechten van het kind. Je kunt echt vrij gemakkelijk sperma uit Denemarken bestellen en voor zo’n behandeling kiezen. Het is ook goed dat je daar zelf over mag beslissen, ik ben blij dat er tegenwoordig niet meer door artsen wordt bepaald of ze bijv een stel van twee vrouwen willen helpen hiermee of niet. Ik wil alleen maar meegeven wat ik hier de laatste jaren uit pure interesse (en vanuit mijn vak als ontwikkelingspsycholoog) over geleerd heb.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
En weet je, het zijn geen nieuwe overwegingen hè, als je in zo'n traject zit, hoe dit voor een kind is. Wat denk je bijvoorbeeld dat er in de verplichte psychologische consulten besproken wordt?
Ik had het over de internationale spermabanken, vooral die in Denemarken, waar tegenwoordig heel veel sperma van wordt aangeschaft. Loopt als een trein. Geen wachttijd, maar wel best ver weg.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe weet je nou welke taal mijn kind dan wel de donor spreekt?
Ik kan echt heel weinig met zo'n pedante toon over wat ik wel en niet moet beslissen over mijn gezin. Daar heb ik dus al een psycholoog voor betaaldDus ja, ik had het bij mijn eerste reactie moeten houden.
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.quote:Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je als je zelf vooral bezig bent met zwanger proberen te worden je daar minder bij stil staat.
ik snap het, het begon alleen al wat eerder hè. Maar inderdaad wat kort door de bocht geformuleerd. Ik zit ook wat haastig vanaf mijn vakantie op een telefoonschermpje te reageren, niet zo slim misschien. Maar het gaat me aan het hart, vandaar dat ik dan misschien wat impulsief reageer.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik lees heel weinig vragen en vooral stellingen, zoals
[..]
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.
En no offence, maar een (of 100) podcasts luisteren staat nog altijd vrij ver van de emotionele rollercoaster die de meeste mensen in dit topic meemaken. En van de minste insinuatie dat er hier makkelijk beslissingen gemaakt worden die niet in het belang van het kind zijn, gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik kan me vergissen maar je lijkt hierbij een denkfout te maken. Het is niet omdat mensen een ander besluit nemen dan jij zou doen met dezelfde info dat ze zich niet evenveel er in verdiept hebben. Dat zie ik mensen vaker doen en zo komt het nu op mij over in elk geval.
Ik ben dan wel niet een compleet neutrale buitenstander, want ik heb er wel eens over nagedacht om een traject in te gaan met een donor, maar het ligt bij mij ook niet heel gevoelig oid want ik heb nog geen traject achter de rug, niet allerlei teleurstellingen zoals LT gehad, en niet de keuze gemaakt om met donorzaad aan de slag te gaan of een kind gekregen met behulp van donorzaad.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:19 schreef Jentin het volgende:
Ik lees hier alleen maar mee en lees helemaal niets vervelends in de posts van trui. Ik “ken” haar als poster ook helemaal niet als iemand die eens even ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen. Snap dat het gevoelig ligt, maar ik snap de felheid oprecht niet, als neutrale buitenstaander.
In dit topic, op een Nederlands forum, met Nederlandse regelgeving en de Nederlandse klinieken, denk ik dat je er best vanuit mag gaan dat al die kwesties overdacht en besproken zijn en dat de beslissing gebruik te maken van donorzaad niet lichtzinnig genomen wordt. Er vanuit gaan dat het nooit al overdacht en besproken is, is ook wat pessimistisch, denk ik zo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 10:59:53 ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Heel herkenbaar je spoiler. Alsof je jezelf moet verantwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist gedurende mijn traject ook al heel veel meer over hoe/wat qua baby's dan als ik soms om mij heen kijk bij vrienden. En heb ook altijd gezegd ' komt tijd komt raad'. En dat is niet anders dan met 2 ouders.
Alsof zodra je er open over bent iedereen ergens wat van mag vinden. En als mensen maar wat doen zonder openheid dat niemand iets zegt of het wel/niet verantwoord is.
Ik heb dat gelukkig snel van mij af kunnen laten glijden want dat is anders niet te doen.
Klopt ben ik mee eens. En was voor mij ook een reden om mijn traject niet in Belgie verder op te pakken, want een volledig anonieme donor was voor mij een no go.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Ik kan me heel goed voorstellen dat dat zuur isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik beantwoord oprechte vragen met alle liefde, maar niet als die vragen eigenlijk bedoeld zijn om me je mening op te dringen met een strikje erom
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |