Ohhh wat goed en spannend! Keihard aan het duimen voor je hier.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:52 schreef Myraela het volgende:
Voorzichtig positief nieuws een keer in dit topic. Ik testte woensdag (NOD) positief en vanochtend (16 dpo) weer. Volgens mij is het advies vanuit het ziekenhuis om pas later te testen, maar ik had dat geduld niet. Maar ik test maandag nog een keer en dan bel ik het ziekenhuis.
Ik vind het allemaal nog veel te spannend. Ben echt wel onwijs blij met weer een stapje dichterbij, maar ook bang voor teveel feeststemming.
Ik heb die termijn van het ziekenhuis nooit serieus genomenquote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:39 schreef Myraela het volgende:
Thanks! Ik heb met tests van Clearblue getest. Dat was woensdag al gewoon een duidelijk kruisje, en vandaag weer. Dus ik denk dat het goed zit. Maar door die termijn van het ziekenhuis voelt het toch alsof je het dan pas echt mag geloven. En dan nog blijft het veel te spannend allemaal, maar dan zal ik wel voorzichtig doorschuiven naar het andere topic.
Het gaat er vooral om of het nog een vals-positieve uitslag kan zijn door de medicatie (zoals dat spul waar Moeders voor Moeders urine voor inzamelt).quote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:52 schreef Bami het volgende:
[..]
Maar in principe is een positieve test een positieve test, helemaal voorbij NOD. Dus je bent toch echt zwanger.
Oh!quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:39 schreef Myraela het volgende:
Thanks! Ik heb met tests van Clearblue getest. Dat was woensdag al gewoon een duidelijk kruisje, en vandaag weer. Dus ik denk dat het goed zit. Maar door die termijn van het ziekenhuis voelt het toch alsof je het dan pas echt mag geloven. En dan nog blijft het veel te spannend allemaal, maar dan zal ik wel voorzichtig doorschuiven naar het andere topic.
Goed punt, bedankt voor de aanvulling!quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om of het nog een vals-positieve uitslag kan zijn door de medicatie (zoals dat spul waar Moeders voor Moeders urine voor inzamelt).
Als dat eenmaal uit je systeem is, dan geldt wat jij zegt.
Oooh wat spannend en leuk Myraelaquote:
Ik kreeg de melding in m'n cyclus-app met de 3-jaar 'anniversary' op dezelfde dag als de eerste positieve test. Dus het is wel een mooi toeval.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:02 schreef shankanana het volgende:
Oooh wat spannend en leuk Myraelahet is jullie zo gegund! Bracht het misschien toch geluk dat het precies 3 jaar was toch?
Ik doe een voorzichtigequote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:52 schreef Myraela het volgende:
Voorzichtig positief nieuws een keer in dit topic. Ik testte woensdag (NOD) positief en vanochtend (16 dpo) weer. Volgens mij is het advies vanuit het ziekenhuis om pas later te testen, maar ik had dat geduld niet. Maar ik test maandag nog een keer en dan bel ik het ziekenhuis.
Ik vind het allemaal nog veel te spannend. Ben echt wel onwijs blij met weer een stapje dichterbij, maar ook bang voor teveel feeststemming.
quote:Op maandag 31 juli 2023 11:05 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend weer getest, en weer een dikke streep. Dus nu geloof ik het echt. Blijft een heel gemengde staat van blijdschap en angst. Maar we gaan gewoon genieten. En een topicje doorschuiven.
Ik blijf jullie wel volgen, en met jullie mee-duimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik volg jullie nog steeds maar iets meer langs de zijlijn. Dikke knuffel voor jullie allemaal
Ik ben hier al eens geweest
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 31 juli 2023 11:05 schreef Myraela het volgende:
Vanochtend weer getest, en weer een dikke streep. Dus nu geloof ik het echt. Blijft een heel gemengde staat van blijdschap en angst. Maar we gaan gewoon genieten. En een topicje doorschuiven.
Wat een teleurstelling weer. Sterkte!quote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:01 schreef Magica het volgende:
Nou hier ist niks geworden en kreeg net een brief dat de twee embryo’s ook niet ingevroren konden worden… dus helaas..
Sterktequote:Op woensdag 2 augustus 2023 16:01 schreef Magica het volgende:
Nou hier ist niks geworden en kreeg net een brief dat de twee embryo’s ook niet ingevroren konden worden… dus helaas..
Wat ontzettend balen dat het dan op niks uitlooptquote:Op donderdag 3 augustus 2023 16:06 schreef Magica het volgende:
Mag wel gelijk door voor volgende poging, hoef geen maand te wachten.. dus dat vind ik op zich wel fijn
Nogmaals van hartequote:Op maandag 31 juli 2023 11:05 schreef Myraela het volgende:
Hier ook de medicatie weer binnen, eind deze week starten met de decapeptyl.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:07 schreef shankanana het volgende:
Het is hier stil. Iedereen in de pauzestand? Ik mag bijna weer, heb de medicijnen al binnen.
Ben me nu onwijs aan het opvreten dat ik ze te lang uit de koelkast heb gelaten bij het vervoerik ging even boodschappen doen onderweg, kwam nog iemand tegen, was nog iets vergeten
![]()
Zo suf, was er gewoon even niet mee bezig... ga ze morgen wel bellen of het kwaad kan. Ik weet van die Gonal-F dat het drie maanden buiten de koelkast kan, maar er zat ook decapeptyl bij en dat is volgens mij wat trickier. Schaam me wel extreem als ik nieuwe zou moeten halen![]()
Helaas geen koeltas omdat ik niet superver woon en het er wel een uurtje buiten kan zeiden ze bij de balie. Maar ik denk dat ik er wel anderhalf misschien wel twee uur over heb gedaan... het voelde wel nog koel aan. Het was een flinke tas dus het hield elkaar nog wel een beetje koel. Nou ja, morgen maar even bellenquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hier ook de medicatie weer binnen, eind deze week starten met de decapeptyl.
Hoe lang is de medicatie uit de koelkast geweest? Ik moest sowieso minimaal een uur terugrijden na het ophalen (wel met koeltas en elementen).
Ah tof. Twee jaar geleden kon ik meedoen met het onderzoek maar dat wilde ik niet. Ik wilde absoluut niet in de groep met echo's en medicijnen geloot worden. Ik vond het toen best spannend om die controle los te laten maar de belasting was echt zoveel minder. Mooi om te zien dat wij niet de enige zijn waarbij dit prima werktquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:46 schreef Viv het volgende:
Positief nieuws over IVF:
https://nos.nl/artikel/24(...)jner-voor-de-patient
Hoe ist nu met jou?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:43 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hier ook de medicatie weer binnen, eind deze week starten met de decapeptyl.
Hoe lang is de medicatie uit de koelkast geweest? Ik moest sowieso minimaal een uur terugrijden na het ophalen (wel met koeltas en elementen).
Ben vorige week weer gestart met de Gonal-F. Moest nu meteen starten met 225 eenheden. Merk wel meer van de bijwerkingen qua vermoeidheid en vlagen van misselijkheid. Vandaag eerste echo gehad. En zag er al goed uit.quote:Op maandag 18 september 2023 11:39 schreef Magica het volgende:
[..]
Hoe ist nu met jou?
Ik had vandaag een punctie, maar vier eitjes, maar toch wel ok links was al duidelijk dat het niks werd deze keer.
En de punctie viel zo erg mee, vorige keer was echt een hel![]()
Dus dat is positief verder weer afwachten
Spannend weer hopelijk een beter resultaat dit keer 🤞🏼quote:Op zondag 24 september 2023 19:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ben vorige week weer gestart met de Gonal-F. Moest nu meteen starten met 225 eenheden. Merk wel meer van de bijwerkingen qua vermoeidheid en vlagen van misselijkheid. Vandaag eerste echo gehad. En zag er al goed uit.
Woensdag weer echo en ze verwacht later die week de punctie.
Jeetje wat heftig! Heel veel sterktequote:Op maandag 2 oktober 2023 18:20 schreef Cygne het volgende:
Net de uitslag van de fertiliteitsarts gekregen. Bij de punctie 1.5 week geleden zijn er 4 eicellen gevonden, 1 was niet rijp. Uit de overige 3 is 1 embryo ontstaan maar die is nog voor het biopt gestopt met delen.
Ook als we kijken naar de 7 voorgaande rondes waaruit we 3 terugplaatsingen hebben gehad is het eigenlijk niet meer zinvol om nog verder te gaan met behandelingen. Ze staat er nog wel voor open om nog 1 behandeling te proberen. Mits de rest van het team daarvoor open staat.
Dankjewel.quote:Op maandag 2 oktober 2023 19:07 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag begonnen met decapeptyl, 19 oktober heb ik de uitgangsecho voor IVF.
En het zegt veel over mijzelf als persoon: Mijzelf prikken vind ik minder erg dan de onzekerheid in mijn agenda![]()
Verder probeer ik een beetje bij te lezen in jullie verhalen en hoop ik dat we straks allemaal met plakkers zitten![]()
quote:Op zondag 15 oktober 2023 17:08 schreef AgnesGru het volgende:
Net buikkrampen gekregen en wat bloedverlies![]()
Donderdag mag ik testen, weinig vertrouwen in op dit moment.
Helaas is de terugplaatsing niet gelukt, doorgezet naar een vrij heftige menstruatie.quote:
Zoals je al dacht, shit.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:08 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Helaas is de terugplaatsing niet gelukt, doorgezet naar een vrij heftige menstruatie.
En meteen verdwenen alle zogenaamde kwaaltjes (moe, pijnlijke borsten, vlagen van misselijkheid, trekkerig gevoel in liezen), maar wel flinke buikkrampen,
In overleg met ziekenhuis gestopt met de Utro (had zondag negatief getest).
Dus nu even afwachten hoe nu verder, poging drie of mogelijk toch terugplaatsing van de embry die in aanmerking komt herbiopsie. @:Cygne had jij hier ervaring mee?
Ik heb een niet conclusief embryo teruggeplaatst gekregen, toen ik daar zwanger van ben geworden heb ik een vlokkentest laten doen. Ik heb nu nog 2 niet conclusieve embryo's in de vriezer liggen die in de toekomst mogelijk een herbiopsie zouden kunnen krijgen. Die terugplaatsing was bij hoge uitzondering (ze waren er écht niet voor, moest door vier werkgroepen) en kreeg ook nog een staartje omdat onze zoon een syndroom heeft die losstaat van onze reden voor pgt waardoor ze er nu nóg strenger op zijn. Begrijp het ook wel. Ik vond dit het allerzwaarst van alle trajecten die we gedaan hebben. Geen spijt van, maar ik zou dit niet nog eens kunnen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:08 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Helaas is de terugplaatsing niet gelukt, doorgezet naar een vrij heftige menstruatie.
En meteen verdwenen alle zogenaamde kwaaltjes (moe, pijnlijke borsten, vlagen van misselijkheid, trekkerig gevoel in liezen), maar wel flinke buikkrampen,
In overleg met ziekenhuis gestopt met de Utro (had zondag negatief getest).
Dus nu even afwachten hoe nu verder, poging drie of mogelijk toch terugplaatsing van de embry die in aanmerking komt herbiopsie. @:Cygne had jij hier ervaring mee?
Bedankt voor het delen van je ervaring. Klinkt wel heftig allemaal.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:33 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik heb een niet conclusief embryo teruggeplaatst gekregen, toen ik daar zwanger van ben geworden heb ik een vlokkentest laten doen. Ik heb nu nog 2 niet conclusieve embryo's in de vriezer liggen die in de toekomst mogelijk een herbiopsie zouden kunnen krijgen. Die terugplaatsing was bij hoge uitzondering (ze waren er écht niet voor, moest door vier werkgroepen) en kreeg ook nog een staartje omdat onze zoon een syndroom heeft die losstaat van onze reden voor pgt waardoor ze er nu nóg strenger op zijn. Begrijp het ook wel. Ik vond dit het allerzwaarst van alle trajecten die we gedaan hebben. Geen spijt van, maar ik zou dit niet nog eens kunnen.
Met een herbiopt zijn de kansen ook vrij klein. Maar ik hoor toch met enige regelmaat dat er daarna toch een gezond kindje geboren wordt. Als een embryo twee keer vriezen en dooien overleeft en twee keer een biopt is dat meestal ook wel een sterk embryo.
Wat spannend! Weet je al wanneer je kan starten?quote:Ik had vorige week een belconsult met onze fertiliteitsarts, ik had gevraagd of we niet nog een keer mogen proberen. In alle rust, in de vorige ronde was het prive heel heftig. Ze heeft dat overlegd en de werkgroep heeft akkoord gegeven. Als de rust weer helemaal terug is gaan we het nog een keer proberen. De kansen zijn heel klein, maar ergens geeft het rust dat het niet helemaal definitief klaar is.
@Mango91 Spannend! Gaan jullie hetzelfde traject in als de vorige keer?quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:57 schreef Mango91 het volgende:
Ik meld mij hier ook weer. Mijn zoontje is een heerlijke peuter van 2,5 jaar.
Afgelopen zomer aangemeld bij het ziekenhuis, nadat we het alweer anderhalf jaar proberen, en aankomende menstruatie mag ik starten!
De vorige keer officieel bij de tweede iui ronde zwanger. Wel vaker gestart met de medicatie (clomid) maar vaak overstimulatie, waardoor het dus helaas niet doorging. Clomid wordt ondertussen niet meer gebruikt, dus heb ik puregon meegekregen. Hopelijk valt hier de dosering beter mee af te stemmen.
Ik ga dit topic weer een beetje bijlezen!
@:spannend Zombabe, hopelijk worden het nog 4 of vijf mooie follikels!
Pupoquote:Op woensdag 8 november 2023 16:17 schreef Zombabe het volgende:
Vandaag is er een embryootje teruggeplaatst
En een 2e is ingevroren.
Vrijdag had ik 2 rijpe en 3 bijna rijpe follikels, bij de punctie op zondag hebben ze 3 eitjes gevonden.
Daarvan zijn er 2 bevrucht, beide van goede kwaliteit.
Niet heel veel opbrengst dus, maar er hoeft er natuurlijk maar 1 van te plakken
Pas volgend jaar ergens.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:01 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bedankt voor het delen van je ervaring. Klinkt wel heftig allemaal.
[..]
Wat spannend! Weet je al wanneer je kan starten?
Wat ontzettend spannend! Heb je ook pregnyl gespoten? Dan kan het zijn dat de eerste test dat nog oppikte, de tweede test niet meer en de derde test een zwangerschap. Dus ik ga voorzichtig voor je jompelen hoor!quote:Op donderdag 28 december 2023 15:21 schreef Mango91 het volgende:
Vandaag ben ik één dag overtijd na de tweede iui poging. Eerste kerstdag alvast getest (want veel rauw vlees, drink sowieso geen alcohol na de eisprong) en die was héél licht positief (normale test van jumbo), bijna niet te zien voor het blote oog. Gisteren weer helaas een echte witte test, terwijl ik nu had getest met een early test van Jumbo. Maar vandaag weer een stukje donkerder (sensitest) en ook nog geen bloed.
Oftewel, ik bevind me voor mijn gevoel even in niemandsland.
Snap ik.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:32 schreef Lemijn het volgende:
Het duimpje is niet omdat ik het leuk vind maar gewoon omdat ik je wat forum-liefde wilde sturen Cygne! Moeilijke beslissingen. Ik hoop dat jullie het goed samen kunnen doen allemaal.
Koesteren wat er is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:23 schreef Cygne het volgende:
[..]
Snap ik.![]()
Weet je, hoe dubbel ook. Het is wat het is en we hebben al meer dan we ooit hadden verwacht. Dankjewel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |