Vergis je niet, er wordt lang niet bij alle klinieken en spermabanken zo uitvoerig stil gestaan bij de rechten van het kind. Je kunt echt vrij gemakkelijk sperma uit Denemarken bestellen en voor zo’n behandeling kiezen. Het is ook goed dat je daar zelf over mag beslissen, ik ben blij dat er tegenwoordig niet meer door artsen wordt bepaald of ze bijv een stel van twee vrouwen willen helpen hiermee of niet. Ik wil alleen maar meegeven wat ik hier de laatste jaren uit pure interesse (en vanuit mijn vak als ontwikkelingspsycholoog) over geleerd heb.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
En weet je, het zijn geen nieuwe overwegingen hè, als je in zo'n traject zit, hoe dit voor een kind is. Wat denk je bijvoorbeeld dat er in de verplichte psychologische consulten besproken wordt?
Ik had het over de internationale spermabanken, vooral die in Denemarken, waar tegenwoordig heel veel sperma van wordt aangeschaft. Loopt als een trein. Geen wachttijd, maar wel best ver weg.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe weet je nou welke taal mijn kind dan wel de donor spreekt?
Ik kan echt heel weinig met zo'n pedante toon over wat ik wel en niet moet beslissen over mijn gezin. Daar heb ik dus al een psycholoog voor betaaldDus ja, ik had het bij mijn eerste reactie moeten houden.
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.quote:Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je als je zelf vooral bezig bent met zwanger proberen te worden je daar minder bij stil staat.
ik snap het, het begon alleen al wat eerder hè. Maar inderdaad wat kort door de bocht geformuleerd. Ik zit ook wat haastig vanaf mijn vakantie op een telefoonschermpje te reageren, niet zo slim misschien. Maar het gaat me aan het hart, vandaar dat ik dan misschien wat impulsief reageer.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik lees heel weinig vragen en vooral stellingen, zoals
[..]
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.
En no offence, maar een (of 100) podcasts luisteren staat nog altijd vrij ver van de emotionele rollercoaster die de meeste mensen in dit topic meemaken. En van de minste insinuatie dat er hier makkelijk beslissingen gemaakt worden die niet in het belang van het kind zijn, gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik kan me vergissen maar je lijkt hierbij een denkfout te maken. Het is niet omdat mensen een ander besluit nemen dan jij zou doen met dezelfde info dat ze zich niet evenveel er in verdiept hebben. Dat zie ik mensen vaker doen en zo komt het nu op mij over in elk geval.
Ik ben dan wel niet een compleet neutrale buitenstander, want ik heb er wel eens over nagedacht om een traject in te gaan met een donor, maar het ligt bij mij ook niet heel gevoelig oid want ik heb nog geen traject achter de rug, niet allerlei teleurstellingen zoals LT gehad, en niet de keuze gemaakt om met donorzaad aan de slag te gaan of een kind gekregen met behulp van donorzaad.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:19 schreef Jentin het volgende:
Ik lees hier alleen maar mee en lees helemaal niets vervelends in de posts van trui. Ik “ken” haar als poster ook helemaal niet als iemand die eens even ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen. Snap dat het gevoelig ligt, maar ik snap de felheid oprecht niet, als neutrale buitenstaander.
In dit topic, op een Nederlands forum, met Nederlandse regelgeving en de Nederlandse klinieken, denk ik dat je er best vanuit mag gaan dat al die kwesties overdacht en besproken zijn en dat de beslissing gebruik te maken van donorzaad niet lichtzinnig genomen wordt. Er vanuit gaan dat het nooit al overdacht en besproken is, is ook wat pessimistisch, denk ik zo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 10:59:53 ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Heel herkenbaar je spoiler. Alsof je jezelf moet verantwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist gedurende mijn traject ook al heel veel meer over hoe/wat qua baby's dan als ik soms om mij heen kijk bij vrienden. En heb ook altijd gezegd ' komt tijd komt raad'. En dat is niet anders dan met 2 ouders.
Alsof zodra je er open over bent iedereen ergens wat van mag vinden. En als mensen maar wat doen zonder openheid dat niemand iets zegt of het wel/niet verantwoord is.
Ik heb dat gelukkig snel van mij af kunnen laten glijden want dat is anders niet te doen.
Klopt ben ik mee eens. En was voor mij ook een reden om mijn traject niet in Belgie verder op te pakken, want een volledig anonieme donor was voor mij een no go.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Ik kan me heel goed voorstellen dat dat zuur isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik beantwoord oprechte vragen met alle liefde, maar niet als die vragen eigenlijk bedoeld zijn om me je mening op te dringen met een strikje erom
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:47 schreef Cygne het volgende:
Die had ik even niet aan zien komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga super hard voor je duimen!![]()
Die had ik even niet aan zien komen.OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Duim voor je!Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
We hadden het ook gewoon afgesloten. Met icsi ging het niet meer worden en gezien mijn lage eicel voorraad überhaupt niet meer. 4.5 week geleden een borstverkleining gehad nota bene.quote:
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
En mijn F. wordt over twee weken 3.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:08 schreef Cygne het volgende:
[..]
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
Die had ik even niet aan zien komen.Wat spannendddddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan momenteel voor IUI. Omdat het zaad van mijn man verbeterd is, komen we hier voor in aanmerking. Ik heb 1 FM gehad, maar nog te klein helaas.
Qua donor heb ik gedacht aan “bekende” mensen. Maar dit wil ik liever niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een donor via zo’n bank online, uit het buitenland, is voor mij een optie. Of die Donor het toekomstige kind wil leren kennen is aan hem en aan het kind zelf. Ik zou daar niet moeilijk om doen.
Ik heb geen moeite met een anonieme donor. Ik respecteer namelijk óók de wens van de donor. Ben al blij dat ze willen doneren.
Ik weet als geen ander hoe het is om niet bij je biologische familie op te groeien. Daarom zou ik eerder voor een donor gaan dan voor adoptie, omdat er dan in elk geval één biologische ouder bij komt kijken. En mijn lijf werkt prima.
Ik weet wat voor psychische shit erbij kan komen kijken en ik weet welke gevoelens je je hele leven met je meesleept. Maar ik denk ook dat ik wegens mijn eigen ervaring, heel goed zo’n kindje kan ondersteunen en kan begrijpen.
Onbegrip is een van de meest voorkomende narigheid die ik in mijn leven heb gevoeld en voel, en ik zal er alles aan doen om dit te beperken bij mijn kind(eren).
Dus nee, ik heb er niet “echt”over nagedacht, omdat een hoop al standaard gedachten zijn voor mij.Born to Lose, but Built to Win.
ik snap je. En ik snap ook je reactie met het leren kennen. Ik heb dit dus verplicht moeten doen van jeugdzorg. Contact hebben met mijn biologische familie. Om de paar weken moest ik daarheen. Huilend. Het was verschrikkelijk. Ook voor mijn (pleeg)ouders was het een hel om te moeten toezien hoe ik eronder leed. Gelukkig mocht ik op mijn 14e alle contacten breken. Ook met het oog op mijn toen toekomstige beroep wens. Als ik contact zou moeten houden zou ikquote:Op woensdag 8 mei 2024 15:56 schreef trui het volgende:
Ik was oprecht benieuwd of LadyT voor een bekende of onbekende donor zou gaan, en of ze dat überhaupt hebben overwogen / gepeild in hun omgeving. Snap goed dat dat niet zomaar even een vraag is die je stelt hoor, en dat dat ook weer nadelen met zich meebrengt.
Die had ik even niet aan zien komen.Wow!!! Wat goed! Ik ben zó blij voor jullie, wat een wending is dit zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
Wat mooi!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
We hebben een kloppend hartje.![]()
![]()
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
We hebben een kloppend hartje.![]()
![]()
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
6+2. Wat tof zeg!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |