abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214501829
Die had ik even niet aan zien komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 08:50:30 #227
269689 crew  Viv
pi_214501852
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:47 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o

Ik ga super hard voor je duimen! :*
pi_214501868
Ohhhh wat fijn maar ook spannend! Hier ook keihard aan het duimen. :*
  donderdag 1 augustus 2024 @ 08:56:05 #229
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214501913
quote:

SPOILER
Oh O+

Duim voor je!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214501989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:50 schreef Viv het volgende:

[..]
:o

Ik ga super hard voor je duimen! :*
We hadden het ook gewoon afgesloten. Met icsi ging het niet meer worden en gezien mijn lage eicel voorraad überhaupt niet meer. 4.5 week geleden een borstverkleining gehad nota bene. :')
pi_214502249
@Cygne :o ik duim enorm voor jullie!! O+
pi_214502708
:o Ik duim ook mee.
pi_214502757
Oh cygne, wat bijzonder. Ik duim ook mee
pi_214506960
Wow Cygne, wat een bijzonder tweede streepje! Ik duim dat deze goed blijft gaan O+
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:22:01 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214508009
Ooh cygne, m'n duimen draaien voor je!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214511007
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
pi_214513894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
pi_214517069
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:08 schreef Cygne het volgende:

[..]
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
En mijn F. wordt over twee weken 3. ;)
Nog gefeliciteerd!
pi_214518508
quote:

SPOILER
Wat spannenddddd O+
pi_214544837
Oh wow, ik ga duimen voor je!!
pi_214545654
Oh Cygne, wat spannend! Duimen draaien hier ook!
pi_214622832
Hoi,

Beetje late reactie. Maar ik zal nog even ingaan op dat donor/KID verhaal. Ik had niet verwacht dat er zo’n discussie uit zou komen. Haha!

Zelf ben ik niet opgegroeid bij mijn biologische ouders. Ik ben als baby weggehaald bij mijn (voor de beeldvorming, Nederlandse) ouders. Ik heb mijn biologische moeder nooit ontmoet. Mijn biologische vader wel, meermaals (verplicht door jeugdzorg) en dat was geen succes.
Het was verschrikkelijk. In 2015/2016 ergens is hij overleden na jaren lang detentie en tbs. Maar ik heb antwoord op mijn vragen en ik weet wie ze waren en hoe het is gegaan. Ik ben opgegroeid in een ander milieu en heb alle kansen gehad die ik bij mijn biologische ouders nooit heb kunnen krijgen. Ik ben dus dankbaar dat ik zo goed terecht ben gekomen. Ik heb lieve ouders en zussen.

Ik heb een dochter van negen. Zij kent haar biologische vader niet omdat hij er niks van wil weten. Ik moest kiezen tussen hem of abortus.(Hier is zelfs een topic over toen ik toen ter tijd zwanger was geraakt.)
Nu ben ik al sinds ongeveer driekwart jaar na de geboorte van mijn dochter, samen met mijn inmiddels man. Dit ging wel met up’s & downs. Maar dat was voornamelijk in de eerste jaren.

SPOILER
Wij gaan momenteel voor IUI. Omdat het zaad van mijn man verbeterd is, komen we hier voor in aanmerking. Ik heb 1 FM gehad, maar nog te klein helaas.

Qua donor heb ik gedacht aan “bekende” mensen. Maar dit wil ik liever niet.
SPOILER
Een donor via zo’n bank online, uit het buitenland, is voor mij een optie. Of die Donor het toekomstige kind wil leren kennen is aan hem en aan het kind zelf. Ik zou daar niet moeilijk om doen.
Ik heb geen moeite met een anonieme donor. Ik respecteer namelijk óók de wens van de donor. Ben al blij dat ze willen doneren.

Ik weet als geen ander hoe het is om niet bij je biologische familie op te groeien. Daarom zou ik eerder voor een donor gaan dan voor adoptie, omdat er dan in elk geval één biologische ouder bij komt kijken. En mijn lijf werkt prima.

Ik weet wat voor psychische shit erbij kan komen kijken en ik weet welke gevoelens je je hele leven met je meesleept. Maar ik denk ook dat ik wegens mijn eigen ervaring, heel goed zo’n kindje kan ondersteunen en kan begrijpen.
Onbegrip is een van de meest voorkomende narigheid die ik in mijn leven heb gevoeld en voel, en ik zal er alles aan doen om dit te beperken bij mijn kind(eren).

Dus nee, ik heb er niet “echt”over nagedacht, omdat een hoop al standaard gedachten zijn voor mij.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_214623052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:56 schreef trui het volgende:
Ik was oprecht benieuwd of LadyT voor een bekende of onbekende donor zou gaan, en of ze dat überhaupt hebben overwogen / gepeild in hun omgeving. Snap goed dat dat niet zomaar even een vraag is die je stelt hoor, en dat dat ook weer nadelen met zich meebrengt.
ik snap je. En ik snap ook je reactie met het leren kennen. Ik heb dit dus verplicht moeten doen van jeugdzorg. Contact hebben met mijn biologische familie. Om de paar weken moest ik daarheen. Huilend. Het was verschrikkelijk. Ook voor mijn (pleeg)ouders was het een hel om te moeten toezien hoe ik eronder leed. Gelukkig mocht ik op mijn 14e alle contacten breken. Ook met het oog op mijn toen toekomstige beroep wens. Als ik contact zou moeten houden zou ik
nooit door de keuring komen ivm familiebanden.

Gelukkig is dit wel gelukt.

Dit zorgt er absoluut niet voor dat ik mijn kinderen dit zou weigeren of onthouden om opzoek te gaan naar de donor en deze te leren kennen of informatie te vergaren.
Ik weet alleen dat het ook echt bizar slecht kan uitpakken. Ik heb er zelfs trauma’s aan overgehouden…
Natuurlijk zijn er ook succesverhalen. Daar hoop je dan natuurlijk op.

Naast mijn eigen ervaring ken ik ook ervaringen van andere mensen die niet bij biologische ouders zijn opgegroeid. Ik ben gelukkig gezegend met een ruimdenkend brein. Ik weet dat dit soort donaties niet hetzelfde zijn als bloeddonatie dus ik sta hier echt niet naïef in.
Of de donor uiteindelijk anoniem is of niet. Of hij/zij hem wil leren kennen of niet… We gaan het wel redden.

Laten we hopen dat een donor niet nodig is. En het kan zomaar zijn dat mijn man toch liever geen donor wil.

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyTagliatelle op 08-08-2024 10:47:30 ]
pi_214623135
quote:

SPOILER
Wow!!! Wat goed! Ik ben zó blij voor jullie, wat een wending is dit zeg. O+
  donderdag 8 augustus 2024 @ 13:01:20 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214624683
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. En ik hoop van harte dat het lukt via IUI!
in de haak.
pi_214709618
We hebben een kloppend hartje. :'( O+
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
pi_214712549
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
pi_214713291
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
O+
pi_214715583
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
6+2. Wat tof zeg! O+
pi_214715985
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:48 schreef Cygne het volgende:

[..]
6+2. Wat tof zeg! O+
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')