abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213444463

[ Bericht 100% gewijzigd door Clubsoda op 06-05-2024 20:38:33 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:34:34 #202
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213444947
Alleen al doordat je niet dezelfde taal spreekt zal het een stuk moeilijk zijn die persoon ooit echt te leren kennen. Verder moet je er maar op vertrouwen dat de informatie klopt en diegene na zoveel jaar nog te vinden is. Ook is het internationaal nog een slecht geregistreerd systeem, voor je het weet heeft zoiemand bij veel meer banken of in meerdere landen gedoneerd, en heeft je kind straks honderden halfbroers /-zussen. Hoe dan ook, ik kan me best voorstellen dat je uiteindelijk toch hiervoor kiest, maar zorg dan wel dat je goed geïnformeerd je keuze maakt, daar heeft het kind dat je nu nog niet kent gewoon recht op. Dat je er wel nu vast over nadenkt, niet pas als het er al is of zelfs als het over heel veel jaar eens vragen heeft.
Ik snap dat het heel gevoelig kan liggen, uiteraard. Maar best heel belangrijk voor het kind waar het om gaat. Het leuke van die podcasts is juist trouwens wel dat er wel ook heel positieve verhalen aan bod komen. Dus helemaal geen eenzijdig beeld. Maar het maakt je wel wat bewuster van de dingen die er allemaal bij komen kijken en waar je rekening mee kunt houden bij het maken van zo’n besluit en hoe je daar vervolgens mee omgaat.
in de haak.
pi_213445028
Hoe weet je nou welke taal mijn kind dan wel de donor spreekt? :D

Ik kan echt heel weinig met zo'n pedante toon over wat ik wel en niet moet beslissen over mijn gezin. Daar heb ik dus al een psycholoog voor betaald :6 Dus ja, ik had het bij mijn eerste reactie moeten houden.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:42:53 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213445113
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
En weet je, het zijn geen nieuwe overwegingen hè, als je in zo'n traject zit, hoe dit voor een kind is. Wat denk je bijvoorbeeld dat er in de verplichte psychologische consulten besproken wordt?
Vergis je niet, er wordt lang niet bij alle klinieken en spermabanken zo uitvoerig stil gestaan bij de rechten van het kind. Je kunt echt vrij gemakkelijk sperma uit Denemarken bestellen en voor zo’n behandeling kiezen. Het is ook goed dat je daar zelf over mag beslissen, ik ben blij dat er tegenwoordig niet meer door artsen wordt bepaald of ze bijv een stel van twee vrouwen willen helpen hiermee of niet. Ik wil alleen maar meegeven wat ik hier de laatste jaren uit pure interesse (en vanuit mijn vak als ontwikkelingspsycholoog) over geleerd heb.
in de haak.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:45:01 #205
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213445143
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe weet je nou welke taal mijn kind dan wel de donor spreekt? :D

Ik kan echt heel weinig met zo'n pedante toon over wat ik wel en niet moet beslissen over mijn gezin. Daar heb ik dus al een psycholoog voor betaald :6 Dus ja, ik had het bij mijn eerste reactie moeten houden.
Ik had het over de internationale spermabanken, vooral die in Denemarken, waar tegenwoordig heel veel sperma van wordt aangeschaft. Loopt als een trein. Geen wachttijd, maar wel best ver weg.
in de haak.
pi_213445175
Bestellingen bij Cyos en ESB gaan uitsluitend via een kliniek. Ik ken niet alle klinieken, maar die ik ken, hebben een psycholoog in het traject.

[ Bericht 1% gewijzigd door Clubsoda op 06-05-2024 20:54:27 ]
pi_213445265
Wat een toon idd. Alsof mensen in dit topic per definitie alleen met hun eigen wens bezig zijn en zich niet bekommeren om wat goed is voor hun kind zonder dat een buitenstaander ze erop komt wijzen. Ik denk dat zo goed als niemand lichtzinnig kiest voor een donor. Of elk ander traject.
  maandag 6 mei 2024 @ 21:13:19 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213445563
Ok, nogmaals excuses als ik mensen voor de schenen heb geschopt met mijn vragen en tips, Best een moeilijk besluit lijkt me, maar lady tagliatelle leek daar helemaal niet zo over te denken. Kan best dat ik dat verkeerd heb ingeschat hoor.
Is het zo erg om dit soort kwesties eens voor te leggen? Of gewoon te vragen hoe iemand daarin staat? We zijn hier toch allemaal om met elkaar ideeën uit te wisselen? Dit is toevallig een onderwerp waar ik me al een tijdje erg in verdiep, dus niet zomaar even uit de losse pols hier neergegooid. Maar misschien was het niet de juiste plek er voor, dat kan. Ik voel niet l altijd even goed aan waar zoiets wel/niet kan, het begon met oprechte nieuwsgierigheid naar hoe LadyT tot een keuze voor donorzaad was gekomen en of ze dan iemand hadden gevonden die dat voor hen zou willen zijn.
in de haak.
pi_213445752
Het is een beetje de vraag wat het doel is van elkaar keuzes voorleggen. Voor mij voelt het alsof je doel is me vertellen wat voor moreel verwerpelijke keuze ik heb gemaakt om reden x, y en z. En het wordt me niet duidelijk wat dáár dan weer het doel van is, want de tijd laat zich niet terugdraaien. Hopelijk snap je dat dat niet echt uitnodigt tot het uitwisselen van ideeen.

Daarbij heb ik ook het gevoel dat iedere vorm van persoonlijke overweging die ik probeer uit te leggen wordt weerlegd met allerlei argumenten waarom het niet klopt wat ik denk/voel/ervaar. Ik bedoel niet alleen nu maar ook al eens eerder toen het hier eerder over ging. En dan is het niet meer het gelijkwaardig uitwisselen van ideeën maar vanuit een comfortabele positie (ik durf te zeggen dat ik lang genoeg in OUD rondhang om te weten dat je niet vanuit eigen ervaring spreekt, excuus als dat niet klopt) schieten op mensen die veel minder en/of andere keuzes hebben.
pi_213445885
Ik lees heel weinig vragen en vooral stellingen, zoals

quote:
Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je als je zelf vooral bezig bent met zwanger proberen te worden je daar minder bij stil staat.
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.

En no offence, maar een (of 100) podcasts luisteren staat nog altijd vrij ver van de emotionele rollercoaster die de meeste mensen in dit topic meemaken. En van de minste insinuatie dat er hier makkelijk beslissingen gemaakt worden die niet in het belang van het kind zijn, gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik kan me vergissen maar je lijkt hierbij een denkfout te maken. Het is niet omdat mensen een ander besluit nemen dan jij zou doen met dezelfde info dat ze zich niet evenveel er in verdiept hebben. Dat zie ik mensen vaker doen en zo komt het nu op mij over in elk geval.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:00:45 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213446207
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 21:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik lees heel weinig vragen en vooral stellingen, zoals
[..]
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.

En no offence, maar een (of 100) podcasts luisteren staat nog altijd vrij ver van de emotionele rollercoaster die de meeste mensen in dit topic meemaken. En van de minste insinuatie dat er hier makkelijk beslissingen gemaakt worden die niet in het belang van het kind zijn, gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik kan me vergissen maar je lijkt hierbij een denkfout te maken. Het is niet omdat mensen een ander besluit nemen dan jij zou doen met dezelfde info dat ze zich niet evenveel er in verdiept hebben. Dat zie ik mensen vaker doen en zo komt het nu op mij over in elk geval.
ik snap het, het begon alleen al wat eerder hè. Maar inderdaad wat kort door de bocht geformuleerd. Ik zit ook wat haastig vanaf mijn vakantie op een telefoonschermpje te reageren, niet zo slim misschien. Maar het gaat me aan het hart, vandaar dat ik dan misschien wat impulsief reageer.
En nee, het l zijn niet alleen podcasts, ik heb een collega die ook pas kortgeleden ontdekt heeft dat ze van een (anonieme) donor is, en heb het er met haar ook veel over gehad. Lees er ook veel over, en volgde het proces rondom de massasonor nauwgezet. Ken ook twee gezinnen die kinderen hebben van deze Jonathan, waarbij ze dus ontdekten dat hun kinderen (opndezelfde school) halfbroers/-zussen van elkaar waren, en ik heb 1 kennis die moeder is geworden met behulp van Jan Karbaat, al bleek het na dna onderzoek niet van zijn eigen zaad te zijn. Maar dat heeft ook veel beroering gebracht, Heb daarnaast het proces van fertiliteitsbehandelingen van nabij meegemaakt bij mijn broer en schoonzus, en weet nog goed hoe zij afwegingen aan het maken waren rondom wel/niet adopteren of andere opties (waaronder sperma of eiceldonatie). Lees hier verder al jaren mee dus ik weet heus hoe pijnlijk het kan zijn als het niet zo vanzelf gaat allemaal.
in de haak.
pi_213446395
Ik lees hier alleen maar mee en lees helemaal niets vervelends in de posts van trui. Ik “ken” haar als poster ook helemaal niet als iemand die eens even ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen. Snap dat het gevoelig ligt, maar ik snap de felheid oprecht niet, als neutrale buitenstaander.
pi_213449035
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 22:19 schreef Jentin het volgende:
Ik lees hier alleen maar mee en lees helemaal niets vervelends in de posts van trui. Ik “ken” haar als poster ook helemaal niet als iemand die eens even ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen. Snap dat het gevoelig ligt, maar ik snap de felheid oprecht niet, als neutrale buitenstaander.
Ik ben dan wel niet een compleet neutrale buitenstander, want ik heb er wel eens over nagedacht om een traject in te gaan met een donor, maar het ligt bij mij ook niet heel gevoelig oid want ik heb nog geen traject achter de rug, niet allerlei teleurstellingen zoals LT gehad, en niet de keuze gemaakt om met donorzaad aan de slag te gaan of een kind gekregen met behulp van donorzaad.

Ik snap de felheid dan weer wel. Dat iemand geen poster is die ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen, betekent overigens niet dat dat onbedoeld wel kan zijn hoe het ervaren wordt, he? Niemand zegt dat trui hier even expres de boel komt opschudden. Het is een beetje de combinatie van de toon en de verwoording en dat het met name in de eerste posts lijkt alsof er maar één goede manier is. Teksten als "Leren kennen door 1 reis te maken? Dat noem ik niet leren kennen. Ik zou ieder kind gunnen dat hij wel beide personen waar hij/zij genetisch van afstamt echt kan kennen in zijn/haar leven. Dus liefst dat er van jongs af aan af en toe contact mogelijk is en ruimte om vragen te stellen. Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt." zijn niet neutraal, of open vraag, maar geven heel duidelijk een mening over op welke manier of welke soort donor wel 'goed' zou zijn en wanneer je het kind tekort doet. En de laatste zin impliceert dat iemand dat dus nog niet gedaan heeft, terwijl het echt héél zelden het geval is dat iemand in zo'n situatie niet nadenkt over de basisbehoeften van een kind. Dat LT aangeeft dat ze over ontmoeten later wel gaat denken, en niet nu, hoeft helemaal niet te betekenen dat ze er nooit over heeft nagedacht of en hoe ze het zou vertellen bv. We vragen vrouwen die op de natuurlijke manier zwanger worden toch ook niet nog voordat ze zijn gestopt met de pil of ze er al wel over hebben nagedacht hoe ze hun puber precies gaan ondersteunen bij school- en loopbaankeuzes? Ik snap wel dat het niet geheel dezelfde soort vraag is, maar in beide gevallen gaat het om belangrijke zaken waar je heus wat mee gaat doen, maar waarvan het gewoon heel lastig is om nog voor de conceptie al heel precies te weten hoe je dat gaat aanpakken. Omdat het nu nog helemaal niet speelt, omdat je nog helemaal niet weet hoe het kind gaat zijn en waar het behoefte aan gaat hebben etcetera. Dat je daar nu nog niet actief mee bezig bent, betekent dus helemaal niet dat je nu nérgens nog actief over nadenkt.

Ik snap de vragen van trui wel, en het is goed om over de zaken na te denken, maar dit zijn meestal vragen die in een dergelijk traject allang aan de orde zijn gekomen en uitgebreid overdacht zijn en als er dan hier, júist omdat het in dit topic heel gevoelig ligt, iemand binnenkomt die al die vragen nog een keer gaat stellen maar dan wel met de ondertoon dat er a) nog helemaal niet over is nagedacht en b) bepaalde vormen/manieren eigenlijk niet gewenst zijn vanwege schadelijke gevolgen voor het kind, dan vind ik het niet zo gek dat daar op deze manier gereageerd wordt.

Denk je even in dat je iemand bent die na een zeer doordachte beslissing, waarbij alle vragen en dilemma's die genoemd zijn uitgebreid doordacht en afgewogen zijn, via buitenlands donorzaad een kindje heeft gekregen. En er komt dan iemand langs die even zegt dat gegevens vd donor hebben en 1 reis kunnen maken om de donor evt te ontmoeten echt niet genoeg is, je moet iemand wel echt kunnen leren kennen, liefst al vanaf jongs af aan betrokken zijn in het leven. En dat het wel belangrijk is om tevoren al over dit soort basisbehoeften na te denken. Snap je dan de felheid echt niet? Als iemand je eigenlijk de boodschap geeft dat door de constructie waarop het kind er is gekomen je je kind tekort doet, niet voorziet in de basisbehoeften, en dat je daar mss tevoren niet genoeg over hebt nagedacht?

Dit is verder geen aanval op trui, overigens, want er is al voldoende gesproken over hoe het wel of niet bedoeld is etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 08:46:31 ]
pi_213449038
Sorry, is wel heel lang geworden.
@Clubsoda ik vind het jammer dat je je posts hebt weggehaald, want ik vond ze heel genuanceerd én informatief, maar snap het wel :*

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 08:45:31 ]
pi_213449241
Precies wat jij zegt @vlindertje89 . Die laatste zin 'Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt' komt bij mij heel paternaliserend aan, alsof iemand met een vingertje staat te zwaaien om me te vertellen waar ik over na moet denken. En daarop aansluitend precies ook wat je zegt over vragen die je ook niet stel aaan vrouwen die 'gewoon' zwanger worden van hun partner. Kun je je voorstellen hoe het voelt als het hoe en waarom van je kind(erwens) opeens een soort publiek bezit blijkt te zijn?

Ik heb daarom ook direct aangegeven dat de trigger ongetwijfeld (ook) bij mij ligt en een nieuwe poging gewaagd. Maar als ik na een een hele serie openheid en persoonlijke informatie dan exact NUL respons daarop krijg maar wel een herhaling dat ik goed moet nadenken, dan word ik inderdaad fel. Het is mijn leven waar we het hier over hebben in plaats van een boeiend studieobject en als je daar niet zorgvuldig mee om kunt gaan, dan doe ik inderdaad de deuren dicht.

Dat neemt niet weg dat ik op verzoek best wat informatie wil delen over (de praktische gang van zaken rondom) een KID-traject voor een ieder die er wat aan heeft, want ik heb zelf destijds best gemist dat ik daar niet makkelijk iets over kon vinden.
pi_213449368
Ik denk ook dat omstandigheden ervoor kunnen zorgen dat er minder keuzes zijn. Als je ouder wordt, bijvoorbeeld, en de wachtlijst in NL erg lang is. Heb je dan nog wel een keuze? Dan kan je het alsnog heel graag anders willen, maar is de realiteit dat je moet kiezen tussen donorzaad uit het buitenland of geen kindje. Lijkt me oprecht heel moeilijk.

LT: ik hoop dat jullie wat meer speling hebben om alle opties te overwegen. Ik kan me ook voorstellen dat het voor je vriend best lastig is om nu al over donorzaad na te denken als er nog hoop is dat zijn eigen zaad beter wordt door medicatie. Veel wijsheid gewenst (en een portie geduld :* ).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 mei 2024 @ 10:32:27 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213449929
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.

In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
in de haak.
pi_213450000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.

In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
In dit topic, op een Nederlands forum, met Nederlandse regelgeving en de Nederlandse klinieken, denk ik dat je er best vanuit mag gaan dat al die kwesties overdacht en besproken zijn en dat de beslissing gebruik te maken van donorzaad niet lichtzinnig genomen wordt. Er vanuit gaan dat het nooit al overdacht en besproken is, is ook wat pessimistisch, denk ik zo.

Ja, het is misschien gek hoe dat in andere landen gaat (ik vind daar ook best wat van inderdaad), en ja, er zijn misschien in de gehele Nederlandse populatie mensen die er minder over hebben nagedacht. Maar daar is dan denk ik een andere plek voor waar die discussie beter past en tot zijn recht komt :) .
pi_213450125
@Clubsoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.

Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 10:59:53 ]
pi_213450841
Ik denk ook dat daar de gevoeligheid zit, dat onderscheid dat gemaakt wordt tussen mensen die wel en niet zonder medische hulp zwanger kunnen worden. Als je aan een random koppel gaat doorvragen of ze wel overal aan hebben gedacht, wordt dat meestal gezien als bemoeienis en ongepast. En terecht.
Maar nu mag iedereen er wat van zeggen. Wat als iemand er niet in dezelfde mate over alle kwesties heeft nagedacht? Wat heeft dat met iemand anders te maken?

Zelf heb ik geen ervaring met het donorgebeuren. Ik ben alleen aan het overwegen om zelf donor te zijn (embryo's). Maar welke beslissing ik ook ga nemen, ik zal er zeker niet open over zijn. Want ook al ben ik letterlijk jaren hiermee bezig, gegarandeerd dat er mensen zullen zijn die dingen zeggen als "jamaar heb je al nagedacht over x en y???". Ja trut, ongetwijfeld :(
pi_213451178
Oef, interessante en moeilijke discussie tegelijk.

Ik heb mij al jaren geleden (en ik probeer waar het kan nog wat bij te houden) verdiept in de pro's en con's van een zaaddonor. En dat is in veel gevallen echt geen makkelijk besluit om te nemen.

Of je het nu doet vanuit een relatie perspectief of als alleenstaande. Het is een intens traject om daarmee bezig te zijn. En vooral voor hoe je het uiteindelijk voor jezelf en je mogelijke kindje de toekomst ziet omtrent dit traject.

En ik denk dat er nooit een goed of fout is als je je best doet en jezelf er voor open stelt om er over na te denken. Maar de wens kan soms zo groot zijn dat misschien de bewustwording van hoe/wat qua donor niet altijd makkelijk is.

Er zijn veel verschillende scenario's waarin je voor een donor kiest en afhankelijk daarvan zijn er veel informatieve berichten die je helpen om een beeld te vormen hoe hiermee om te gaan.
Het kan namelijk heel anders zijn vanuit een relatie met een man/vrouw dan een relatie tussen 2 vrouwen of 2 mannen. En ook weer voor een alleenstaande.

De registratie is in de afgelopen 30 jaar al zoveel beter geworden dan voor er überhaupt registratie was. En of iemand nou wel of niet een bekende donor is, ook die kan zijn gang gaan? En bekende donoren staan al helemaal niet geregistreerd.
Er is steeds meer wetgeving, zeker in NL, om donorkinderen te beschermen. Maar mazen in de wet of over de hele wereld zijn er altijd.
Dus of je nu wel/niet via een officiële bank een donor zoekt er zitten altijd haken en ogen aan elke vorm van zaaddonor.

De 'commerciele' spermabanken zitten ook steeds meer aan wet en regelgeving vast. Cryos ed mag helemaal niet aan particulieren leveren. Alleen aan ziekenhuizen/officiele klinieken. En die hebben ook verplichte registraties en je moet extra kosten betalen als je met een bepaalde donor aan de slag gaat. Dit heeft met het quotum te maken waar ze zich aan moeten houden.

Ja de commerciële spermabanken zijn populair, oa omdat er geen wachttijd is. Maar dat neemt niet weg dat het traject daar niet goed ingericht is. De vraag is groot omdat het taboe op donorzaad steeds kleiner wordt.

Ik heb voor mijzelf als alleenstaande heel goed alle pro's en con's uitgedacht. En het wat en hoe als het ooit had mogen lukken. En achter die keuze sta ik nog altijd. En kan ik het zelfs soms best lastig vinden als ik mensen hoor die 'snel de kroeg in duiken tijdens ovulatie' ivm een zwangerschapswens. 2 hele grote contrasten.

Uiteindelijk is het heel belangrijk dat je voor jezelf goed duidelijk hebt waarom je een van die keuzes maakt. En hopelijk dat die mensen die een keuze moeten maken ook nadenken voor de nabije toekomst als er een kindje mag komen.
pi_213451200
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.

Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar je spoiler. Alsof je jezelf moet verantwoorden.

Ik wist gedurende mijn traject ook al heel veel meer over hoe/wat qua baby's dan als ik soms om mij heen kijk bij vrienden. En heb ook altijd gezegd ' komt tijd komt raad'. En dat is niet anders dan met 2 ouders.

Alsof zodra je er open over bent iedereen ergens wat van mag vinden. En als mensen maar wat doen zonder openheid dat niemand iets zegt of het wel/niet verantwoord is.
Ik heb dat gelukkig snel van mij af kunnen laten glijden want dat is anders niet te doen.
pi_213451232
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:

Klopt ben ik mee eens. En was voor mij ook een reden om mijn traject niet in Belgie verder op te pakken, want een volledig anonieme donor was voor mij een no go.

Maar ik weet ook uit ervaring dat een wens zo groot kan zijn dat je soms je grenzen aanpast en dat je kijkt naar wat er dan toch nog mogelijk is. Dat is het hele proces zodra je in de medische molen zit. Want alles is al zo anders en gaat grenzen over waar je eerder nooit over hebt hoeven na te denken.
Maar die kinderwens kan echt zo groot zijn dat je bepaalde dingen voor lief gaat nemen.
pi_213454190
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.

SPOILER
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat zuur is :*

Ik beantwoord oprechte vragen met alle liefde, maar niet als die vragen eigenlijk bedoeld zijn om me je mening op te dringen met een strikje erom :')
  woensdag 8 mei 2024 @ 15:56:02 #225
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_213466420
Ik was oprecht benieuwd of LadyT voor een bekende of onbekende donor zou gaan, en of ze dat überhaupt hebben overwogen / gepeild in hun omgeving. Snap goed dat dat niet zomaar even een vraag is die je stelt hoor, en dat dat ook weer nadelen met zich meebrengt.
in de haak.
pi_214501829
Die had ik even niet aan zien komen.

SPOILER
  Manager PR/Moderator donderdag 1 augustus 2024 @ 08:50:30 #227
269689 crew  Viv
pi_214501852
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:47 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
:o

Ik ga super hard voor je duimen! :*
pi_214501868
Ohhhh wat fijn maar ook spannend! Hier ook keihard aan het duimen. :*
  donderdag 1 augustus 2024 @ 08:56:05 #229
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_214501913
quote:

SPOILER
Oh O+

Duim voor je!
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_214501989
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 08:50 schreef Viv het volgende:

[..]
:o

Ik ga super hard voor je duimen! :*
We hadden het ook gewoon afgesloten. Met icsi ging het niet meer worden en gezien mijn lage eicel voorraad überhaupt niet meer. 4.5 week geleden een borstverkleining gehad nota bene. :')
pi_214502249
@Cygne :o ik duim enorm voor jullie!! O+
pi_214502708
:o Ik duim ook mee.
pi_214502757
Oh cygne, wat bijzonder. Ik duim ook mee
pi_214506960
Wow Cygne, wat een bijzonder tweede streepje! Ik duim dat deze goed blijft gaan O+
  donderdag 1 augustus 2024 @ 15:22:01 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214508009
Ooh cygne, m'n duimen draaien voor je!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214511007
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
pi_214513894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 18:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
pi_214517069
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2024 21:08 schreef Cygne het volgende:

[..]
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
En mijn F. wordt over twee weken 3. ;)
Nog gefeliciteerd!
pi_214518508
quote:

SPOILER
Wat spannenddddd O+
pi_214544837
Oh wow, ik ga duimen voor je!!
pi_214545654
Oh Cygne, wat spannend! Duimen draaien hier ook!
pi_214622832
Hoi,

Beetje late reactie. Maar ik zal nog even ingaan op dat donor/KID verhaal. Ik had niet verwacht dat er zo’n discussie uit zou komen. Haha!

Zelf ben ik niet opgegroeid bij mijn biologische ouders. Ik ben als baby weggehaald bij mijn (voor de beeldvorming, Nederlandse) ouders. Ik heb mijn biologische moeder nooit ontmoet. Mijn biologische vader wel, meermaals (verplicht door jeugdzorg) en dat was geen succes.
Het was verschrikkelijk. In 2015/2016 ergens is hij overleden na jaren lang detentie en tbs. Maar ik heb antwoord op mijn vragen en ik weet wie ze waren en hoe het is gegaan. Ik ben opgegroeid in een ander milieu en heb alle kansen gehad die ik bij mijn biologische ouders nooit heb kunnen krijgen. Ik ben dus dankbaar dat ik zo goed terecht ben gekomen. Ik heb lieve ouders en zussen.

Ik heb een dochter van negen. Zij kent haar biologische vader niet omdat hij er niks van wil weten. Ik moest kiezen tussen hem of abortus.(Hier is zelfs een topic over toen ik toen ter tijd zwanger was geraakt.)
Nu ben ik al sinds ongeveer driekwart jaar na de geboorte van mijn dochter, samen met mijn inmiddels man. Dit ging wel met up’s & downs. Maar dat was voornamelijk in de eerste jaren.

SPOILER
Wij gaan momenteel voor IUI. Omdat het zaad van mijn man verbeterd is, komen we hier voor in aanmerking. Ik heb 1 FM gehad, maar nog te klein helaas.

Qua donor heb ik gedacht aan “bekende” mensen. Maar dit wil ik liever niet.
SPOILER
Een donor via zo’n bank online, uit het buitenland, is voor mij een optie. Of die Donor het toekomstige kind wil leren kennen is aan hem en aan het kind zelf. Ik zou daar niet moeilijk om doen.
Ik heb geen moeite met een anonieme donor. Ik respecteer namelijk óók de wens van de donor. Ben al blij dat ze willen doneren.

Ik weet als geen ander hoe het is om niet bij je biologische familie op te groeien. Daarom zou ik eerder voor een donor gaan dan voor adoptie, omdat er dan in elk geval één biologische ouder bij komt kijken. En mijn lijf werkt prima.

Ik weet wat voor psychische shit erbij kan komen kijken en ik weet welke gevoelens je je hele leven met je meesleept. Maar ik denk ook dat ik wegens mijn eigen ervaring, heel goed zo’n kindje kan ondersteunen en kan begrijpen.
Onbegrip is een van de meest voorkomende narigheid die ik in mijn leven heb gevoeld en voel, en ik zal er alles aan doen om dit te beperken bij mijn kind(eren).

Dus nee, ik heb er niet “echt”over nagedacht, omdat een hoop al standaard gedachten zijn voor mij.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_214623052
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 15:56 schreef trui het volgende:
Ik was oprecht benieuwd of LadyT voor een bekende of onbekende donor zou gaan, en of ze dat überhaupt hebben overwogen / gepeild in hun omgeving. Snap goed dat dat niet zomaar even een vraag is die je stelt hoor, en dat dat ook weer nadelen met zich meebrengt.
ik snap je. En ik snap ook je reactie met het leren kennen. Ik heb dit dus verplicht moeten doen van jeugdzorg. Contact hebben met mijn biologische familie. Om de paar weken moest ik daarheen. Huilend. Het was verschrikkelijk. Ook voor mijn (pleeg)ouders was het een hel om te moeten toezien hoe ik eronder leed. Gelukkig mocht ik op mijn 14e alle contacten breken. Ook met het oog op mijn toen toekomstige beroep wens. Als ik contact zou moeten houden zou ik
nooit door de keuring komen ivm familiebanden.

Gelukkig is dit wel gelukt.

Dit zorgt er absoluut niet voor dat ik mijn kinderen dit zou weigeren of onthouden om opzoek te gaan naar de donor en deze te leren kennen of informatie te vergaren.
Ik weet alleen dat het ook echt bizar slecht kan uitpakken. Ik heb er zelfs trauma’s aan overgehouden…
Natuurlijk zijn er ook succesverhalen. Daar hoop je dan natuurlijk op.

Naast mijn eigen ervaring ken ik ook ervaringen van andere mensen die niet bij biologische ouders zijn opgegroeid. Ik ben gelukkig gezegend met een ruimdenkend brein. Ik weet dat dit soort donaties niet hetzelfde zijn als bloeddonatie dus ik sta hier echt niet naïef in.
Of de donor uiteindelijk anoniem is of niet. Of hij/zij hem wil leren kennen of niet… We gaan het wel redden.

Laten we hopen dat een donor niet nodig is. En het kan zomaar zijn dat mijn man toch liever geen donor wil.

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyTagliatelle op 08-08-2024 10:47:30 ]
pi_214623135
quote:

SPOILER
Wow!!! Wat goed! Ik ben zó blij voor jullie, wat een wending is dit zeg. O+
  donderdag 8 augustus 2024 @ 13:01:20 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_214624683
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. En ik hoop van harte dat het lukt via IUI!
in de haak.
pi_214709618
We hebben een kloppend hartje. :'( O+
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
pi_214712549
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
pi_214713291
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
O+
pi_214715583
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 15:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
6+2. Wat tof zeg! O+
pi_214715985
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 20:48 schreef Cygne het volgende:

[..]
6+2. Wat tof zeg! O+
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…
pi_214716265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…
Een vlokkentest met 11 weken. Als dat goed is het goed. Gynaecoloog zei wel dat een goede crl geen garantie is maar vaak wel een indicatie bij dragers van een gebalanceerde translocatie dat het goed kan gaan.
pi_214718902
Morgen eerste iui. Gisteren Gonasi injectie gehad. Eergisteren was de FM op 18 mm. Spannend vind ik het.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 13:04:05 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214719649
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Morgen eerste iui. Gisteren Gonasi injectie gehad. Eergisteren was de FM op 18 mm. Spannend vind ik het.
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragen :) .
Resistance is futile.
pi_214730919
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.

Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.

Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 21 augustus 2024 @ 19:51:29 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214770925
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.

Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.

Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Bij gebrek aan betere woorden, wat ongelooflijk klote zeg! Heel veel respect voor het dappere besluit, ik snap heel goed dat een vierde keer niet te doen is.

Veel sterkte de komende tijd.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_214830926
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragen :) .
Ik hoop het ook. Dank je :*
pi_214831071
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Ik krijg er gewoon kippenvel van, van jouw post. Wat ongelooflijk verdrietig en *insert kracht woord naar keuze* dat jullie zo’n lang en slopend traject hebben doorstaan waarvan het eind resultaat helaas anders is dan jullie hoopten. Toch vind ik het ergens zo mooi om te lezen dat jullie nu een andere droom najagen.

Ik kan het niet juist verwoorden maar, om
dit zo te lezen, biedt dat ergens perspectief of zo.

Ik wens jullie het beste toe! En uiteraard veel sterkte.
pi_214836473
13 dagen na iui, misselijk en menstruatiekrampen. Echter zet er nog niks door.
Ik weet niet of dit nog innesteling kan zijn. Laten we het hopen. Maar ik vrees er voor. Ben ook bloed chagrijnig. En mega moodswings. Normaal bij een menstruatie heb ik dit niet.
pi_215028718
Goed, 2e iui is een feit. Nog ruim een week wachten.
In het topic is het erg rustig, hopelijk een goed teken. :X
pi_215029982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goed, 2e iui is een feit. Nog ruim een week wachten.
In het topic is het erg rustig, hopelijk een goed teken. :X
Spannend! Ik duim mee!
pi_215089873
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.

Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.

Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur :) iemand ervaring daarmee?
pi_215092903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:17 schreef Zombabe het volgende:
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.

Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.

Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur :) iemand ervaring daarmee?
Achnee, wat rot. :*
Niet voor fertiliteit maar ik heb wel een acupunctuurpiercing tegen paniekaanvallen. Voor mij werkt het, maar het zou evengoed placebo kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat alles wat je rust kan geven zinnig is om er zelf fijn door te komen.
pi_215126569
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:32 schreef Cygne het volgende:

[..]
Achnee, wat rot. :*
Niet voor fertiliteit maar ik heb wel een acupunctuurpiercing tegen paniekaanvallen. Voor mij werkt het, maar het zou evengoed placebo kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat alles wat je rust kan geven zinnig is om er zelf fijn door te komen.
Dank je :*
Een acupunctuur piercing, interessant! Nog nooit van gehoord. En wat betreft placebo, effect is effect toch? Of het nou direct werkt of indirect omdat m’n hoofd gefopt wordt, het leidt uiteindelijk tot een positief resultaat. En die momentjes tijdens de behandeling kunnen ook rustgevend zijn :) daarom sta ik wel open voor alternatieven.
pi_215127035
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:19 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Dank je :*
Een acupunctuur piercing, interessant! Nog nooit van gehoord. En wat betreft placebo, effect is effect toch? Of het nou direct werkt of indirect omdat m’n hoofd gefopt wordt, het leidt uiteindelijk tot een positief resultaat. En die momentjes tijdens de behandeling kunnen ook rustgevend zijn :) daarom sta ik wel open voor alternatieven.
Klopt! Ik was ook wel bij een hele fijne vrouw die ook positief stond tov reguliere geneeskunde en het zag als aanvulling, niet als alternatief. En ook niet als iets magisch.
pi_215158548
quote:

Ah nee… -O- wat ontzettend verdrietig!

Geen ervaring mee. Ik hoop dat het je wel helpt. Ik zou het toch gewoon proberen. Kan geen kwaad lijkt me.
pi_215158555
Piercing tegen migraine heb ik trouwens wel. En dat helpt bij mij wel. Of het is toeval. Maar ik heb in elk geval geen migraine meer sinds die piercing. En die heb ik toch al 15 jaar.

2e IUI is hier mislukt helaas.
pi_215171643
quote:

Jeetje zombabe, wat klote dat twee puncties geen resultaat hebben opgeleverd.
Heb je nog gekeken naar eventueel een ander ZH of andere kliniek die een andere aanpak hanteert? Of over de grens misschien?

Ik heb normaal heel weinig (of zeg maar niks) met accupunctuur. Maar ik heb me er in combinatie met het fertiliteitstraject toch eens in verdiept en toen wij bij onze laatste paar embryo's aanbeland waren, ben ik ik een soort van baat het niet, schaadt het niet modus gegaan. Ik heb toen een paar maanden accupunctuur gedaan. Ik kan je er eigenlijk nog steeds heel weinig zinnigs over zeggen of ik nou echt effect heb gemerkt van de behandelingen of dat het meer een placebo effect is geweest.
Maar bij onze allerlaatste embryo heeft mijn accupuncturiste het Paulus protocol toegepast. Dat houdt in dat je een priksessie 1,5 uur voor de terugplaatsing en direct na de terugplaatsing zou doen. Zij prikt dan in beide sessies ook andere energiebanen aan.
En of het de accupunctuur, mijn immuunsysteem, de kwaliteit van het embryo of de MacDonald's patat is geweest weet ik niet, maar ik was van die allerlaatste wel blijvend zwanger... O+ Ik heb toen tijdens de prille zwangerschap nog wel een paar kleine sessies gedaan.
Ik had wel een ervaren accupuncturiste die ook ervaring had met fertiliteit en ook deelnam aan onderzoeken omtrent dit onderwerp.

Wie weet heb je wat aan mijn verhaal.
Ik wil jou en alle anderen die nog actief of niet actief rondhangen in dit topic heeeeel veel sterkte, geluk en succes wensen :* En zo af en toe lees ik nog met een schuin oog mee.
pi_215225905
3e iui vandaag.

En sinds gisteren buikpijn, emotioneel en zere borsten. Dinsdag was de injectie. Ben bang dat het daarvan is.

Bij de iui heb ik dit aangegeven, maar meer dan een notitie kwam er niet. Had gehoopt op een echo.

Zaadkwaliteit was weer niet zo best blijkbaar. Maandag bellen ze me om te bespreken of iui nog wel een optie is, of we over moeten op ivf. Ben zo bang dat m’n man dit niet wil. Eerst zeiden ze dat we 10x iui mochten doen. Nu dit gesprek bij de 2/3e iui keer, voelt alsof of er veel kansen tegelijkertijd wegvallen.
pi_215532537
Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me ontzettend zwaar. Wil dus iedereen hier veel sterkte en succes wensen ^O^
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215842119
Ik kom voorzichtig weer kijken. In januari ga ik van start met IVF ronde 3.

Bij dezelfde kliniek, maar na de opmerking van @Peacefulll heb ik wel even rondgekeken of ik wil overstappen (dank daarvoor :* ). Ik blijk bij 1 van de betere klinieken te lopen en het gesprek met de behandelend arts was ook prettig. We hebben het o.a. gehad over alternatieve behandelingen en de (mogelijke) voor- en nadelen ervan. Dat geeft mij wel het vertrouwen dat ik op de goede plek zit.

Verder heb ik zoveel mogelijk stressoren de deur uit getrapt. Halverwege het jaar ben ik al van baan gewisseld en ik heb recent mijn huidige leidinggevende geïnformeerd over dit traject. Langzaamaan wat afgevallen. En ik loop bij de acupuncturist (een lief oud Chinees mannetje O+ ) met als (placebo?) effect dat ik minder PMS klachten heb. Dus er gebeurt wel iets.

Ik ga deze keren wel die McD frietjes proberen O+ ik kom langs 3 (!!!) McDonalds dus genoeg opties :’)
En binnenkort met m’n Chinese mannetje overleggen hoe we acupunctuur kunnen toepassen in de nieuwe ronde.

En tot die tijd voorpret in het zoeken van een nieuwe donor *O*
pi_215847928
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..

SPOILER
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215861063
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:03 schreef Zombabe het volgende:
Ik kom voorzichtig weer kijken. In januari ga ik van start met IVF ronde 3.

Bij dezelfde kliniek, maar na de opmerking van @:peacefulll heb ik wel even rondgekeken of ik wil overstappen (dank daarvoor :* ). Ik blijk bij 1 van de betere klinieken te lopen en het gesprek met de behandelend arts was ook prettig. We hebben het o.a. gehad over alternatieve behandelingen en de (mogelijke) voor- en nadelen ervan. Dat geeft mij wel het vertrouwen dat ik op de goede plek zit.

Verder heb ik zoveel mogelijk stressoren de deur uit getrapt. Halverwege het jaar ben ik al van baan gewisseld en ik heb recent mijn huidige leidinggevende geïnformeerd over dit traject. Langzaamaan wat afgevallen. En ik loop bij de acupuncturist (een lief oud Chinees mannetje O+ ) met als (placebo?) effect dat ik minder PMS klachten heb. Dus er gebeurt wel iets.

Ik ga deze keren wel die McD frietjes proberen O+ ik kom langs 3 (!!!) McDonalds dus genoeg opties :’)
En binnenkort met m’n Chinese mannetje overleggen hoe we acupunctuur kunnen toepassen in de nieuwe ronde.

En tot die tijd voorpret in het zoeken van een nieuwe donor *O*
Wat een hoop veranderingen en stappen Zombabe! Goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ben je wel op je plek op je nieuwe werkplek?

Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Een kliniek of ziekenhuis maakt ook nog wel verschil tussen behandelingen en vrijheid in procedures. Mocht je ooit, ooit nog verder gaan kijken (hoop het uiteraard niet), dan zijn ziekenhuis in Gent en kliniek in Heinsberg nog een tip.

Geef je Chinese mannetje even de tip van het Paulus Protocol! Prikken rondom de terugplaatsing. Wie weet levert zoiets jullie net zo'n wonder op als bij ons O+
pi_215861142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..

SPOILER
Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.

Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie :')
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte :*
pi_215863692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.

Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie :')
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte :*
mogguh;

dank.
en wellicht zet ik het wat te zwaar aan. maar het was ook even een uitlaatklep het van me af te schrijven.
an sich zijn de ervaringen redelijk positief tot zover.. onze arts is echt wel lief en meedenkend. maar zoals je zegt, het is echt lopende band werk. als je het lab inloopt zie je echt stel na stel na stel binnenlopen.. 10+ in een uurtje.. bizar.
en daar merk je gewoon dat voor veel medewerkers wel t wonder er een beetje vanaf is en je nummertje zoveel bent.
de slordigheid waarmee afspraken ingepland worden, medicijnen niet doordacht.. en dan wij volkomen in de stress omdat de arts zegt je moet dit 3 maal daags doen maar niet genoeg meegeven, en dan bij de andere arts wordt er gezegd joh, de werking is helemaal niet bewezen, hoeft helemaal niet.
tja.

vooralsnog dealen we er goed mee. ik denk dat voor ons het geluk erin zit dat we elkaar op latere leeftijd hebben gevonden, we zijn ook geen 20ers meer, en dat we beiden nooit een keiharde kinderwens hebben gehad. nu we bij elkaar zijn denken we wel, kinderen zou toch wel erg leuk zijn met elkaar.. en gaan we ervoor. maar merken we ook dat we gemengde gevoelens hebben bij de tests. we hebben verdriet als er niet zwanger staat.. of als er wat tegen zit.. maar in feite maken we wel alweer plannen met "als de test dan negatief is kunnen we s'avodnws eindelijk weer naar dat restaurant met een flesje wijn" ..

klinkt bizar en wellicht wat ondankbaar als je het vergelijkt met het proces waar anderen hier soms in zitten.. maar voor ons werkt dit nu.
en dank u meneer Dood,
pi_215901720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:

SPOILER
Pff wat shit dat jullie ervaring zo is :*
Het traject is al kl*te genoeg, dan is het extra belangrijk dat het proces eromheen goed verloopt..
Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat jullie een eigen modus operandi hebben gevonden.

Ik hoop dat de 2e ronde beter verloopt, met resultaat O+
pi_215901863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Wat een hoop veranderingen en stappen Zombabe! Goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ben je wel op je plek op je nieuwe werkplek?

Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Een kliniek of ziekenhuis maakt ook nog wel verschil tussen behandelingen en vrijheid in procedures. Mocht je ooit, ooit nog verder gaan kijken (hoop het uiteraard niet), dan zijn ziekenhuis in Gent en kliniek in Heinsberg nog een tip.

Geef je Chinese mannetje even de tip van het Paulus Protocol! Prikken rondom de terugplaatsing. Wie weet levert zoiets jullie net zo'n wonder op als bij ons O+
Ik zeg kliniek maar het is wel onderdeel van een ziekenhuis. Heb tijdens KID een aanvullend onderzoek gehad, die was zo geregeld. Maar ik houd de opties open na deze ronde O+

Wel een kleine tegenvaller hier.. Ronde 3 start niet eerder dan februari. Door de nieuwe donorwet duurt het langer voordat het rietje verzonden kan worden, waardoor ik mijn cyclus in januari misloop..
Nu hopen dat de donor voldoet aan de eisen, anders moet ik een nieuwe kiezen waardoor het nog langer gaat duren..
Maar de keuze is gemaakt, nu hopen dat het tot een mini-viking(etje) leidt O+
pi_216470015
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 20:38 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Pff wat shit dat jullie ervaring zo is :*
Het traject is al kl*te genoeg, dan is het extra belangrijk dat het proces eromheen goed verloopt..
Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat jullie een eigen modus operandi hebben gevonden.

Ik hoop dat de 2e ronde beter verloopt, met resultaat O+
nou. ondanks dat het een aardig "dood" topic is, toch een kick van mijn zijde..
SPOILER
en dank u meneer Dood,
  woensdag 29 januari 2025 @ 16:47:33 #278
482080 AgnesGru
pi_216472033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 14:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_216473209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2025 14:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_216996632
Even van me afschrijven:

SPOILER
  Manager PR/Moderator maandag 10 maart 2025 @ 12:28:41 #281
269689 crew  Viv
pi_216996794
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:08 schreef Zombabe het volgende:
Even van me afschrijven:

SPOILER
SPOILER
pi_216997600
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2025 12:08 schreef Zombabe het volgende:
Even van me afschrijven:

SPOILER
Ik ga heeel hard duimen. :*
pi_216997882
Wat Cygne en Viv zeggen @Zombabe! :*
pi_216999187
Hier draaien de duimen ook. O+
pi_217004054
Thanks ladies O+
pi_217277505
Hartje gezien O+ *O*

Alles zag er goed uit :) 8+1, zit vandaag op 8 weken.
Vanwege medisch verleden word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Mogelijk dat ik in een latere fase alsnog naar de verloskundige kan, dat zien we dan wel weer.

Voor nu blijdschap en verwondering O+
  donderdag 3 april 2025 @ 19:53:58 #287
482080 AgnesGru
pi_217278283
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2025 18:49 schreef Zombabe het volgende:
Hartje gezien O+ *O*

Alles zag er goed uit :) 8+1, zit vandaag op 8 weken.
Vanwege medisch verleden word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Mogelijk dat ik in een latere fase alsnog naar de verloskundige kan, dat zien we dan wel weer.

Voor nu blijdschap en verwondering O+
Wat fijn O+
pi_217331564
Wij zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Dat was in november / december. Konden pas deze week terecht. Ze dachten dat we pas in het begin van ons traject stonden maar we hebben al 4x iui gehad. Ze hadden het dossier niet.

Nu gehoord dat m’n man eerst een afspraak moet maken bij de uroloog. Dit is nooit gedaan of besproken bij het vorige ziekenhuis. Dit had dus prima in de maanden kunnen gebeuren die net verstreken zijn. Maar omdat ze het dossier niet hadden… wat ik gek vind. Dat zou overgezet worden en we hebben al 383824x aangegeven dat onze dossiers gedeeld mochten worden met andere ziekenhuizen/huisartsen.

We moeten nu weer tot eind juni wachten. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld. Heb vrij genomen vandaag en een potje zitten janken net. Er zijn bizar veel zwangere om me heen de laatste jaren. Afgelopen 5 maanden waren er vijf op het werk, nu twee erbij. Normaal trek ik dit prima. Maar nu even niet.

Afhankelijk van de uitslag van de uroloog wordt er een traject gestart. Kan zijn dat eerst gewerkt wordt aan z’n zaadkwaliteit. Maar kan ook zijn dat we dan starten met icsi.
Ik heb het gevoel dat dit weer een onderzoek is waaar wat negatiefs uit komt. Het liefst start ik direct met icsi. Ik begreep nooit waarom mensen 10+ jaar in het ziekenhuis komen ivm dit soort trajecten, maar als je steeds maaaanden moet wachten, dan snap ik het wel. Het maakt me zo boos.

SPOILER
pi_217339271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2025 09:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wij zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Dat was in november / december. Konden pas deze week terecht. Ze dachten dat we pas in het begin van ons traject stonden maar we hebben al 4x iui gehad. Ze hadden het dossier niet.

Nu gehoord dat m’n man eerst een afspraak moet maken bij de uroloog. Dit is nooit gedaan of besproken bij het vorige ziekenhuis. Dit had dus prima in de maanden kunnen gebeuren die net verstreken zijn. Maar omdat ze het dossier niet hadden… wat ik gek vind. Dat zou overgezet worden en we hebben al 383824x aangegeven dat onze dossiers gedeeld mochten worden met andere ziekenhuizen/huisartsen.

We moeten nu weer tot eind juni wachten. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld. Heb vrij genomen vandaag en een potje zitten janken net. Er zijn bizar veel zwangere om me heen de laatste jaren. Afgelopen 5 maanden waren er vijf op het werk, nu twee erbij. Normaal trek ik dit prima. Maar nu even niet.

Afhankelijk van de uitslag van de uroloog wordt er een traject gestart. Kan zijn dat eerst gewerkt wordt aan z’n zaadkwaliteit. Maar kan ook zijn dat we dan starten met icsi.
Ik heb het gevoel dat dit weer een onderzoek is waaar wat negatiefs uit komt. Het liefst start ik direct met icsi. Ik begreep nooit waarom mensen 10+ jaar in het ziekenhuis komen ivm dit soort trajecten, maar als je steeds maaaanden moet wachten, dan snap ik het wel. Het maakt me zo boos.

SPOILER
Wat een domper zeg, waardeloos :{ :{
Zien jullie de uroloog voor eind juni of is dan pas de afspraak met de uroloog?
pi_217339741
quote:

SPOILER
Pff wat frustrerend! het is allemaal al spannend genoeg, dan wil je dat gepruts van ziekenhuizen er niet bij hebben.. Goed zo dat je ff tijd hebt gepakt om wat emoties eruit te laten :*
wat was de reden om naar een ander ziekenhuis te gaan? Doen ze bij het oude ziekenhuis geen ivf/icsi?
Ik hoop dat die onderzoeken snel achter de rug zijn zodat jullie weer verder kunnen in het traject zelf :* wachttijden zijn stom.
pi_218079448
update (warning; feelgood ;) )

SPOILER
en dank u meneer Dood,
pi_218143841
quote:

SPOILER
Ik ben heel erg spuit elf hoor. Maar wat een gedoe en spanning allemaal. Maar het is inderdaad echt zo dat je steeds je grens verlegt en dan zit je best snel aan die 10 jaar.

Word soms ook best verdrietig van de goedbedoelde adviezen. "Gewoon loslaten, dan komt er wel een wonder!" Hoe laat je zoiets makkelijk los dan? Daarnaast ook onzin.

Hoe gaat het intussen met jullie? :*
  dinsdag 8 juli 2025 @ 12:26:59 #293
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218157243
Ik kom hier even van me afschrijven, wellicht om gedachten te ordenen of extra inzichten te krijgen...

Na een missed abortion (2021) en een door infectie spontaan afgebroken zwangerschap met 14+2 (2022) werd in augustus 2023 onze gezonde dochter geboren. Na lang wikken en wegen, ook mede gezien mijn leeftijd (37 nu) toch besloten om te kijken of we een broertje of zusje mogen verwelkomen. Begin maart had ik dan gelukkig ook al een positieve zwangerschapstest! Maar helaas, ook dit bleek weer een missed abortion. Omdat we nu volgens de medische beoordeling 3 miskramen hebben gehad komen we voor vervolgonderzoek in aanmerking.

Besloten voor bloedonderzoek te gaan (stollingsziekte en schildklier) maar tijdens het gesprek ook aangegeven dat mijn moeder met 35 al in de overgang ging, en of dit wellicht ook in bloedonderzoek kon worden meegenomen. Gynaecoloog gaf aan graag eerst met de inwendige echo de voorraad aan eitjes te boordelen voordat ze dit in gang wilde zetten. Nou, gezien ik hier post kun je het bast raden: die voorraad houdt niet over. Bloedonderzoek bevestigd dit ook en geeft aan dat ik toch wel aan het einde van mijn vruchtbaarheid zit.

Concreet betekent het niet dat ik niet meer zwanger kan raken, maar de kansen raken wel snel(ler) op en mijn cyclus kan eigenlijk elk moment moeilijk gaan doen. Daarmee komen we ook direct in aanmerking voor IVF.

In het verleden hebben we altijd gezegd het niet medisch te willen maken. Maar ja, wat nou als dit zo ongeveer mijn laatste kans is? Man is eigenlijk wel een beetje klaar zegt 'ie met alle zwangerschapsperikelen en neigt steeds meer naar het bij 1 kindje houden. Ik heb ineens enorme FOMO en wil eigenlijk meteen die IVF inknallen.

Komende dagen zou mijn menstruatie moeten starten en rond dag 3 van de cyclus moet het bloedonderzoek nog eens herhaald worden, dus dat staat op de planning. En dan eind juli vervolgafspraak met de gynaecoloog.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')