Vergis je niet, er wordt lang niet bij alle klinieken en spermabanken zo uitvoerig stil gestaan bij de rechten van het kind. Je kunt echt vrij gemakkelijk sperma uit Denemarken bestellen en voor zo’n behandeling kiezen. Het is ook goed dat je daar zelf over mag beslissen, ik ben blij dat er tegenwoordig niet meer door artsen wordt bepaald of ze bijv een stel van twee vrouwen willen helpen hiermee of niet. Ik wil alleen maar meegeven wat ik hier de laatste jaren uit pure interesse (en vanuit mijn vak als ontwikkelingspsycholoog) over geleerd heb.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
En weet je, het zijn geen nieuwe overwegingen hè, als je in zo'n traject zit, hoe dit voor een kind is. Wat denk je bijvoorbeeld dat er in de verplichte psychologische consulten besproken wordt?
Ik had het over de internationale spermabanken, vooral die in Denemarken, waar tegenwoordig heel veel sperma van wordt aangeschaft. Loopt als een trein. Geen wachttijd, maar wel best ver weg.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe weet je nou welke taal mijn kind dan wel de donor spreekt?
Ik kan echt heel weinig met zo'n pedante toon over wat ik wel en niet moet beslissen over mijn gezin. Daar heb ik dus al een psycholoog voor betaaldDus ja, ik had het bij mijn eerste reactie moeten houden.
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.quote:Best belangrijk om je in dat soort basisbehoeften van het kind te verdiepen voor je zo’n besluit neemt. Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat je als je zelf vooral bezig bent met zwanger proberen te worden je daar minder bij stil staat.
ik snap het, het begon alleen al wat eerder hè. Maar inderdaad wat kort door de bocht geformuleerd. Ik zit ook wat haastig vanaf mijn vakantie op een telefoonschermpje te reageren, niet zo slim misschien. Maar het gaat me aan het hart, vandaar dat ik dan misschien wat impulsief reageer.quote:Op maandag 6 mei 2024 21:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik lees heel weinig vragen en vooral stellingen, zoals
[..]
Je bedoelt het misschien anders dan het over komt. Maar als je een open vraag was begonnen als "hey ik ben geinteresseerd in dit topic en ben benieuwd hoe jullie dit proces met alle overwegingen doormaken..." dat het al heel anders over komt.
En no offence, maar een (of 100) podcasts luisteren staat nog altijd vrij ver van de emotionele rollercoaster die de meeste mensen in dit topic meemaken. En van de minste insinuatie dat er hier makkelijk beslissingen gemaakt worden die niet in het belang van het kind zijn, gaan mijn nekharen overeind staan.
Ik kan me vergissen maar je lijkt hierbij een denkfout te maken. Het is niet omdat mensen een ander besluit nemen dan jij zou doen met dezelfde info dat ze zich niet evenveel er in verdiept hebben. Dat zie ik mensen vaker doen en zo komt het nu op mij over in elk geval.
Ik ben dan wel niet een compleet neutrale buitenstander, want ik heb er wel eens over nagedacht om een traject in te gaan met een donor, maar het ligt bij mij ook niet heel gevoelig oid want ik heb nog geen traject achter de rug, niet allerlei teleurstellingen zoals LT gehad, en niet de keuze gemaakt om met donorzaad aan de slag te gaan of een kind gekregen met behulp van donorzaad.quote:Op maandag 6 mei 2024 22:19 schreef Jentin het volgende:
Ik lees hier alleen maar mee en lees helemaal niets vervelends in de posts van trui. Ik “ken” haar als poster ook helemaal niet als iemand die eens even ongenuanceerd tegen schenen komt schoppen. Snap dat het gevoelig ligt, maar ik snap de felheid oprecht niet, als neutrale buitenstaander.
In dit topic, op een Nederlands forum, met Nederlandse regelgeving en de Nederlandse klinieken, denk ik dat je er best vanuit mag gaan dat al die kwesties overdacht en besproken zijn en dat de beslissing gebruik te maken van donorzaad niet lichtzinnig genomen wordt. Er vanuit gaan dat het nooit al overdacht en besproken is, is ook wat pessimistisch, denk ik zo.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 07-05-2024 10:59:53 ]
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Heel herkenbaar je spoiler. Alsof je jezelf moet verantwoorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist gedurende mijn traject ook al heel veel meer over hoe/wat qua baby's dan als ik soms om mij heen kijk bij vrienden. En heb ook altijd gezegd ' komt tijd komt raad'. En dat is niet anders dan met 2 ouders.
Alsof zodra je er open over bent iedereen ergens wat van mag vinden. En als mensen maar wat doen zonder openheid dat niemand iets zegt of het wel/niet verantwoord is.
Ik heb dat gelukkig snel van mij af kunnen laten glijden want dat is anders niet te doen.
Klopt ben ik mee eens. En was voor mij ook een reden om mijn traject niet in Belgie verder op te pakken, want een volledig anonieme donor was voor mij een no go.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:32 schreef trui het volgende:
Ok, ik snap waar het betuttelend over kwam, excuses daarvoor, inderdaad niet zo tactvol geformuleerd. Maar ervan uitgaan dat al die kwesties altijd al overdacht en besproken zijn is ook iets te optimistisch, vrees ik.
In België (en veel andere landen) is het nog steeds mogelijk om volledig anoniem te doneren. Dat is toch best raar, vind ik.
quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:50 schreef vlindertje89 het volgende:
@:ClubSoda dat publiek bezit zijn van je kinderwens is wél een gevoelig punt hier ook, ja.
Spoiler omdat die frustraties misschien ook beter op een andere plek horen. Dan is er makkelijk langs te lezen.Ik kan me heel goed voorstellen dat dat zuur isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik beantwoord oprechte vragen met alle liefde, maar niet als die vragen eigenlijk bedoeld zijn om me je mening op te dringen met een strikje erom
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 augustus 2024 08:47 schreef Cygne het volgende:
Die had ik even niet aan zien komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ga super hard voor je duimen!![]()
Die had ik even niet aan zien komen.OhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Duim voor je!Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
We hadden het ook gewoon afgesloten. Met icsi ging het niet meer worden en gezien mijn lage eicel voorraad überhaupt niet meer. 4.5 week geleden een borstverkleining gehad nota bene.quote:
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 18:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Spannend, Cygne! Herinner me dat onze kinderen nagenoeg even oud zijn. Hier draaien mijn duimen ook.
En mijn F. wordt over twee weken 3.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 21:08 schreef Cygne het volgende:
[..]
Klopt! F is eergisteren 3 geworden.
Die had ik even niet aan zien komen.Wat spannendddddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij gaan momenteel voor IUI. Omdat het zaad van mijn man verbeterd is, komen we hier voor in aanmerking. Ik heb 1 FM gehad, maar nog te klein helaas.
Qua donor heb ik gedacht aan “bekende” mensen. Maar dit wil ik liever niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een donor via zo’n bank online, uit het buitenland, is voor mij een optie. Of die Donor het toekomstige kind wil leren kennen is aan hem en aan het kind zelf. Ik zou daar niet moeilijk om doen.
Ik heb geen moeite met een anonieme donor. Ik respecteer namelijk óók de wens van de donor. Ben al blij dat ze willen doneren.
Ik weet als geen ander hoe het is om niet bij je biologische familie op te groeien. Daarom zou ik eerder voor een donor gaan dan voor adoptie, omdat er dan in elk geval één biologische ouder bij komt kijken. En mijn lijf werkt prima.
Ik weet wat voor psychische shit erbij kan komen kijken en ik weet welke gevoelens je je hele leven met je meesleept. Maar ik denk ook dat ik wegens mijn eigen ervaring, heel goed zo’n kindje kan ondersteunen en kan begrijpen.
Onbegrip is een van de meest voorkomende narigheid die ik in mijn leven heb gevoeld en voel, en ik zal er alles aan doen om dit te beperken bij mijn kind(eren).
Dus nee, ik heb er niet “echt”over nagedacht, omdat een hoop al standaard gedachten zijn voor mij.Born to Lose, but Built to Win.
ik snap je. En ik snap ook je reactie met het leren kennen. Ik heb dit dus verplicht moeten doen van jeugdzorg. Contact hebben met mijn biologische familie. Om de paar weken moest ik daarheen. Huilend. Het was verschrikkelijk. Ook voor mijn (pleeg)ouders was het een hel om te moeten toezien hoe ik eronder leed. Gelukkig mocht ik op mijn 14e alle contacten breken. Ook met het oog op mijn toen toekomstige beroep wens. Als ik contact zou moeten houden zou ikquote:Op woensdag 8 mei 2024 15:56 schreef trui het volgende:
Ik was oprecht benieuwd of LadyT voor een bekende of onbekende donor zou gaan, en of ze dat überhaupt hebben overwogen / gepeild in hun omgeving. Snap goed dat dat niet zomaar even een vraag is die je stelt hoor, en dat dat ook weer nadelen met zich meebrengt.
Die had ik even niet aan zien komen.Wow!!! Wat goed! Ik ben zó blij voor jullie, wat een wending is dit zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
Wat mooi!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
We hebben een kloppend hartje.![]()
![]()
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 08:25 schreef Cygne het volgende:
We hebben een kloppend hartje.![]()
![]()
Mocht me wel weer melden in het ziekenhuis omdat ik weer ziek ben. Kindje is precies wat het volgens termijn zou moeten zijn.
6+2. Wat tof zeg!quote:Op woensdag 14 augustus 2024 15:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wat mooi!
Hoe ver ben je nu? Ik heb vorige week ook positief getest, zijn we weer tegelijk zwanger en redelijk dezelfde termijn als de vorige keer als het allemaal goed mag gaan. Ik duim verder voor je!
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…quote:
Een vlokkentest met 11 weken. Als dat goed is het goed. Gynaecoloog zei wel dat een goede crl geen garantie is maar vaak wel een indicatie bij dragers van een gebalanceerde translocatie dat het goed kan gaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2024 21:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Morgen eerste iui. Gisteren Gonasi injectie gehad. Eergisteren was de FM op 18 mm. Spannend vind ik het.
Bij gebrek aan betere woorden, wat ongelooflijk klote zeg! Heel veel respect voor het dappere besluit, ik snap heel goed dat een vierde keer niet te doen is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.
Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.
Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Ik hoop het ook. Dank jequote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragen.
Ik krijg er gewoon kippenvel van, van jouw post. Wat ongelooflijk verdrietig en *insert kracht woord naar keuze* dat jullie zo’n lang en slopend traject hebben doorstaan waarvan het eind resultaat helaas anders is dan jullie hoopten. Toch vind ik het ergens zo mooi om te lezen dat jullie nu een andere droom najagen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.
Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.
Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Spannend! Ik duim mee!quote:Op donderdag 19 september 2024 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goed, 2e iui is een feit. Nog ruim een week wachten.
In het topic is het erg rustig, hopelijk een goed teken.
Achnee, wat rot.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:17 schreef Zombabe het volgende:
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.
Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.
Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuuriemand ervaring daarmee?
Dank jequote:Op woensdag 25 september 2024 20:32 schreef Cygne het volgende:
[..]
Achnee, wat rot.![]()
Niet voor fertiliteit maar ik heb wel een acupunctuurpiercing tegen paniekaanvallen. Voor mij werkt het, maar het zou evengoed placebo kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat alles wat je rust kan geven zinnig is om er zelf fijn door te komen.
Klopt! Ik was ook wel bij een hele fijne vrouw die ook positief stond tov reguliere geneeskunde en het zag als aanvulling, niet als alternatief. En ook niet als iets magisch.quote:Op zondag 29 september 2024 14:19 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Dank je
Een acupunctuur piercing, interessant! Nog nooit van gehoord. En wat betreft placebo, effect is effect toch? Of het nou direct werkt of indirect omdat m’n hoofd gefopt wordt, het leidt uiteindelijk tot een positief resultaat. En die momentjes tijdens de behandeling kunnen ook rustgevend zijndaarom sta ik wel open voor alternatieven.
Ah nee…quote:Op woensdag 25 september 2024 14:17 schreef Zombabe het volgende:
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.
Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.
Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuuriemand ervaring daarmee?
Jeetje zombabe, wat klote dat twee puncties geen resultaat hebben opgeleverd.quote:Op woensdag 25 september 2024 14:17 schreef Zombabe het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
Wat een hoop veranderingen en stappen Zombabe! Goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ben je wel op je plek op je nieuwe werkplek?quote:Op woensdag 11 december 2024 22:03 schreef Zombabe het volgende:
Ik kom voorzichtig weer kijken. In januari ga ik van start met IVF ronde 3.
Bij dezelfde kliniek, maar na de opmerking van @:peacefulll heb ik wel even rondgekeken of ik wil overstappen (dank daarvoor). Ik blijk bij 1 van de betere klinieken te lopen en het gesprek met de behandelend arts was ook prettig. We hebben het o.a. gehad over alternatieve behandelingen en de (mogelijke) voor- en nadelen ervan. Dat geeft mij wel het vertrouwen dat ik op de goede plek zit.
Verder heb ik zoveel mogelijk stressoren de deur uit getrapt. Halverwege het jaar ben ik al van baan gewisseld en ik heb recent mijn huidige leidinggevende geïnformeerd over dit traject. Langzaamaan wat afgevallen. En ik loop bij de acupuncturist (een lief oud Chinees mannetje) met als (placebo?) effect dat ik minder PMS klachten heb. Dus er gebeurt wel iets.
Ik ga deze keren wel die McD frietjes proberenik kom langs 3 (!!!) McDonalds dus genoeg opties :’)
En binnenkort met m’n Chinese mannetje overleggen hoe we acupunctuur kunnen toepassen in de nieuwe ronde.
En tot die tijd voorpret in het zoeken van een nieuwe donor
quote:Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.
Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie![]()
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte![]()
mogguh;quote:Op vrijdag 13 december 2024 20:41 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.
Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie![]()
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte
quote:Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..Pff wat shit dat jullie ervaring zo isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het traject is al kl*te genoeg, dan is het extra belangrijk dat het proces eromheen goed verloopt..
Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat jullie een eigen modus operandi hebben gevonden.
Ik hoop dat de 2e ronde beter verloopt, met resultaat![]()
Ik zeg kliniek maar het is wel onderdeel van een ziekenhuis. Heb tijdens KID een aanvullend onderzoek gehad, die was zo geregeld. Maar ik houd de opties open na deze rondequote:Op vrijdag 13 december 2024 20:35 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat een hoop veranderingen en stappen Zombabe! Goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ben je wel op je plek op je nieuwe werkplek?
Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Een kliniek of ziekenhuis maakt ook nog wel verschil tussen behandelingen en vrijheid in procedures. Mocht je ooit, ooit nog verder gaan kijken (hoop het uiteraard niet), dan zijn ziekenhuis in Gent en kliniek in Heinsberg nog een tip.
Geef je Chinese mannetje even de tip van het Paulus Protocol! Prikken rondom de terugplaatsing. Wie weet levert zoiets jullie net zo'n wonder op als bij ons
nou. ondanks dat het een aardig "dood" topic is, toch een kick van mijn zijde..quote:Op dinsdag 17 december 2024 20:38 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Pff wat shit dat jullie ervaring zo is
Het traject is al kl*te genoeg, dan is het extra belangrijk dat het proces eromheen goed verloopt..
Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat jullie een eigen modus operandi hebben gevonden.
Ik hoop dat de 2e ronde beter verloopt, met resultaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dank u meneer Dood,
quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
nou. ondanks dat het een aardig "dood" topic is, toch een kick van mijn zijde..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
nou. ondanks dat het een aardig "dood" topic is, toch een kick van mijn zijde..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 maart 2025 12:08 schreef Zombabe het volgende:
Even van me afschrijven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 maart 2025 12:08 schreef Zombabe het volgende:
Even van me afschrijven:Ik ga heeel hard duimen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat fijnquote:Op donderdag 3 april 2025 18:49 schreef Zombabe het volgende:
Hartje gezien![]()
Alles zag er goed uit8+1, zit vandaag op 8 weken.
Vanwege medisch verleden word ik overgedragen aan het ziekenhuis. Mogelijk dat ik in een latere fase alsnog naar de verloskundige kan, dat zien we dan wel weer.
Voor nu blijdschap en verwondering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
quote:Op donderdag 10 april 2025 09:18 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Wij zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Dat was in november / december. Konden pas deze week terecht. Ze dachten dat we pas in het begin van ons traject stonden maar we hebben al 4x iui gehad. Ze hadden het dossier niet.
Nu gehoord dat m’n man eerst een afspraak moet maken bij de uroloog. Dit is nooit gedaan of besproken bij het vorige ziekenhuis. Dit had dus prima in de maanden kunnen gebeuren die net verstreken zijn. Maar omdat ze het dossier niet hadden… wat ik gek vind. Dat zou overgezet worden en we hebben al 383824x aangegeven dat onze dossiers gedeeld mochten worden met andere ziekenhuizen/huisartsen.
We moeten nu weer tot eind juni wachten. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld. Heb vrij genomen vandaag en een potje zitten janken net. Er zijn bizar veel zwangere om me heen de laatste jaren. Afgelopen 5 maanden waren er vijf op het werk, nu twee erbij. Normaal trek ik dit prima. Maar nu even niet.
Afhankelijk van de uitslag van de uroloog wordt er een traject gestart. Kan zijn dat eerst gewerkt wordt aan z’n zaadkwaliteit. Maar kan ook zijn dat we dan starten met icsi.
Ik heb het gevoel dat dit weer een onderzoek is waaar wat negatiefs uit komt. Het liefst start ik direct met icsi. Ik begreep nooit waarom mensen 10+ jaar in het ziekenhuis komen ivm dit soort trajecten, maar als je steeds maaaanden moet wachten, dan snap ik het wel. Het maakt me zo boos.Wat een domper zeg, waardeloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zien jullie de uroloog voor eind juni of is dan pas de afspraak met de uroloog?
Wij zijn doorverwezen naar een ander ziekenhuis. Dat was in november / december. Konden pas deze week terecht. Ze dachten dat we pas in het begin van ons traject stonden maar we hebben al 4x iui gehad. Ze hadden het dossier niet.
Nu gehoord dat m’n man eerst een afspraak moet maken bij de uroloog. Dit is nooit gedaan of besproken bij het vorige ziekenhuis. Dit had dus prima in de maanden kunnen gebeuren die net verstreken zijn. Maar omdat ze het dossier niet hadden… wat ik gek vind. Dat zou overgezet worden en we hebben al 383824x aangegeven dat onze dossiers gedeeld mochten worden met andere ziekenhuizen/huisartsen.
We moeten nu weer tot eind juni wachten. Ik ben zo ontzettend teleurgesteld. Heb vrij genomen vandaag en een potje zitten janken net. Er zijn bizar veel zwangere om me heen de laatste jaren. Afgelopen 5 maanden waren er vijf op het werk, nu twee erbij. Normaal trek ik dit prima. Maar nu even niet.
Afhankelijk van de uitslag van de uroloog wordt er een traject gestart. Kan zijn dat eerst gewerkt wordt aan z’n zaadkwaliteit. Maar kan ook zijn dat we dan starten met icsi.
Ik heb het gevoel dat dit weer een onderzoek is waaar wat negatiefs uit komt. Het liefst start ik direct met icsi. Ik begreep nooit waarom mensen 10+ jaar in het ziekenhuis komen ivm dit soort trajecten, maar als je steeds maaaanden moet wachten, dan snap ik het wel. Het maakt me zo boos.Pff wat frustrerend! het is allemaal al spannend genoeg, dan wil je dat gepruts van ziekenhuizen er niet bij hebben.. Goed zo dat je ff tijd hebt gepakt om wat emoties eruit te latenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wat was de reden om naar een ander ziekenhuis te gaan? Doen ze bij het oude ziekenhuis geen ivf/icsi?
Ik hoop dat die onderzoeken snel achter de rug zijn zodat jullie weer verder kunnen in het traject zelfwachttijden zijn stom.
Ik heb het gevoel dat dit weer een onderzoek is waaar wat negatiefs uit komt. Het liefst start ik direct met icsi. Ik begreep nooit waarom mensen 10+ jaar in het ziekenhuis komen ivm dit soort trajecten, maar als je steeds maaaanden moet wachten, dan snap ik het wel. Het maakt me zo boos.Ik ben heel erg spuit elf hoor. Maar wat een gedoe en spanning allemaal. Maar het is inderdaad echt zo dat je steeds je grens verlegt en dan zit je best snel aan die 10 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Word soms ook best verdrietig van de goedbedoelde adviezen. "Gewoon loslaten, dan komt er wel een wonder!" Hoe laat je zoiets makkelijk los dan? Daarnaast ook onzin.
Hoe gaat het intussen met jullie?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |