abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214716265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2024 21:21 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Staan er nu allemaal weer onderzoeken op de planning voor jullie? Ik heb vaag onthouden waar jullie doorheen gingen met de zwangerschappen…
Een vlokkentest met 11 weken. Als dat goed is het goed. Gynaecoloog zei wel dat een goede crl geen garantie is maar vaak wel een indicatie bij dragers van een gebalanceerde translocatie dat het goed kan gaan.
pi_214718902
Morgen eerste iui. Gisteren Gonasi injectie gehad. Eergisteren was de FM op 18 mm. Spannend vind ik het.
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 15 augustus 2024 @ 13:04:05 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_214719649
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 10:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Morgen eerste iui. Gisteren Gonasi injectie gehad. Eergisteren was de FM op 18 mm. Spannend vind ik het.
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragen :) .
Resistance is futile.
pi_214730919
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.

Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.

Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  woensdag 21 augustus 2024 @ 19:51:29 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_214770925
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Alweer even geleden dat ik hier wat heb gepost. De laatste was na onze allerlaatste terugplaatsing. Het leek me wel goed om de "aftermath" te plaatsen. Bij ons was het icsi traject dus helaas niet succesvol en na 3 behandelingen, 12 goede embryo's en een miskraam hield het voor ons op. We waren eigenlijk ook wel moe gestreden. De teleurstellingen hakten er in, voornamelijk bij mijn vriendin. Die heeft immers ook al het fysieke nog eens moeten doorstaan. Dat heeft ons ook doen besluiten niet verder te gaan voor een 4e behandeling (op eigen kosten). Nu bijna een jaar later komt er langzamerhand iets van acceptatie, zij het dat het op momenten het nog steeds moeilijk is (vrienden die bv kind nummer zoveel krijgen, hoe mooi dat natuurlijk voor hen is). Mijn vriendin loopt binnenkort bij een psycholoog voor wat ondersteuning. Het verdriet blijft nog wel even en bij tijd en wijlen is het gewoonweg even k*t.

Anderzijds, we hebben het laatste jaar veel ondernomen. Veel weekendjes weg (we wandelen en rotsklimmen graag), gewoon tijd voor onszelf. Dat hebben we 3 jaar lang op een veel lager pitje gehad door de voorbereidingen voor terugplaatsingen en je hoofd die er gewoonweg niet echt naar staat anders dan het hele traject en de kinderwens. We zijn voorzichtig aan het oriënteren op emigratie naar Oostenrijk. Een lang gekoesterde droom. Dat maakt het toch wat makkelijker zonder kinderen.

Voor iedereen die in het traject zit: houd moed en hoop. En mocht het onverhoopt niet lukken, alles krijgt uiteindelijk een plekje.
Bij gebrek aan betere woorden, wat ongelooflijk klote zeg! Heel veel respect voor het dappere besluit, ik snap heel goed dat een vierde keer niet te doen is.

Veel sterkte de komende tijd.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_214830926
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 13:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Heel veel succes! Hopelijk is het donor traject niet nodig maar mijn DM staat open voor vragen :) .
Ik hoop het ook. Dank je :*
pi_214831071
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2024 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:

Ik krijg er gewoon kippenvel van, van jouw post. Wat ongelooflijk verdrietig en *insert kracht woord naar keuze* dat jullie zo’n lang en slopend traject hebben doorstaan waarvan het eind resultaat helaas anders is dan jullie hoopten. Toch vind ik het ergens zo mooi om te lezen dat jullie nu een andere droom najagen.

Ik kan het niet juist verwoorden maar, om
dit zo te lezen, biedt dat ergens perspectief of zo.

Ik wens jullie het beste toe! En uiteraard veel sterkte.
pi_214836473
13 dagen na iui, misselijk en menstruatiekrampen. Echter zet er nog niks door.
Ik weet niet of dit nog innesteling kan zijn. Laten we het hopen. Maar ik vrees er voor. Ben ook bloed chagrijnig. En mega moodswings. Normaal bij een menstruatie heb ik dit niet.
pi_215028718
Goed, 2e iui is een feit. Nog ruim een week wachten.
In het topic is het erg rustig, hopelijk een goed teken. :X
pi_215029982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2024 13:14 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goed, 2e iui is een feit. Nog ruim een week wachten.
In het topic is het erg rustig, hopelijk een goed teken. :X
Spannend! Ik duim mee!
pi_215089873
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.

Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.

Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur :) iemand ervaring daarmee?
pi_215092903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 14:17 schreef Zombabe het volgende:
Bij mij is de stilte helaas niet positief. Deze week ongesteld geworden na de laatste terugplaatsing in IVF ronde 2. Zonder resultaat dus.

Ik neem ergens in de komende dagen contact op met de kliniek om de opties te bespreken. Op dit moment neig ik ernaar om een korte pauze te pakken voordat we starten met ronde 3. Ik ben recent aan de slag gegaan met mijn mentale en lichamelijke gesteldheid (lees: stress en gewicht) en ik wil dat graag verder verbeteren voordat ze weer eitjes gaan plukken.

Daarbij ben ik ook benieuwd naar ervaringen met alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur :) iemand ervaring daarmee?
Achnee, wat rot. :*
Niet voor fertiliteit maar ik heb wel een acupunctuurpiercing tegen paniekaanvallen. Voor mij werkt het, maar het zou evengoed placebo kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat alles wat je rust kan geven zinnig is om er zelf fijn door te komen.
pi_215126569
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2024 20:32 schreef Cygne het volgende:

[..]
Achnee, wat rot. :*
Niet voor fertiliteit maar ik heb wel een acupunctuurpiercing tegen paniekaanvallen. Voor mij werkt het, maar het zou evengoed placebo kunnen zijn. Ik denk eigenlijk dat alles wat je rust kan geven zinnig is om er zelf fijn door te komen.
Dank je :*
Een acupunctuur piercing, interessant! Nog nooit van gehoord. En wat betreft placebo, effect is effect toch? Of het nou direct werkt of indirect omdat m’n hoofd gefopt wordt, het leidt uiteindelijk tot een positief resultaat. En die momentjes tijdens de behandeling kunnen ook rustgevend zijn :) daarom sta ik wel open voor alternatieven.
pi_215127035
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 14:19 schreef Zombabe het volgende:

[..]
Dank je :*
Een acupunctuur piercing, interessant! Nog nooit van gehoord. En wat betreft placebo, effect is effect toch? Of het nou direct werkt of indirect omdat m’n hoofd gefopt wordt, het leidt uiteindelijk tot een positief resultaat. En die momentjes tijdens de behandeling kunnen ook rustgevend zijn :) daarom sta ik wel open voor alternatieven.
Klopt! Ik was ook wel bij een hele fijne vrouw die ook positief stond tov reguliere geneeskunde en het zag als aanvulling, niet als alternatief. En ook niet als iets magisch.
pi_215158548
quote:

Ah nee… -O- wat ontzettend verdrietig!

Geen ervaring mee. Ik hoop dat het je wel helpt. Ik zou het toch gewoon proberen. Kan geen kwaad lijkt me.
pi_215158555
Piercing tegen migraine heb ik trouwens wel. En dat helpt bij mij wel. Of het is toeval. Maar ik heb in elk geval geen migraine meer sinds die piercing. En die heb ik toch al 15 jaar.

2e IUI is hier mislukt helaas.
pi_215171643
quote:

Jeetje zombabe, wat klote dat twee puncties geen resultaat hebben opgeleverd.
Heb je nog gekeken naar eventueel een ander ZH of andere kliniek die een andere aanpak hanteert? Of over de grens misschien?

Ik heb normaal heel weinig (of zeg maar niks) met accupunctuur. Maar ik heb me er in combinatie met het fertiliteitstraject toch eens in verdiept en toen wij bij onze laatste paar embryo's aanbeland waren, ben ik ik een soort van baat het niet, schaadt het niet modus gegaan. Ik heb toen een paar maanden accupunctuur gedaan. Ik kan je er eigenlijk nog steeds heel weinig zinnigs over zeggen of ik nou echt effect heb gemerkt van de behandelingen of dat het meer een placebo effect is geweest.
Maar bij onze allerlaatste embryo heeft mijn accupuncturiste het Paulus protocol toegepast. Dat houdt in dat je een priksessie 1,5 uur voor de terugplaatsing en direct na de terugplaatsing zou doen. Zij prikt dan in beide sessies ook andere energiebanen aan.
En of het de accupunctuur, mijn immuunsysteem, de kwaliteit van het embryo of de MacDonald's patat is geweest weet ik niet, maar ik was van die allerlaatste wel blijvend zwanger... O+ Ik heb toen tijdens de prille zwangerschap nog wel een paar kleine sessies gedaan.
Ik had wel een ervaren accupuncturiste die ook ervaring had met fertiliteit en ook deelnam aan onderzoeken omtrent dit onderwerp.

Wie weet heb je wat aan mijn verhaal.
Ik wil jou en alle anderen die nog actief of niet actief rondhangen in dit topic heeeeel veel sterkte, geluk en succes wensen :* En zo af en toe lees ik nog met een schuin oog mee.
pi_215225905
3e iui vandaag.

En sinds gisteren buikpijn, emotioneel en zere borsten. Dinsdag was de injectie. Ben bang dat het daarvan is.

Bij de iui heb ik dit aangegeven, maar meer dan een notitie kwam er niet. Had gehoopt op een echo.

Zaadkwaliteit was weer niet zo best blijkbaar. Maandag bellen ze me om te bespreken of iui nog wel een optie is, of we over moeten op ivf. Ben zo bang dat m’n man dit niet wil. Eerst zeiden ze dat we 10x iui mochten doen. Nu dit gesprek bij de 2/3e iui keer, voelt alsof of er veel kansen tegelijkertijd wegvallen.
pi_215532537
Zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me ontzettend zwaar. Wil dus iedereen hier veel sterkte en succes wensen ^O^
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215842119
Ik kom voorzichtig weer kijken. In januari ga ik van start met IVF ronde 3.

Bij dezelfde kliniek, maar na de opmerking van @Peacefulll heb ik wel even rondgekeken of ik wil overstappen (dank daarvoor :* ). Ik blijk bij 1 van de betere klinieken te lopen en het gesprek met de behandelend arts was ook prettig. We hebben het o.a. gehad over alternatieve behandelingen en de (mogelijke) voor- en nadelen ervan. Dat geeft mij wel het vertrouwen dat ik op de goede plek zit.

Verder heb ik zoveel mogelijk stressoren de deur uit getrapt. Halverwege het jaar ben ik al van baan gewisseld en ik heb recent mijn huidige leidinggevende geïnformeerd over dit traject. Langzaamaan wat afgevallen. En ik loop bij de acupuncturist (een lief oud Chinees mannetje O+ ) met als (placebo?) effect dat ik minder PMS klachten heb. Dus er gebeurt wel iets.

Ik ga deze keren wel die McD frietjes proberen O+ ik kom langs 3 (!!!) McDonalds dus genoeg opties :’)
En binnenkort met m’n Chinese mannetje overleggen hoe we acupunctuur kunnen toepassen in de nieuwe ronde.

En tot die tijd voorpret in het zoeken van een nieuwe donor *O*
pi_215847928
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215861063
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2024 22:03 schreef Zombabe het volgende:
Ik kom voorzichtig weer kijken. In januari ga ik van start met IVF ronde 3.

Bij dezelfde kliniek, maar na de opmerking van @:peacefulll heb ik wel even rondgekeken of ik wil overstappen (dank daarvoor :* ). Ik blijk bij 1 van de betere klinieken te lopen en het gesprek met de behandelend arts was ook prettig. We hebben het o.a. gehad over alternatieve behandelingen en de (mogelijke) voor- en nadelen ervan. Dat geeft mij wel het vertrouwen dat ik op de goede plek zit.

Verder heb ik zoveel mogelijk stressoren de deur uit getrapt. Halverwege het jaar ben ik al van baan gewisseld en ik heb recent mijn huidige leidinggevende geïnformeerd over dit traject. Langzaamaan wat afgevallen. En ik loop bij de acupuncturist (een lief oud Chinees mannetje O+ ) met als (placebo?) effect dat ik minder PMS klachten heb. Dus er gebeurt wel iets.

Ik ga deze keren wel die McD frietjes proberen O+ ik kom langs 3 (!!!) McDonalds dus genoeg opties :’)
En binnenkort met m’n Chinese mannetje overleggen hoe we acupunctuur kunnen toepassen in de nieuwe ronde.

En tot die tijd voorpret in het zoeken van een nieuwe donor *O*
Wat een hoop veranderingen en stappen Zombabe! Goed dat je zo met jezelf aan het werk bent. Ben je wel op je plek op je nieuwe werkplek?

Fijn dat je wat aan de tips hebt gehad. Een kliniek of ziekenhuis maakt ook nog wel verschil tussen behandelingen en vrijheid in procedures. Mocht je ooit, ooit nog verder gaan kijken (hoop het uiteraard niet), dan zijn ziekenhuis in Gent en kliniek in Heinsberg nog een tip.

Geef je Chinese mannetje even de tip van het Paulus Protocol! Prikken rondom de terugplaatsing. Wie weet levert zoiets jullie net zo'n wonder op als bij ons O+
pi_215861142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:
omdat ik weet dat er binnen FOK! nogal graag opgegraven wordt houd ik mijn bijdrage wel wat summierder... wellicht ga ik meer delen op een later tijdstip..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.

Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie :')
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte :*
pi_215863692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2024 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Allemachtig Freak, dat is niet niks! Klote ook dat er één poging gewoon een soort van weggegooid is!
Super teleurstellend en frustrerend. Al het werk voor letterlijk niks.

Helaas wel deels herkenbaar wat je schrijft over het logge systeem. De artsen deden echt wel hun best, maar ik voelde me vaak wel een nummertje en lopende band werk. Wij waren ook niet zo'n hele bijzondere casus in eerste instantie :')
En het woord charme gaat niet zo lekker met een fertiliteitstraject. Er is helemaal niks charmants aan en het is rete zwaar.
Nu wij 'klaar' zijn merk ik pas hoeveel het met me heeft gedaan. De hormonen, de stress, de teleurstellingen, de spanning, het plannen, de druk op je agenda, het verdriet... Kreeg laatst de opmerking van een collega dat ik eindelijk weer straalde. Dat is die kilo's aan zorgen die van mijn schouders af zijn gevallen.
Ik vind het echt zo ontzettend naar dat er nog zo veel stellen zijn die dit moeten doorlopen. Hopelijk ooit met prachtig resultaat, maar het is en blijft gewoon machtig zwaar en een aanslag op alle facetten in het leven.
Sterkte :*
mogguh;

dank.
en wellicht zet ik het wat te zwaar aan. maar het was ook even een uitlaatklep het van me af te schrijven.
an sich zijn de ervaringen redelijk positief tot zover.. onze arts is echt wel lief en meedenkend. maar zoals je zegt, het is echt lopende band werk. als je het lab inloopt zie je echt stel na stel na stel binnenlopen.. 10+ in een uurtje.. bizar.
en daar merk je gewoon dat voor veel medewerkers wel t wonder er een beetje vanaf is en je nummertje zoveel bent.
de slordigheid waarmee afspraken ingepland worden, medicijnen niet doordacht.. en dan wij volkomen in de stress omdat de arts zegt je moet dit 3 maal daags doen maar niet genoeg meegeven, en dan bij de andere arts wordt er gezegd joh, de werking is helemaal niet bewezen, hoeft helemaal niet.
tja.

vooralsnog dealen we er goed mee. ik denk dat voor ons het geluk erin zit dat we elkaar op latere leeftijd hebben gevonden, we zijn ook geen 20ers meer, en dat we beiden nooit een keiharde kinderwens hebben gehad. nu we bij elkaar zijn denken we wel, kinderen zou toch wel erg leuk zijn met elkaar.. en gaan we ervoor. maar merken we ook dat we gemengde gevoelens hebben bij de tests. we hebben verdriet als er niet zwanger staat.. of als er wat tegen zit.. maar in feite maken we wel alweer plannen met "als de test dan negatief is kunnen we s'avodnws eindelijk weer naar dat restaurant met een flesje wijn" ..

klinkt bizar en wellicht wat ondankbaar als je het vergelijkt met het proces waar anderen hier soms in zitten.. maar voor ons werkt dit nu.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_215901720
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2024 17:19 schreef freak1 het volgende:

SPOILER
Pff wat shit dat jullie ervaring zo is :*
Het traject is al kl*te genoeg, dan is het extra belangrijk dat het proces eromheen goed verloopt..
Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat jullie een eigen modus operandi hebben gevonden.

Ik hoop dat de 2e ronde beter verloopt, met resultaat O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')