Dat heb ik altijd in vliegtuigenquote:Op zondag 9 juli 2023 12:15 schreef Vanyel het volgende:
Haat aan Carré hier ook. Hele avond klem zitten omdat de stoelen gepland zijn op minimensen
Korte beentjes dus meestal wiebelen en niet met de voeten op de vloer. Ook niet aangenaam, ik legde meestal mijn tas op de vloerquote:Op zondag 9 juli 2023 12:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd in vliegtuigenIk heb lange benen.
Mafkezenquote:Op zondag 9 juli 2023 15:33 schreef Lonaa het volgende:
Plz kill me now. Ze hebben het theater niet afgelast. Het is 35 graden en benauwd. Het gaat erom spannen of het zwarte stuk op buienradar overtrekt aan het eind van de voorstelling of na afloop. In beide gevallen zijn we fucked want we moeten alle zooi opruimen. Tent, koelkast, buffet, kratjes...
Ppfff arme zielen julliequote:Op zondag 9 juli 2023 15:33 schreef Lonaa het volgende:
Plz kill me now. Ze hebben het theater niet afgelast. Het is 35 graden en benauwd. Het gaat erom spannen of het zwarte stuk op buienradar overtrekt aan het eind van de voorstelling of na afloop. In beide gevallen zijn we fucked want we moeten alle zooi opruimen. Tent, koelkast, buffet, kratjes...
En wat gaat het worden? Leuk toch kamperenquote:Op zondag 9 juli 2023 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben geloof ik een gezamenlijke midlife crisis ofzo. We zijn net naar een grote caravan- en camperdealer geweest.
Een caravan met een Frans bed. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan dit verhaal. We hebben geen auto met trekhaak. Wel een boodschappenwagentje en een elektrische leaseauto. We moeten even puzzelen op wat de slimste en voordeligste combinatie van vervoersmiddelen is. Er is ook een halve motorwens.quote:Op zondag 9 juli 2023 16:43 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
En wat gaat het worden? Leuk toch kamperen
Wel fijn dat jullie gelijk opgaanquote:Op zondag 9 juli 2023 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
We hebben geloof ik een gezamenlijke midlife crisis ofzo. We zijn net naar een grote caravan- en camperdealer geweest.
Maar veilig thuis?quote:Op zondag 9 juli 2023 16:43 schreef Sarabi het volgende:
Om 16u hebben ze het festival helaas gestopt![]()
Daarna alles in een stortbui opgeruimd.
Yepquote:
Dat zeiden wij ookquote:
Hier was een bliksemschicht met allerlei knetters dr rond om. Zag er bruut uit. Ik was vandaag aan het helpen. Het gaat hier ook los. Even aan het schuilen nu.quote:Op zondag 9 juli 2023 18:03 schreef Lonaa het volgende:
Jezus. Het gaat hier los met een hoofdletter. Ik ben net veilig thuis. Hoop vooral dat de baas ook veilig is. Die is daar nog voor de laatste dingen...
Je hebt dit keer dus wel regen gehad? Meestal is het toch opgelost wanneer de bui bij jou is?quote:Op zondag 9 juli 2023 19:52 schreef fietsie het volgende:
Hier enkeldiep water in de tuin; dakgoten van de buurman zitten wegens verbouwing niet op het riool maar lozen in de steeg...
BBQ was geslaagd; de brisket met chimichurri verdween als sneeuw voor de zon, de panchetta viel wat tegen.
M'n zelfgemaakte huzarensalade was op voor ik het wist![]()
Van de staartjes brisket had ik een vooraf gerechtje gemaakt: steak tartare. Die ging er goed in
We hebben de 1e ronde buien buiten onder het zonnescherm uitgezeten, en daarna alles naar binnen gesleept
De voorspellingen waren dubbel tot drie keer wat er werkelijk viel.quote:Op zondag 9 juli 2023 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je hebt dit keer dus wel regen gehad? Meestal is het toch opgelost wanneer de bui bij jou is?
Wat klinkt dat weer geweldigquote:Op zondag 9 juli 2023 20:32 schreef fietsie het volgende:
Van de restjes brisket , die ik er vanmorgen had afgesneden omdat die veel dunner waren dan de rest,, had ik een steak tartare gemaakt..
Dat wil ik iedere dag wel
Dit klinkt als harder werken en beulen dan het sporten van de afgelopen jaren.quote:
Die ben ik ook aan het kijken. Ik vind er nog niet heel veel aan. Een kerk waarin misbruik van macht, geld en mensen plaatsvindt. Niets nieuws. Dat is imho het doel van kerken, al dan niet bewust.quote:Op zondag 9 juli 2023 21:02 schreef borisz het volgende:
Derde deel van de Hillsong docu op HBO aan het kijken
Kerken die te veel draaien om één leider
Is je nog iets specifieks opgevallen qua uitvoering?quote:Op zondag 9 juli 2023 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Les MisPrachtige enscenering, het is ze zowaar vergeven dat er geen draaicirkel was. Marius was meer DRAmarius, voor de rest prima cast.
Gefelicteerd Kreaquote:
Ja. Dat is waar.quote:Op zondag 9 juli 2023 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die ben ik ook aan het kijken. Ik vind er nog niet heel veel aan. Een kerk waarin misbruik van macht, geld en mensen plaatsvindt. Niets nieuws. Dat is imho het doel van kerken, al dan niet bewust.
Fantime ging dood aan de verkeerde kant van het podiumquote:Op zondag 9 juli 2023 22:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is je nog iets specifieks opgevallen qua uitvoering?
Wow, veel beschreven details.quote:Op zondag 9 juli 2023 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fantime ging dood aan de verkeerde kant van het podium
Marius was DRAmarius. En de rol van Cosette blijft een zeikrol maar daar kan zij niks aan doen. Was wel een prachtige sopraan.
Hertaling in NL blijft een verlies, met soms wat erg ongelukkige vondsten. Geef mij maar Engels.
Prachtige hertolking van chairs and empty tables door kaarsjes ipv lege stoelen.
Jammer dat Eljoras niet aan de barricade hing maar werd afgevoerd in een kar. Momentje van Gavroche daar was wel mooi. Zowel zijn dood (het is nep mensen!) als dat zijn lichaampje als enige na de slag bleef liggen.
Dood van Javert was mooi geënsceneerd, al vind ik hem in het begin wat teveel spartelen.
Het gebruik van de ruimte in de hoogte (balkons) was ge-wel-dig!
Ook goede special effects qua achtergronden, werden zeker na de pauze goed gebruikt.
De riolen![]()
Bedoelde je zoiets?
Kijk, dat zijn de betere reviews ipv 'het was wel leuk'-reviewsquote:Op zondag 9 juli 2023 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fantime ging dood aan de verkeerde kant van het podium
Marius was DRAmarius. En de rol van Cosette blijft een zeikrol maar daar kan zij niks aan doen. Was wel een prachtige sopraan.
Hertaling in NL blijft een verlies, met soms wat erg ongelukkige vondsten. Geef mij maar Engels.
Prachtige hertolking van chairs and empty tables door kaarsjes ipv lege stoelen.
Jammer dat Eljoras niet aan de barricade hing maar werd afgevoerd in een kar. Momentje van Gavroche daar was wel mooi. Zowel zijn dood (het is nep mensen!) als dat zijn lichaampje als enige na de slag bleef liggen.
Dood van Javert was mooi geënsceneerd, al vind ik hem in het begin wat teveel spartelen.
Het gebruik van de ruimte in de hoogte (balkons) was ge-wel-dig!
Ook goede special effects qua achtergronden, werden zeker na de pauze goed gebruikt.
De riolen![]()
Bedoelde je zoiets?
Neuh, maar wel deze week. Kwam aan veel dingen niet toe. Planning qua werk is wel ok. Om en om vrij en werken komende week.quote:
Oh dat klinkt fijnquote:Op maandag 10 juli 2023 08:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Neuh, maar wel deze week. Kwam aan veel dingen niet toe. Planning qua werk is wel ok. Om en om vrij en werken komende week.
Het is wel een klein beetje wennen na al het rennen en vliegen van afgelopen tijd.quote:Op maandag 10 juli 2023 08:19 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh dat klinkt fijn![]()
Ik heb altijd 3 dagen weekend, ook top.
Ik vond Javert best sterk. Inderdaad niet de diepe bas-intonatie door het hele stuk heen, maar hij haalde zijn lage noten met gemak en stond qua toneelspel als een huis.quote:Op maandag 10 juli 2023 07:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wow, veel beschreven details.
Het decor is inderdaad prachtig en je merkt dat we qua theatertechnieken inderdaad jaren verder zijn t.o.v. de eerste uitvoeringen.
Ik weet niet wie/wat de cast gisteren was, maar wat mij opviel was dat de zangstemmen van Valjean en Javert allebei tenor zijn, waardoor het mij in deze versie allemaal 'te hoog' klonk. Met name bij Javert (Freek Bartels) irriteerde me dat, in vergelijking met andere uitvoeringen die ik heb gezien.
Was benieuwd of jou dat als zangeres ook opgevallen was.
Daarnaast vond ik mr. Thenardier 0,0 uitstraling hebben, zijn luchtige, grappige rol kwam niet uit de verf. Zijn uitvoering van 'Hond eet hond' vond ik saai, ondanks de mooi uitgevoerde riool effecten.
Mm. Thenardier (Ellen Pieterse) deed het wat dat betreft beter met haar Amsterdamse tongval.
En de dame die Cosette speelt heeft een stem als een nachtegaaltje.
De dramatische Marius herken ik wel, daar zat ook niet veel pit in. Deed me aan Ewout Genemans denken…
Persoonlijk vond ik het de minste uitvoering die ik gezien heb, maar misschien komt dat omdat ik alles vergelijk met die eerdere uitvoeringen die destijds allemaal nog wat minder modern waren…
Deel van mezelf, deel van de drie andere theatergekken (1 amateurspeler, 1 amateurspeler/amateur regisseur) waar ik mee was.quote:Op maandag 10 juli 2023 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de betere reviews ipv 'het was wel leuk'-reviews
Dat lijkt me dan leuk kijkenquote:Op maandag 10 juli 2023 08:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Deel van mezelf, deel van de drie andere theatergekken (1 amateurspeler, 1 amateurspeler/amateur regisseur) waar ik mee was.
Zo zitten we altijd in de zaal te ontleden tussen de ‘wat leueueueuek!’ mensen
Heerlijk is datquote:Op maandag 10 juli 2023 08:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. We gaan vandaag naar Duitsland voor boodschappen. Lange dag maar roadtrips zijn altijd gezellig
Geweldigquote:Op maandag 10 juli 2023 08:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Deel van mezelf, deel van de drie andere theatergekken (1 amateurspeler, 1 amateurspeler/amateur regisseur) waar ik mee was.
Zo zitten we altijd in de zaal te ontleden tussen de ‘wat leueueueuek!’ mensen
Goed he?quote:Op maandag 10 juli 2023 08:41 schreef Tuindier het volgende:
'morgen.
Ik durfde het niet aan om Les Mis in Nederland te gaan zien. Ik denk dat ik daar geen spijt van heb, als ik het zo lees. Die nederlandse tekst zou me te veel storen.
Ik ben nu 4 keer wezen sporten, het is erg intens (en denk ik een soort crossfit maar dus niet officieel). Mijn rusthartslag (volgens fitbit) is gewoon aan het dalen en nu al lager dan hij in het afgelopen jaar (!) is geweest. Ik vind het een erg opvallend effect.
Ja. Mijn hartslag gaat natuurlijk wel in no time omhoog tijdens de trainingen, en dat is iets dat ik tijdens wandelen/fietsen/tuinieren niet heb. Dus het is wel te begrijpen, maar toch ook wel tof om te zien dat het al zo snel effect heeft.quote:Op maandag 10 juli 2023 08:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goed he?
Ik vond nog een opvallend effect van het feit dat ik werk: diepere slaap en s nachts een lagere rusthartslag.
Focus niet te veel op je hartslag maar kijk gewoon of je je goed voelt.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:02 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja. Mijn hartslag gaat natuurlijk wel in no time omhoog tijdens de trainingen, en dat is iets dat ik tijdens wandelen/fietsen/tuinieren niet heb. Dus het is wel te begrijpen, maar toch ook wel tof om te zien dat het al zo snel effect heeft.
En ik vind het ook tof om te trainen met mensen die echt fitter zijn, maar die doen dan gewoon 5 rondjes in de tijd dat ik er 3 doe. Uiteindelijk zijn we dan allemaal net zo dood.
Ik denk dat je dan misschien teveel naar de grote kerken kijkt. Er zijn ook tal van kleine gemeentes die het allemaal zelf doen en waar geen grote naam achter zit (en dus ook geen macht of geld). En ik heb in mijn 40-jarige ervaring aardig wat kerken/kerkgenootschappen gezienquote:Op zondag 9 juli 2023 22:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die ben ik ook aan het kijken. Ik vind er nog niet heel veel aan. Een kerk waarin misbruik van macht, geld en mensen plaatsvindt. Niets nieuws. Dat is imho het doel van kerken, al dan niet bewust.
Ieder op z'n eigen niveau en allemaal net zo stuk is ook wat mij altijd enorm aantrok aan CrossFitquote:Op maandag 10 juli 2023 09:02 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja. Mijn hartslag gaat natuurlijk wel in no time omhoog tijdens de trainingen, en dat is iets dat ik tijdens wandelen/fietsen/tuinieren niet heb. Dus het is wel te begrijpen, maar toch ook wel tof om te zien dat het al zo snel effect heeft.
En ik vind het ook tof om te trainen met mensen die echt fitter zijn, maar die doen dan gewoon 5 rondjes in de tijd dat ik er 3 doe. Uiteindelijk zijn we dan allemaal net zo dood.
Oh, ik vind dat ook geen probleem. Het is wel een teken dat het echt een ander soort belasting is dan ik eerder had. Helemaal niet erg om me af en toe intens in te spannen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ieder op z'n eigen niveau en allemaal net zo stuk is ook wat mij altijd enorm aantrok aan CrossFit![]()
Dat je hartslag enorm stijgt is geen probleem, de "fitheid" zit hem in het ook snel weer dalen na afloop.
Beide vormen van inspanning hebben hun eigen gezondheidsvoordelen.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Oh, ik vind dat ook geen probleem. Het is wel een teken dat het echt een ander soort belasting is dan ik eerder had. Helemaal niet erg om me af en toe intens in te spannen.
Denken dat jij (oprichter, voorganger) wel even kunt bedenken hoe jouw God dingen bedoelt en wat de rest van de gemeente wel en niet mag is al misbruik van macht wat mij betreft. Volslagen arbitrair allemaal maar vertel dat maar eens aan die lui.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan misschien teveel naar de grote kerken kijkt. Er zijn ook tal van kleine gemeentes die het allemaal zelf doen en waar geen grote naam achter zit (en dus ook geen macht of geld). En ik heb in mijn 40-jarige ervaring aardig wat kerken/kerkgenootschappen gezien
Dat was echt een fijn topic destijds maar helaas wat in verval geraaktquote:Op maandag 10 juli 2023 09:14 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk dat fok een eigen overzicht heeft met restaurant recencies 😉
realAIVD in CUL / Restaurantreviews!
Helemaal bijgewerkt tot juni ‘22 😂
Ga er wel eens neuzen dan als wij weer eens uit eten gaan.
Veel plezier op de roadtrip @:Lucky Denk aan Halfblatt
Heel FOK! is in verval geraakt nadat wij ons blauw aan de wilgen hebben gehangen LS, heel FOK!.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was echt een fijn topic destijds maar helaas wat in verval geraakt
Ik snap je punt. Maar mijn ervaring is dat het niet de oprichter of de voorganger die dat bedenkt en de gemiddelde voorganger zal ook nooit zeggen dat zijn uitleg de enige juiste is. Dus ik herken me niet in wat jij beschrijftquote:Op maandag 10 juli 2023 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Denken dat jij (oprichter, voorganger) wel even kunt bedenken hoe jouw God dingen bedoelt en wat de rest van de gemeente wel en niet mag is al misbruik van macht wat mij betreft. Volslagen arbitrair allemaal maar vertel dat maar eens aan die lui.
Maar goed, hier gaan we niet uitkomen verder en dat hoeft ook niet. Ik ben oprecht blij voor mensen die een fijne plek hebben gevonden bij een club.
We gaan onderweg.
Misschien een prikkel voor @MadMasterquote:Op maandag 10 juli 2023 09:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat was echt een fijn topic destijds maar helaas wat in verval geraakt
Ik heb het met @miss_sly wel eens over dat topic gehad, omdat het inderdaad wat achterloopt en zij de laatste wijzigingen er in had doorgevoerd. Ik zie dat het op 23-06-2023 door haar voor het laatst is bijgewerkt.quote:Op maandag 10 juli 2023 09:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien een prikkel voor @:MadMaster
Die lijkt mij ook wel capabel en handig 😉insert vette knipoog.
Ik struikel niet zo snel, ik kijk wel uit…quote:Op maandag 10 juli 2023 09:28 schreef Lonaa het volgende:
Grapj0n natuurlijk, voordat heel blauw uit deze SC over m'n opmerking struikelt.
Ik heb daar inderdaad recent nog wat aan toegevoegd.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb het met @:Miss_Sly wel eens over dat topic gehad, omdat het inderdaad wat achterloopt en zij de laatste wijzigingen er in had doorgevoerd. Ik zie dat het op 23-06-2023 door haar voor het laatst is bijgewerkt.
Misschien kan ze aangeven in hoeverre het nu compleet is of niet.
Dan kan ik eventueel kijken of ik een aanvullende bijdrage aan dat topic kan leveren…
Dit topic dus: realAIVD in CUL / Restaurantreviews!
Dankjewelquote:Op maandag 10 juli 2023 09:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijne vakantie @:Sarabi Wanneer moet de kat weer getest worden?
Ik heb er geen ervaring mee. Mijn ex kreeg van die glinsterparels van Oetker als reispilletjes en die werkten primaquote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef Morgane89 het volgende:
Er zijn hier mensen met ervaring met Primatour toch? Ik heb eindelijk een doosje kunnen bemachtigen bij Kruidvat hier, na maanden lege schappen.
Ik ga a.s. vrijdag met een touringcar vol sambabandgenoten naar Coburg in Duitsland.
We vertrekken rond 8.30 en verwachten daar eind van de middag aan te komen.
Ik hoop eigenlijk in de bus nog een beetje te kunnen sukkelen/rusten omdat we om 22.30 nog moeten optreden en ik geen enorm avondmens ben. Ik vind veel mensen om me heen sowieso vaak vermoeiend.
M'n schoonmoeder raadde aan om Primatour in te nemen voor vertrek en gaf aan zelf aan een halve genoeg te hebben.
Ik heb doorgaans geen last van reisziekte, het gaat me er vooral om om een beetje rust te kunnen pakken.
De dosis op de verpakking is 1 tablet, maar zou het inderdaad kunnen dat ik aan een halve genoeg heb?
Ik heb dit middel nog nooit gebruikt.
@Kaatje1 met name.quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef Morgane89 het volgende:
Er zijn hier mensen met ervaring met Primatour toch? Ik heb eindelijk een doosje kunnen bemachtigen bij Kruidvat hier, na maanden lege schappen.
Ik ga a.s. vrijdag met een touringcar vol sambabandgenoten naar Coburg in Duitsland.
Ik hoop eigenlijk in de bus nog een beetje te kunnen sukkelen/rusten omdat we om 22.30 nog moeten optreden en ik geen enorm avondmens ben. Ik vind veel mensen om me heen sowieso vaak vermoeiend.
M'n schoonmoeder raadde aan om Primatour in te nemen voor vertrek en gaf aan zelf aan een halve genoeg te hebben.
Ik heb doorgaans geen last van reisziekte, het gaat me er vooral om om een beetje rust te kunnen pakken.
De dosis op de verpakking is 1 tablet, maar zou het inderdaad kunnen dat ik aan een halve genoeg heb?
Wanneer je normaal geen last van reisziekte hebt zal 1/2 best genoeg zijn. Met 1 zou je wel veel kunnen slapen (heb ik tenminste).quote:Op maandag 10 juli 2023 10:39 schreef Morgane89 het volgende:
Kaatje heeft bericht van de apotheek dat er een doosje klaar ligtquote:Op maandag 10 juli 2023 10:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Kaatje1 met name.
Volgens mij als je meer doosjes weet in te slaan, is kaatje een dankbare ontvanger.![]()
Dan zal ik ook eens gaan opletten of ik het zie staan. Voor kaatje.
Dank je, dan neem ik in eerste instantie een halve. Ik hoef ook weer niet de hele reis te slapenquote:Op maandag 10 juli 2023 10:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer je normaal geen last van reisziekte hebt zal 1/2 best genoeg zijn. Met 1 zou je wel veel kunnen slapen (heb ik tenminste).
Ik wens z'n opvolger heel, heel, heel veel succes toe.quote:
Ja, dat welquote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wens z'n opvolger heel, heel, heel veel succes toe.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat zijn/haar kabinet ploft…
Je kan altijd later nog een halve nemen. Ik weet voor mezelf dat 2,5 op een dag net kan, met 3 ben ik een zombiequote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dank je, dan neem ik in eerste instantie een halve. Ik hoef ook weer niet de hele reis te slapen![]()
Fijn dat jij er nu ook weer aan kan komen
Dank je!quote:Op maandag 10 juli 2023 10:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je kan altijd later nog een halve nemen. Ik weet voor mezelf dat 2,5 op een dag net kan, met 3 ben ik een zombie![]()
En altijd iets te eten innemen vooraf en NOOIT denken, ik kauw 'm even door. Ben echt nog liever wagenziek dan zo'n pil kauwen.
quote:Op maandag 10 juli 2023 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kaatje heeft bericht van de apotheek dat er een doosje klaar ligt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |