SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Vooral wat eerder. Ze stuurden die NL-Alert pas toen het al los ging. Dan kunnen mensen niks meer natuurlijk.quote:
In andere jaren hebben we ook code rood gehad en toen viel het enorm mee, iedereen meteen viesmad. Dus in die zin kunnen ze het nooit goed doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral wat eerder. Ze stuurden die NL-Alert pas toen het al los ging. Dan kunnen mensen niks meer natuurlijk.
Dit was heel onverwacht, zelfs met al die mooie moderne modellen zijn kanaalratten gigantisch onvoorspelbaar. Meen ergens te hebben gelezen dat dit het meest heftige scenario was, van de velen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vooral wat eerder. Ze stuurden die NL-Alert pas toen het al los ging. Dan kunnen mensen niks meer natuurlijk.
Beter dan een vuurtoren op basisschool 'De Boom 'quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:13 schreef Starhopper het volgende:
Wow! Een boom omgevallen bij basisschool de vuurtoren! BREAKING
Je kan zelf ook nadenken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat 't op de meeste plek hoog is snap ik (grote steden) maar waarom is de concentratie zo hoog in de straat van Gibraltar?
Zeevaart.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wordt vanuit de steden in Europa door de wind aangevoerd.
De weerman op het journaal zei net dat eigenlijk pas vancochtend voor 8 uur duidelijk werd dat het zo'n heftige storm zou worden. En dan moeten allerlei instanties dus nog besluiten moeten nemen over maatregelen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Life wil not be resumed"quote:
Ja, in tegenstelling tot 20 jaar geleden kunnen ze nu wel voorspellen dat er een kanaalrat komt, daarom was er ook al code geel, maar dat ie zo heftig zou worden had niemand verwacht.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar toen zei iedereen dat het gisteren al bij de NOS werd vermeld.
Er werd wel gewaarschuwd voor stevige wind, eventueel code oranje, maar code rood dus nog niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar toen zei iedereen dat het gisteren al bij de NOS werd vermeld.
Nee, dat blijkt, we wisten van niets!quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:33 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen dat niet helaas
Zal ook te maken hebben met een stukje beroepstrots. Een NL-Alert uitgeven betekent dat je de situatie niet in de hand hebt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Komt bijna nooit voor dat die extreme kaartjes uitkomen. Wel bijzonder dit!quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit was heel onverwacht, zelfs met al die mooie moderne modellen zijn kanaalratten gigantisch onvoorspelbaar. Meen ergens te hebben gelezen dat dit het meest heftige scenario was, van de velen.
Ja, dus graag een dag van te voren melden als het echt erg gaat worden, maar niet paniekerig doen als het niet erg gaat worden. Hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In andere jaren hebben we ook code rood gehad en toen viel het enorm mee, iedereen meteen viesmad. Dus in die zin kunnen ze het nooit goed doen.
Het was heel druk in de ochtendspits op de wegen waar bomen zijn omgevallen. Vielen er al bomen voor een uur of 08:45? of gebeurde dat pas erna?quote:
het meest debiele is code rood. niemand weet waar het voor staat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch ook gedaan? Er werd gisteren al gewaarschuwd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dus graag een dag van te voren melden als het echt erg gaat worden, maar niet paniekerig doen als het niet erg gaat worden. Hoe moeilijk kan het zijn?
Olav Mol al helemaal niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
het meest debiele is code rood. niemand weet waar het voor staat.
Alleen in NH denk ik?quote:
NH-Alertquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
alleen voor noord-holland geloof ik (ik heb hem wel gehad)
Het was dus niet al vrij lang duidelijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:34 schreef Dven het volgende:
Ah, nu een keer niet zeiken omdat er code *kleur* gegeven is maar omdat deze niet op tijd gegeven is. Verfrissend wel.
Het was al vrij lang duidelijk dat het een risico is je om dit tijdstip buiten te begeven.
Ik ook, maar pas om iets over 9, toen het al behoorlijk aan het waaien was en mensen natuurlijk al lang en breed de deur uit zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:36 schreef KingRoland het volgende:
[..]
alleen voor noord-holland geloof ik (ik heb hem wel gehad)
Als je even buienradar had gekeken vanochtend dan wist je genoeg. Ben bewust thuis begonnen en daar blijf ik nu ook aangezien de treinen platliggen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch ook gedaan? Er werd gisteren al gewaarschuwd.
Dat natuurlijk ook, het is ook vrij lokaal, dus je moet dan ook op de dag zelf nog anticiperen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:37 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als je even buienradar had gekeken vanochtend dan wist je genoeg. Ben bewust thuis begonnen en daar blijf ik nu ook aangezien de treinen platliggen.
De natuur heeft ook genoeg van Amsterdam. Dit is de eerste poging.quote:
Vanmorgen om 8.00 uur werd code Rood afgegeven via de nieuwsberichten op de radio...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd wel gewaarschuwd voor stevige wind, eventueel code oranje, maar code rood dus nog niet.
Het is mij al eerder opgevallen bij stormen dat ze deze dingen gewoon laten staan of zelfs in functie als het even kan. Ja, dan kan het wel eens misgaan. Mag je nu nog blij zijn dat het ding naar voren valt en niet op een gebouw.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:29 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Altijd op tijd de kraan afsluiten...
mooie stad tochquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
De natuur heeft ook genoeg van Amsterdam. Dit is de eerste poging.
Dan moet je straks nog maar eens buiten kijken.quote:
Ja, precies, dus nog niet gisteren. Omdat toen nog niet duidelijk was dat het zo erg zou worden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanmorgen om 8.00 uur werd code Rood afgegeven via de nieuwsberichten op de radio...
Doe ik nu.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:40 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan moet je straks nog maar eens buiten kijken.
Dit zijn tegenstrijdige berichten!quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Doe ik nu.
Rustig weer nu, beetje miezerig, over tot de orde van de dag maar...
Groeten uit Mokum!
Als ze wel code rood hadden gegeven en was bij 100 km/uur gebleven dan waren mensen ook weer boosquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, precies, dus nog niet gisteren. Omdat toen nog niet duidelijk was dat het zo erg zou worden.
En dan moeten scholen bijvoorbeeld in gaan schatten en besluiten wat ze gaan doen. Maar veel leerlingen zijn dan allang onderweg. Het is gewoon een lastige situatie.
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze wel code rood hadden gegeven en was bij 100 km/uur gebleven dan waren mensen ook weer boos
Ander soort warmte hé. Vergeleken met Nederland. Minder LV denk ik.quote:
Nee, zelfs nu zijn mensen boos want bij hun valt het wel mee.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook zo.
Goed is het niet snel, he?
nu klaart het opquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Komt nog wel, het trekt van zuid naar noord.
Ja, bizar is het.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, zelfs nu zijn mensen boos want bij hun valt het wel mee.
Het begint bij goed voorspellen natuurlijkquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze wel code rood hadden gegeven en was bij 100 km/uur gebleven dan waren mensen ook weer boos
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het begint bij goed voorspellen natuurlijk
Ze doen niet aan voorspellen; ze doen aan verwachtingen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het begint bij goed voorspellen natuurlijk
Die moeten hier in Haarlem dan even hardop komen klagen...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, zelfs nu zijn mensen boos want bij hun valt het wel mee.
Vanaf ongeveer 9.00 uur ging het hier flink tekeer...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:45 schreef jakosi het volgende:
weet iemand hoe laat de eerste bomen vielen in Amsterdam?
Kijk, daar gaat het dus al misquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:50 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ze doen niet aan voorspellen; ze doen aan verwachtingen.
Dat is altijd zo. KNMI geeft code voor onweer. Bepaalde dorpen krijgen wel wat en anderen niet dorp. Gerda uit het andere dorp moet dan meteen even laten weten dat code geel niet nodig wasquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Die moeten hier in Haarlem dan even hardop komen klagen...
Rond 8:30 stond er een dikke file op de Beethovenstraat waar later twee bomen vielen. Aan de foto's te zien vielen de bomen net na de spits (weinig verkeer). Maar je wil niet weten als het gebeurde tijdens de drukte van een halfuur-45 min eerder...quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer 9.00 uur ging het hier flink tekeer...
Was zelfs gezeik over de vorige code rood (heel veel snil in de avondspits). Hier waren de wegen compleet onbegaanbaar toen ik naar huis fietste, maar dat was natuurlijk niet genoeg voor code roodquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. KNMI geeft code voor onweer. Bepaalde dorpen krijgen wel wat en anderen niet dorp. Gerda uit het andere dorp moet dan meteen even laten weten dat code geel niet nodig was
Hoe kon je fietsen als de weg onbegaanbaar was dan?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was zelfs gezeik over de vorige code rood (heel veel snil in de avondspits). Hier waren de wegen compleet onbegaanbaar toen ik naar huis fietste, maar dat was natuurlijk niet genoeg voor code rood
Nee maar toen Gerda jong was hadden ze elke winter 3 meter sneeuw en klaagde niemand!quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was zelfs gezeik over de vorige code rood (heel veel snil in de avondspits). Hier waren de wegen compleet onbegaanbaar toen ik naar huis fietste, maar dat was natuurlijk niet genoeg voor code rood
En dan heb je nog clickbait nieuwssites die van een code geel voor onweer dit maken: "EXTREEM ZWARE ONWEERSBUIEN OP KOMST!!!!!!". En dan is het de schuld van het KNMI als het bij een stevige bui en wat flitsen en rommels blijftquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. KNMI geeft code voor onweer. Bepaalde dorpen krijgen wel wat en anderen niet dorp. Gerda uit het andere dorp moet dan meteen even laten weten dat code geel niet nodig was
Over de stoep natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoe kon je fietsen als de weg onbegaanbaar was dan?
Het was niet eens de zwaarste storm ooit gemeten, saai.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:59 schreef Starhopper het volgende:
Heeft Thierry eigenlijk al geroepen dat het debiel is dat deze storm een naam heeft gekregen en dat dit alleen maar is om mensen bang te maken?
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:59 schreef Starhopper het volgende:
Heeft Thierry eigenlijk al geroepen dat het debiel is dat deze storm een naam heeft gekregen en dat dit alleen maar is om mensen bang te maken?
https://speld.nl/2023/07/(...)-je-eigen-onderzoek/quote:Zwaarste zomerstorm ooit? Doe je eigen onderzoek
Storm Poly, die momenteel over Nederland raast, is volgens Weerplaza de zwaarste zomerstorm ooit. Waarom beweren die zogenaamde “experts” dat? Wat is hun werkelijke agenda? Willen ze het volk onderdrukken? Pedofilie normaliseren?
Wat we nu nodig hebben zijn kritische denkers. Accepteer niet zomaar wat de “experts” beweren, maar doe je eigen onderzoek. Ga naar buiten. Controleer zelf of die boom het houdt. Test je caravan. Wij zijn benieuwd naar de echte resultaten.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
https://speld.nl/2023/07/(...)-je-eigen-onderzoek/
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was niet eens de zwaarste storm ooit gemeten, saai.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Er zijn mensen die echt zo denkenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Die trappen niet in dat code rood verhaal.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:03 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die kraaien die weer eens totaal schijt hebben
Nee op de NOS zeggen ze net dat code rood in Noord Holland is afgeschaald naar oranjequote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Starhopper het volgende:
Het is nu 12:00 en NH staat nog steeds op code rood? Gaan ze het verlengen?
Dan moet je niet zeggen dat de weg onbegaanbaar was. De stoep is immers ook onderdeel van de weg.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over de stoep natuurlijk.
Was een lijntje redelijk vrij van sneeuw waar nog overheen gefietst kon worden. Met z'n allen in een treintje. Daarnaast lag een berg van 5-10cm en dat is alleen maar erger geworden gedurende die avond.
Maar er zijn boten omgewaaid op de Loosdrechtse Plassenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dagblad uit Curaçao uit de jaren 50, dan moet het waar zijn!
Met een beetje wilskracht is geen enkele weg onbegaanbaar, al ligt er een meter verse sneeuw.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat de weg onbegaanbaar was. De stoep is immers ook onderdeel van de weg.
Vroeger was zo vaak windkracht 13!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar er zijn boten omgewaaid op de Loosdrechtse Plassen
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een beetje wilskracht is geen enkele weg onbegaanbaar, al ligt er een meter verse sneeuw.
Bij deze hef ik code Rood voor NH op...quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Starhopper het volgende:
Het is nu 12:00 en NH staat nog steeds op code rood? Gaan ze het verlengen?
Zo werkt dat. Code rood komt niet aan bij veel mensenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.
Mooi!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:05 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee op de NOS zeggen ze net dat code rood in Noord Holland is afgeschaald naar oranje
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.
Ja maar dat gebeurt dus niet hooguit 2/3 keer per jaar. Vorig jaar maar 1x.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt.
Ze geven gemiddeld 1 keer per jaar code rood af en 7 keer code oranje ofzo. En vrijwel elke keer gewoon terecht. Dit is weer echt onderbuik gelul.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.
Plus veel werkgevers er niet naar luisteren. Want die zouden eigenlijk gewoon tegen hun werknemers moeten zeggen dat ze thuis moeten blijven.
Die controleren zelf wel of die boom standhoudt!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die trappen niet in dat code rood verhaal.
Jij zal het vast terecht vinden. Ik vind het vaak vrij onzin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze geven gemiddeld 1 keer per jaar code rood af en 7 keer code oranje ofzo. En vrijwel keer gewoon terecht. Dit is weer echt onderbuik gelul.
Totale nonsens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.
Plus veel werkgevers er niet naar luisteren. Want die zouden eigenlijk gewoon tegen hun werknemers moeten zeggen dat ze thuis moeten blijven.
Ja joh 1 dode, 100.000den euro's materiële schade, dikke onzin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jij zal het vast terecht vinden. Ik vind het vaak vrij onzin.
Het is terecht omdat de waarschuwing en werkelijk situatie voldoet aan de voorwaarden die gelden voor de verschillende kleurencodes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vandaag hequote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja joh 1 dode, 100.000den euro's materiële schade, dikke onzin.
Hangt er vanaf hoe je t bekijkt denk ik. Meestal gaan code geel en rood bv wel gepaard met OV onderbrekingen. Dus gewoon handig om in de gaten te houden. Meer hoef je er niet over na te denken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik begin ook de eerste blauwe plukjes te zienquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Haags het volgende:
Zon gespot. @:nattekat net nu code oranje code geel is geworden.
Ja volgens de regels is het terecht. Dat klopt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is terecht omdat de waarschuwing en werkelijk situatie voldoet aan de voorwaarden die gelden voor de verschillende kleurencodes.
Dan weet je dus niet wat de kleurcodes betekenen. Misschien moet je voor het weer de website van het KNMI raadplegen in plaats van De Telegraaf.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen enkele reden om in paniek te raken als ze code geel afgeven.quote:Code geel: wees alert
Er is mogelijk kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is. Code geel kan 48 uur voordat het weerfenomeen optreedt, worden uitgegeven. De zekerheid is minstens 60 procent.
Achteraf is dat makkelijk lullenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
Deskundigen waarschuwden dinsdag al voor superstorm Poly: ‘KNMI heeft te laat opgeschaald’
Het KNMI had dinsdagavond een zwaarder weeralarm dan code geel moeten afkondigen, zodat Nederland beter voorbereid was op de zware storm die woensdagochtend over het noorden en westen van het land raast. Dat stellen deskundigen van Buienradar, Weerplaza en Weer.nl. ,,We hebben hier gistermiddag al voor gewaarschuwd en nu blijkt dat er veel te laat is opgeschaald.”
Bron: AD
Waar beweer ik dat je in paniek moet raken bij code geel. En waar slaat ipv de telegraaf lezen nou weer opquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan weet je dus niet wat de kleurcodes betekenen. Misschien moet je voor het weer de website van het KNMI raadplegen in plaats van De Telegraaf.
Dit zegt het KNMI bijvoorbeeld over code geel:
[..]
Geen enkele reden om in paniek te raken als ze code geel afgeven.
Het is ook nooit goed.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
Deskundigen waarschuwden dinsdag al voor superstorm Poly: ‘KNMI heeft te laat opgeschaald’
Het KNMI had dinsdagavond een zwaarder weeralarm dan code geel moeten afkondigen, zodat Nederland beter voorbereid was op de zware storm die woensdagochtend over het noorden en westen van het land raast. Dat stellen deskundigen van Buienradar, Weerplaza en Weer.nl. ,,We hebben hier gistermiddag al voor gewaarschuwd en nu blijkt dat er veel te laat is opgeschaald.”
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.quote:
Eens, de codes voor vandaag zijn zeer terecht maar ben van mening dat ze er ietsje pietsje te laat mee kwamen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.
Ach het WEF is nog niet genoemd dus we gaan wel vooruit.quote:
Volgens mij was de vorige code oranje meer een code geel dus misschien waren ze wat voorzichtiger?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.
Door op tijd te waarschuwen voor gevaarlijk weer, kunnen mensen volgens het KNMI zich goed voorbereiden op de weersomstandigheden. Maar dat is dit keer goed misgegaan, vindt weerman Jordi Huirne van Weer.nl. ,,Het is nu echt véél te laat afgekondigd. Véél te laat!”, meent Huirne. ,,Alle weermodellen gaven dinsdagmiddag al aan dat er minimaal een kans van 60 procent was op windstoten van boven de honderd kilometer. Dat is de criteria van code oranje. Het KNMI hield het op een kans van 30 procent. Dat vonden wij onbegrijpelijk!”quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
De vorige code oranje was lokaal gewoon terecht.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij was de vorige code oranje meer een code geel dus misschien waren ze wat voorzichtiger?
Maar Tata Steel staat nog!quote:
Nou ja, je zit met de ochtendspits. Mensen gaan massaal de deur uit in de ochtend. Dus als je dan pas om 9 uur een NL-Alert stuurt dat je binnen moet blijven, is dat voor veel mensen te laat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:22 schreef xzaz het volgende:
Er is toch niet te laat opgeschaald? Waar hebben we het over.
Nee, code rood niet gisteravond al, maar wel veel vroeger in de ochtend.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:27 schreef aloa het volgende:
Code rood had het gister al moeten zijn. Het was al lang duidelijk dat het dit weer zou worden. Weeralarm afgeven tijdens de spits heeft niet echt geholpen.
Stierenpoep dat ze te laat waren idd. Om 04:00 vanmorgen hebben ze code oranje afgegeven voor na 06:00.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:22 schreef xzaz het volgende:
Er is toch niet te laat opgeschaald? Waar hebben we het over.
Veel eerder waarschuwen was beter geweest. KNMI houdt zich te strikt aan de regels.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, code rood niet gisteravond al, maar wel veel vroeger in de ochtend.
Ze hebben zich vandaag juist niet aan de regels gehouden. Ze hebben zonder overleg met andere partijen code rood afgegeven.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel eerder waarschuwen was beter geweest. KNMI houdt zich te strikt aan de regels.
Zo werkt het nietquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, je zit met de ochtendspits. Mensen gaan massaal de deur uit in de ochtend. Dus als je dan pas om 9 uur een NL-Alert stuurt dat je binnen moet blijven, is dat voor veel mensen te laat.
Code rood gisteravond was echt onzin geweest. De modellen waren het er nog totaal niet over eens waar het hoogtepunt van de storm zou gaan liggen, en een weeralarm moet altijd het allerlaatste middel zijn. Gisteravond code oranje en vanochtend vroeg code rood was hoe het had moeten gaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel eerder waarschuwen was beter geweest. KNMI houdt zich te strikt aan de regels.
dit was het?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
Dit was het? Of is het nog ergens heftig?
Volgens mij is het nu rond Friesland.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
Oh echt?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
dit was het?
gaat hier gewoon nog steeds gek
De belangrijkste modellen lieten het gewoon zien gister. Dus had in de avond wel gekund.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Code rood gisteravond was echt onzin geweest. De modellen waren het er nog totaal niet over eens waar het hoogtepunt van de storm zou gaan liggen, en een weeralarm moet altijd het allerlaatste middel zijn. Gisteravond code oranje en vanochtend vroeg code rood was hoe het had moeten gaan.
quote:Code rood (weeralarm): onderneem actie
Dit is een weeralarm waarbij extreem weer een grote impact op de samenleving heeft. De weersituatie kan voor zoveel schade, letsel en overlast zorgen dat het maatschappij-ontwrichtend kan zijn. Dit kan heel plaatselijk zijn. Code rood wordt op zijn vroegst 24 uur uitgegeven voordat het weerfenomeen zich voordoet. Code rood kan ook uitgegeven worden als er een kleine kans is op een extreme weersituatie, maar de veiligheidsrisico’s groot zijn.
Zonnig in Leeuwarden en het waait watquote:
Ja. Het regent niet eens in Utrecht. Allemaal niet zo heel bijzonder. Bij @Tjacka gaat het gewoon nog steeds gek.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zonnig in Leeuwarden en het waait wat
Het ergste is hier wel geweest, en dat was echt heel heftig. Maar ook nu nog toch wel heel stevige windstoten zo nu en dan. En nu begint het opruimen pas hier in de buurt. Het is echt chaos.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
Welke omgeving is dat?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ergste is hier wel geweest, en dat was echt heel heftig. Maar ook nu nog toch wel heel stevige windstoten zo nu en dan. En nu begint het opruimen pas hier in de buurt. Het is echt chaos.
Hier in Naarden komt het nog met bakken uit de hemel en staat de schutting af en toe nog te klapperen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het regent niet eens in Utrecht. Allemaal niet zo heel bijzonder. Bij @:tjacka gaat het gewoon nog steeds gek.
Hier waait het nog wel stevig door maar echt heftig is het niet meer te noemen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
Hier windkracht 8. Maar daar ben ik niet echt van onder de indrukquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is maar net waar je nu zit he...
het is hier vanaf 9 uur echt compleet noodweer hoorquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het regent niet eens in Utrecht. Allemaal niet zo heel bijzonder. Bij @:tjacka gaat het gewoon nog steeds gek.
Onder Alkmaar.quote:
Is je kat wel nat geworden? Of zelfs dat niet eens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
Zo, na een korte onderbreking gaat de zomer hier weer gewoon verder waar ie gebleven is.
Het heeft hier wel flink geregendquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Is je kat wel nat geworden? Of zelfs dat niet eens.
Ok man. Heftig.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
het is hier vanaf 9 uur echt compleet noodweer hoor
kan je wel lacherig doen maar voor nh was die code rood meer dan terecht
Dat ontkent @capricia toch ook niet?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wel in de zomerquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier windkracht 8. Maar daar ben ik niet echt van onder de indrukKomt regelmatig voor vlak aan de kust
Ja maar voor Brabant niet! Zeggen alle Brabanders.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Als je in de prehistory op Twitter kon klagen had ik het knap gevonden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee maar toen Gerda jong was hadden ze elke winter 3 meter sneeuw en klaagde niemand!
Code @Tjacka is het nieuwe woord.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:50 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja maar voor Brabant niet! Zeggen alle Brabanders.
Niet dat daar code rood was.
Wat? Mensen op werk praten minder over het weer en de details dan mensen op een weerforum? Ongekend zeg ik je.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef Zoddie het volgende:
Zoals altijd.
Op het werk heeft niemand over het te vroeg of te laat weergeven van code rood.
Alleen op internet is men altijd boos.
Ik denk dat ze wel snel een beeld hebben van schade en bomen op spoor.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef Elan het volgende:
De NS betwijfelt of ze überhaupt nog gaan rijden vandaagIn elk geval niet tot 16:00. Raar toch dat mensen lekker in de auto blijven zitten.
Het weeralarm werd om 8:00 uitgegeven, op het hoogtepunt van de ochtendspits. De meeste scholieren gaan rond die tijd net op pad, of staan op het punt om te vertrekken. En dan moeten scholen ook nog de knoop doorhakken in de tussentijd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:02 schreef Zorro het volgende:
Wat nou laat? In de winter van '78-'79 zaten we 's ochtends aan de regionale radiozenders te luisteren of school doorging. Dan wist je een half uur van te voren of je moest vertrekken of niet.
En dan nu klagen over laat pffff watjes.
Ja ho stop wacht eens even!quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het weeralarm werd om 8:00 uitgegeven, op het hoogtepunt van de ochtendspits. De meeste scholieren gaan rond die tijd net op pad, of staan op het punt om te vertrekken. En dan moeten scholen ook nog de knoop doorhakken in de tussentijd.
Dat is te laat, hoe je het ook wendt of keert.
Sorry, ging per ongelukquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ja ho stop wacht eens even!
Dit gaan we niet doen he! Een beetje gelijk gaan lopen hebben, kom nou.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
We hebben de dader!
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100065844_d93e30b2
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef fetX het volgende:
Er loopt hier nu een idioot met een bladblazer
Heeft @Dven toch gelijk gekregenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets verderop een andere idioot met een telefoon in z'n handen, zodat ze op Dumpert kunnen belanden.
Lijkt me vrij logisch. Gestrande treinen moet je niet willen in the middle of nowhere.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef Elan het volgende:
De NS betwijfelt of ze überhaupt nog gaan rijden vandaagIn elk geval niet tot 16:00. Raar toch dat mensen lekker in de auto blijven zitten.
Om 12:00 stond de prognose op 19:00. Nu is het onbekendquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:59 schreef Elan het volgende:
Er zullen ook de nodige bovenleidingen stuk zijn. Duurt wel even voordat dat allemaal gerepareerd is.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me vrij logisch. Gestrande treinen moet je niet willen in the middle of nowhere.
ze doet er een beetje laks overquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ontkent @:Capricia toch ook niet?
Stoep bladvrij gemaakt?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:39 schreef KingRoland het volgende:
mijn broek is inmiddels droog
ter info
@:zorro @:zipportal
#coderootquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
Herinneren we ons dit filmpje van 5 jaar geleden nog? Het dak eraf!
Het dak is er nu weer af![]()
[ twitter ]
Wat een baggerconstructie.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Duitsersquote:
Ach wat leuk, ook daar heeft dat kankergezwel betaald parkeren de boel overgenomen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
quote:
De storm zit hem vooral ook in onze hoofden!quote:
1. Na regen komt zonneschijn, maar eerst komt de storm.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
De storm zit hem vooral ook in onze hoofden!
Bomen vol in blad is wel een verschil. Al een half uurtje afgebroken takken gekettingzaagd.quote:
Zweten die keehlquote:Op woensdag 5 juli 2023 14:15 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb net tegels een trap op gesjouwd in 32 graden.
Heerlijk doe-weer. Heb er enorm van genoten.
Kwam ie dat niet dan?quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:36 schreef viagraap het volgende:
Iemand noemde de depressie hier vandaag een kanaalrat, ik dacht altijd dat die ook echt uit het zuidwesten moesten komen voor die titel?
Voor zover ik weet welquote:
quote:
Ik keek vanmorgen pas op de radar, leek meer het noordwesten. Maar ik geloof jullie meteen.quote:
Hier zie je dat ie uit het kanaal komt:quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:02 schreef viagraap het volgende:
[..]
[..]
Ik keek vanmorgen pas op de radar, leek meer het noordwesten. Maar ik geloof jullie meteen.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:11 schreef Drass het volgende:
Die verhalen dat 50 procent van de passagiers in vliegtuigen heeft moeten nekken tijdens de landing op Schiphol
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:52 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
heerlijk strandweertje, doe maar een roseetje @:monkyyy
Gave animatie ookquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:10 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier zie je dat ie uit het kanaal komt:
[ twitter ]
Filmpje niet gekeken dus? Die waren dus niet aan boordquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Worden die meestal overbodige kotszakjes ook weer eens nuttig gebruikt...
Alsof je filmpjes van kotsende mensen überhaupt wil zien.quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Filmpje niet gekeken dus? Die waren dus niet aan boord
Dit zijn gewoon interviewa met mensen. Niet van kotsende mensenquote:Op woensdag 5 juli 2023 15:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alsof je filmpjes van kotsende mensen überhaupt wil zien.
Nee dus...
Evengoed niet gezien...quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon interviewa met mensen. Niet van kotsende mensen
Ik was de filmerquote:Op woensdag 5 juli 2023 13:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heeft @:Dven toch gelijk gekregen
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:17 schreef monkyyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het waait te hard voor een roseetje, wel een lekker zeilweertje.
Het andere tegengeluid was:quote:
Zag 'm ook al voorbijkomen. Zo intens vermoeiend dit soort mensenquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het andere tegengeluid was:
[ twitter ]
Als dat geen bewijs voor klimaatverandering is, dan weet ik het niet meer
Ik ben al schijnbaar eerder geblokkeerd door deze man, zegt wel genoeg denk ik. Van die oude lui die de hele dag boos zijn op twitter, op van alles en nog wat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wtfquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op woensdag 5 juli 2023 15:11 schreef Drass het volgende:
Die verhalen dat 50 procent van de passagiers in vliegtuigen heeft moeten nekken tijdens de landing op Schiphol
Dat is toch gewoon een troll-account johquote:Op woensdag 5 juli 2023 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zag 'm ook al voorbijkomen. Zo intens vermoeiend dit soort mensen
Op1?quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:48 schreef Zipportal het volgende:
Toerist boos op storm Poly: 'Had treinkaartje al gekocht'
https://www.telegraaf.nl/(...)inkaartje-al-gekocht
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Als je het filmpje bekijkt is de toerist nog best vrolijk en zeker niet boosquote:Op woensdag 5 juli 2023 17:48 schreef Zipportal het volgende:
Toerist boos op storm Poly: 'Had treinkaartje al gekocht'
https://www.telegraaf.nl/(...)inkaartje-al-gekocht
[ afbeelding ]
Een situatieschets. @:rambodirk
Gelukkig wel. Morgen eerst maar eens de tuin gaan repareren, heeft de nodige schade opgelopen door de storm.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:13 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen gaat gelukkig de zomer weer verder.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:51 schreef R-woud93 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Lekker gewerkt pik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 18:17 schreef R-woud93 het volgende:
Hele dag stormschade staan zagen, wat een bende hier
Heldquote:Op woensdag 5 juli 2023 18:17 schreef R-woud93 het volgende:
Hele dag stormschade staan zagen, wat een bende hier
Er hoeft eigenlijk helemaal geen overgang te zijn. Mag van mij zo weer een maand droog blijven met zo'n hogedrukgebied als in juni. 24-28 graden, zon en lage LV. Helemaal prima was dat. Keer leuk om te zien en volgen zo'n storm, maar nog zo'n herfstdag in de zomer hoeft van mij niet.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:04 schreef Kriegel het volgende:
En vanuit deze ontzettende herfstdag zit je over een paar dagen opeens weer in je korte broek en hempje te puffen met 30+ graden! Het kan ook gewoon nooit eens normaal hè met die overgangen.
Waarom eigenlijk? Dat is helemaal niet goed, je zag hoe hard de boel weer begon te verdrogen ondanks het natte voorjaar. Prima dat je 24-28 wil, maar eens per week een paar buien vind ik wel wenselijk. Voor het groen, de watervoorziening, de beestjes, een gebrek aan branden...quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mag van mij zo weer een maand droog blijven met zo'n hogedrukgebied als in juni.
ik denk wel dat Turkije iets zou kunnen ondernemen als er wat serieuzers is dan lokale stormschade.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaan die Turken nu ook voor ons geld inzamelen
Ik zie het.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:50 schreef Haags het volgende:
Anders regent het even.
Die had ik niet meer verwacht.
Oh ja, bij nadere inspectie trekt dat ding langzamer voorbij dan ik dacht.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Neuh duurt al ietsje langer hoor. En plenst aardig door.
Na alle regen van de afgelopen weken kan de natuur echt wel 3 weken zonder aan, hoor. Laat ik 3 weken zeggen dan. Van mij hoeft het echt niet om de dag of om de 2 dagen te regenen. Juni was echt een aangenaam lekkere en perfecte maand. Het was ook buitengewoon goed vol te houden. Die vieze vochtige warmte word je zo ontzettend lamlendig en gaar van. Lage luchtvochtigheid, zon, 24-28 graden en een briesje uit het Oosten/Noordoosten zeg ik geen nee tegen en vind ik perfect zomerweer. ook om in te werken. Die benauwde zooi trek ik gewoon slechtquote:Op woensdag 5 juli 2023 19:32 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Dat is helemaal niet goed, je zag hoe hard de boel weer begon te verdrogen ondanks het natte voorjaar. Prima dat je 24-28 wil, maar eens per week een paar buien vind ik wel wenselijk. Voor het groen, de watervoorziening, de beestjes, een gebrek aan branden...
Ik bedoel, weet niet hoe het met jou zit, maar ik geniet niet meer van het mooie weer zodra ik overal hooi en verdorde planten zie, en slaphangend blad aan menige struik. Vorig jaar begonnen zelfs de bomen kapot te gaan, die hielden het nu door die reserves gelukkig nog.
Eens wat betreft die luchtvochtigheid, dat was wel perfect.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na alle regen van de afgelopen weken kan de natuur echt wel 3 weken zonder aan, hoor. Laat ik 3 weken zeggen dan. Van mij hoeft het echt niet om de dag of om de 2 dagen te regenen. Juni was echt een aangenaam lekkere en perfecte maand. Het was ook buitengewoon goed vol te houden. Die vieze vochtige warmte word je zo ontzettend lamlendig en gaar van. Lage luchtvochtigheid, zon, 24-28 graden en een briesje uit het Oosten/Noordoosten zeg ik geen nee tegen en vind ik perfect zomerweer. ook om in te werken. Die benauwde zooi trek ik gewoon slecht
Inderdaad, dit hoort er ook bij.quote:Op woensdag 5 juli 2023 19:32 schreef Kriegel het volgende:
Prima dat je 24-28 wil, maar eens per week een paar buien vind ik wel wenselijk. Voor het groen, de watervoorziening, de beestjes, een gebrek aan branden...
Denk het ook wel. Gelukkig ook dat het niet de eerste regen in lange tijd was, de grond kon alweer wat opnemen. En het ging gestaag.quote:Op woensdag 5 juli 2023 20:31 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Inderdaad, dit hoort er ook bij.
Oké niet die storm in deze mate, maar wel de regenval.
Denk dat de natuur nu weer even kan teren op wat vandaag gevallen is.
Inderdaad. 30 plus hoeft voor mij ook niet, maar een paar weken rond de 25 graden met af en toe een buitje zou idealer zijn haha. Maar goed we hebben er toch niks over te zeggen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 07:09 schreef INViCTuS het volgende:
Wel een hele matige pluim. Althans, na dinsdag. Weer terug naar niet zo warm zomer weer, wind in de verkeerde hoek en te weinig zon. Laten we hopen van niet iig.
Zondag wel heetquote:Op donderdag 6 juli 2023 08:35 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Inderdaad. 30 plus hoeft voor mij ook niet, maar een paar weken rond de 25 graden met af en toe een buitje zou idealer zijn haha. Maar goed we hebben er toch niks over te zeggen.
Zondag staat weer onweer op het programma las ik. Zal wel niet zo indrukwekkend zijn als echt noodweer (?), maar tekenen dat het wel weer benauwd gaat worden
Ja! Wat een verschil met gisteren zegquote:
Best wel jaquote:Op donderdag 6 juli 2023 09:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Wat een verschil met gisteren zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |