Met een beetje wilskracht is geen enkele weg onbegaanbaar, al ligt er een meter verse sneeuw.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat de weg onbegaanbaar was. De stoep is immers ook onderdeel van de weg.
Vroeger was zo vaak windkracht 13!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar er zijn boten omgewaaid op de Loosdrechtse Plassen
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een beetje wilskracht is geen enkele weg onbegaanbaar, al ligt er een meter verse sneeuw.
Bij deze hef ik code Rood voor NH op...quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Starhopper het volgende:
Het is nu 12:00 en NH staat nog steeds op code rood? Gaan ze het verlengen?
Zo werkt dat. Code rood komt niet aan bij veel mensenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.
Mooi!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:05 schreef essnhills het volgende:
[..]
Nee op de NOS zeggen ze net dat code rood in Noord Holland is afgeschaald naar oranje
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ga niet de weg op, en gewoon massaal doen.
Ja maar dat gebeurt dus niet hooguit 2/3 keer per jaar. Vorig jaar maar 1x.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt.
Ze geven gemiddeld 1 keer per jaar code rood af en 7 keer code oranje ofzo. En vrijwel elke keer gewoon terecht. Dit is weer echt onderbuik gelul.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.
Plus veel werkgevers er niet naar luisteren. Want die zouden eigenlijk gewoon tegen hun werknemers moeten zeggen dat ze thuis moeten blijven.
Die controleren zelf wel of die boom standhoudt!quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die trappen niet in dat code rood verhaal.
Jij zal het vast terecht vinden. Ik vind het vaak vrij onzin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze geven gemiddeld 1 keer per jaar code rood af en 7 keer code oranje ofzo. En vrijwel keer gewoon terecht. Dit is weer echt onderbuik gelul.
Totale nonsens.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niet om het goed te praten. En ik zit zelf netjes thuis. Maar als je 12912x per jaar code rood!!! en geel te horen krijgt. En elke keer eigenlijk geen kut aan de hand is. Dan krijg je vanzelf dat niemand meer luisterd.
Plus veel werkgevers er niet naar luisteren. Want die zouden eigenlijk gewoon tegen hun werknemers moeten zeggen dat ze thuis moeten blijven.
Ja joh 1 dode, 100.000den euro's materile schade, dikke onzin.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Jij zal het vast terecht vinden. Ik vind het vaak vrij onzin.
Het is terecht omdat de waarschuwing en werkelijk situatie voldoet aan de voorwaarden die gelden voor de verschillende kleurencodes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik heb het niet over vandaag hequote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja joh 1 dode, 100.000den euro's materile schade, dikke onzin.
Hangt er vanaf hoe je t bekijkt denk ik. Meestal gaan code geel en rood bv wel gepaard met OV onderbrekingen. Dus gewoon handig om in de gaten te houden. Meer hoef je er niet over na te denken.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:12 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ik begin ook de eerste blauwe plukjes te zienquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Haags het volgende:
Zon gespot. @:nattekat net nu code oranje code geel is geworden.
Ja volgens de regels is het terecht. Dat klopt.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is terecht omdat de waarschuwing en werkelijk situatie voldoet aan de voorwaarden die gelden voor de verschillende kleurencodes.
Dan weet je dus niet wat de kleurcodes betekenen. Misschien moet je voor het weer de website van het KNMI raadplegen in plaats van De Telegraaf.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen enkele reden om in paniek te raken als ze code geel afgeven.quote:Code geel: wees alert
Er is mogelijk kans op gevaarlijk weer. Dit zijn weersituaties die in Nederland vaak voorkomen waarbij het raadzaam is op te letten, met name als men onderweg is. Code geel kan 48 uur voordat het weerfenomeen optreedt, worden uitgegeven. De zekerheid is minstens 60 procent.
Achteraf is dat makkelijk lullenquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
Deskundigen waarschuwden dinsdag al voor superstorm Poly: ‘KNMI heeft te laat opgeschaald’
Het KNMI had dinsdagavond een zwaarder weeralarm dan code geel moeten afkondigen, zodat Nederland beter voorbereid was op de zware storm die woensdagochtend over het noorden en westen van het land raast. Dat stellen deskundigen van Buienradar, Weerplaza en Weer.nl. ,,We hebben hier gistermiddag al voor gewaarschuwd en nu blijkt dat er veel te laat is opgeschaald.”
Bron: AD
Waar beweer ik dat je in paniek moet raken bij code geel. En waar slaat ipv de telegraaf lezen nou weer opquote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan weet je dus niet wat de kleurcodes betekenen. Misschien moet je voor het weer de website van het KNMI raadplegen in plaats van De Telegraaf.
Dit zegt het KNMI bijvoorbeeld over code geel:
[..]
Geen enkele reden om in paniek te raken als ze code geel afgeven.
Het is ook nooit goed.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
Deskundigen waarschuwden dinsdag al voor superstorm Poly: ‘KNMI heeft te laat opgeschaald’
Het KNMI had dinsdagavond een zwaarder weeralarm dan code geel moeten afkondigen, zodat Nederland beter voorbereid was op de zware storm die woensdagochtend over het noorden en westen van het land raast. Dat stellen deskundigen van Buienradar, Weerplaza en Weer.nl. ,,We hebben hier gistermiddag al voor gewaarschuwd en nu blijkt dat er veel te laat is opgeschaald.”
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.quote:
Eens, de codes voor vandaag zijn zeer terecht maar ben van mening dat ze er ietsje pietsje te laat mee kwamen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.
Ach het WEF is nog niet genoemd dus we gaan wel vooruit.quote:
Volgens mij was de vorige code oranje meer een code geel dus misschien waren ze wat voorzichtiger?quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heel raar vond dat er niet eens code oranje was gisteravond.
Door op tijd te waarschuwen voor gevaarlijk weer, kunnen mensen volgens het KNMI zich goed voorbereiden op de weersomstandigheden. Maar dat is dit keer goed misgegaan, vindt weerman Jordi Huirne van Weer.nl. ,,Het is nu echt vl te laat afgekondigd. Vl te laat!”, meent Huirne. ,,Alle weermodellen gaven dinsdagmiddag al aan dat er minimaal een kans van 60 procent was op windstoten van boven de honderd kilometer. Dat is de criteria van code oranje. Het KNMI hield het op een kans van 30 procent. Dat vonden wij onbegrijpelijk!”quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:16 schreef Stupidisco het volgende:
De vorige code oranje was lokaal gewoon terecht.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij was de vorige code oranje meer een code geel dus misschien waren ze wat voorzichtiger?
Maar Tata Steel staat nog!quote:
Nou ja, je zit met de ochtendspits. Mensen gaan massaal de deur uit in de ochtend. Dus als je dan pas om 9 uur een NL-Alert stuurt dat je binnen moet blijven, is dat voor veel mensen te laat.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:22 schreef xzaz het volgende:
Er is toch niet te laat opgeschaald? Waar hebben we het over.
Nee, code rood niet gisteravond al, maar wel veel vroeger in de ochtend.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:27 schreef aloa het volgende:
Code rood had het gister al moeten zijn. Het was al lang duidelijk dat het dit weer zou worden. Weeralarm afgeven tijdens de spits heeft niet echt geholpen.
Stierenpoep dat ze te laat waren idd. Om 04:00 vanmorgen hebben ze code oranje afgegeven voor na 06:00.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:22 schreef xzaz het volgende:
Er is toch niet te laat opgeschaald? Waar hebben we het over.
Veel eerder waarschuwen was beter geweest. KNMI houdt zich te strikt aan de regels.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, code rood niet gisteravond al, maar wel veel vroeger in de ochtend.
Ze hebben zich vandaag juist niet aan de regels gehouden. Ze hebben zonder overleg met andere partijen code rood afgegeven.quote:Op woensdag 5 juli 2023 12:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel eerder waarschuwen was beter geweest. KNMI houdt zich te strikt aan de regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |