SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:51 schreef R-woud93 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Ziet er gaaf uit!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Webcam in IJmuiden Haven heeft het zwaar.
Daar gaan dingen kapot gaan. En niet zomaar. Wat een golven...quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Webcam in IJmuiden Haven heeft het zwaar.
Deze liggenquote:
OHHHHHHHHHquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:29 schreef RAVW het volgende:
Vanwege het extreme weer bezorgen pakketbezorgers vandaag niet in code rood-gebieden, je hoeft dus niet thuis te blijven.
Bij storm worden schepen ook via de heli beloodst, die kunnen juist best goed tegen storm (tot op zekere hoogte).quote:
En Schipholquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Moeder natuur probeert zelf af te rekenen met Tata Steel als onze politiek het niet doet.
Oh dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij storm worden schepen ook via de heli beloodst, die kunnen juist best goed tegen storm (tot op zekere hoogte).
Verwachting: Natuur rekent af met Tata Steel!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Moeder natuur probeert zelf af te rekenen met Tata Steel als onze politiek het niet doet.
Het ergste moet nog komen, alles boven Amersfoort houdt op te bestaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het in Amsterdam heel erg mee vind vallen. De bomen gaan flink tekeer,maar je wordt niet weggeblazen als je op het balkon staat.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verwachting: Natuur rekent af met Tata Steel!
Realiteit: Vervuiling van de fabrieken wordt nu over heel Nederland verspreid.
Thanks Nature!
quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:33 schreef Momo het volgende:
'Vrouw gereanimeerd na omvallen boom op auto'
In Haarlem is een vrouw uit haar auto gehaald nadat er een boom op was gevallen, meldt een fotograaf ter plaatse. Omstanders zouden de vrouw hebben gereanimeerd. Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De weg is dicht en hulpverleners zijn bezig met het verwijderen van de boom.
Heb ik hier ook. Maar het hangt gewoon heel erg af van hoe je straat is. Bomen vallen om langs de grachten omdat de wind vrij spel heeft, maar als ik hier beneden naar de binnentuintjes kijk (die erg beschut liggen) staan plastic tuinstoelen gewoon perfect stil.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het in Amsterdam heel erg mee vind vallen. De bomen gaan flink tekeer,maar je wordt niet weggeblazen als je op het balkon staat.
Hilversum en omstreken ook nog weinigquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Op weerstation IJmuiden is tussen 8.00 en 9.00 uur windkracht 11 gemeten. Daarmee is Poly de zwaarste zomerstorm ooit gemeten. Dat meldt Weerplaza zojuist.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
AD kopt: Zwaarste zomerstorm ooit
serieus?
Hier wel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
serieus?
Beetje regen voor de natuur.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:35 schreef Simmertje het volgende:
Heerlijk die kou in huis opeens wetende dat het dit weekend weer een sauna gaat zijn.
Ja, sinds 1910 heeft het nooit zo hard gewaaidquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
serieus?
?quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:33 schreef byah het volgende:
Het ergste is nu geweest aan de kust denk ik?
In de zomer dan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, sinds 1910 heeft het nooit zo hard gewaaid
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:
ð´ https://WebcamEgmond.nl 24/7 #Webcam Egmond aan Zee ðð»Bad Egmond ðð» | Like & Share
quote:
Ik snap dat dit een grapje is, maar je hebt ook van die ultradomme mensen op social media die dit daadwerkelijk menenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:17 schreef Bocaj het volgende:
Al die paniek ook om een beetje wind.
Misschien zijn we ook nix meer gewend!
Schaal van Beaufort, windkracht 11. Speeltoestellen vallen om.quote:
Gaaf ja!!!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Prachtig dat oog, echt vrijwel windstil in dat kleine gebied
[ afbeelding ]
Misschien kan Anita op bezoek gaan bij mevrouw Co de Roodquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaaf ja!!!
Ondertussen Anita in het oog:
NieTs aAn du hAnt menSuh! Swaar overdrevuh KodeRoot wandt ut Is WintStiL.
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nuquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:29 schreef RAVW het volgende:
Vanwege het extreme weer bezorgen pakketbezorgers vandaag niet in code rood-gebieden, je hoeft dus niet thuis te blijven.
Gewoon 1 chipszak bestellen en dan geen fooi geven hehe.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nu
Als ze een beetje verantwoordelijkheid nemen sturen ze hun bezorgers niet de weg op neequote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nu
Oei, dat zijn de mindere dingen. Hopelijk niet al te ernstig behalve blikschadequote:
Yikes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kreeg net een filmpje van iemand in Haarlem door; in sommige straten liggen vrijwel alle bomen eruit.
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.quote:
"Lekker uitwaaien"quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.
heerlijk strandweertje, doe maar een roseetje @monkyyyquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.
En maar lachen als onze kelders blank staan. Hehe een boom op je dak kan je niet opdweilenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:41 schreef nattermann het volgende:
Wegwaaiende randstad. Heel mooi.
Groetjes uit een zonovergoten zuid-Limburg
Hopen dat ze goed verzekerd zijnquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
liggen tegen de gebouwen aan ook
[ afbeelding ]
Harde G chenotquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En maar lachen als onze kelders blank staan. Hehe een boom op je dak kan je niet opdweilen
Das waar.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja hij kan niet nogmaals omwaaien
quote:
Ook op de Beethovenstraat in Zuid is een boom op een auto gevallen. Het slachtoffer is daarbij bekneld geraakt, de brandweer helpt het slachtoffer uit de auto te krijgen. Het slachtoffer is wel aanspreekbaar.quote:
Nederland kan trots op jou zijn @Olgaquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Even net een rondje gemaakt met de logeerteckel. Twee bomen omgewaaid en er lag een grote tak op de weg dus die, als goed burger () maar weggehaald
Ahhhhhh, ruwhaartje? Langhaar? Dwerg?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Even net een rondje gemaakt met de logeerteckel. Twee bomen omgewaaid en er lag een grote tak op de weg dus die, als goed burger () maar weggehaald
Zo ver wil ik niet gaan maar was gevaarlijk voor de automobilistenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nederland kan trots op jou zijn @:Olga
Je bent een lief mens.
#gaaflandquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nederland kan trots op jou zijn @:Olga
Je bent een lief mens.
ruwhaarquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ahhhhhh, ruwhaartje? Langhaar? Dwerg?
quote:De Alkmaarse Arnoud is op de Oudegracht ingesloten tussen twee omgevallen bomen, precies toen hij bezig was met het planten van een boom. "We staan schaakmat."
Edit: nee 2 verschillende incidentenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:58 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ook op de Beethovenstraat in Zuid is een boom op een auto gevallen. Het slachtoffer is daarbij bekneld geraakt, de brandweer helpt het slachtoffer uit de auto te krijgen. Het slachtoffer is wel aanspreekbaar.
Bron: AT5
Dit geldt alleen voor Amsterdam.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:04 schreef DonDruiper het volgende:
HET IS MOMENTEEL LEVENSGEVAARLIJK OP STRAAT.
BLIJF BINNEN!
Ja toch, als Amsterdammer zeg ik laat maar komenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Erg mooi dat de hoofdstad vol wordt getroffen
Als het Rotterdam was hadden we ons al overgegeven. Maar Amsterdam interesseert niemand zich wat aan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Veel mensen met een zachte G hebben een harde L nu.quote:
Had je genoeg van dat kutbeest dat je in dergelijk weer ermee gaat wandelen of watquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Wij in nh een keer in de zoveel jaarquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja toch, als Amsterdammer zeg ik laat maar komenNormaal krijgt het zuiden altijd al het extreme weer.
Dan hebben we ook zonder dat Amsterdam en nare omstreken kapot gaat. Deert weinig.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen met een zachte G hebben een harde L nu.
wef complotquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:04 schreef DonDruiper het volgende:
HET IS MOMENTEEL LEVENSGEVAARLIJK OP STRAAT.
BLIJF BINNEN!
Had je ook kunnen zeggen had ik genoeg van mezelf dat ik in dit weer ga wandelenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Had je genoeg van dat kutbeest dat je in dergelijk weer ermee gaat wandelen of wat
Gewoon de teckel het werk laten doen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Ondiepe worteltjes zeg.quote:
* MadMaster leeft nog en ruimt wat losgerukte struiken op...quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tech wel redelijk sterk zo'n mini. Het dak is niet helemaal plat gegaan!quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:09 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
lig voor de schutting bruur anders gaat ie eraan
DoOr De DrOoGtE kAn HeT wAtEr NiEt WeGlOpEnquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:13 schreef Haags het volgende:
Voordeel is wel dat we voorlopig even een paar weken verlost zijn van de droogte.
Was een aanrijding eerderquote:
Ik kom er meerdere tegen jaquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik snap dat dit een grapje is, maar je hebt ook van die ultradomme mensen op social media die dit daadwerkelijk menen
"Eerste zeer zware zomerstorm sinds begin van de metingen"...."men is niks meer gewend!1!1"
Die paal waar de tram tegenaanzit zal ook wel een rol spelen in de schade.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was een aanrijding eerder
https://www.at5.nl/artike(...)aanrijding-met-busje
Wel een behoorlijk heftige aanrijding aangezien de voorkant van de tram compleet vermorzeld is.
Wat een leuk meiske!quote:
Ja en 150 km/u zoals vandaag is meer dan windkracht 13 (als het zou doortellen)... Echt mensen...quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kom er meerdere tegen ja![]()
[ twitter ]
Dat zijn windstoten. Die tellen niet mee. De windkracht is het gemiddelde van 10 minuten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en 150 km/u zoals vandaag is meer dan windkracht 13 (als het zou doortellen)... Echt mensen...
Die hele stad is al jaren ontspoord!quote:
Hoe wordt het gemeten dan?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn windstoten. Die tellen niet mee. De windkracht is het gemiddelde van 10 minuten.
Ook al zegt de data het niet bij Gerda was het vroeger bijna elke dag windkracht 13 af en toe windkracht 15 waarschijnlijk.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zijn windstoten. Die tellen niet mee. De windkracht is het gemiddelde van 10 minuten.
Ja, meerdere modellen zaten met 120 km/h + de laatste dagen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:20 schreef Tijn het volgende:
Was dit voorspeld? Ik ben echt compleet verbaasd dat het opeens code rood is met een NL-Alert en alles.
Hoge bomen vangen veel wind.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Jezus.. heel Amsterdam valt uit elkaar bij een zuchtje wind..
Dat Limbuaaaghs. Vreselijk is 't.quote:
Dat was hier net ook echt. Vrijwel windstil een tijdje, ik dacht echt dat het voorbij was. Maar neequote:Op woensdag 5 juli 2023 10:19 schreef xzaz het volgende:
Mooi om te zien dat het in 't oog heel rustig is: https://www.windy.com/?53.134,6.262,9
2 dagenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:20 schreef Tijn het volgende:
Was dit voorspeld? Ik ben echt compleet verbaasd dat het opeens code rood is met een NL-Alert en alles.
Het is ongekendquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind.
Maar inmiddels is de storm hier een stuk afgenomen en staat de boom hier vlakbij, waarvan ik hoopte dat 'ie eindelijk om zou donderen, nog overeind.
Wel onder een hoek van 60 graden, maar hij staat...
[ afbeelding ]
Was het ook niet eerder een buiencomplex en geen depressie zoals vandaag? Tenminste dat zegt Wikipedia en dit bericht:quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en 150 km/u zoals vandaag is meer dan windkracht 13 (als het zou doortellen)... Echt mensen...
Hoewel windstoten en langdurige wind wel verschillend zijn natuurlijk.
Tsja normaal hield ik tags in de gaten via de search maar het werkt maar half (of niet) allemaal de laatste tijd .quote:
Apart, ik heb er echt niks van meegekregen. Ook geen artikeltje om te waarschuwen voor vandaag bij NOS gezien ofzo.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, meerdere modellen zaten met 120 km/h + de laatste dagen.
Gisteren was code geel aangekondigd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apart, ik heb er echt niks van meegekregen. Ook geen artikeltje om te waarschuwen voor vandaag bij NOS gezien ofzo.
Het stond letterlijk bovenaan bij de NOS, al sinds gisteren.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Apart, ik heb er echt niks van meegekregen. Ook geen artikeltje om te waarschuwen voor vandaag bij NOS gezien ofzo.
Een Feyenoorder zonder IQ; opvallend.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100065809_4a6f06d6
WTFquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Wil je de blote piemel weghalen?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Ach, jullie doen maar met die wind. Hier valt alle regen, goed voor het gras
Wij hebben hier ook regenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Ach, jullie doen maar met die wind. Hier valt alle regen, goed voor het gras
Leuk voor de mensen die op het werk meelezen hierquote:
Ik dacht dat ik het nieuws redelijk volgde, maar blijkbaar nietquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Het stond letterlijk bovenaan bij de NOS, al sinds gisteren.
Ergste is hier al voorbij. Nu zonnig en beetje wind.quote:
je gaat verdomme maar gewoon werkenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen die op het werk meelezen hier
Wat heb jij tegen hondenoren?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen die op het werk meelezen hier
quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Oohja ik zie het nuquote:
Hier hebben mensen hun plastic bak aan de weg gezetquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in Zuid-Friesland lijkt het mee te vallen. Alleen mijn tuin ligt nu vol met bladeren en takken van een boom 100m verderop. Met de containers die bij de straat staan is niks gebeurd.
Friesland komt nog aan de beurt, daar trekt het oog net over.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:36 schreef Van_Poppel het volgende:
Hier in Zuid-Friesland lijkt het mee te vallen. Alleen mijn tuin ligt nu vol met bladeren en takken van een boom 100m verderop. Met de containers die bij de straat staan is niks gebeurd.
Die rode steep is inmiddels helemaal uitgedoofd. Nu slechts nog donkerblauw.quote:
Jezusquote:
Die foto lijk wel uit de Last of Us te komenquote:
Echt niet, en er komt nog meer aan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:39 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die rode steep is inmiddels helemaal uitgedoofd. Nu slechts nog donkerblauw.
Ik zit liever hier dan denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:41 schreef Salina het volgende:
31 graden, zonnetje.
Gisteren eind van de middag naar Sicilië gevlogen. Had niet veel later moeten zijn hoorde ik.![]()
Net op tijd.
31 graden hell noquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:41 schreef Salina het volgende:
31 graden, zonnetje.
Gisteren eind van de middag naar Sicilië gevlogen. Had niet veel later moeten zijn hoorde ik.![]()
Net op tijd.
Heldenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:45 schreef Zipportal het volgende:
Brandweer Amsterdam verspreidt updates over storm niet langer via Twitter
https://tweakers.net/nieu(...)ger-via-twitter.html
Kut Twitter inderdaad.
Dat lijkt mij sterkquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:45 schreef xzaz het volgende:
Dicht. Er zijn bomen omgewaaid. Door een gekantelde vrachtwagen.
Een Twitterlinkje in een NL-Alert zetten is ook gewoon debiel. Hier had een linkje naar de site van de brandweer moeten staan. Zoveel moeite is het toch niet om een liveblog bij te houden?quote:
Verwijfd watje.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:55 schreef josja het volgende:
Tot hoe laat duurt deze ellende nog? Ben een watje denk ik maar vind het best eng. En ik zit niet eens in NH.
Einde middag zo'n beetje is het weg.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:55 schreef josja het volgende:
Tot hoe laat duurt deze ellende nog? Ben een watje denk ik maar vind het best eng. En ik zit niet eens in NH.
Lemmer stijgt ook enorm! Maarja, op die plekken is dat nu ook een trechter.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:48 schreef xzaz het volgende:
https://waterinfo.rws.nl/(...)erhoogte/Trintelzand(TZND)/Waterhoogte___20Oppervlaktewater___20t.o.v.___20Normaal___20Amsterdams___20Peil___20in___20cm
Waterstand strijgt enorm
https://www.weeronline.nl/regenradar/Alkmaar/4058218quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:47 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Zo ziet de kaart er toch niet uit op Buienradar. daar lijkt het ergste voorbij.
1 | https://waterinfo.rws.nl/#!/details/publiek/waterhoogte/Kamperhoek(KAMH)/Waterhoogte___20Oppervlaktewater___20t.o.v.___20Normaal___20Amsterdams___20Peil___20in___20cm |
Rtl ook zo tussen 11 en 12 met lange uitzendingenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:57 schreef Olga het volgende:
zometeen extra journaal op nos vanwege de storm
Ik heb hem aangezetquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:57 schreef Olga het volgende:
zometeen extra journaal op nos vanwege de storm
NOS is ook extra lang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Rtl ook zo tussen 11 en 12 met lange uitzendingen
Jammer voor je hèquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee; er zijn nog enkele Amsterdammers over
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:05 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Lekker optijd met opruimen ook als je nu nog bezig bent
quote:Vroeger waaide het ook toen was er ook geen weeralarm; zal wel meevallen
Hier in Beekbergen ook vrij rustigquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:01 schreef BillDauterive het volgende:
Hier op de Veluwe valt het behoorlijk mee. Als ik dit topic niet had bijgelezen, dan had ik niet geweten dat het in het westen zo erg zou zijn.
quote:Een 51-jarige vrouw uit Haarlem is overleden nadat er een boom op de auto op haar auto terechtkwam. Een traumahelikopter was snel ter plaatse, maar reanimatie mocht niet meer baten.
RIPquote:
Je weet dat het daar nu winter is tochquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik keek naar de windy map en zag dat de situatie in NL wel bijzonder is nu. Vrijwel geen andere stormen.
[ afbeelding ]
Totdat ik naar het zuidelijke halfrond gingWat een chaos daar
[ afbeelding ]
Komt dat omdat het nu herfst/winter wordt daar?
? De winter is daar in volle gang.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja dat zeg ikquote:
Waait altijd iets meer in het zuiden, maar het jaargetijde is er ook wel naarquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik keek naar de windy map en zag dat de situatie in NL wel bijzonder is nu. Vrijwel geen andere stormen.
[ afbeelding ]
Totdat ik naar het zuidelijke halfrond gingWat een chaos daar
[ afbeelding ]
Maar onder de evenaar gaan ze nu naar de winter toe.quote:
Je zou wel een orkaan ofzo verwachten bij Amerikaquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dat zeg ikMaar ik vroeg me dus af of dat idd daardoor is.
Dus er kwam een auto op haar auto en daar bovenop nog een boom? Au.quote:
Over een paar weken denk ik.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je zou wel een orkaan ofzo verwachten bij Amerika
Zullen wel krachtig worden met die bloedhete oceaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Over een paar weken denk ik.
Nee, ze zitten midden in de winterquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar onder de evenaar gaan ze nu naar de winter toe.
Hebben ze daar nu ook zomervakantie? Of hebben ze dat daar in december?quote:
Daar ben ik hemelsbreed 200 meter vandaan. Hier op de hoek van de straat ligt ook een boom over de wegquote:
Australians have their summer vacation in the middle of their summer, which officially lasts from the beginning of December until the end of February. As often happens with Quora, the premise of this question is incorrect.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hebben ze daar nu ook zomervakantie? Of hebben ze dat daar in december?
Moet je hem eens op No2 zettenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Oh windy heeft ook een radiation map. Ook handig wellicht vandaag.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Australians have their summer vacation in the middle of their summer, which officially lasts from the beginning of December until the end of February. As often happens with Quora, the premise of this question is incorrect.
Many businesses completely close down from Christmas to New Year, and building projects close down for most of January. The holidays for primary and high schools last for about six weeks from mid December until late January, and holiday resorts are heavily booked during this period.
Dat valt in het brongebied wel mee. Maar is ook geen harde eis voor zware orkanen. Zelfs warm water is technisch geen vereiste.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zullen wel krachtig worden met die bloedhete oceaan.
Dat 't op de meeste plek hoog is snap ik (grote steden) maar waarom is de concentratie zo hoog in de straat van Gibraltar?quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef Kuhn het volgende:
Vrouw overleden in Haarlem
Een 51-jarige vrouw uit Haarlem is overleden nadat er een boom op de auto op haar auto terechtkwam. Omstanders hebben haar uit de auto bevrijd en gereanimeerd. Ook was een traumahelikopter snel ter plaatse. ,,Maar de reanimatie mocht niet meer baten”, vertelt een politiewoordvoerster.
Waarschijnlijk iets verderop een andere idioot met een telefoon in z'n handen, zodat ze op Dumpert kunnen belanden.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef fetX het volgende:
Er loopt hier nu een idioot met een bladblazer
Oh, da's waar ook. Even mn gieter pakken voor de planten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef fetX het volgende:
Wordt vanuit de steden in Europa door de wind aangevoerd.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat 't op de meeste plek hoog is snap ik (grote steden) maar waarom is de concentratie zo hoog in de straat van Gibraltar?
Dan was dit enigzins voorbarig vanochtendquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:17 schreef Kuhn het volgende:
Vrouw overleden in Haarlem
Een 51-jarige vrouw uit Haarlem is overleden nadat er een boom op de auto op haar auto terechtkwam. Omstanders hebben haar uit de auto bevrijd en gereanimeerd. Ook was een traumahelikopter snel ter plaatse. ,,Maar de reanimatie mocht niet meer baten”, vertelt een politiewoordvoerster.
quote:Op de Marnixstraat in Haarlem is een boom omgewaaid en op een auto beland. "Er zitten twee mensen in de auto", vertelt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Kennemerland. Er is een traumahelikopter onderweg, maar het letsel lijkt niet levensbedreigend. "Ze worden op dit moment uit de auto gehaald."
Misschien ander?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan was dit enigzins voorbarig vanochtend
[..]
De hark moet terugkomenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:20 schreef fetX het volgende:
Nee, zelfde straatquote:
Die kunnen nog veel meer hebbenquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Een traumiheli met die windsnelheden. Je moet het maar durven.
Maar dat was nog voordat er een auto op de auto belandde.quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan was dit enigzins voorbarig vanochtend
[..]
hier is het wel gekkenhuis hoorquote:Op woensdag 5 juli 2023 11:26 schreef Zorro het volgende:
Zwaarste zomerstorm ooit in Nederland.
Dan zal het in de Bilt wel hard waaien zeker. Bij hittegolven is dat tenminste de enige locatie die telt of zo. Hier in het zuuuden waait het gewoon wat harder, maar dat was het dan ook wel
Nog steviger dan code rood?quote:Op woensdag 5 juli 2023 11:27 schreef jakosi het volgende:
Ze hadden voor Amsterdam wel wat steviger mogen waarschuwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |