SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:51 schreef R-woud93 het volgende:
Ik heb het gevoel dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Ziet er gaaf uit!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Webcam in IJmuiden Haven heeft het zwaar.
Daar gaan dingen kapot gaan. En niet zomaar. Wat een golven...quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:27 schreef Morri2 het volgende:
[..]
De Webcam in IJmuiden Haven heeft het zwaar.
Deze liggenquote:
OHHHHHHHHHquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:29 schreef RAVW het volgende:
Vanwege het extreme weer bezorgen pakketbezorgers vandaag niet in code rood-gebieden, je hoeft dus niet thuis te blijven.
Bij storm worden schepen ook via de heli beloodst, die kunnen juist best goed tegen storm (tot op zekere hoogte).quote:
En Schipholquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Moeder natuur probeert zelf af te rekenen met Tata Steel als onze politiek het niet doet.
Oh dat wist ik nietquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bij storm worden schepen ook via de heli beloodst, die kunnen juist best goed tegen storm (tot op zekere hoogte).
Verwachting: Natuur rekent af met Tata Steel!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Momo het volgende:
Moeder natuur probeert zelf af te rekenen met Tata Steel als onze politiek het niet doet.
Het ergste moet nog komen, alles boven Amersfoort houdt op te bestaan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het in Amsterdam heel erg mee vind vallen. De bomen gaan flink tekeer,maar je wordt niet weggeblazen als je op het balkon staat.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verwachting: Natuur rekent af met Tata Steel!
Realiteit: Vervuiling van de fabrieken wordt nu over heel Nederland verspreid.
Thanks Nature!
quote:
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:33 schreef Momo het volgende:
'Vrouw gereanimeerd na omvallen boom op auto'
In Haarlem is een vrouw uit haar auto gehaald nadat er een boom op was gevallen, meldt een fotograaf ter plaatse. Omstanders zouden de vrouw hebben gereanimeerd. Het slachtoffer is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De weg is dicht en hulpverleners zijn bezig met het verwijderen van de boom.
Heb ik hier ook. Maar het hangt gewoon heel erg af van hoe je straat is. Bomen vallen om langs de grachten omdat de wind vrij spel heeft, maar als ik hier beneden naar de binnentuintjes kijk (die erg beschut liggen) staan plastic tuinstoelen gewoon perfect stil.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het in Amsterdam heel erg mee vind vallen. De bomen gaan flink tekeer,maar je wordt niet weggeblazen als je op het balkon staat.
Hilversum en omstreken ook nog weinigquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:31 schreef Mansjester het volgende:
Op weerstation IJmuiden is tussen 8.00 en 9.00 uur windkracht 11 gemeten. Daarmee is Poly de zwaarste zomerstorm ooit gemeten. Dat meldt Weerplaza zojuist.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
AD kopt: Zwaarste zomerstorm ooit
serieus?
Hier wel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
serieus?
Beetje regen voor de natuur.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:35 schreef Simmertje het volgende:
Heerlijk die kou in huis opeens wetende dat het dit weekend weer een sauna gaat zijn.
Ja, sinds 1910 heeft het nooit zo hard gewaaidquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Frutsel het volgende:
serieus?
?quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:33 schreef byah het volgende:
Het ergste is nu geweest aan de kust denk ik?
In de zomer dan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, sinds 1910 heeft het nooit zo hard gewaaid
quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:36 schreef Starhopper het volgende:
ð´ https://WebcamEgmond.nl 24/7 #Webcam Egmond aan Zee ðð»Bad Egmond ðð» | Like & Share
quote:
Ik snap dat dit een grapje is, maar je hebt ook van die ultradomme mensen op social media die dit daadwerkelijk menenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:17 schreef Bocaj het volgende:
Al die paniek ook om een beetje wind.
Misschien zijn we ook nix meer gewend!
Schaal van Beaufort, windkracht 11. Speeltoestellen vallen om.quote:
Gaaf ja!!!quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Prachtig dat oog, echt vrijwel windstil in dat kleine gebied
[ afbeelding ]
Misschien kan Anita op bezoek gaan bij mevrouw Co de Roodquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaaf ja!!!
Ondertussen Anita in het oog:
NieTs aAn du hAnt menSuh! Swaar overdrevuh KodeRoot wandt ut Is WintStiL.
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nuquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:29 schreef RAVW het volgende:
Vanwege het extreme weer bezorgen pakketbezorgers vandaag niet in code rood-gebieden, je hoeft dus niet thuis te blijven.
Gewoon 1 chipszak bestellen en dan geen fooi geven hehe.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nu
Als ze een beetje verantwoordelijkheid nemen sturen ze hun bezorgers niet de weg op neequote:Op woensdag 5 juli 2023 09:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jammer, ik dacht net even een kleine pizza ofzo te bestellen. Die zullen het ook wel niet doen nu
Oei, dat zijn de mindere dingen. Hopelijk niet al te ernstig behalve blikschadequote:
Yikes.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kreeg net een filmpje van iemand in Haarlem door; in sommige straten liggen vrijwel alle bomen eruit.
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.quote:
"Lekker uitwaaien"quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.
heerlijk strandweertje, doe maar een roseetje @monkyyyquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:49 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik zag daar net nog iemand met de hond wandelen. Knettergek.
En maar lachen als onze kelders blank staan. Hehe een boom op je dak kan je niet opdweilenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:41 schreef nattermann het volgende:
Wegwaaiende randstad. Heel mooi.
Groetjes uit een zonovergoten zuid-Limburg
Hopen dat ze goed verzekerd zijnquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
liggen tegen de gebouwen aan ook
[ afbeelding ]
Harde G chenotquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En maar lachen als onze kelders blank staan. Hehe een boom op je dak kan je niet opdweilen
Das waar.quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja hij kan niet nogmaals omwaaien
quote:
Ook op de Beethovenstraat in Zuid is een boom op een auto gevallen. Het slachtoffer is daarbij bekneld geraakt, de brandweer helpt het slachtoffer uit de auto te krijgen. Het slachtoffer is wel aanspreekbaar.quote:
Nederland kan trots op jou zijn @Olgaquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Even net een rondje gemaakt met de logeerteckel. Twee bomen omgewaaid en er lag een grote tak op de weg dus die, als goed burger () maar weggehaald
Ahhhhhh, ruwhaartje? Langhaar? Dwerg?quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Even net een rondje gemaakt met de logeerteckel. Twee bomen omgewaaid en er lag een grote tak op de weg dus die, als goed burger () maar weggehaald
Zo ver wil ik niet gaan maar was gevaarlijk voor de automobilistenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nederland kan trots op jou zijn @:Olga
Je bent een lief mens.
#gaaflandquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nederland kan trots op jou zijn @:Olga
Je bent een lief mens.
ruwhaarquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ahhhhhh, ruwhaartje? Langhaar? Dwerg?
quote:De Alkmaarse Arnoud is op de Oudegracht ingesloten tussen twee omgevallen bomen, precies toen hij bezig was met het planten van een boom. "We staan schaakmat."
Edit: nee 2 verschillende incidentenquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:58 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ook op de Beethovenstraat in Zuid is een boom op een auto gevallen. Het slachtoffer is daarbij bekneld geraakt, de brandweer helpt het slachtoffer uit de auto te krijgen. Het slachtoffer is wel aanspreekbaar.
Bron: AT5
Dit geldt alleen voor Amsterdam.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:04 schreef DonDruiper het volgende:
HET IS MOMENTEEL LEVENSGEVAARLIJK OP STRAAT.
BLIJF BINNEN!
Ja toch, als Amsterdammer zeg ik laat maar komenquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Erg mooi dat de hoofdstad vol wordt getroffen
Als het Rotterdam was hadden we ons al overgegeven. Maar Amsterdam interesseert niemand zich wat aan.quote:Op woensdag 5 juli 2023 10:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Erg mooi dat de hoofdstad vol wordt getroffen
Veel mensen met een zachte G hebben een harde L nu.quote:
Had je genoeg van dat kutbeest dat je in dergelijk weer ermee gaat wandelen of watquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:00 schreef Olga het volgende:
Wij in nh een keer in de zoveel jaarquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja toch, als Amsterdammer zeg ik laat maar komenNormaal krijgt het zuiden altijd al het extreme weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |