Maar dat kan ook digitaal, dus dat vind ik niet direct een voordeel.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor de heel gewone burger is het 1 keer in de week X euro pinnen en als dat op is, is het op voor die week, budgetteren voor de heel gewone burger
Ja, maar digitaal krijg je hem niet, het is alleen bij contant.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar dat kan ook digitaal, dus dat vind ik niet direct een voordeel.
Als je moeite hebt met budgetteren dan krijg je altijd het advies wat Troel al zei: geld 1x per week opnemen en daar alles van betalen. Geld in je handen uitgeven voelt anders dan ergens een pasje voor houden. Dus voor heel veel mensen is dat een betere manier om met geld om te gaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dat kan ook digitaal, dus dat vind ik niet direct een voordeel.
Oeh, en hoe lang blijf je daar (mag je in een tent slapen)? Ik hoorde dat het morgen flink gaat stormen?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:40 schreef AnneX het volgende:
Nou leuk. We zijn er bijna…nu in Katwijk. @:Myraela😎
Op de camping: het waait 😂
Oh ben je op vakantie? Helemaal gemistquote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:40 schreef AnneX het volgende:
Zou het dezelfde (eend) zijn, die de vorige keer een jonkie op de rug had?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:19 schreef Blues het volgende:
Ik deed een avondwandelingetje (camera dit keer niet vergeten)
[ link | afbeelding ]
Dat is toch een hhquote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:28 schreef AnneX het volgende:
Nee 😂 het programma met de caravans op reis zijn van Vlieland naar Katwijk!
Wij verrtrekken vrijdag voor 2 nachtjes slapen in het weiland in een very tiny house. De andere mensen gingen liever in de boerderij.
Fuut.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:31 schreef AnneX het volgende:
Zou het dezelfde (eend) zijn, die de vorige keer een jonkie op de rug had?
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Fuut.
Nou ja... ze zijn meestal wel elk jaar in dezelfde vijver te vinden.. zou best kunnen. Of het jonkie zelf
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:28 schreef AnneX het volgende:
Nee 😂 het programma met de caravans op reis zijn van Vlieland naar Katwijk!
Wij verrtrekken vrijdag voor 2 nachtjes slapen in het weiland in een very tiny house. De andere mensen gingen liever in de boerderij.
En nu @:Candaasje : Bonifatio, Corsica op npo2 Reizen dwars door de Middellandse Zee. 😉 @:Kreator
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heerlijke tvquote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, een hh. Dacht al vanwege de maskers op de boot naar Vlieland.
Blijkbaar eerder gemist. Altijd wel grappige slow tv.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 20:42 schreef AnneX het volgende:
Tiny house ofwel room with a view.Wow lijkt me helemaal leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik moest even schakelen, want ik las vanochtend een discussie online. Waarom Duitse kenteken soms met HH beginnen, hebben ze niet nagedacht, dat is Heil Hitler.quote:
Of voor kinderen, mee naar het zwembad ofzo.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:01 schreef Tele6 het volgende:
@:Clubsoda
Voor mijn moeder is contant geld een uitkomst. Een keer in de week met veel moeite pinnen -- meestal laat ze pas en/of geld in de machine zitten, of ze is haar pincode vergeten -- en de rest van de week kan ze daarmee de boodschappen doen. Ze haalt er een hoop trots uit dat ze zelf de boodschappen voor haar huishouden kan doen op die manier.
Er rijden er ook zat en een EU kenteken (Euskirchen).quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik moest even schakelen, want ik las vanochtend een discussie online. Waarom Duitse kenteken soms met HH beginnen, hebben ze niet nagedacht, dat is Heil Hitler.
Heb ik nog nooit over nagedacht. Hanzestadt Hamburg. Net als HB en HRO.
Wordt eigenlijk SD en SS inmiddels gebruikt in Nederland?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik moest even schakelen, want ik las vanochtend een discussie online. Waarom Duitse kenteken soms met HH beginnen, hebben ze niet nagedacht, dat is Heil Hitler.
Heb ik nog nooit over nagedacht. Hanzestadt Hamburg. Net als HB en HRO.
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wordt eigenlijk SD en SS inmiddels gebruikt in Nederland?
https://www.rijksoverheid(...)en-zijn-verkrijgbaarquote:Ongewenste lettercombinaties op een kentekenplaat
In het kenteken staan letters. Bijvoorbeeld 12 - ABC - 3. Deze letters kunnen ongewenste woorden of afkortingen vormen. Daarom heeft het kenteken alleen medeklinkers. Sommige lettercombinaties zijn verboden: GVD, KKK, NSB, PKK, PSV, TBS, SS en SD.
PSV staat wel een beetje raar in dat rijtjequote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)en-zijn-verkrijgbaar
Oh kijk.nog steeds van toepassing. Terecht.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)en-zijn-verkrijgbaar
Eens.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
PSV staat wel een beetje raar in dat rijtje
Die suneclipse zonwering heeft het hier tot nu toe altijd gehouden.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh kijk.nog steeds van toepassing. Terecht.
Dank voor uitzoeken.
En ik schijt zeven kleuren voor code gee/oranje/rood morgen.
Of de verder briljante suneclipse zonwering het houdt
Kinderen van vrienden krijgen gewoon digitaal geld van hun ouders om een ijsje ofzo mee af te rekenen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 21:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of voor kinderen, mee naar het zwembad ofzo.
Wat sneu is dat toch. Ik heb eens op een verjaardag gezeten waar ook Feyenoord holligans zaten. Die wilden geen Jupiler want door de sponsoring van de Jupiler League was Jupiler indirect pro Ajaxquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eens.
Er is echter een tijd geweest dat ik niet eens het woord 'Amsterdam' (in combinatie met de naam van de autodealer) op de lijst van mijn kenteken wilde hebben, omdat ik dan bij het parkeren in de stad waar Ajax een uitwedstrijd speelde, een steen door mijn raam kon verwachten.
De lijst van mijn kenteken was dus altijd neutraal, dat was mijn eis bij de aankoop van een nieuwe auto…
Dat soort kromme redenaties heb ik nooit begrepen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat sneu is dat toch. Ik heb eens op een verjaardag gezeten waar ook Feyenoord holligans zaten. Die wilden geen Jupiler want door de sponsoring van de Jupiler League was Jupiler indirect pro Ajax![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Jarig
Taart voor iedereen. Of een slaapmutsje
Haha dat is juist weer mijn favoriet van de Tesseire 0% cocktail smakenquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
Dronk een alcholvrije mojito (soort ranja) maar wat is dat smerig. Kijk ik op de ingrediëntenlijst…munt heel veel munt brrrr
Tnxquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
Dronk een alcholvrije mojito (soort ranja) maar wat is dat smerig. Kijk ik op de ingrediëntenlijst…munt heel veel munt brrrr
Ik heb nog net niet door de gootsteen gegoten. Mocht iemand t lusten geef ik m meteen weg. Ik moet weer op zoek naar de spritz versiequote:Op woensdag 5 juli 2023 00:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha dat is juist weer mijn favoriet van de Tesseire 0% cocktail smaken![]()
Gefeliciteerd @:mascara-klodder!
Poeh, zware combinatie. Zo te lezen lukt het allemaalquote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:52 schreef Yinny het volgende:
Ik had mijn stageverslag gistermiddag ingeleverd, maar achteraf bleek ik, volgens de handleiding, nog een beoordeling van mijn stagebegeleider te moeten toevoegen. Gisteravond gelijk email gestuurd naar beoordelaar dat ik dat nog moet veranderen (ik moest afgelopen nacht werken) en vanochtend een email dat ik extra tijd kreeg. Tussen slapen, kind uit school halen, zwemles, dus geen tijd gehad voor verbeteringen....krijg ik vanmiddag een email dat mijn verslag met uitmuntend is beoordeeld!![]()
![]()
![]()
Goed, mijn eerst schooljaar is hiermee afgerond!![]()
@:sigme: Ik volg een deeltijd opleiding, dat is eigenlijk een voltijd opleiding, maar dan minder contacturen en meer zelfstudie. Opleiding duurt ook gewoon vier jaar. Ik heb het zelf betaald, als tweede bacheloropleiding, maar onderwijs, dus collegegeld ipv instellingsgeld.
()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Jarig
Buurjongen had ook geen wisselgeld?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:46 schreef AnneX het volgende:
Ja zeg…ook vanavond loten aan de deur voor de dorpse vakantieweek van de fietsertjes.
(Vorig jaar de hoofdprijs gewonnen!)
Ok. Vijf loten / ¤ 1 per stuk. Kan ik QR’en? Ja, zegt de buurjongen vanaf ¤ 10,- want er zijn ook kosten verbonden aan de QR gebruiken….😳
Nou doe dan maar ¤ 10,- en contant. (Want ik had geen brieffie van ¤ 5,-)
De ¤ 2,- munten uit het potje zijn voor de collectebussen. Iedereen krijgt geld. Al is het al voor de moeite om langs de deur te gaan. Toch ook zo ¤ 40-50 euro/jaar.
Vermoed ik.
Zo'n mooi voorbeeld van waarom spaties belangrijk zijnquote:Op woensdag 5 juli 2023 07:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Buurjongen had ook geen wisselgeld?
Ik heb laatst al een zootje ¤5 gepind, zaterdag jaarmarkt, zullen vast weer allerlei verengingen staan met lootjes. En spekkedikken en kniepertjes van de kerk.
Om 6u begonnen op het werk zodat ik om 14:30 vrij ben. We hebben gisteren maar besloten ivm kut weer alle straatversiering plat te leggen. Vanavond is rijdt de jury rond dus moet alles er weer staan.
Waar ontbreekt die?quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo'n mooi voorbeeld van waarom spaties belangrijk zijn
Kut weerquote:
Ik verwacht dat na de uitvaartplechtigheid de as meteen verstrooid wordt…quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:47 schreef AnneX het volgende:
Nou, succes dan @:Lonaa . Is er een plan B vanwege de tenten en code geel/oranje/rood?
Geen kommaquote:Op woensdag 5 juli 2023 07:42 schreef AnneX het volgende:
@:mascara-klodder Van Harte met je jaardag. Had Jeroen een kadootje? 🎉
Hoe bevalt het modden eigenlijk?
@:derLudolf buurjongen had vast wel wisselgeld. Vanwege de fan.tas.tische en unieke week besloot ik, dat 10 loten ook goed is.
(Met de taalverbeteraars hier weet ik niet eens meer waar en óf er komma’s horen in de laatste zin. @:sigme @:Vanyel ? )
In ieder geval veel plezier met en op jullie jaarmarkt! En alle versieringen.
Heb je nog een foto van de affe ijsco wagen?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Jarig
😂quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen komma(Maar daar hoef je geen taalverbeteraar voor te zijn toch
)
Normaal gebruik je ook minder punten, dus ik snap wel dat je die komma gebruikt om het iets recht te trekken![]()
Alleen als je getrouwd bent met meneer de Oranje.quote:
Oh, zo Duits ben ik nou ook weer niet. Sinds wanneer worden hier bijvoeglijk en zelfstandig naamwoord samengevoegd?quote:
Kutweer is een zelfstandig naamwoord…quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, zo Duits ben ik nou ook weer niet. Sinds wanneer worden hier bijvoeglijk en zelfstandig naamwoord samengevoegd?
Ik moest haar een uur geleden tillen naar het grasveld want ze weigerde naar buiten te gaan want kutweer.quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:42 schreef AnneX het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 juli 2023 00:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Jarig
Van Teissere?quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
![]()
![]()
Die is morgen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwacht dat na de uitvaartplechtigheid de as meteen verstrooid wordt…
Misschien kan je met jouw brouwsel @Kaatje over de streep halen:quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren een borrel gewerkt, waar mojito's gemaakt en geschonken moesten worden. Heb ook een alcoholvrije variant gemaakt. Wat munt, limoen, suikersiroop en een shot bitter lemon ipv rum. Dan crushed ijs en aftoppen met spa rood.
Was erg lekker en viel goed in de smaak.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 00:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, dat was waarom ik m uittypte. Vergat alleen Kaatje te taggen.quote:Op woensdag 5 juli 2023 08:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Misschien kan je met jouw brouwsel @:Kaatje over de streep halen:
[..]
Sterkte met dit weer.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 19:40 schreef AnneX het volgende:
Je kan het muggenziften vinden maar het is toch een groot verschil of je de straatversiering weghaalt vanwege een kut of vanwege het weerquote:Op woensdag 5 juli 2023 07:42 schreef AnneX het volgende:
@:derLudolf buurjongen had vast wel wisselgeld. Vanwege de fan.tas.tische en unieke week besloot ik, dat 10 loten ook goed is.
(Met de taalverbeteraars hier weet ik niet eens meer waar en óf er komma’s horen in de laatste zin. @:sigme @:Vanyel ? )
Vind ik nou echt kut weer, dat je dat zo overneemt.quote:
Van mij had er geen gehoeven hoor.quote:Op woensdag 5 juli 2023 07:42 schreef AnneX het volgende:
Waarom kies je dan mojito?quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lonaa’s cocktail zou ik best willen (ook met rum) maar zonder munt, want munt![]()
Schiphol was gisteren al zo slimquote:Op woensdag 5 juli 2023 09:11 schreef fietsie het volgende:
Dat school om 8:30 appt te sluiten. " Voor het hoogtepunt van de storm om 10:00 verwachten we dat de leeringen dan weer thuis kunnen zijn"
Ik had alleen limoen gezien. Nog nooit een mojito gehad en dacht limoen en rum en dat lust ik wel, lekker fris.quote:
Hier is er dus eentje onderweg voor de toetsweek. Ruim op tijd vertrokken, want je weet het niet. Je wilt ook eigenlijk geen toets missen hierom (en met de auto zit er nu niet in). Maar stiekem hoop ik dat school ook hier slim genoeg is om te zeggen "we verschuiven de toetsen naar aanstaande maandag".quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:11 schreef fietsie het volgende:
Dat school om 8:30 appt te sluiten. " Voor het hoogtepunt van de storm om 10:00 verwachten we dat de leeringen dan weer thuis kunnen zijn"
Sjah ik denk dan "dat had ook best wat vroeger gekund zodat je voorkomt dat kinderen gaan fietsen"quote:Op woensdag 5 juli 2023 09:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schiphol was gisteren al zo slim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |