abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:13:58 #154
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209693420
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het wordt niet gearchiveerd: punt

Als iemand bellen eng vindt dan is er wel een dagbesteding. Gelukkig zijn al die mensen ontslagen.
Volgens mij vind jij appen een beetje eng. Met je "het wordt niet gearchiveerd".
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:22:01 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209693553
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ik suggereer dat je niet oud bent en jezelf erbij halen dus geen zin heeft.
Voor iemand van 22 ben ik ook een "oudere collega" als ik 17 jaar ouder ben.

Maar een beetje inlevingsvermogen in de ander voorkomt dat je een nare, chagrijnige oude zak wordt. Of je nou 40 of 60 bent.
  donderdag 29 juni 2023 @ 16:30:58 #156
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209693679
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Volgens mij vind jij appen een beetje eng. Met je "het wordt niet gearchiveerd".
Het lijkt me alvast een vreemd argument om te verkiezen dat men belt. Tenzij ie met "niet gearchiveerd" bedoelt dat het niet verwijderd wordt.
are we infinite or am I alone
  donderdag 29 juni 2023 @ 17:08:53 #157
pi_209694046
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Voor iemand van 22 ben ik ook een "oudere collega" als ik 17 jaar ouder ben.

Maar een beetje inlevingsvermogen in de ander voorkomt dat je een nare, chagrijnige oude zak wordt. Of je nou 40 of 60 bent.
Zucht, oké joh.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_209694069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:10 schreef Fok-it het volgende:
Die blijven oprecht onder welk naampje je het ook schaart. Sterker nog als ze zoals jou zouden redeneren zouden ze nog meer mentale problemen ervaren omdat ze dan weten dat het structureel en eindeloos zal zijn
Of je wordt weerbaar tegen doem-propaganda en leeft je leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209694097
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat het is veroorzaakt door de overheid betekent niet dat het geen crisis is. Hetzelfde met het niet zelf kunnen oplossen.
Als iets gewoon "is" en je kan er niks aan doen, dan vind ik crisis een groot woord, dat is dan meer een soort van "lot" geworden. Maar anyway, semantiek.

Er is geen ene flikker aan de hand om bang voor te zijn als het gaat om klimaat.
Energie is een resultante van overheidsbeleid, die mensen stemmen zelf Groenlinks en D66.. Komop zeg.

"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 juni 2023 @ 18:11:28 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209694614
Ik denk dat ze depressiever worden van klimaatstruisvogels die er niks aan willen doen dan van het klimaatprobleem zelf.
pi_209694625
Gebrek aan perspectief voor de jongeren, wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Geen Lamborghini kunnen rijden zoals hun influencers, niet meer kunnen backpacken en jezelf ontdekken, of of?

Oja, je moet natuurlijk een mooi huis kunnen kopen op je twintigste, dat staat immers zo in onze grondwet!
pi_209694627
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 16:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
gelukkig mag je denken wat je wilt ^O^

Gelukkig worden mensen die bang zijn om te bellen direct ontslagen in de proeftijd. Ik heb het best nog wel meegemaakt en heb ook voorgesteld om nieuwe mensen te testen in de proeftijd. Dit wordt besproken en hopelijk ingevoerd.

Bang zijn om te bellen doe je maar bij dagbesteding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209695077
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Gelukkig worden mensen die bang zijn om te bellen direct ontslagen in de proeftijd. Ik heb het best nog wel meegemaakt en heb ook voorgesteld om nieuwe mensen te testen in de proeftijd. Dit wordt besproken en hopelijk ingevoerd.

Mooi dat jullie ze dan snel buitengooien, dan komen ze er tenminste meteen achter wat jullie van mensen denken die soms het nut van een gesprek niet zien en daarom een bericht sturen.

Met je dagbesteding :')
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:41:57 #164
pi_209695945
quote:

[..]

Bang zijn om te appen ook.
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:42:40 #165
pi_209695962
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:13 schreef Joppiez het volgende:
Geen Lamborghini kunnen rijden zoals hun influencers, niet meer kunnen backpacken en jezelf ontdekken, of of?

Oja, je moet natuurlijk een mooi huis kunnen kopen op je twintigste, dat staat immers zo in onze grondwet!
:')
pi_209696034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:11 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat ze depressiever worden van klimaatstruisvogels die er niks aan willen doen dan van het klimaatprobleem zelf.
Achuttegut toch, wat erg allemaal, wil je erover praten? Zal ik een topic voor je openen?
  donderdag 29 juni 2023 @ 19:48:59 #167
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209696071
quote:
Uiteraard. Het is niet alsof ze niet weten wat er speelt. Het deprimerende is het gebrek aan actie om er wat aan te doen.
pi_209696281
quote:
14s.gif Op donderdag 29 juni 2023 19:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Bang zijn om te appen ook.
dat doe ik ook bij de dagbesteding. 5x per week
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209696300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:49 schreef Prego het volgende:

[..]
Mooi dat jullie ze dan snel buitengooien, dan komen ze er tenminste meteen achter wat jullie van mensen denken die soms het nut van een gesprek niet zien en daarom een bericht sturen.

precies, je hebt niks aan die mensen die bellen eng vinden... sneeuwvlokje spelen doen ze maar elders
pi_209696423
quote:

[..]

:')
Als mensen niet sowieso tijdens hun proeftijd moeten bellen is het bij jullie blijkbaar geen gebruikelijk communicatiemiddel dat werkelijk essentieel is.

Ga je ze ook laten faxen en e-mails laten uitprinten?
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:10:51 #171
pi_209696427
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat doe ik ook bij de dagbesteding. 5x per week
Ja, dat dacht ik al.
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:16:48 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209696524
quote:
Denk dat het gros van de jeugd dat hele klimaat geen flikker interesseert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 29 juni 2023 @ 20:48:46 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209696961
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zal ze wel interesseren maar het is voor de meeste mensen wel te abstract om er nou direct zwaarmoedig van te worden denk ik.
pi_209697259
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met 40 ben je ook niet echt een oudere werknemer. Wacht maar tot je tegen de 70 aanloopt en de pensioenleeftijd net voor de zoveelste keer is verhoogd.
Daar kan ik mij dan ook wel iets bij voorstellen. Net de pech hebben steeds vanwege veranderingen de boot te missen.
Ooit houd het een keer op en kun je gewoonweg niet meer langer door. Enerzijds omdat je mogelijk al meer dan 50 jaar werkt en al die jaren steeds die veranderingen hebt meegemaakt en er wel klaar mee bent, anderzijds is het natuurlijk zo dat iemand van 68 compleet andere behoeften heeft dan iemand van 20.
pi_209697468
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 17:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vermoed dat vele dingen meespelen, en ook een stukje opvoeding en veerkracht. Het valt me ook op bij wat jonge collega’s die ik heb dat ze bij het minste of geringste zo uit het veld zijn geslagen en niks meer kunnen.
Een beetje pit of er eens goed voor gaan zit er niet in.
Ze kunnen prima verantwoordelijkheden afschuiven en grenzen aangeven en zijn heel gevoelig en weinig belastbaar.

Dit geldt natuurlijk niet voor alle jongeren maar is wel iets wat me echt bij gemiddeld meer jongeren nu opvalt.
De jongeren waar ik mee werk zijn prima. Niets mis mee op wat uitzonderingen na. Maar die heb je ook bij ouderen.

Het probleem zit hem meer in de gespreksstof die niets met het werk te maken hebben. Het is logisch als een 22 jarige tussen een paar 65 jarigen moet werken zal die niet heel blij worden als het steeds over pensioenen gaat waar 65 jarige in zeer korte tijd mee te maken krijgt. En als een 65 jarige tussen alleen maar jongen werkt zal voor die 65 jarige het ook niet altijd prettig zijn. Compleet andere levensfasen.

In de tijd dat ik zelf jong was en tussen allemaal ouderen zat te werken werd ik ook gaar van die gespreksstof over pensioenen en hoe het vroeger was. Mijn interesse lag in die tijd geheel ergens anders. Ging het puur werkgerelateerd en vakinhoudelijk dan vond ik die ouderen juist geweldig omdat ik zo het vak leerde.
pi_209697552
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jongeren/jongvolwassenen zijn helemaal gek van consumeren, uitzonderingen daargelaten. Er moet alleen een groene label aan hangen, dan is het helemaal prima allemaal. Lekker klimaatneutraal op vakantie, een groene auto (Die 2,5 ton wegende accubak), groen leven want hey, daar zorgt die zonnepaneel op het dak toch voor?
  vrijdag 30 juni 2023 @ 01:31:35 #177
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_209699576
quote:
Ik denk dat ze er nauwelijks mee bezig zijn. Het waren kinderen van 12 tot 16 jaar, die hebben genoeg aan hun eigen problemen.

"gebrek aan perspectief" wordt nergens in de studie vermeld. Trouw heeft blijkbaar een persoon betrokken bij het onderzoek opgebeld, hem gevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn, en die heeft geantwoord dat het misschien "gebrek aan toekomstperspectief" was, door de milieucrisis, de oorlog in Oekraine, etc...
Pure speculatie van die man, want niets daarvan zou je uit de resultaten van de enquete kunnen afleiden. De studie toont dat het percentage kinderen met emotionele problemen gestegen is, maar er werd niet gevraagd naar toekomstperspectief, zaken in het nieuws, etc., enkel vragen over gedragstoornissen, pesten en gepest worden, schooldruk, of ze met hun problemen bij hun ouders terecht kunnen, en over hun gebruik van sociale media en gamen. Zie de hele vragenlijst vanaf pag 81:
Jong na Corona

Wil men de oorzaak kennen, dan moet men een nieuw onderzoek doen, met andere vragen. Nu kan je enkel speculeren, al valt wel op dat het percentage meisjes met intensief sociale media gebruik ("heel de dag in contact zijn met vrienden") goed correleert met het percentage dat veel emotionele problemen heeft.
are we infinite or am I alone
pi_209700136
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik word volgende maand 33. Ik kon geen huis kopen voordat ze gigantisch in prijs stegen, ik kon heel lang geen geschikte baan vinden adhv de kredietcrisis, ik zat midden in de enorme flopshow die mavo-vmbo transformatie heette, ga zo maar door. Het is geen wedstrijdje vooruithuilen ofzo want evengoed zie ik namelijk dat veel de jongeren van nu het nog veel zwaarder hebben.

Maar ergens volop geprofiteerd hebben?vergeet het maar. Het begon al met "eerst het zuur, dan het zoet" en dat zoete moet nog steeds komen.
Ik heb geluk gehad dat het huis die wij nu hebben pas een jaar later beschikbaar was. Hierdoor waren wij 1 van de 2 geinteresseerden.

Anders hadden we dit huis niet gehad.
Ervoor op 35 huizen geboden met 15k boven de vraagprijs en by far overboden kregen wij te horen.

Maar ik snap je frustratie we zijn beide even oud dus ik weet waar je het over hebt.

Dat zoete moet ik ook nog meemaken.
pi_209700187
[quote]1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik word volgende maand 33. Ik kon geen huis kopen voordat ze gigantisch in prijs
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 17:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vermoed dat vele dingen meespelen, en ook een stukje opvoeding en veerkracht. Het valt me ook op bij wat jonge collega’s die ik heb dat ze bij het minste of geringste zo uit het veld zijn geslagen en niks meer kunnen.
Een beetje pit of er eens goed voor gaan zit er niet in.
Ze kunnen prima verantwoordelijkheden afschuiven en grenzen aangeven en zijn heel gevoelig en weinig belastbaar.

Dit geldt natuurlijk niet voor alle jongeren maar is wel iets wat me echt bij gemiddeld meer jongeren nu opvalt.
Wat jij zegt zie ik juist weer bij 50 plussers in mijn vakgebied (5 werkgevers gehad)

Kunnen niet met verandering omgaan. Doen zo min mogelijk en werken op het dooie gemakje.

De jongere mensen doen met gemak het dubbele van hen.

Wel hebben ze vrijwel allemaal een grote mond. En de meesten hebben een burn-out gehad. Waarvan weet ik niet overigens als je naar het werk kijkt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Redbullkid op 30-06-2023 08:21:43 ]
pi_209703500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:49 schreef Prego het volgende:

[..]

Ik had het zelf over angst om te telefoneren. Dat is wat anders dan niet bellen als je het niet nuttig acht of als het niet handig is. Dat maakte Hexagon ervan.

Medewerkers met belangst heb ik nog cursussen aangeboden. En bij sommigen moest ik gewoon concluderen dat het er niet in zat en die hebben een andere baan gevonden. En let wel, ik werk alleen met universitair geschoolden. Het komt binnen alle lagen voor en naar mijn idee de laatste tijd veel meer dan bijv. 10 jaar geleden.

Een ander nieuw fenomeen is de trend om 3 / 4 maanden verlof op te nemen. Om lekker de wereld te verkennnen. Met name jongeren tussen de 25 en 35 hebben er een handje van. En als dat om bepaalde redenen niet kan, bijvoorbeeld omdat de capaciteit dat niet toestaat, dan ben je een kutwerkgever. Jongeren ( en let wel, ben zelf 37) vragen volledige flexibiliteit van de werkgever, maar andersom.. joh kan je een keer een extra dossier doen of een dossier overnemen van een zieke collega.. no way..

Dat is bij de oudere medewerkers anders. Althans bij mij op de werkvloer

[ Bericht 9% gewijzigd door Mutant01 op 30-06-2023 12:37:07 ]
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 30 juni 2023 @ 12:44:30 #181
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209703671
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 08:11 schreef Redbullkid het volgende:

[..]
Wat jij zegt zie ik juist weer bij 50 plussers in mijn vakgebied (5 werkgevers gehad)

Kunnen niet met verandering omgaan. Doen zo min mogelijk en werken op het dooie gemakje.

De jongere mensen doen met gemak het dubbele van hen.

Wel hebben ze vrijwel allemaal een grote mond. En de meesten hebben een burn-out gehad. Waarvan weet ik niet overigens als je naar het werk kijkt.
Een burnout hoeft niet persé werkgerelateerde oorzaken te hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209703706
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik had het zelf over angst om te telefoneren. Dat is wat anders dan niet bellen als je het niet nuttig acht of als het niet handig is. Dat maakte Hexagon ervan.

Medewerkers met belangst heb ik nog cursussen aangeboden. En bij sommigen moest ik gewoon concluderen dat het er niet in zat en die hebben een andere baan gevonden. En let wel, ik werk alleen met universitair geschoolden. Het komt binnen alle lagen voor en naar mijn idee de laatste tijd veel meer dan bijv. 10 jaar geleden.

Een ander nieuw fenomeen is de trend om 3 / 4 maanden verlof op te nemen. Om lekker de wereld te verkennnen. Met name jongeren tussen de 25 en 35 hebben er een handje van. En als dat om bepaalde redenen niet kan, bijvoorbeeld omdat de capaciteit dat niet toestaat, dan ben je een kutwerkgever. Jongeren ( en let wel, ben zelf 37) vragen volledige flexibiliteit van de werkgever, maar andersom.. joh kan je een keer een extra dossier doen of een dossier overnemen van een zieke collega.. no way..

Dat is bij de oudere medewerkers anders. Althans bij mij op de werkvloer
Ja herkenbaar. Van mij gaan die sneeuwvlokjes direct weg en ik doe alles om ze uit mijn projecten te weren. Ik ben ook blij dat ik geen manager ben, ik zou dat ook niet kunnen.
pi_209711721
Volgens mij hangt het wel samen met prestatiedruk. Ik moet zelf wel zeggen dat ik behoorlijk opknapte in tijden waar ik bijv meer werkzekerheid had door een vast contract. Ik zit nu ook in een werkkring waar we elkaar echt aanmoedigen en elkaar eraan blijven herinneren dat je niet meer kunt doen dan je best. Totaal anders dan concurrent zijn van je collega waar je ook mee moet samenwerken omdat er bijv maar 1 promotie of maar 1 vast contract kan worden gegeven, alsof er een soort verdeel en heers wordt gedaan.

Heb ook het gevoel dat de samenleving te versnipperd is geraakt. CFK´s was een samenwerking. Overigens kunnen we het nog steeds, de corona crisis liet ook zien dat we onder heel hoge druk echt wel iets kunnen met elkaar, er lag razendsnel een vaccin. Maar als we ieder voor zich doen gaat het niet werken, voor niemand.

Ik heb ook banen gehad waar ik die binding veel minder voelde, als ik kijk naar het verschil in levenskwaliteit is dat enorm ten opzichte van banen waar ik dat wel had.
pi_209713704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:21 schreef grimselman het volgende:
In de jaren 80 hadden we ook een flinke crisis. Die was heftiger dan de huidige maar wel korter. Persoonlijk geen last van gehad. Ik denk dat het verschil is dat er nu door de (social) media veel meer aandacht aan geschonken wordt.
Een crisis is van voorbijgaande aard, veel zaken waar vooral jongeren nu mee geconfronteerd worden zijn het gevolg van bewuste keuzes die in de voorbije decennia genomen zijn. De tijden van een zorgeloos middenklassebestaan zijn hoe dan ook voorbij en komen ook nooit meer terug.
pi_209713879
Mensen maken het leven veel te ingewikkeld. Het meest gelukkig word je van verstandige keuzes maken, en ook in de moderne maatschappij kun je je rotzooi prima op orde hebben. Zeg niet dat het makkelijk is, omgeving speelt altijd een grote rol, maar het kan wel gewoon.

1. Pleur Social Media van je telefoon en kijk er nooit meer naar om.
2. Maak verstandige keuzes in plaats van idealistisch gelul over je dromen najagen. 5 wereldreizen voor je 30ste en 8 jaar over je studie doen? Onverstandige keuzes met enorme financiële consequenties.
3. Begin op tijd met werken.
4. Ga voor monogamie, liefst ook een beetje op tijd. (voor je 25ste) Dan heb je beiden nog even om je financiën op orde te krijgen.
5. Koop gewoon een simpel rijtjeshuis, zijn er genoeg van in Nederland.
6. Houd je niet teveel bezig met rampscenario's in de wereld. Heeft helemaal geen zin. De wereld is altijd kut geweest.

Als je dit soort keuzes maakt en in staat bent om je niet teveel aan te trekken van de buitenwereld (daar heb je wel meteen een vervelend punt te pakken) kun je verdraaid gelukkig worden. Kun je dat niet en kijk je alleen maar om je heen en ben je nooit tevreden dan ga je inderdaad een kutleven tegemoet.

Heb een beetje lage verwachtingen, dan kan het alleen maar meevallen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2023 08:45:10 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 08:52:16 #186
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_209713954
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Mensen maken het leven veel te ingewikkeld. Het meest gelukkig word je van verstandige keuzes maken, en ook in de moderne maatschappij kun je je rotzooi prima op orde hebben. Zeg niet dat het makkelijk is, omgeving speelt altijd een grote rol, maar het kan wel gewoon.

2. Maak verstandige keuzes in plaats van idealistisch gelul over je dromen najagen. 5 wereldreizen voor je 30ste en 8 jaar over je studie doen? Onverstandige keuzes met enorme financiële consequenties.
4. Ga voor monogamie, liefst ook een beetje op tijd. (voor je 25ste) Dan heb je beiden nog even om je financiën op orde te krijgen.
6. Houd je niet teveel bezig met rampscenario's in de wereld. Heeft helemaal geen zin. De wereld is altijd kut geweest.

Als je dit soort keuzes maakt en in staat bent om je niet teveel aan te trekken van de buitenwereld (daar heb je wel meteen een vervelend punt te pakken) kun je verdraaid gelukkig worden. Kun je dat niet en kijk je alleen maar om je heen en ben je nooit tevreden dan ga je inderdaad een kutleven tegemoet.

Ik ben het niet eens met al je punten. Mensen zijn verschillende persoonlijkheden.
Als we allemaal zo waren werd het een beetje saai denk ik. En een rijtjeshuis enorm duur en gewild.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_209713964
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met al je punten. Mensen zijn verschillende persoonlijkheden.
Als we allemaal zo waren werd het een beetje saai denk ik. En een rijtjeshuis enorm duur en gewild.
Saai is voor verreweg het grootste deel van de mensheid het beste dat ze kan overkomen. Al die zoekende wereldreizigers die twijfelen over alles, doodongelukkig word je ervan.

Het leven is te ingewikkeld geworden. Houd het simpel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2023 08:54:39 ]
  zaterdag 1 juli 2023 @ 08:58:07 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209713981
Dat er geen woningen gebouwd worden voor jongeren vind ik absoluut onverteerbaar
heeft niets met stikstof te maken want men kan ook prefab bouwen

gewoon onwil
jongeren kunnen geen gezin maken dat is echt fout
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:01:57 #189
323876 michaelmoore
pi_209714009
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2023 18:13 schreef Joppiez het volgende:

in mijn tijd kon je inderdaad een huis kopen als je dat wilde , er was een premie A koop regeling speciaal voor jongeren

en een premie B voor anderen

Iedereen kon een huis kopen van 18 jaar of ouder ,IEDEREEN
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209714021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
in mijn tijd kon je inderdaad een huis kopen als je dat wilde , er was een premie A koop regeling speciaal voor jongeren

en een premie B voor anderen

Iedereen kon een huis kopen van 18 jaar of ouder ,IEDEREEN
Wanneer was dat ongeveer? En hoe zat het toen met betaalbare huurwoningen?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:03:43 #191
323876 michaelmoore
pi_209714022
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2023 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Met 40 ben je ook niet echt een oudere werknemer. Wacht maar tot je tegen de 70 aanloopt en de pensioenleeftijd net voor de zoveelste keer is verhoogd.
ik ben 70 en nu al 6 jaar met pensioen , 2 jaar prepensioen
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:10:16 #192
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714058
Qua carrière is het tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan tien jaar terug volgens mij. Die recruiters staan nog net niet met een busje voor de scholen om afgestudeerden erin te trekken. Vrij vorstelijke startsalarissen en allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden. Stages zijn makkelijk te regelen en als je een beetje fatsoenlijk functioneert heb je direct een baan.

Toen ik afstudeerde had ik ongeveer 40 brieven nodig voor een afstudeerstage, startsalarissen van een euro of 1800 euro bruto. Hoogopgeleiden die in Callcenters op de klantenservice zaten voor 9 euro in het uur. De voor jou tien anderen mentaliteit tierde welig onder de werkgevers. Ik heb nu ook geen medelijden met ze.

Op carrière gebied is er volgens mij geen betere tijd om af te studeren dan de laatste 2/3 jaar.
pi_209714102
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:10 schreef Wotte het volgende:
Qua carrière is het tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan tien jaar terug volgens mij. Die recruiters staan nog net niet met een busje voor de scholen om afgestudeerden erin te trekken. Vrij vorstelijke startsalarissen en allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden. Stages zijn makkelijk te regelen en als je een beetje fatsoenlijk functioneert heb je direct een baan.

Toen ik afstudeerde had ik ongeveer 40 brieven nodig voor een afstudeerstage, startsalarissen van een euro of 1800 euro bruto. Hoogopgeleiden die in Callcenters op de klantenservice zaten voor 9 euro in het uur. De voor jou tien anderen mentaliteit tierde welig onder de werkgevers. Ik heb nu ook geen medelijden met ze.

Op carrière gebied is er volgens mij geen betere tijd om af te studeren dan de laatste 2/3 jaar.
Dat gevoel heb ik ook en zie dat ook binnen familie. Positieve jongeren die snel een aardige baan krijgen en veel keuze hebben.
pi_209714148
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:10 schreef Wotte het volgende:

Welke tijden studeerde jij af? Wat heb jij gestudeerd, studie + niveau, waarbij zelfs een eindstage vinden zo moeilijk was voor jou? Welke studenten kunnen nu gemakkelijk, goed betaald werk vinden volgens jou?

Zoveel vragen.

20 jaar geleden kon een IT'er prima stage en werk vinden, dus dat zal het niet zijn geweest?

Ondertussen zijn er master studenten die nota bene binnen de zorg geen eindstage kunnen vinden, ondanks "een schreeuwende tekort". Zal wel voor verpleegsters zijn dan I guess? Die laatste hebben allesbehalve een heerlijke salaris en goeie secundaire arbeidsvoorwaarden voor het soort werk dat zij doen. Lekker een uur in de overvolle OV zodat je de hele dag ouwe mannen reten mag afvegen. _O_

Ja, IT'ers vandaag komen makkelijk aan een baan. Maar 10 jaar geleden ook. En 20 jaar geleden ook. Ik zie dus niet in hoe jongeren het vandaag beter zouden hebben? :?
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:28:52 #195
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714173
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik ook en zie dat ook binnen familie. Positieve jongeren die snel een aardige baan krijgen en veel keuze hebben.
Het zijn veelal ook gewoon goede startersfuncties met doorgroeimogelijkheden, opleidingen die betaald worden. Dat soort functies waren eenhoorn vacatures met zoveel concurrentie. Dat had je naast je studie, diverse stages, relevante bijbaantjes en allerlei nevenactiviteiten moeten hebben om een kans te maken op zo'n startersfunctie. Dus op dat vlak liggen de kansen om op te rapen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:41:13 #196
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714266
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:25 schreef Drxx het volgende:

[..]
Welke tijden studeerde jij af? Wat heb jij gestudeerd, studie + niveau, waarbij zelfs een eindstage vinden zo moeilijk was voor jou? Welke studenten kunnen nu gemakkelijk, goed betaald werk vinden volgens jou?

Zoveel vragen.

20 jaar geleden kon een IT'er prima stage en werk vinden, dus dat zal het niet zijn geweest?

Ondertussen zijn er master studenten die nota bene binnen de zorg geen eindstage kunnen vinden, ondanks "een schreeuwende tekort". Zal wel voor verpleegsters zijn dan I guess? Die laatste hebben allesbehalve een heerlijke salaris en goeie secundaire arbeidsvoorwaarden voor het soort werk dat zij doen. Lekker een uur in de overvolle OV zodat je de hele dag ouwe mannen reten mag afvegen. _O_

Ja, IT'ers vandaag komen makkelijk aan een baan. Maar 10 jaar geleden ook. En 20 jaar geleden ook. Ik zie dus niet in hoe jongeren het vandaag beter zouden hebben? :?
HBO niveau economische opleiding in de nasleep van 2008 en midden in de kredietcrisis. Dat was zacht gezegd niet ideaal kan ik je wel vertellen. Dezelfde opleiding waarmee nieuwe collega's eenvoudig bij mijn werkgever binnen komen met veel betere arbeidsvoorwaarden.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 09:48:55 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209714327
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

zaterdag 1 juli 2023 @ 09:50:07 #198
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714333
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:25 schreef Drxx het volgende:

[..]
Welke studenten kunnen nu gemakkelijk, goed betaald werk vinden volgens jou?

Als je wilt is er werk tegenwoordig. Als je dan nog eens een constructieve bijdrage levert heb je zo een vast contract.
pi_209714386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:50 schreef Wotte het volgende:

[..]
Als je wilt is er werk tegenwoordig. Als je dan nog eens een constructieve bijdrage levert heb je zo een vast contract.
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
pi_209714424
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik erger me dan weer dood aan dertigers en veertigers - zonder twijfel de meest materialistische, individualistische en rendementsdenkende generatie ooit - die de bek volheeft over 'de arme jongeren' en om zelf buiten schot te blijven maar de pijlen richt op de boomers.
Je kunt niet ontkennen dat de "boomers" de rijkste generatie zijn die de westerse wereld ooit heeft gekend en dat ze politieke keuzes gemaakt hebben die achteraf niet zo heel erg gelukkig uitgevallen zijn. De hele "greed is good" opvatting uit de jaren '80 is onder de boomers - die toen 30/40 waren - ontstaan. Dat is geen beschuldiging, maar simpelweg een vaststelling.
pi_209714558
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Ze zijn ook heel bewust van de partijen en alles wat daar zit en daar vinden ze iets van.

[..]

Het politieke stelsel in veel westerse landen is inmiddels dan ook failliet; extremistische wappiepartijen aan beide zijdes van het politieke spectrum, sociaaldemocratische partijen die het neoliberalisme omarmd hebben, wereldvreemde idealisten, kinderachtige partijpolitiek omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt enz. Politici bieden geen oplossing, maar vormen zelf onderdeel van het probleem.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 10:19:40 #202
378023 Wotte
wotte!?
pi_209714628
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:56 schreef Horzula het volgende:

[..]
Maar wie wil er nog een vast contract bij het soort van oetlul bedrijven van 12 jaar geleden?
Waarom niet? Zeker als je jong bent paar jaartjes stabiel werk om je fundering te bouwen is geen slecht idee.
pi_209715929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:28 schreef Wotte het volgende:

[..]
Het zijn veelal ook gewoon goede startersfuncties met doorgroeimogelijkheden, opleidingen die betaald worden. Dat soort functies waren eenhoorn vacatures met zoveel concurrentie. Dat had je naast je studie, diverse stages, relevante bijbaantjes en allerlei nevenactiviteiten moeten hebben om een kans te maken op zo'n startersfunctie. Dus op dat vlak liggen de kansen om op te rapen.
Blijft o.a. woonruimtegebrek over. Daar zou ik ook enorm van balen.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 12:26:50 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209716208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 09:59 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je kunt niet ontkennen dat de "boomers" de rijkste generatie zijn die de westerse wereld ooit heeft gekend en dat ze politieke keuzes gemaakt hebben die achteraf niet zo heel erg gelukkig uitgevallen zijn. De hele "greed is good" opvatting uit de jaren '80 is onder de boomers - die toen 30/40 waren - ontstaan. Dat is geen beschuldiging, maar simpelweg een vaststelling.
Werkelijk? En toch is een partij als de VVD pas de grootste kunnen worden in 2012. Decentralisering, privatisering en flexibilisering zijn pas politieke stokpaardjes geworden in de 21 eeuw. Ruim baan voor het bedrijfsleven en een ongezonde focus op vrije marktdenken.

Tot die tijd waren volkspartijen als CDA en PvdA de grootste.

Vreemd, heel vreemd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')