abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209678530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:09 schreef quo_ het volgende:

[..]
Via internet en vanachter het toetsenbord bedoel je dan waarschijnlijk.

Lid worden van een vakbond om zo betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen of de huidige te behouden is uit de tijd zegt men. Dat is voor de boomers zegt men, huidige generatie kan wel voor zicht zelf zorgen, zegt men.......

Gebrek aan betaalbare woningen is kennelijk de schuld van mensen die hun woning hebben afbetaald en twee lege slaapkamers in huis hebben. Ik heb nog geen enkele demonstratie gezien van 30-minners die de kneuzen in Den Haag het vuur aan de schenen legt.
Ik wel, al 3x
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209678556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:59 schreef grimselman het volgende:

[..]
Op het vlak van co2 uitstoot wordt er in de EU wel degelijk iets gedaan. De uitstoot daalt namelijk. Het probleem zit hem er in dat die daling volledig teniet wordt gedaan door de stijging in de rest van de wereld. Ook al gaan wij naar 0 dan zal het mondiaal blijven stijgen.
De eu wel, niet de nlse overheid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:20:19 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209678569
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gaaf land. Waar je als jongere geen toekomstperspectief hebt zonder jezelf in grote schulden te werken, je minimaal tot je 30e bij je ouders moet wonen omdat de overheid sinterklaas speelt bij woningtoewijzing aan buitenlanders, je als 18 jarig meisje niet meer normaal over straat kunt zonder bejegend te worden door "jongeren", je op jonge leeftijd wordt doodgegooid met klimaathysterie en genderwaanzin gefinancierd door het linkse bewind voor politiek gewin.
Links bewind?

De euvelen van deze tijd zijn het gevolg van maar één ding: geloof in oneindige economische groei. Een typisch rechts trekje. Daaruit vloeien alle problemen voort die we thans hebben.

Wil je het dus nog kutter maken, stem rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209678573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:10 schreef Elan het volgende:

[..]
O ja vandaar alle recente wilde stakingen in het OV, onderwijs en ziekenhuizen en vliegvelden :')
5 oktober gaat het onderwijs weer massaal staken.
pi_209678628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:10 schreef lily het volgende:

[..]
Ik erger me daar dood aan.
Ik ook hoor ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209678644
Ik las eerst bij gebrek aan persconferentie Dat ze sturing wilden hebben ofzo..

Momenteel 2 thuiswonende jongemannen en die zijn niet snel gek te krijgen en die nemen het leven zoals het is. Wat uiteraard heel fijn is maar ze zien wel dat maten er anders in staan of het anders ervaren.
Maar er is ook veel kritiek en wantrouwen naar de overheid. Kan ze echt niet allemaal wappies noemen maar ze zijn bijzonder kritisch en vertrouwen helemaal niks van wat daar zit.
Ik heb dat zelf in mijn jongere jaren nooit gevoeld. Was daar gewoon niet zo mee bezig maar de generatie van nu wel. De pandemie heeft dit aangewakkerd, denk ik. Ze zijn ook heel bewust van de partijen en alles wat daar zit en daar vinden ze iets van. Dat vind ik niet per definitie verkeerd maar het voelt wel alsof ze niet zo frivool jong zijn als dat wij waren.
Go hard or go home
pi_209678659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De eu wel, niet de nlse overheid
Ook in Nederland daalt de CO2 uitstoot en worden er maatregelen genomen. Of je dat voldoende vindt is een tweede
pi_209678683
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Links bewind?

De euvelen van deze tijd zijn het gevolg van maar één ding: geloof in oneindige economische groei. Een typisch rechts trekje. Daaruit vloeien alle problemen voort die we thans hebben.

DeVerzamelaar is iemand die alles 1 cm links van de uiterste rechterflank links vindt. Snap dat dan.
pi_209678701
twitter
pi_209678743
Social media hierop aanwijzen is niet terecht. We zitten daar zelf immers ook op.
Zelfs FOK! is een social media platform imo. Wat doet dit met je mentale gesteldheid?
De wereld is anders en daar hebben we allemaal een aandeel in. De mensen zijn anders, de tijden zijn anders. Ook boomers komen niet beter uit op deze huidige wereld want zij hebben straks nog flink wat zorg nodig bijv. Ik hou mn hart vast met de wachttijden en het gebrek aan zorgplekken en personeel.
Iedereen komt op de koffie deze ronde en niemand wordt overgeslagen.
Go hard or go home
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:37:23 #61
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209678845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:59 schreef grimselman het volgende:

[..]
Op het vlak van co2 uitstoot wordt er in de EU wel degelijk iets gedaan. De uitstoot daalt namelijk. Het probleem zit hem er in dat die daling volledig teniet wordt gedaan door de stijging in de rest van de wereld. Ook al gaan wij naar 0 dan zal het mondiaal blijven stijgen.
Misschien een goed idee om als EU geen goederen te importeren uit landen die hun CO2-uitstoot niet aan het verminderen zijn.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:42:19 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209678904
Niet zo raar, er zit een grote correlatie tussen mentale gezondheid en perspectief. Mensen die gaan roepen dat jongeren etc allemaal lui zijn etc zouden zich moeten schamen.

Ik ben er ook van overtuigd dat verwachtingen ook groot zijn bij ouders/maatschappij en dat sociale media een rol speelt. Tijdje terug was ik op een familie bijeenkomst en neefje was nu aantal jaar timmerman. En een zeer vervelende tante (zijn oudtante) van mij ging hem helemaal ondervragen over zijn ouders dat wel ok vonden dat hij niet door wou leren. En later ging ze zijn ouders aanspreken waarom ze hem eigenlijk niet semi gedwongen hebben om door te leren via HBO/whatever. Maar hij wou dat ook gewoon niet want het is een doener. Zal niet in de enige situatie zijn waar vanuit de omgeving een verwachting wordt gecreëerd die niet waar kan worden gemaakt. Ook op social media wordt constant het beeld gecreëerd dat iedereen er leuker uit ziet, wel op dure tripjes gaat, wel die mooie kleren heeft. Dan kunnen mensen best het gevoel krijgen dat ze het niet goed genoeg doen.
pi_209678914
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Links bewind?

Je kunt niet ontkennen dat de instituties die het beleid deels bepalen, beïnvloeden en uitvoeren vrijwel allemaal links georiënteerd zijn. Van het medialandschap tot de instanties tot de rechters tot de universiteiten. Dan kun je wel een "rechts" kabinet hebben, van die uitvoering komt totaal niks terecht. Daarnaast zijn de partijen op economisch vlak wel rechts, op sociaal vlak zijn ze allemaal links qua beleid.

Ik zou niet weten met welke huidige linkse gevestigde partij in het politieke bestel het in de samenleving heersende dogma radicaal overboord gegooid gaat worden. Veel linkse partijen willen nog veel meer bevolkingsgroei, minder Nederland, meer EU, meer milieu en klimaatregels waardoor de lasten voor de burger nog meer verzwaard worden en ga zo maar door. Ook ik zit met smart te wachten op een verfrissende linkse partij die geen tik van de molen heeft gehad op alle sociaal-maatschappelijke terreinen, maar dat is er gewoon niet bij op dit moment. Met rechtse partijen heb ik nog het idee dat er een beetje tegengas gegeven wordt aan de gekte waarmee de gevestigde orde ons aan wil onderwerpen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209678922
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:30 schreef Noek het volgende:
Social media hierop aanwijzen is niet terecht. We zitten daar zelf immers ook op.
Zelfs FOK! is een social media platform imo. Wat doet dit met je mentale gesteldheid?
De wereld is anders en daar hebben we allemaal een aandeel in. De mensen zijn anders, de tijden zijn anders. Ook boomers komen niet beter uit op deze huidige wereld want zij hebben straks nog flink wat zorg nodig bijv. Ik hou mn hart vast met de wachttijden en het gebrek aan zorgplekken en personeel.
Iedereen komt op de koffie deze ronde en niemand wordt overgeslagen.
Er zijn tig onderzoeken waaruit blijkt dat social media, vooral bij kinderen en jongeren, zorgt voor allerlei mentale problemen. Social media speelt hier wel degelijk een rol in.

Zoals recent nog dit : https://scientias.nl/enor(...)blijer-met-zichzelf/

Het is ook logisch. Het is mens eigen om jezelf met anderen te vergelijken en bij social media zie vrijwel alleen de hoogtepunten waardoor je negatiever wordt over je eigen leven.
pi_209678947
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:37 schreef Tijn het volgende:

[..]
Misschien een goed idee om als EU geen goederen te importeren uit landen die hun CO2-uitstoot niet aan het verminderen zijn.
Schiphol om de dag dicht, op zondag geen vrachtvervoer zoals in Duitsland.
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:59:30 #66
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209679180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:r
Zo is het leven nu eenmaal...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_209679324
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik erger me dan weer dood aan dertigers en veertigers - zonder twijfel de meest materialistische, individualistische en rendementsdenkende generatie ooit - die de bek volheeft over 'de arme jongeren' en om zelf buiten schot te blijven maar de pijlen richt op de boomers.
Wat kunnen dertigers er nou weer aan doen?
Die zaten/zitten in hetzelfde schuitje (wel iets minder dan nu).

Het is vooral 50+ en heel wellicht 40+.
pi_209679345
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:10 schreef Oud_student het volgende:
De jongeren zijn vaak al verpest tijdens de opvoeding door ze als prinsen en princessen te behandelen. Alles moet kunnen, elke wens wer vervuld.
Dit staat in schril contrast met wat ze te verwachten staat;
- slecht betaalde banen, uitgezonderd voor een enkeling
- geen perspectief op promotie of verbetering
- door verdergaande automatisering (AI) zullen ook nog eens veel banen verdwijnen
- het levensonderhoud wordt onbetaalbaar
- vanaf 2030 moeten alle schulden die de EU heeft gemaakt (lees het uitdelen van geld) worden terug betaald
via extra belastingen
- bezit van een huis of auto is straks alleen voor de elite
- energie gaat nog duurder worden door onzinnige heffingen
- en zo kan ik nog wel even doorgaan

Hun opvoeding was zo slecht dat ze niet met teleurstellingen of moeilijke tijden kunnen omgaan, daardoor veel psychische klachten en burn outs

Alleen de sterksten zullen het overleven en succesvol zijn
Tja als je al geen normale woning meer kan krijgen omdat er asielzoekers in gepropt worden en vrijwel alle nieuwe woningen of onbetaalbaar of 50+ gemaakt worden is je positiviteit snel weg..
pi_209679349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zijn tig onderzoeken waaruit blijkt dat social media, vooral bij kinderen en jongeren, zorgt voor allerlei mentale problemen. Social media speelt hier wel degelijk een rol in.

Zoals recent nog dit : https://scientias.nl/enor(...)blijer-met-zichzelf/

Het is ook logisch. Het is mens eigen om jezelf met anderen te vergelijken en bij social media zie vrijwel alleen de hoogtepunten waardoor je negatiever wordt over je eigen leven.
Bij gebrek aan perspectief ...
Het staat zelfs in de titel maar het is social media. whatever.
Go hard or go home
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 14:17:26 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209679414
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik erger me dan weer dood aan dertigers en veertigers - zonder twijfel de meest materialistische, individualistische en rendementsdenkende generatie ooit - die de bek volheeft over 'de arme jongeren' en om zelf buiten schot te blijven maar de pijlen richt op de boomers.
Ik word volgende maand 33. Ik kon geen huis kopen voordat ze gigantisch in prijs stegen, ik kon heel lang geen geschikte baan vinden adhv de kredietcrisis, ik zat midden in de enorme flopshow die mavo-vmbo transformatie heette, ga zo maar door. Het is geen wedstrijdje vooruithuilen ofzo want evengoed zie ik namelijk dat veel de jongeren van nu het nog veel zwaarder hebben.

Maar ergens volop geprofiteerd hebben?vergeet het maar. Het begon al met "eerst het zuur, dan het zoet" en dat zoete moet nog steeds komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:43 #71
319979 Fok-it
All is well
pi_209679441
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik word volgende maand 33

Damn ik had jou ouder verwacht
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 14:20:16 #72
pi_209679449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Damn ik had jou ouder verwacht
Ja ik schijn hier door het leven te gaan als een boomer ofzo. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209679462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja ik schijn hier door het leven te gaan als een boomer ofzo. :D
quote:
Het begon al met "eerst het zuur, dan het zoet" en dat zoete moet nog steeds komen.
Is ook wel echt een boomeruitspraak ofc :7
blablablabla
  Forum Admin woensdag 28 juni 2023 @ 14:24:39 #74
pi_209679493
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Is ook wel echt een boomeruitspraak ofc :7
Nou ja, ik was al vroeg in politiek geïnteresseerd en die uitspraak is me bij gebleven.
  woensdag 28 juni 2023 @ 14:24:54 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209679500
Wat deze jongeren nodig hebben is een stabiel en volwassenen forum waar men begrip en respect voor elkaar toont en waar empathie het belangrijkste goed is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')