abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:12:56 #26
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209677648
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Oh ja en vergeet het gat in de ozonlaag niet. Dat was wel iets ernstiger dan het geneuzel over biodiversiteit aangaande stikstof dat we nu hebben, of die problematische 2 graden opwarming over 150 jaar die jongeren van nu sowieso niet meer gaan meemaken.
Je kunt het wel bagatelliseren, maar daar wordt het allemaal niet beter van. Feit is dat dat gat in de ozonlaag vrij snel kleiner werd nadat CFKs werden verboden. Nu zou zoiets ook moeten gebeuren met CO2-uitstoot, maar in plaats daarvan neemt het nog elk jaar toe. De grens van 1,5 graad opwarming is inmiddels al niet meer te halen en ook 2 graden komt rap op losse schroeven te staan. Kortom, dit is iets waar jongeren gedurende hun hele leven mee te maken gaan krijgen. En hun kinderen ook. En diens kinderen ook.
pi_209677732
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je kunt het wel bagatelliseren, maar daar wordt het allemaal niet beter van. Feit is dat dat gat in de ozonlaag vrij snel kleiner werd nadat CFKs werden verboden. Nu zou zoiets ook moeten gebeuren met CO2-uitstoot, maar in plaats daarvan neemt het nog elk jaar toe. De grens van 1,5 graad opwarming is inmiddels al niet meer te halen en ook 2 graden komt rap op losse schroeven te staan. Kortom, dit is iets waar jongeren gedurende hun hele leven mee te maken gaan krijgen. En hun kinderen ook. En diens kinderen ook.
En wat is de meerwaarde om er zoveel over te lullen en doemdenken en zo hun mentale welzijn te vergallen? Wat dat is wat er constant gebeurt, er gebeurt niks maar we lullen ons letterlijk misselijk.
pi_209677737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja. Ik bedoel niet zozeer de omstandigheden waarin generaties opgroeien vergelijken met elkaar. Ik bedoel meer gewoon het feit dat we als samenleving steeds individualistischer worden en daardoor meer kampen met eenzaamheid, isolatie, depressie. Dat is iets wat elke generatie raakt en toch blijven alleen studenten en ouderen eruit gepikt worden als het om deze themas gaat. Wat prima is, want zij hebben het ook moeilijk. Maar de rest ook
Ja je hebt zeker wel gelijk hoor, het is voor ons allemaal kutter geworden. Maar het is logisch om dan te focussen op de groepen die daar het hardst door worden getroffen.
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:21:16 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209677760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
En wat is de meerwaarde om er zoveel over te lullen en doemdenken en zo hun mentale welzijn te vergallen? Wat dat is wat er constant gebeurt, er gebeurt niks maar we lullen ons letterlijk misselijk.
Omdat de eerste stap om een probleem op te lossen het onderkennen ervan is. Met de boel maar negeren schiet je niks op, he.
pi_209677777
Denk dat de hoofdoorzaak social media is. Ze worden de hele dag doodgegooid met en doemberichten over de toekomst en ze volgen influencers met zogenaamd het perfecte leven dat de jongeren dan weer vergelijken met hun eigen leven.
pi_209677785
quote:
2s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Bagatelliseer niets, zeg alleen dat dat in retrospectief dat ook best een serieuze kwestie was waar men stress van had kunnen ondervinden. Dat het herstel relatief snel optrad was destijds ook niet helemaal zo vanzelfsprekend. Naast de andere shitload aan problemen waar men dus mee te maken had. Jaren 80 was qua wereldproblemen echt niet minder stressvol dan de realiteit waarin we nu leven. Alleen de samenleving was veel minder individualistisch. We gaan een beetje Japan achterna.
blablablabla
pi_209677809
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Omdat de eerste stap om een probleem op te lossen het onderkennen ervan is. Met de boel maar negeren schiet je niks op, he.
Je lees in de OP wat de gevolgen zijn, wees er maar trots op.
pi_209677856
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:46 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dit is wel beetje een boomerreactie hoor, "vroeger was alles beter! de jeugd van tegenwoordig is waardeloos!!"

In de jaren 80 had je het doemdenken, veel mensen deden niks meer, "want de bom valt toch wel". Maar ja toen had je nog geen sociale media om alles te vertekenen en uit te vergroten.

En hoe bedoel je, men pakt niet meer aan? De actiebereidheid is nog nooit zo groot geweest. Je had in de jaren 80 natuurlijk ook de protesten tegen kernenergie etc maar nu hebben we oa ER die enorme mensenmassa's op de been weet te brengen.
De overheid pakte toen door, sorry als je wat anders dacht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209677865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:22 schreef Jaeger85 het volgende:
Denk dat de hoofdoorzaak social media is. Ze worden de hele dag doodgegooid met en doemberichten over de toekomst en ze volgen influencers met zogenaamd het perfecte leven dat de jongeren dan weer vergelijken met hun eigen leven.
Die zieke klimaatsekte, en de constante bemoeizucht van mensen met een overbodig beroep. Iedereen die constant en overal ongevraagd zijn mening geeft.
pi_209677875
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:21 schreef Tijn het volgende:

[..]
Individueel heb je gelijk. Collectief niet, dan ligt de sleutel bij de leiders
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209677890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die zieke klimaatsekte, en de constante bemoeizucht van mensen met een overbodig beroep. Iedereen die constant en overal ongevraagd zijn mening geeft.
Voir mij was het constante herhalen hierdoor wat bij mij de druppel was. Nu doe ik dar niet meer.

Nu is het gebrek aan capaciteit, zowel in handjes als in gebrek aan intelligentie bij mensen wat mij opbreekt.
Als reactie daarop word ik nu overschillig.
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:32:29 #37
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209677910
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Individueel heb je gelijk. Collectief niet, dan ligt de sleutel bij de leiders
Daar ben ik het wel mee eens. Dit is een probleem op systeemniveau dat geen enkel individu kan oplossen.
pi_209678059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In de jaren 80 pakte men wel aan. Nu niet
Wat valt er precies aan te pakken? Denk dat de meeste gewoon hun studie afmaken en gaan werken, zoveel meer kan je niet doen.

Dat men dan depressief blijft omdat je doodgegooid wordt met crisissen, inflatie en huizen die duur zijn, kan je zelf weinig mee.
pi_209678192
Los van crisissen die zijn van alle tijden en zal lang niet voor elke jongere gelden maar er zijn er genoeg die het thuis helemaal gehad hebben al ruim voor hun 18e verjaardag. Het idee dat je dan nergens heen kan kan wel frustreren/deprimeren.
blablablabla
  woensdag 28 juni 2023 @ 12:58:43 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209678252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:54 schreef Elan het volgende:
Los van crisissen die zijn van alle tijden en zal lang niet voor elke jongere gelden maar er zijn er genoeg die het thuis helemaal gehad hebben al ruim voor hun 18e verjaardag. Het idee dat je dan nergens heen kan kan wel frustreren/deprimeren.
Welke 18-jarige kan precies een woning betalen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209678267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
In de jaren 80 pakte men wel aan. Nu niet
Op het vlak van co2 uitstoot wordt er in de EU wel degelijk iets gedaan. De uitstoot daalt namelijk. Het probleem zit hem er in dat die daling volledig teniet wordt gedaan door de stijging in de rest van de wereld. Ook al gaan wij naar 0 dan zal het mondiaal blijven stijgen.
pi_209678371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke 18-jarige kan precies een woning betalen?
Niemand daarom moeten ze dus noodgedwongen langer thuis wonen en/of thuis studeren in plaats van op kamers. Op zich niks mis mee behalve als je thuis in een kut situatie zit. Stel je bent een pubermeisje van 15 die elke dag ruzie heeft met haar ouders en dan de gedachte dat je waarschijnlijk nog wel 10 jaar aan huis gekluisterd zit lijkt me vrij deprimerend.

Vroeger kon je zodra je een baan had een huis kopen, en er waren voldoende sociale huurwoningen.
blablablabla
pi_209678389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

En hoe bedoel je, men pakt niet meer aan? De actiebereidheid is nog nooit zo groot geweest.
Via internet en vanachter het toetsenbord bedoel je dan waarschijnlijk.

Lid worden van een vakbond om zo betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen of de huidige te behouden is uit de tijd zegt men. Dat is voor de boomers zegt men, huidige generatie kan wel voor zicht zelf zorgen, zegt men.......

Gebrek aan betaalbare woningen is kennelijk de schuld van mensen die hun woning hebben afbetaald en twee lege slaapkamers in huis hebben. Ik heb nog geen enkele demonstratie gezien van 30-minners die de kneuzen in Den Haag het vuur aan de schenen legt.
-
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:10:14 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209678395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 11:10 schreef lily het volgende:

[..]
Ik erger me daar dood aan.
Ik erger me dan weer dood aan dertigers en veertigers - zonder twijfel de meest materialistische, individualistische en rendementsdenkende generatie ooit - die de bek volheeft over 'de arme jongeren' en om zelf buiten schot te blijven maar de pijlen richt op de boomers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209678402
De jongeren zijn vaak al verpest tijdens de opvoeding door ze als prinsen en princessen te behandelen. Alles moet kunnen, elke wens wer vervuld.
Dit staat in schril contrast met wat ze te verwachten staat;
- slecht betaalde banen, uitgezonderd voor een enkeling
- geen perspectief op promotie of verbetering
- door verdergaande automatisering (AI) zullen ook nog eens veel banen verdwijnen
- het levensonderhoud wordt onbetaalbaar
- vanaf 2030 moeten alle schulden die de EU heeft gemaakt (lees het uitdelen van geld) worden terug betaald
via extra belastingen
- bezit van een huis of auto is straks alleen voor de elite
- energie gaat nog duurder worden door onzinnige heffingen
- en zo kan ik nog wel even doorgaan

Hun opvoeding was zo slecht dat ze niet met teleurstellingen of moeilijke tijden kunnen omgaan, daardoor veel psychische klachten en burn outs

Alleen de sterksten zullen het overleven en succesvol zijn
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_209678408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:09 schreef quo_ het volgende:

[..]

Lid worden van een vakbond om zo betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen of de huidige te behouden is uit de tijd zegt men. Dat is voor de boomers zegt men, huidige generatie kan wel voor zicht zelf zorgen, zegt men.......

Gebrek aan betaalbare woningen is kennelijk de schuld van mensen die hun woning hebben afbetaald en twee lege slaapkamers in huis hebben. Ik heb nog geen enkele demonstratie gezien van 30-minners die de kneuzen in Den Haag het vuur aan de schenen legt.
O ja vandaar alle recente wilde stakingen in het OV, onderwijs en ziekenhuizen en vliegvelden :')
blablablabla
  woensdag 28 juni 2023 @ 13:12:01 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209678426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 13:09 schreef quo_ het volgende:

[..]

lol, wat zouden ze willen bereiken daarmee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209678490
Gaaf land. Waar je als jongere geen toekomstperspectief hebt zonder jezelf in grote schulden te werken, je minimaal tot je 30e bij je ouders moet wonen omdat de overheid sinterklaas speelt bij woningtoewijzing aan buitenlanders, je als 18 jarig meisje niet meer normaal over straat kunt zonder bejegend te worden door "jongeren", je op jonge leeftijd wordt doodgegooid met klimaathysterie en genderwaanzin gefinancierd door het linkse bewind voor politiek gewin.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209678515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:44 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Wat valt er precies aan te pakken? Denk dat de meeste gewoon hun studie afmaken en gaan werken, zoveel meer kan je niet doen.

Dat men dan depressief blijft omdat je doodgegooid wordt met crisissen, inflatie en huizen die duur zijn, kan je zelf weinig mee.
Precies daarom moet de overheid aanpakken en daar zut het verschil met de jaren 80
pi_209678519
quote:
11s.gif Op woensdag 28 juni 2023 10:46 schreef slashdotter3 het volgende:

De jongeren hebben zorgen over de klimaatcrisis, energiecrisis en woningcrisis. Ook hebben scholieren minder plezier in school dan voorheen.
De klimaatcrisis is een bedenksel van linkse milieugekkies die een hele samenleving gegijzeld houden met hun waanideen en de enrgiecirisis is daar een logisch gevolg van.
En iedereen die kan rekenen begrijpt dat de woningcrisis noooit opgelost wordt zolang er onder druk van diezelfde linkse gekkies iedere week duizend onrendabelen worden geimporteerd die met voorrang een woning krijgen.

Als je passief op de bank depressief gaat zitten worden in plaats van actief verzet tegen bovengenoemd mainstream denken is het nog een verdomd lang eind van je 20ste tot je 80ste.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')