Dat dusquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou ik las ook dat de wanden verwarmd worden, logisch want op de zeebodem is het heel koud. Als dat niet meer werkt zijn ze in no time bevroren.
Misschien wordt er al jaren geklopt door de stroming en een metalen voorwerp dat tegen een steen ligt. Nu ze eens luisteren valt ie opquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar komt dat geklop ieder half uur volgens jou vandaan?
Er is het een en ander uitgevallen in dat ding, maar we weten alleen niet wat allemaal.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou ik las ook dat de wanden verwarmd worden, logisch want op de zeebodem is het heel koud. Als dat niet meer werkt zijn ze in no time bevroren.
Precies. Er zijn echt zoveel manieren waarop dit kan zijn misgegaan, of nog misgaat, die focus van sommigen op enkel de uren resterende zuurstof is vrij beperkt. Het is hoogstens een benchmark, na die tijd weet je in elk geval wel zeker dat het over is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als het geklop ophoudt weet je pas genoeg.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Precies. Er zijn echt zoveel manieren waarop dit kan zijn misgegaan, of nog misgaat, die focus van sommigen op enkel de uren resterende zuurstof is vrij beperkt. Het is hoogstens een benchmark, na die tijd weet je in elk geval wel zeker dat het over is.
Behalve als dat 'geklop' gewoon iets heel anders is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als het geklop ophoudt weet je pas genoeg.
Ze komen er vanzelf achter wat dat geklop is, want dat is nu hun target.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Behalve als dat 'geklop' gewoon iets heel anders is.
Slagader doorbijtenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja maar door gebrek aan water raakt urine ook eens op
nee hoor, want je weet nog steeds niet waar het geklop vandaan komt. Misschien wel ballast dat tegen de titanic of de sub aan ramtquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als het geklop ophoudt weet je pas genoeg.
Wie weet hoe lang ze werkelijk met die hoeveelheid zuurstof kunnen doen.
Als we over een maand nog geklop horen, dan weten we zeker dat het niet uit de Titan kwam.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:51 schreef Pheno het volgende:
nee hoor, want je weet nog steeds niet waar het geklop vandaan komt. Misschien wel ballast dat tegen de titanic of de sub aan ramt
Die gamepad waarmee ze het konden besturenquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als we over een maand nog geklop horen, dan weten we zeker dat het niet uit de Titan kwam.
Stickdrift 😱quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:54 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die gamepad waarmee ze het konden besturen
Het is niet zo realistisch dat zo'n verschijnsel, dat niet door mensen wordt veroorzaakt, zich exact om de 30 minuten voordoet.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:51 schreef Pheno het volgende:
nee hoor, want je weet nog steeds niet waar het geklop vandaan komt. Misschien wel ballast dat tegen de titanic of de sub aan ramt
van dat raampje dat nog openstaatquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waar komt dat geklop ieder half uur volgens jou vandaan?
Ik hoorde laatst eens in zo'n survivalprogramma dat urine drinken een bijzonder slecht idee is. Reden: er zit behoorlijk veel zout in urine.Het is zeer tijdelijk een noodoplossing, maar het gaat al snel averechts werken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee maar dan drinkt men elkaars urine dat doen ze altijd , dat lees je overal
Klopt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:55 schreef Morri2 het volgende:
Ik hoorde laatst eens in zo'n survivalprogramma dat urine drinken een bijzonder slecht idee is. Reden: er zit behoorlijk veel zout in urine.Het is zeer tijdelijk een noodoplossing, maar het gaat al snel averechts werken.
nou ik hoop voor ze dat er snel een nieuwe boeking geregeld gaat worden voor zequote:Op woensdag 21 juni 2023 12:36 schreef Tengano het volgende:
Als alles goed afloopt, dan denk ik dat de passagiers vanwege het geleden ongemak en de teleurstelling nog wel een gratis herkansing krijgen.
Straks staat er nog een werkende klok in de Titanicquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het is niet zo realistisch dat zo'n verschijnsel, dat niet door mensen wordt veroorzaakt, zich exact om de 30 minuten voordoet.
Of het is de klopgeest van Leonardo diCaprio.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Straks staat er nog een werkende klok in de Titanic
Of de krokodil van Kapitein Haak identificeert zich tegenwoordig als haai 😱quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Straks staat er nog een werkende klok in de Titanic
jij lijkt me iemand die nog steeds loopt te vertellen dat Joran het niet gedaan heeftquote:Op woensdag 21 juni 2023 12:44 schreef PLY het volgende:
Wat te denken van onderkoeling? Implosie lijkt uitgesloten.
Heeft Joran deze duikboot ook laten verdwijnen? Misschien klopt Nathalie daar nu!quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij lijkt me iemand die nog steeds loopt te vertellen dat Joran het niet gedaan heeft
Of bovenop het dek. Dan is de missie iig nog wel deels geslaagd.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:03 schreef Ama het volgende:
Zou wat zijn als hij echt naast de Titanic ligt nu.
Of in het wrak terecht is gekomenquote:
Virologie, vaccinaties, ballistiek, internationale betrekkingen, geopolitiek, militaire strategie, diepzeeduiken.quote:
https://www.theguardian.c(...)ubmarine-submersiblequote:some experts have suggested that the fact that a sonar buoy relatively close to the sea’s surface picked up the banging noises could mean the Titan is not too deep.
Steek nog een jointje opquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij lijkt me iemand die nog steeds loopt te vertellen dat Joran het niet gedaan heeft
Voor zo ver ik me kan herinneren was Smit Tak in staat te redden maar hield Rusland veel te lang alle hulp af.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:18 schreef Basp1 het volgende:
De kursk lag maar op 110 meter diepte daarvan konden we de mensen al niet redden dit kleine bootje wat 40 maal zo diep ligt moeten we gewoon als totaal verloren beschouwen.
Ik doe nog een poging:quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:04 schreef michaelmoore het volgende:
quote:Het nieuws over het gebonk werd als eerste gemeld door Rolling Stone. Dat blad meldt op basis van een interne update van de Amerikaanse overheid dat het gebonk urenlang te horen is geweest met intervallen van een halfuur. Het zou een teken van leven kunnen zijn van de opvarenden, mogelijk zelfs een noodsignaal.
Ik zou het pas bizar vinden als dat ding al drie dagen aan het oppervlak drijft.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:30 schreef Ama het volgende:
Naja als dat zo is liggen ze niet naast de Titanic.
De oceaan is groot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zou het pas bizar vinden als dat ding al drie dagen aan het oppervlak drijft.
En dat ding is blauw met wit ofzo las ik? Goede kleur in de zee wel.quote:
Deze info kan wel even in de OP wat mij betreft.quote:
Ja sorry, maar die duikboot is giga klein (6-7 meter lang). Bij zoektochten vanuit de lucht zal dat ding niet zo heel snel opvallen en door golven en schaduw op het oppervlakte wellicht nog minder vanuit de lucht gezien. Het zoekgebied lijkt me ook vrij groot.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Deze info kan wel even in de OP wat mij betreft.
Dat.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja sorry, maar die duikboot is giga klein. Bij zoektochten vanuit de lucht zal dat ding niet zo heel snel opvallen en door golven en schaduw op het oppervlakte wellicht nog minder vanuit de lucht gezien. Het zoekgebied lijkt me ook vrij groot.
nee ik geloof ok absoluut dat men nog leeft , in de titanic was nog een enorme luchtbubble en daar zitten ze nu te wachtenquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:08 schreef Tengano het volgende:
Wel opvallend dat de stemming vandaag toch wat hilarischer is.
Ik denk zelf dat dat door die klopgeluiden komt, waardoor men mag aannemen dat ze nog leven.
Gisteren had bijna helemaal niemand er meer vertrouwen in.
quote:US Coast Guard: source of noise still unknown
Rear Admiral John Mauger of the US Coast Guard, who is heading the search for the Titan, has told CBS News it is a complex operation and an international effort.
Mauger confirmed that an aircraft had detected noise in the water picked up by sonar buoys on Tuesday, but said: “We don’t know the source of that noise.”
He added that the search operation would continue “as long as there’s an opportunity for survival” and that more vessels would be arriving at the site to join it, the BBC reported.
quote:At least five vessels are now at the Titanic wreck site, Sky News has reported, with four more underway but unlikely to reach the area on Wednesday.
Sky said marine tracking data showed the research vessel Polar Prince, the Titan submersible’s “mother ship”, was at the site, along with a Bahamian pipe-laying vessel, Deep Energy, and a commercial Vessel, Skandi Vinland.
The Canadian coastguard vessels John Cabot and Atlantic Merlin arrived overnight, while the French research craft L’Atalante – carrying a deep-sea diving robot submersible – should reach the scene in the evening.
Four others, including two more Canadian coastguard vessels, a Canadian navy ship and a private offshore support vessel, looked unlikely to arrive until Thursday, Sky said.
https://www.theguardian.c(...)ubmarine-submersiblequote:So far, more than 25,900 sq km of sea has been searched by aircraft for the missing vessel – part of a unified command of aircraft and ships of the US Coast Guard, US Navy, Canadian Coast Guard and OceanGate Expedition.
Een gebied bijna zo groot als Nederland.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
So far, more than 25,900 sq km of sea has been searched
Hij was flauw jaquote:
quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet zeker dat ie op de zeebodem ligt.
Kan goed zijn dat door de noodsystemen naar de oppervlakte is gekomen en daar ergens volkomen onzichtbaar ronddobbert in die enorme oceaan.
Nog steeds geen vetrouwen, die kneuzen gaan gewoon dood.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:08 schreef Tengano het volgende:
Wel opvallend dat de stemming vandaag toch wat hilarischer is.
Ik denk zelf dat dat door die klopgeluiden komt, waardoor men mag aannemen dat ze nog leven.
Gisteren had bijna helemaal niemand er meer vertrouwen in.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:51 schreef de_boswachter het volgende:
Bonkende geluiden gehoord. Ik denk dan meteen aan iets anders
Zo gek is dat niet hoor tegenwoordig, een game controller.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog steeds geen vetrouwen, die kneuzen gaan gewoon dood.
Maar wat wil je, met een sub die je bedient met een game controller, verlichting van Camperworld, die van buiten dichtgeschroefd zit, waar ze al 3x eerder verbinding met het schip kwijt waren, de vorige keer de Titanic onder water niet konden vinden, waar je als schoenloze hippies op de vloer in zit
Misschien spelen ze wel potjes trefbal om de tijd te doden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:51 schreef de_boswachter het volgende:
Bonkende geluiden gehoord. Ik denk dan meteen aan iets anders
Allemaal leuk, maar wat moet je doen? Ook als expert ben je overgeleverd..quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:00 schreef Tengano het volgende:
Dit heb ik gemist. Er zijn dus twee mensen aan boord met submersible ervaring. En twee weten meer dan 1.
Dit is wel gunstig dus.
Vanwege deze Fransman is er trouwens ook nog een Frans schip in aantocht dat de missie komt versterken.
[ afbeelding ]
Ja, om de periscoop te bedienen, of een robotje, of een prototype in een simulatorquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet hoor tegenwoordig, een game controller.
https://www.theverge.com/(...)rado-xbox-controller
https://taskandpurpose.co(...)ame-controllers-war/
https://www.washingtonpos(...)y-starcraft-ii-doom/
Goeie keuzes maken, binnen de ruimte die je daarvoor hebt, en er naar handelen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Allemaal leuk, maar wat moet je doen? Ook als expert ben je overgeleverd..
Die gamecontrollers werken gewoon perfect en dat is hufterproof bewezen techniek. Juist voor dat soort dingen moet je zelf geen wiel uit willen vinden en vooral gebruik maken van middelen/technieken die zich al jaaaaaaaaaren bewezen hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:02 schreef matthijst het volgende:
Ja, om de periscoop te bedienen, of een robotje, of een prototype in een simulator
Het zag er allemaal nogal crappy uit, met die ene "liftknop" om naar beneden te gaan.
Maar goed, de vorige paar keer ging het goed, op het vinden van de Titanic en verliezen van communicatie na dan. Naja, en dat kleine puntje dat die sub voor 1300m gecertificeerd was en ze naar 3800 oid gaan.
Uiteindelijk kun je, ook als expert met alle kennis en ervaring ter wereld, alleen maar wachten en hopen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Goeie keuzes maken, binnen de ruimte die je daarvoor hebt, en er naar handelen.
Controllerdrift gemist?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die gamecontrollers werken gewoon perfect en dat is hufterproof bewezen techniek. Juist voor dat soort dingen moet je zelf geen wiel uit willen vinden en vooral gebruik maken van middelen/technieken die zich al jaaaaaaaaaren bewezen hebben.
Ja das nu afgelopen danquote:Op woensdag 21 juni 2023 09:14 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zie dit niet goed eindigen.
De tijd begint nou erg te dringen.
Ze hebben nog zuurstof tot ongeveer 12u 's middags Nederlandse tijd.
Nee morgen rond 12-13u, dan is het afgelopen.quote:
maar als tie drijft heeft ie weer wifi.quote:Op woensdag 21 juni 2023 12:19 schreef crystal_meth het volgende:
Vraag me af hoeveel van het volume boven water uitsteekt wanneer ie drijft. Als dat slechts enkele % is kan het erg moeilijk zijn om hem op te merken.
Kunnen ze meeposten op Fokquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
maar als tie drijft heeft ie weer wifi.
Geloof me, als je denkt zelf een controller in elkaar te kunnen frutten dan loop je tegen nog veel meer hick ups aan en dat moet je met dit soort apparaten gewoon niet willen.quote:
Nee. Gamecontrollers zijn op het moment om te janken zo slecht van kwaliteit. Dat komt door het gebruik van goedkopere componenten. Dus ik zou op zeker niet een standaard gamecontroller pakken voor zoiets. Of het moet de Snes-controller zijn, die van mij werkt na decennia nogquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die gamecontrollers werken gewoon perfect en dat is hufterproof bewezen techniek. Juist voor dat soort dingen moet je zelf geen wiel uit willen vinden en vooral gebruik maken van middelen/technieken die zich al jaaaaaaaaaren bewezen hebben.
Het komt nogal knullig en "kijk ons eens gek doen, met een controller" debiel over. Hij zal dr niet door gezonken zijn. Maar ik zie geen controllers in andere voertuigen, of vliegt Elon z'n raket er ook mee? Dus of het dan de aangewezen stuurmethode voor zoiets is...quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Geloof me, als je denkt zelf een controller in elkaar te kunnen frutten dan loop je tegen nog veel meer hick ups aan en dat moet je met dit soort apparaten gewoon niet willen.
Er was al gezegd dat hij meerdere van die controllers aan boord heeft. Ik zie daar echt geen problemen. En het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat dat de oorzaak van het probleem is trouwens.
De betrouwbaarheid van zo'n totaalsysteem wordt bepaald door de betrouwbaarheid van alle verschillende componenten. En dan doe je er verstandig aan om inderdaad voor een standaard gamecontroller te gaan, want daar loop je het minste risico mee.
Het gaat er gewoon om dat je geen tijd en effort moet steken in technologie die al bestaat. Zo'n duikboot ontwerpen en bouwen is natuurlijk een flinke operatie. Als je dat op een goeie en relatief tijdige manier wilt voltooien dan doe je er verstandig aan om betrouwbare beproefde onderdelen te gebruiken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:27 schreef matthijst het volgende:
Het komt nogal knullig en "kijk ons eens gek doen, met een controller" debiel over. Hij zal dr niet door gezonken zijn. Maar ik zie geen controllers in andere voertuigen, of vliegt Elon z'n raket er ook mee? Dus of het dan de aangewezen stuurmethode voor zoiets is...
Maar goed, hij drukt op de knop en dan gaat hij naar beneden, dus weinig te sturen.
Ja, sommige robots wel inderdaad. Waarom niet. Het is een keuze, maar geen verplichting. In principe kun je ook je eigen bedieningsconsole maken, maar dat komt meestal wel op hetzelfde neer, dus waarom zou je? in bepaalde gevallen.quote:
https://www.ifixit.com/Gu(...)Wireless+Controller+(Without+Opening)/155527quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
om betrouwbare beproefde onderdelen te gebruiken.
Dit jaquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het gaat er gewoon om dat je geen tijd en effort moet steken in technologie die al bestaat. Zo'n duikboot ontwerpen en bouwen is natuurlijk een flinke operatie. Als je dat op een goeie en relatief tijdige manier wilt voltooien dan doe je er verstandig aan om betrouwbare beproefde onderdelen te gebruiken.
En iedere ROV of robot zit zo in elkaar. Die zitten allemaal vol met standaard servomotoren, microcontrollers, lioncellen en sensors die ook overal in gebruikt worden. Die ga je ook niet allemaal zelf ontwerpen en bouwen.
Je zou toch mogen verwachten dat het moederschip van waar de duikboot te water gelaten word ook dergelijke geluidsdetectoren heeft en inzet wanneer het nodig geacht wordt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:24 schreef matthijst het volgende:
A submarine search and rescue expert in Australia, Frank Owen, tells the BBC his “confidence went up by an order of magnitude” when he heard reports of banging being detected by floating sound detectors.
“There's a couple of reasons for that,” he explains. “Firstly, on board this craft is a retired French navy diver. He would know the protocol for trying to alert searching forces… on the hour and the half hour you bang like hell for three minutes.”
He says the sound signal being picked by a buoy close to the surface also suggests that the sub itself could be near or at the surface.
“Below about 180 metres, the water temperature drops very rapidly,” he explained. “That creates a layer that the [sonar signal] bounces off. But if you’re in the same depth water it tends to go quite straight.”
Even if Titan is at the surface, it will be difficult to spot. Very little of the small, white vessel sits above the water.
But using an array of sound-detecting buoys to triangulate the signal could narrow down its position.
Nu is het wel zo dat die controller in dat ding minder vaak en minder intensief gebruikt wordt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
https://www.ifixit.com/Gu(...)Wireless+Controller+(Without+Opening)/155527
https://www.coolblue.nl/e(...)ler-stick-drift.html
https://www.theverge.com/(...)ft-problem-explained
Super betrouwbaar idd
Als je er drie, vier of zelfs vijf in hebt liggen, wat zou er dan fout kunnen gaan?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
Nu is het wel zo dat die controller in dat ding minder vaak en minder intensief gebruikt wordt.
Zou ueberhaupt geen controller verwachten in zoiets.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je er drie, vier of zelfs vijf in hebt liggen, wat zou er dan fout kunnen gaan?
En wat zou het aan tijd en geld kosten om dat in eigen beheer te ontwerpen en bouwen. Denk je dan dat je eigen controllers betrouwbaarder zouden zijn?
KISS - Keep It Simple S.....
Als het betrouwbaar is: ja. Maar als je bv slim denkt te zijn en een gamepad die op magneet tech werkt pakt maar niet weet hoe die reageert diep onder water, zit je daar met 5 controllers die het niet doenquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je er drie, vier of zelfs vijf in hebt liggen, wat zou er dan fout kunnen gaan?
En wat zou het aan tijd en geld kosten om dat in eigen beheer te ontwerpen en bouwen. Denk je dan dat je eigen controllers betrouwbaarder zouden zijn?
KISS - Keep It Simple S.....
Als iemand een mobiele telefoon bij heeft kan dat signaal misschien opgevangen worden. Een typische telefoon kan blijkbaar (in optimale omstandigheden) een connectie maken met een cell tower op 60 km afstand, dus het reikt alvast ver genoeg.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
maar als tie drijft heeft ie weer wifi.
Ik weet niet of onder water in een oceaan ver van cell towers af als optimale omstandigheid kan worden gezienquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als iemand een mobiele telefoon bij heeft kan dat signaal misschien opgevangen worden. Een typische telefoon kan blijkbaar (in optimale omstandigheden) een connectie maken met een cell tower op 60 km afstand, dus het reikt alvast ver genoeg.
"Earlier the US Coast Guard confirmed that an aircraft had picked up noise from the ocean - but Mauger said there were a lot of metal objects at the Titanic site that could have been causing the banging"quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:01 schreef matthijst het volgende:
Live stream![]()
https://www.bbc.com/news/live/world-us-canada-65967464
Negatief ventje aan het woord.
Wanneer ie aan het oppervlak drijft. De militaire vliegtuigen waarmee gezocht wordt hebben waarschijnlijk apparatuur waarmee zo'n signaal opgevangen kan worden.quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet niet of onder water in een oceaan ver van cell towers af als optimale omstandigheid kan worden gezien
Met 4km water boven je en een dikke laag carbon?quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als iemand een mobiele telefoon bij heeft kan dat signaal misschien opgevangen worden. Een typische telefoon kan blijkbaar (in optimale omstandigheden) een connectie maken met een cell tower op 60 km afstand, dus het reikt alvast ver genoeg.
Als ie aan het oppervlak drijftquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Met 4km water boven je en een dikke laag carbon?
Gezien de maker zo slim was om dat ding wit/blauw te maken zullen we het nooit weten. Valt niet echt op zoquote:Op woensdag 21 juni 2023 14:57 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als ie aan het oppervlak drijft
quote:Op woensdag 21 juni 2023 14:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Als het betrouwbaar is: ja. Maar als je bv slim denkt te zijn en een gamepad die op magneet tech werkt pakt maar niet weet hoe die reageert diep onder water, zit je daar met 5 controllers die het niet doen
NASA gebruikte heel lang cpu's die al zo traag als dikke stront waren, maar wel betrouwbaar. Dat laatste is key hier: en dat zijn gamecontrollers niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |