SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Zoveel verschillen in ons landje.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb net gefietst, heel langzaam, en ik kwam bezweet thuis. Niks lekker koel, het is verschrikkelijk.
Als je lekker stil zit op een loungebank snap ik wel dat het lekker is jaquote:
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand watquote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Nattekat het volgende:
Zoals het er nu uit ziet krijgt het noorden aan het einde van de avond de meest heftige terreurbuien over zich heen. Bow echo genot.
op buienradar zie je het aankomen, geniet van de verkoeling vannachtquote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef de_boswachter het volgende:
Hier in Limburg staat iets op voor 2 uur vannacht. Raampje open en wachten tot wat vochtigs me wekt
Wacht maar, het Westerse schild is nog niet actief,quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand wat
Het westen krijgt nooit wat. Onmogelijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand wat
Ik zit waarschijnlijk training te geven in een sportzaal zonder ramen als het hier over komt. Dat is het schildquote:Op maandag 19 juni 2023 23:26 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Wacht maar, het Westerse schild is nog niet actief,
@:nattekat, schiet is op joh
Als je lekker fietst raak je automatisch bezweet als je een beetje doorfietst. Luie aap.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je lekker stil zit op een loungebank snap ik wel dat het lekker is ja
Ik deed het juist rustig aan omdat ik net gedouchet had en niet weer helemaal bezweet wilde rakenquote:Op maandag 19 juni 2023 23:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je lekker fietst raak je automatisch bezweet als je een beetje doorfietst. Luie aap.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is deze dan?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is deze dan?![]()
[ afbeelding ]
quote:A level 2 was issued for S and E France, N Switzerland, and S Germany mainly for large to locally very large hail, severe to locally extreme wind gusts, and to a lesser extent for excessive precipitation (the latter especially for S France).
A level 2 was issued for NE France and parts of BeNeLux mainly for large hail, severe wind gusts, and heavy precipitation. A tornado cannot be excluded.
En volgens mij helemaal niets gekregenquote:Op maandag 19 juni 2023 23:25 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
op buienradar zie je het aankomen, geniet van de verkoeling vannacht
*doet airco aan*
Weer?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Weer niks in Limburg.. hopelijk vanavond dan
Uitgaande van de gesimuleerde neerslaganimatie vind ik vanavond rond 21:00u een mooie tijd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Harmonie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen krijgt nooit wat. Onmogelijk.
Jullie mogen die tornado, doe ons de regen en het onweer maarquote:A level 2 was issued for NE France and parts of BeNeLux mainly for large hail, severe wind gusts, and heavy precipitation. A tornado cannot be excluded.
En de grote hagelstenen, laat die ook maar ver uit mijn buurt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Jullie mogen die tornado, doe ons de regen en het onweer maar
Koeler weer komt er al eerder binnen rollen gelukkigquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Laat die buien maar een uurtje of 2 eerder komen. Echt een schroeidag vandaag, dus die verkoeling kan niet vroeg genoeg beginnen.
Daarna weer wat betere nachttemperaturen hoop ik (vind nu alles onder de 19 al fris genoeg).
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:29 schreef Revanches het volgende:
Hopelijk gaat het vanavond losnu al zin in
Kan ik je horloge een keertje lenen? Kookt ie ook?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.
Mijn horloge zit vastgesmeed. Kookt beter ook dan mijn telefoon. Die kan maar 12 uur vooruit kijken. Is maar beter voor de Veluwe ook:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan ik je horloge een keertje lenen? Kookt ie ook?
Uiteraard. Of prachtig onweer, of leedvermaak van iedereen die niets krijgt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:20 schreef ieniminimuis het volgende:
De belangrijkste vraag van vandaag is natuurlijk wel: moet ik nog popcorn halen?
Welke app gebruik je?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Mijn horloge zit vastgesmeed. Kookt beter ook dan mijn telefoon. Die kan maar 12 uur vooruit kijken. Is maar beter voor de Veluwe ook:
[ afbeelding ]
Oh, slechts code geel. Dan zal het dus allemaal wel meevallen.quote:
Er kwam gisteravond op de radar een forse plak regen aan die ons zou treffen vroeg in de nacht. Maar niks.quote:
Kan nog aangepast worden. Estofex level 2 is meestal niet voor niks.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh, slechts code geel. Dan zal het dus allemaal wel meevallen.
Doen ze ook meestal pas uren van te voren code oranje/rood.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan nog aangepast worden. Estofex level 2 is meestal niet voor niks.
Timing kan wel echt verkeerd zijn voor de avondspits. Als die buien rond 16u beginnen te ontstaan in het zuidenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Doen ze ook meestal pas uren van te voren code oranje/rood.
laten we het hopen van nietquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:43 schreef Papabear het volgende:
Hier in Wognum (Kop van N-Holland) wordt vanavond tussen 22:00 en 0:00 uur iets van 14mm verwacht.
Zul je zien dat de buien zoals bijna altijd een uurtje van tevoren richting het IJsselmeer trekken
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
Het goede nieuws is
zomerse weer houdt aan
Na donderdag is het vrijdag en in het weekend weer overwegend droog met flink wat zon en opnieuw oplopende temperaturen. Vaak komt het kwik tussen 25 en 28 graden uit, maar op zondag komt in het zuiden de tropische grens van 30 graden ook weer in zicht.
Echt goed nieuws jaquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
Het goede nieuws is
zomerse weer houdt aan
Na donderdag is het vrijdag en in het weekend weer overwegend droog met flink wat zon en opnieuw oplopende temperaturen. Vaak komt het kwik tussen 25 en 28 graden uit, maar op zondag komt in het zuiden de tropische grens van 30 graden ook weer in zicht.
Vanaf half oktober weer 6 maandenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik wil 2 weken 15 graden met regen als compensatie nu
Mooi! Dan kan de reeks zomerse dagen zich voortzettenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
Het goede nieuws is
zomerse weer houdt aan
Modellen zijn het echt niet eens. Ik verwacht zelf dat het tegen einde middag gaat ontploffen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze laat het veel vroeger overtrekken dan Harmonie.
Mijn geluk kennende zal het wel tussen 18:00 en 19:00 zijn, dat is het betrouwbaarste model.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Modellen zijn het echt niet eens. Ik verwacht zelf dat het tegen einde middag gaat ontploffen.
Onweer laat zich niet voorspellen tot het er al is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:08 schreef Perrin het volgende:
Best opvallend dat een paar uur van tevoren de modellen veel verschillen van elkaar
Reken maar op weinig, dan valt het altijd mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:15 schreef Arizona het volgende:
Ben benieuwd wat we nu gaan krijgen in Twente.
Aldus de gemiddelde Feyenoord-supporter.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Reken maar op weinig, dan valt het altijd mee.
Dat klinkt niet echt als een veilige situatie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Papabear het volgende:
De onderzeeër van OceanGate is van buitenaf vergrendeld met bouten en de mensen aan boord kunnen er niet uit tenzij ze worden vrijgelaten door een externe bemanning, aldus een voormalige passagier. Dat meldt Sky News.
David Pogue, die afgelopen zomer met het schip reisde, vertelde dat aan de BBC: "Er is geen manier om eruit te komen, zelfs niet als je op eigen kracht naar boven komt. Je kunt niet uit de onderzeeër zonder dat mensen aan de buitenkant je eruit laten."
Hij zei tevens dat het duidelijk is dat de communicatie tussen de bemanning in de onderzeeër en die aan land verbroken is en dat er momenteel "geen manier" is om contact op te nemen met het schip.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Benieuwd wat voor effect dat op het weer heeft.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:40 schreef Papabear het volgende:
De onderzeeër van OceanGate is van buitenaf vergrendeld met bouten en de mensen aan boord kunnen er niet uit tenzij ze worden vrijgelaten door een externe bemanning, aldus een voormalige passagier. Dat meldt Sky News.
David Pogue, die afgelopen zomer met het schip reisde, vertelde dat aan de BBC: "Er is geen manier om eruit te komen, zelfs niet als je op eigen kracht naar boven komt. Je kunt niet uit de onderzeeër zonder dat mensen aan de buitenkant je eruit laten."
Hij zei tevens dat het duidelijk is dat de communicatie tussen de bemanning in de onderzeeër en die aan land verbroken is en dat er momenteel "geen manier" is om contact op te nemen met het schip.
https://www.telegraaf.nl/(...)den-titanic-duikboot
Oepsquote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor effect dat op het weer heeft.
Ik voermoed plaatselijk een erg hoge luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Benieuwd wat voor effect dat op het weer heeft.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 11:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik voermoed plaatselijk een erg hoge luchtvochtigheid.
Vervolg:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 06:59 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De control van GFS verwacht een enorme waterbom voor donderdag.
En volgende week is de control-run in een herfststemming.
Purple rainquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat Buienradar nog een kleur na rood had.
Ik heb al sinds gisteravond de airco aan staan hier en ik ben niet van plan om hem uit te zetten tot het gaat regenenquote:
half 6 alweer voorbij.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:01 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wist niet dat Buienradar nog een kleur na rood had.
CAPE wordt berekend om de zoveel tijd dacht ik, net als de voorspellende modellen?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:00 schreef hangtime het volgende:
Zijn er ook ergens kaarten beschikbaar met actuele CAPE waardes?
Hier kun je het ook zien van verschillende modellen:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
CAPE wordt berekend om de zoveel tijd dacht ik, net als de voorspellende modellen?
http://weerlive.nl/index.php?pagina=cape
Dat kan alleen gemeten worden met weerballonnen, en het knmi laat die enkel om middernacht de lucht in.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:00 schreef hangtime het volgende:
Zijn er ook ergens kaarten beschikbaar met actuele CAPE waardes?
Alle ramen open genot.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Nieuwste run. Begint rond 15hr/16hr in het zuidwesten al. En dan koelt het ook gelijk hard af. Je ziet als je per uur vooruit kijkt, de verkoeling snel het land in trekken. Vanaf 20hr is het overal een graad of 18, tot morgenvroeg.
Breda, Tilburg, Eindhoven krijgen dieprood voor de kiezen na het avondetenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier kun je het ook zien van verschillende modellen:
https://meteologix.com/nl(...)/20230620-1100z.html
In mijn herinnering was er ooit 3600/3700 in periode 2008-2012 ofzo, maar kan net zo goed mis zitten. Wat is het record in Nederland?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:17 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Lokaal dus boven de 2000, die heb ik echt al lang niet meer gezien in Nederland.
2012 was dat volgens mij, op de dag dat we bijna dat oeroude temperatuurrecord verbroken. Alleen is er toen geen druppel gevallen ondanks die gigantische instabiliteit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In mijn herinnering was er ooit 3600/3700 in periode 2008-2012 ofzo, maar kan net zo goed mis zitten. Wat is het record in Nederland?
Oei spannend ik woon in Tilburg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Breda, Tilburg, Eindhoven krijgen dieprood voor de kiezen na het avondeten
Eind augustus 2015 was wel heftig.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Was toch ook een keer een nacht vol met onweer en ontladingen waarbij zo'n beetje heel Nederland wakker lag
Dat was echt de mooiste onweer ooit.
Ik sliep er gewoon doorheen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Was toch ook een keer een nacht vol met onweer en ontladingen waarbij zo'n beetje heel Nederland wakker lag
Dat was echt de mooiste onweer ooit.
Ik zou die laatste f ook in de [img] tags zetten.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
Volgens mij is dit de hoogste CAPE waargenomen met ballon in de VS #itsover9000
[ afbeelding ]f
In de VS heb je dan meteen tornado's ook enzoquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
Volgens mij is dit de hoogste CAPE waargenomen met ballon in de VS #itsover9000
[ afbeelding ]
Ik denk dat je 25-26 mei 2009 bedoeld. Dat was echt het tofste onweer ooit en bleef maar doorgaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Dat was echt het mooiste onweer ooit.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik denk dat je 25-26 mei 2009 bedoeld. Dat was echt het tofste onweer ooit en bleef maar doorgaan.
Klopt, dat begon al om 23.00 of zo en om 07.00 de volgende ochtend ging het nog los.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik denk dat je 25-26 mei 2009 bedoeld. Dat was echt het tofste onweer ooit en bleef maar doorgaan.
Hier kunnen ook gewoon tornado's ontstaan als de omstandigheden goed zijn. En dat gaat in het noorden het geval zijn vandaag.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de VS heb je dan meteen tornado's ook enzo
In Nederland ook hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de VS heb je dan meteen tornado's ook enzo
Worden de krakkemikkige aardbevinghuisjes verwoest door een tornado vanavond ja?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier kunnen ook gewoon tornado's ontstaan als de omstandigheden goed zijn. En dat gaat in het noorden het geval zijn vandaag.
Of zo'n valwind zoals gister in Frankrijk..quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef hangtime het volgende:
[..]
In Nederland ook hoor.
F4/F5 zelfs.
Alleen al tijdje niet meer voorgekomen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tornado_(wervelwind)
Gaat heel erg afhangen van welk model gelijk krijgt. Als alle energie nog steeds beschikbaar is als de buien in het noorden aan komen, en er zit nog een beetje structuur in, dan heb je alle ingredienten. Er lijkt alleen totaal geen structuur in die buien te zitten, de echte ellende is voor het oosten, meer richting Duitsland.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Worden de krakkemikkige aardbevinghuisjes verwoest door een tornado vanavond ja?
RIP Zwarte Woud.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaat heel erg afhangen van welk model gelijk krijgt. Als alle energie nog steeds beschikbaar is als de buien in het noorden aan komen, en er zit nog een beetje structuur in, dan heb je alle ingredienten. Er lijkt alleen totaal geen structuur in die buien te zitten, de echte ellende is voor het oosten, meer richting Duitsland.
Zelfs in de VS kan je alle ingredienten voor tornado's hebben zonder dat er ook maar één supercell te zien isquote:
Dat is het trolbuitje. Een voorproefje die even wat extra vocht de atmosfeer in werpt voor z'n grote broer die erachteraan komt. Die grote broer komt uit de richting van Amiens.quote:
Idd, zag het in HARMONIE dat deze ook gewoon de zee op gaat volgens verwachting. Daarachter komt idd de grote broer. Die staat te trappelen om over een uurtje of 3 het land in te knallen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het trolbuitje. Een voorproefje die even wat extra vocht de atmosfeer in werpt voor z'n grote broer die erachteraan komt. Die grote broer komt uit de richting van Amiens.
De wolken die over Nederland gaat trekken ontstaan over een paar uur boven Noord-Frankrijk en Belgie als ik het goed zie?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Idd, zag het in HARMONIE dat deze ook gewoon de zee op gaat volgens verwachting. Daarachter komt idd de grote broer. Die staat te trappelen om over een uurtje of 3 het land in te knallen.
De temperaturen in het zuidwesten en in het midden vluchten wel weg.quote:
quote:Code oranje: Later vanmiddag en vanavond zware onweersbuien
Vanaf ca. 15 uur bereiken zware onweersbuien het zuidwesten. De onweersbuien bewegen verder noordoostwaarts over Nederland. Bij de buien kan veel neerslag in korte tijd vallen. Ook zijn hagelstenen van circa 2 cm mogelijk en plaatselijk kunnen zware windstoten van 80 km/uur voorkomen.
De onweersbuien zullen aan het einde van de avond het noordoosten verlaten.
Hierdoor kan schade en gevaar ontstaan als gevolg van wateroverlast, grote hagelstenen, omvallende bomen, rondvliegende voorwerpen en blikseminslag
De felste buien vermijden Twente weer vakkundig!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/
Nieuwste run. Begint rond 15hr/16hr in het zuidwesten al. En dan koelt het ook gelijk hard af. Je ziet als je per uur vooruit kijkt, de verkoeling snel het land in trekken. Vanaf 20hr is het overal een graad of 18, tot morgenvroeg.
@Haags zal het dan tochquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:12 schreef LTVDK het volgende:
Inmiddels code oranje voor de zuidelijke provincies
[ afbeelding ]
Toen ik het net over het noorden had, had ik het vooral over Drenthequote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ok ook de rest nu behalve noorden
Gaat hard opeens, komt het natuurlijk precies tijdens de avondspits op een dinsdag, dat gaat een zooitje wordenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ok ook de rest nu behalve noorden
Code Oranje broquote:
Oei sterkte, heb mijn zoon maar afgemeld van BSO waarvandaan hij normaalgesproken naar huis fietst.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:15 schreef Papabear het volgende:
Volgens de huidige voorspelling van buienradar rij ik dus middenin dat onweer (18:45) met m'n zoontje van zwemles naar huis.
Ik kijk het nog even aan, anders blijven we wel thuis.
Het is maar een kwartiertje rijden, maar toch
Rondvliegende voorwerpenquote:
Hij zwemt van 17:00 tot 18:30 uur. Dan nog afdrogen en omkleden natuurlijk. Ik kijk het nog even aan tot 16:00 uur of zo. Als er dan geen verandering is, dan meld ik hem wel af.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oei sterkte, heb mijn zoon maar afgemeld van BSO waarvandaan hij normaalgesproken naar huis fietst.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Rondvliegende voorwerpen.
<insert Twister.gif>
Wilde net zeggen, gelijk die site weer overbelastquote:
Zuid-Holland en Zeeland liggen niet aan de westkust?quote:
Vrees ook wel voor wat meer dan een paar weggewaaide trampolines.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:25 schreef byah het volgende:
In before omvallende bomen. Een jaar of 5 geleden was er ook zo'n dag in de zomer dat er hier ineens 2 bomen omvielen die daar al zeker 40 jaar stonden.
Nee, dat is de zuidkust.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zuid-Holland en Zeeland liggen niet aan de westkust?
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:21 schreef Papabear het volgende:
[..]
Hij zwemt van 17:00 tot 18:30 uur. Dan nog afdrogen en omkleden natuurlijk. Ik kijk het nog even aan tot 16:00 uur of zo. Als er dan geen verandering is, dan meld ik hem wel af.
Ik ga niet de ellende opzoeken als het niet nodig is.
En jij dus ook niet, heel verstandig
Met mazzel net voor de bui uit. En anders hurken in een greppel en hopen op het beste.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rond half zes op fiets naar huis hier, ZO Brabant.
Zal erom hangen?
Voor een code oranje? Nooit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?
Wel binnen (Hoogwoud). En de avondles is dus afgelopen op het moment dat het gaat losbarstenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?
Natte dochtersquote:
Het is ook erg benauwd. Ook in het westen @Zipportalquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Dauwpunt ligt momenteel hoger dan Harmonie voorspelde, en Harmonie was al het meest belachelijke model. Normaal gesproken op dit soort dagen is dit het moment dat het tegen valt, maar het is juist beter dan verwacht.
Onderliggend lijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het is ook erg benauwd. Ook in het westen @:zipportal
We hebben niet eens een zuidkust.quote:
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.quote:
Jawel, volledig zelfs.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.
Anders had het wel West-Holland geheten hè.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:52 schreef Papabear het volgende:
Buienradar weet niet wat 'ie moet verwachten.
Kijk je op de 3-uurs kaart, dan is er om 16:30 nog helemaal niks aan de hand.
Kijk je op de 8-uurs kaart, dan zijn Zeeland en Brabant om 16:30 al ontploft
Buienradar heeft zelf geen model of echt eigen verwachting he, die nemen de data uit de modellen over, volgens mij standaard ECMWF model voor voorspellingen. Bij 2/3 uurs voorspelling trekken ze de bui gewoon door zonder enige natuurkundige basis of weermodel maar gewoon op hoe de bui zich hiervoor ontwikkelde mathematisch gezien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Vies benauwd, code oranje, maar buienradar geeft wat druppeltjes aan.
Buienradar is Harmonie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Buienradar heeft zelf geen model of echt eigen verwachting he, die nemen de data uit de modellen over, volgens mij standaard ECMWF model voor voorspellingen. Bij 2/3 uurs voorspelling trekken ze de bui gewoon door zonder enige natuurkundige basis of weermodel maar gewoon op hoe de bui zich hiervoor ontwikkelde mathematisch gezien.
waar is hierquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwart voor vier gaat het hier los, volgens buienradar.
15:45: 0,8 mm
15:50: 25,1 mm
15:55: 55,8 mm
16:00: 56,3 mm
16:05: 15,4 mm
16:10: 9,0 mm
16:15: 6,9 mm
16:20: 2,8 mm
Bij mij thuis, Middelburg, al ziet buienradar mijn locatie als Oost-Souburgquote:
Voor de buienverwachting. Harmonie gaat niet verder dan 48 uur volgens mijquote:
Ok dacht al, dan zal de rest op lange termijn wel ECWMF zijn gok ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de buienverwachting. Harmonie gaat niet verder dan 48 uur volgens mij
Ohh dat is snel al. Sterkte!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwart voor vier gaat het hier los, volgens buienradar.
15:45: 0,8 mm
15:50: 25,1 mm
15:55: 55,8 mm
16:00: 56,3 mm
16:05: 15,4 mm
16:10: 9,0 mm
16:15: 6,9 mm
16:20: 2,8 mm
Thanks. Ik laat het weten of ik het overleef.quote:
Ik woon ook in Middelburg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij mij thuis, Middelburg, al ziet buienradar mijn locatie als Oost-Souburg.
Jij ook sterkte dan maarquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik woon ook in Middelburg.![]()
Aangenaam.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik woon ook in Middelburg.![]()
Aangenaam.
Er is een schoolklas bezig daarquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:06 schreef d.k. het volgende:
Op de webcam op de Brouwersdam zie je de buien boven België al mooi hangen. Kijkt goed donker.
Ik zie wel een of ander bedrijfsuitje met teambuilding-activiteiten op het strand.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:06 schreef d.k. het volgende:
Op de webcam op de Brouwersdam zie je de buien boven België al mooi hangen. Kijkt goed donker.
Wordt ingezoemd op een behoorlijk dik iemand die heel moeilijk zit te lopenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie wel een of ander bedrijfsuitje met teambuilding-activiteiten op het strand.
Lopen kan je ook beter staand doen ipv zittend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt ingezoemd op een behoorlijk dik iemand die heel moeilijk zit te lopen
In de verte twijfel ik nog een beetje, maar onderin lijkt idd meer een bedrijfsuitje.quote:
Oh, dus toch dat lijntjequote:
Het onweer moet nog ontwikkelen Hansquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef warhamstr het volgende:
Alles gaat er links langs. Jammer hoor. Vanavond tuin weer sproeien.
Dat begrijp ik Henk. Maar ik heb mijn tweijfels.quote:
Dit is echt elk jaar bij onweer. Er zijn nog geen buien op de radar dus we krijgen geen onweer. Nee, dat onweer is nog niet ontwikkelt op dit moment, die buien moeten nog ontstaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:31 schreef warhamstr het volgende:
Alles gaat er links langs. Jammer hoor. Vananvond weer sproeien.
[..]
Dat begrijp ik Henk. Maar ik heb mijn tweijfels.
En dan ook nog tijdens de spits. Lekker thuisblijven iddquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Zorro het volgende:
Ik had een afspraak om 17:00 vanuit het zuiden naar Utrecht. En dan zeker in de grootste ellende naar huis rijden of zo? Of ja, naar huis stilstaan vooral denk ik.
Mooi niet. Afgezegd.
Inmiddels iedereen geëvacueerdquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:30 schreef Melleyn het volgende:
https://www.depiraat.nl/webcam/
Voorlopig nog mensen op het strand in Cadzand-Bad
Het is nasty ja.quote:
In de airco zitten, nooit geprobeerd eigenlijkquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier in de airco is het best lekker nog.
stream niet meer beschikbaar, dus rip Cadzand-Bad.quote:
Altijd leuk, mensen die blind en heilig op de radar voorspelling vertrouwenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is echt elk jaar bij onweer. Er zijn nog geen buien op de radar dus we krijgen geen onweer. Nee, dat onweer is nog niet ontwikkelt op dit moment, die buien moeten nog ontstaan.
[ afbeelding ]
Is dat zoiets als dit?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Altijd leuk, mensen die blind en heilig op de radar voorspelling vertrouwen
En dan gewoon stug een barbeque organiseren. En later klagen dat ze niet eens drie uur vooruit kunnen voorspellen, maar wel het klimaat over 30 jaar weten
Z'n staart komt net over land. De echte buien zullen nu dus wel iets verder naar het oosten zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:01 schreef Tjacka het volgende:
Maar dit is nog niet eens de echte bui toch? Deze zou in de zee moeten belanden?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Z'n staart komt net over land. De echte buien zullen nu dus wel iets verder naar het oosten zijn.
Nee, ik houd het allemaal voor mijzelf.quote:
Wat? Dat is lokale tijd voor ons.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Tijd in Z dus je moet er 2 uur vanaf halen
Zijn die in 15 CEST of 15 UTC/Z ?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik de kaart van 15hr HARMONIE er bij pak en de huidige radar, lijkt het allemaal wat eerder te komen. Er ontstaat ook elders wat ten oosten van die bui.
Zulu is bij optellen toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Tijd in Z dus je moet er 2 uur vanaf halen
13Z (dus 15hr).quote:
Dat is toch al eens gebeurd? Hebben we ervaring mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:26 schreef ondeugend het volgende:
Straks verliezen we Zeeland!
Zo vast zit Zeeland immers niet
De vraag is dan; Halen we ze weer terug of niet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is toch al eens gebeurd? Hebben we ervaring mee.
Omroep Zeeland is nog in de luchtquote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
In Zeeland wordt de eerste wateroverlast al gemeld
Nah, ik vind het wel prettig als het wat minder ver rijden naar de kust is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De vraag is dan; Halen we ze weer terug of niet?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:44 schreef Haags het volgende:
Wilders zal trots zijn, heel Zeeland bijna blank.
Inderdaad, zag het ook. Dat begint flink te knallen nu.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
Het horizontale lijntje lijkt ook te activeren nu.
Zuid-Limburg kan de boot wel eens missen als ik naar bepaalde modellen kijk....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:57 schreef MichaelPallada het volgende:
Hier in het diepe zuiden ook code geel verwacht, nog niets in de buurt dus ik ben benieuwd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |