SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Zoveel verschillen in ons landje.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb net gefietst, heel langzaam, en ik kwam bezweet thuis. Niks lekker koel, het is verschrikkelijk.
Als je lekker stil zit op een loungebank snap ik wel dat het lekker is jaquote:
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand watquote:Op maandag 19 juni 2023 23:21 schreef Nattekat het volgende:
Zoals het er nu uit ziet krijgt het noorden aan het einde van de avond de meest heftige terreurbuien over zich heen. Bow echo genot.
op buienradar zie je het aankomen, geniet van de verkoeling vannachtquote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef de_boswachter het volgende:
Hier in Limburg staat iets op voor 2 uur vannacht. Raampje open en wachten tot wat vochtigs me wekt
Wacht maar, het Westerse schild is nog niet actief,quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand wat
Het westen krijgt nooit wat. Onmogelijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ja ja... en morgen is alles voor het westen of krijgt niemand wat
Ik zit waarschijnlijk training te geven in een sportzaal zonder ramen als het hier over komt. Dat is het schildquote:Op maandag 19 juni 2023 23:26 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Wacht maar, het Westerse schild is nog niet actief,
@:nattekat, schiet is op joh
Als je lekker fietst raak je automatisch bezweet als je een beetje doorfietst. Luie aap.quote:Op maandag 19 juni 2023 23:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je lekker stil zit op een loungebank snap ik wel dat het lekker is ja
Ik deed het juist rustig aan omdat ik net gedouchet had en niet weer helemaal bezweet wilde rakenquote:Op maandag 19 juni 2023 23:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als je lekker fietst raak je automatisch bezweet als je een beetje doorfietst. Luie aap.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is deze dan?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 01:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is deze dan?![]()
[ afbeelding ]
quote:A level 2 was issued for S and E France, N Switzerland, and S Germany mainly for large to locally very large hail, severe to locally extreme wind gusts, and to a lesser extent for excessive precipitation (the latter especially for S France).
A level 2 was issued for NE France and parts of BeNeLux mainly for large hail, severe wind gusts, and heavy precipitation. A tornado cannot be excluded.
En volgens mij helemaal niets gekregenquote:Op maandag 19 juni 2023 23:25 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
op buienradar zie je het aankomen, geniet van de verkoeling vannacht
*doet airco aan*
Weer?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Weer niks in Limburg.. hopelijk vanavond dan
Uitgaande van de gesimuleerde neerslaganimatie vind ik vanavond rond 21:00u een mooie tijd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 07:12 schreef Houtenbeen het volgende:
Harmonie
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 juni 2023 23:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het westen krijgt nooit wat. Onmogelijk.
Jullie mogen die tornado, doe ons de regen en het onweer maarquote:A level 2 was issued for NE France and parts of BeNeLux mainly for large hail, severe wind gusts, and heavy precipitation. A tornado cannot be excluded.
En de grote hagelstenen, laat die ook maar ver uit mijn buurt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
Jullie mogen die tornado, doe ons de regen en het onweer maar
Koeler weer komt er al eerder binnen rollen gelukkigquote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
Laat die buien maar een uurtje of 2 eerder komen. Echt een schroeidag vandaag, dus die verkoeling kan niet vroeg genoeg beginnen.
Daarna weer wat betere nachttemperaturen hoop ik (vind nu alles onder de 19 al fris genoeg).
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:29 schreef Revanches het volgende:
Hopelijk gaat het vanavond losnu al zin in
Kan ik je horloge een keertje lenen? Kookt ie ook?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens mijn horloge hier vanaf 15u onweer. We gaan het zien.
Mijn horloge zit vastgesmeed. Kookt beter ook dan mijn telefoon. Die kan maar 12 uur vooruit kijken. Is maar beter voor de Veluwe ook:quote:Op dinsdag 20 juni 2023 08:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan ik je horloge een keertje lenen? Kookt ie ook?
Uiteraard. Of prachtig onweer, of leedvermaak van iedereen die niets krijgt.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:20 schreef ieniminimuis het volgende:
De belangrijkste vraag van vandaag is natuurlijk wel: moet ik nog popcorn halen?
Welke app gebruik je?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:10 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Mijn horloge zit vastgesmeed. Kookt beter ook dan mijn telefoon. Die kan maar 12 uur vooruit kijken. Is maar beter voor de Veluwe ook:
[ afbeelding ]
Oh, slechts code geel. Dan zal het dus allemaal wel meevallen.quote:
Er kwam gisteravond op de radar een forse plak regen aan die ons zou treffen vroeg in de nacht. Maar niks.quote:
Kan nog aangepast worden. Estofex level 2 is meestal niet voor niks.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Oh, slechts code geel. Dan zal het dus allemaal wel meevallen.
Doen ze ook meestal pas uren van te voren code oranje/rood.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan nog aangepast worden. Estofex level 2 is meestal niet voor niks.
Timing kan wel echt verkeerd zijn voor de avondspits. Als die buien rond 16u beginnen te ontstaan in het zuidenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Doen ze ook meestal pas uren van te voren code oranje/rood.
laten we het hopen van nietquote:Op dinsdag 20 juni 2023 09:43 schreef Papabear het volgende:
Hier in Wognum (Kop van N-Holland) wordt vanavond tussen 22:00 en 0:00 uur iets van 14mm verwacht.
Zul je zien dat de buien zoals bijna altijd een uurtje van tevoren richting het IJsselmeer trekken
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
Het goede nieuws is
zomerse weer houdt aan
Na donderdag is het vrijdag en in het weekend weer overwegend droog met flink wat zon en opnieuw oplopende temperaturen. Vaak komt het kwik tussen 25 en 28 graden uit, maar op zondag komt in het zuiden de tropische grens van 30 graden ook weer in zicht.
Echt goed nieuws jaquote:Op dinsdag 20 juni 2023 10:20 schreef INViCTuS het volgende:
Het goede nieuws is
zomerse weer houdt aan
Na donderdag is het vrijdag en in het weekend weer overwegend droog met flink wat zon en opnieuw oplopende temperaturen. Vaak komt het kwik tussen 25 en 28 graden uit, maar op zondag komt in het zuiden de tropische grens van 30 graden ook weer in zicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |