Oei sterkte, heb mijn zoon maar afgemeld van BSO waarvandaan hij normaalgesproken naar huis fietst.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:15 schreef Papabear het volgende:
Volgens de huidige voorspelling van buienradar rij ik dus middenin dat onweer (18:45) met m'n zoontje van zwemles naar huis.
Ik kijk het nog even aan, anders blijven we wel thuis.
Het is maar een kwartiertje rijden, maar toch
Rondvliegende voorwerpenquote:
Hij zwemt van 17:00 tot 18:30 uur. Dan nog afdrogen en omkleden natuurlijk. Ik kijk het nog even aan tot 16:00 uur of zo. Als er dan geen verandering is, dan meld ik hem wel af.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oei sterkte, heb mijn zoon maar afgemeld van BSO waarvandaan hij normaalgesproken naar huis fietst.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Rondvliegende voorwerpen.
<insert Twister.gif>
Wilde net zeggen, gelijk die site weer overbelastquote:
Zuid-Holland en Zeeland liggen niet aan de westkust?quote:
Vrees ook wel voor wat meer dan een paar weggewaaide trampolines.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:25 schreef byah het volgende:
In before omvallende bomen. Een jaar of 5 geleden was er ook zo'n dag in de zomer dat er hier ineens 2 bomen omvielen die daar al zeker 40 jaar stonden.
Nee, dat is de zuidkust.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zuid-Holland en Zeeland liggen niet aan de westkust?
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:21 schreef Papabear het volgende:
[..]
Hij zwemt van 17:00 tot 18:30 uur. Dan nog afdrogen en omkleden natuurlijk. Ik kijk het nog even aan tot 16:00 uur of zo. Als er dan geen verandering is, dan meld ik hem wel af.
Ik ga niet de ellende opzoeken als het niet nodig is.
En jij dus ook niet, heel verstandig
Met mazzel net voor de bui uit. En anders hurken in een greppel en hopen op het beste.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Rond half zes op fiets naar huis hier, ZO Brabant.
Zal erom hangen?
Voor een code oranje? Nooit.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?
Wel binnen (Hoogwoud). En de avondles is dus afgelopen op het moment dat het gaat losbarstenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:28 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Binnen of buitenbad? (ook inwoner kop van Noord-Holland en zwem ook wel eens in je woonplaats). Misschien cancelen ze de zwemlessen nog wel?
Natte dochtersquote:
Het is ook erg benauwd. Ook in het westen @Zipportalquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Dauwpunt ligt momenteel hoger dan Harmonie voorspelde, en Harmonie was al het meest belachelijke model. Normaal gesproken op dit soort dagen is dit het moment dat het tegen valt, maar het is juist beter dan verwacht.
Onderliggend lijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het is ook erg benauwd. Ook in het westen @:zipportal
We hebben niet eens een zuidkust.quote:
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.quote:
Jawel, volledig zelfs.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.
Anders had het wel West-Holland geheten hè.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar liggen Zuid-Holland en Zeeland ook niet aan de westkust.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:52 schreef Papabear het volgende:
Buienradar weet niet wat 'ie moet verwachten.
Kijk je op de 3-uurs kaart, dan is er om 16:30 nog helemaal niks aan de hand.
Kijk je op de 8-uurs kaart, dan zijn Zeeland en Brabant om 16:30 al ontploft
Buienradar heeft zelf geen model of echt eigen verwachting he, die nemen de data uit de modellen over, volgens mij standaard ECMWF model voor voorspellingen. Bij 2/3 uurs voorspelling trekken ze de bui gewoon door zonder enige natuurkundige basis of weermodel maar gewoon op hoe de bui zich hiervoor ontwikkelde mathematisch gezien.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Vies benauwd, code oranje, maar buienradar geeft wat druppeltjes aan.
Buienradar is Harmonie.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Buienradar heeft zelf geen model of echt eigen verwachting he, die nemen de data uit de modellen over, volgens mij standaard ECMWF model voor voorspellingen. Bij 2/3 uurs voorspelling trekken ze de bui gewoon door zonder enige natuurkundige basis of weermodel maar gewoon op hoe de bui zich hiervoor ontwikkelde mathematisch gezien.
waar is hierquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwart voor vier gaat het hier los, volgens buienradar.
15:45: 0,8 mm
15:50: 25,1 mm
15:55: 55,8 mm
16:00: 56,3 mm
16:05: 15,4 mm
16:10: 9,0 mm
16:15: 6,9 mm
16:20: 2,8 mm
Bij mij thuis, Middelburg, al ziet buienradar mijn locatie als Oost-Souburgquote:
Voor de buienverwachting. Harmonie gaat niet verder dan 48 uur volgens mijquote:
Ok dacht al, dan zal de rest op lange termijn wel ECWMF zijn gok ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor de buienverwachting. Harmonie gaat niet verder dan 48 uur volgens mij
Ohh dat is snel al. Sterkte!quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwart voor vier gaat het hier los, volgens buienradar.
15:45: 0,8 mm
15:50: 25,1 mm
15:55: 55,8 mm
16:00: 56,3 mm
16:05: 15,4 mm
16:10: 9,0 mm
16:15: 6,9 mm
16:20: 2,8 mm
Thanks. Ik laat het weten of ik het overleef.quote:
Ik woon ook in Middelburg.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij mij thuis, Middelburg, al ziet buienradar mijn locatie als Oost-Souburg.
Jij ook sterkte dan maarquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik woon ook in Middelburg.![]()
Aangenaam.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik woon ook in Middelburg.![]()
Aangenaam.
Er is een schoolklas bezig daarquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:06 schreef d.k. het volgende:
Op de webcam op de Brouwersdam zie je de buien boven België al mooi hangen. Kijkt goed donker.
Ik zie wel een of ander bedrijfsuitje met teambuilding-activiteiten op het strand.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:06 schreef d.k. het volgende:
Op de webcam op de Brouwersdam zie je de buien boven België al mooi hangen. Kijkt goed donker.
Wordt ingezoemd op een behoorlijk dik iemand die heel moeilijk zit te lopenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie wel een of ander bedrijfsuitje met teambuilding-activiteiten op het strand.
Lopen kan je ook beter staand doen ipv zittend.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wordt ingezoemd op een behoorlijk dik iemand die heel moeilijk zit te lopen
In de verte twijfel ik nog een beetje, maar onderin lijkt idd meer een bedrijfsuitje.quote:
Oh, dus toch dat lijntjequote:
Het onweer moet nog ontwikkelen Hansquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:29 schreef warhamstr het volgende:
Alles gaat er links langs. Jammer hoor. Vanavond tuin weer sproeien.
Dat begrijp ik Henk. Maar ik heb mijn tweijfels.quote:
Dit is echt elk jaar bij onweer. Er zijn nog geen buien op de radar dus we krijgen geen onweer. Nee, dat onweer is nog niet ontwikkelt op dit moment, die buien moeten nog ontstaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:31 schreef warhamstr het volgende:
Alles gaat er links langs. Jammer hoor. Vananvond weer sproeien.
[..]
Dat begrijp ik Henk. Maar ik heb mijn tweijfels.
En dan ook nog tijdens de spits. Lekker thuisblijven iddquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:33 schreef Zorro het volgende:
Ik had een afspraak om 17:00 vanuit het zuiden naar Utrecht. En dan zeker in de grootste ellende naar huis rijden of zo? Of ja, naar huis stilstaan vooral denk ik.
Mooi niet. Afgezegd.
Inmiddels iedereen geëvacueerdquote:Op dinsdag 20 juni 2023 13:30 schreef Melleyn het volgende:
https://www.depiraat.nl/webcam/
Voorlopig nog mensen op het strand in Cadzand-Bad
Het is nasty ja.quote:
In de airco zitten, nooit geprobeerd eigenlijkquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier in de airco is het best lekker nog.
stream niet meer beschikbaar, dus rip Cadzand-Bad.quote:
Altijd leuk, mensen die blind en heilig op de radar voorspelling vertrouwenquote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is echt elk jaar bij onweer. Er zijn nog geen buien op de radar dus we krijgen geen onweer. Nee, dat onweer is nog niet ontwikkelt op dit moment, die buien moeten nog ontstaan.
[ afbeelding ]
Is dat zoiets als dit?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Altijd leuk, mensen die blind en heilig op de radar voorspelling vertrouwen
En dan gewoon stug een barbeque organiseren. En later klagen dat ze niet eens drie uur vooruit kunnen voorspellen, maar wel het klimaat over 30 jaar weten
Z'n staart komt net over land. De echte buien zullen nu dus wel iets verder naar het oosten zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:01 schreef Tjacka het volgende:
Maar dit is nog niet eens de echte bui toch? Deze zou in de zee moeten belanden?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Z'n staart komt net over land. De echte buien zullen nu dus wel iets verder naar het oosten zijn.
Nee, ik houd het allemaal voor mijzelf.quote:
Wat? Dat is lokale tijd voor ons.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Tijd in Z dus je moet er 2 uur vanaf halen
Zijn die in 15 CEST of 15 UTC/Z ?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik de kaart van 15hr HARMONIE er bij pak en de huidige radar, lijkt het allemaal wat eerder te komen. Er ontstaat ook elders wat ten oosten van die bui.
Zulu is bij optellen toch?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Tijd in Z dus je moet er 2 uur vanaf halen
13Z (dus 15hr).quote:
Dat is toch al eens gebeurd? Hebben we ervaring mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:26 schreef ondeugend het volgende:
Straks verliezen we Zeeland!
Zo vast zit Zeeland immers niet
De vraag is dan; Halen we ze weer terug of niet?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is toch al eens gebeurd? Hebben we ervaring mee.
Omroep Zeeland is nog in de luchtquote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:
In Zeeland wordt de eerste wateroverlast al gemeld
Nah, ik vind het wel prettig als het wat minder ver rijden naar de kust is.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:32 schreef ondeugend het volgende:
[..]
De vraag is dan; Halen we ze weer terug of niet?
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:44 schreef Haags het volgende:
Wilders zal trots zijn, heel Zeeland bijna blank.
Inderdaad, zag het ook. Dat begint flink te knallen nu.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:35 schreef Nattekat het volgende:
Het horizontale lijntje lijkt ook te activeren nu.
Zuid-Limburg kan de boot wel eens missen als ik naar bepaalde modellen kijk....quote:Op dinsdag 20 juni 2023 15:57 schreef MichaelPallada het volgende:
Hier in het diepe zuiden ook code geel verwacht, nog niets in de buurt dus ik ben benieuwd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |