abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209532887

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_209532908
Nog even over de rol van cameramensen, redacteuren, regisseurs en dergelijke: in mijn jongere jaren heb ik een freelance cameraman gekend, en als hij meende dat iets toch te erg was om te filmen, en zijn bazen hoorden dat er iets ergs was gebeurd en hij had er om "redenen van fatsoen" geen beeld van, dan kreeg hij de wind van voren.

Maar hij filmde niet voor live-uitzendingen.
Dus dan was het aan de redactie om het in de samenvatting/reportage niet te laten zien en het alleen te laten vermelden.
Zoals het bij Weylandt aan de regie was om bliksemsnel te switchen.

Het zou uiteraard kunnen dat de mores iets is veranderd en dat heden ten dage een dergelijk persoonlijk besluit ("ik ga dit niet filmen") nu veel meer wordt geaccepteerd.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209533040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De regie is bij Weylandt destijds echt niet 'snel geswitcht'. Die bleven er uitgebreid bij, zodat we allemaal mee konden genieten :{

Maar ook zoiets als de dodelijke crash van Ayrton Senna, no way dat dat tegenwoordig nog zo in beeld gebracht zou worden (logischerwijze). Van het ongeluk tot het in de helikopter laden weetikhet hoeveel later, alles was te zien, en dan ben je als mediamedewerker gewoon niet geschikt.
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.

Zoals ik al zei: de tijden zijn vermoedelijk veranderd.

Neem de crash van Hermann Maier in Nagano 1998 (ski-afdaling): de hele val werd gevolgd en gezien de ernst had het dodelijk kunnen zijn. Toch bleven we Maier in beeld zien. Misschien wist de regisseur toen al dat hij een Herminator was?

Ik ben benieuwd hoe zoiets anno 2023 zou gaan...
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:27:28 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209533085
De dood (verbranden) van Roger Williamson tijdens de GP van Zandvoort werd in 1973 ook volop in beeld gebracht. Dat doen ze tegenwoordig gelukkig niet meer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209533139
rip
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209533242
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
De dood (verbranden) van Roger Williamson tijdens de GP van Zandvoort werd in 1973 ook volop in beeld gebracht. Dat doen ze tegenwoordig gelukkig niet meer.
Schei maar uit.

Ik zag dat als 7-jarige.
We hadden net een kleuren-tv.
Zo geniet je van rondscheurende speelgoedautootjes, zo krijg je deze vuurzee voorgeschoteld, die ik nauwelijks kon bevatten trouwens.
Ik heb het maar kort gezien. Mijn pa zette de tv uit.

Niettemin: hoe vaak is dat niet opnieuw uitgezonden? In terugblikkende reportages en documentaires?
Of de laatste meters van Tommy Simpson?
pi_209533252
Ik ben echt even ontdaan door dit vreselijke nieuws :'(
Zo zie je een jonge renner actief over de wegen fietsen, en zo is het einde ;( ;(
Van mij is de lol er nu wel even af hoor, dat fietsen over hoge bergen met bizarre snelheden naar beneden :{
Laten ze de hele boel maar aanpassen, enkel nog een bergop aankomst
Dit wil je niet nog een keer :N
RIP Gino en sterkte aan iedereen
pi_209533264
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:46 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben echt even ontdaan door dit vreselijke nieuws :'(
Zo zie je een jonge renner actief over de wegen fietsen, en zo is het einde ;( ;(
Van mij is de lol er nu wel even af hoor, dat fietsen over hoge bergen met bizarre snelheden naar beneden :{
Laten ze de hele boel maar aanpassen, enkel nog een bergop aankomst
Dit wil je niet nog een keer :N
RIP Gino en sterkte aan iedereen
Ja, het went nooit.

En dan vergeten we nog maar even alle gevaren tijdens het trainen, zeker in landen waar de fietser (en al helemaal de snelle) vogelvrij is.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:50:09 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_209533277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
Nog even over de rol van cameramensen, redacteuren, regisseurs en dergelijke: in mijn jongere jaren heb ik een freelance cameraman gekend, en als hij meende dat iets toch te erg was om te filmen, en zijn bazen hoorden dat er iets ergs was gebeurd en hij had er om "redenen van fatsoen" geen beeld van, dan kreeg hij de wind van voren.

Maar hij filmde niet voor live-uitzendingen.
Dus dan was het aan de redactie om het in de samenvatting/reportage niet te laten zien en het alleen te laten vermelden.
Zoals het bij Weylandt aan de regie was om bliksemsnel te switchen.

Het zou uiteraard kunnen dat de mores iets is veranderd en dat heden ten dage een dergelijk persoonlijk besluit ("ik ga dit niet filmen") nu veel meer wordt geaccepteerd.
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.

De meeste cameramensen zullen vanuit instinct zeker in eerste instantie een crash wel in beeld brengen. Herhalingen uitzenden en online houden van de beelden zijn vervolgens een keuze van de regie/uitzender.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 juni 2023 @ 14:53:15 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_209533301
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.

Zoals ik al zei: de tijden zijn vermoedelijk veranderd.

Neem de crash van Hermann Maier in Nagano 1998 (ski-afdaling): de hele val werd gevolgd en gezien de ernst had het dodelijk kunnen zijn. Toch bleven we Maier in beeld zien. Misschien wist de regisseur toen al dat hij een Herminator was?

Ik ben benieuwd hoe zoiets anno 2023 zou gaan...
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:55:06 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209533313
twitter
  vrijdag 16 juni 2023 @ 14:55:09 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209533314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:45 schreef Toby56 het volgende:

Schei maar uit.

Ik zag dat als 7-jarige.
We hadden net een kleuren-tv.
Zo geniet je van rondscheurende speelgoedautootjes, zo krijg je deze vuurzee voorgeschoteld, die ik nauwelijks kon bevatten trouwens.
Ik heb het maar kort gezien. Mijn pa zette de tv uit.

Niettemin: hoe vaak is dat niet opnieuw uitgezonden? In terugblikkende reportages en documentaires?
Of de laatste meters van Tommy Simpson?
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209533324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:50 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.

De meeste cameramensen zullen vanuit instinct zeker in eerste instantie een crash wel in beeld brengen. Herhalingen uitzenden en online houden van de beelden zijn vervolgens een keuze van de regie/uitzender.
Ja, die gast die ik kende had een atleet gefilmd die een epileptische aanval kreeg en schuimbekkend op de grond viel.
Hij vertelde me dat hij het helemaal niet wilde filmen maar hij wist ook dat volgens de beroepscode de beslissing "ik ga daar niet heen" niet zo zou worden gewaardeerd.
Dus liep hij er snel heen en filmde een klein stukje. Het publiek schold hem uiteraard de huid vol.
Toen de redacteur de korte beelden zag, kreeg hij te horen: "wat een amateuristische beelden". "Ja", zei de cameraman, "ik vond het eigenlijk niet nodig". "Jij bent niet professioneel", zei de redacteur, "met die houding ga je nergens aan de bak komen."

Overigens werden de beelden helemaal niet uitgezonden daarna. Uit respect. Maar de cameraman kreeg de boodschap: dat is jouw verantwoordelijkheid en beslissing niet.
pi_209533342
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:55 schreef golfer het volgende:

[..]
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.
Dan is de herinnering met me aan de haal gegaan. Ik meen me te herinneren mijn eerste kleuren-GP te hebben gezien in Monaco, datzelfde jaar (waarschijnlijk een samenvatting).
Maar je kunt prima gelijk kunnen hebben. Dat de Lotus van Peterson zwart/goud was en de Tyrrell van Stewart blauw/wit, zou ik dan alleen op kleurenfoto's kunnen hebben gezien. In de mooie jaaroverzichten die in onze bieb te vinden waren.
Stewart reed met nummer 5, en op zijn auto stond ELF. Dat kon ik destijds ook niet rijmen.
pi_209533347
Ik zie op Sporza website een foto waar Gino zeer waarschijnlijk is neergekomen
Een soort stenen dam met inderdaad zoals eerder genoemd een afwateringspijp.
Als je het over een noodlot hebt, dat is wel de meest ongelukkige plek daar waar je kunt vallen op hoge snelheid ;( ;(
pi_209533356
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 14:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.
Ja, het zijn andere tijden.

Ik heb nog van pijn wild schreeuwende skiėrs in beeld en op het gehoorvlies staan.
Begeleid door de standaard-tekst van Evert ten Napel: "en weer valt een Olympische Droom in duigen."
pi_209533373
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Ik zie op Sporza website een foto waar Gino zeer waarschijnlijk is neergekomen
Een soort stenen dam met inderdaad zoals eerder genoemd een afwateringspijp.
Als je het over een noodlot hebt, dat is wel de meest ongelukkige plek daar waar je kunt vallen op hoge snelheid ;( ;(
Net zoiets als die arme Björn Lambrechts.
Of pechvogel Jules Bianchi in de F1, met die kraanwagen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:14:46 #18
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_209533495
Is dus op deze plek geweest
https://goo.gl/maps/26UzAFYtoL9BNMRw5

Niet een extreem scherpe bocht en prima asfalt.
Net efkes anges
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 juni 2023 @ 15:18:51 #19
284411 crew  heywoodu
pi_209533544
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:

Tja, nét even te hard erin, nét even te laat ingesneden, etc... ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_209533573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:

Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas :'(
Hieronder dezelfde bocht, andere renner.
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
twitter
pi_209533645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, nét even te hard erin, nét even te laat ingesneden, etc... ;(
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?
Of was dat met Sheffield?

Hoe het ook zei: het is enorm treurig, maar ik blijf erbij dat het te gemakkelijk is om in dit geval UCI & koersorganisatie meteen in de beklaagdenbank te zetten. Sommige keuzes zijn inderdaad te link voor woorden, maar volgens mij is La Punt wel vaker aankomstplaats geweest met deze afdaling eraan voorafgaand. (Klopt dat?)
Simpson stikte op de Ventoux (vermoedelijk ook door andere oorzaken) en vele anderen kwamen daar in ademhalingsproblemen.
Maar de klim wordt nog steeds in koersen opgenomen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:27:24 #22
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209533669
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas :'(
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Je ziet hier al dat hij niet heel veel overhoudt in die bocht met die extreme snelheden. Nog iets minder goed aansnijden en je redt het niet.
pi_209533681
quote:

[..]
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Dan zou bijvoorbeeld de Croix-de-Fer (Franse Alpen) ook niet meer kunnen. Van 1 kant (weet niet meer welke) worden daar waanzinnige snelheden gerealiseerd.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:28:32 #24
262211 hhh38
pi_209533687
quote:

[..]
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Je kan het als renner zo gevaarlijk maken als je zelf wil. Wat in een wedstrijd natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, maar afdalingen zijn onderdeel van de wielersport, anders kan je over heel veel terrein gewoon geen etappes meer aanleggen. Als je afdalingen zoals die van Pidcock vorig jaar in de Tour ziet staat iedereen te juichen, met beelden die eindeloos herhaald worden.

Het is onderdeel van het risico van de wielersport. In de F1 hebben ze ook niet verboden om harder dan 200km per uur te rijden, maar is het ontwerp van de auto zo aangepast dat het veiliger werd. Zo is er in het wielrennen de helmplicht en het verbod op bepaalde daaltechnieken gekomen. Dat zijn de maatregelen waar je aan moet denken.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:30:59 #25
194695 franklop
Fran knock
pi_209533725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?
Of was dat met Sheffield?

Hoe het ook zei: het is enorm treurig, maar ik blijf erbij dat het te gemakkelijk is om in dit geval UCI & koersorganisatie meteen in de beklaagdenbank te zetten. Sommige keuzes zijn inderdaad te link voor woorden, maar volgens mij is La Punt wel vaker aankomstplaats geweest met deze afdaling eraan voorafgaand. (Klopt dat?)
Simpson stikte op de Ventoux (vermoedelijk ook door andere oorzaken) en vele anderen kwamen daar in ademhalingsproblemen.
Maar de klim wordt nog steeds in koersen opgenomen.
Gesink in 2010 nog geloof ik.

Maar wat is een oplossing, geen enkele bergrit meer met een afdaling? Of helemaal niet meer dalen, want Weylandt viel ook niet in weg 1e categorie afdaling. Geen sprints meer rijden om gevallen als Jakobsen te voorkomen?

Om der hele afdaling af te zetten zodat niemand eroverheen valt is ook niet realistisch.

Het is gewoon moeilijk om hier een 'oplossing' voor te vinden.
pi_209533730
Godver... Ik lees het nieuws net.
Цой жив
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:32:19 #27
262211 hhh38
pi_209533742
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:30 schreef franklop het volgende:

[..]
Gesink in 2010 nog geloof ik.

Maar wat is een oplossing, geen enkele bergrit meer met een afdaling? Of helemaal niet meer dalen, want Weylandt viel ook niet in weg 1e categorie afdaling. Geen sprints meer rijden om gevallen als Jakobsen te voorkomen?

Om der hele afdaling af te zetten zodat niemand eroverheen valt is ook niet realistisch.

Het is gewoon moeilijk om hier een 'oplossing' voor te vinden.
Je zou nog iets met seingevers kunnen doen in afdalingen, maar weet niet of die op zulke snelheden niet juist afleidend werken wat het alleen maar gevaarlijker maakt
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:32:49 #28
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_209533753
Je zou misschien nog kunnen denken aan afzettingen langs de afgrond op de meest risicovolle plekken in zo'n afdaling, maar dat zal ook al een flinke investering zijn voor organisatoren om rond te krijgen, lijkt mij?
pi_209533761
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Je ziet hier al dat hij niet heel veel overhoudt in die bocht met die extreme snelheden. Nog iets minder goed aansnijden en je redt het niet.
Als ik hier naar kijk, dan is het vreselijk wat Gino op die momenten heeft meegemaakt.
In dat filmpje was het al op het randje.
Als er dan enkel een grasweide achter zit, maar nu dus een stenen wand/ plateau :'(

Wat mij betreft gaan ze kijken of er een maximum daalsnelheid kan worden gerealiseerd. Op de een of andere manier elektronisch geregeld. Met max. 45 km/u afdalen zodat je zulke bochten wel kunt halen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:34:54 #30
194695 franklop
Fran knock
pi_209533779
Weet niet of hij Zwitserland anders niet had gereden, maar hij miste de Giro door een corona besmetting natuurlijk.
pi_209533793
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Je kan het als renner zo gevaarlijk maken als je zelf wil. Wat in een wedstrijd natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, maar afdalingen zijn onderdeel van de wielersport, anders kan je over heel veel terrein gewoon geen etappes meer aanleggen. Als je afdalingen zoals die van Pidcock vorig jaar in de Tour ziet staat iedereen te juichen, met beelden die eindeloos herhaald worden.

Het is onderdeel van het risico van de wielersport. In de F1 hebben ze ook niet verboden om harder dan 200km per uur te rijden, maar is het ontwerp van de auto zo aangepast dat het veiliger werd. Zo is er in het wielrennen de helmplicht en het verbod op bepaalde daaltechnieken gekomen. Dat zijn de maatregelen waar je aan moet denken.
Ik ben het hier wel mee eens.
Moeten we stoppen met koersen over wegen waarlangs afwateringsbuizen liggen? (Mäder, Lambrechts)
Moeten we stoppen met zeer snelle afdalingen?
Wat Froome in 2016 deed op de Peyresourde en in 2018 op de Colle Delle Finestre was vermoedelijk ook niet verantwoord. (En de wegen waren daar ook smaller.)
Later werd, naar ik meen, het 'tussen het kader zakken' inderdaad verboden. Toch waren er nog meer dan genoeg profwielrenners die daar pissig om waren (en misschien nog steeds wel zijn).
pi_209533806
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:33 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Als ik hier naar kijk, dan is het vreselijk wat Gino op die momenten heeft meegemaakt.
In dat filmpje was het al op het randje.
Als er dan enkel een grasweide achter zit, maar nu dus een stenen wand/ plateau :'(

Wat mij betreft gaan ze kijken of er een maximum daalsnelheid kan worden gerealiseerd. Op de een of andere manier elektronisch geregeld. Met max. 45 km/u afdalen zodat je zulke bochten wel kunt halen.
Dan kun je net zo goed elke afdaling neutraliseren.

Wielrennen is wat dat betreft wel uniek dat je uit zo'n afschuwelijk ongeval eigenlijk geen maatregelen kan nemen om het in de toekomst kan voorkomen. Bij de F1 kunje tegenwoordig vrijwel overal met 300 km/u op inrijden en nog zonder schrammetje uitstappen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:39:25 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209533841
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
... In de mooie jaaroverzichten die in onze bieb te vinden waren.
Stewart reed met nummer 5, en op zijn auto stond ELF. Dat kon ik destijds ook niet rijmen.
Heinz Prüller. ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:39:30 #34
194695 franklop
Fran knock
pi_209533843
Punt is dat je hele koersdynamiek dan ook op de schop moet/ gaat. Renners in de 'bus' gebruiken afdalingen vaak om tijd terug te winnen voor de tijdslimiet. Als je dan iets van een max snelheid invoert dan moeten ze dat toch weer ergens anders terughalen (en misschien meer risico nemen).
pi_209533851
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:36 schreef Remco het volgende:

[..]

Wielrennen is wat dat betreft wel uniek dat je uit zo'n afschuwelijk ongeval eigenlijk geen maatregelen kan nemen om het in de toekomst kan voorkomen. Bij de F1 kunje tegenwoordig vrijwel overal met 300 km/u op inrijden en nog zonder schrammetje uitstappen.
O ja, wielrennen is veel gevaarlijker.
De tweewekelijkse "confrontatie met de Dood" zoals lang geleden de F1 nog wel eens werd genoemd, bestaat al lang niet meer. Motorsport is ook veel en veel gevaarlijker (gebleven). De TT van Man heeft het ook dit jaar (om van vorig jaar maar te zwijgen) wederom bewezen.

Op een tweewieler - al dan niet gemotoriseerd - rondscheuren is gewoon superlink. Inclusief (val)helm en andere maatregelen.
En, hoe beroerd het ook is, mede daarom is het voor velen ook veel spectaculairder.
Vroeger zette ik me vaak met het hart kloppend in de keel voor de tv tijdens een F1 GP.
Nu heb ik dat eigenlijk alleen nog maar met Parijs-Roubaix.
pi_209533863
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:36 schreef Remco het volgende:

[..]

Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhaken
Maar je wilt toch dat iedereen weer levend thuis komt? F1 is een gesloten parcours wat je veel beter kunt prepareren. Nu heb je 200 kilometer unieke kilometers met tientallen kilometers aan potentieel gevaar.
Er moet wel wat gebeuren vind ik. Benieuwd wat de renners zelf te zeggen hebben wat ze willen.
pi_209533867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:41 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhaken
Maar je wilt toch dat iedereen weer levend thuis komt? F1 is een gesloten parcours wat je veel beter kunt prepareren. Nu heb je 200 kilometer unieke kilometers met tientallen kilometers aan potentieel gevaar.
Er moet wel wat gebeuren vind ik. Benieuwd wat de renners zelf te zeggen hebben wat ze willen.
Heel veel afdalingsspecialisten en stuurkunstenaars gaan zich fors benadeeld voelen.
Dat sowieso.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:42:49 #38
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209533876
quote:

[..]
Er zijn al renners die zeggen dat het helemaal geen supergevaarlijke afdaling is. Brede wegen, goed asfalt. Dit is supertriest maar ik denk niet dat het te voorkomen is.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:43:24 #39
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209533882
Adam Hansen zal garen spinnen bij deze discussie. Uit alles blijkt echter dat dit een afdaling is waarbij je zelf in grote mate mag bepalen hoe gevaarlijk hij is, daar kan geen veiligheidsmaatregel tegenop.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_209533884
quote:

[..]
Maar daar los je het probleem niet mee op, kijk naar de doden in het peloton de laatste 25 jaar en je ziet iedere keer compleet andere situaties. Een dodelijk ongeval bij een lange afdaling als gisteren zie je in ieder geval bijna nooit.
pi_209533897
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:39 schreef franklop het volgende:
Punt is dat je hele koersdynamiek dan ook op de schop moet/ gaat. Renners in de 'bus' gebruiken afdalingen vaak om tijd terug te winnen voor de tijdslimiet. Als je dan iets van een max snelheid invoert dan moeten ze dat toch weer ergens anders terughalen (en misschien meer risico nemen).
Dat is nog wel oplosbaar, ruimere tijdslimieten zijn in dat geval geen ramp. Maar zoals eerder al gezegd werd, je voorkomt het alleen door alle etappes ________/ te maken. Wouter Weylandt viel op 25 km van de meet, alle opties van Adam Hansen in zijn poll zouden dat ook niet voorkomen hebben.

Er wordt ook altijd moord en brand geschreeuwd over bochten in de laatste kilometer bij een massasprint. Maar vaak gaat dat juist goed en heb je vreselijke valpartijen bij brede rechte wegen.

Het is allemaal een vreselijk onderdeel van de sport.
pi_209533922
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er zijn al renners die zeggen dat het helemaal geen supergevaarlijke afdaling is. Brede wegen, goed asfalt. Dit is supertriest maar ik denk niet dat het te voorkomen is.
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Misschien moet je als organisatie / team ingrijpen en je medewerkers beschermen tegen zichzelf?
Bravoure kan ook fataal zijn....
Van de UCI verwacht ik 0,0.
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 15:47:11 #43
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_209533925
Ik zie dat Thijsje Zonneveld ook alweer op zijn zeepkist is gesprongen.

In een afdaling als deze, die in principe niet heel gevaarlijk is, zou je niet ontzettend veel meer kunnen doen. Overal netten hangen, overal signalering en overal mensen plaatsen klinkt leuk, maar daar moet je het geld en de mensen ook maar voor zien te vinden. Buiten het feit dat bijna alle valpartijen plaatsvinden op brede en rechte wegen. Als je echt aan de veiligheid wil denken kunnen we alleen nog maar Zwiften.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:47:23 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209533929
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Dat is nog wel oplosbaar, ruimere tijdslimieten zijn in dat geval geen ramp. Maar zoals eerder al gezegd werd, je voorkomt het alleen door alle etappes ________/ te maken.
Vergeet de klassiekers niet.
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 15:49:17 #45
451829 crew  H.Vviv
pi_209533944
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:34 schreef franklop het volgende:
Weet niet of hij Zwitserland anders niet had gereden, maar hij miste de Giro door een corona besmetting natuurlijk.
Zwitserland stond altijd op zijn programma. Vrij normaal ook als Zwitser en dit was een van zijn favoriete wedstrijden.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:49:31 #46
39333 Zelva
pi_209533948
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Kun je aangeven waarom jij het dan wel een supergevaarlijke afdaling vindt?

Prima asfalt, brede weg, je ziet heel goed waar er bochten aankomen en kunt dus prima anticiperen, wat vereis je nog meer van een afdaling dan?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:50:05 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209533954
quote:

[..]
Misschien moet je als organisatie / team ingrijpen en je medewerkers beschermen tegen zichzelf?
Deze afdaling is vaker voorgekomen in Tour de Suisse. Toen ging het allemaal prima. Ik begrijp de emoties, ik vind het ook zeer verdrietig wat er gebeurd is maar ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen. Zoals ratjetoe zegt beperkt je dan jezelf tot bepaald soort profielen. Als je een berg op gaat moet je er ook af grof gezegd.
pi_209533965
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Maar daar los je het probleem niet mee op, kijk naar de doden in het peloton de laatste 25 jaar en je ziet iedere keer compleet andere situaties. Een dodelijk ongeval bij een lange afdaling als gisteren zie je in ieder geval bijna nooit.
Ik denk ook niet dat er 1 oplossing is voor alle situaties. Maar wellicht wel maatregelen die het risico weer verkleinen in zulke situaties. Zoals bijvoorbeeld een maximumsnelheid dalen

In de Giro zag je dat bij een natte afdaling (weet niet meer welke) bijna alle renners met gematigde snelheid gingen afdalen. Dat vind ik ook een goede zet vanuit de renners zelf
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:51:37 #49
39333 Zelva
pi_209533968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Deze afdaling is vaker voorgekomen in Tour de Suisse. Toen ging het allemaal prima.
Zelfs brokkenpiloot Gesink kwam in 2010 ongeschonden over de finishlijn, als eerste.
pi_209533975
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Zelva het volgende:

[..]
Vergeet de klassiekers niet.
In welke zin? Daar kan het toch ook mis gaan? Lambrecht verongelukte op een vlak stuk door een bizarre landing. Het is in de recente geschiedenis niet gebeurd maar zou ook zo kunnen.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:54:11 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209533987
Amateurs op dezelfde afdaling. De bocht op 3.30 min., als ik het goed heb. Ziet er niet echt raar uit.

pi_209533995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:49 schreef Zelva het volgende:

[..]
Kun je aangeven waarom jij het dan wel een supergevaarlijke afdaling vindt?

Prima asfalt, brede weg, je ziet heel goed waar er bochten aankomen en kunt dus prima anticiperen, wat vereis je nog meer van een afdaling dan?
Kijk naar het filmpje in post #20. In de bewuste bocht is er amper ruimte voor fouten.
Het is ook een situatie waarbij een blinde bocht naar links snel wordt opgevolgd door een bocht naar rechts.
Door die blinde bocht kun je lastiger vooraf inschatten met welke snelheid je hem max kunt nemen.
Iets anders de bocht ingaan en je haalt het niet. Met 90 tot 100 km/u vind ik dat echt wel gevaarlijk.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:55:57 #53
39333 Zelva
pi_209534003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:51 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat er 1 oplossing is voor alle situaties. Maar wellicht wel maatregelen die het risico weer verkleinen in zulke situaties. Zoals bijvoorbeeld een maximumsnelheid dalen
8)7 Als er iets gevaarlijk is, dan is het wel geforceerd een hele afdaling remmend afrijden.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:56:43 #54
39333 Zelva
pi_209534018
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
In welke zin? Daar kan het toch ook mis gaan? Lambrecht verongelukte op een vlak stuk door een bizarre landing. Het is in de recente geschiedenis niet gebeurd maar zou ook zo kunnen.
Klassiekers moet je dan ook -----------------------/ maken. Dus finishen op de Poggio bijvoorbeeld.
pi_209534024
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:54 schreef Hyperdude het volgende:
Amateurs op dezelfde afdaling. De bocht op 3.30 min., als ik het goed heb. Ziet er niet echt raar uit.

Dat is met 55 km/u. Volgens mij ging het gister wel harder?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 15:58:46 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209534044
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:57 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Dat is met 55 km/u. Volgens mij ging het gister wel harder?
Dat is zo. Camber van de weg is ook niet zo gunstig lijkt het.
pi_209534048
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Zelva het volgende:

[..]
8)7 Als er iets gevaarlijk is, dan is het wel geforceerd een hele afdaling remmend afrijden.
Misschien kan het ook elektronisch geregeld worden om de snelheid eruit te halen
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:00:02 #58
262211 hhh38
pi_209534060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Kijk naar het filmpje in post #20. In de bewuste bocht is er amper ruimte voor fouten.
Het is ook een situatie waarbij een blinde bocht naar links snel wordt opgevolgd door een bocht naar rechts.
Door die blinde bocht kun je lastiger vooraf inschatten met welke snelheid je hem max kunt nemen.
Iets anders de bocht ingaan en je haalt het niet. Met 90 tot 100 km/u vind ik dat echt wel gevaarlijk.
In haarspeldbochten kan 45 km/u (jouw voorgestelde maximumsnelheid) al heel gevaarlijk zijn. Dan maar stapvoets naar beneden rijden?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:01:52 #59
39333 Zelva
pi_209534079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Ja, dat filmpje had ik al gezien.

Bij seconde 1 zie je afdalend al dat de weg rechts verder loopt, derhalve volgt er logischerwijs dus een bocht naar rechts. Kun je allemaal prima rekening mee houden.

Als je niet in staat bent om in te schatten of je de bocht op volle snelheid kunt halen, dan zou ik er voor opteren om die bocht niet op volle snelheid te nemen. Maar dat ben ik dan.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:02:43 #60
39333 Zelva
pi_209534087
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:58 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Misschien kan het ook elektronisch geregeld worden om de snelheid eruit te halen
Je stelt dus voor dat de wetenschap iets verzint om een object af te remmen zonder een rem?
pi_209534097
quote:

[..]
Geschke (1 van de renners die het zei) was er gisteren in ieder geval bij ja
pi_209534103
Je gaat het simpelweg nooit kunnen voorkomen. Zelfs op een kaarsrechte weg tijdens een vlakke etappe kan het mis gaan, zie Lambregt. Het is gewoon een sport met ontzettende risico’s. Laten we eerlijk zijn, een berg afrijden op bandjes van paar centimeter dik met als enige bescherming een helm, zelfs met pak hem beet 60 km/h klinkt dat toch eigenlijk al even absurd als het is?

Klinkt misschien heel hard maar hoe klote het ook steeds is moeten we denk gewoon accepteren dat dit helaas wel eens voorkomt. En uiteindelijk is er niemand die verplicht is profrenner te worden danwel met 100km/h naar beneden te gaan.
pi_209534124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:01 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, dat filmpje had ik al gezien.

Bij seconde 1 zie je afdalend al dat de weg rechts verder loopt, derhalve volgt er logischerwijs dus een bocht naar rechts. Kun je allemaal prima rekening mee houden.

Als je niet in staat bent om in te schatten of je de bocht op volle snelheid kunt halen, dan zou ik er voor opteren om die bocht niet op volle snelheid te nemen. Maar dat ben ik dan.
Gelukkig ben ik geen wielrenner , vind het zelf lastig om in te schatten. Maar blijkbaar kan het dus helaas wel fout gaan, ook al ben je een prof.
pi_209534136
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:02 schreef Zelva het volgende:

[..]
Je stelt dus voor dat de wetenschap iets verzint om een object af te remmen zonder een rem?
Misschien remmen om elektromotor gekoppeld aan een accu. Zoals een elektrische auto ook kan afremmen in de bergen
pi_209534141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:05 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik geen wielrenner , vind het zelf lastig om in te schatten. Maar blijkbaar kan het dus helaas wel fout gaan, ook al ben je een prof.
Maar natuurlijk kan dat.
Sterker nog: een prof zal zelfs langer blijven doorgaan in hele gevaarlijke situaties, juist omdat het zijn broodwinning is.
Als amateur kun je gewoon beslissen om langzaam vaart te minderen tot stilstand, dan afstappen en van het uitzicht genieten.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:07:36 #66
39333 Zelva
pi_209534146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:05 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Het kan altijd fout gaan en soms kun je daar gewoon helemaal niets aan doen.

Het is de tijdsgeest dat er altijd en overal maar een zondebok voor iets gezocht moet worden en pech en eigen verantwoordelijkheid blijkbaar niet meer kan bestaan.
pi_209534202
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:07 schreef Zelva het volgende:

[..]
Het kan altijd fout gaan en soms kun je daar gewoon helemaal niets aan doen.

Het is de tijdsgeest dat er altijd en overal maar een zondebok voor iets gezocht moet worden en pech blijkbaar niet meer kan bestaan.
Dat laatste vooral.
Leven is gevaarlijk want je gaat dood.
We zouden een verbod op geboorte moeten uitvaardigen.
(Even gechargeerd en misschien niet echt passend tijdens deze droefenis, maar ik deel je mening hierin... dat is wel duidelijk.)

Vroeger hoorde je bij auto- en motorsportdoden nog wel eens (zelfs van bijv. familieleden en vrienden): hij/zij is tenminste gestorven tijdens zijn/haar favoriete bezigheid.

Misschien ook wat al te nuchter, maar de boodschap is wel duidelijk: dood hoort bij het leven en 100% veilig wordt het nooit.
pi_209534238
Worden die 20km eigenlijk nog ergens uitgezonden?
pi_209534240
Vrij ironisch dat uitgerekend Thijsje. Z. nu weer lekker op emotie populistisch zit te roeptoeteren.

Kritiek op onveilige parcoursen is prima en hard nodig, maar deze hele veiligheidsdiscussie is per definitie al zinloos wanneer een flink deel van de mensen blijkbaar niet wil inzien dat het feitelijk onmogelijk is om wielrennen 100% veilig te maken. Zelfs al rijdt je 50 rondjes over een 5-baans snelweg met kussens aan alle kanten van de weg, dan nog kunnen er (dodelijke) valpartijen plaatsvinden.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:15:09 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209534242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Worden die 20km eigenlijk nog ergens uitgezonden?
Is live op D+ nu
pi_209534253
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Pistolero het volgende:
Vrij ironisch dat uitgerekend Thijsje. Z. nu weer lekker op emotie populistisch zit te roeptoeteren.

Kritiek op onveilige parcoursen is prima en hard nodig, maar deze hele veiligheidsdiscussie is per definitie al zinloos wanneer een flink deel van de mensen blijkbaar niet wil inzien dat het feitelijk onmogelijk is om wielrennen 100% veilig te maken. Zelfs al rijdt je 50 rondjes over een 5-baans snelweg kussens aan alle kanten van de weg, dan nog kunnen er (dodelijke) valpartijen plaatsvinden.
Plus in deze situatie is het een onzindiscussie. Als de renners zelf zeggen dat het gisteren prima te doen was dan zegt dat ook wel genoeg, prima onveilige parcoursen aanpakken maar daarmee had je niet het ongeval van gisteren voorkomen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 juni 2023 @ 16:17:37 #72
284411 crew  heywoodu
pi_209534263
quote:
Simon Geschke, die zei dat de afdaling prima was met overzichtelijke bochten en goed asfalt, reed daar gisteren inderdaad ook. Die gaf ook aan dat de renners in veruit de meeste situaties het risico maken.
pi_209534273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zie dat Thijsje Zonneveld ook alweer op zijn zeepkist is gesprongen.

In een afdaling als deze, die in principe niet heel gevaarlijk is, zou je niet ontzettend veel meer kunnen doen. Overal netten hangen, overal signalering en overal mensen plaatsen klinkt leuk, maar daar moet je het geld en de mensen ook maar voor zien te vinden. Buiten het feit dat bijna alle valpartijen plaatsvinden op brede en rechte wegen. Als je echt aan de veiligheid wil denken kunnen we alleen nog maar Zwiften.
Gelukkig wordt Thijsje door vele - ook bedroefde - twitteraars een beetje tot de orde geroepen, doorgaans op een beschaafde manier.
Thijsjes tweet is een (begrijpelijke) emotionele reactie, maar het is veel te simplistisch en veel te generaliserend. Ik denk dat er niet veel koersen zo strak en 'veilig' zijn dan de Tour de Suisse.
pi_209534279
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Pistolero het volgende:

Kritiek op onveilige parcoursen is prima en hard nodig, maar deze hele veiligheidsdiscussie is per definitie al zinloos wanneer een flink deel van de mensen blijkbaar niet wil inzien dat het feitelijk onmogelijk is om wielrennen 100% veilig te maken. Zelfs al rijdt je 50 rondjes over een 5-baans snelweg met kussens aan alle kanten van de weg, dan nog kunnen er (dodelijke) valpartijen plaatsvinden.
Dat soort stokpaardjes nu van stal halen is inderdaad zeer ergerniswekkend.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:31:51 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209534395
Op Eurosport nu

vrijdag 16 juni 2023 @ 16:40:24 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209534488
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Dat soort stokpaardjes nu van stal halen is inderdaad zeer ergerniswekkend.
Thijsje die zelf keihard de gravel-afdaling in gaat.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 16 juni 2023 @ 16:44:14 #77
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:45:37 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209534530
:'(
pi_209534536
Indrukwekkend
pi_209534546
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:40 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Thijsje die zelf keihard de gravel-afdaling in gaat.
Of door rood fietst om zijn Stravagemiddelde niet naar beneden te halen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 16 juni 2023 @ 16:48:44 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209534553
Price-Pejtersen breekt helemaal ;(
pi_209534970
:{
pi_209535144
quote:
Vandaag stond in het teken van Gino Mäder, maar normaal gezien moet er ook morgen en overmorgen nog gekoerst worden. Gaan die etappes wel gewoon door zoals gepland? "Daar gaan we nu over spreken", aldus Senn. "Het is geen gemakkelijke beslissing. Veel personen zijn aangedaan. Niet alleen renners en stafleden van de teams, maar ook onze mensen van de organisatie - velen van hen kenden Gino persoonlijk."

"We willen vooral een veilige race en we zullen spreken met de CPA (Cyclistes Professionels Associés, die zich over veiligheidskwesties uitspreekt) wat we kunnen doen. We zullen zien of onze mensen in staat zijn om de etappes te laten doorgaan. Als dat zo is, kan er gekoerst worden."

Het is nog niet duidelijk of die beslissing vanavond of morgen genomen zal worden.
https://www.hln.be/wielre(...)de-etappes~a1aa292c/
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:03:38 #84
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_209535243
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 15:32 schreef Hamlapjes het volgende:
Je zou misschien nog kunnen denken aan afzettingen langs de afgrond op de meest risicovolle plekken in zo'n afdaling, maar dat zal ook al een flinke investering zijn voor organisatoren om rond te krijgen, lijkt mij?
Net even de laatste 10km teruggekeken. Ik zag in elk geval in de bocht op 3km voor de finish een seingever staan te gebaren dat ze rustig aan moesten doen. Ook in de laatste km staan er een stuk of 6 voor een spoorwegovergang. Nu is het praktisch onmogelijk om bij elke haarspeldbocht of flauwe bocht iemand neer te zetten.
Net efkes anges
pi_209535460
Ik blijf het trouwens wonderbaarlijk vinden dat het niet vaker misgaat. Natuurlijk raken er ook vaak renners zwaargewond, maar zitten na een paar maanden meestal weer op de fiets.
Цой жив
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:24:29 #86
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209535464

Kreeg net nog deze suggestie van YouTube, dat hij zin in deze ronde had en hopelijk naar de Tour mocht
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:33:31 #87
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209535549
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402

Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
pi_209535653
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:

Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
Toch nog gelachen vandaag, zoveel domheid.
pi_209535672
quote:

Dan je dat als NRC ook plaatst, zoveel onwaarheden ook. Het zou zo de zus van Thijs kunnen zijn qua schrijfstijl.
pi_209535692
Ik ben 44 en t begon met Fabio Casartelli, en dat lijstje met wielrenners dat sindsdien ook vroegtijdig het leven heeft verlaten begint mij ietsjes te lang te worden :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209535736
quote:

Inderdaad . Wat een zuur stuk bol van de onwaarheden
pi_209535764
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 16:48 schreef Momo het volgende:
Price-Pejtersen breekt helemaal ;(
Ook echt bizar hoe jong die ploeg eigenlijk is hier. Price zelf 24, Maciejuk 23, Tiberi 21 en Miholjevic zelfs 20. Krijg je dit voor de kiezen :{ .
  vrijdag 16 juni 2023 @ 18:58:05 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209535794
quote:

Ze is hier ook actief op dit forum volgens mij. Net heeft hier nog iemand gepleit voor een elektronische begrenzing op 45 km/h in afdalingen. :{
pi_209535886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:45 schreef Remco het volgende:

[..]
Dan je dat als NRC ook plaatst, zoveel onwaarheden ook. Het zou zo de zus van Thijs kunnen zijn qua schrijfstijl.
De Angela de Jong van de wielercolumns
pi_209535901
quote:

Wat zegt ze allemaal?
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:12:04 #96
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209535925
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:09 schreef vivelafete het volgende:

[..]
Wat zegt ze allemaal?
SPOILER
pi_209535941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:07 schreef TommyL0204 het volgende:

[..]
De Angela de Jong van de wielercolumns
Lees niet veel columns van Marijn, maar volgens mij is het percentage zure columns bij haar echt een stuk hoger dan bij Angela :o
pi_209535972
Overigens heeft Thijs wel gelijk dat de UCI eens hun eigen regels moet gaan lezen en ze ook eens moet gaan hanteren bij de beoordeling van bepaalde finishes, maar dat staat volledig los van deze valpartij..
pi_209535980
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
SPOILER
Thanks!

Tja, inderdaad een behoorlijk opportunistisch prutstuk
  Moderator vrijdag 16 juni 2023 @ 19:24:12 #100
pi_209536028
Het is zo cynisch Gino, en daarvoor bied ik namens de hele wereld mijn excuses aan, dat jouw dood wordt gebruikt om op Twitter en in columns de gebruikelijke stokpaardjes te berijden. Het is een gotspe, Gino, en dat spijt me.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:26:08 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209536046
Ik bied mijn excuus aan voor rellende_rotscholier
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:27:16 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209536061
Wel lekker goedkoop scoren voor d'r. Ik heb dat mens ook nog nooit inhoudelijk sterk zien reageren. Ze zat ooit commentaar te geven op baanwedstrijden waarbij ze riep "Hij gooit 'm op de grote plaat en begint nu al aan de sprint!"

Volgens mij is er maar 1 plaat bij baanwielrennen muts :')
pi_209536095
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik bied mijn excuus aan voor rellende_rotscholier
Dan blijven we bezig ;(
  vrijdag 16 juni 2023 @ 19:30:39 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209536102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 19:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan blijven we bezig ;(
Excuus. Ook namens Marijn.
pi_209536711
"Sorry dat ik besta."

(Koos Werkeloos [Klein Orkest])
pi_209536853
Stef Clement had wel zinnige teksten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_209536980
Het voelt als geforceerd 'moeten scoren' bij Thijs en Marijn. Nare stukken.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:31:30 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209536981
twitter

Ik vond dit stuk ook niet verkeerd
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 juni 2023 @ 20:37:20 #109
862 Arcee
Look closer
pi_209537024
Wat triest zeg. :{

En er werd vooraf al gewaarschuwd voor die gevaarlijke afdaling. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 20:42:49 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209537052
twitter
pi_209537272
twitter

Ik dacht dat dit de moeder van Kung was omdat ze direct na de finish op hem af liep en hem omhelsde, maar het was dus de moeder van Gino zelf. ;(
  vrijdag 16 juni 2023 @ 21:16:23 #112
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_209537333
Door drukte nu pas kans gehad om terug te lezen. Iedereen schiet weer in de kramp, want gevaarlijk. Maar tegelijkertijd goed asfalt, overzichtelijk, enz. Kunnen we misschien ook concluderen dat er ook zoiets bestaat als domme pech? Dat je net voor een bocht lek rijdt, een ander aantikt of gewoon een bocht verkeerd inschat? Dat maakt de gevolgen niet minder triest, maar daarmee voorkomen we wel dat we altijd op zoek gaan naar een schuldige. Want in de diverse rondes hebben we al ontelbare keren gevaarlijkere afdalingen gezien, finishstraten met 9 rotondes en 15 wegversmallingen, hellingen waar een halve TBS-kliniek meerent enz. Kortom, situaties waar wel vanuit een organisatie iets aan gedaan kan worden.

Met wielrennen gaan we nou eenmaal van A naar B en als daar bergen aan te pas komen, zul je ook wel eens omlaag moeten. Als dat een geitengrindpad is tijdens de Giro, dan staan we te juichen omdat het goed gaat, maar is het een biljartlaken en gaat het toch mis, dan moet er een schuldige zijn. Maar aan botte pech kun je helaas niets doen...
  vrijdag 16 juni 2023 @ 21:19:16 #113
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_209537365

Wie is die gozer van VTM? Wat een totale idioot om Skjelmose op zo'n moment deze vraag te stellen :')
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Redactie Sport vrijdag 16 juni 2023 @ 21:23:09 #114
451829 crew  H.Vviv
pi_209537402
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:19 schreef GotenSSJ het volgende:

Wie is die gozer van VTM? Wat een totale idioot om Skjelmose op zo'n moment deze vraag te stellen :')
'chefwielrennen van HLN' Marc Ghyselinck
pi_209537589
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:09 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat dit de moeder van Kung was omdat ze direct na de finish op hem af liep en hem omhelsde, maar het was dus de moeder van Gino zelf. ;(
Alleen heet de moeder niet Heidi maar Sandra. Ai Eurosport :')
twitter
  vrijdag 16 juni 2023 @ 21:46:28 #116
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_209537600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:44 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Alleen heet de moeder niet Heidi maar Sandra. Ai Eurosport :')
[ twitter ]
Godsamme, schaam je diep Eurosport :{
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  FOK!fotograaf vrijdag 16 juni 2023 @ 21:53:20 #117
842 Zorro
Z
pi_209537664
Weten ze bij Eurosport niet dat het de Oostenrijkers zijn waar alle vrouwen Heidi heten?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209537889
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 21:09 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Ach ;( ik dacht ook de moeder van Kung. Dat de moeder van Gino er na die ochtend al aan denkt om bij de aankomst te staan. Heftig hoor. :'(
pi_209537892

[ Bericht 100% gewijzigd door TommyL0204 op 16-06-2023 22:11:04 ]
pi_209538125
Ze gaan wel door, zaterdag (deels) geneutraliseerd.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:32:31 #121
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209538164
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze gaan wel door, zaterdag (deels) geneutraliseerd.
Tijd wordt opgenomen op 25km voor finish, dat zal dan aan voet van Ottenberg zijn. Daarna wel gewoon strijden om ritwinst.

Ze zullen dan enigszins voorzichtig willen zijn met de afdaling daarvan.
  vrijdag 16 juni 2023 @ 22:49:05 #122
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209538409
Dit is zo willekeurig. Alles of niets, vind ik. Als je van mening bent dat de koers door moet gaan, dan moet je ook de koers in zijn geheel respecteren.
pi_209539020
Roxanne en Ducrot waren bij OP1 om over Mader te spreken
pi_209539283
Bahrain niet meer van start morgen
pi_209539365
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 20:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het voelt als geforceerd 'moeten scoren' bij Thijs en Marijn. Nare stukken.
Zoals bij alles bij Thijs. Narcist eerste klas.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209539942
Ik heb niet de behoefte om met een beschuldigende vinger te wijzen, maar ook niet om Zonneveld en De Vries van opportunisme te beschuldigen. Hun reacties zijn emotioneel, maar ik vraag me af of ze echt zo "onoprecht" zijn.

Uit de column van Merijn de Vries:

Oud-renner Adam Hansen is sinds dit jaar voorzitter van de wielervakbond CPA, de eerste doortastende voorzitter zo het lijkt. Hij deed onderzoek onder 171 wielerprofs en daaruit blijkt: geen van hen wil een finale zoals donderdag, een finale die jou noodlottig werd. Nul procent , niemand! Iedereen kiest voor een vlakke uitloper, liefst minimaal drie kilometer lang. Ik weet zeker dat uit Hansens enquźtes ook zou blijken dat renners overal veilige dranghekken willen, en geen finish in een bocht in geval van een massasprint.

Als dit feitelijk klopt, dan zit er - hoewel te laat voor Mäder - maar één gezamenlijke actie op voor renners/ploegleiders/sponsoren. Staken.
Zoals ooit renners, met goedvinden van de meeste ploegleiders, staakten in Valence d'Agen 1978, als gezamenlijk protest tegen de toenmalige (slechte) verplaatsingen, meerdere etappes op 1 dag en wat al niet. OK, we zijn de slaven van de weg, maar er zijn grenzen en we accepteren het niet langer.

Het lastige is, dat de uitdrukking "wielrenners zijn de slaven van de weg" allang een geuzennaam is geworden. Renners klagen er soms over (en soms nog vaker), maar zijn er stiekem ook trots op.
En... vergeet daarnaast de financiėle belangen niet. En dit niet. En dat niet.

Maar als het om mensenlevens gaat, en, volgens de column van De Vries, geen enkele wielerprof dergelijke afdalingen in een finale wil, dan moeten al die belangen maar eens vergeten worden. Staken om een vergroting van de veiligheid te forceren. Anders gaan UCI en organisatoren (te) weinig doen, vermoed ik.

Gaat het gebeuren, die solidariteit? Ik heb mijn zeer sterke twijfels. Clement had gisteren gelijk: de veranderingen moeten komen van binnenuit. Maar na een paar dagen/weken/maanden lijkt nagenoeg iedereen het alweer te zijn vergeten. En gaat men grotendeels verder op de 'vertrouwde' weg.
Als slaven.
pi_209539954
Daarnaast zal toch, wat mij betreft, iedereen echt moeten beseffen dat 100 procent veiligheid domweg NIET bestaat. Niet in het 'gewone' leven. Niet in het wielrennen.

Was Mäder op deze wijze gevallen met 70 per uur, dan had het ook zo kunnen aflopen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 juni 2023 @ 07:59:01 #128
284411 crew  heywoodu
pi_209540461
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 02:32 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet de behoefte om met een beschuldigende vinger te wijzen, maar ook niet om Zonneveld en De Vries van opportunisme te beschuldigen. Hun reacties zijn emotioneel, maar ik vraag me af of ze echt zo "onoprecht" zijn.

Uit de column van Merijn de Vries:

Oud-renner Adam Hansen is sinds dit jaar voorzitter van de wielervakbond CPA, de eerste doortastende voorzitter zo het lijkt. Hij deed onderzoek onder 171 wielerprofs en daaruit blijkt: geen van hen wil een finale zoals donderdag, een finale die jou noodlottig werd. Nul procent , niemand! Iedereen kiest voor een vlakke uitloper, liefst minimaal drie kilometer lang. Ik weet zeker dat uit Hansens enquźtes ook zou blijken dat renners overal veilige dranghekken willen, en geen finish in een bocht in geval van een massasprint.

Als dit feitelijk klopt, dan zit er - hoewel te laat voor Mäder - maar één gezamenlijke actie op voor renners/ploegleiders/sponsoren. Staken.
Zoals ooit renners, met goedvinden van de meeste ploegleiders, staakten in Valence d'Agen 1978, als gezamenlijk protest tegen de toenmalige (slechte) verplaatsingen, meerdere etappes op 1 dag en wat al niet. OK, we zijn de slaven van de weg, maar er zijn grenzen en we accepteren het niet langer.

Het lastige is, dat de uitdrukking "wielrenners zijn de slaven van de weg" allang een geuzennaam is geworden. Renners klagen er soms over (en soms nog vaker), maar zijn er stiekem ook trots op.
En... vergeet daarnaast de financiėle belangen niet. En dit niet. En dat niet.

Maar als het om mensenlevens gaat, en, volgens de column van De Vries, geen enkele wielerprof dergelijke afdalingen in een finale wil, dan moeten al die belangen maar eens vergeten worden. Staken om een vergroting van de veiligheid te forceren. Anders gaan UCI en organisatoren (te) weinig doen, vermoed ik.

Gaat het gebeuren, die solidariteit? Ik heb mijn zeer sterke twijfels. Clement had gisteren gelijk: de veranderingen moeten komen van binnenuit. Maar na een paar dagen/weken/maanden lijkt nagenoeg iedereen het alweer te zijn vergeten. En gaat men grotendeels verder op de 'vertrouwde' weg.
Als slaven.
Maar een afdaling als deze, stel dat er daarna nog 5km vlak was geweest tot de finish. Of 10km. Hoe groot is de kans nou echt dat Mäder dan minder hard naar beneden zou zijn gegaan, of dat hij net dat (wellicht) ene foutje niet had gemaakt? Of dat ene kleine steentje grind niet had geraakt?

En deze afdaling mag dan niet meer, maar een minder snelle afdaling wel? Ook als renners aangeven dat een afdaling als deze vol zit met overzichtelijke bochten en goed asfalt, en er heel veel minder snelle afdalingen zijn waar dat totaal anders is?

Het is gewoon hele trieste pech.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 08:02:27 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209540479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar een afdaling als deze, stel dat er daarna nog 5km vlak was geweest tot de finish. Of 10km. Hoe groot is de kans nou echt dat Mäder dan minder hard naar beneden zou zijn gegaan, of dat hij net dat (wellicht) ene foutje niet had gemaakt? Of dat ene kleine steentje grind niet had geraakt?

En deze afdaling mag dan niet meer, maar een minder snelle afdaling wel? Ook als renners aangeven dat een afdaling als deze vol zit met overzichtelijke bochten en goed asfalt, en er heel veel minder snelle afdalingen zijn waar dat totaal anders is?

En dan staat er ineens een koe op de weg, want ook dat gebeurd in de bergen. Of zoals tijdens de tourettappe 2? jaar terug, begint het te regenen en heb je modderrivieren op de weg...
pi_209540764
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, goed punt.
Zoals ik zelf ook al impliceerde: met 70 per uur wil je ook niet met je hoofd - ondanks gedeeltelijk beschermende valhelm - op zo'n afwateringsbuis terecht komen.
Maar blijkbaar (als ik De Vries' opmerkingen probeer te interpreteren) nemen renners minder risico's als ze weten dat er, na de gevaarlijke afdaling, nog een vlakker stuk volgt. Dan sparen ze hun energie in de afdaling en storten zich als het ware in het vlakkere gedeelte richting finish.

Verder deel ik je mening. Hele trieste pech.

Maar wat ik vooral duidelijk probeerde te maken is het volgende. Als het klopt dat de door De Vries en Zonneveld genoemde sentimenten heel erg leven in het peloton, dan zou ik zeggen: doe er nou eindelijk ZELF iets tegen en WEIGER gewoon.

Zoals The Beatles ooit weigerden om in Texas voor gescheiden publiek te spelen (witte en zwarte mensen apart).
"Ja sorry Beatles, zo zijn hier nu eenmaal de regels."
"Ja sorry Texas, maar dan spelen we gewoon NIET."

Dus kwam er (uiteraard) een concert en zaten de mensen door elkaar. En een trend was gezet.

Vreemde vergelijking misschien, maar als wielrenners zich inderdaad teveel als slaven behandeld voelen en ze daarvan ontzettend balen, dan zouden ze eens heel goed moeten nadenken en zich moeten afvragen: "accepteren we dit nog langer?"
En zo NEE: dan gewoon weigeren om je als slaaf te laten behandelen. Per slot van rekening zijn ZIJ de acteurs in dit toneelstuk. En zonder acteurs gaat er gewoon geen toneelstuk meer door. Geloof me: daar zit geen UCI, geen ASO, geen koersorganisatie elders en geen sponsor op te wachten. Die zullen dan echt met concrete veranderingen moeten komen.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 17 juni 2023 @ 09:15:52 #131
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209540804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 00:00 schreef Marcoss het volgende:
Bahrain niet meer van start morgen
Tudor ook niet.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:31:27 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209540886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:07 schreef Toby56 het volgende:
Zoals ik zelf ook al impliceerde: met 70 per uur wil je ook niet met je hoofd - ondanks gedeeltelijk beschermende valhelm - op zo'n afwateringsbuis terecht komen.
Al is het maar omdat zo'n helm alleen getest wordt tot 30km/uur en je je kan afvragen wat er gebeurd als je head first wat snelheid bijpakt door je val, want hoe hard ging hij tijdens de impact als je tijdens het fietsen al makkelijk 70 tot 90 km/uur haalt?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:45:18 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_209541000
Evenepoel is het er wel mee eens dat een finish na zo'n gevaarlijke afdaling geen goed idee is.

twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:53:45 #134
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209541112
De fictieve finish ligt op Ottenberg, maar we wijzen wel een winnaar aan in Weinfelden en houden de bonificatieseconden op de Opfershoferstrasse na een afdaling in stand. 8)7
pi_209541198
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:45 schreef Starflyer het volgende:
Evenepoel is het er wel mee eens dat een finish na zo'n gevaarlijke afdaling geen goed idee is.

[ twitter ]
Ja, dat meldde hij 2 dagen geleden al.

Kortom: wat is waar?
Volgens bron A lees je dat geen renner protesteerde.
Volgens bron B krijg je het idee dat renners hier al langer ongemakkelijk mee zijn.

Als B waar is, dan moet A ophouden.
Anders gebeurt en niks.

Dikke pech kan altijd, 100 procent veiligheid bestat niet, maar je kunt het gevaar een beetje beperken.
Het zijn de renners zelf die in actie moeten komen.
Als ze dat niet doen, tsja... is het dan toch waar dat de meesten er uiteindelijk 'vrede' mee hebben? Dus: bron A?
pi_209541234
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 09:53 schreef Koffieplanter het volgende:
De fictieve finish ligt op Ottenberg, maar we wijzen wel een winnaar aan in Weinfelden en houden de bonificatieseconden op de Opfershoferstrasse na een afdaling in stand. 8)7
Allemaal maf misschien, maar de finishes bergop kunnen enorm saaie etappes opleveren. Omdat iedereen dan wacht tot de laatste klim. Dat zou een reden kunnen zijn dat er (net als heel heel erg vroeger) nog een afdaling volgt.

Bonificatieseconden uitdelen op een klim is ook al iets dat, gedurende sommige periodes, in het verleden werd toegepast. Ik praat het niet goed, maar het is beslist niet zo dat het hier een 'gekte' betreft die alleen van de laatste tijd is.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:07:18 #137
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209541249
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Allemaal maf misschien, maar de finishes bergop kunnen enorm saaie etappes opleveren. Omdat iedereen dan wacht tot de laatste klim. Dat zou een reden kunnen zijn dat er (net als heel heel erg vroeger) nog een afdaling volgt.

Bonificatieseconden uitdelen op een klim is ook al iets dat, gedurende sommige periodes, in het verleden werd toegepast. Ik praat het niet goed, maar het is beslist niet zo dat het hier een 'gekte' betreft die alleen van de laatste tijd is.
Mij bekruipt het gevoel dat je niet echt een idee hebt hoe de rit van vandaag eruit ziet.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:13:00 #138
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209541293
Verder vind ik het allemaal leuk en aardig hoor, maar als jij een beslissing neemt onder het mom ''veiligheid'' en risicovermindering, om vervolgens allerlei dingen overeind te houden die risico in de hand werken, heeft het er alle schijn van dat je als organisatie een beslissing neemt om aan te buitenwereld te kunnen laten zien hoe goed je wel niet bezig bent, in plaats van een rationeel besluit te nemen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:18:02 #139
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209541356
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Verder vind ik het allemaal leuk en aardig hoor, maar als jij een beslissing neemt onder het mom ''veiligheid'' en risicovermindering, om vervolgens allerlei dingen overeind te houden die risico in de hand werken, heeft het er alle schijn van dat je als organisatie een beslissing neemt om aan te buitenwereld te kunnen laten zien hoe goed je wel niet bezig bent, in plaats van een rationeel besluit te nemen.
Ze schieten gewoon in een angststuip, dat is begrijpelijk vanwege alle emoties die er spelen maar dan zou je beter gewoon hele finish op top van Ottenberg kunnen zetten en de afdaling vergeten.

Het is nog twee dagen treuren dan zal focus van peloton weer op volgende races zijn.
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 10:18:55 #140
pi_209541362
Intermarche gaat ook niet meer van start.
pi_209541397
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Mij bekruipt het gevoel dat je niet echt een idee hebt hoe de rit van vandaag eruit ziet.
Lol.
Je hebt gelijk.

Mijn fout. Slecht leeswerk.

W.b. de verkrampte toestand van de rit vandaag: ik deel je opinie, maar ik vrees dat ze "voor de bühne" wel iets moesten doen. Dat er "vanaf de bühne" dan ook weer hoofdschuddend wordt gereageerd... is all in the game, vermoed ik.
pi_209541437
Het blijft een ontzettend lastige discussie. Voor zover ik het kan beoordelen was deze afdaling niet gevaarlijker dan veel andere afdalingen. Er zit zeker een aspect van pech in. Tegelijkertijd zijn er elementen in het wielrennen die gewoon gevaarlijk zijn. Dat geldt in het bijzonder voor afdalingen en massasprints. Verder worden een aanzienlijk deel van de ongelukken ook door menselijke fout veroorzaakt en daar kun je niet alles tegen doen.
Meestal loopt het (net) goed af maar deze keer was dat niet het geval ;( De vraag wordt dan hoe ver ga je met het veilig maken van het parcours en zeker zo belangrijk in mijn ogen: zorg er dan ook voor dat je gevaarlijk gedrag structureel hard bestraft. Op dat gebied kun je ook wel naar de jury en de UCI wijzen die regelmatig laten zien dat ze geen lijn trekken en er is daarmee een hoop willekeur.

Ook speelt dan nog mee dat renners verschillende specialiteiten hebben. Als je namelijk veiligheid voorop zet, kun je het beste alleen nog maar bergop rijden en tijdritten houden. Maar is dat nog wielrennen zoals we het graag zien?

Ik weet niet wat het juiste antwoord hier is, als dat er al is. Wat wel duidelijk is dat je niet alles kunt voorkomen en dat gevaarlijk gedrag veel steviger aangepakt moet worden.
pi_209541451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Intermarche gaat ook niet meer van start.
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:33:11 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209541485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 10:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.
De start is over 2 uur, ben benieuwd wat de andere teams doen, als nog meer teams afhaken zou dat wel ongemakkelijk zijn voor de teams die nog wel door willen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 10:50:44 #145
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_209541641
Twee finishes voor de prijs van één. Ik vraag me af of je dat moet willen. Schrap dan gewoon de gehele etappe.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:00:54 #146
40566 Ericr
Livewrong
pi_209541728
Gelet op het aantal kilometers is het een wonder dat er niet vaker doden vallen. In cyclo sportieven is het ook regelmatig raak. Blijft toch inherent aan de sport dat de dood ook meerijdt helaas.

Zou me meer zorgen maken over de invloed van externe factoren als publiek, motards of volgautos. Daar valt nog winst te boeken als het gaat om veiligheid. Een parcours kan je nooit 100% veilig krijgen. Ook al zijn haakse smalle bochten in een volle sprint of een afdaling over onberijdbare wegen natuurlijk wel te voorkomen door ze niet op te nemen in een parcours.
pi_209541788
quote:

[..]
Ook de Ronde van Zwitserland wacht op niemand. Laat de renners/ploegen gewoon zelf beslissen of ze door willen, sommige zullen dit juist prettig vinden, en sommige wat al blijkt niet. Prima zo.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:20:49 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209541871
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 11:00 schreef Ericr het volgende:
Gelet op het aantal kilometers is het een wonder dat er niet vaker doden vallen. In cyclo sportieven is het ook regelmatig raak. Blijft toch inherent aan de sport dat de dood ook meerijdt helaas.
Dat valt wel mee toch? Laatst in Luxemburg, maar ik kan me geen nieuwsberichten van daarvoor herinneren.
quote:
Zou me meer zorgen maken over de invloed van externe factoren als publiek, motards of volgautos. Daar valt nog winst te boeken als het gaat om veiligheid. Een parcours kan je nooit 100% veilig krijgen. Ook al zijn haakse smalle bochten in een volle sprint of een afdaling over onberijdbare wegen natuurlijk wel te voorkomen door ze niet op te nemen in een parcours.
Ja dit. Ik vind het nog steeds belachelijk hoe sommige bergen er uit zien tijdens een klim in de tour, renners die geen ruimte hebben om in te halen en/of door de toeschouwers op andere manieren gehinderd worden. Volgauto's en motards horen ook bij de profwedstrijden. Althans, je kan wel met minder volgauto's werken, maar dan heb je ook grotere gevolgen bij mechanische pech. VIP auto's zouden ze er wel uit moeten knikkeren.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:25:17 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209541912
After consultation with the PCP we confirm the following for today's stage:
- race will happen as planned on normal course and with the normal schedule
- it's a race
- time for GC will be taken at the 25km mark
- no bonus seconds will be awarded at the Tissot sprints
- no bonus seconds will be awarded at the finish line
- all other classification will be raced as normal.
  Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 11:38:18 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209542016
Kut oplossing
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 juni 2023 @ 11:39:34 #151
284411 crew  heywoodu
pi_209542028
quote:

[..]
Genoeg renners die nu jśist willen koersen lijkt me, al is het maar om de zinnen te verzetten door de focus even ergens anders te kunnen leggen. Iedereen gaat anders met zoiets om, het staat renners vrij om vandaag niet op te stappen, maar ook om 'gewoon' te koersen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:40:18 #152
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209542035
Geen Moniquet wegens ziekte.
pi_209542269
twitter

Die hebben de keuze bij de renners neergelegd. Aantal starten wel en aantal starten niet meer
  Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 12:18:41 #154
451829 crew  H.Vviv
pi_209542355
Tom Scully en Julius van den Berg hebben bij EF besloten om niet meer te starten.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 12:25:32 #155
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209542394
Demare en Scotson niet gestart
pi_209542399
Demare en Scotson de DNS'ers bij FDJ, ook Schmid start niet meer
pi_209542462
https://twitter.com/BHRVi(...)Kfay3RAB_1s0Pbw&s=19

Eerbetoon in ronde van Sloveniė. Wout vond t niet nodig z'n bril af te doen. Bijzondere jongen is t ook
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_209542536
quote:
Michael Schär (AG2R Citroėn Team), Tom Scully (EF Education-Easypost), Julius van den Berg (EF Education-Easypost), Stefan Küng (Groupama – FDJ), Arnaud Démare (Groupama – FDJ), Miles Scotson (Groupama – FDJ), Rohan Dennis (Jumbo-Visma), Matis Louvel (Team Arkéa – Samsic), Daniel Mclay (Team Arkéa – Samsic), Quinn Simmons (Trek – Segafredo), Marc Hirschi (UAE Team Emirates), Lennert Van Eetvlet (Lotto Dstny), Sylvain Moniquet (Lotto Dstny), Daryl Impey (Israel – Premier Tech), Krists Neilands (Israel – Premier Tech), Nicholas Schultz (Israel – Premier Tech).
Alle niet-starters (naast alle renners van Tudor, Bahrain en Intermarche)
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:04:42 #159
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209542668
Volgens PCS geen aanvallen geweest. Afspraak binnen peloton?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:29:06 #160
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209542846
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens PCS geen aanvallen geweest. Afspraak binnen peloton?
Lijkt mij ook lastig om als eerste de beslissing te maken als renner dat de "rouw toestand" voorbij is en er weer gekoerst gaat worden...
pi_209542935
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://twitter.com/BHRVi(...)Kfay3RAB_1s0Pbw&s=19

Eerbetoon in ronde van Sloveniė. Wout vond t niet nodig z'n bril af te doen. Bijzondere jongen is t ook
Lekker gemakkelijk oordelen op basis van een foto. Op de bewegende beelden zie je hem even later z'n bril afdoen en de tranen uit z'n ogen vegen.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 13:40:32 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209542947
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:38 schreef wimderon het volgende:

[..]
Lekker gemakkelijk oordelen op basis van een foto. Op de bewegende beelden zie je hem even later z'n bril afdoen en de tranen uit z'n ogen vegen.
Volgens mij ging Wout Poels ook echt op persoonlijk niveau veel om met Gino, denk dat het vooral lastig voor hem is.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 14:14:47 #163
311468 Van_Poppel
pi_209543147
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 13:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij ging Wout Poels ook echt op persoonlijk niveau veel om met Gino, denk dat het vooral lastig voor hem is.
Hij zal ook wel terug denken aan de Tourrit naar Metz.
pi_209543993
Van Dijke met een Van Hooydonck-leadout voor Van Aert?
pi_209544011
Dit waren ooit Sagan-ritten.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:34:17 #166
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209544038
Hij is vertrokken.
pi_209544043
Van Aert had hier best een Kelderman kunnen gebruiken. Die zal toch niet bewust hebben laten lopen voor morgen? Nu gaat iedereen kijken naar Van Aert.
pi_209544066
Aangeslagen WvA en ReeV gaan toch stug door uit respect voor Gina en de familie.

https://sporza.be/nl/2023(...)-gino~1687004845902/

Maar ik las dus op NOS dat het eigen team van Gino er dus wel gewoon de brui aan heeft gegeven, hoe respectloos ben je dan...
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:43:38 #169
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209544115
Al die lafaards wisten niet hoe snel ze in de remmen moesten knijpen want, ojee, morgen tijdrit. Stel je voor dat we wat energie verspillen. En de wereldkampioen, die blijft gewoon lekker fietsen. Dan ben je een grote.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:52:58 #170
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209544228
Vinger naar de lucht voor Gino
pi_209544230
En de stuurklop.
pi_209544235
Manzin is woedend.

Wist waarschijnlijk niet dat het voor plek 2 was :')
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:54:44 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209544236
Kelderman verliest zo best wat tijd
  Redactie Sport zaterdag 17 juni 2023 @ 16:55:28 #174
451829 crew  H.Vviv
pi_209544241
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:54 schreef Momo het volgende:
Alleen tellen de tijden niet aan de finish.
pi_209544243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:54 schreef Momo het volgende:
:?
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:56:06 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209544251
Ohja laat maar
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 16:57:44 #177
pi_209544264
Dappere poging van Hagos.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 16:59:00 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209544278
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:37 schreef Centenbak het volgende:
Aangeslagen WvA en ReeV gaan toch stug door uit respect voor Gina en de familie.

https://sporza.be/nl/2023(...)-gino~1687004845902/

Maar ik las dus op NOS dat het eigen team van Gino er dus wel gewoon de brui aan heeft gegeven, hoe respectloos ben je dan...
:')
pi_209544402
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
:')
Gun die man zijn quote alert geeneens.
  Moderator zaterdag 17 juni 2023 @ 17:52:08 #180
pi_209544647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2023 16:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dappere poging van Hagos.
Jeroen vroeg zich af of het Tsgabu was, die niet eens meedoet.

Hij heeft het lang volgehouden, maar helaas, hij staat nu op de shitlist.
pi_209551396
Fraai eerbetoon van Remco :)
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 10:33:23 #182
pi_209551728
OUD-PROF JOHN TALEN OVERLEEFDE ZWARE VAL IN DODELIJKE AFDALING GINO MÄDER

Toch fijn voor John Talen dat Gino is overleden, zodat John Talen met wat hulp van knipperlicht Ray over John Talen kan praten.
  zondag 18 juni 2023 @ 10:37:12 #183
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209551759
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 10:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
OUD-PROF JOHN TALEN OVERLEEFDE ZWARE VAL IN DODELIJKE AFDALING GINO MÄDER

Toch fijn voor John Talen dat Gino is overleden, zodat John Talen met wat hulp van knipperlicht Ray over John Talen kan praten.
Toch geklikt :{
  zondag 18 juni 2023 @ 11:51:25 #184
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209552611
Zat even bij de vrouwen te kijken om het parcours te bestuderen en er rijdt er dus gewoon een bijna volledig rechtdoor, vol de boarding in. Dan kun je lullen over veiligheid tot je een ons weegt, bij de vrouwen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de vrouwen.
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 12:15:27 #185
pi_209552973
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 11:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Zat even bij de vrouwen te kijken om het parcours te bestuderen en er rijdt er dus gewoon een bijna volledig rechtdoor, vol de boarding in. Dan kun je lullen over veiligheid tot je een ons weegt, bij de vrouwen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de vrouwen.

Overkomt de mannen nooit natuurlijk.
  zondag 18 juni 2023 @ 12:19:02 #186
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209553011
quote:
Ja, en die ridiculiseren we ook. Hier kunnen we dus niets mee.
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 12:21:02 #187
pi_209553032
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ja, en die ridiculiseren we ook. Hier kunnen we dus niets mee.
Bij de mannen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de mannen?
  zondag 18 juni 2023 @ 12:22:41 #188
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209553044
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Bij de mannen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de mannen?
In individuele gevallen wel. In collectieve zin, in tegenstelling tot de vrouwen, ja, niet.
  Moderator zondag 18 juni 2023 @ 12:25:55 #189
pi_209553083
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:22 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
In individuele gevallen wel. In collectieve zin, in tegenstelling tot de vrouwen, ja, niet.
Vreemd.
  zondag 18 juni 2023 @ 12:33:49 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209553161
twitter
pi_209555429
Is dit een koppeltijdrit?
Album top 100 2024
  zondag 18 juni 2023 @ 15:51:40 #192
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555530
We gaan Wout gewoon niet in beeld brengen?
  zondag 18 juni 2023 @ 15:57:02 #193
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555572
De nieuwe positie van Wout is nog niet echt je van het.
pi_209555595
Sterke klim van Steef.
pi_209555600
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
De nieuwe positie van Wout is nog niet echt je van het.
Wout is gewoon nog ver van verwijderd van z'n topform. Benieuwd of hij zijn tourbenen kan terugvinden, maar ik vrees er een beetje voor.
pi_209555646
De minste ronde van Wout sinds zijn valpartij in Pau.
pi_209555650
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 15:59 schreef The_Undertone het volgende:

[..]
Wout is gewoon nog ver van verwijderd van z'n topform. Benieuwd of hij zijn tourbenen kan terugvinden, maar ik vrees er een beetje voor.
Vorig jaar was hij in de Dauphine wel een stuk beter dan deze week in Zwitserland. Al ligt het hoofddoel nu in principe ook pas na de Tour
  zondag 18 juni 2023 @ 16:03:54 #198
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209555654
Ook al weer 10 jaar dat Gesink niet meer competitief is :D
pi_209555665
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook al weer 10 jaar dat Gesink niet meer competitief is :D
Won vorig jaar nog bijna een Vueltarit!
  Redactie Sport zondag 18 juni 2023 @ 16:05:14 #200
451829 crew  H.Vviv
pi_209555667
Fisher-Black met een uitstekende tussentijd.
pi_209555673
De UAE tijdritfiets is zeker verbeterd, biedt perspectief voor tijdritwinst van Pogacar in de Tour.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:08:49 #202
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555706
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
De UAE tijdritfiets is zeker verbeterd, biedt perspectief voor tijdritwinst van Pogacar in de Tour.
Het zal heel waardevol zijn in die anderhalve kilometer dat ze op een tijdritfiets zitten.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:11:41 #203
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555733
Echt schandalig dat er geen enkele motor in de buurt van Van Aert zit.
pi_209555759
Wel een goed tweede gedeelte voor Wout.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:14:10 #205
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555765
Cattaneo gaat een knaltijd neerzetten geloof ik.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:15:16 #206
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209555782
Natuurlijk ook wel rare voorbereiding naar de tour voor Wout, want die tour kan ook zo maar paar dagen duren.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:18:56 #207
311468 Van_Poppel
pi_209555822
Van Aert redt het niet
  zondag 18 juni 2023 @ 16:19:08 #208
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209555825
Einde tijdperk Wout
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_209555827
Slechte afdaling van Van Aert.
pi_209555828
Wout is nog niet top top
  zondag 18 juni 2023 @ 16:21:18 #211
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209555853
Ik ga staan voor de wereldkampioen.
pi_209555866
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:21 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik ga staan voor de wereldkampioen.
Tobias zal dat vast leuk vinden
pi_209555871
Pidcock heeft het ook nog niet.
pi_209555924
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:19 schreef Szura het volgende:
Einde tijdperk Wout
Ook pas 1 zege dit seizoen (op de weg dan). Al was dat wel een aardige qua tegenstand
pi_209555933
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:26 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Ook pas 1 zege dit seizoen (op de weg dan). Al was dat wel een aardige qua tegenstand
En waar hij de minste van de 3 was
pi_209555958
Uran Uran Uran valt wat tegen.
Album top 100 2024
pi_209555966
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:26 schreef The_Undertone het volgende:

[..]
En waar hij de minste van de 3 was
Geholpen door de vallende motor op de oude kwaremont
pi_209556024
Wilco ging heel goed in de tijdrit in de Tirreno, maar daarna heeft hij z'n tijdritfiets weggegooid?
pi_209556028
Pidcock ziet er uit als een bromvlieg met die bril
  zondag 18 juni 2023 @ 16:32:36 #220
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556029
Remco op weg naar..
pi_209556032
Die helm/vizier van Pidcock met dat kleine hoofd is ook afzichtelijk.
pi_209556039
Kelderman is sinds die elleboogblessure het tijdrijden volledig verleerd.
pi_209556041
Oh, WIlco gaat straks mee op de bagagedrager natuurlijk ;(
pi_209556055
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco op weg naar..
Een seconde
pi_209556058
Lol.

Of klopt die tussentijd bij TISSOT niet? Daar stond 12'00 als tussentijd, 47 seconden sneller.

Is natuurlijk 47 honderdsten.
Album top 100 2024
  Redactie Sport zondag 18 juni 2023 @ 16:34:23 #226
451829 crew  H.Vviv
pi_209556064
Evenepoel had ik sneller verwacht
pi_209556066
Niet zo indrukwekkend
pi_209556068
Remco op de tijd van Asgreen
pi_209556076
En Ayuso die er niet zo ver van lijkt te zitten/
pi_209556085
Op een zakdoek, leuk.
pi_209556099
Wout zal, zoals de traditie betaamt, wel weer fysieke klachten ondervinden zo vlak voor de Tour.

Gelukkig niet iets wat niet is op te lossen met een cortisone kuur. Over Wout zijn exceptionele tourvorm hoeven wij ons geen zorgen te maken.
The owls are not what they seem
  zondag 18 juni 2023 @ 16:36:29 #232
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556110
Prima Ayuso
pi_209556111
Ayuso jeetje
pi_209556125
Ayuso rijdt een vreemde ronde
pi_209556128
Gall gaat al een minuutje aangesmeerd krijgen.
pi_209556131
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:35 schreef DiegoFuser het volgende:
Wout zal, zoals de traditie betaamt, wel weer fysieke klachten ondervinden zo vlak voor de Tour.

Gelukkig niet iets wat niet is op te lossen met een cortisone kuur. Over Wout zijn exceptionele tourvorm hoeven wij ons geen zorgen te maken.
Herinner je nog de attesten discussie voor het wk veldrijden een paar jaar geleden :9
  zondag 18 juni 2023 @ 16:38:15 #237
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556137
Mijn ogen staan in brand.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:38:21 #238
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556138
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:37 schreef The_Undertone het volgende:
Dit ziet er ook totaal niet uit _O-
  zondag 18 juni 2023 @ 16:38:29 #239
311468 Van_Poppel
pi_209556139
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:37 schreef The_Undertone het volgende:
Wordt een mooi richtpunt voor Skjelmose
pi_209556141
Felix kan nie tijdrijden nie
pi_209556149
Meestal eindigen klassementsrenners - zelfs hele slechte tijdrijders - nog wel top 30 bij zo'n afsluitende tijdrit, maar Gall komt daar niet eens bij in de buurt.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:38:51 #242
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556150
Skjelmose heel traag.
pi_209556153
Zwak van Skjelmose, Ayuso lachende derde?
pi_209556160
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:37 schreef Marcoss het volgende:
Ayuso rijdt een vreemde ronde
Gok door een nogal smalle basis na al het blessureleed dit jaar..des te knapper uiteraard
pi_209556161
Wordt het straks Ayuso vs Remco voor eindzege
pi_209556176
Al 25' verloren
pi_209556193
Puur qua strijd om het klassement is dit wel de spannendste ronde van het jaar.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:42:40 #248
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_209556211
Qua stroomlijning lijkt het me beter om die bidon niet weg te gooien.
sig verwijderd door FA
pi_209556218
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Puur qua strijd om het klassement is dit wel de spannendste ronde van het jaar.
Ook prima etappes gezien. Stuk leuker dan de Giro. Los van mäder uiteraard
  zondag 18 juni 2023 @ 16:47:09 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556280
Wielco 1.5 tel in beeld!
pi_209556285
Remco volgens projecties 1e tussentijd
pi_209556289
Verwarrende regie.
Album top 100 2024
  zondag 18 juni 2023 @ 16:48:11 #253
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209556300
Wilco Kelderman bestaat niet schijnbaar geen tijd
pi_209556305
Sterk tweede deel van Remco.
pi_209556307
God heeft bijgeschakeld
pi_209556310
Al zag het er niet echt fenomenaal uit, toch knap 2e deel
  Redactie Sport zondag 18 juni 2023 @ 16:48:56 #257
451829 crew  H.Vviv
pi_209556313
Aysuo naar verwachting sneller.
pi_209556324
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:48 schreef H.Vviv het volgende:
Aysuo naar verwachting sneller.
Die gaan ze toch alsnog meenemen naar de tour?
  zondag 18 juni 2023 @ 16:49:40 #259
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556326
Het commentaar van Traksel is een en al wensdenken, wat vermoeiend.
pi_209556331
Ayuso is echt beangstigend sterk.
pi_209556335
Het ene godstalent gaat het andere verslaan.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:50:20 #262
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556337
Jeetje
  zondag 18 juni 2023 @ 16:50:24 #263
333483 Aguero
oooooooo
pi_209556340
Ayuso op weg naar
Citius, Altius, Fortius.
pi_209556341
SOWW
  zondag 18 juni 2023 @ 16:50:36 #265
311468 Van_Poppel
pi_209556344
Ayuso ^O^
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 juni 2023 @ 16:50:48 #266
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209556347
Definitief einde tijdperk R.EV
pi_209556350
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die gaan ze toch alsnog meenemen naar de tour?
Om daar te knechten? Denk dat hij zelf niet wil
  zondag 18 juni 2023 @ 16:51:06 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209556355
Ayuso :D
pi_209556363
We kijken alvast uit naar de Vuelta met Roglic, Ayuso en Evenepoel.
pi_209556369
Recreant Gall
pi_209556370
Gall. :D
Album top 100 2024
pi_209556372
Ach Gall
  Redactie Sport zondag 18 juni 2023 @ 16:52:10 #273
451829 crew  H.Vviv
pi_209556376
Gall staat gewoon stil
pi_209556379
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:50 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Om daar te knechten? Denk dat hij zelf niet wil
Schaduwkopman, plan Djumbo kopiėren. Als hij gaat, wie behalve Vingegaard zelf kan dan volgen?
pi_209556381
Denk dat Gall bij z'n ritzege harder ging :D
pi_209556384
DAt heeft toch niets met tijdrijden te maken eigenlijk?
  zondag 18 juni 2023 @ 16:52:49 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556390
Hele vreemde ronde wel van Ayuso
pi_209556392
Skjelmose met een beter tweede deel
  zondag 18 juni 2023 @ 16:52:58 #279
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556393
Skjelmose is met een raket omhoog gegaan?
pi_209556396
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
We kijken alvast uit naar de Vuelta met Roglic, Ayuso en Evenepoel.
Evenepoel is nog niet zeker toch? Al zou dat wel het meest logisch zijn
  zondag 18 juni 2023 @ 16:53:28 #281
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556401
Skjelmose aan de auto gehangen?
pi_209556404
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:52 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Schaduwkopman, plan Djumbo kopiėren. Als hij gaat, wie behalve Vingegaard zelf kan dan volgen?
Ja, klinkt logisch, maar geloof niet dat ze dat gaan doen
pi_209556405
Breed in de bocht
  zondag 18 juni 2023 @ 16:53:53 #284
333483 Aguero
oooooooo
pi_209556406
Wilco toch netjes na een zwak eerste deel.
Citius, Altius, Fortius.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:54:31 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556414
Skjelmose +10.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:54:43 #286
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556416
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:53 schreef Aguero het volgende:
Wilco toch netjes na een zwak eerste deel.
Zou het wat uitmaken?
pi_209556418
Jeetje Skjelmose op weg naar eindwinst zo
  zondag 18 juni 2023 @ 16:54:56 #288
311468 Van_Poppel
pi_209556424
Skjelmose is op de brommer
pi_209556428
Skjelmose goed ingedeeld.
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 juni 2023 @ 16:55:25 #290
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209556431
Hondslelijke helm ook.
pi_209556432
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:54 schreef Van_Poppel het volgende:
Skjelmose is op de brommer
Dat is meer een raket
pi_209556433
Wint Ayuso straks de tijdrit en wint hij alsnog de ronde niet :D
pi_209556447
Aysuo schakelt mis
  zondag 18 juni 2023 @ 16:56:36 #294
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209556451
Traksel is een totale idioot.
  zondag 18 juni 2023 @ 16:56:52 #295
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209556454
Einde tijdperk R.EV
  zondag 18 juni 2023 @ 16:57:02 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209556456
Definitieve einde tijdperk
pi_209556461
Mja, niet wild van Remco's prestatie
  zondag 18 juni 2023 @ 16:58:27 #298
311468 Van_Poppel
pi_209556472
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 16:57 schreef The_Undertone het volgende:
Mja, niet wild van Remco's prestatie
Hij heeft blijkbaar amper kunnen trainen...dan lijkt me dit een prima basisniveau.
pi_209556476
Gall verliest al bijna 3 minuten
  zondag 18 juni 2023 @ 16:59:32 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209556483
Gall wel echt slecht voor iemand die ergens voor gaat vandaag
  zondag 18 juni 2023 @ 16:59:37 #301
333483 Aguero
oooooooo
pi_209556485
quote: