SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De regie is bij Weylandt destijds echt niet 'snel geswitcht'. Die bleven er uitgebreid bij, zodat we allemaal mee konden genieten
Maar ook zoiets als de dodelijke crash van Ayrton Senna, no way dat dat tegenwoordig nog zo in beeld gebracht zou worden (logischerwijze). Van het ongeluk tot het in de helikopter laden weetikhet hoeveel later, alles was te zien, en dan ben je als mediamedewerker gewoon niet geschikt.
Schei maar uit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:27 schreef golfer het volgende:
De dood (verbranden) van Roger Williamson tijdens de GP van Zandvoort werd in 1973 ook volop in beeld gebracht. Dat doen ze tegenwoordig gelukkig niet meer.
Ja, het went nooit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:46 schreef Dutch_view het volgende:
Ik ben echt even ontdaan door dit vreselijke nieuws![]()
Zo zie je een jonge renner actief over de wegen fietsen, en zo is het einde![]()
![]()
Van mij is de lol er nu wel even af hoor, dat fietsen over hoge bergen met bizarre snelheden naar beneden![]()
Laten ze de hele boel maar aanpassen, enkel nog een bergop aankomst
Dit wil je niet nog een keer![]()
RIP Gino en sterkte aan iedereen
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
Nog even over de rol van cameramensen, redacteuren, regisseurs en dergelijke: in mijn jongere jaren heb ik een freelance cameraman gekend, en als hij meende dat iets toch te erg was om te filmen, en zijn bazen hoorden dat er iets ergs was gebeurd en hij had er om "redenen van fatsoen" geen beeld van, dan kreeg hij de wind van voren.
Maar hij filmde niet voor live-uitzendingen.
Dus dan was het aan de redactie om het in de samenvatting/reportage niet te laten zien en het alleen te laten vermelden.
Zoals het bij Weylandt aan de regie was om bliksemsnel te switchen.
Het zou uiteraard kunnen dat de mores iets is veranderd en dat heden ten dage een dergelijk persoonlijk besluit ("ik ga dit niet filmen") nu veel meer wordt geaccepteerd.
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Destijds werd de RAI (op ingehouden wijze uiteraard) geprezen om de manier zoals het bij Senna in beeld was gebracht, omdat ze de dag ervoor er nog veel meer bovenop hadden gezeten bij Ronald Ratzenberger. Dat was nog afschuwelijker.
Zoals ik al zei: de tijden zijn vermoedelijk veranderd.
Neem de crash van Hermann Maier in Nagano 1998 (ski-afdaling): de hele val werd gevolgd en gezien de ernst had het dodelijk kunnen zijn. Toch bleven we Maier in beeld zien. Misschien wist de regisseur toen al dat hij een Herminator was?
Ik ben benieuwd hoe zoiets anno 2023 zou gaan...
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:45 schreef Toby56 het volgende:
Schei maar uit.
Ik zag dat als 7-jarige.
We hadden net een kleuren-tv.
Zo geniet je van rondscheurende speelgoedautootjes, zo krijg je deze vuurzee voorgeschoteld, die ik nauwelijks kon bevatten trouwens.
Ik heb het maar kort gezien. Mijn pa zette de tv uit.
Niettemin: hoe vaak is dat niet opnieuw uitgezonden? In terugblikkende reportages en documentaires?
Of de laatste meters van Tommy Simpson?
Ja, die gast die ik kende had een atleet gefilmd die een epileptische aanval kreeg en schuimbekkend op de grond viel.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het vooral vanuit het respect voor nabestaanden om er niet mee geconfronteerd te worden wordt gedaan.
De meeste cameramensen zullen vanuit instinct zeker in eerste instantie een crash wel in beeld brengen. Herhalingen uitzenden en online houden van de beelden zijn vervolgens een keuze van de regie/uitzender.
Dan is de herinnering met me aan de haal gegaan. Ik meen me te herinneren mijn eerste kleuren-GP te hebben gezien in Monaco, datzelfde jaar (waarschijnlijk een samenvatting).quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij werd het alleen nog uitgezonden in zwart-wit TV.
Ja, het zijn andere tijden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zonder herhalingen tot blijkt dat iemand in elk geval bij bewustzijn is. Er zijn wel heftiger valpartijen dan die van Maier geweest de afgelopen jaren en dat gaat eigenlijk steevast op die manier.
Net zoiets als die arme Björn Lambrechts.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:01 schreef Dutch_view het volgende:
Ik zie op Sporza website een foto waar Gino zeer waarschijnlijk is neergekomen
Een soort stenen dam met inderdaad zoals eerder genoemd een afwateringspijp.
Als je het over een noodlot hebt, dat is wel de meest ongelukkige plek daar waar je kunt vallen op hoge snelheid![]()
Tja, nét even te hard erin, nét even te laat ingesneden, etc...quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is dus op deze plek geweest
https://goo.gl/maps/26UzAFYtoL9BNMRw5
Niet een extreem scherpe bocht en prima asfalt.
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Is dus op deze plek geweest
https://goo.gl/maps/26UzAFYtoL9BNMRw5
Niet een extreem scherpe bocht en prima asfalt.
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, nét even te hard erin, nét even te laat ingesneden, etc...
Je ziet hier al dat hij niet heel veel overhoudt in die bocht met die extreme snelheden. Nog iets minder goed aansnijden en je redt het niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas![]()
Hieronder dezelfde bocht, andere renner.
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Dan zou bijvoorbeeld de Croix-de-Fer (Franse Alpen) ook niet meer kunnen. Van 1 kant (weet niet meer welke) worden daar waanzinnige snelheden gerealiseerd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas![]()
Hieronder dezelfde bocht, andere renner.
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Je kan het als renner zo gevaarlijk maken als je zelf wil. Wat in een wedstrijd natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, maar afdalingen zijn onderdeel van de wielersport, anders kan je over heel veel terrein gewoon geen etappes meer aanleggen. Als je afdalingen zoals die van Pidcock vorig jaar in de Tour ziet staat iedereen te juichen, met beelden die eindeloos herhaald worden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:21 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Schijn bedriegt, vanuit stilstand lijkt het goed.
Maar met zulke snelheden wordt het opeens levensgevaarlijk. Letterlijk helaas![]()
Hieronder dezelfde bocht, andere renner.
Met de wetenschap van nu, kun je je afvragen of het nog wel verstandig is om dit te doen zulke afdalingen.
Zelfs op goed asfalt.
[ twitter ]
Gesink in 2010 nog geloof ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren dat er voor de val contact was tussen hem en een ploeggenoot?
Of was dat met Sheffield?
Hoe het ook zei: het is enorm treurig, maar ik blijf erbij dat het te gemakkelijk is om in dit geval UCI & koersorganisatie meteen in de beklaagdenbank te zetten. Sommige keuzes zijn inderdaad te link voor woorden, maar volgens mij is La Punt wel vaker aankomstplaats geweest met deze afdaling eraan voorafgaand. (Klopt dat?)
Simpson stikte op de Ventoux (vermoedelijk ook door andere oorzaken) en vele anderen kwamen daar in ademhalingsproblemen.
Maar de klim wordt nog steeds in koersen opgenomen.
Je zou nog iets met seingevers kunnen doen in afdalingen, maar weet niet of die op zulke snelheden niet juist afleidend werken wat het alleen maar gevaarlijker maaktquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Gesink in 2010 nog geloof ik.
Maar wat is een oplossing, geen enkele bergrit meer met een afdaling? Of helemaal niet meer dalen, want Weylandt viel ook niet in weg 1e categorie afdaling. Geen sprints meer rijden om gevallen als Jakobsen te voorkomen?
Om der hele afdaling af te zetten zodat niemand eroverheen valt is ook niet realistisch.
Het is gewoon moeilijk om hier een 'oplossing' voor te vinden.
Als ik hier naar kijk, dan is het vreselijk wat Gino op die momenten heeft meegemaakt.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je ziet hier al dat hij niet heel veel overhoudt in die bocht met die extreme snelheden. Nog iets minder goed aansnijden en je redt het niet.
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je kan het als renner zo gevaarlijk maken als je zelf wil. Wat in een wedstrijd natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan is, maar afdalingen zijn onderdeel van de wielersport, anders kan je over heel veel terrein gewoon geen etappes meer aanleggen. Als je afdalingen zoals die van Pidcock vorig jaar in de Tour ziet staat iedereen te juichen, met beelden die eindeloos herhaald worden.
Het is onderdeel van het risico van de wielersport. In de F1 hebben ze ook niet verboden om harder dan 200km per uur te rijden, maar is het ontwerp van de auto zo aangepast dat het veiliger werd. Zo is er in het wielrennen de helmplicht en het verbod op bepaalde daaltechnieken gekomen. Dat zijn de maatregelen waar je aan moet denken.
Dan kun je net zo goed elke afdaling neutraliseren.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:33 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als ik hier naar kijk, dan is het vreselijk wat Gino op die momenten heeft meegemaakt.
In dat filmpje was het al op het randje.
Als er dan enkel een grasweide achter zit, maar nu dus een stenen wand/ plateau![]()
Wat mij betreft gaan ze kijken of er een maximum daalsnelheid kan worden gerealiseerd. Op de een of andere manier elektronisch geregeld. Met max. 45 km/u afdalen zodat je zulke bochten wel kunt halen.
Heinz Prüller.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
... In de mooie jaaroverzichten die in onze bieb te vinden waren.
Stewart reed met nummer 5, en op zijn auto stond ELF. Dat kon ik destijds ook niet rijmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
O ja, wielrennen is veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed elke afdaling neutraliseren.
Wielrennen is wat dat betreft wel uniek dat je uit zo'n afschuwelijk ongeval eigenlijk geen maatregelen kan nemen om het in de toekomst kan voorkomen. Bij de F1 kunje tegenwoordig vrijwel overal met 300 km/u op inrijden en nog zonder schrammetje uitstappen.
Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhakenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:36 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed elke afdaling neutraliseren.
Wielrennen is wat dat betreft wel uniek dat je uit zo'n afschuwelijk ongeval eigenlijk geen maatregelen kan nemen om het in de toekomst kan voorkomen. Bij de F1 kunje tegenwoordig vrijwel overal met 300 km/u op inrijden en nog zonder schrammetje uitstappen.
Heel veel afdalingsspecialisten en stuurkunstenaars gaan zich fors benadeeld voelen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhaken
Maar je wilt toch dat iedereen weer levend thuis komt? F1 is een gesloten parcours wat je veel beter kunt prepareren. Nu heb je 200 kilometer unieke kilometers met tientallen kilometers aan potentieel gevaar.
Er moet wel wat gebeuren vind ik. Benieuwd wat de renners zelf te zeggen hebben wat ze willen.
Er zijn al renners die zeggen dat het helemaal geen supergevaarlijke afdaling is. Brede wegen, goed asfalt. Dit is supertriest maar ik denk niet dat het te voorkomen is.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhaken
Maar je wilt toch dat iedereen weer levend thuis komt? F1 is een gesloten parcours wat je veel beter kunt prepareren. Nu heb je 200 kilometer unieke kilometers met tientallen kilometers aan potentieel gevaar.
Er moet wel wat gebeuren vind ik. Benieuwd wat de renners zelf te zeggen hebben wat ze willen.
Maar daar los je het probleem niet mee op, kijk naar de doden in het peloton de laatste 25 jaar en je ziet iedere keer compleet andere situaties. Een dodelijk ongeval bij een lange afdaling als gisteren zie je in ieder geval bijna nooit.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik zou daar helemaal geen problemen mee hebben. Dan maar wat saaier. Misschien zullen er kijkers afhaken
Maar je wilt toch dat iedereen weer levend thuis komt? F1 is een gesloten parcours wat je veel beter kunt prepareren. Nu heb je 200 kilometer unieke kilometers met tientallen kilometers aan potentieel gevaar.
Er moet wel wat gebeuren vind ik. Benieuwd wat de renners zelf te zeggen hebben wat ze willen.
Dat is nog wel oplosbaar, ruimere tijdslimieten zijn in dat geval geen ramp. Maar zoals eerder al gezegd werd, je voorkomt het alleen door alle etappes ________/ te maken. Wouter Weylandt viel op 25 km van de meet, alle opties van Adam Hansen in zijn poll zouden dat ook niet voorkomen hebben.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:39 schreef franklop het volgende:
Punt is dat je hele koersdynamiek dan ook op de schop moet/ gaat. Renners in de 'bus' gebruiken afdalingen vaak om tijd terug te winnen voor de tijdslimiet. Als je dan iets van een max snelheid invoert dan moeten ze dat toch weer ergens anders terughalen (en misschien meer risico nemen).
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn al renners die zeggen dat het helemaal geen supergevaarlijke afdaling is. Brede wegen, goed asfalt. Dit is supertriest maar ik denk niet dat het te voorkomen is.
Vergeet de klassiekers niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is nog wel oplosbaar, ruimere tijdslimieten zijn in dat geval geen ramp. Maar zoals eerder al gezegd werd, je voorkomt het alleen door alle etappes ________/ te maken.
Zwitserland stond altijd op zijn programma. Vrij normaal ook als Zwitser en dit was een van zijn favoriete wedstrijden.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:34 schreef franklop het volgende:
Weet niet of hij Zwitserland anders niet had gereden, maar hij miste de Giro door een corona besmetting natuurlijk.
Kun je aangeven waarom jij het dan wel een supergevaarlijke afdaling vindt?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Deze afdaling is vaker voorgekomen in Tour de Suisse. Toen ging het allemaal prima. Ik begrijp de emoties, ik vind het ook zeer verdrietig wat er gebeurd is maar ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen. Zoals ratjetoe zegt beperkt je dan jezelf tot bepaald soort profielen. Als je een berg op gaat moet je er ook af grof gezegd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Misschien moet je als organisatie / team ingrijpen en je medewerkers beschermen tegen zichzelf?
Bravoure kan ook fataal zijn....
Van de UCI verwacht ik 0,0.
Ik denk ook niet dat er 1 oplossing is voor alle situaties. Maar wellicht wel maatregelen die het risico weer verkleinen in zulke situaties. Zoals bijvoorbeeld een maximumsnelheid dalenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar daar los je het probleem niet mee op, kijk naar de doden in het peloton de laatste 25 jaar en je ziet iedere keer compleet andere situaties. Een dodelijk ongeval bij een lange afdaling als gisteren zie je in ieder geval bijna nooit.
Zelfs brokkenpiloot Gesink kwam in 2010 ongeschonden over de finishlijn, als eerste.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Deze afdaling is vaker voorgekomen in Tour de Suisse. Toen ging het allemaal prima.
In welke zin? Daar kan het toch ook mis gaan? Lambrecht verongelukte op een vlak stuk door een bizarre landing. Het is in de recente geschiedenis niet gebeurd maar zou ook zo kunnen.quote:
Kijk naar het filmpje in post #20. In de bewuste bocht is er amper ruimte voor fouten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kun je aangeven waarom jij het dan wel een supergevaarlijke afdaling vindt?
Prima asfalt, brede weg, je ziet heel goed waar er bochten aankomen en kunt dus prima anticiperen, wat vereis je nog meer van een afdaling dan?
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:51 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat er 1 oplossing is voor alle situaties. Maar wellicht wel maatregelen die het risico weer verkleinen in zulke situaties. Zoals bijvoorbeeld een maximumsnelheid dalen
Klassiekers moet je dan ook -----------------------/ maken. Dus finishen op de Poggio bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In welke zin? Daar kan het toch ook mis gaan? Lambrecht verongelukte op een vlak stuk door een bizarre landing. Het is in de recente geschiedenis niet gebeurd maar zou ook zo kunnen.
Dat is met 55 km/u. Volgens mij ging het gister wel harder?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:54 schreef Hyperdude het volgende:
Amateurs op dezelfde afdaling. De bocht op 3.30 min., als ik het goed heb. Ziet er niet echt raar uit.
Dat is zo. Camber van de weg is ook niet zo gunstig lijkt het.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:57 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dat is met 55 km/u. Volgens mij ging het gister wel harder?
Misschien kan het ook elektronisch geregeld worden om de snelheid eruit te halenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Zelva het volgende:
[..]Als er iets gevaarlijk is, dan is het wel geforceerd een hele afdaling remmend afrijden.
In haarspeldbochten kan 45 km/u (jouw voorgestelde maximumsnelheid) al heel gevaarlijk zijn. Dan maar stapvoets naar beneden rijden?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Kijk naar het filmpje in post #20. In de bewuste bocht is er amper ruimte voor fouten.
Het is ook een situatie waarbij een blinde bocht naar links snel wordt opgevolgd door een bocht naar rechts.
Door die blinde bocht kun je lastiger vooraf inschatten met welke snelheid je hem max kunt nemen.
Iets anders de bocht ingaan en je haalt het niet. Met 90 tot 100 km/u vind ik dat echt wel gevaarlijk.
Ja, dat filmpje had ik al gezien.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Kijk naar het filmpje in post #20. In de bewuste bocht is er amper ruimte voor fouten.
Het is ook een situatie waarbij een blinde bocht naar links snel wordt opgevolgd door een bocht naar rechts.
Door die blinde bocht kun je lastiger vooraf inschatten met welke snelheid je hem max kunt nemen.
Iets anders de bocht ingaan en je haalt het niet. Met 90 tot 100 km/u vind ik dat echt wel gevaarlijk.
Je stelt dus voor dat de wetenschap iets verzint om een object af te remmen zonder een rem?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Misschien kan het ook elektronisch geregeld worden om de snelheid eruit te halen
Geschke (1 van de renners die het zei) was er gisteren in ieder geval bij jaquote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Misschien moet je als organisatie / team ingrijpen en je medewerkers beschermen tegen zichzelf?
Bravoure kan ook fataal zijn....
Van de UCI verwacht ik 0,0.
Gelukkig ben ik geen wielrenner , vind het zelf lastig om in te schatten. Maar blijkbaar kan het dus helaas wel fout gaan, ook al ben je een prof.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, dat filmpje had ik al gezien.
Bij seconde 1 zie je afdalend al dat de weg rechts verder loopt, derhalve volgt er logischerwijs dus een bocht naar rechts. Kun je allemaal prima rekening mee houden.
Als je niet in staat bent om in te schatten of je de bocht op volle snelheid kunt halen, dan zou ik er voor opteren om die bocht niet op volle snelheid te nemen. Maar dat ben ik dan.
Misschien remmen om elektromotor gekoppeld aan een accu. Zoals een elektrische auto ook kan afremmen in de bergenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je stelt dus voor dat de wetenschap iets verzint om een object af te remmen zonder een rem?
Maar natuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:05 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen wielrenner , vind het zelf lastig om in te schatten. Maar blijkbaar kan het dus helaas wel fout gaan, ook al ben je een prof.
Het kan altijd fout gaan en soms kun je daar gewoon helemaal niets aan doen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:05 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik geen wielrenner , vind het zelf lastig om in te schatten. Maar blijkbaar kan het dus helaas wel fout gaan, ook al ben je een prof.
Dat laatste vooral.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het kan altijd fout gaan en soms kun je daar gewoon helemaal niets aan doen.
Het is de tijdsgeest dat er altijd en overal maar een zondebok voor iets gezocht moet worden en pech blijkbaar niet meer kan bestaan.
Is live op D+ nuquote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Worden die 20km eigenlijk nog ergens uitgezonden?
Plus in deze situatie is het een onzindiscussie. Als de renners zelf zeggen dat het gisteren prima te doen was dan zegt dat ook wel genoeg, prima onveilige parcoursen aanpakken maar daarmee had je niet het ongeval van gisteren voorkomen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Pistolero het volgende:
Vrij ironisch dat uitgerekend Thijsje. Z. nu weer lekker op emotie populistisch zit te roeptoeteren.
Kritiek op onveilige parcoursen is prima en hard nodig, maar deze hele veiligheidsdiscussie is per definitie al zinloos wanneer een flink deel van de mensen blijkbaar niet wil inzien dat het feitelijk onmogelijk is om wielrennen 100% veilig te maken. Zelfs al rijdt je 50 rondjes over een 5-baans snelweg kussens aan alle kanten van de weg, dan nog kunnen er (dodelijke) valpartijen plaatsvinden.
Simon Geschke, die zei dat de afdaling prima was met overzichtelijke bochten en goed asfalt, reed daar gisteren inderdaad ook. Die gaf ook aan dat de renners in veruit de meeste situaties het risico maken.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Dutch_view het volgende:
Ik snap zulke renners echt niet hoor. Is dat hun stoere buitenkant? Hebben ze daar gister zelf gereden?
Gelukkig wordt Thijsje door vele - ook bedroefde - twitteraars een beetje tot de orde geroepen, doorgaans op een beschaafde manier.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik zie dat Thijsje Zonneveld ook alweer op zijn zeepkist is gesprongen.
In een afdaling als deze, die in principe niet heel gevaarlijk is, zou je niet ontzettend veel meer kunnen doen. Overal netten hangen, overal signalering en overal mensen plaatsen klinkt leuk, maar daar moet je het geld en de mensen ook maar voor zien te vinden. Buiten het feit dat bijna alle valpartijen plaatsvinden op brede en rechte wegen. Als je echt aan de veiligheid wil denken kunnen we alleen nog maar Zwiften.
Dat soort stokpaardjes nu van stal halen is inderdaad zeer ergerniswekkend.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:14 schreef Pistolero het volgende:
Vrij ironisch dat uitgerekend Thijsje. Z. nu weer lekker op emotie populistisch zit te roeptoeteren.
Kritiek op onveilige parcoursen is prima en hard nodig, maar deze hele veiligheidsdiscussie is per definitie al zinloos wanneer een flink deel van de mensen blijkbaar niet wil inzien dat het feitelijk onmogelijk is om wielrennen 100% veilig te maken. Zelfs al rijdt je 50 rondjes over een 5-baans snelweg met kussens aan alle kanten van de weg, dan nog kunnen er (dodelijke) valpartijen plaatsvinden.
Thijsje die zelf keihard de gravel-afdaling in gaat.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat soort stokpaardjes nu van stal halen is inderdaad zeer ergerniswekkend.
Of door rood fietst om zijn Stravagemiddelde niet naar beneden te halen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 16:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Thijsje die zelf keihard de gravel-afdaling in gaat.
https://www.hln.be/wielre(...)de-etappes~a1aa292c/quote:Vandaag stond in het teken van Gino Mäder, maar normaal gezien moet er ook morgen en overmorgen nog gekoerst worden. Gaan die etappes wel gewoon door zoals gepland? "Daar gaan we nu over spreken", aldus Senn. "Het is geen gemakkelijke beslissing. Veel personen zijn aangedaan. Niet alleen renners en stafleden van de teams, maar ook onze mensen van de organisatie - velen van hen kenden Gino persoonlijk."
"We willen vooral een veilige race en we zullen spreken met de CPA (Cyclistes Professionels Associés, die zich over veiligheidskwesties uitspreekt) wat we kunnen doen. We zullen zien of onze mensen in staat zijn om de etappes te laten doorgaan. Als dat zo is, kan er gekoerst worden."
Het is nog niet duidelijk of die beslissing vanavond of morgen genomen zal worden.
Net even de laatste 10km teruggekeken. Ik zag in elk geval in de bocht op 3km voor de finish een seingever staan te gebaren dat ze rustig aan moesten doen. Ook in de laatste km staan er een stuk of 6 voor een spoorwegovergang. Nu is het praktisch onmogelijk om bij elke haarspeldbocht of flauwe bocht iemand neer te zetten.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 15:32 schreef Hamlapjes het volgende:
Je zou misschien nog kunnen denken aan afzettingen langs de afgrond op de meest risicovolle plekken in zo'n afdaling, maar dat zal ook al een flinke investering zijn voor organisatoren om rond te krijgen, lijkt mij?
Toch nog gelachen vandaag, zoveel domheid.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402
Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
Dan je dat als NRC ook plaatst, zoveel onwaarheden ook. Het zou zo de zus van Thijs kunnen zijn qua schrijfstijl.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402
Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
Inderdaad . Wat een zuur stuk bol van de onwaarhedenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402
Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
Ook echt bizar hoe jong die ploeg eigenlijk is hier. Price zelf 24, Maciejuk 23, Tiberi 21 en Miholjevic zelfs 20. Krijg je dit voor de kiezenquote:
Ze is hier ook actief op dit forum volgens mij. Net heeft hier nog iemand gepleit voor een elektronische begrenzing op 45 km/h in afdalingen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402
Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
De Angela de Jong van de wielercolumnsquote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Dan je dat als NRC ook plaatst, zoveel onwaarheden ook. Het zou zo de zus van Thijs kunnen zijn qua schrijfstijl.
Wat zegt ze allemaal?quote:Op vrijdag 16 juni 2023 18:33 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-wedstrijd-a4167402
Fijn, deze domme koe komt ook haar irrelevante plasje nog even doen. Waar heb je ons mee opgezadeld Danny? Werkelijk iedere letter is onzin.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
Lees niet veel columns van Marijn, maar volgens mij is het percentage zure columns bij haar echt een stuk hoger dan bij Angelaquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:07 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
De Angela de Jong van de wielercolumns
quote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]Thanks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, inderdaad een behoorlijk opportunistisch prutstuk
Dan blijven we bezigquote:Op vrijdag 16 juni 2023 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik bied mijn excuus aan voor rellende_rotscholier
Excuus. Ook namens Marijn.quote:
'chefwielrennen van HLN' Marc Ghyselinckquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:19 schreef GotenSSJ het volgende:
Wie is die gozer van VTM? Wat een totale idioot om Skjelmose op zo'n moment deze vraag te stellen
Alleen heet de moeder niet Heidi maar Sandra. Ai Eurosportquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:09 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat dit de moeder van Kung was omdat ze direct na de finish op hem af liep en hem omhelsde, maar het was dus de moeder van Gino zelf.
Godsamme, schaam je diep Eurosportquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:44 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Alleen heet de moeder niet Heidi maar Sandra. Ai Eurosport![]()
[ twitter ]
Achquote:Op vrijdag 16 juni 2023 21:09 schreef Pistolero het volgende:
[ twitter ]
Ik dacht dat dit de moeder van Kung was omdat ze direct na de finish op hem af liep en hem omhelsde, maar het was dus de moeder van Gino zelf.
Tijd wordt opgenomen op 25km voor finish, dat zal dan aan voet van Ottenberg zijn. Daarna wel gewoon strijden om ritwinst.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ze gaan wel door, zaterdag (deels) geneutraliseerd.
Zoals bij alles bij Thijs. Narcist eerste klas.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 20:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het voelt als geforceerd 'moeten scoren' bij Thijs en Marijn. Nare stukken.
Maar een afdaling als deze, stel dat er daarna nog 5km vlak was geweest tot de finish. Of 10km. Hoe groot is de kans nou echt dat Mäder dan minder hard naar beneden zou zijn gegaan, of dat hij net dat (wellicht) ene foutje niet had gemaakt? Of dat ene kleine steentje grind niet had geraakt?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 02:32 schreef Toby56 het volgende:
Ik heb niet de behoefte om met een beschuldigende vinger te wijzen, maar ook niet om Zonneveld en De Vries van opportunisme te beschuldigen. Hun reacties zijn emotioneel, maar ik vraag me af of ze echt zo "onoprecht" zijn.
Uit de column van Merijn de Vries:
Oud-renner Adam Hansen is sinds dit jaar voorzitter van de wielervakbond CPA, de eerste doortastende voorzitter zo het lijkt. Hij deed onderzoek onder 171 wielerprofs en daaruit blijkt: geen van hen wil een finale zoals donderdag, een finale die jou noodlottig werd. Nul procent , niemand! Iedereen kiest voor een vlakke uitloper, liefst minimaal drie kilometer lang. Ik weet zeker dat uit Hansens enquźtes ook zou blijken dat renners overal veilige dranghekken willen, en geen finish in een bocht in geval van een massasprint.
Als dit feitelijk klopt, dan zit er - hoewel te laat voor Mäder - maar één gezamenlijke actie op voor renners/ploegleiders/sponsoren. Staken.
Zoals ooit renners, met goedvinden van de meeste ploegleiders, staakten in Valence d'Agen 1978, als gezamenlijk protest tegen de toenmalige (slechte) verplaatsingen, meerdere etappes op 1 dag en wat al niet. OK, we zijn de slaven van de weg, maar er zijn grenzen en we accepteren het niet langer.
Het lastige is, dat de uitdrukking "wielrenners zijn de slaven van de weg" allang een geuzennaam is geworden. Renners klagen er soms over (en soms nog vaker), maar zijn er stiekem ook trots op.
En... vergeet daarnaast de financiėle belangen niet. En dit niet. En dat niet.
Maar als het om mensenlevens gaat, en, volgens de column van De Vries, geen enkele wielerprof dergelijke afdalingen in een finale wil, dan moeten al die belangen maar eens vergeten worden. Staken om een vergroting van de veiligheid te forceren. Anders gaan UCI en organisatoren (te) weinig doen, vermoed ik.
Gaat het gebeuren, die solidariteit? Ik heb mijn zeer sterke twijfels. Clement had gisteren gelijk: de veranderingen moeten komen van binnenuit. Maar na een paar dagen/weken/maanden lijkt nagenoeg iedereen het alweer te zijn vergeten. En gaat men grotendeels verder op de 'vertrouwde' weg.
Als slaven.
En dan staat er ineens een koe op de weg, want ook dat gebeurd in de bergen. Of zoals tijdens de tourettappe 2? jaar terug, begint het te regenen en heb je modderrivieren op de weg...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 07:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar een afdaling als deze, stel dat er daarna nog 5km vlak was geweest tot de finish. Of 10km. Hoe groot is de kans nou echt dat Mäder dan minder hard naar beneden zou zijn gegaan, of dat hij net dat (wellicht) ene foutje niet had gemaakt? Of dat ene kleine steentje grind niet had geraakt?
En deze afdaling mag dan niet meer, maar een minder snelle afdaling wel? Ook als renners aangeven dat een afdaling als deze vol zit met overzichtelijke bochten en goed asfalt, en er heel veel minder snelle afdalingen zijn waar dat totaal anders is?
Het is gewoon hele trieste pech.
Ja, goed punt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 07:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar een afdaling als deze, stel dat er daarna nog 5km vlak was geweest tot de finish. Of 10km. Hoe groot is de kans nou echt dat Mäder dan minder hard naar beneden zou zijn gegaan, of dat hij net dat (wellicht) ene foutje niet had gemaakt? Of dat ene kleine steentje grind niet had geraakt?
En deze afdaling mag dan niet meer, maar een minder snelle afdaling wel? Ook als renners aangeven dat een afdaling als deze vol zit met overzichtelijke bochten en goed asfalt, en er heel veel minder snelle afdalingen zijn waar dat totaal anders is?
Het is gewoon hele trieste pech.
Al is het maar omdat zo'n helm alleen getest wordt tot 30km/uur en je je kan afvragen wat er gebeurd als je head first wat snelheid bijpakt door je val, want hoe hard ging hij tijdens de impact als je tijdens het fietsen al makkelijk 70 tot 90 km/uur haalt?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:07 schreef Toby56 het volgende:
Zoals ik zelf ook al impliceerde: met 70 per uur wil je ook niet met je hoofd - ondanks gedeeltelijk beschermende valhelm - op zo'n afwateringsbuis terecht komen.
Ja, dat meldde hij 2 dagen geleden al.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:45 schreef Starflyer het volgende:
Evenepoel is het er wel mee eens dat een finish na zo'n gevaarlijke afdaling geen goed idee is.
[ twitter ]
Allemaal maf misschien, maar de finishes bergop kunnen enorm saaie etappes opleveren. Omdat iedereen dan wacht tot de laatste klim. Dat zou een reden kunnen zijn dat er (net als heel heel erg vroeger) nog een afdaling volgt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:53 schreef Koffieplanter het volgende:
De fictieve finish ligt op Ottenberg, maar we wijzen wel een winnaar aan in Weinfelden en houden de bonificatieseconden op de Opfershoferstrasse na een afdaling in stand.
Mij bekruipt het gevoel dat je niet echt een idee hebt hoe de rit van vandaag eruit ziet.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Allemaal maf misschien, maar de finishes bergop kunnen enorm saaie etappes opleveren. Omdat iedereen dan wacht tot de laatste klim. Dat zou een reden kunnen zijn dat er (net als heel heel erg vroeger) nog een afdaling volgt.
Bonificatieseconden uitdelen op een klim is ook al iets dat, gedurende sommige periodes, in het verleden werd toegepast. Ik praat het niet goed, maar het is beslist niet zo dat het hier een 'gekte' betreft die alleen van de laatste tijd is.
Ze schieten gewoon in een angststuip, dat is begrijpelijk vanwege alle emoties die er spelen maar dan zou je beter gewoon hele finish op top van Ottenberg kunnen zetten en de afdaling vergeten.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Verder vind ik het allemaal leuk en aardig hoor, maar als jij een beslissing neemt onder het mom ''veiligheid'' en risicovermindering, om vervolgens allerlei dingen overeind te houden die risico in de hand werken, heeft het er alle schijn van dat je als organisatie een beslissing neemt om aan te buitenwereld te kunnen laten zien hoe goed je wel niet bezig bent, in plaats van een rationeel besluit te nemen.
Lol.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mij bekruipt het gevoel dat je niet echt een idee hebt hoe de rit van vandaag eruit ziet.
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Intermarche gaat ook niet meer van start.
De start is over 2 uur, ben benieuwd wat de andere teams doen, als nog meer teams afhaken zou dat wel ongemakkelijk zijn voor de teams die nog wel door willen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.
Ook de Ronde van Zwitserland wacht op niemand. Laat de renners/ploegen gewoon zelf beslissen of ze door willen, sommige zullen dit juist prettig vinden, en sommige wat al blijkt niet. Prima zo.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.
Dat valt wel mee toch? Laatst in Luxemburg, maar ik kan me geen nieuwsberichten van daarvoor herinneren.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 11:00 schreef Ericr het volgende:
Gelet op het aantal kilometers is het een wonder dat er niet vaker doden vallen. In cyclo sportieven is het ook regelmatig raak. Blijft toch inherent aan de sport dat de dood ook meerijdt helaas.
Ja dit. Ik vind het nog steeds belachelijk hoe sommige bergen er uit zien tijdens een klim in de tour, renners die geen ruimte hebben om in te halen en/of door de toeschouwers op andere manieren gehinderd worden. Volgauto's en motards horen ook bij de profwedstrijden. Althans, je kan wel met minder volgauto's werken, maar dan heb je ook grotere gevolgen bij mechanische pech. VIP auto's zouden ze er wel uit moeten knikkeren.quote:Zou me meer zorgen maken over de invloed van externe factoren als publiek, motards of volgautos. Daar valt nog winst te boeken als het gaat om veiligheid. Een parcours kan je nooit 100% veilig krijgen. Ook al zijn haakse smalle bochten in een volle sprint of een afdaling over onberijdbare wegen natuurlijk wel te voorkomen door ze niet op te nemen in een parcours.
Genoeg renners die nu jśist willen koersen lijkt me, al is het maar om de zinnen te verzetten door de focus even ergens anders te kunnen leggen. Iedereen gaat anders met zoiets om, het staat renners vrij om vandaag niet op te stappen, maar ook om 'gewoon' te koersen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 10:28 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het zou imo beter zijn de wedstrijd af te gelasten. Wie heeft er nu nog zin om te koersen en wat valt er in deze omstandigheden 'te winnen'.
Alle niet-starters (naast alle renners van Tudor, Bahrain en Intermarche)quote:Michael Schär (AG2R Citroėn Team), Tom Scully (EF Education-Easypost), Julius van den Berg (EF Education-Easypost), Stefan Küng (Groupama – FDJ), Arnaud Démare (Groupama – FDJ), Miles Scotson (Groupama – FDJ), Rohan Dennis (Jumbo-Visma), Matis Louvel (Team Arkéa – Samsic), Daniel Mclay (Team Arkéa – Samsic), Quinn Simmons (Trek – Segafredo), Marc Hirschi (UAE Team Emirates), Lennert Van Eetvlet (Lotto Dstny), Sylvain Moniquet (Lotto Dstny), Daryl Impey (Israel – Premier Tech), Krists Neilands (Israel – Premier Tech), Nicholas Schultz (Israel – Premier Tech).
Lijkt mij ook lastig om als eerste de beslissing te maken als renner dat de "rouw toestand" voorbij is en er weer gekoerst gaat worden...quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens PCS geen aanvallen geweest. Afspraak binnen peloton?
Lekker gemakkelijk oordelen op basis van een foto. Op de bewegende beelden zie je hem even later z'n bril afdoen en de tranen uit z'n ogen vegen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 12:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
https://twitter.com/BHRVi(...)Kfay3RAB_1s0Pbw&s=19
Eerbetoon in ronde van Sloveniė. Wout vond t niet nodig z'n bril af te doen. Bijzondere jongen is t ook
Volgens mij ging Wout Poels ook echt op persoonlijk niveau veel om met Gino, denk dat het vooral lastig voor hem is.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk oordelen op basis van een foto. Op de bewegende beelden zie je hem even later z'n bril afdoen en de tranen uit z'n ogen vegen.
Hij zal ook wel terug denken aan de Tourrit naar Metz.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 13:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij ging Wout Poels ook echt op persoonlijk niveau veel om met Gino, denk dat het vooral lastig voor hem is.
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:37 schreef Centenbak het volgende:
Aangeslagen WvA en ReeV gaan toch stug door uit respect voor Gina en de familie.
https://sporza.be/nl/2023(...)-gino~1687004845902/
Maar ik las dus op NOS dat het eigen team van Gino er dus wel gewoon de brui aan heeft gegeven, hoe respectloos ben je dan...
Jeroen vroeg zich af of het Tsgabu was, die niet eens meedoet.quote:
Toch gekliktquote:Op zondag 18 juni 2023 10:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
OUD-PROF JOHN TALEN OVERLEEFDE ZWARE VAL IN DODELIJKE AFDALING GINO MÄDER
Toch fijn voor John Talen dat Gino is overleden, zodat John Talen met wat hulp van knipperlicht Ray over John Talen kan praten.
quote:Op zondag 18 juni 2023 11:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Zat even bij de vrouwen te kijken om het parcours te bestuderen en er rijdt er dus gewoon een bijna volledig rechtdoor, vol de boarding in. Dan kun je lullen over veiligheid tot je een ons weegt, bij de vrouwen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de vrouwen.
Ja, en die ridiculiseren we ook. Hier kunnen we dus niets mee.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Overkomt de mannen nooit natuurlijk.
Bij de mannen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de mannen?quote:Op zondag 18 juni 2023 12:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, en die ridiculiseren we ook. Hier kunnen we dus niets mee.
In individuele gevallen wel. In collectieve zin, in tegenstelling tot de vrouwen, ja, niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bij de mannen zijn het grootste gevaar te allen tijde, ja, de mannen?
Vreemd.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:22 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
In individuele gevallen wel. In collectieve zin, in tegenstelling tot de vrouwen, ja, niet.
Wout is gewoon nog ver van verwijderd van z'n topform. Benieuwd of hij zijn tourbenen kan terugvinden, maar ik vrees er een beetje voor.quote:Op zondag 18 juni 2023 15:57 schreef Koffieplanter het volgende:
De nieuwe positie van Wout is nog niet echt je van het.
Vorig jaar was hij in de Dauphine wel een stuk beter dan deze week in Zwitserland. Al ligt het hoofddoel nu in principe ook pas na de Tourquote:Op zondag 18 juni 2023 15:59 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Wout is gewoon nog ver van verwijderd van z'n topform. Benieuwd of hij zijn tourbenen kan terugvinden, maar ik vrees er een beetje voor.
Won vorig jaar nog bijna een Vueltarit!quote:Op zondag 18 juni 2023 16:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ook al weer 10 jaar dat Gesink niet meer competitief is
Het zal heel waardevol zijn in die anderhalve kilometer dat ze op een tijdritfiets zitten.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:06 schreef Dale__Cooper het volgende:
De UAE tijdritfiets is zeker verbeterd, biedt perspectief voor tijdritwinst van Pogacar in de Tour.
En waar hij de minste van de 3 wasquote:Op zondag 18 juni 2023 16:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook pas 1 zege dit seizoen (op de weg dan). Al was dat wel een aardige qua tegenstand
Geholpen door de vallende motor op de oude kwaremontquote:Op zondag 18 juni 2023 16:26 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
En waar hij de minste van de 3 was
Herinner je nog de attesten discussie voor het wk veldrijden een paar jaar geledenquote:Op zondag 18 juni 2023 16:35 schreef DiegoFuser het volgende:
Wout zal, zoals de traditie betaamt, wel weer fysieke klachten ondervinden zo vlak voor de Tour.
Gelukkig niet iets wat niet is op te lossen met een cortisone kuur. Over Wout zijn exceptionele tourvorm hoeven wij ons geen zorgen te maken.
Dit ziet er ook totaal niet uitquote:Op zondag 18 juni 2023 16:37 schreef The_Undertone het volgende:
Gall gaat al een minuutje aangesmeerd krijgen.
Wordt een mooi richtpunt voor Skjelmosequote:Op zondag 18 juni 2023 16:37 schreef The_Undertone het volgende:
Gall gaat al een minuutje aangesmeerd krijgen.
Ook prima etappes gezien. Stuk leuker dan de Giro. Los van mäder uiteraardquote:Op zondag 18 juni 2023 16:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Puur qua strijd om het klassement is dit wel de spannendste ronde van het jaar.
Om daar te knechten? Denk dat hij zelf niet wilquote:Op zondag 18 juni 2023 16:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die gaan ze toch alsnog meenemen naar de tour?
Schaduwkopman, plan Djumbo kopiėren. Als hij gaat, wie behalve Vingegaard zelf kan dan volgen?quote:Op zondag 18 juni 2023 16:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Om daar te knechten? Denk dat hij zelf niet wil
Evenepoel is nog niet zeker toch? Al zou dat wel het meest logisch zijnquote:Op zondag 18 juni 2023 16:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
We kijken alvast uit naar de Vuelta met Roglic, Ayuso en Evenepoel.
Ja, klinkt logisch, maar geloof niet dat ze dat gaan doenquote:Op zondag 18 juni 2023 16:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Schaduwkopman, plan Djumbo kopiėren. Als hij gaat, wie behalve Vingegaard zelf kan dan volgen?
Hij heeft blijkbaar amper kunnen trainen...dan lijkt me dit een prima basisniveau.quote:Op zondag 18 juni 2023 16:57 schreef The_Undertone het volgende:
Mja, niet wild van Remco's prestatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |