quote:
Op maandag 19 juni 2023 11:00 schreef H_T het volgende:@:Hamlapjes Niet om het een of ander, maar wat zijn je eettips voor in Disneyland Parijs?

De Dole Whip staat al op de lijst als ik die kan vinden
Ben je er nu?

De Dole Whip (of volgens mij heet dat ding Pineapple Whip in Parijs) vind je bij
Café de la Brousse, in Adventureland, tegenover het Hakuna Matata restaurant, maakt het misschien wat makkelijker zoeken als je dat nog niet wist

Mocht je behoefte hebben aan een Hollandse snack, volgens mij verkopen ze bij
The Old Mill nog altijd bitterballen en poffertjes (in Fantasyland, op de hoek van dat stuk waar je naar Casey Jr. en Les Pays des Contes de Fées kan). In algemene zin vond ik de 30-jaar snacks er goed uitzien, dacht dat die verdeeld over de parken nog altijd te vinden zijn.
Op de hoek aan het einde van Mainstreet (rechterkant als je van hotel naar kasteel loopt) kan je ook nog schepijs vinden bij
The Gibson Girl en als je daar net het hoekje om gaat heb je
Victoria's zitten voor milkshakes en kleine gebakjes. Fijn terras ook wel om te zitten daarvoor vind ik altijd!
Qua maaltijden ligt het er een beetje aan wat je budgettair in gedachten hebt natuurlijk en in Parijs is het ook altijd maar de vraag wat op welk tijdstip open is
Voor goedkopere counterservicerestaurants in het park gaan wij vaak naar
Colonel Hathi's Outpost (in Adventureland, Italiaans voedsel, je kan ook naar
Bella Notte voor ongeveer dezelfde kaart),
Cowboy Cookout (in Frontierland, TexMex, halve kip bevalt mij daar altijd goed!) of
Hakuna Matata (in Adventureland, Afrikaans menu, die is wel helemaal omgegooid sinds ik er voor het laatst was, nu vooral rijst-based). Heb je ook nog
The Lucky Nugget in Frontierland, die hangt qua prijs en service een beetje tussen counterservice en tafelbediening in, maar zie op de website dat die nu in ieder geval gesloten is

Segmentje duurder heb ik niet zo heel veel ervaring mee, dan krijg je de restaurants met tafelbediening en buffetrestaurants. Komende trip ga ik voor het eerst eten bij een van de buffetrestaurants (PYM Kitchen, here I come!), dus daar kan ik nog helemaal geen tips over geven op basis van eigen ervaring verder. Voor tafelbediening kan ik alleen wat vertellen over
Annette's Diner in Village, daar kom ik graag! Goede burgers, geeft mij wel echt het gevoel van een diner, als je geluk hebt personeel op rolschaatsen, als je nog meer geluk hebt zelfs Nederlands personeel

Zo, zijn dat al genoeg tips?