abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209479765
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
pi_209479813
twitter
In het kader van het recente nieuws over de formatie wel ongemakkelijk hard gelachen om dit draadje.

Geeft eens te meer aan wat een domme keus het was om Jorritsma hier op te zetten.
  zondag 11 juni 2023 @ 19:26:36 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_209479942
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]In het kader van het recente nieuws over de formatie wel ongemakkelijk hard gelachen om dit draadje.

Geeft eens te meer aan wat een domme keus het was om Jorritsma hier op te zetten.
Die had al een kop kleiner moeten gemaakt worden in het hele koop tjuchem verhaal
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_209480277
Voorlopig alleen een deal om geld te geven voor grensbewaking en een belofte van een lening die de Tunesische economie overeind moet houden. Lijkt me beide prima. Die mensensmokkel moet gewoon worden aangepakt, dus grensbewaking moet op punt zijn. En een instortende Tunesische economie, dat zijn potentieel miljoenen vluchtelingen, maar ook miljoenen mensen in armoede, extra. Juist zulke plannen, waarmee we de reden van vluchten kunnen wegnemen, ben ik heel erg voor. Meer steun voor de Afrikaanse economieën.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209480520
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:50 schreef Hanca het volgende:
Voorlopig alleen een deal om geld te geven voor grensbewaking en een belofte van een lening die de Tunesische economie overeind moet houden. Lijkt me beide prima. Die mensensmokkel moet gewoon worden aangepakt, dus grensbewaking moet op punt zijn. En een instortende Tunesische economie, dat zijn potentieel miljoenen vluchtelingen, maar ook miljoenen mensen in armoede, extra. Juist zulke plannen, waarmee we de reden van vluchten kunnen wegnemen, ben ik heel erg voor. Meer steun voor de Afrikaanse economieën.
Ja want de duizenden miljarden die daar al naartoe zijn gegaan zijn zo goed besteed dat we nog meer moeten geven. :')

Dat er anno 2023 nog van jouw soort naïeve mensen zijn.
  zondag 11 juni 2023 @ 20:05:52 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209480613
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 19:50 schreef Hanca het volgende:
en de huurtoeslag voor nederlanders hier wat meer korten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209480634
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja want de duizenden miljarden die daar al naartoe zijn gegaan zijn zo goed besteed dat we nog meer moeten geven. :')

Dat er anno 2023 nog van jouw soort naïeve mensen zijn.
Nee, lekker dat land failliet laten gaan... goed plan...

Dat er anno 2023 nog zulke kortzichtige en alleen op het eigen kleine kringetje gerichte mensen (stel dat we iemand helpen die een andere taal spreekt, eng!) zijn blijft me verbazen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 11 juni 2023 @ 20:20:17 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209480865
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Vertel, welke kernen doel je op? Ik ben benieuwd. :s)
Ja weet ik veel. Emmercompascuum, Nieuw-Amsterdam, Bargeres en andere gehuchten die alleen bekend zijn van de liedjes van Skik. Uiteraard gaat dit niet want je kunt dergelijke gebieden niet laten overstromen met vluchtelingen. Dat betekent dus ook dat je diezelfde vluchtelingen niet massaal in dunbevolkte gebieden in Zweden of Frankrijk kunt opvangen "want daar is ruimte genoeg", wat vaak geroepen wordt.

[ Bericht 16% gewijzigd door -XOR- op 11-06-2023 20:25:47 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209481735
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja weet ik veel. Emmercompascuum, Nieuw-Amsterdam, Bargeres en andere gehuchten die alleen bekend zijn van de liedjes van Skik. Uiteraard gaat dit niet want je kunt dergelijke gebieden niet laten overstromen met vluchtelingen. Dat betekent dus ook dat je diezelfde vluchtelingen niet massaal in dunbevolkte gebieden in Zweden of Frankrijk kunt opvangen "want daar is ruimte genoeg", wat vaak geroepen wordt.
Die kleine kernen nou net niet echt. Maar genoeg wat grotere plaatsen die te maken hebben met krimp of die net niet groot genoeg zijn om alle voorzieningen in stand te houden. Zo heeft Hoogezand waar ik woon korte tijd geleden hun MBO moeten sluiten, omdat ze te klein werden. Eigenlijk gewoon zonde.

En nee, je moet die gebieden niet overspoelen met statushouders. Maar als je het OV eens goed in elkaar gaat zetten, komen er zat mensen uit het hele land naar zulke plekken om er te wonen. Ook in de achterhoek, bijvoorbeeld. Daar krimpt de bevolking enorm (meer dan 5%). Als je de trein eens goed gaat organiseren, kan dat gewoon best een interessante plek zijn om te wonen als je in Utrecht werkt en dat werk ook een aantal dagen in de week thuis kunt doen. Nu doe je daar 2,5 uur over, maar dat is echt absurd traag. Marseille-Parijs (700km) duurt per trein praktisch even lang als de 140km van Utrecht naar Enschede.

Ook plekken vlak bij de randstad als de Hoeksche Waard en de Kop van Noord-Holland zijn gewoon krimpgebieden. Onder andere omdat het OV naar die gebieden beroerd is geregeld.

Nederland is niet vol, maar de Nederlanders kruipen steeds meer op elkaar in een klein stukje Nederland. Daar gaat het mis.
  zondag 11 juni 2023 @ 22:04:07 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209482297
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:23 schreef Hanca het volgende:
Nederland is niet vol, maar de Nederlanders kruipen steeds meer op elkaar in een klein stukje Nederland. Daar gaat het mis.
Dat noemen we vliegwielbeleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 11 juni 2023 @ 22:45:13 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209482740
quote:
[ twitter ]In het kader van het recente nieuws over de formatie wel ongemakkelijk hard gelachen om dit draadje.

Het netwerk van Rutte is wat beperkt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 11 juni 2023 @ 23:27:42 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209483111
quote:

Belangrijkste conclusie uit het Nieuwsuur-verhaal was voor mij de bevestiging dat die verkenning een wassen neus was en het altijd de bedoeling is geweest ons in een nieuw kabinet Rutte te rommelen, met dezelfde partijen, zoals iedereen al wist.
pi_209483533
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 23:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Belangrijkste conclusie uit het Nieuwsuur-verhaal was voor mij de bevestiging dat die verkenning een wassen neus was en het altijd de bedoeling is geweest ons in een nieuw kabinet Rutte te rommelen, met dezelfde partijen, zoals iedereen al wist.
Heb je de uitslag van de verkiezingen gemist of zo? Zonder VVD en D66 was er geen fatsoenlijke regering te vormen. Het enige wat nog open stond was of de VVD met de PvdA/GL uit de voeten kon.
  maandag 12 juni 2023 @ 01:13:18 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209483576
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb je de uitslag van de verkiezingen gemist of zo? Zonder VVD en D66 was er geen fatsoenlijke regering te vormen. Het enige wat nog open stond was of de VVD met de PvdA/GL uit de voeten kon.
Praat ik Chinees?
Lees je überhaupt mijn reactie?
De verkenners verkenden niet, maar waren actief aan het sturen naar een kabinet met CDA, liefst zonder Omtzigt.
pi_209483790
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Praat ik Chinees?
De verkenners verkenden niet, maar waren actief aan het sturen naar een kabinet met CDA, liefst zonder Omtzigt.
Het was/is gezien de uitslag een van de zo niet de enige logische werkbare uitslag.

En politiek is een vuil spelletje en men will geen gerommel in de coalitie, dus in dat licht bezien is het enigzins logisch om Omtzigt te bespreken...... Wrang omdat het eem goed kamerlid betreft maar politiek is nu eenmaal een wrang en vuil spelletje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209484157
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 01:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Praat ik Chinees?
Ik heb toen niemand gehoord die dacht aan een kabinet zonder CDA, als CDA zou willen regeren. VVD-D66-CDA met PvdA/GL/CU of een combinatie uit die 3, dat waren de opties volgens iedereen.
pi_209484197
Hwt lijkt me toch vrij logisch dat je een vent als Omtzigt niet in je kabinet wil hebben, dat daar überhaupt nog zoveel discussie over is (geweest).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_209484201
"Lening." :')
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_209484790
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 07:16 schreef nostra het volgende:
Hwt lijkt me toch vrij logisch dat je een vent als Omtzigt niet in je kabinet wil hebben, dat daar überhaupt nog zoveel discussie over is (geweest).
Keep your friends close and your enemies closer is altijd wel een populaire methodiek in de politiek.
pi_209484820
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die kleine kernen nou net niet echt. Maar genoeg wat grotere plaatsen die te maken hebben met krimp of die net niet groot genoeg zijn om alle voorzieningen in stand te houden. Zo heeft Hoogezand waar ik woon korte tijd geleden hun MBO moeten sluiten, omdat ze te klein werden. Eigenlijk gewoon zonde.

En nee, je moet die gebieden niet overspoelen met statushouders. Maar als je het OV eens goed in elkaar gaat zetten, komen er zat mensen uit het hele land naar zulke plekken om er te wonen. Ook in de achterhoek, bijvoorbeeld. Daar krimpt de bevolking enorm (meer dan 5%). Als je de trein eens goed gaat organiseren, kan dat gewoon best een interessante plek zijn om te wonen als je in Utrecht werkt en dat werk ook een aantal dagen in de week thuis kunt doen. Nu doe je daar 2,5 uur over, maar dat is echt absurd traag. Marseille-Parijs (700km) duurt per trein praktisch even lang als de 140km van Utrecht naar Enschede.

Ook plekken vlak bij de randstad als de Hoeksche Waard en de Kop van Noord-Holland zijn gewoon krimpgebieden. Onder andere omdat het OV naar die gebieden beroerd is geregeld.

Het was ooit goed geregeld naar de Hoekse Waard vanaf Zuidplein via busstation Heinenoord, maar er is flink het mes in de dienstregeling gezet.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_209484824
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Keep your friends close and your enemies closer is altijd wel een populaire methodiek in de politiek.
Tja, zijn modus operandi is toch vooral doorbijten, denken in achterdocht, pressen op details, niet kunnen verplaatsen in een ander en een "oh wat is alles hier toch kut" uitstraling. Dat is verder prima als Kamerlid, maar niet als fractievoorzitter, laat staan een kabinetspositie, waar het politieke spelletje wat meer diepgang nodig heeft dan feitelijke dossierkennis exploiteren. Daarbij nog eens genomen dat hij al een jaar plat ligt van de spanning die het Kamerlidmaatschap met zich meebracht, fijn als er een goede crisis op zijn portefeuille uitbreekt.
pi_209484923
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:01 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het was ooit goed geregeld naar de Hoekse Waard vanaf Zuidplein via busstation Heinenoord, maar er is flink het mes in de dienstregeling gezet.
Ik weet het, mijn schoonouders wonen daar.

Het zou echt een prima gebied kunnen zijn om te wonen als je in de randstad werkt, als het OV gewoon goed was. Het liefst natuurlijk een trein. De HSL rijdt er al door heen en er was sprake dat er ook goederentreinen door de Hoekse Waard zouden gaan rijden, dan moet een eigen station ook kunnen. Maar zonder trein moeten er in elk geval goede busverbindingen naar Zuidplein, station Dordrecht en station Barendrecht zijn.
pi_209484953
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:
Het zou echt een prima gebied kunnen zijn om te wonen als je in de randstad werkt,
Daar zit natuurlijk ook een deel van de oorzaak/oplossing: waarom is alle werkgelegenheid in de Randstad?
Bedrijven zeggen: al het arbeidspotentieel zit in de Randstad, dus daar willen/moeten wij ons vestigen.
Werknemers zeggen: alle werkgelegenheid zit in de Randstad, dus daar willen/moeten wij ons vestigen.
Kip/ei, en hoe doorbreek je dat...?
Ooit gepoogd door deel rijksoverheid te verplaatsen naar Leeuwarden, Groningen en Maastricht. Maar dat was het dan ook wel.
pi_209485006
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik weet het, mijn schoonouders wonen daar.

Het zou echt een prima gebied kunnen zijn om te wonen als je in de randstad werkt, als het OV gewoon goed was. Het liefst natuurlijk een trein. De HSL rijdt er al door heen en er was sprake dat er ook goederentreinen door de Hoekse Waard zouden gaan rijden, dan moet een eigen station ook kunnen. Maar zonder trein moeten er in elk geval goede busverbindingen naar Zuidplein, station Dordrecht en station Barendrecht zijn.
Een extra spoor naast de HSL wordt vrij kostbaar met al die tunneltjes onder en viaducten over het snelle spoor. Hadden ze eigenlijk gelijk moeten doen met de aanleg. Ik vond de busverbindingen destijds toen m'n kameraad in 's-Gravendeel woonde redelijk, wel een flinke omweg om er te komen, maar nu is het vrij dramatisch. Kan ik beter met de fiets Hoogvliet Zalmplaat - Heinenoordtunnel - Hoekse Waard of via Spijkenisse Hekelingen met het pontje over het Spui.

Best beschamend dat het met het OV nu zo slecht is terwijl het redelijk was een jaar of twintig terug. Lekkere vooruitgang.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  maandag 12 juni 2023 @ 09:39:19 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209485073
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een extra spoor naast de HSL wordt vrij kostbaar met al die tunneltjes onder en viaducten over het snelle spoor. Hadden ze eigenlijk gelijk moeten doen met de aanleg. Ik vond de busverbindingen destijds toen m'n kameraad in 's-Gravendeel woonde redelijk, wel een flinke omweg om er te komen, maar nu is het vrij dramatisch. Kan ik beter met de fiets Hoogvliet Zalmplaat - Heinenoordtunnel - Hoekse Waard of via Spijkenisse Hekelingen met het pontje over het Spui.

Best beschamend dat het met het OV nu zo slecht is terwijl het redelijk was een jaar of twintig terug. Lekkere vooruitgang.
Er wonen te weinig mensen, dus zijn buslijnen minder rendabel, dus schrappen we ze, dus gaan er minder mensen wonen. Etc. Idem voor basisscholen, zwembaden, huisartsen en andere publieke voorzieningen en commerciële aanbieders (supermarkten, dorpscafé's) maken uiteindelijk ook dezelfde keuzes. Dat is wat ik eerder omschreef als vliegwielbeleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')