Ja altijd goede betalers geweest bij KOM.quote:Op woensdag 21 juni 2023 10:11 schreef obligataire het volgende:
Investeringslinkje K.Au*tar
https://www.collincrowdfu(...)05d68c7ffb7cfe26bb6a
Basis meegenomen. Via andere platformen goede ervaringen gehad met de BigBread locaties. Niet vrij van enig risico maar daar is de rente ook naar.
Een linkje van dit project zou welkom zijnquote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:55 schreef obligataire het volgende:
Het project van Chen en Liu https://www.collincrowdfund.nl/w-l-chen-en-w-j-liu/
spreekt me wel aan. Niet vanwege de hypotheek (want die krijgen we niet) maar er zit wel een goed verhaal achter. Leuke rente en annuïtaire aflossing.
https://www.faillissement(...)ntwikkeling-b-v.aspxquote:Op 19-06-2023 is aan Comfort Projectontwikkeling B.V. te Apeldoorn (Gelderland) voorlopige surseance verleend. Als bewindvoerder is aangesteld mr. J.B.A. Jansen. Het insolventienummer van deze zaak is S.05/23/8. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Net GVE aan de lijn gehad, er zouden vandaag updates verstuurd gaan worden. Inzake project 2 en 3 heb ik nog niets gezien.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:22 schreef Januit het volgende:
Comfort project via GVE is nu in stemming ivm bieding. Wat een belangrijk punt is dat het een stemming ZONDER finale kwijting aan schuldenaar. Dus hoofdelijke aansprakelijkheid welke afgeven is blijft intact.
Hier inmiddels de mails ook binnen van project 2 en 3. Maar in deze projecten wordt nog niet over een stemming gesproken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:30 schreef Januit het volgende:
project 26333 | Comfort Projectontwikkeling IV.
Mail Comfort II is ook binnenquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:28 schreef quepos het volgende:
[..]
Net GVE aan de lijn gehad, er zouden vandaag updates verstuurd gaan worden. Inzake project 2 en 3 heb ik nog niets gezien.
In welke zit jij?
Ik zit in 2 en 3, er zou voor beiden interesse zijn van potentiële kopers. Geen detailsquote:Op woensdag 21 juni 2023 16:28 schreef quepos het volgende:
[..]
Net GVE aan de lijn gehad, er zouden vandaag updates verstuurd gaan worden. Inzake project 2 en 3 heb ik nog niets gezien.
In welke zit jij?
Ik begreep het niet zo goed (heb heel veel andere dingen aan het hoofd) dus heb maar op Ja gestemd. Wil zoveel mogelijk geld terug en hoop dat de oplichters bij Comfort de rest van hun leven jeuk hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2023 16:22 schreef Januit het volgende:
Comfort project via GVE is nu in stemming ivm bieding. Wat een belangrijk punt is dat het een stemming ZONDER finale kwijting aan schuldenaar. Dus hoofdelijke aansprakelijkheid welke afgeven is blijft intact.
Hoeveel van de investering zou je terugkrijgen dan in project 4, zoals ik het begrijp?quote:Op woensdag 21 juni 2023 17:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik begreep het niet zo goed (heb heel veel andere dingen aan het hoofd) dus heb maar op Ja gestemd. Wil zoveel mogelijk geld terug en hoop dat de oplichters bij Comfort de rest van hun leven jeuk hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mits de curator ermee akkoord gaat zou het een 70% van inleg zijn maar belangrijk is dat het niet onder finale kwijting is. Dan is dus wel het onderpand verkocht en 1e hypotheek recht doorgehaald en eraf is. Maar bijvoorbeeld de hoofdelijke aansprakelijkheid van de bestuurder blijft bestaan en dat vind ik een heel belangrijke want die vind ik ook hoofdelijke aansprakelijk en vind het persoonlijk dat er een wanprestatie geleverd is. Verder zag ik ook dat de eerste faillissementen uitgesproken zijn voor comfort bv’s.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:29 schreef quepos het volgende:
Ho
[..]
Hoeveel van de investering zou je terugkrijgen dan in project 4, zoals ik het begrijp?
Tsja, 70% kan ik een heel eind mee akkoord gaan, maar die hoofdelijke aansprakelijkheid hecht ik weinig waarde aan. Van een ka.le kip valt niet te plukken.quote:Op woensdag 21 juni 2023 21:56 schreef Januit het volgende:
[..]
Mits de curator ermee akkoord gaat zou het een 70% van inleg zijn maar belangrijk is dat het niet onder finale kwijting is. Dan is dus wel het onderpand verkocht en 1e hypotheek recht doorgehaald en eraf is. Maar bijvoorbeeld de hoofdelijke aansprakelijkheid van de bestuurder blijft bestaan en dat vind ik een heel belangrijke want die vind ik ook hoofdelijke aansprakelijk en vind het persoonlijk dat er een wanprestatie geleverd is. Verder zag ik ook dat de eerste faillissementen uitgesproken zijn voor comfort bv’s.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Project is met 6 maanden verlengd, en er lijkt nu ook wel echt iets te gebeuren.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 20:02 schreef Jaco078 het volgende:
vastgoed met 1e hypotheek bij Collin Direct
6.3% netto
Linkje5K eigen inleg is maar mager plus wie is en wat doet hij, morgen maar ff googlenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In 2014 werd er, op verzoek van een Ince, een oude foto van de straat/het pand op een algemene facebookpagina over Almelo gedeeld.quote:Op woensdag 21 juni 2023 23:46 schreef peterc het volgende:
[..]
5K eigen inleg is maar mager plus wie is en wat doet hij, morgen maar ff googlen
Geen idee, blijkbaar wordt het voor 1.7m verkocht op een totale schuld van 2.4m. Dus dan krijg je, snel gerekend, zo'n 60% terug.quote:Op woensdag 21 juni 2023 18:29 schreef quepos het volgende:
Ho
[..]
Hoeveel van de investering zou je terugkrijgen dan in project 4, zoals ik het begrijp?
Door deze projecten ben ik gestopt met investeren bi.j GVE. Die hadden van tevoren beter onderzoek moeten doen.quote:Op donderdag 22 juni 2023 10:20 schreef djtiesto8 het volgende:
Uit de pitch van het veelbesproken project van GVE:
"Het object en de onherroepelijke omgevingsvergunning zijn door de taxateur gewaardeerd op ¤ 3.750.000,-. De verkoopbaarheid, de verhuurbaarheid en de courantheid worden door de taxateur als goed tot zeer goed bestempeld."
Het pand aankopen voor zo'n ¤2,5 mln en direct een waardering toekennen van ¤3,75 mln. Het was ook iets te mooi om waar te zijn.
Geen idee wie de potentiële koper is, maar ik hoop dat dit alles niet met voorbedachte rade is opgetuigd om het aan een vriend voor een gunstig prijs door te verkopen. Dat zelfs de éérste rentebetaling niet werd betaald door de leningnemer (uiteindelijk twee termijnen verkregen uit depot GVE), geeft mij toch nog steeds gevoelens van opzet in het spel.
¤2.500K geleend, uiteindelijk ¤2.456,5K. Dat betekent dat 2% zo wijs was om last minute toch niet te investeren. Ik heb spijt dat ik die keuze niet heb gemaakt.Ik moet nog stemmen, maar neig toch naar 'ja'.
Leren van m'n fouten en door.
6,3% na kosten, ik sla over.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:36 schreef CaLeX het volgende:
linkjes van JEroen zijn verstuurd
https://www.collincrowdfu(...)f7c5e079d71ac3a789f3
https://www.collincrowdfu(...)3e408b9120c7670b29b6
Het risico lijkt vrij beperkt, desnoods verkoopt ie de hokken 'as is' en dan mag er nog ruim 30% van de taxatie af voordat het vervelend wordt. De baten zijn idd navenant laag.quote:
Het is de bekende discussie. In box 3 levert dit 4,3% terwijl ik bij Klarna (AA) 3,5% op 1 jaars deposito kan krijgen. Daar gaat dan nog een paar tienden VRH af maakt een risicopremie van zo'n 1% en dat is (te) karig.quote:Op donderdag 22 juni 2023 14:30 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het risico lijkt vrij beperkt, desnoods verkoopt ie de hokken 'as is' en dan mag er nog ruim 30% van de taxatie af voordat het vervelend wordt. De baten zijn idd navenant laag.
Ik neem hem ook niet. Na 6 maanden mag hij vergoedingsvrij aflossen met een beetje pech is dat netquote:
Let op dat je hier wel een vergelijking maakt tussen producten met verschillende risicoprofielen (het welbekende appels met peren verhaalquote:Op donderdag 22 juni 2023 14:43 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is de bekende discussie. In box 3 levert dit 4,3% terwijl ik bij Klarna (AA) 3,5% op 1 jaars deposito kan krijgen. Daar gaat dan nog een paar tienden VRH af maakt een risicopremie van zo'n 1% en dat is (te) karig.
Yapikredi 3,3% Nederlands garantiestelselquote:Op donderdag 22 juni 2023 15:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Let op dat je hier wel een vergelijking maakt tussen producten met verschillende risicoprofielen (het welbekende appels met peren verhaal.
Een deposito bij Raisin die het geld weer door stuurt naar Klarna in Zweden heeft een hoger risicoprofiel dan een deposito bij een Nederlandse bank.
Het vergelijken van een Nederlands crowdfunding project met een buitenlandse deposito is naar mijn idee een scheve vergelijking. Wil je beter vergelijken waar de risico's vergelijkbaar zijn dan is het NL crowdfunding met NL deposito's. En buitenlandse crowdfunding met buitenlandse deposito's.
Als je wilt investeren in fruit moet je appels met peren vergelijken. Ken je buitenlandse (EU) deposito's waar mensen hun geld (deels) aan kwijtgeraakt zijn? Het enige dat ik me kan herinneren is het welbekende Icesafe, waar volgens mij iedereen zijn geld uiteindelijk teruggekregen heeft. Hoe veilig een Nederlandse crowdfundinvestering met 1e hypotheek is blijkt nu boven water te komen, wat er gebeurt als Klarna (of Raisin) er een potje van maken moet nog blijken maar ik schat het risico op verlies lager in dan bij Nederlands onroerend goed dat verkocht moet worden. Mee eens dat buitenlandse deposito's en crowdfundinvesteringen een hoger risico hebben dan Nederlandse maar uiteindelijk is het gewoon dezelfde afweging tussen risico en opbrengst. Die afweging hangt van het karakter van de investeerder af en zijn persoonlijke situatie, binnenland versus buitenland zit al in het risico verdisconteerd. Voor mij leveren Nederlandse deposito's niet genoeg op en zijn buitenlandse crowdfundinvesteringen te risicovol, daarom zit ik praktisch alleen in Nederlandse crowdfunding maar heb ook wat geld bij buitenlandse (Europese) banken gestald.quote:Op donderdag 22 juni 2023 15:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Let op dat je hier wel een vergelijking maakt tussen producten met verschillende risicoprofielen (het welbekende appels met peren verhaal.
Een deposito bij Raisin die het geld weer door stuurt naar Klarna in Zweden heeft een hoger risicoprofiel dan een deposito bij een Nederlandse bank.
Het vergelijken van een Nederlands crowdfunding project met een buitenlandse deposito is naar mijn idee een scheve vergelijking. Wil je beter vergelijken waar de risico's vergelijkbaar zijn dan is het NL crowdfunding met NL deposito's. En buitenlandse crowdfunding met buitenlandse deposito's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neig naar voor te stemmen. De lening is inmiddels bijna voor de helft afgelost terwijl er nog wel een 1e hypotheek op een winkelpand tegenover staat. Procentje extra is mooi meegenomen en de ondernemer loopt op dit moment nog niet achter met betalingen (voor zover men dat kan opmaken uit de administratie van Collin).
quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:50 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
We mogen weer stemmen.Ik heb voor gestemd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neig naar voor te stemmen. De lening is inmiddels bijna voor de helft afgelost terwijl er nog wel een 1e hypotheek op een winkelpand tegenover staat. Procentje extra is mooi meegenomen en de ondernemer loopt op dit moment nog niet achter met betalingen (voor zover men dat kan opmaken uit de administratie van Collin).Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
Op Icesafe was ook Nederlands garantiestelsel van toepassing. Maar toen het mis ging was het toch allemaal niet zo heel fijn.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:27 schreef quepos het volgende:
[..]
Yapikredi 3,3% Nederlands garantiestelsel
Helemaal mee eens met je verhaal dat iedereen zijn eigen risicoafweging moet maken.quote:Op donderdag 22 juni 2023 16:41 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Als je wilt investeren in fruit moet je appels met peren vergelijken. Ken je buitenlandse (EU) deposito's waar mensen hun geld (deels) aan kwijtgeraakt zijn? Het enige dat ik me kan herinneren is het welbekende Icesafe, waar volgens mij iedereen zijn geld uiteindelijk teruggekregen heeft. Hoe veilig een Nederlandse crowdfundinvestering met 1e hypotheek is blijkt nu boven water te komen, wat er gebeurt als Klarna (of Raisin) er een potje van maken moet nog blijken maar ik schat het risico op verlies lager in dan bij Nederlands onroerend goed dat verkocht moet worden. Mee eens dat buitenlandse deposito's en crowdfundinvesteringen een hoger risico hebben dan Nederlandse maar uiteindelijk is het gewoon dezelfde afweging tussen risico en opbrengst. Die afweging hangt van het karakter van de investeerder af en zijn persoonlijke situatie, binnenland versus buitenland zit al in het risico verdisconteerd. Voor mij leveren Nederlandse deposito's niet genoeg op en zijn buitenlandse crowdfundinvesteringen te risicovol, daarom zit ik praktisch alleen in Nederlandse crowdfunding maar heb ook wat geld bij buitenlandse (Europese) banken gestald.
Ik heb me toendertijd daar eigen goed in verdiept, en naar mijn inzien stond Icesave toen onder het garantiestelsel van Ijsland en niet onder dat van Nederland!quote:Op donderdag 22 juni 2023 18:10 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Op Icesafe was ook Nederlands garantiestelsel van toepassing. Maar toen het mis ging was het toch allemaal niet zo heel fijn.
- Het geld van de Nederlandse Icesafe rekeningen was 2 dagen voordat alles onderuit ging snel overgeboekt via Frankrijk naar IJsland. Waardoor er binnen Nederland niets meer te halen viel.
- De bedragen onder de 20k werden na 6 weken uit betaald via de Nederlandse overheid.
- Alle andere bedragen werden een vordering via de IJslandse curator.
- Het heeft 7 jaar geduurd voordat alle gelden uitbetaald zijn via de curator.
- Een groot deel hiervan is uitgekeerd in IJslandse kronen ipv euro's, welke op dat moment een stuk minder waard waren geworden.
Staar je niet er blind op dat er een garantiestelsel is. Ook daar zitten nog haken en ogen aan.
Quiz: In welke valuta wordt het geld uitbetaald als het mis gaat bij Klarna?
Hint, het is niet in EUR.
Het is aan ieder om een eigen risicoafweging te maken, echter wil ik er dus voor waarschuwen dat er bij een buitenlandse deposito echt een hoger risico zit dan een Nederlandse deposito.
Het vergelijken van Nederlandse CF projecten met buitenlandse deposito's geeft mijn inziens dus een scheef beeld. Zeker als er gesuggereerd wordt dat deposito's risico loos zijn.
Ja klopt, was voor mij ook de reden om Icesave te passeren. Pas later toen bleek dat IJsland niet aan de verplichtingen kon voldoen, is Nederland gaan compenseren.quote:Op donderdag 22 juni 2023 21:36 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik heb me toendertijd daar eigen goed in verdiept, en naar mijn inzien stond Icesave toen onder het garantiestelsel van Ijsland en niet onder dat van Nederland!
Vandaar dat ik toendertijd daar ook geen rekening heb geopend, en daarom had ik toen tal van Turkse bankrekeningen, die gewoon WEL onder het Nederlands garantiestelsel vielen.
Je mag me corrigeren, als je denkt dat je gelijk hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Deze zijn inmiddels afgelost. Vind het item de moeite waard om te kijken, ook om zelf weer na te denken wat maatschappelijk aanvaardbaar is. Hier zit ik zelfs ook regelmatig over te wikken en te wegen en doe ik dat per project.
quote:Op donderdag 22 juni 2023 22:02 schreef Hanzul2 het volgende:
Zojuist op nieuwsuur, kwam SIG aanbod over de verhuurmarkt en bestuurders bij woningbouwvereniging. Volgens mij zijn alle projecten van deze geldvragerNet ff teruggekeken, klopt betreffen vlgs mij 2 appartementen en een soort dokters/gezondheidspost welke omgebouwd is naar 4 appartementen in Venray Stationsweg 7C-7F (woz waardeloket) , er zijn dus 4 wooneenheden toegevoegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Deze zijn inmiddels afgelost. Vind het item de moeite waard om te kijken, ook om zelf weer na te denken wat maatschappelijk aanvaardbaar is. Hier zit ik zelfs ook regelmatig over te wikken en te wegen en doe ik dat per project.
De aanvraag gebeurde op naam v zijn partner, maar er is wel meegetekend in de akte, hij was /is bestuurder van een woningcorp in Rotterdam ten tijde vd projecten. Was toen al bekend (bij mij).
Iedereen mag zijn mening over dit nieuwsuur-item en over de handelswijze vd bestuurders hebben.
De taart moet veel groter worden en niet alleen regelgevingen invoeren die een herverdeling vd de stukken taart mogelijk moet maken. De taart moet groter worden, daar moeten regels op aangepast worden, beslistermijnen, procedures etc.
Iedereen kan en mag er iets van vinden,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tjalala op 23-06-2023 07:02:34 ]
Volgens de pitch staat het pand leeg:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 06:52 schreef Tjalala het volgende:
Nog niet gemeld, de nieuwe HCN:
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Family Groningen. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 60 maanden.
Wat ik weet zit daar eigenlijk al jaren een cafetaria op de locatie.
7,5% is wel erg magertjesquote:Denise en Andy wonen in de buurt van de locatie en waren al bezig met een plan maken om in dit leegstaande pand iets op te bouwen.
Van de social vorige cafetaria:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 07:49 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Volgens de pitch staat het pand leeg:
[..]
7,5% is wel erg magertjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pand staat er al sinds 1979 aldus drimble(anders had ik 30+ jaar gezegd), wel een keer gestript en opnieuw opgebouwd.
Maar wel eerlijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 21:36 schreef lykkefund het volgende:
Zag net dat paar dagen geleden nog een waterijsje is nabetaald inzake Gössnitz (CRE). Die is een paar maanden geleden afgelost en alles. Apart.
Je zou zeggen dat 79A het aantrekkelijkst is (of het minst onaantrekkelijkquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:36 schreef CaLeX het volgende:
linkjes van JEroen zijn verstuurd
https://www.collincrowdfu(...)f7c5e079d71ac3a789f3
https://www.collincrowdfu(...)3e408b9120c7670b29b6
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:10 schreef zeeland6 het volgende:
ccf
drama bij De H*zelaardij54 jaar oud pas. Waarde onderpand is als goed is nog een stuk hoger dan restschuld, maar zal niet zo eenvoudig zijn om te verkopen. Betreft hazelnootboomgaard, bed & Breakfast, mini-camping, boerenterras, pensionstalling en paardenopfok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: B&B wordt deze week nog actief geadverteerd op facebook voor last minute
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 23-06-2023 14:45:46 ]
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:02 schreef Jaco078 het volgende:
Lineaire aflossing met 2e hypotheek zonder slottermijn
2e hypotheek bij CollinMooi handel dat kitten. Het lijken me wel cowboy-marges, maar omdat hij lineair aflost en de cijfers tot april al goed zijn is het risico minimaal lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het ook. Misschien het eerste jaar hoger risico, maar daarna inderdaad minimaal.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:47 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Mooi handel dat kitten. Het lijken me wel cowboy-marges, maar omdat hij lineair aflost en de cijfers tot april al goed zijn is het risico minimaal lijkt me.
2e hypotheek bij CollinDit vind ik wel een leuke. 8%, geen Direct, geen slottermijn, zo te zien goed lopend bedrijf, flink wat eigen inbreng. Hypotheek niet geheel dekkend maar vanwege de lineaire aflossing wordt dat wel snel bereikt. Huis is zo te zien flink uitgebouwd aan zowel de achterkant en zijkant, plus dakkapellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e hypotheek bij CollinInderdaad een aardig project. Is niet helemaal hypothecair gedekt maar dat komt door de lineaire aflossing spoedig binnen bereik en bovendien is dit een goed draaiend bedrijf. Die Arluca betaalt zelf ook keurig; nog anderhalf jaar te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 23-06-2023 16:13:23 ]Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Deze lening heeft een looptijd van 9 maanden en zou volgens het betaalschema deze maand worden afgelost.
De aflossing hebben wij niet ontvangen. In verband met het uitblijven van deze betaling is de lening inmiddels volledig opgeëist.
Indien de volledige betaling niet op 30-06-2023 is bijgeschreven op de rekening van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl zal het dossier worden overgedragen aan de gerechtsdeurwaarder.
quote:De zomer is begonnen en dat betekent genieten van de warme zonnestralen en welverdiende rust. Of u nu op het strand bent met een goed boek of dichter bij huis blijft, wij hebben nu een aangename verrassing voor u: Uw volgende investering is eenmalig geheel kosteloos!
Hoe werkt het? Het is simpel. Plaats een nieuwe investering op Geldvoorelkaar.nl en maak de investeringsgelden over vanuit uw Wallet. De actie gaat per direct in en is geldig tot en met 31 augustus 2023. U betaalt over deze investering geen investeringsfee! Dit betekent dat de aangegeven bruto rente ook meteen uw netto rente is gedurende de gehele looptijd van het project. Zodra het project waarin u hebt geïnvesteerd 100% is gefinancierd en afgerond, wordt de korting automatisch toegepast. Dit is toch een mooie manier om de zomer te beginnen? Bekijk hier onze actuele investeringskansen. Binnenkort worden investeringskansen gepubliceerd uit de branches binnenvaart, zorg, leisure en franchise. Alle mogelijkheid dus om een gespreide portefeuille op te bouwen.
Daarom is Max reeds uit mijn excel bestanden verdwenen, ik heb het totaal afgeschreven. Al wat nog terugkomt is meegenomen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:07 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat er gisteren 2 MAX leningen van Bl*eT*uch na 2x verlengen zouden worden afgelost ben ik eens bij de updates gaan kijken en jawel: wederom uitgesteld, deze keer onduidelijk verhaal over zelf ontwikkelen en herfinanciering. Tevens updates van andere projecten bekeken: de informatievoorziening is sterk verbeterd echter de inhoud stemt niet hoopvol: uitstel, verlengen, complicaties, herfinanciering (ook elders) kortom alles behalve aflossingen. Er moet zo te zien nog heel wat gebeuren willen ze een ECSPR krijgen
Ik snap je standpunt maar die panden moeten toch wel enige restwaarde hebben. De C*rb*lo panden proberen ze thans te verkopen bij voorkeur aan één koper, daar zijn ook de zogeheten receivers ingeschakeld (bij Bl*eT*uch nog niet). Ik denk dat ze toch wel een beetje hun best doen zolang ze nog denken voor een ECSPR in aanmerking te komen. Maar de schade voor investeerders zal aanzienlijk zijnquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:58 schreef quepos het volgende:
[..]
Daarom is Max reeds uit mijn excel bestanden verdwenen, ik heb het totaal afgeschreven. Al wat nog terugkomt is meegenomen.
Zeker een drama voor die mevrouw zeg, en dan ook nog eens een business hebben daar bij de boomgaard met zoveel activiteiten. Ik hoop dat ze de lust terugvindt om de zaak voort te zetten met een goede business partner. Dat de aflossingen dan wat later terugkomen, zal me jeuken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:18 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
54 jaar oud pas. Waarde onderpand is als goed is nog een stuk hoger dan restschuld, maar zal niet zo eenvoudig zijn om te verkopen. Betreft hazelnootboomgaard, bed & Breakfast, mini-camping, boerenterras, pensionstalling en paardenopfok.
Edit: B&B wordt deze week nog actief geadverteerd op facebook voor last minute
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad een aardig project. Is niet helemaal hypothecair gedekt maar dat komt door de lineaire aflossing spoedig binnen bereik en bovendien is dit een goed draaiend bedrijf. Die Arluca betaalt zelf ook keurig; nog anderhalf jaar te gaan.
Zou dit selectief zijn? Heb geen e-mail gezien…quote:
Dat hoor je al langer, maar voorlopig hebben die lui meer werk dan dat ze aankunnen.....en zelf verwachten ze een winst van 450K dit jaar (als B.V.!)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........
Komt misschien nog, ik heb de mail vorige week al gekregen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:07 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zou dit selectief zijn? Heb geen e-mail gezien…
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, hoewel puur op zekerheden de schoorsteenveger natuurlijk wel ijzersterk zijn. Hij zal niet snel huis en haard (letterlijk en figuurlijk) opgeven om zijn woning te laten executeren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:
https://www.collincrowdfu(...)-bedje-in-de-polder/
er beter uit zien. Zelfde rente als de kit voeg legger.
Echter wordt ik nog niet zo heel enthousiast als iemand van 56 een lening neemt en daar slechts 2.5% per jaar op af gaat lossen.
Vragen die opkomen zijn:
-heeft die over 4 jaar nog wel zin om elke dag het dak op te klimmen om schoorsteen te vegen / rieten daken te inspecteren?
-Als hij al jaren een bedrijf heeft, waarom moet hij dan nu tegen 8% lenen (geen eigen inbreng, mogelijk heeft hij de kavel zelf betaald, als ik het verschil in taxatie en lening broer t.o.v. bouwprijs zie)
De kit voeg legger is inderdaad niet dekkend in eerste instantie, en slechts een tweede hypotheek maar bedrijf heeft een goede cashflow, verbouw en onderhoud loopt wel door, ook als nieuwbouw op zijn gat zou liggen (handige mannetjes blijven altijd wel aan het werk, ook als er weer een stikstof of ander probleem gecreëerd wordt).
Zoals @:obligataire zegt, risico loopt er snel uit.
Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Het kost even wat, maar we kunnen ze ook allebei meenemenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Dat zou inderdaad ook kunnen, echter verwacht ik nog wel een en ander aan wegzakkers op de beurs de komende tijd, dus wil daar ook wat kruit voor drooghouden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het kost even wat, maar we kunnen ze ook allebei meenemen(bijvoorbeeld 2:1 verhouding).
Een andere B&Bquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:50 schreef zeeland6 het volgende:
Weer een BBF op CCF
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de kitvoeger. Wat bij mijj nu zwaar mee weegt is dat die geen slottermijn heeft. Niet dat ik helemaal geen projecten met slottermijn meer wil meenemen, maar op dit moment liever niet en dan zeker niet zo'n grote slottermijn dat het practisch aflossingsvrij is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:
er beter uit zien. Zelfde rente als de kit voeg legger.
Echter wordt ik nog niet zo heel enthousiast als iemand van 56 een lening neemt en daar slechts 2.5% per jaar op af gaat lossen.
Vragen die opkomen zijn:
-heeft die over 4 jaar nog wel zin om elke dag het dak op te klimmen om schoorsteen te vegen / rieten daken te inspecteren?
-Als hij al jaren een bedrijf heeft, waarom moet hij dan nu tegen 8% lenen (geen eigen inbreng, mogelijk heeft hij de kavel zelf betaald, als ik het verschil in taxatie en lening broer t.o.v. bouwprijs zie)
De kit voeg legger is inderdaad niet dekkend in eerste instantie, en slechts een tweede hypotheek maar bedrijf heeft een goede cashflow, verbouw en onderhoud loopt wel door, ook als nieuwbouw op zijn gat zou liggen (handige mannetjes blijven altijd wel aan het werk, ook als er weer een stikstof of ander probleem gecreëerd wordt).
Zoals @:obligataire zegt, risico loopt er snel uit.
Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Mooi stukje infoquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:47 schreef Januit het volgende:
Zit er zelf niet in en weet niet hoeveel er nog open staat maar las zojuist dat dit bedrijf failliet is:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/knoss
Als het vooraf allemaal opgezet is, dan ook slim voor CAN gekozen. Deze doen niets aan recovery (HA).quote:Op zondag 25 juni 2023 00:46 schreef Januit het volgende:
[..]
Mooi stukje info
https://www.alphens.nl/ni(...)-een-vieze-geur.html
Als ik nu probeer te investeren laat de site toch 3% succes fee zien. Klopt het bruto=netto verhaal dan wel, of zou dit niet voor iedereen gelden? Ik heb de e-mail immers niet gehad. (Misschien door mijn e-mail voorkeuren, want alles staat standaard uit bij mij). Ook op de website zelf niks kunnen vinden over deze aktiequote:Op zondag 25 juni 2023 11:41 schreef obligataire het volgende:
Is de GVE/IP Camera al besproken hier. Zo niet dan zitten we hier te slapen geloof ikZo ja dan heb ik niets gezegd.
Inhoudelijk sterk project:
* 60 maanden volledig annuïtair
* Hypothecair zeer ruim gedekt met 2e hypotheek (lening 120K, overwaarde nu 300K)
* Overnemer kent het bedrijf
* Branche die de wind volop mee heeft
En door de zomeractie 8% netto netto (vóór tax). Zelfs in box 3 gunstig, yeah![]()
Er is nog wat ruimte.
Dat had ik ook, ik heb ingelegd, wallet opgehoogd, betaald, en vervolgens kreeg ik toch die kosten te zien. Denk dat dit een automatisme is, en dat ze dit later handmatig of zo aanpassen. Wel iets om goed in de gaten te houden. Ik heb die wel zelf wel de mail gehad. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit voor iedereen geldt. Ik loop al lang mee bij GvE maar heb nooit een glanzend labeltje of zo gekregenquote:Op zondag 25 juni 2023 11:48 schreef Essebes het volgende:
[..]
Als ik nu probeer te investeren laat de site toch 3% succes fee zien. Klopt het bruto=netto verhaal dan wel, of zou dit niet voor iedereen gelden? Ik heb de e-mail immers niet gehad. (Misschien door mijn e-mail voorkeuren, want alles staat standaard uit bij mij). Ook op de website zelf niks kunnen vinden over deze aktie
Ok, dan stap ik ook in en bel ze morgen wel ffquote:Op zondag 25 juni 2023 11:51 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat had ik ook, ik heb ingelegd, wallet opgehoogd, betaald, en vervolgens kreeg ik toch die kosten te zien. Denk dat dit een automatisme is, en dat ze dit later handmatig of zo aanpassen. Wel iets om goed in de gaten te houden. Ik heb die wel zelf wel gehad. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit voor iedereen geldt. Ik loop al lang mee bij GvE maar heb nooit een glanzend labeltje of zo gekregen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nooit zo'n liefhebber als er meerdere financiers bij een project zijn betrokken.
Er is nu niet veel ruimte meer en als het telefoontje niet het gewenste resultaat oplevert kun je altijd nog cancellen....quote:Op zondag 25 juni 2023 11:52 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ok, dan stap ik ook in en bel ze morgen wel ff
Heb mee gepakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is nu niet veel ruimte meer en als het telefoontje niet het gewenste resultaat oplevert kun je altijd nog cancellen....
Als er wat mensen vanuit Fok! zouden inleggen zit deze zo vol denk ik.
Ik heb nog eens even de mail bestudeerd:quote:Op zondag 25 juni 2023 12:01 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Heb mee gepakt.
Zie de correctie van GVE wel komen.
Nou, ik zit er ook in hoor 🤭 laat FOK! deze ook maar volmakenquote:Op zondag 25 juni 2023 11:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Er is nu niet veel ruimte meer en als het telefoontje niet het gewenste resultaat oplevert kun je altijd nog cancellen....
Als er wat mensen vanuit Fok! zouden inleggen zit deze zo vol denk ik.
quote:Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef InVestEerder het volgende:
Wat vinden wij van deze op NLI:Buiten NLI (wat op zich sterk is dat ze mee investeren) is er alleen die Duitse Volksbank. Ik vind het op zich wel een investeringswaardig verhaal. 2e Hypotheek, zeer ruime overwaarde. Ik schrok wel een beetje van de leeftijd van de mannen maar de continuïteit is wel geregeld zo te lezen. Erg courant is zo'n enorm ding natuurlijk niet. Ze hebben ruim 7 mio EV op een balanstotaal van 18 mio. Kunnen wel een stootje hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben nooit zo'n liefhebber als er meerdere financiers bij een project zijn betrokken.
Ik pak bij NLI af en toe een project mee met goede zekerheden en liefst met panden voor eigen gebruik of verhuur. Dus deze past wel voor mij.Pecunia non olet
Maar er was 1 iemand die de mail al eerder had ontvangen en de rest heeft nog niks. Ze kunnen het dus of select versturen of in etappes...quote:Op zondag 25 juni 2023 12:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb nog eens even de mail bestudeerd:
Zodra het project waarin u hebt geïnvesteerd 100% is gefinancierd en afgerond, wordt de korting automatisch toegepast. Dit is toch een mooie manier om de zomer te beginnen?
Denk dat dit wel voor zich spreekt
Ik heb de mail inmiddels al 3 of 4x gelezen maar er blijkt nergens uit dat ze me speciaal uitgezocht hebben voor deze actie. Het zou ook een beetje onethisch zijn als dat wel zo zou zijn achteraf. Ik zeg niet dat daar altijd alles goed gaat maar onethisch gedrag daar heb ik ze nog nooit op kunnen betrappen al die jaren. En nogmaals je kunt altijd cancellen binnen de bedenktijd.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:32 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Maar er was 1 iemand die de mail al eerder had ontvangen en de rest heeft nog niks. Ze kunnen het dus of select versturen of in etappes...
Op 23-06 ontving ik die aanbieding terwijl al jaren niets nieuws meer bij gve doe...quote:Op zondag 25 juni 2023 12:32 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Maar er was 1 iemand die de mail al eerder had ontvangen en de rest heeft nog niks. Ze kunnen het dus of select versturen of in etappes...
#metooquote:Op zondag 25 juni 2023 12:39 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Op 23-06 ontving ik die aanbieding terwijl al jaren niets nieuws meer bij gve doe...
Ik kreeg de mail 15 juni 2023quote:Op zondag 25 juni 2023 12:39 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Op 23-06 ontving ik die aanbieding terwijl al jaren niets nieuws meer bij gve doe...
vooruit dan maar bijdrage gedaan na lange tijdquote:Op zondag 25 juni 2023 12:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb de mail inmiddels al 3 of 4x gelezen maar er blijkt nergens uit dat ze me speciaal uitgezocht hebben voor deze actie. Het zou ook een beetje onethisch zijn als dat wel zo zou zijn achteraf. Ik zeg niet dat daar altijd alles goed gaat maar onethisch gedrag daar heb ik ze nog nooit op kunnen betrappen al die jaren. En nogmaals je kunt altijd cancellen binnen de bedenktijd.
En project is VOL.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:31 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
vooruit dan maar bijdrage gedaan na lange tijd
Het is zo'n mooie pitch dat je bijna wantrouwig zou wordenquote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)leiding-holding-b-v/ open op Collin sinds 11 uur.
Is volledig AFV, netto 5,8%. Daar tegenover staat een ruim dekkende 1e hypotheek.
Hypotheekvrij dus. Óf de langlopende schuld vanuit privé was hypothecair gedekt en krijgt Collin nu het eerste hypotheekrecht. Al met al een mooi eigen vermogen van 8 ton.
Het is denk ik de verzadeging van projecten de laatste tijd, ik snap anders niet waarom deze niet in 5 minuten vol zat.
Enige dat ik kan bedenken is dat dit zo'n gat is, dat het op Maps niet te vinden is...
https://www.planviewer.nl(...)3072/oosterwolde-gld
Dit kan als een nieuw topic in deze reeks wordt geopend, en dat is bijna het geval...quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:16 schreef dyna18 het volgende:
Voor wie de OP bijhoud, kunnen de volgende updates gemaakt worden:
Plaatje toevoegen bij statistieken
https://www.geldvoorelkaa(...)_nederland_white.jpg
Updates KiFid aansluitingen:
Wel een aansluiting:
- Geldvoorelkaar
Niet aangesloten:
- Matching Capital (niet langer aangesloten sinds 1-1-2023
Dank
Bij verkoop wordt de lening uiteraard regulier afgelost met boeterente. Dat kan niet anders met een hypotheek/quote:Op maandag 26 juni 2023 13:20 schreef djtiesto8 het volgende:
De woning in Oosterwolde (GLD) heeft een waarde van ruim ¤400K en het wordt verhuurd voor ¤1.300 per maand. Dat is een brutorendement van nog geen 4%. Dan zou verkopen toch efficiënter zijn dan aanhouden? Er wordt nergens iets gerept over dat men voornemens is om de woning te verkopen. Ook de looptijd van de lening en aflossingsvoorwaarden wijzen hier niet op.
Niks raars in de pitch, maar door de collin direct kosten zit je toch .5% lager dan een sig 1a lening.quote:Op maandag 26 juni 2023 12:26 schreef Jaco078 het volgende:
https://www.collincrowdfu(...)leiding-holding-b-v/ open op Collin sinds 11 uur.
Is volledig AFV, netto 5,8%. Daar tegenover staat een ruim dekkende 1e hypotheek.
Hypotheekvrij dus. Óf de langlopende schuld vanuit privé was hypothecair gedekt en krijgt Collin nu het eerste hypotheekrecht. Al met al een mooi eigen vermogen van 8 ton.
Het is denk ik de verzadeging van projecten de laatste tijd, ik snap anders niet waarom deze niet in 5 minuten vol zat.
Enige dat ik kan bedenken is dat dit zo'n gat is, dat het op Maps niet te vinden is...
https://www.planviewer.nl(...)3072/oosterwolde-gld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |