Denk het ook. Misschien het eerste jaar hoger risico, maar daarna inderdaad minimaal.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:47 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Mooi handel dat kitten. Het lijken me wel cowboy-marges, maar omdat hij lineair aflost en de cijfers tot april al goed zijn is het risico minimaal lijkt me.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:02 schreef Jaco078 het volgende:
Lineaire aflossing met 2e hypotheek zonder slottermijn
2e hypotheek bij CollinDit vind ik wel een leuke. 8%, geen Direct, geen slottermijn, zo te zien goed lopend bedrijf, flink wat eigen inbreng. Hypotheek niet geheel dekkend maar vanwege de lineaire aflossing wordt dat wel snel bereikt. Huis is zo te zien flink uitgebouwd aan zowel de achterkant en zijkant, plus dakkapellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:02 schreef Jaco078 het volgende:
Lineaire aflossing met 2e hypotheek zonder slottermijn
2e hypotheek bij CollinInderdaad een aardig project. Is niet helemaal hypothecair gedekt maar dat komt door de lineaire aflossing spoedig binnen bereik en bovendien is dit een goed draaiend bedrijf. Die Arluca betaalt zelf ook keurig; nog anderhalf jaar te gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 23-06-2023 16:13:23 ]Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Deze lening heeft een looptijd van 9 maanden en zou volgens het betaalschema deze maand worden afgelost.
De aflossing hebben wij niet ontvangen. In verband met het uitblijven van deze betaling is de lening inmiddels volledig opgeëist.
Indien de volledige betaling niet op 30-06-2023 is bijgeschreven op de rekening van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl zal het dossier worden overgedragen aan de gerechtsdeurwaarder.
quote:De zomer is begonnen en dat betekent genieten van de warme zonnestralen en welverdiende rust. Of u nu op het strand bent met een goed boek of dichter bij huis blijft, wij hebben nu een aangename verrassing voor u: Uw volgende investering is eenmalig geheel kosteloos!
Hoe werkt het? Het is simpel. Plaats een nieuwe investering op Geldvoorelkaar.nl en maak de investeringsgelden over vanuit uw Wallet. De actie gaat per direct in en is geldig tot en met 31 augustus 2023. U betaalt over deze investering geen investeringsfee! Dit betekent dat de aangegeven bruto rente ook meteen uw netto rente is gedurende de gehele looptijd van het project. Zodra het project waarin u hebt geïnvesteerd 100% is gefinancierd en afgerond, wordt de korting automatisch toegepast. Dit is toch een mooie manier om de zomer te beginnen? Bekijk hier onze actuele investeringskansen. Binnenkort worden investeringskansen gepubliceerd uit de branches binnenvaart, zorg, leisure en franchise. Alle mogelijkheid dus om een gespreide portefeuille op te bouwen.
Daarom is Max reeds uit mijn excel bestanden verdwenen, ik heb het totaal afgeschreven. Al wat nog terugkomt is meegenomen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:07 schreef Slingervinger het volgende:
Omdat er gisteren 2 MAX leningen van Bl*eT*uch na 2x verlengen zouden worden afgelost ben ik eens bij de updates gaan kijken en jawel: wederom uitgesteld, deze keer onduidelijk verhaal over zelf ontwikkelen en herfinanciering. Tevens updates van andere projecten bekeken: de informatievoorziening is sterk verbeterd echter de inhoud stemt niet hoopvol: uitstel, verlengen, complicaties, herfinanciering (ook elders) kortom alles behalve aflossingen. Er moet zo te zien nog heel wat gebeuren willen ze een ECSPR krijgen
Ik snap je standpunt maar die panden moeten toch wel enige restwaarde hebben. De C*rb*lo panden proberen ze thans te verkopen bij voorkeur aan één koper, daar zijn ook de zogeheten receivers ingeschakeld (bij Bl*eT*uch nog niet). Ik denk dat ze toch wel een beetje hun best doen zolang ze nog denken voor een ECSPR in aanmerking te komen. Maar de schade voor investeerders zal aanzienlijk zijnquote:Op vrijdag 23 juni 2023 17:58 schreef quepos het volgende:
[..]
Daarom is Max reeds uit mijn excel bestanden verdwenen, ik heb het totaal afgeschreven. Al wat nog terugkomt is meegenomen.
Zeker een drama voor die mevrouw zeg, en dan ook nog eens een business hebben daar bij de boomgaard met zoveel activiteiten. Ik hoop dat ze de lust terugvindt om de zaak voort te zetten met een goede business partner. Dat de aflossingen dan wat later terugkomen, zal me jeuken.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:18 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
54 jaar oud pas. Waarde onderpand is als goed is nog een stuk hoger dan restschuld, maar zal niet zo eenvoudig zijn om te verkopen. Betreft hazelnootboomgaard, bed & Breakfast, mini-camping, boerenterras, pensionstalling en paardenopfok.
Edit: B&B wordt deze week nog actief geadverteerd op facebook voor last minute
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad een aardig project. Is niet helemaal hypothecair gedekt maar dat komt door de lineaire aflossing spoedig binnen bereik en bovendien is dit een goed draaiend bedrijf. Die Arluca betaalt zelf ook keurig; nog anderhalf jaar te gaan.
Zou dit selectief zijn? Heb geen e-mail gezien…quote:
Dat hoor je al langer, maar voorlopig hebben die lui meer werk dan dat ze aankunnen.....en zelf verwachten ze een winst van 450K dit jaar (als B.V.!)quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........
Komt misschien nog, ik heb de mail vorige week al gekregen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:07 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zou dit selectief zijn? Heb geen e-mail gezien…
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:01 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Lijkt leuk, maar de bouw ligt op zijn gat de komende jaren..........
Ik sluit me aan bij jouw verhaal, hoewel puur op zekerheden de schoorsteenveger natuurlijk wel ijzersterk zijn. Hij zal niet snel huis en haard (letterlijk en figuurlijk) opgeven om zijn woning te laten executeren.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:
https://www.collincrowdfu(...)-bedje-in-de-polder/
er beter uit zien. Zelfde rente als de kit voeg legger.
Echter wordt ik nog niet zo heel enthousiast als iemand van 56 een lening neemt en daar slechts 2.5% per jaar op af gaat lossen.
Vragen die opkomen zijn:
-heeft die over 4 jaar nog wel zin om elke dag het dak op te klimmen om schoorsteen te vegen / rieten daken te inspecteren?
-Als hij al jaren een bedrijf heeft, waarom moet hij dan nu tegen 8% lenen (geen eigen inbreng, mogelijk heeft hij de kavel zelf betaald, als ik het verschil in taxatie en lening broer t.o.v. bouwprijs zie)
De kit voeg legger is inderdaad niet dekkend in eerste instantie, en slechts een tweede hypotheek maar bedrijf heeft een goede cashflow, verbouw en onderhoud loopt wel door, ook als nieuwbouw op zijn gat zou liggen (handige mannetjes blijven altijd wel aan het werk, ook als er weer een stikstof of ander probleem gecreëerd wordt).
Zoals @:obligataire zegt, risico loopt er snel uit.
Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Het kost even wat, maar we kunnen ze ook allebei meenemenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Dat zou inderdaad ook kunnen, echter verwacht ik nog wel een en ander aan wegzakkers op de beurs de komende tijd, dus wil daar ook wat kruit voor drooghouden.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het kost even wat, maar we kunnen ze ook allebei meenemen(bijvoorbeeld 2:1 verhouding).
Een andere B&Bquote:Op vrijdag 23 juni 2023 21:50 schreef zeeland6 het volgende:
Weer een BBF op CCF
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de kitvoeger. Wat bij mijj nu zwaar mee weegt is dat die geen slottermijn heeft. Niet dat ik helemaal geen projecten met slottermijn meer wil meenemen, maar op dit moment liever niet en dan zeker niet zo'n grote slottermijn dat het practisch aflossingsvrij is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:20 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Puur op zekerheden afgaand zou de schoorsteenveger:
er beter uit zien. Zelfde rente als de kit voeg legger.
Echter wordt ik nog niet zo heel enthousiast als iemand van 56 een lening neemt en daar slechts 2.5% per jaar op af gaat lossen.
Vragen die opkomen zijn:
-heeft die over 4 jaar nog wel zin om elke dag het dak op te klimmen om schoorsteen te vegen / rieten daken te inspecteren?
-Als hij al jaren een bedrijf heeft, waarom moet hij dan nu tegen 8% lenen (geen eigen inbreng, mogelijk heeft hij de kavel zelf betaald, als ik het verschil in taxatie en lening broer t.o.v. bouwprijs zie)
De kit voeg legger is inderdaad niet dekkend in eerste instantie, en slechts een tweede hypotheek maar bedrijf heeft een goede cashflow, verbouw en onderhoud loopt wel door, ook als nieuwbouw op zijn gat zou liggen (handige mannetjes blijven altijd wel aan het werk, ook als er weer een stikstof of ander probleem gecreëerd wordt).
Zoals @:obligataire zegt, risico loopt er snel uit.
Ik neig nu naar de voeger meenemen, en de schoorsteenveger overslaan, maar ben benieuwd naar andere inzichten.
Mooi stukje infoquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:47 schreef Januit het volgende:
Zit er zelf niet in en weet niet hoeveel er nog open staat maar las zojuist dat dit bedrijf failliet is:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/knoss
Als het vooraf allemaal opgezet is, dan ook slim voor CAN gekozen. Deze doen niets aan recovery (HA).quote:Op zondag 25 juni 2023 00:46 schreef Januit het volgende:
[..]
Mooi stukje info
https://www.alphens.nl/ni(...)-een-vieze-geur.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |