Bij ons hebben ze de leiding buitenlangs gedaan, sowieso omdat ze dat veiliger vonden ook ivm leidingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
We gaan nog wel proberen te verhalen, maar ik verwacht dat dat geen nut gaat hebben. Ze doen het heel sneaky “ja, we kunnen hier door de grond boren om een route te maken, maar we weten niet of er leidingen lopen. Maar ik denk dat het wel goed gaat”. En toen het niet goed ging was het “simpel op te lossen door een loodgieter” en ging hij weg. Ze zijn nu al 8 uur bezig geweest met deze fout en daar komt nog (minimaal) 1 uur bij.
En uiteindelijk hebben we nu alsnog een leiding buitenlangs lopen. Als hij dat nou meteen had voorgesteld… maar dat was de uiterste oplossing als het niet anders zou kunnen.
De zonnepanelen zelf en het kastje daarvan is wel netjes gedaan btw.
Vakmannen wel ja....quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Maar als je toch door een muur gaat boren, dan gebruik je toch zo'n apparaatje om de leidingen op te sporen of ben ik nou gek?
Precies. Dus volgens mij moet je ze wel degelijk aansprakelijk kunnen stellen op een of andere manier? Als leek moet je ervan uit kunnen gaan dat ze dit soort dingen fatsoenlijk uitvoeren en dus onderzoek doen voordat ze op goed geluk ergens doorheen boren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Vakmannen wel ja....
Zo mag je in Nederland ook niet eventjes gaan graven met een graafmachine, maar ik zie dagelijks de gevolgen in mijn mailbox stromen omdat aannemers het dus wel zonder onderzoek doen.
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Troel het volgende:
Maar als je toch door een muur gaat boren, dan gebruik je toch zo'n apparaatje om de leidingen op te sporen of ben ik nou gek?
Dat zou ik ook graag in mijn voorwaarden opnemen als ik zo te werk zou gaanquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.
Ik vraag me af of je zo nauwkeurig leidingen kan opsporen dan...
Dat doen een heleboel bedrijven, kijk daarom altijd goed in de offerte en de Algemene voorwaarden van een bedrijf.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij onze buren gingen ze vloerverwarming leggen en die hadden in de voorwaarden staan dat wanneer ze door een leiding zouden gaan, dat niet hun aansprakelijkheid was ofzo.
Ik vraag me af of je zo nauwkeurig leidingen kan opsporen dan...
Je kan het altijd het beste via je eigen verzekering doen, je eigen opstalverzekering kan het vaak ook. Die betalen de schade dan uit en gaan het achter de schermen verhalen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Precies. Dus volgens mij moet je ze wel degelijk aansprakelijk kunnen stellen op een of andere manier? Als leek moet je ervan uit kunnen gaan dat ze dit soort dingen fatsoenlijk uitvoeren en dus onderzoek doen voordat ze op goed geluk ergens doorheen boren.
Ik heb alle andere delen (alleen Atlas nog niet hahahahaha) en je mag ze lenen als je wilt hoor!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.
Ik weet ook niet of het hier wel goed gegaan was met de buizen van de warmtepomp als ik er niet bovenop had gestaan toen ze hier de internetkabels kwamen aanleggenquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:23 schreef exode het volgende:
[..]
Vakmannen wel ja....
Zo mag je in Nederland ook niet eventjes gaan graven met een graafmachine, maar ik zie dagelijks de gevolgen in mijn mailbox stromen omdat aannemers het dus wel zonder onderzoek doen.
Wij hebben vrij vaak uitval van diensten omdat aannemers liever gaan graven en de claims negeren (of failliet gaan en dan herstarten) dan op de tekeningen kijken en proefgleuven graven.quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of het hier wel goed gegaan was met de buizen van de warmtepomp als ik er niet bovenop had gestaan toen ze hier de internetkabels kwamen aanleggen
Wat uiteraard niet goed gegaan was, maar voor die kabelbreuk hoefden ze niet meer in de buurt van de WP leidingen te zijn.
Zon? Hier niet. Dikke vette wolkenquote:Op woensdag 24 mei 2023 15:53 schreef exode het volgende:
Ik ben al in een gat aan het vallenB op kamp, Juul bij een vriendinnetje. Ik heb genoeg werkdingen te doen, maar de druk is er vanaf. Dat zijn allemaal dingen die ook morgen kunnen, of vrijdag.
Dus ik ga lezen in de zon
Jaaa, wrijf het er maar inquote:
HA! Hier morgen 16 gradenquote:Op woensdag 24 mei 2023 16:23 schreef Donna het volgende:
Solly. Maar waar ik net hoorde dat het morgen 19 graden wordt, lijkt het bij ons maar 14 te worden. Tis niet elke dag feest, blijkt.
Dapper. (Als er iets is waar ik geen zin in heb is het die hele zeven zussen reeks. Maar als ik er dan toch aan zou beginnen zou ik wel bij de eerste willen starten denk ik).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ga het meemaken. Ga het in ieder geval proberen.
Geen fan van het genre?quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:28 schreef trui het volgende:
[..]
Dapper. (Als er iets is waar ik geen zin in heb is het die hele zeven zussen reeks. Maar als ik er dan toch aan zou beginnen zou ik wel bij de eerste willen starten denk ik).
Hier echt fan van Kobo plus. Maar ook met luisteren erbij. Lekker tijdens t koken of opruimen een mooi boek luisterenquote:Op woensdag 24 mei 2023 17:38 schreef exode het volgende:
Ik ben nu bezig met 'De ontdekking van Urk' en heb net 'Camino' uit. Die laatste kon ik niet neerleggen.
Het lezen heb ik weer opgepakt, zodanig dat ik toch maar eens ga nadenken over Kobo Plus, steeds 13 Euro betalen tikt best door.
Ik vond vooral de geschiedenis interessant, elk deel weer een heel ander onderwerp. Niet elk boek was even sterk inderdaad, en als je ze achter elkaar leest ga je wel patronen herkennen die me gingen irriteren (1x seks = zwanger stond wel met stip op nr. 1quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:12 schreef Kyara het volgende:
Het is ook mijn genre doorgaans niet maar ik werd er toch wel door gegrepen. Ik vond niet elk boek even goed maar was prima vermaak. Ander boeken van haar vond ik ook wisselend. Sommige in een ruk uitgelezen, anderen zijn na een paar hoofdstukken blijven liggen.
Atlas ligt in elk geval klaar voor als ik ooit tijd heb. Zal juli worden
Ben nu op 55%quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:50 schreef Morgane89 het volgende:
Camino is inderdaad een aanrader
Ik heb Atlas gereserveerd bij de bibliotheek, maar al 120 mensen waren me voor
Ja, precies dat.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond vooral de geschiedenis interessant, elk deel weer een heel ander onderwerp. Niet elk boek was even sterk inderdaad, en als je ze achter elkaar leest ga je wel patronen herkennen die me gingen irriteren (1x seks = zwanger stond wel met stip op nr. 1). Maar toch wil ik nu weten hoe alles zit.
Heb je haar andere boeken ook gelezen? Die ga ik denk ik ook nog doen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:50 schreef Morgane89 het volgende:
Camino is inderdaad een aanrader
Ik heb Atlas gereserveerd bij de bibliotheek, maar al 120 mensen waren me voor
Sowieso worden de vrouwen ietwat onderdanig neergezet. En partner behoevend. Verbaast me nog dat een ervan lesbisch was.quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond vooral de geschiedenis interessant, elk deel weer een heel ander onderwerp. Niet elk boek was even sterk inderdaad, en als je ze achter elkaar leest ga je wel patronen herkennen die me gingen irriteren (1x seks = zwanger stond wel met stip op nr. 1). Maar toch wil ik nu weten hoe alles zit.
Camino, is dat van Anya Niewierra?quote:Op woensdag 24 mei 2023 17:38 schreef exode het volgende:
Ik ben nu bezig met 'De ontdekking van Urk' en heb net 'Camino' uit. Die laatste kon ik niet neerleggen.
Het lezen heb ik weer opgepakt, zodanig dat ik toch maar eens ga nadenken over Kobo Plus, steeds 13 Euro betalen tikt best door.
Ik vind het vooral grappig dat je het nav de enthousiaste reviews hier toch hebt geprobeerdquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:17 schreef Vanyel het volgende:
Zouden de likes verlegen medestanders zijn?
11quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:18 schreef Aure het volgende:
Misschien een andere stand danop hoeveel standen kan die van jou? Mijn ervaring is dat degene met de meeste standjes dus ook het zachtst kan en dat ik dat persoonlijk ook fijner vind. En het is wel de moeite om de verschillende kapjes uit te proberen, het moet ook wel echt precies goed op je clitoris zitten
Maar het kan natuurlijk ook gewoon niet je ding zijn
Toch klinkt bijna alsof ik er vies van zou zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het vooral grappig dat je het nav de enthousiaste reviews hier toch hebt geprobeerd
Dat zou wel voldoende range moeten geven, mijn womanizers (quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
11
1 kapje
Op zachte stand is het wat minder irritant idd.
Meer alsof iemand met een pluchen hamertje voor het eerst hamertje tik probeert...
Jep. Nog niks mee gedaan.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:56 schreef amaranta het volgende:
Iemand al bericht van Netflix gehad met betrekking tot het delen van je account?
Ja tnx, ik schiet in de lach en heb nu mijn man de convo maar voorgelezenquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
11
1 kapje
Op zachte stand is het wat minder irritant idd.
Meer alsof iemand met een pluchen hamertje voor het eerst hamertje tik probeert...
Die S zegt wel "ik leef de leef"quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:55 schreef Aure het volgende:
[..]
Dat zou wel voldoende range moeten geven, mijn womanizers () hebben er 12 dus dat is vergelijkbaar.
Wel stom dat ze er maar 1 kapje bij gevenmaar ik denk niet dat dat het voor jou op zal lossen
Nopequote:Op woensdag 24 mei 2023 19:56 schreef amaranta het volgende:
Iemand al bericht van Netflix gehad met betrekking tot het delen van je account?
Allemaal cadeautjes vanquote:
Ja daar las ik over. Itt bij zaken als koken, waar ik meer functies in 1 apparaat zeer waardeer (Instant Pot liefdequote:Op woensdag 24 mei 2023 20:26 schreef Aure het volgende:
[..]
Allemaal cadeautjes van, waarschijnlijk om die avonduren waarin ie nog op kantoor zit te compenseren
Maar het zijn wel 2 verschillende hoor. Eentje is ook een soort van vibrator
Toch kan ik het wel waarderen zo op z'n tijdquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja daar las ik over. Itt bij zaken als koken, waar ik meer functies in 1 apparaat zeer waardeer (Instant Pot liefde), denk ik hierbij toch hou het lekker bij 1 ding waar je goed in bent.
Nee, gewoon mensen die je review en de beeldspraak waarderenquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:17 schreef Vanyel het volgende:
Zouden de likes verlegen medestanders zijn?
Ja, niet zo pakkend als de zeven zussen maar wel prima vermaak!quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:14 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je haar andere boeken ook gelezen? Die ga ik denk ik ook nog doen.
Oh, haha. Nou die van mij is ook een aanraderquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:22 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh die ken ik niet. Ik bedoelde die van Graeme Simsion
Och.... een van de weinigen waarvan ik naar een concert ben geweest.quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:43 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ina-turner-overleden
Weer een icoon minder
Oeh, dat moet me een show zijn geweest. Mooie herinneringquote:Op woensdag 24 mei 2023 22:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Och.... een van de weinigen waarvan ik naar een concert ben geweest.
Dat tikken is een poging tot vacuum zuigen. Je moet 'm echt goed op je (naakte) clitoris zetten. Dus je clithood wegschuiven en dan récht erop.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:06 schreef Vanyel het volgende:
Even uit de boeken.. na 5754 wild enthousiaste reviews, m.n. hier, dan toch maar eens zo'n satisfyer gekocht. En ik zat echt zo![]()
![]()
Net of iemand overmatig enthousiast hamertje tik speeltBah
Dan denk je, 2 vrouwen in de hut, heeft die ander wat leuks. Maar die zat ook zo
Wat ik jammer vind, is dat de hogere standen ook gelijk sneller gaan Dat trek ik niet zo goed. Dus de lage standen zijn prettiger, maar ook wat saai.quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:18 schreef Aure het volgende:
Misschien een andere stand danop hoeveel standen kan die van jou? Mijn ervaring is dat degene met de meeste standjes dus ook het zachtst kan en dat ik dat persoonlijk ook fijner vind. En het is wel de moeite om de verschillende kapjes uit te proberen, het moet ook wel echt precies goed op je clitoris zitten
Maar het kan natuurlijk ook gewoon niet je ding zijn
quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Het klonk al wat technisch met hamertje tik en precies recht positioneren maar die associatie met kolven is echt helemáál geen reclame![]()
Van Anya Niewierra? Ik zoek nog een boek voor na Atlas, die hoop ik halverwege het weekend op de camping wel uit te hebbenquote:Op woensdag 24 mei 2023 17:38 schreef exode het volgende:
Yes, ik vond hem goed. Al zitten er wel wat gruwelijke details in, maar daar las ik dan even heel snel doorheen/overheen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:53 schreef LeSage het volgende:
[..]
Van Anya Niewierra? Ik zoek nog een boek voor na Atlas, die hoop ik halverwege het weekend op de camping wel uit te hebben
In ieder geval niet zo lang kolven nog op het programma staatquote:Op donderdag 25 mei 2023 08:58 schreef exode het volgende:
Het is wel een soort antireclame voor de satisfyer geworden he dit topic. Hij gaat iig niet op mijn verjaardagswensen lijst.
Ik heb hem op mijn Kobo gezet!quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:12 schreef amaranta het volgende:
Voor de Kobo dames. Je moet je Kobo voor de 25ste mei synchroniseren
Yep, in Philadelphia 1985.. Bryan Adams er ook bij, geweldigquote:Op woensdag 24 mei 2023 22:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oeh, dat moet me een show zijn geweest. Mooie herinnering
Mijn kolf kon dat wel apart van elkaar regelen!quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gek genoeg had ik altijd hetzelfde issue met kolven. Waarom niet een wat krachtiger stand maar op dezelfde snelheid? Ik wilde bij kolven de krachtigste stand maar dan niet het gevoel dat iemand op topsnelheid aan mijn tepels rukt.
nee je kobo ereader, niet het abonnement.quote:
Bryan Adamsquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, in Philadelphia 1985.. Bryan Adams er ook bij, geweldig
Das vandaag. En anders?quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:12 schreef amaranta het volgende:
Voor de Kobo dames. Je moet je Kobo voor de 25ste mei synchroniseren
Maar waarmee synchroniseer je het dan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:32 schreef Elleska het volgende:
[..]
nee je kobo ereader, niet het abonnement.
Heeft iets te maken met de internetbeveiliging van de oudere modellen. De softwareversie op mijn ereader is blijkbaar al nieuw genoeg.
https://help.kobo.com/hc/nl/articles/360019690433
Staat allemaal uitgelegd in dat linkje van kobo.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar waarmee synchroniseer je het dan?
Mijn Kobo is pas max 2 jaar oud, dus ik ga ervan uit dat ik geen probleem heb.
Die is bij mij in orde dus ik heb verder niets gedaan.quote:Kom te weten hoe je de softwareversie van je eReader kunt controleren
Volg de stappen in dit artikel om te controleren of je eReader is bijgewerkt.Je eReader moet versie 4.35 of nieuwer hebben.
Ik heb mijn steentje bijgedragen aan het redden van de wereld, auto-updates stonden al aanquote:
Ja, die van mij stond ook op automagisch, maar bleef een foutmelding geven.quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:07 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb mijn steentje bijgedragen aan het redden van de wereld, auto-updates stonden al aan
Wat een heerlijk adviesquote:Op donderdag 25 mei 2023 07:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat tikken is een poging tot vacuum zuigen. Je moet 'm echt goed op je (naakte) clitoris zetten. Dus je clithood wegschuiven en dan récht erop.
Snap ik. Lijkt me ook heel naar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:38 schreef Mushanga71 het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)cholen-bedreigd.html
Gaat lekker![]()
Die van zoon óók en hij is naar school. Vanmorgen mailtje dat na overleg besloten is wel open te gaan.
Maar, het voelt niet echt fijn. Hoewel er hoogstwaarschijnlijk niks gebeurt heb ik hem niet met een gerust hart laten gaan. Zit ook voortdurend op de vernieuwknoppen van al het nieuws te rammen![]()
Ist ook. En we waren gisteravond al op de hoogte van de dreiging. Was afwachten wat school zou gaan doen en dat hoorden we vanmorgen pas.quote:
Als ik hem niet te hard zet dan ben ik in no time klaar maar dan moet hij ook meteen weg want dan vind ik het letterlijk een kutgevoel. :’)quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:06 schreef Vanyel het volgende:
Even uit de boeken.. na 5754 wild enthousiaste reviews, m.n. hier, dan toch maar eens zo'n satisfyer gekocht. En ik zat echt zo![]()
![]()
Net of iemand overmatig enthousiast hamertje tik speeltBah
Dan denk je, 2 vrouwen in de hut, heeft die ander wat leuks. Maar die zat ook zo
Wereld wordt steeds bizarder maar komt nu wel heel dichtbij.quote:Op donderdag 25 mei 2023 13:48 schreef Nijna het volgende:
Toch absurd dat er zoveel gedreigd wordt, maar ja je kan het ook niet negeren met het risico dat er wel iets tussen zit wat een echte dreiging was.
Ik zou ook niet lekker zitten Mushanga71
Daar heb ik geen satisfyer voor nodigquote:Op donderdag 25 mei 2023 14:26 schreef BE het volgende:
[..]
Als ik hem niet te hard zet dan ben ik in no time klaar maar dan moet hij ook meteen weg want dan vind ik het letterlijk een kutgevoel. :’)
quote:Overigens lijk ik de keuze voor de frituur niet meer te hoeven maken want gezien de opvliegers en wat andere shit en het uitblijven van bloed daar waar ik eerder 3wk aaneen bloedde denk ik dat ik gewoon in de overgang ben.
Ik vond het ook een rare vergelijking eigenlijkquote:Op donderdag 25 mei 2023 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
Het klonk al wat technisch met hamertje tik en precies recht positioneren maar die associatie met kolven is echt helemáál geen reclame![]()
For what it's worth: ik vind 'm wel fijner dan een normaal trilding.quote:Op donderdag 25 mei 2023 08:58 schreef exode het volgende:
Het is wel een soort antireclame voor de satisfyer geworden he dit topic. Hij gaat iig niet op mijn verjaardagswensen lijst.
Gelukkig! Wat een nare situatiequote:Op donderdag 25 mei 2023 15:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, alles is goed gedaan. Er liep politie rond dus das wel veilig. Maar dat het móet
Ik heb een levend trildingquote:Op donderdag 25 mei 2023 14:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het ook een rare vergelijking eigenlijk. Excusez moi
.
[..]
For what it's worth: ik vind 'm wel fijner dan een normaal trilding.
Geen concrete dreiging als in: schietpartij of iets. Vandaar dat ze, na overleg, wel open zijn gegaan.quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:56 schreef trui het volgende:
Waar werd dan mee gedreigd, Mushanga, weet jij dat? Fijn dat er gelukkig niks gebeurd is uiteindelijk.
Platknuffelen, daar is hij nog steeds voor in, gelukkigquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:57 schreef exode het volgende:
Pff Mush, lekker stom. Naar gevoel lijkt me.
Ik zie het wel op het nieuws voorbij komen, maar echt bizar joh.
Lekker je zoon platknuffelen, ook al wil hij misschien niet, opeisen.
B is weer thuis van kamp, mini oogjes maar vooral blije oogjes, hij vond het geweldig.
Snap haar wel. Zoon vond het ook geen fijn idee, kwam vanalles in zn hoofdquote:Op donderdag 25 mei 2023 15:47 schreef amaranta het volgende:
Ik zou een vet groot probleem hebben, want mijn dochter zou dus niet meer naar school durven.
Ik vind wel dat je vrouwen nu onnodig seksualiseert. Niet ok dit!quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb een levend trildingDie kan ook wel weer eens een update gebruiken, 41 wordt ze bijna.
+1quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je vrouwen nu onnodig seksualiseert. Niet ok dit!
Niet vrouwen, 1 specifiek.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je vrouwen nu onnodig seksualiseert. Niet ok dit!
En bedankt, nu zie ik het voor mequote:Op donderdag 25 mei 2023 19:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
+1
Wij praten ook niet over onze partner als een dildo met een extreem groot handvat
Bohquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:08 schreef exode het volgende:
B ging rond half 1 slapen vannacht en was om 6 uur weer klaarwakker. Hij heeft morgen school, gewoon om 08:30. Ik zet in op een half lege klas morgen.
Ja joh? De mijne is iets ouder en juist op haar bestquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb een levend trildingDie kan ook wel weer eens een update gebruiken, 41 wordt ze bijna.
Dat klinkt ook niet fijn. Zit je nu in een drukke periode?quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:32 schreef Hupje het volgende:
Ik betrapte me erop dat ik vandaag dacht, in een volgend leven ga ik het anders doen. Misschien is dat een teken voor nu
![]()
Ik vind het zo lastig om alles te combineren. Voor mijn gevoel doe ik niks 100% en heb ik altijd haast (terwijl ik daar ook juist een kick van krijg, veel toffe dingen doen). Heb ook een enorm stressgevoel omdat ik nog niet kan overzien hoe het nieuwe schooljaar eruit gaat zien. Niet tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Hupje op 26-05-2023 08:15:32 ]
Nouja, voor als je je een keer verveeldquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:45 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de Zeven Zussen trouwens wel in de kast staan, erfenis van mijn schoonmoeder. Dus ik kan het ook eens een kans geven. Alleen zit ik dan weer vast aan duizenden pagina's
Hier zijn ze alle 3 enorm Marvel fan. Ik heb er bijna niks van gezien en heb echt geen zin om van voren af aan te beginnen 🤣🤣quote:Op donderdag 25 mei 2023 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nouja, voor als je je een keer verveeld![]()
Heb de nieuwe Nicci French en Lisa Gardner ongelezen in de kast staan. Bewaar ik voor de vakantie![]()
Kom niet echt aan lezen toe. Ben Marvelfilms aan het kijken, Iron man 1, 2 en captain America nu gezien. Volgens zoon heb ik er nog tig te gaan![]()
Is er een nieuwe Lisa Gardner? Of is die al wat ouder?quote:Op donderdag 25 mei 2023 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heb de nieuwe Nicci French en Lisa Gardner ongelezen in de kast staan. Bewaar ik voor de vakantie![]()
Kom niet echt aan lezen toe. Ben Marvelfilms aan het kijken, Iron man 1, 2 en captain America nu gezien. Volgens zoon heb ik er nog tig te gaan![]()
Hier is het een vader-zoons ding. Ik heb er echt helemaal niks mee!quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hier zijn ze alle 3 enorm Marvel fan. Ik heb er bijna niks van gezien en heb echt geen zin om van voren af aan te beginnen 🤣🤣
Ik laat het een papa-dochters ding zijn.
Het is ook echt pijnlijk 😣quote:Op vrijdag 26 mei 2023 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik werd vannacht wakker van gehuil... jongste was gister bij de ortho geweest, ze hebben een dikkere draad erin gedaan, net als toen het ding er net in zat, weer erg veel pijn. Paracetamol deed amper wat, dus ibuprofen gegeven en ze heeft vandaag een snipperdag. Ze kan amper eten...
En het is echt geen piepert over het algemeen, maar blijkbaar een gevoelig bekkie.
Mijn levend trilding is nog in perfecte staatquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, waar is mijn cadeau???quote:
Dochter was het al en heeft zoon aangestokenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hier zijn ze alle 3 enorm Marvel fan. Ik heb er bijna niks van gezien en heb echt geen zin om van voren af aan te beginnen 🤣🤣
Ik laat het een papa-dochters ding zijn.
Ja, dat hád ik dus ookquote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:20 schreef BE het volgende:
[..]
Hier is het een vader-zoons ding. Ik heb er echt helemaal niks mee!
De laatste is, Een stap te ver, uitgekomen in maart. Is een vervolg op Voordat ze verdween.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is er een nieuwe Lisa Gardner? Of is die al wat ouder?
Met een fulltime baan, studie ernaast en een kind van 2 verveel ik me niet snelquote:Op donderdag 25 mei 2023 23:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 mei 2023 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik werd vannacht wakker van gehuil... jongste was gister bij de ortho geweest, ze hebben een dikkere draad erin gedaan, net als toen het ding er net in zat, weer erg veel pijn. Paracetamol deed amper wat, dus ibuprofen gegeven en ze heeft vandaag een snipperdag. Ze kan amper eten...
En het is echt geen piepert over het algemeen, maar blijkbaar een gevoelig bekkie.
Nee, van verveling zal je dan niet snel last hebben neequote:Op vrijdag 26 mei 2023 09:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met een fulltime baan, studie ernaast en een kind van 2 verveel ik me niet snel![]()
Nicci French heb ik ook vrijwel alles van gelezen maar op een gegeven moment blijven hangen in die dagen reeks, bij woensdag of iets dergelijks
Hoe gaat het met jou? Laatst had je zoveel pijn en heb een tijdje niet meegelezen
Ik weet nog wel dat ik die eerste paar van de reeks wel goed vond jaquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, van verveling zal je dan niet snel last hebben nee![]()
Nicci French, hier ook alles van gelezen plus nog van hen apart het nodige.
Jep, maandag en alles tot en met het laatste boek, de dag van de doden. Als je tijd hebt, die reeks is echt zó goed. Zeker het laatste deel![]()
Lief dat je het vraagt![]()
Ik had veel pijn/prikkels in mn arm. Volgens de ha had ik een nekhernia en mocht eindelijk naar fysio. Zei nog tegen de ha, is het geen tos? (beknelling) Nope. Kom bij fysio, die doet testjes, toch tosWord nu behandeld en het gaat goed! Bijna geen last meer en hoef nu pas over 2wk weer. Fysio zegt nu steeds: goh, je nekhernia gaat wel vlot over
![]()
Hoe is het met jullie, en aapie?
Boh, dan snap ik dat je een drempel hebt om weer aan die reeks te beginnenquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik die eerste paar van de reeks wel goed vond jaIk denk dat ik het associeer met mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, toen was ik ermee bezig en weggelegd. Ik zal ze zeker weer eens oppakken.
Ow wow, dat is wel een hele foute diagnose geweest dan! Gelukkig lijkt het mee te vallen en gaat het weer stukken beter!
Met ons gaat alles goed. Net terug van 11 dagen Toscane maar meteen weer vol in het drukke leven. Op het werk is het bizar druk en ik heb volgende week tentamen dus ik zit tot 's avonds laat te blokken. Mijn man heeft ook lichamelijke problemen, die is van een schouder uit de kom naar een frozen shoulder gegaan. Gaat gelukkig wel de goede kant op maar erg vervelend voor hem. Met Aapie gaat het super, het is zo'n heerlijk ventjeHij verteld hele verhalen en is over het algemeen heel zoet en vrolijk
Het is niet eens dat het me zoveel pijn doet maar ik besef wel dat ik het ermee associeer. Dus weer oppakken en doorquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh, dan snap ik dat je een drempel hebt om weer aan die reeks te beginnenEroverheen zetten is makkelijk gezegd maar zo werkt het niet. Pas als je eraan toe bent, kun je het weer oppakken
![]()
Ja, daarom. Goeie ha hoor, tis alleen wel dat ie er soms naast zit. Met andere dingen weer wel heel adequaat dus ik hou hem wel. En ik heb goeie fysio dus misschien voortaan met zoiets eerst naar hem toe ipv de ha![]()
Oooh, lekker! Jammer wel dat het nagenieten van de vakantie er niet inzit. Maar, je hebt weer herinneringen kunnen maken![]()
Auwtsj, dat schoudergedoe is niet fijnHij krijgt nu fysio? Een goeie fysio maakt écht verschil in hoe het verbeterd. Sterkte voor hem!
Succes met blokken! Nog een weekje, dan zit dat er ook weer op of ga je verder?
Heerlijke leeftijd ook die aapie nu heeftGeniet ervan, het gaat zó snel!
Ach gos! Het is ook wel PIEKhooikoorts nu.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:04 schreef Vicky het volgende:
Och wat sneu @:nijna. Hopelijk doet de ibu iets.
T is ook niet naar school vandaag. Allergietest geeft niks aan.
Maar ze heeft dikke vette hooikoorts. Knalrode traanogen, strontverkouden, helemaal niet lekker.
Nou, die piek moet nog komen, zag ik gister bij RTL4 nieuws. Het wordt dus nóg ergerquote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ach gos! Het is ook wel PIEKhooikoorts nu.
B zit op max dosering van alles en als extra vaseline onder zijn ogen en neus en het lijkt dit jaar voor het eerst mee te vallen. Wel last maar er niet ziek van.
Sterkte voor T, want dat is echt vervelend.
Als het niet zoveel pijn meer doet ben je al op de goede weg maar associëren ermee is óók lastig. Het komt wel weer goed hoor, forceer alleen niets. Boek blijft boek, de inhoud veranderd nietquote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is niet eens dat het me zoveel pijn doet maar ik besef wel dat ik het ermee associeer. Dus weer oppakken en door
Wat fysio betreft, zij weten gewoon sommige dingen echt beter dan de huisarts. Ook niet gek, de ha weet ook niet alles. Voor sommige dingen kun je dus beter meteen naar de fysioIk moet ook hoognodig weer gaan, nek en schouders zitten weer helemaal vast
Man krijgt inderdaad ook fysio, dat helpt een hele boel. En de oefeningen die hij moet doen helpen ook goed.
Deze studie zit ik nog wel even aan vastIk studeer rechten aan de Open Universiteit, steeds 1 vak per keer. Doe het al 4 jaar en heb nog lang mijn propedeuse niet, het gaat niet zo heel vlot. Door corona en bevalling ook 2 jaar eruit gelegen en pak het nu weer op. Volgende maand ga ik zelfs een weekje naar Berlijn (alleen!) voor de studie. Superveel zin in maar ook rete spannend!
Ik vind dit ook een hele leuke periode. Je kunt echt al hele gesprekken voeren met je kind! Soms zitten er even wat mindere dagen tussen vol met tantrums maar dat valt gelukkig ook wel mee (behalve als je er middenin zit) We zijn nu naar basisscholen aan het kijken, de tijd vliegt echt!
Ik heb nooit een beugel gehad, maar vorige keren waren ze wat behoudend met dikkere draadjes. Ik denk ook omdat ze er de eerste keer zoveel last van had... ze leken ook een flink stuk dikker zeg maar.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 09:11 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Het is ook echt pijnlijk 😣
Ik krijg nog een naar gevoel als ik er aan denk.
Ach wat sneu! Er zitten volgens mij ook veel pollen in de lucht!quote:Op vrijdag 26 mei 2023 13:04 schreef Vicky het volgende:
Och wat sneu @:nijna. Hopelijk doet de ibu iets.
T is ook niet naar school vandaag. Allergietest geeft niks aan.
Maar ze heeft dikke vette hooikoorts. Knalrode traanogen, strontverkouden, helemaal niet lekker.
Och jee, wat klote!! Sterkte voor je enkelquote:Op maandag 29 mei 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij waren gister een dagje op pad (naar een sprookjespark). Helaas had ik de ongelukkige pech, dat ik viel bij een lullig klein afstapje, dat ik over het hoofd had gezien. Ik heb flink mijn enkel verzwikt.
Om de dag niet helemaal in het water te laten vallen voor Simon, heb ik wel doorgelopen op de voet, met regelmatig zitten en voet omhoog. 's Avonds na terugkomst had ik flinke pijn en ook vandaag kan ik er wel een beetje op rondscharrelen, maar de enkel ziet en flink dik en bont en blauw uit en doet behoorlijk pijn bij teveel belasten.
Vandaag dus rustig aan met pootje omhoog. Ik baal er wel flink van, want dan komt alles weer op manlief aan.....
Gelukkig heb ik een erg goed en mooi boek om te lezen ("Het boek van verloren namen" van Kristin Harmel), dus ik kom deze Pinkstermaandag wel door.
Ik heb het ook uit.quote:Op maandag 29 mei 2023 13:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Och jee, wat klote!! Sterkte voor je enkel
Jaa dat is een supermooi boek.
Ik heb Atlas uit. Heb aan het einde toch wel een paar traantjes weg moeten pinken
Beterschap TolstoiFanquote:Op maandag 29 mei 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij waren gister een dagje op pad (naar een sprookjespark). Helaas had ik de ongelukkige pech, dat ik viel bij een lullig klein afstapje, dat ik over het hoofd had gezien. Ik heb flink mijn enkel verzwikt.
Om de dag niet helemaal in het water te laten vallen voor Simon, heb ik wel doorgelopen op de voet, met regelmatig zitten en voet omhoog. 's Avonds na terugkomst had ik flinke pijn en ook vandaag kan ik er wel een beetje op rondscharrelen, maar de enkel ziet en flink dik en bont en blauw uit en doet behoorlijk pijn bij teveel belasten.
Vandaag dus rustig aan met pootje omhoog. Ik baal er wel flink van, want dan komt alles weer op manlief aan.....
Gelukkig heb ik een erg goed en mooi boek om te lezen ("Het boek van verloren namen" van Kristin Harmel), dus ik kom deze Pinkstermaandag wel door.
Bummerquote:Op maandag 29 mei 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Beterschap! Hopelijk knap je snel op.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:02 schreef Leandra het volgende:
Ik bem al 3 dagen verkouden/grieperig en dacht "Laat ik maar even een Covid-test doen"... het Teststreepje verkleurde al voor de vloeistof bij het Controlestreepje was
Nou ja, beter nu dan over 3 weken, maar goed
Ik nog voorzichtig gedaan met de avondvierdaagse door kinderen een boks ipv high five te geven, maar toch foute boel dus
Je SI gewricht...quote:Op maandag 29 mei 2023 20:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik sluit me aan bij de ziekenboeg. Gister is het in mn rug geschoten, links bij dat kuiltje. En dat doet zeer![]()
@:TolstoiFan sterkte met je enkel![]()
@:Leandra beterschap![]()
Envoor de hooikoortsslachtoffers
Dat zou best es kunnen. Uiteraard heb ik deze week géén afspraak bij fysio, arm gaat zo goed, dus kan het niet vragen. En geen zin in de haquote:
Oiquote:Op maandag 29 mei 2023 20:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik sluit me aan bij de ziekenboeg. Gister is het in mn rug geschoten, links bij dat kuiltje. En dat doet zeer![]()
@:TolstoiFan sterkte met je enkel![]()
@:Leandra beterschap![]()
Envoor de hooikoortsslachtoffers
Op de grond gaan liggen en je benen voorzichtig van links naar rechts laten "vallen"quote:Op maandag 29 mei 2023 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zou best es kunnen. Uiteraard heb ik deze week géén afspraak bij fysio, arm gaat zo goed, dus kan het niet vragen. En geen zin in de ha
ojee, beterschap. Ik heb dezelfde klachten, en ook getest, maar negatief. Niet dat dat het minder vervelend maakt, maar allez.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:02 schreef Leandra het volgende:
Ik bem al 3 dagen verkouden/grieperig en dacht "Laat ik maar even een Covid-test doen"... het Teststreepje verkleurde al voor de vloeistof bij het Controlestreepje was
Nou ja, beter nu dan over 3 weken, maar goed
Ik nog voorzichtig gedaan met de avondvierdaagse door kinderen een boks ipv high five te geven, maar toch foute boel dus
Nee, het is sowieso naar.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:43 schreef trui het volgende:
[..]
ojee, beterschap. Ik heb dezelfde klachten, en ook getest, maar negatief. Niet dat dat het minder vervelend maakt, maar allez.
Mushanga, TolstoiFan, en anderen met pijnen / kwalen: ook beterschap gewenst!
Sunshine, lollipops, rainbows.... en nu zit dat liedje in je hoofd ;-) Succes vandaag!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:08 schreef exode het volgende:
Beterschap Leandra! En sterkte Mush!
Hier een waardeloze 'vrije' dag. Gedoe met riolering dus weer laten ontstoppen vanochtend, volledig tegen mijn planning in nu onderweg naar kantoor want my laptop says NO en wifi ligt eruit thuis omdat er door een kabel is gegraven door Airco mannetjes bij de overburen.
Maar eej, de zon schijnt
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sunshine, lollipops, rainbows.... en nu zit dat liedje in je hoofd ;-) Succes vandaag!
Ach wat balen zeg! Kalm aan en hopelijk word de pijn snel minder.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Wat leuk, zo in 1x een volledig nieuwe kledingkast zonder extra kostenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:01 schreef Leandra het volgende:
Ik had wat issues met broeken want het gaat wel heel hard maten kleiner nu, dus dat werd wat vervelend vooral omdat ik het zonde vind nu nog nieuw te kopen wat over een half jaar weer te groot is.
Maar gelukkig was daar nog die stapel streefkledingen heb ik ineens weer 4 passende lange broeken en een 7/8ste broek die past, en dan nog wat die wat aan de ruime kant zijn natuurlijk, maar ik ben allang blij dat ik er 5 (!) heb gevonden die passen
En anders heb je Vinted! Ook voor verkoop.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:01 schreef Leandra het volgende:
Ik had wat issues met broeken want het gaat wel heel hard maten kleiner nu, dus dat werd wat vervelend vooral omdat ik het zonde vind nu nog nieuw te kopen wat over een half jaar weer te groot is.
Maar gelukkig was daar nog die stapel streefkledingen heb ik ineens weer 4 passende lange broeken en een 7/8ste broek die past, en dan nog wat die wat aan de ruime kant zijn natuurlijk, maar ik ben allang blij dat ik er 5 (!) heb gevonden die passen
Fijn!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:01 schreef Leandra het volgende:
Voor de verkoop niet in mijn geval, alles is behoorlijk versleten aan de binnenkant van de bovenbenen (daar gaan broeken bij mij ook altijd door), dus dat gaat m niet meer worden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:19 schreef arvensis het volgende:
[..]
En anders heb je Vinted! Ook voor verkoop.
Als het zulke fijne schoenen zijn dan zou ik er zeker mee naar de schoenmaker gaan, Ecco's zijn ook niet goedkoop dus dan zijn ze het al snel waard.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Fijn!![]()
Had ik van de week ballerina's aan getrokken toen we weg moesten voor een afspraak. Die heb al tig jaar, Ecco's die lopen heerlijk en verstelbaar. Ideaal met voeten die opzwellen. Vond ik het op een gegeven moment wat raar aanvoelen bij mijn hak. Kom ik thuis, blijken de hakken finaal door te zijn. Nooit eerder iets van gemerkt. Oeps! En balen, want echt perfecte pasvorm. Maar wel z'n geld waard, minstens 10 jaar oud. Mijn enkellaarsjes die ik graag draag zijn minstens zo oud en beginnen ook wel wat af te gaan. Dan heb ik alleen nog winterlaarsen over.
Ik denk dat het toch tijd word dat ik maar eens voor mezelf de stad in moet gaan. Ik heb nog een mantelzorg waarderings cadeaubon voor de schoenenwinkel, dat scheelt alweer iets. Ook maar 1 broek die echt lekker zit.
Proberen kan altijd inderdaad. 1 wijk verderop zit een goede schoenmaker.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het zulke fijne schoenen zijn dan zou ik er zeker mee naar de schoenmaker gaan, Ecco's zijn ook niet goedkoop dus dan zijn ze het al snel waard.
Dat lijkt me wel verstandig dan! Niet te lang mee rond blijven lopen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Mijn heup is al een tijdje aan het zeuren. Van een beetje stijf bij het opstaan naar inmiddels dagelijks pijnlijk bij het lopen. Ik ben nogal van kop in het zand en gaat vast vanzelf wel een keer over, maar ik denk dat ik toch binnenkort eens met de fysio moet bellen. Het is duidelijk dat de 40 in zicht komt.
Je moet nog 40 jaar met je lijf hèquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:25 schreef Phaidra het volgende:
Mijn heup is al een tijdje aan het zeuren. Van een beetje stijf bij het opstaan naar inmiddels dagelijks pijnlijk bij het lopen. Ik ben nogal van kop in het zand en gaat vast vanzelf wel een keer over, maar ik denk dat ik toch binnenkort eens met de fysio moet bellen. Het is duidelijk dat de 40 in zicht komt.
Ik had ook zoiets, bleek een slijmbeursontsteking te zijn. De podoloog zag dat mijn ene been veel korter was dan het andere. Steunzool erin en het was overquote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet nog 40 jaar met je lijf hè
Dus haal die kop maar uit het zand, met een beetje mazzel kom je er met wat hulp nog vanaf ook, maar "vanzelf" gaat het meestal niet helaas
als ze al 10 jaar oud zijn is er waarschijnlijk wel meer versleten dan die hak.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het zulke fijne schoenen zijn dan zou ik er zeker mee naar de schoenmaker gaan, Ecco's zijn ook niet goedkoop dus dan zijn ze het al snel waard.
Brrr, wij hebben ook regelmatig last van muizen. Zo’n rot gevoel dat ze rondlopen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 19:27 schreef exode het volgende:
Ik was net het glaswerk in een tas aan het doen om zo weg te brengen, bleek dat de Nutella deksels allemaal doorgevreten zijn door een muis (vermoed ik). Ik snap ze wel, want chocolaaaaade.
We hebben weer wifi, we kunnen weer naar de wc en mijn laptop doet het weer. Eind goed....al goed.
Shoppen in eigen voorraad is leuk Leandra! Nog een kilo of 10 en ik kan 1 doos van zolder halen..... geen idee meer wat er in zit eigenlijk.
Waar gaan jullie heen? 🥳quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:49 schreef Vicky het volgende:
Ohhhh wij hebben net een vakantie geboekt.. nooit meer verwacht met al die achterlijke prijzen 🥳🥰
Gran Canaria ❤️quote:
Jakkesquote:Op woensdag 31 mei 2023 05:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb laatst gedroomd dat ik allemaal muizen in huis had![]()
En toen werd ik wakker en was heel blij dat het maar een droom was en viel vervolgens opnieuw in zo'n halfslaap waarbij ik meteen weer over die muizen droomde en dus op een gegeven moment echt niet meer wist of het nu echt of droom was.
Ik vind muizen echt heel erg, maar het kan erger ontdekte ik, toen mijn kat een paar jaar geleden twee keer achter elkaar in korte tijd een dode rat mee naar binnen sleepte.
Nu waren die dus gelukkig al dood, maar het idee dat er dus ratten in mijn tuin rondlopen (kat komt de tuin niet uit) vond ik niet heel fijn. De laatste jaren lopen er egels in mijn tuin en iedere keer ben ik heel even bang dat het een rat is als ik iets groots en bruins voorbij zie lopen. Gelukkig maken die egels zoveel lawaai dat ik snel door heb dat zij het zijn.
Thnx, nog niet eens over nagedacht.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:45 schreef hilliebillie het volgende:
Hier sinds het afvallen ook wat oude kleding weer voor de dag gehaald. Wat ik met lange mouwen had liggen was niet veel meer, maar nu zomerkleding had ik nog best wel wat van liggen.
En inderdaad Vinted. Nog een paar nieuwe dingen op gescoord. Ik kan inderdaad echt niet teveel geld uit geven nu voor kleding. Ik hoop minimaal nog een maat lager te gaan. (Al zegt iedereen dat ik niet te veel meer moet afvallen, zou ik er toch heel graag nog 10 kilo af willen eigenlijk, zodat ik op gezond gewicht zit en maat 38/40 klinkt toch beter dan 40/42maar als het niet zo zou zijn zou ik ook wel tevreden zijn hoor).
@:leandra ik weet niet wat de voorwaarden zijn, maar wellicht kom je er ook voor in aanmerking. Verzekeringen vergoeden voor ¤300 aan kleding als je veel bent afgevallen (in ieder geval na gastric bypass, maar wellicht dus ook in jouw geval, de moeite waard om te checken, voor als je straks klaar bent met je operaties)
Ieuw.quote:
Dat was dus niet zn tamme ratquote:
Is dat zo'n stekker die ook tegen muggen helpt? Of een ander soort?quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat was dus niet zn tamme rat![]()
Ook heb ik zo'n stekker gekocht en dat houdt die beesten weg.
Geen idee, ik heb dezequote:Op woensdag 31 mei 2023 13:52 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Is dat zo'n stekker die ook tegen muggen helpt? Of een ander soort?
Hier wordt zomers bij warm weer ook gewoon in het water gezwommen door allerlei kinderen. De ratten zwemmen ook in dat water, dus no way dat ik mijn kind ooit daarin laat zwemmen.
De compressiepakken zijn in principe geleverd door de kliniek, behalve dus die ene die ik apart besteld heb wegens kapot.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:01 schreef exode het volgende:
Sowieso zijn er veel meer vergoedingen mogelijk vanuit je zorgverzekeraar als je een te hoog BMI hebt. Vaak nog vanuit de basisverzekering ook.
Mijn verzekering vergoedt ook een leefstijlcoaching bijvoorbeeld.
Ik denk dat veel mensen dat niet weten en ik werd getriggerd door het woord verzekering![]()
En volgens mij kan je veel aftrekken bij je aangifte Leandra, ook met je compressiepakken, maar dat heb je denk ik zelf al uitgezocht.
Dat was vroeger niet zoquote:Op woensdag 31 mei 2023 08:45 schreef hilliebillie het volgende:
@:leandra ik weet niet wat de voorwaarden zijn, maar wellicht kom je er ook voor in aanmerking. Verzekeringen vergoeden voor ¤300 aan kleding als je veel bent afgevallen (in ieder geval na gastric bypass, maar wellicht dus ook in jouw geval, de moeite waard om te checken, voor als je straks klaar bent met je operaties)
Het nadeel van al die gli's is dat het in een groep is (ik ben meer een einzelganger). En dat ze vaak samenwerken met een dietist die nul verstand heeft van wat er allemaal in mijn lichaam anders is. Dus dan zit er niets anders op dan het zelf te betalen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:01 schreef exode het volgende:
Sowieso zijn er veel meer vergoedingen mogelijk vanuit je zorgverzekeraar als je een te hoog BMI hebt. Vaak nog vanuit de basisverzekering ook.
Mijn verzekering vergoedt ook een leefstijlcoaching bijvoorbeeld.
Ik denk dat veel mensen dat niet weten en ik werd getriggerd door het woord verzekering![]()
En volgens mij kan je veel aftrekken bij je aangifte Leandra, ook met je compressiepakken, maar dat heb je denk ik zelf al uitgezocht.
Er zijn heel veel verschillende soorten GLI's. Ik heb een 1 op 1 variant en dat is behoorlijk maatwerk, ook qua diëtist en sportconsulent.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Het nadeel van al die gli's is dat het in een groep is (ik ben meer een einzelganger). En dat ze vaak samenwerken met een dietist die nul verstand heeft van wat er allemaal in mijn lichaam anders is. Dus dan zit er niets anders op dan het zelf te betalen.
Ok, misschien eens doorvragen dan. Tot nu toe gingen alle cool2befit en slimmer en dat soort dingen via dezelfde dietist en dezelfde fysio.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Er zijn heel veel verschillende soorten GLI's. Ik heb een 1 op 1 variant en dat is behoorlijk maatwerk, ook qua diëtist en sportconsulent.
Nou ben ik er straks naar aan het zoeken gegaan hoe of wat precies, maar denk je dat ik het kan vinden? En ik weet zeker dat tijdens de voorbereiding dat genoemd is. Dus nog eens even op onderzoek in m’n papieren van de voorbereiding hoe het nu precies zit.quote:
Moet je niet die van ons hebben. Die vangen dus echt helemaal niks. Terwijl het ras gefokt is om muizen te vangen op schepen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:08 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb deze
https://www.kabelshop.nl/(...)11-i7082-t22327.html
En voor de zaak deze
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_16.30.ProductTitle
Hier staat dat ze ook tegen muggen werken. Tegen muizen iig niet al heeft ie goede reviews.
Ik mag geen kat in de zaak vanwege etenswaar. Jammer wel want volgens mij is dat het enige wat écht helpt.
Been there, done that.... en dat je de diëtist zelfs klinkklare nonsens hoort vertellen zoals dat er toegevoegde suiker in sap zou zittenquote:Op woensdag 31 mei 2023 22:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Het nadeel van al die gli's is dat het in een groep is (ik ben meer een einzelganger). En dat ze vaak samenwerken met een dietist die nul verstand heeft van wat er allemaal in mijn lichaam anders is. Dus dan zit er niets anders op dan het zelf te betalen.
Hier was het ook een groep trouwens, maar ik had echt mazzel dat de fysio die de begeleiding deed (doet), ook oedeemtherapeute is en mijn probleem dus werkelijk kent.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ok, misschien eens doorvragen dan. Tot nu toe gingen alle cool2befit en slimmer en dat soort dingen via dezelfde dietist en dezelfde fysio.
Wat een tof filmpje!quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:38 schreef livelink het volgende:
Mijn katten nemen muizen dus levend mee naar binnen, waarna die beesten ontsnappen en ik vervolgens een muis in huis heb. Eentje heeft zich echt dagen voor ons weten te verstoppen voordat we die uiteindelijk het huis uit konden jagen.
Mijn dochter heeft een aantal jaren geleden een episch filmpje gemaakt. Ze zag de kat met een muis binnenkomen en ging mijn zoon roepen om te komen helpen, maar besloot wel haar telefoon neer te zetten om te kunnen zien waar de muis naar toe ging terwijl zij even de kamer uit was.
Toen ze terugkwamen was dit gefilmd
https://youtube.com/shorts/Xazg7IyxHfA?feature=share
Dappere muis! Ik weet niet of het goed te zien is, maar die stond echt in de bokshouding. De muis heeft het overleefd. Mijn zoon heeft hem gevangen en naar buiten gezet.
Gaaf is dat he? Ik vind dat dus ook zo leuk aan mijn hamsters. Die kruipen niet bang weg maar gaan boksen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:38 schreef livelink het volgende:
Mijn katten nemen muizen dus levend mee naar binnen, waarna die beesten ontsnappen en ik vervolgens een muis in huis heb. Eentje heeft zich echt dagen voor ons weten te verstoppen voordat we die uiteindelijk het huis uit konden jagen.
Mijn dochter heeft een aantal jaren geleden een episch filmpje gemaakt. Ze zag de kat met een muis binnenkomen en ging mijn zoon roepen om te komen helpen, maar besloot wel haar telefoon neer te zetten om te kunnen zien waar de muis naar toe ging terwijl zij even de kamer uit was.
Toen ze terugkwamen was dit gefilmd
https://youtube.com/shorts/Xazg7IyxHfA?feature=share
Dappere muis! Ik weet niet of het goed te zien is, maar die stond echt in de bokshouding. De muis heeft het overleefd. Mijn zoon heeft hem gevangen en naar buiten gezet.
Haha hier ook. Hij heeft zelf bedacht dat hij een korte broek aandoet als het overdag boven de 15 graden wordt. Ik krijg het echt koud als ik naar hem kijk, maar zijn keuze. Tot nu toe klaagt hij niet.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:03 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn oudste is in korte broek naar school. wilde hij zelf perse, dus veel succes er mee
Geen spat meer gezien. Er werd een infuus gezet. Daar ging wat morfine door. En baarmoedermond werd verdoofd maar geen idee hoe. Ik vond het niets voorstellenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:36 schreef amaranta het volgende:
Ff iets anders hè. Om maar weer eens terug te komen op de NovaSure.
Hoe gaat het nu? Na de behandeling? En die verdoving? Is dat met een injectienaald??
Boks!quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha hier ook. Hij heeft zelf bedacht dat hij een korte broek aandoet als het overdag boven de 15 graden wordt. Ik krijg het echt koud als ik naar hem kijk, maar zijn keuze. Tot nu toe klaagt hij niet.
Ja hoor, het is vandaag ook geeoon een graad of 21. Morgen ook zoiets. Ligt er wel aan waar je zit natuurlijkquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Morgen wordt het toch ook beter weer? Hoop ik......We hebben vrienden voor een BBQ uitgenodigd......
Die van mij draagt een korte broek omdat het lente isquote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha hier ook. Hij heeft zelf bedacht dat hij een korte broek aandoet als het overdag boven de 15 graden wordt. Ik krijg het echt koud als ik naar hem kijk, maar zijn keuze. Tot nu toe klaagt hij niet.
Ingepland?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:27 schreef Tink89 het volgende:
Het is hier inmiddels in de zon echt serieus warm. Kinderen lopen terecht in korte broek en shirt. zodra de zon weg is, is het wel een stuk frisser.
En ik dacht gisteren even dat ik ingepland en ongewenst zwanger was, maar m'n misselijkheid, opgeblazen buik en warrige hoofd bleken gewoon pms gelukkig
Dankjewel voor je reactiequote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen spat meer gezien. Er werd een infuus gezet. Daar ging wat morfine door. En baarmoedermond werd verdoofd maar geen idee hoe. Ik vond het niets voorstellen
Heel irritant! Gelukkig is het schooljaar bijna voorbij.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:11 schreef Troel het volgende:
Pfff. We hadden pas een flinke strijd met een docent op school waarna er afspraken zijn gemaakt om dingen door te geven aan de begeleide werkplek en in SoM te zetten zodat het teruggekoppeld kon worden aan mij en de begeleider. Los van het feit dat het al altijd in SoM hoort te staan natuurlijk.
Diezelfde docent stuurde dus net een bericht dat het kind moest nablijven omdat er iets niet ingeleverd is (wat uiteraard niet terug te vinden is in SoM). Ik heb keurig op mijn handen gezeten toen ik een bericht terugstuurde, maar ben dit mens zo zat. De vorige keer moest het kind vanwege ziekte een opdracht voor 3 personen in zijn eentje doen (stond niet in SoM) en nu dit weer. Het is ook echt de enige docent die weigert dit soort zaken fatsoenlijk vast te leggen.
Zo grappig ellendig om te zien dat op de niet-dit-vakdagen het kind met veel meer plezier naar school gaat en zijn best doet en de wel-dit-vakdagen zorgen voor strijd. Hopelijk volgend jaar een andere docent
Ja kut. Ik ben nog steeds elke maand ongesteld en had echt gehoopt daar vanaf te zijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:36 schreef amaranta het volgende:
Ff iets anders hè. Om maar weer eens terug te komen op de NovaSure.
Hoe gaat het nu? Na de behandeling? En die verdoving? Is dat met een injectienaald??
Nou dat! En gelukkig is het geen kernvakquote:Op vrijdag 2 juni 2023 13:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heel irritant! Gelukkig is het schooljaar bijna voorbij.
Ongepland, autocorrect.quote:
Dat laatste sowiesoquote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:04 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish![]()
![]()
We zagen het gisteravond ook, ongelooflijk verhaal idd en dan nog niet het besef hebben wat ie die kinderen allemaal aandoet. Je zal maar dik 500 broers/zussen hebben.....
Hier worden op school ouders gevraagd om pannenkoeken te bakken en ingrediënten aan te leveren voor tijdens het zomerfeest. Staan er geen melk en eieren bij, alleen de pannenkoekenmix en stroop/poedersuiker..... Bij de juf nagevraagd: geen idee, want dit was het aangeleverde lijstje door de activiteitencommissie.
Met alleen droge pannenkoekenmix krijg je toch niet echt pannenkoeken, of ben ik gek?
Mix waar alleen water bij moet denk ik.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:04 schreef TolstoiFan het volgende:
@:FlyingFish![]()
![]()
We zagen het gisteravond ook, ongelooflijk verhaal idd en dan nog niet het besef hebben wat ie die kinderen allemaal aandoet. Je zal maar dik 500 broers/zussen hebben.....
Hier worden op school ouders gevraagd om pannenkoeken te bakken en ingrediënten aan te leveren voor tijdens het zomerfeest. Staan er geen melk en eieren bij, alleen de pannenkoekenmix en stroop/poedersuiker..... Bij de juf nagevraagd: geen idee, want dit was het aangeleverde lijstje door de activiteitencommissie.
Met alleen droge pannenkoekenmix krijg je toch niet echt pannenkoeken, of ben ik gek?
Dan moeten ze wel expliciet aangeven dat die variant moet worden gekocht. Anders wordt het resultaat toch minder aantrekkelijk om nog op te etenquote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso![]()
Er is ook mix waar alleen water bij hoeft.
Hoeveel pannenkoeken haal je uit zo'n mix? Er worden 6 pakken pannenkoekenmix (zonder verdere specificatie) gevraagd voor 28 kinderen. Ik neem aan dat ze niet van 1 pannenkoek per kind uitgaan, want alleen die van mij eet er zo al 4-5 opquote:
quote:
Gemiddeld 10 geloof ik. Volgens mij had ik de laatste keer 10 of 11 pannenkoeken eruit. We hadden bij geen bakkers dus ben een halve ochtend bezig geweest haha.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoeveel pannenkoeken haal je uit zo'n mix? Er worden 6 pakken gevraagd voor 28 kinderen. Ik neem aan dat ze van 1 pannenkoek per kind uitgaan, want alleen die van mij eet er zo al 4-5 op
[..]
Hoe is het verder met haar? En met jou? Kom je weer af en toe aan jezelf toe?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:26 schreef exode het volgende:
Formatie op school van verloofde is een incomplete puzzel. De allerlaatste mogelijkheid om het enigzins rond te krijgen, ligt bij de OR geloof ik. Verloofde gaat dan toch groep 7 doen ipv groep 4/5 wat ze wilde.
Ze heeft er overigens zin in, leuke klas blijkbaar en haar duo is een enthousiaste net startende leraar.
Ze heeft jaren groep 8 en groep 7 gedraaid dus niets nieuws, het was wel de reden dat ze juist eens middenbouw wilde, maar ze is tevreden zei ze. Ook wel spannend, het is dan meer dan 1,5 jaar geleden dat ze voor een klas stond.
Wat ontzettende vervelend zo'n docent. En heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:11 schreef Troel het volgende:
Pfff. We hadden pas een flinke strijd met een docent op school waarna er afspraken zijn gemaakt om dingen door te geven aan de begeleide werkplek en in SoM te zetten zodat het teruggekoppeld kon worden aan mij en de begeleider. Los van het feit dat het al altijd in SoM hoort te staan natuurlijk.
Diezelfde docent stuurde dus net een bericht dat het kind moest nablijven omdat er iets niet ingeleverd is (wat uiteraard niet terug te vinden is in SoM). Ik heb keurig op mijn handen gezeten toen ik een bericht terugstuurde, maar ben dit mens zo zat. De vorige keer moest het kind vanwege ziekte een opdracht voor 3 personen in zijn eentje doen (stond niet in SoM) en nu dit weer. Het is ook echt de enige docent die weigert dit soort zaken fatsoenlijk vast te leggen.
Zo grappig ellendig om te zien dat op de niet-dit-vakdagen het kind met veel meer plezier naar school gaat en zijn best doet en de wel-dit-vakdagen zorgen voor strijd. Hopelijk volgend jaar een andere docent
We blijven stapjes zetten. Zowel zij als ik.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe is het verder met haar? En met jou? Kom je weer af en toe aan jezelf toe?
Formatie hier ook beetje rotzooitjequote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:26 schreef exode het volgende:
Formatie op school van verloofde is een incomplete puzzel. De allerlaatste mogelijkheid om het enigzins rond te krijgen, ligt bij de OR geloof ik. Verloofde gaat dan toch groep 7 doen ipv groep 4/5 wat ze wilde.
Ze heeft er overigens zin in, leuke klas blijkbaar en haar duo is een enthousiaste net startende leraar.
Ze heeft jaren groep 8 en groep 7 gedraaid dus niets nieuws, het was wel de reden dat ze juist eens middenbouw wilde, maar ze is tevreden zei ze. Ook wel spannend, het is dan meer dan 1,5 jaar geleden dat ze voor een klas stond.
Bloem?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 15:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Hoeveel pannenkoeken haal je uit zo'n mix? Er worden 6 pakken pannenkoekenmix (zonder verdere specificatie) gevraagd voor 28 kinderen. Ik neem aan dat ze niet van 1 pannenkoek per kind uitgaan, want alleen die van mij eet er zo al 4-5 op![]()
Wij gebruiken altijd van die pakken, waar je nog eieren en melk aan moet toevoegen. Daar kun je dan ong. 12-15 pannenkoeken uit bakken (edit: nog even nagekeken hoeveel er uit zo'n pak gaan)
[..]
Is daar een speciale reden voor?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 16:07 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is best een mijlpaal exode. Kan me voorstellen dat dat spannend is.
Formatie is hier ook elk jaar gedoe. Vooral omdat blijkbaar niemand groep 8 wil doen.
Lesstof is moeilijker, kinderen zijn mondiger / gaan puberen, advies vo waar je wat van af moet weten én waar je heftige reacties van ouders op kunt krijgen. Dingen als kamp, musical enz die vaak traditie zijn die de leerkracht misschien niet liggen. Enz.quote:
Ja maar aan bloem voeg je toch ook alleen eieren en melk toe, in de basisversie?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:04 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]Pakken met bloem / pannenkoekenmix
Zout, bakpoeder, beetje oliequote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar aan bloem voeg je toch ook alleen eieren en melk toe, in de basisversie?
Wat zou er dan anders zijn aan pannenkoekenmix, behalve de prijs?
Tuurlijk, wij kopen altijd de volkoren pannenkoekenmix. Maar soms ook wel gewoon met bloem.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 17:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja maar aan bloem voeg je toch ook alleen eieren en melk toe, in de basisversie?
Wat zou er dan anders zijn aan pannenkoekenmix, behalve de prijs?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |