ja dat je aan het eind van je bruiloft gewoon poedelnaakt op het strand staatquote:
Mega sushi…quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Super handig! Na 1 keer dragen kan het zo de groenkliko in of op de composthoopHoef je het nooit te wassen
Ha, 2 weken geleden hebben we daar in Welness Hotel Clervaux overnacht.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:43 schreef Blues het volgende:
En hoiiii vanuit ons huissie aan de Our.
Ons uitzicht.
[ afbeelding ]
Knetterdruk hier.
Met vogels![]()
1 kasteeltje al afgevinkt onderweg.![]()
Chateaux Clervaux. Met toevallig een prachtige foto-tentoonstelling, een kadootje.![]()
Mooiquote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:43 schreef Blues het volgende:
En hoiiii vanuit ons huissie aan de Our.
Ons uitzicht.
[ afbeelding ]
Knetterdruk hier.
Met vogels![]()
1 kasteeltje al afgevinkt onderweg.![]()
Chateaux Clervaux. Met toevallig een prachtige foto-tentoonstelling, een kadootje.![]()
GRAAGquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:37 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 gewoon schrijven die brief! You can do it![]()
En als je een meelezer wil, stuur me dan even je brief, de vacature en je cv (mag geanonimiseerd uiteraard) op, dan wil ik best even met je mee kijken!
Heb je gedm'd!quote:
Ja mijne ookquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:41 schreef derLudolf het volgende:
Die heeft de mijne ooit es nagekeken en dan feedback voorzien
Ik heb nu net iets meer dan een pagina, dus ik denk dat dat wel goed zit. Kon ook redelijkerwijs niks meer bedenkenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je gedm'd!
Ik probeer brief altijd 1 a4 te houden, voor leesbaarheid. Maar stuur er gerust een van 4 a4 naar me op, dan kan ik altijd even kijken wat je er weer uit kan halenhaha ik zou dus zeker niet er 4 pagina's van gaan maken als je niet echt 4 pagina's iets zinnigs te melden hebt! B zit ook in een compleet ander vakgebied toch?
Oh wat fijn!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb hem meteen al even doorgelezen, en mijn eerste indruk is dat het echt een prima brief is zo hoor @:Tele6! Hoeft echt niks bij hoor. Ik kijk er vanavond nog een keer gedetailleerder naar, maar ik zie geen grote dingen waarvan ik denk huh hoezo staat dit erin, ofzo.
Mijn jaartje biomedische wetenschappen lang lang geleden hielp wel bij de meeste jargon haha
Ach, over onkunde gesproken:quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:11 schreef sigme het volgende:
Bij ons is laatst een sollicitatiegesprek afgenomen door twee mensen die geen bal weten van onze niche, dus die hebben een perfecte kandidaat met BI-ervaring afgewezen omdat 'ie geen java beheerst...
Ik heb gezegd dat ik meer van hem verwacht dan alleen akkoord geven op de bestelling van een 3,5mm jack naar USB-C telefoon verloop stekkertje…quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo "ben je niet van de inhoud"?![]()
Waarvan DAN?
EN hij is al anderhalf jaar lekker 8k per maand aan het scheppen zonder enig idee verder?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik meer van hem verwacht dan alleen akkoord geven op de bestelling van een 3,5mm jack naar USB-C telefoon verloop stekkertje…
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik meer van hem verwacht dan alleen akkoord geven op de bestelling van een 3,5mm jack naar USB-C telefoon verloop stekkertje…
vrijdag bips. En ik wil me best opofferen om er eentje extra te drinken hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Tuulk. Maar daarna alleen thuiskomen is wel uh mweh.
Ik duik de kroeg wel in ofzo.
Ik kan nog meer onthullen, maar dat bewaar ik wel voor een andere keer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN hij is al anderhalf jaar lekker 8k per maand aan het scheppen zonder enig idee verder?Wat een leven
Bij Koos wordt ook vaak vele A4-tjes verwacht, maar is vooral CV in staccato, geen motivatie van die lengtequote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb nu net iets meer dan een pagina, dus ik denk dat dat wel goed zit. Kon ook redelijkerwijs niks meer bedenken
B zit in een heel ander vakgebied inderdaad, niet academisch. Zijn CV is echt een soort boodschappenlijstje ook. Tja
Wel slim nu steeds meer grotere bedrijven een voorselectie doen met (vrij matige) AI inzet. Die scannen dan op exacte woorden die ze willen terugzien. Het čcht doorgronden van teksten op zinnigheid en bondigheid kunnen die AI's nog niet echt goed is mijn observatie dus dan komt B goed wegquote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:35 schreef Tele6 het volgende:
![]()
B z'n redenering was "ze lezen de brief toch niet maar zoeken alleen naar buzzwords, ik zorg gewoon dat ALLE buzzwords erin staan en dan komt het altijd goed".
Shit floatsquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]lang geleden, toen IT nog in de kinderschoenen (eigenlijk sokjes) stond werkte ik voor een IT directeur van een multinational. Komt hij naar mij met een bestelformulier die hij had gekregen van 2 it’ers “Kaatje, wat is een lazer (uitspraak) printer”. Ik moest even nadenken
en wees toen op onze laserprinter. Zijn reactie “oh, die noem is snelle printer”
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]lang geleden, toen IT nog in de kinderschoenen (eigenlijk sokjes) stond werkte ik voor een IT directeur van een multinational. Komt hij naar mij met een bestelformulier die hij had gekregen van 2 it’ers “Kaatje, wat is een lazer (uitspraak) printer”. Ik moest even nadenken
en wees toen op onze laserprinter. Zijn reactie “oh, die noem is snelle printer”
Klinkt zaligquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan nog meer onthullen, maar dat bewaar ik wel voor een andere keer.
Eén ding nog: We hebben 2 soorten functies in ons subteam van 8 personen, onderverdeeld naar 2 groepen van 4 personen met dezelfde functie.
Hij dacht dat we koppels vormden met daarin dan van elke soort functie één vertegenwoordiger.
Complete onzin, ik weet zelf nauwelijks wat die andere functionarissen uitvreten.
Ik heb ze voor mijn werk in ieder geval niet nodig…
Ons gehele team omvat 35 personen met die ene manager…
De Belasting en IT is nooit een fijne combi geweest..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik nog vergat, de man is van ons bedrijf naar de belastingdienst gegaan om een IT afdeling op te zetten of te leiden dat weet ik niet meer
een team groter dan een man of 10-12 is niet meer een "team". Dat is een hele afdeling of zo.quote:
Oh zo, ja dat kan, ligt beetje aan de functies en soort werk ook welquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een team groter dan een man of 10-12 is niet meer een "team". Dat is een hele afdeling of zo.
Bij ons werd ooit bedacht dat twee managers ieder wel 40 mensen konden aansturen. Waarbij het land geografisch doormidden werd gehakt, want logisch….quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een team groter dan een man of 10-12 is niet meer een "team". Dat is een hele afdeling of zo.
Even denken hoe we ons 'officieel' noemen, ik hou me daar niet zo mee bezig.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We houden ons gezamenlijk bezig met de gehele infrastructuur van het applicatie landschap (subteam 1) en die van de werkplekken en generieke internetopgangen, firewalls, certificaten e.d. (overige subteams).quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat kan, ligt beetje aan de functies en soort werk ook wel
En zit ergens dan nog wel een inhoudelijk opperbevelhebber?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We houden ons gezamenlijk bezig met de gehele infrastructuur van het applicatie landschap (subteam 1) en die van de werkplekken en internetopgangen, certificaten e.d. (overige subteams).
Daarbinnen hebben we een stuk of 6 verschillende functies…
Per subteam is er een zgn. Service Owner, maar die heeft geen formele manager functie.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
En zit ergens dan nog wel een inhoudelijk opperbevelhebber?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maakt de verhalen van jullie niet minder. Man..man…man…
Vandaag lang gebeld en bijgepraat, vaak gebeld met lokatie en ge’appt - hoe vervoegt men dat eigenlijk - met de medereizigers.
Nu zennnn.
Toelichting: als ik denk oh wat een leuke lokatie etc. dan word ik een beetje nerveus en denk dat de Hele Wereld daar ook wil reserveren. Dus moet het snel geregeld.
Meestal zijn wij eerder met het geregel. Alleen gelden dan ook dezelfde senuwe![]()
Mooie plek @Blues en @golfer 👍🏼
Fijn @Tele6 dat @vlindertje89 nog even je brief naloopt.
Wat een reisperikelen @Cat-astrophe in de tijd van de werkgever. Niet minder vervelend.
Bevredigend werk welquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Per subteam is er een zgn. Service Owner, maar die heeft geen formele manager functie.
Ondanks dat papegaait onze manager alleen maar een beetje na wat zij hem melden, maar verder dan op basis daarvan alleen maar de klok horen luiden komt 'ie niet.
En dan is dat nog maar een betaalde dienstreis. Moet je nagaan wat een rampspoed haar boven het hoofd hangt als ze voor de lol een treinreis gaat makenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef AnneX het volgende:
Wat een reisperikelen @Cat-astrophe in de tijd van de werkgever. Niet minder vervelend.
Jij́ zorgt toch goed voor Cat !?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan is dat nog maar een betaalde dienstreis. Moet je nagaan wat een rampspoed haar boven het hoofd hangt als ze voor de lol een treinreis gaat maken
Ach, we hebben ook niet echt last van hem, we redden ons prima zonder hem.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Vergeet je nieuwe glas nietquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
Vakantiegeld is erg welkom dit jaar. Pfffft.
Droger, koelkast en wasmachine vervangen afgelopen maanden. De schuur wordt ein.de.lijk. aangepakt met nieuwe buitenbekleding en isolatie.
Niet de expositie. Wel de prachtfototentoonstelling en even rondgewandeld.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:50 schreef MadMaster het volgende:
Ha, 2 weken geleden hebben we daar in Welness Hotel Clervaux overnacht.
De WOII expositie in het kasteel ook bezocht?
Zit ook een heel fijn restaurant in het kasteel en de lokale sushi zaak Openrice is een aanrader.
En hoewel je niet van shoppen houdt 'moet' je wel even naar het Massen winkelcentrum gaan, kan g. ook een leuke whisky aanschaffen…
Die fototentoonstelling is in het andere kant van het kasteel, die hebben wij juist geskipt…quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Niet de expositie. Wel de prachtfototentoonstelling en even rondgewandeld.
Wie weet komen we nog een keer aan het Massen shoppen toe
Bedoelde voor die managerquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, we hebben ook niet echt last van hem, we redden ons prima zonder hem.
In de loop der jaren zijn er al aardig wat managers gepasseerd, waarbij de goede het nooit zo lang uithielden. Het zijn allemaal passanten…
Alleen als we (tijdelijk) extra vrouw-/mankracht nodig hebben is het wat moeilijk, omdat hij naar het directieteam dan geen goede argumenten weet om daarvoor te zorgen. Niet dat hij die niet doorkrijgt van de teams, maar hij kan het niet zelfstandig onderbouwen als er vragen over zijn…
Ja, mijn wasmachine komt uit 1999 en ik heb me nooit met de ontwikkeling van die dingen beziggehouden. Ik kom termen tegen waarvan ik denk “huh”.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
Droger, koelkast en wasmachine vervangen afgelopen maanden. De schuur wordt ein.de.lijk. aangepakt met nieuwe buitenbekleding en isolatie.
Verwarrend hč @:Kaatje1 met alle info van machines. Ben je lid van de consumentenbond? Als je de mensen vertrouwt van de witgoed zaak, kunnen die je dan adviseren?
We hebben wel 2 tellen gekeken bij de ingang van het WOII gedeelte, hadden er niet zo'n zin in en we moesten echt een tijdje rusten (we zijn behoorlijk beperkt in tijdspanne qua lopen ivm mijn versleten rug) dus op het bankie op die binnenplaats zitten genieten van de rust en de manier waarop de vloer van de binnenplaats was gemaakt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:24 schreef MadMaster het volgende:
Die fototentoonstelling is in het andere kant van het kasteel, die hebben wij juist geskipt…
Nog een tip, mocht je nog in Clervaux komen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben wel 2 tellen gekeken bij de ingang van het WOII gedeelte, hadden er niet zo'n zin in en we moesten echt een tijdje rusten (we zijn behoorlijk beperkt in tijdspanne qua lopen ivm mijn versleten rug) dus op het bankie op die binnenplaats zitten genieten van de rust en de manier waarop de vloer van de binnenplaats was gemaakt.
Waarvan aktequote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog een tip, mocht je nog in Clervaux komen.
Koop niets bij de koffie-/ijssalon op de hoek. Daar zijn we verschrikkelijk afgezet met 2 ijskoffie voor 14 euro, terwijl het alleen koffie met een ijsblokje er in was. Niet eens gecrushed ijs, maar gewoon hele ijsblokjes…
Wordt het gerund door Fransen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nog een tip, mocht je nog in Clervaux komen.
Koop niets bij de koffie-/ijssalon op de hoek. Daar zijn we verschrikkelijk afgezet met 2 ijskoffie voor 14 euro, terwijl het alleen koffie met een ijsblokje er in was. Niet eens gecrushed ijs, maar gewoon hele ijsblokjes…
Tijdje geleden was g de zwakste schakel in het lopen toch? Hoe is dat nu?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben wel 2 tellen gekeken bij de ingang van het WOII gedeelte, hadden er niet zo'n zin in en we moesten echt een tijdje rusten (we zijn behoorlijk beperkt in tijdspanne qua lopen ivm mijn versleten rug) dus op het bankie op die binnenplaats zitten genieten van de rust en de manier waarop de vloer van de binnenplaats was gemaakt.
Shut, die ook.quote:
Wel veel beter! Sinds operatie ene kant en stent.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:49 schreef sigme het volgende:
Tijdje geleden was g de zwakste schakel in het lopen toch? Hoe is dat nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 23-05-2023 21:13:56 ]
Mooi hč, dat je als medewerker de manager mag wijzen op hetgeen hij/zij niet gemanaged heeft en er zelfs nog nooit over nagedacht heeft…quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:57 schreef sigme het volgende:
Onze manager is van het 'dienend leiderschap'. Dat is ook formeel ons beleid.
Nu zijn we al een tijdje bezig om alle vaste kantoorwerkplekken af te breken en te vervangen door werkplekken waar je je laptop kan inpluggen. Die laptop "krijgen" we van de baas.
Nu ben ik niet van plan om als transportbedrijf voor m'n werkgever te functioneren en steeds op dat domme ding te letten (ā 1600 euro) terwijl ik even bij de groenteboer stop. Of me zorgen te maken als dat ding rammelt op de bagagedrager (of eraf valt, is me ook wel eens gebeurd)
Dus wil ik van hem horen welk omgangsbeleid door werkgever verlangd wordt van mij met die flapflop als ik dat ding gewoon op kantoor wil laten. Euh..... goede vraag! Op mijn suggestie dat het dan misschien in een kluisje moet, vindt hij dat een heel aannemelijk idee. Hoe kom je aan een kluisje? Joh, wat alweer een hele goede vraag! Via het secretariaat misschien? Nou heb ik daar ervaring mee: toen ik daar in 2015 een kluisje aanvroeg, kreek ik in 2018 een mailtje dat er eentje vrij was gekomen. Toen zat ik al een jaar in een ander pand.
En dit soort 'dienende dingen' komen nou never nooit spontaan in zijn hoofd op. Of bij z'n collega-dienende-managers, waarvan ook alle bedienden met exact dezelfde niet uitgedachte werkinstructies zijn opgezadeld.
Ik kreeg er een schoudertas bij. Maar dat is kut want dat zwalkt alle kanten op als ik naar het station loop en zo. Maar een schoudertas was het en punt. Dus zelf maar een rugzak gekocht. Schoudertas ligt onder een kast in een vuilniszak, kan tzt weer brandnieuw ingeleverd worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:23 schreef MadMaster het volgende:
Persoonlijke kluisjes én mooie laptoprugzakken hadden we wel voor iedereen geregeld
Men had bij ons de keuze, schoudertas die steeds afzakt of een rugzak met extra vakken voor andere spullen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kreeg er een schoudertas bij. Maar dat is kut want dat zwalkt alle kanten op als ik naar het station loop en zo. Maar een schoudertas was het en punt. Dus zelf maar een rugzak gekocht. Schoudertas ligt onder een kast in een vuilniszak, kan tzt weer brandnieuw ingeleverd worden.
Deze hebben wij 'gekregen':quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben ook best heel tevreden met de rugzak die ik er nu voor heb. Een American Tourister is het. Alleen een borstband mis ik nog weleens. Soms.
Je verwacht dat die sjappie in zijn eentje deskundig is op alles waar jullie verder op de afdeling 35 man voor nodig hebben?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Per subteam is er een zgn. Service Owner, maar die heeft geen formele manager functie.
Ondanks dat papegaait onze manager alleen maar een beetje na wat zij hem melden, maar verder dan op basis daarvan alleen maar de klok horen luiden komt 'ie niet.
Nee, dat verwacht ik niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je verwacht dat die sjappie in zijn eentje deskundig is op alles waar jullie verder op de afdeling 35 man voor nodig hebben?
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet.
Ik verwacht wel dat 'ie minstens weet wat we qua activiteiten doen en wat daarbij zijn meerwaarde als manager zou moeten zijn…
Mijn eerste treinreis dit jaar voor de lol ging best goedquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan is dat nog maar een betaalde dienstreis. Moet je nagaan wat een rampspoed haar boven het hoofd hangt als ze voor de lol een treinreis gaat maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier ook schoudertas erbijquote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik kreeg er een schoudertas bij. Maar dat is kut want dat zwalkt alle kanten op als ik naar het station loop en zo. Maar een schoudertas was het en punt. Dus zelf maar een rugzak gekocht. Schoudertas ligt onder een kast in een vuilniszak, kan tzt weer brandnieuw ingeleverd worden.
Leuk weer. Fijn huisje, heerlijk lijkt me zo’n veranda.quote:
Ik zag het inderdaad, wat fijnquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Tele6 je hebt mail terug!
@:Blues wat balen van je rugpijn, maar het ziet er wel uit als een heerlijke plek!
Luxemburgquote:
Ja wij moesten ook lachenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Luxemburg![]()
En visgraat nu ookal in vakantiechalets? Hilarisch
Mooi. Nu wee ruimte voor leuke dingen in je hoofdquote:
Na aanvulling door Lucky over vervangen ramen door HR+ glas, deed ik nog een aanvulling: er kwamen 3 x mannen met apparatuur om storing in het riool te verhelpen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:12 schreef AnneX het volgende:
Verwarrend hč @:Kaatje1 met alle info van machines. Ben je lid van de consumentenbond? Als je de mensen vertrouwt van de witgoed zaak, kunnen die je dan adviseren?
Vanavond komt hij weer bij mij langsquote:Op woensdag 24 mei 2023 07:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Nu wee ruimte voor leuke dingen in je hoofd![]()
Hoe is het met je date?
We gaan twee stukken tuin inzaaien met een mengsel van gras en zaad voor laagblijvende wilde planten. Die stukken zijn nu nog begroeid met veel onkruid. We gaan de aarde onkruidvrij maken, frezen, hier en daar wat aarde er bij of er af, walsen, zaaien, walsen. Dat is geloof ik de volgorde.quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:13 schreef Tele6 het volgende:
@:Barreltje
@:Lucky_Strike wat zijn de klussen komend weekend?
Lekker stoffigquote:Op woensdag 24 mei 2023 08:40 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Wij moeten binnenkort eens gaan kijken naar de ventilatie.. we hebben wel ventilatie roosters, maar als je die opent ....
[ afbeelding ]![]()
![]()
Mja.. het is druk isolation laag die op de zonder ligt . Goed voor de warmte, slecht voor de ventilatiequote:
Dat zijn wel klussen die je in een keer goed moet aanpakken inderdaad. Lastig is dat. Klus 1 heeft vaak gevolgen voor klussen 2-10 ook.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja.. het is druk isolation laag die op de zonder ligt . Goed voor de warmte, slecht voor de ventilatie![]()
We moeten er eens goed over nadenken hoe of wat.. ten eerste moeten er natuurlijk van die flexibele buizen gemaakt worden door de isolatie laag heen .. maar dan "lucht" alles in de zolder.. dat kan ook niet goed zijn voor het rieten dak.. dus dan moet er een soort van ventilatie pump oid komen die alles afvoert.. en dan moet er dus een afvoer komen. Op dit moment wordt de afzuigkap Aan de zijkant van het dak, onder de dak rand, afgevoerd.. dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor het dak.. dat moet dus de schoorsteen in oid.. dus.. een HOOP werk als je er aan begint..
Ik woon nu net onder Porto, dus dat lukt hier best goed.quote:
Wat gaaf dat het zo opschiet met jullie tuinprojecten! Deel je foto's van hoe het wordt?quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We gaan twee stukken tuin inzaaien met een mengsel van gras en zaad voor laagblijvende wilde planten. Die stukken zijn nu nog begroeid met veel onkruid. We gaan de aarde onkruidvrij maken, frezen, hier en daar wat aarde er bij of er af, walsen, zaaien, walsen. Dat is geloof ik de volgorde.
Daarnaast hebben we twee grote plantvakken gemaakt afgelopen weekend. Die worden dit weekend aangevuld met aarde, planten en schors. En dan zijn er nog 3 bakken van 5 meter waar bessenplanten in staan. Daar moet ook aarde en schors in.
Als het goed is gaat dat lukken in 4 dagen tijd en dan zijn er dus 3 projecten volledig afgerond. Ik ben alweer bezig met het volgende project plannen ook.
Veel plezier vanavond met de date. Heeft deze al een letter?
Golfer komt niet meer in dit topic helaas.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:33 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ik woon nu net onder Porto, dus dat lukt hier best goed.![]()
(ik was eigenlijk op zoek naar @:golfer, die reageerde in iemand anders zijn/haar topic op mij en ik wilde niet dat topic kapen dus ik dacht: dan reageer ik hier maar weer eens voor old-time sake! Maar ja, ik woon tegenwoordig in Portugal! 3 maanden geleden verhuisd! Brexit begon toch wat stommer te worden met de jaren, en we wilden wel weer eens wat anders. Wat meer lekker weer, en uiteindelijk ook wat meer rust en afgelegen, maar eerst 'even' de taal een beetje leren)
Het begint wel soort van fotogeniek te worden dus ik probeer binnenkort wat foto's te maken.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat gaaf dat het zo opschiet met jullie tuinprojecten! Deel je foto's van hoe het wordt?
Deze heeft nog geen letter
Dit wordt wel al de vierde date![]()
Ik ben niet super onder de indruk van 'm maar we hebben het gezellig en de seks is goed dus ik vind het helemaal prima zo
Er bestaan ook een soort gevelboxen voor dit soort afvoeren die verder van de muur af ventileren; een schoorsteen door een rieten dak kan nl ook wel weer een cascade van costly activiteiten opleveren...quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja.. het is druk isolation laag die op de zonder ligt . Goed voor de warmte, slecht voor de ventilatie![]()
We moeten er eens goed over nadenken hoe of wat.. ten eerste moeten er natuurlijk van die flexibele buizen gemaakt worden door de isolatie laag heen .. maar dan "lucht" alles in de zolder.. dat kan ook niet goed zijn voor het rieten dak.. dus dan moet er een soort van ventilatie pump oid komen die alles afvoert.. en dan moet er dus een afvoer komen. Op dit moment wordt de afzuigkap Aan de zijkant van het dak, onder de dak rand, afgevoerd.. dat lijkt me ook niet bevorderlijk voor het dak.. dat moet dus de schoorsteen in oid.. dus.. een HOOP werk als je er aan begint..
Ik denk dat hij misschien wel een uitzondering maakt voor Faithy/MoBloquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Golfer komt niet meer in dit topic helaas.
Portugees is best een moeilijke taal toch? Heb je les?
Mooie stad is Porto
Is it you, MoBlo?quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:33 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ik woon nu net onder Porto, dus dat lukt hier best goed.![]()
(ik was eigenlijk op zoek naar @:golfer, die reageerde in iemand anders zijn/haar topic op mij en ik wilde niet dat topic kapen dus ik dacht: dan reageer ik hier maar weer eens voor old-time sake! Maar ja, ik woon tegenwoordig in Portugal! 3 maanden geleden verhuisd! Brexit begon toch wat stommer te worden met de jaren, en we wilden wel weer eens wat anders. Wat meer lekker weer, en uiteindelijk ook wat meer rust en afgelegen, maar eerst 'even' de taal een beetje leren)
Ohquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Golfer komt niet meer in dit topic helaas.
Portugees is best een moeilijke taal toch? Heb je les?
Mooie stad is Porto
It is! maar was hier nog ingelogd met m'n oude oude account nadat er wat slecht nieuws te vinden was om even op te reagerenquote:
Ik post wel wat minder intensief en soms wat meer op en af maar jup, we're still here.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:51 schreef Faithy het volgende:
Maar wat leuk om nog steeds zoveel andere bekenden hier te zien, ondanks dat golfer hier dan wel niet meer post
Het is een erg divers and prachtig land. Ook niet zonder problemen (waar zijn er geen...vertel het me!) maar over het algemeen een stuk minder snel en minder druk (voor ons in ieder geval). En natuurlijk - ontopic!!!- heel veel lekkers te etenquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik post wel wat minder intensief en soms wat meer op en af maar jup, we're still here.
Wel gaaf trouwens, die verhuizing naar Portugal. Staat als land nog wel op 1 voor mij om eens te bezoeken.
Hoihoi!quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, MoBlo ken ik volgens mij van toen ik nog niet of nauwelijks meeschreef. Hoihoi
Over het algemeen bezorgt @Sarabi toch? Dus dan is jouw bier uitdaging meteen opgelostquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:00 schreef Faithy het volgende:
[..]
Het is een erg divers and prachtig land. Ook niet zonder problemen (waar zijn er geen...vertel het me!) maar over het algemeen een stuk minder snel en minder druk (voor ons in ieder geval). En natuurlijk - ontopic!!!- heel veel lekkers te etenVis, zoveel vis!
Wel wat minder bier, maar wie weet dat we op den duur in de voetstappen van @:sarabi volgen en ons eigen bier iets grootschaliger gaan brouwen dan alleen voor eigen / familie gebruik. Maar dat komt als we een huis gekocht hebben en we ruimte hebben om onze kit wat uit te breiden... Er zitten wel wat heel toffe brouwerijen in Porto, dat wel!
De wijn en port maken veel goed. De vinho verde vooral is een erg fijne verrassing.
[..]
Hoihoi!
Dat is ook nog steeds onze droom, eigen ketels maar dan moet je inderdaad wel de ruimte hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:00 schreef Faithy het volgende:
[..]
Het is een erg divers and prachtig land. Ook niet zonder problemen (waar zijn er geen...vertel het me!) maar over het algemeen een stuk minder snel en minder druk (voor ons in ieder geval). En natuurlijk - ontopic!!!- heel veel lekkers te etenVis, zoveel vis!
Wel wat minder bier, maar wie weet dat we op den duur in de voetstappen van @:sarabi volgen en ons eigen bier iets grootschaliger gaan brouwen dan alleen voor eigen / familie gebruik. Maar dat komt als we een huis gekocht hebben en we ruimte hebben om onze kit wat uit te breiden... Er zitten wel wat heel toffe brouwerijen in Porto, dat wel!
De wijn en port maken veel goed. De vinho verde vooral is een erg fijne verrassing.
[..]
Hoihoi!
Dit vraag ik me ook al de hele tijd afquote:Op woensdag 24 mei 2023 07:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi. Nu wee ruimte voor leuke dingen in je hoofd![]()
Hoe is het met je date?
quote:De voorzitter onderbreekt hem, maar Sanderink begint tegen haar te tieren: "Ik ben klaar met dat machtsvertoon van u!"
Ik zit ook mee te lezen. Al een paar jaar maar ook nu live. Het is een geweldige soap die ooit een zeer interessante serie op Netflix gaat opleverenquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:25 schreef fietsie het volgende:
Die Sanderink is echt compleet de weg kwijt lijkt het...
Ik zit het live verslag te lezen via het AD van de Ondernemingskamer, waar men probeert 'zijn' bouwbedrijven te bevrijden van de smet die hij geworden is..
Er wordt vanavond weer ernstig geknuffeld hoor ik netquote:
Altijd fijnquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er wordt vanavond weer ernstig geknuffeld hoor ik net
We proberen het lopen weer wat op te pakken! Na lange blessures enzo voor ons allebei die op verschillende momoenten kwamen zijn we nu het weer lekker vlak is hier aan de kust rustig naar 10km aan het werken, keer of 3 per week.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:09 schreef AnneX het volgende:
@:Faithy / MoBlo dat is lang geleden!
Vroeg mij wel eens af hoe het met jullie ging ook vanwege brexit.
Je begon ooit aan een verbouwtopic.
En nu wonen jullie in de regio Porto![]()
Lopen jullie ook zoveel daar?
Er zijn hier veel huizen op onze 'mogelijk' lijst die ook wijnkelders en equipment hebben met wat druiven enzo, dus dat zou makkelijk om te toveren (of combineren!?) zijn met een wat grotere ketel etc, maar dat is pas een ding over een jaar of 3 op z'n vroegst! Al heb ik wel eens met een lokale brouwer hier gepraat al en als zij uitbreiden zou het misschien wel mogelijk zijn om wat van hun materiaal te gebruiken en/of wat te gast-brouwen op den duur!quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook nog steeds onze droom, eigen ketels maar dan moet je inderdaad wel de ruimte hebben.
Ophiussa is trouwens wel onze ontdekking van vorig jaarniet uit Porto maar wel Portugees bier
Ehrmeger!!quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:51 schreef Faithy het volgende:
Maar wat leuk om nog steeds zoveel andere bekenden hier te zien, ondanks dat golfer hier dan wel niet meer post
Jammer van de loopblessures.quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:21 schreef Faithy het volgende:
[..]
We proberen het lopen weer wat op te pakken! Na lange blessures enzo voor ons allebei die op verschillende momoenten kwamen zijn we nu het weer lekker vlak is hier aan de kust rustig naar 10km aan het werken, keer of 3 per week.
En verbouwen gaan we ook wel weer doen, maar geen topic (al hebben we wel een instagram account en website waar we voor familie/vrienden enzo wat bijhouden/gaan houden.
Hoe is het met jou?!
Heb een van de deuren wel open, maar om te zeggen dat het warm is, dat niet. Er zijn ook best donkere wolken te zien.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sow, wat een hitte zeg. Ik dacht dat het vandaag nog mee zou vallen. Ik ging even 8 tomatenplanten in de tuin zetten. Ik ben gelijk oververhit.
Nee geen idee eigenlijk....quote:Op woensdag 24 mei 2023 12:25 schreef Faithy het volgende:
[..]
Er zijn hier veel huizen op onze 'mogelijk' lijst die ook wijnkelders en equipment hebben met wat druiven enzo, dus dat zou makkelijk om te toveren (of combineren!?) zijn met een wat grotere ketel etc, maar dat is pas een ding over een jaar of 3 op z'n vroegst! Al heb ik wel eens met een lokale brouwer hier gepraat al en als zij uitbreiden zou het misschien wel mogelijk zijn om wat van hun materiaal te gebruiken en/of wat te gast-brouwen op den duur!
En heb Ophiussa toegevoegd aan onze brouwerij lijst! 3 plekken waar we hier regelmatig komen staan op hun website als suppliers, dus zal er binnenkort eens naar kijken als we er weer zijn (een ervan is een bottleshop/bar)! Weet je of ze ook een taproom hebben om te bezoeken toevallig?
Wonen op vakantie klinkt zeer goed, daar heb je niet per se een landgoed voor nodig!quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jammer van de loopblessures.![]()
Het verbouw topic was sķ not English/British, dat ik graag het resultaat had
gezien![]()
Nu dus weer mooie plannen👍🏼 Gaan jullie ook voor een ‘landgoed’ zoals meerdere in de chat hier.
Met mij gaat het best in alle bezigheden. Géen landgoed.
Wčl wonen op vakantie. Lucky me.
Fiep!quote:
Heb even snel gezocht net in de pauze, en het lijkt erop dat ze vooral hun fabriekslokatie + winkel hebben en niet echt een taproom (zijn ook niet in het weekend open), maar wie weet komt dat nog!quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee geen idee eigenlijk....
Wat voor ketels gebruiken jullie nu?
Nyn! Nog altijd in Duitsland?quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:31 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier in het zuiden is het ook niet heel erg warm, we komen niet verder dan 16 graden.
Tevens:Moblo!
Thuis hebben we sinds eind vorig jaar een Brew Monk, ook zonder allerlei fratsen. Daarvoor gebruikten we zelfs gewoon hele simpele weckketels.quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:33 schreef Faithy het volgende:
[..]
Heb even snel gezocht net in de pauze, en het lijkt erop dat ze vooral hun fabriekslokatie + winkel hebben en niet echt een taproom (zijn ook niet in het weekend open), maar wie weet komt dat nog!
We hebben een hele simpele 30-liter Bulldog Brewer zonder fratsen zoals de GF bluetooth regelaar enzo, en een enkele rvs fermenter. We hadden er een soort van 2 een tijd, omdat we er een van een vriend hadden geleend die het brouwen even op een laag pitje had gezet, maar die moesten we toen we verhuisden wel teruggeven![]()
![]()
Hebben jullie nog een thuis/probeer kit? Of alleen maar extern?
We willen wel meer fermenters hebben zodat we af en toen gewoon een paar dagen of op z'n minst weekenden achter elkaar kunnen brouwen, maar in ons kleine huurhuisje hebben we eigenlijk maar ruimte voor 1 fermenter op 't moment
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:30 schreef derLudolf het volgende:
Ik wist dat een van de Sloveense deelnemers aan dat drie jarig ambachten project ergens in de bergen woonde. Maar dat blijkt zo'n soort woning als je wel eens op tv ziet - hoe heet dat programma op de commerciële waar ze van die bijzondere huizen bouwen in Australië of het VK.
Ze doen aan "home exchange" trouwens, dus als iemand iets aardig in de aanbieding heeft
Flinke klusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Geen idee waar in Portugal jullie een huis zoeken maar iemand uit mijn vrijwilligerswerk heeft een paar jaar geleden een huis in Portugal gekocht dat ze nu gaat verkopen. Ik kan je de link sturenquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:25 schreef Faithy het volgende:
[..]
Er zijn hier veel huizen op onze 'mogelijk' lijst die ook wijnkelders en equipment hebben met wat druiven enzo, dus dat zou makkelijk om te toveren (of combineren!?) zijn met een wat grotere ketel etc, maar dat is pas een ding over een jaar of 3 op z'n vroegst! Al heb ik wel eens met een lokale brouwer hier gepraat al en als zij uitbreiden zou het misschien wel mogelijk zijn om wat van hun materiaal te gebruiken en/of wat te gast-brouwen op den duur!
En heb Ophiussa toegevoegd aan onze brouwerij lijst! 3 plekken waar we hier regelmatig komen staan op hun website als suppliers, dus zal er binnenkort eens naar kijken als we er weer zijn (een ervan is een bottleshop/bar)! Weet je of ze ook een taproom hebben om te bezoeken toevallig?
Kijken kan natuurlijk altijd! Maar we zoeken vooral in de bovenste helft van het land, met Castelo Branco - Sertã als zuidelijke onderlijn; we will ook graag nog wat water/regen zo nu en dan!quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee waar in Portugal jullie een huis zoeken maar iemand uit mijn vrijwilligerswerk heeft een paar jaar geleden een huis in Portugal gekocht dat ze nu gaat verkopen. Ik kan je de link sturen
Heel erg ver uit de buurt van mijn schonezus die als brexit-vluchteling in Paderne is neegestrekenquote:Op woensdag 24 mei 2023 18:33 schreef Faithy het volgende:
Kijken kan natuurlijk altijd! Maar we zoeken vooral in de bovenste helft van het land, met Castelo Branco - Sertã als zuidelijke onderlijn; we will ook graag nog wat water/regen zo nu en dan!
Dit is de linkquote:Op woensdag 24 mei 2023 18:33 schreef Faithy het volgende:
[..]
Kijken kan natuurlijk altijd! Maar we zoeken vooral in de bovenste helft van het land, met Castelo Branco - Sertã als zuidelijke onderlijn; we will ook graag nog wat water/regen zo nu en dan!
Ah, dat is toch wel heel ver buiten onze prijs-range, maar wel mooi!quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is de link
https://www.idealista.pt/(...)PJuFs6hddDPocnv0Sv6A
Ik zag later ook de de prijsquote:Op woensdag 24 mei 2023 18:54 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ah, dat is toch wel heel ver buiten onze prijs-range, maar wel mooi!
Gaan jullie bier met lavendel maken?quote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef Sarabi het volgende:
Net samen een uurtje bezig geweest in de tuin. Morgen een hele lading nieuwe planten halen. Waarschijnlijk vooral veel lavendel.
Dat lijkt mij helemaal niksquote:
Ik heb geen verstand van bier maar zie bijvoorbeeld wel lavendel ijs langskomen. Daarom legde ik die linkquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat lijkt mij helemaal niksMaar wat weet ik er nou van
Earth, Wind & Fire-gitarist Sheldon Reynolds (63) overleden https://www.nu.nl/muziek/(...)ds-63-overleden.htmlquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Shit, die stond niet op m'n lijstje.
Ook nietquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Earth, Wind & Fire-gitarist Sheldon Reynolds (63) overleden https://www.nu.nl/muziek/(...)ds-63-overleden.html
Deze wel dan?
quote:
Pfft heldquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:14 schreef fietsie het volgende:
Zo. Fiets staat klaar.
"Op de fiets naar je werk dag" morgen.
40km heen, 40km terug. Geen accu.
Ik heb er zin in
Wauw, nu alvastquote:Op woensdag 24 mei 2023 21:14 schreef fietsie het volgende:
Zo. Fiets staat klaar.
"Op de fiets naar je werk dag" morgen.
40km heen, 40km terug. Geen accu.
Ik heb er zin in
Zover ik weet komt daar wel medicatie (hormonen of hormoonstimulerend) bij kijken, om de melkafgifte op gang te brengen. Het kunnen ook merries zijn waarvan zeer recent het veulen is overleden, dan zou je op zich geen medicatie nodig moeten hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2023 22:50 schreef derLudolf het volgende:
@:Candaasje ik zag wat op FB voorbij komen over een veulen dat een pleegmerrie zich want de moeder was dood gegaan. Kwam toen op een pagina van een of andere veearts die veel met peerden doet. En sommige merries waren elk jaar pleegmoeder.
Komt bij paarden melkafgifte op gang zodra de spenen worden gestimuleerd ofzo? Of doen ze dat met medicijnen? Of is een veulen gewoon een moeder nodig en wordt melk bijgevoegd?
Als het vakantiegeld tenminste nog binnenkomt vandaagquote:Op woensdag 24 mei 2023 19:00 schreef Sarabi het volgende:
Net samen een uurtje bezig geweest in de tuin. Morgen een hele lading nieuwe planten halen. Waarschijnlijk vooral veel lavendel.
De dag duurt nog evenquote:Op donderdag 25 mei 2023 08:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als het vakantiegeld tenminste nog binnenkomt vandaag
Dit gaat over voortplantingquote:Op woensdag 24 mei 2023 22:41 schreef Tele6 het volgende:
hij bracht een stekje van een van zijn planten mee![]()
RIPquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb sinds gisteren een soort onderhuidse pukkeltjes op mijn voorhoofdGisterenochtend begon het bij mijn haargrens en het is nu uitgebreid tot de bovenkant van mijn neus. Het jeukt niet. Er is zelfs niet eens iets te zien door al mijn sproeten. De huid voelt wel strak.
Wtf is dit nou weer dan?
Goedemorgen; ik was na 1 uur 57 minuten op 't werk; de eerste 25km was heerlijk (zon, vogeltjes enz enz) en daarna trok het dicht, grijs, koud, meer wind..quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Zou @:fietsie al op z’n werk zijn?
Maar je hebt het wel gedaanquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Goedemorgen; ik was na 1 uur 57 minuten op 't werk; de eerste 25km was heerlijk (zon, vogeltjes enz enz) en daarna trok het dicht, grijs, koud, meer wind..
quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Goedemorgen; ik was na 1 uur 57 minuten op 't werk; de eerste 25km was heerlijk (zon, vogeltjes enz enz) en daarna trok het dicht, grijs, koud, meer wind..
Ik ben pas echt tevreden als ik vanavond thuis aan de pizza zitquote:
Ik voel me ook ongeveer zo. Alsof ik drijfzand in m’n hoofd heb. Ik ga maar even een rondje buiten lopen want over 38 minuten moet ik coherent overkomen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 07:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij ben ik vannacht ontvoerd door aliens voor een triatlon ofzo. Geen idee waarom ik me zo compleet uitgewoond voel met ruim 6 uur slaap.
lichte reactie op de zon?quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb sinds gisteren een soort onderhuidse pukkeltjes op mijn voorhoofdGisterenochtend begon het bij mijn haargrens en het is nu uitgebreid tot de bovenkant van mijn neus. Het jeukt niet. Er is zelfs niet eens iets te zien door al mijn sproeten. De huid voelt wel strak.
Wtf is dit nou weer dan?
Misschien, geen idee. Het is wel echt raar dat er zoveel maar ineens 40 pukkeltjes op mijn voorhoofd zitten. Het is net braillequote:
Wat staat er dan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien, geen idee. Het is wel echt raar dat er zoveel maar ineens 40 pukkeltjes op mijn voorhoofd zitten. Het is net braille
Het gekke is, dat de wind vaak is gedraaid aan het eind van de dag. Dat hoop ik niet voor je.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben pas echt tevreden als ik vanavond thuis aan de pizza zit![]()
Dan windkracht 4 in de rug, het hele stuk. Dat lijkt me wel prettig.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het gekke is, dat de wind vaak is gedraaid aan het eind van de dag. Dat hoop ik niet voor je.
Goeie fiets hoor 👍🏼
@:Lucky de bobbeltjes heb ik een tijd lang gehad op de armen. Bleek zonne allergie. Anders toch maar even laten zien.
Een dagje op tournee hier en daar en eindigen aan de duw-
en trek machines is het plan.
Puik plan.
quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:29 schreef Barreltje het volgende:
DAT is dan wel weer een uitermate leuk concept voor een boek..
Die alien brabbel (vergeten te quoten)
DP's aliensquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat staat er dan?Misschien is het wel een boodschap van de aliens
Dan is alleen nog de vraag wie dan de triathlon organiseerde.quote:
Stoppen met roken en afvallenquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:36 schreef Barreltje het volgende:
Ik vermoed dat ik toch maar eens naar de huisarts moet vanwege snurken![]()
Iemand nog DE tip zodat ik dit kan vermijden?
Overigens snurk ik ook als ik op mn zij lig en ook als ik mn mond dicht heb...
Dat ook jaquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoppen met drinken is ook een goeie trouwens.
Oh jezusquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:41 schreef Clubsoda het volgende:
Dat wilde ik zeggen, mijn moeder ging minder snurken toen ze afviel (en ze heeft niet eens overgewicht, maar toch).
ik heb zojuist een plant afgestoftHet wordt tijd dat ik iets nuttigs ga doen met mijn dag
Maar 1 kussen ipv meerdere (wat zo lekker is bij nog even tv kijken in bed) hielp hier enorm.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:36 schreef Barreltje het volgende:
Nou echt, en ik heb ook al zo'n ramen-reinig-unit gekocht bij de Blokkerquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh jezus
Pet ik hulptroepen inschakelen, bemoeizorg ofzo. Dit is niet goed hoor
Dat ramending heb ik ook, van Kärcher nog wel ook.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou echt, en ik heb ook al zo'n ramen-reinig-unit gekocht bij de Blokker(in my defense, we wonen hier 2,5 jaar en de ramen zijn nog nooit gereinigd). Ik zou bijna denken dat ik weer aan het werk moet maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in
Ik ga maar snel sporten en dan koffiedrinken, misschien helpt dat.
Mijn collega's vroegen net of we met het hele team een marathon gaan doen binnenkortquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik voel me echt goed vandaag joh![]()
Echt erg tevreden met die 15.514 stappen van gisteren
estafette toch? Iedereen een kilometertje of zoquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn collega's vroegen net of we met het hele team een marathon gaan doen binnenkort
Haha
Nee
Zou kunnen maar dat was niet echt de bedoeling geloof ikquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
estafette toch? Iedereen een kilometertje of zo
Oh, neequote:Op donderdag 25 mei 2023 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou kunnen maar dat was niet echt de bedoeling geloof ik
Afballen sowieso, roken doe ik nietquote:
Dat doe ik matig.. als in 2 galen per week gemiddeld.. okk als ik niet drink is er snurkquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoppen met drinken is ook een goeie trouwens.
Ik heb maar 1 kussen.. zo'n traagschuin kussen zodat mn nek recht ligt, want anders last van nekquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar 1 kussen ipv meerdere (wat zo lekker is bij nog even tv kijken in bed) hielp hier enorm.
quote:
Afballenquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Afballen sowieso, roken doe ik niet
ah! ik ben juist zo lekker tevreden met hoe ik me voel op dit moment.. ik was juist aan het kijken of mijn medicijnen wat omlaag zouden kunnen ( het enige "effect" wat ik heb van de medicijnen is dat ik me er minder depressief van voel.. )quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Afballen![]()
Maaruh, kan trouwens bij jou ook nog matig ingestelde schildklier zijn. Die zorgt ook voor meer snurken. Dat uitchecken kan ook de moeite waard zijn
ik ben bang om de karcher op de ramen te zetten,.. veel te bang dat ik dan de ruitjes uit hun frame spuitquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, in ander licht is er wel veel pukkeligheid te zien. Ziet er uit als zonneallergie. Ok, prima.
Zo'n Karcher heb ik ook. Als hier weer eens de bouwpleures is uitgebroken, wordt hij gebruikt en verder nauwelijks.
Lekker uitchecken die handelquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ah! ik ben juist zo lekker tevreden met hoe ik me voel op dit moment.. ik was juist aan het kijken of mijn medicijnen wat omlaag zouden kunnen ( het enige "effect" wat ik heb van de medicijnen is dat ik me er minder depressief van voel.. )
ik zal eens een bezoekje huisarts doen..
ook eens vragen of het "normaal" is dat ik altijd 1 neusgat en/of sinus dicht heb
Ik euh.... las dit denk ik verkeerd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, in ander licht is er wel veel pukkeligheid te zien. Ziet er uit als zonneallergie. Ok, prima.
Zo'n Karcher heb ik ook. Als hier weer eens de bouwpleures is uitgebroken, wordt hij gebruikt en verder nauwelijks.
Da's een ander soort Karcherquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben bang om de karcher op de ramen te zetten,.. veel te bang dat ik dan de ruitjes uit hun frame spuit
Blijven donerenquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Edit: Wat werkt FOK toch enorm kut hier![]()
Oordoppen voor de chefquote:Op donderdag 25 mei 2023 09:36 schreef Barreltje het volgende:
Hebben wequote:Op donderdag 25 mei 2023 09:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had jullie nog geen fijne vakantie gewenst
Eet je wel eens een frikandel? Die is ook bruin aan de binnenkant en smaakt ook niet smerig of rotquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste CULlies,
Weet iemand of dit kwaad kan?Die bruinigheid aan de binnenkant. Het smaakt niet naar smerig of rot of zo.
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Eet je wel eens een frikandel? Die is ook bruin aan de binnenkant en smaakt ook niet smerig of rot
en die poezels van jullie dan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik schrik me rot hier. Er komt weer gepiep uit de vensterbank op een centimeter of 70 afstand. Ik weet dat er een nestje muizen ofzo is maar ze piepen zo onregelmatig en weinig dat ik steeds tegen het plafond zit.
Die kunnen er niet bij dus ze kijken wel boos naar de vensterbank maar dat is het enige.quote:
Dit lijkt me ook niet bevorderlijk voor een Oil of Olaz zacht perzikhuidje hoor...quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Da's een ander soort Karcher
[ afbeelding ]
Een verse start is soms helemaal niet verkeerdquote:Op donderdag 25 mei 2023 11:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit lijkt me ook niet bevorderlijk voor een Oil of Olaz zacht perzikhuidje hoor...
Een dutje, een kop thee, een appel schillen, Dorolotje uitlaten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat ik vanmiddag ga doen.
Dora is er net uit geweest. Er zijn wat halve opties. Nog steeds wat onrustig dus weet gewoon niet zo goed waar ik zin in heb.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een dutje, een kop thee, een appel schillen, Dorolotje uitlaten.
kan je al die nieuwe fondsen op de fiets bereiken denk je?quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm, ik ben dus op zoek naar een baan. Maar iets in me zegt me dat ik hier niet helemaal geschikt voor ben![]()
“Heb jij een passie voor de wereldwijde verspreiding van het Evangelie en wil jij hieraan bijdragen door als relatiebeheerder fondsenwerving aan de slag te gaan? Dan hebben wij dé functie voor jou! Wij zijn op zoek naar een gedreven relatiebeheerder fondsenwerving die ons team komt versterken. In deze rol draag jij bij aan het bouwen van een relatie met onze donateurs en het aanbrengen van nieuwe donateurs.”
Vast, maar ik denk zomaar dat ik niet erg overtuigend over zal komenquote:Op donderdag 25 mei 2023 12:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je al die nieuwe fondsen op de fiets bereiken denk je?
quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dora is er net uit geweest. Er zijn wat halve opties. Nog steeds wat onrustig dus weet gewoon niet zo goed waar ik zin in heb.
Inmiddels ben ik met een muziekje in de oren mieren aan het verdelgen. Again.quote:
Dit.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Hier ook kop vol watten en snot. En moe. Alweer. Of nog. Weet niet.
Koffie.
Oeh, kom je mijn ramen ook doen? Denk dat er dat ook bij zijn die nog niet gewassen zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou echt, en ik heb ook al zo'n ramen-reinig-unit gekocht bij de Blokker(in my defense, we wonen hier 2,5 jaar en de ramen zijn nog nooit gereinigd). Ik zou bijna denken dat ik weer aan het werk moet maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in
Dit.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Hier ook kop vol watten en snot. En moe. Alweer. Of nog. Weet niet.
Koffie.
Oeh, kom je mijn ramen ook doen? Denk dat er dat ook bij zijn die nog niet gewassen zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2023 09:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jij?quote:
Dan moet jij babysittenquote:Op donderdag 25 mei 2023 13:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oeh, kom je mijn ramen ook doen? Denk dat er dat ook bij zijn die nog niet gewassen zijn.
Kan ikquote:
Hoe is dat leuk werk?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:21 schreef AnneX het volgende:
Nu het toch over ramen en de buitenboel gaat, hebben jullie geen hh die dat soort klussen doet?
Trouwens het is best leuk werk en je kunt weer naar buiten kijken.
Lekker met water spetteren.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe is dat leuk werk?
Ik doe het gewoon niet trouwens, gore meuk tot we een werkster kunnen vinden
Lijkt me nou juist een mooie wervende tekst.quote:
En voel je je nou beter?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:44 schreef Lonaa het volgende:
Mieren gedood, onkruid getrokken, bbq rooster schoongemaakt, gestofzuigd, gedweild, knopen aan blouse gezet.
Productiviteit ditdat
Breng die tienden hier. Dan heb je in een volgend leven veel plezier.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lijkt me nou juist een mooie wervende tekst.
Ik hoorde van de week op de radio in het kader van waar je wel en niet wilt wonen deze:quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Breng die tienden hier. Dan heb je in een volgend leven veel plezier.
Tis trouwens ook onderhoud van je huis - geld in stenen - van houtwerk en kozijnen. Je vergaart een soort van rente, zeg maar. 😂quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe is dat leuk werk?
Ik doe het gewoon niet trouwens, gore meuk tot we een werkster kunnen vinden
quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:54 schreef AnneX het volgende:
Tis trouwens ook onderhoud van je huis - geld in stenen - van houtwerk en kozijnen. Je vergaart een soort van rente, zeg maar. 😂
Verzonnen waar je bij staat.
Kan Koos of iemand anders ook prima doenquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tis trouwens ook onderhoud van je huis - geld in stenen - van houtwerk en kozijnen. Je vergaart een soort van rente, zeg maar. 😂
Verzonnen waar je bij staat.
Koe bij de horens gevat en de ooit gewonnen home trainer, die maagdelijk stof staat te vergaren - is te koop! Levert weer een m2 ruimte.
Van dat geld kan ik bijna een jaar naar de sportschool.
Tienden?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:53 schreef borisz het volgende:
[..]
Breng die tienden hier. Dan heb je in een volgend leven veel plezier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |