abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209367316
Een prima vraag en antwoord bij het AD met Schouten:
https://www.ad.nl/politie(...)nde-vragen~a0136a7c/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:09:38 #252
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209367940
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Bij een huwlijk krijgt de partner gewoon een deel tot haar of zijn deel tot de dood. Tenzij je een hork bent en niet kiest voor een partnerpensioen en daar vanaf ziet.
min eerste ex geeft bij de scheiding in 1992 afgezien van aanspraak op de helft van mijn opgebouwde
pensioenvermogen, omdat ze zelf een even hoog bedrag had staan bij haar pensioenfonds.

Mijn opgebouwde pensioenvermogen heb ik via waardeoverdracht overgeheveld naar het ABP toen ik bij de UU ging werken

Mijn tweede ex heeft ook afgezien van aanspraak op een evenredig deel van mijn pensioenvermogen omdat ik haar gevraagd hebdat te doen en haar op een andere manier geholpen heb
E.e.a op advies van mijn advocaat , idem alimentatie

Zij heeft wel recht op een nabestaandepensioen mocht ik overlijden

mijn opgebouwde pensioenvermogen is dus nooit gedeeld

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2023 21:36:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:10:51 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209367958
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de nieuwe wet dus wel.

Edit: dit is er later weer uit gehaald, zie ik. Maar wel met de opmerking dat als te weinig ZZPers gebruik gaan maken van de nieuwe mogelijkheden, deze verplichting er alsnog komt.
Deze pensioenspaar verplichting kan er niet komen voor ZZP ers , omdat het voor niemand wettelijk verplicht is

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2023 21:18:16 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:13:44 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209368003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:32 schreef Hanca het volgende:
Een prima vraag en antwoord bij het AD met Schouten:
https://www.ad.nl/politie(...)nde-vragen~a0136a7c/
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2023 23:54:29 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:21:16 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209368081
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragen
Dat is nog altijd beter dan domme antwoorden op simpele vragen, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209368161
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragen

Dit zijn de vragen die onder elk artikel stonden, die nu dus netjes en snel zijn beantwoord door Schouten. Prima werk, wat mij betreft. Ook van het AD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:28:22 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209368206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zijn de vragen die onder elk artikel stonden, die nu dus netjes en snel zijn beantwoord door Schouten. Prima werk, wat mij betreft. Ook van het AD.
ik heb ook een vraag

Gaan de pensioenen dan jaarlijks omhoog met het behaalde rendement of met de inflatie compensatie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:35:45 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209368344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is nog altijd beter dan domme antwoorden op simpele vragen, niet?
ja
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209368350
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb ook een vraag

Gaan de pensioenen dan jaarlijks omhoog met het behaalde rendement of met de inflatie compensatie

Dat antwoord gaan de sociale partners voor je uitonderhandelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 1 juni 2023 @ 21:38:48 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209368400
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat antwoord gaan de sociale partners voor je uitonderhandelen.
nou ik weet het wel , ik denk dat alleen de inflatie wordt gecompenseerd, overrendement zal wel in de buffer gaan
Die buffer is er ook om negatieve rendementen te compenseren

over de afgelopen 20 jaar moet wel iets worden rechtgetrokken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209368612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ik weet het wel , ik denk dat alleen de inflatie wordt gecompenseerd, overrendement zal wel in de buffer gaan
Die buffer is er ook om negatieve rendementen te compenseren

over de afgelopen 20 jaar moet wel iets worden rechtgetrokken
Die buffer is lager dan in het huidige stelsel, dus er kan in elk geval eerder geïndexeerd worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 2 juni 2023 @ 20:57:19 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209380522
https://www.telegraaf.nl/(...)-een-komma-geen-punt

DE nieuwe pensioen wet is een stap van vele stappen

vrije keuze van pensioenuitvoerder
Variatie in soort belegging naar keuze, risicovol , conservatief, groen
nooit meer verplicht overstappen van pensioenfonds bij andere baan
variatie in afdracht naar zin van de pensioenspaarder in dure jaren iets minder (werknemers afdracht 0,0 bijvoorbeeld)
eerder stoppen met een lager maandbedrag pensioen
vrijwillig meedoen voor ZZP ers

[ Bericht 23% gewijzigd door michaelmoore op 02-06-2023 23:00:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209385550
Aon heeft nieuwe rekenvoorbeelden gemaakt over de nieuwe pensioenwet:
https://www.volkskrant.nl(...)enstelsel~b80e690f3/







Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 3 juni 2023 @ 11:26:17 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209385612
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Aon heeft nieuwe rekenvoorbeelden gemaakt over de nieuwe pensioenwet:
https://www.volkskrant.nl(...)enstelsel~b80e690f3/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het financieel welzijn na pensioendatum hangt vooral af van de AOW , en de woonlasten
het pensioen is maar een relatief kleine aanvulling op de oudedagvoorziening

Mijn AOW is 17.000 bruto over 2022, 18.800 2023
Meeste mensen hebben een 7000 tot 12.000 euro bruto pensioen erbij
Mensen die gescheiden zijn en hun pensioen moesten delen, een tiental jaar in het buitenland gewerkt hebben, geremigreerd, huisman zijn, of ZZP / Flex / werkloos geweest zijn, die krijgen nauwelijlks / geen pensioen of hooguit 4000 Euro bruto.

Heb je er dan nog een salaris bij dan kom je met volledig pensioen gauw op 40.000 euro bruto , als je huis is afgelost dan is dat heel goed te doen, zelfs zonder pensioen
Dan krijg je ook nog toeslagen erbij , schaf je de auto af dan gaat het zeker zeer prima, ook zonder pensioen

Dus al die hectiek over het pensioen begrijp ik niet zo, aangezien de meeste fokkers geen pensioenvermogen opbouwen
Pensioen is eigenlijk niet echt heel belangrijk , zeker voor een ZZP er niet , die een eigen huis heeft en na pensioendatum zijn bedrijf aanhoud of verkoopt

Daarom pleit ik ervoor dat werknemersdeel van de premie variabel wordt in de dure gezinsjaren

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 03-06-2023 19:06:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 juni 2023 @ 15:06:50 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209387383
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Aon heeft nieuwe rekenvoorbeelden gemaakt over de nieuwe pensioenwet:
https://www.volkskrant.nl(...)enstelsel~b80e690f3/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als men de constante AOW eruit haalt dan worden de verschillen veel en veel groter
AOW heeft NIETS met pensioen van doen

men betaald ook pensioen premie over het pensioengevend inkomen minus
de franchise, zijnde het totale AOW bruto jaarbedrag
quote:
Basis AOW Franchise 2023
¤ 16.322,- Enkelvoudig gehuwd, middelloon en beschikbare premie.
quote:
Premie voor 2023
De pensioenpremie van ABP verandert in 2023.
De premie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen is 27,9%. / 100 %
Hiervan betaalt uw werkgever 19,53%. / 70%
Het percentage dat u betaalt is 8,37%. / 30%
De pensioenpremie is veel en veel te hoog, zo komen de ZZP ers nooit ertoe om mee te doen met pensioensparen
Ze zouden wel gek zijn

Ik zou het in ieder geval nooit doen als ik zelfstandig was , de ZZP heeft een enorme goede concurrentie positie ten opzicht van bedrijven met personeel
Het pensioenpremie percentage is 2 keer zo hoog als 30 jaar terug

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2023 08:28:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 4 juni 2023 @ 21:14:33 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209403206
Veel animo voor pensioenclaim richting de staat, inmiddels 50.000 aanmeldingen

Het loopt storm op de website waar mensen zich kunnen aansluiten bij een pensioenclaim tegen de staat. Een stichting wil de overheid aansprakelijk stellen voor het niet aanpassen van de pensioenen aan prijsstijgingen tussen 2008 tot en met 2021.

Inmiddels hebben 50.000 gedupeerden zich aangesloten bij de stichting Pensioenvoldoen.nl, meldt een persbericht. De animo voor deze claim tegen de staat is zo groot dat de website afgelopen vrijdag zelfs enige tijd overbelast raakte. Ieder uur melden zich enkele duizenden nieuwe gedupeerden op de website aan, aldus de initiatiefnemers.

https://www.ad.nl/binnenl(...)meldingen~a738f8dec/

Ik pak de popcorn en ga er rustig voor zitten, dit kan exploderen :D
  zondag 4 juni 2023 @ 22:01:01 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209403714
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2023 21:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Veel animo voor pensioenclaim richting de staat, inmiddels 50.000 aanmeldingen

Het loopt storm op de website waar mensen zich kunnen aansluiten bij een pensioenclaim tegen de staat. Een stichting wil de overheid aansprakelijk stellen voor het niet aanpassen van de pensioenen aan prijsstijgingen tussen 2008 tot en met 2021.

Inmiddels hebben 50.000 gedupeerden zich aangesloten bij de stichting Pensioenvoldoen.nl, meldt een persbericht. De animo voor deze claim tegen de staat is zo groot dat de website afgelopen vrijdag zelfs enige tijd overbelast raakte. Ieder uur melden zich enkele duizenden nieuwe gedupeerden op de website aan, aldus de initiatiefnemers.

https://www.ad.nl/binnenl(...)meldingen~a738f8dec/

Ik pak de popcorn en ga er rustig voor zitten, dit kan exploderen :D
Ja dat is het gevaar , men gaat er erg roekeloos mee om
beter was geweest om iedere nieuwe pensioenspaarder per 1 -1-2024 op te nemen in het nieuwe beschikbare premie stelsel en anderen een vrije keuze te laten

De overheid moet zich niet zo paternalistisch opstellen, het pensioensysteem gaat de overheid geen ene zak aan
De commerciele pensioenuitvoerders hebben geen enkel probleem

Als je de inleg 27,9% over pensioengevend inkomen over 40 jaar opteld en wat er uiteindelijk wordt uitgekeerd tot de gem sterfdatum kom je toch al zwaar tekort

De 27,9% pensioenpremie over (pensg ink. minus franchise) is veel te hoog, zo krijg je het aantal ZZP ers nooit omlaag . de zelfst aftrek is allang niet meer de grote trekker
quote:
wordt hier een spel gespeelt , net als met de 3.000.000 woningen van de woningbouwverenigingen


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2023 23:44:14 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 4 juni 2023 @ 22:21:50 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209403996
De enige die gaat exploderen is Henk Krol, nadat de claim is afgewezen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 juni 2023 @ 09:54:03 #269
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209406728
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
De enige die gaat exploderen is Henk Krol, nadat de claim is afgewezen.
Was dat niet die kerel die het pensioen van zijn eigen medewerkers verkwanseld had?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209406789
Wat ik van juristen heb begrepen is deze zaak vrij kansloos. Weer een groep ouderen die alleen maar meer, meer, meer willen hebben, dat was ook al de basis onder 50+.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 juni 2023 @ 12:37:38 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_209408061
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
De enige die gaat exploderen is Henk Krol, nadat de claim is afgewezen.
:{w Vergeet het CDA niet die gaan knallen :')
POL / CDA van... We gaan knallen naar diepe crisis in 6 weken
  maandag 5 juni 2023 @ 22:41:53 #272
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209415774
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 10:01 schreef Hanca het volgende:
Wat ik van juristen heb begrepen is deze zaak vrij kansloos. Weer een groep ouderen die alleen maar meer, meer, meer willen hebben, dat was ook al de basis onder 50+.
nou dat zou ik niet zo zeggen
de rekenrente op nul stellen zodat de pensioenfondsen niet hoefden te indexeren is erg raar

Zeker omdat er gemiddeld 7% rendement is gemaakt op het ingelegd vermogen, het lijkt meer op terug willen pakken op deelnemers aan het zeer dure eindloonstelsel, maar we gaan het zien

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2023 04:33:01 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 juni 2023 @ 11:45:15 #273
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209474479
quote:
Is de nieuwe pensioenwet een goede zaak?
Jippie 11-06-2023 04:00 print
De nieuwe 'Wet toekomst pensioenen' gooit het pensioenstelsel per 1 juli op de schop.
Een beter aanvullend pensioen en een duidelijkere en persoonlijke pensioenopbouw zouden hierin geregeld zijn. Vind jij de nieuwe pensioenwet een goede zaak?

In de ;Wet toekomst pensioenen; zijn de afspraken vastgelegd die werkgevers, werknemers en het kabinet in 2019 met elkaar hebben gemaakt in het Pensioenakkoord.

De wet kent drie doelen: een aanvullend pensioen dat sneller stijgt, een persoonlijkere en duidelijkere pensioenopbouw, en een pensioenstelsel dat beter aansluit bij dat mensen niet meer 40 jaar bij één baas werken.

De afgelopen jaren gingen de meeste pensioenen niet of nauwelijks omhoog. In het nieuwe pensioenstelsel kunnen pensioenuitvoerders de opbrengst van hun beleggingen sneller gebruiken om de pensioenen te verhogen. Omgekeerd werkt het ook: als het flink tegenzit, kunnen de pensioenen ook omlaag. De nieuwe pensioenwet regelt wel dat er buffers zijn om dat zo veel mogelijk op te vangen.

De nieuwe pensioenwet zorgt er ook voor dat het duidelijker en persoonlijker wordt hoeveel pensioen er is opgebouwd.
Het pensioen van een deelnemer is voortaan alle premie die namens die deelnemer is betaald, plus het rendement dat dit geld heeft opgeleverd.

Wat ook verandert, is dat de premie die werknemers betalen op elke leeftijd ten gunste komt van hun eigen pensioen. In het vorige systeem werd het meeste pensioen opgebouwd aan het einde van de loopbaan en was er een impliciete subsidie van jong naar oud.
Een andere baan of werkloosheid had aan het eind van de loopbaan daardoor extra grote gevolgen. De nieuwe wet sluit op deze manier beter aan bij dat mensen tegenwoordig niet meer veertig jaar voor één baas werken
.
https://radar.avrotros.nl(...)voerder-liever-zelf/
De nieuwe pensioenwet is een noodzakelijke EERSTE stap, omdat de belofte om vanaf 2006 een 70% van het middelloon uit keren, niet na te komen is, omdat geen mens weet wat dat middelloon bedrag is.
Sinds 2006 gaan we dus al uit van de gestorte inleg,ofwel, de beschikbare premie.
De belofte tot 2006 van 70% van het eindloonstelsel was te duur en zorgde voor veel fraude van last minute bevorderingen

https://www.belastingdien(...)eveel_moet_u_betalen
De basis van ons pensioenstelsel is de AOW, (eerste Pijler) 17,9 % max premie 10.271
Daarna is deelname aan een extra pensioen (tweede Pijler) voor ZZP er en sommige bedrijven vrijwillig , voor de werknemer die in een CAO valt is deelname aan een extra pensioen vaak verplicht.
Premie is 27,9 % over het pensioengevend inkomen minus de AOW franchise
gesplitst in 70% ten laste van de werkgever en 30% ten laste van de werknemer = resp. 19,53% en 8,37%
Deze pensioenpremie is absurd hoog en zorgt ervoor dat iedereen ZZPer wil worden en veel zwart doet, om zo de uitgespaarde premie in de eigen woning te kunnen sparen of in een mooi leven investeren
.
De VOLGENDE stap in de herziening pensioenen, is vrije keuze van pensioenuitvoerder en de DAN VOLGENDE stap is, KEUZE, meedoen in een pensioenregeling, ja of nee, ook voor de werknemer
Zodat het werknemerschap netto weer aantrekkelijk gaat worden en er vrijwillig pensioensparen voor de werknemer en voor de ZZP is.
Werken moet lonen , en dan kan het niet zo zijn dat mannen in nette pakken 25% van jouw loon in hun eigen pot steken om de toffe peer uit te hangen en dat de overheid jou en je werkgever verplicht om aan hen af te dragen

Mijn broer heeft geen pensioen, slechts 100% alleenstaande AOW en die heeft een prima leven, dankzij de wet Hillen en de zorgtoeslag.

Pensioen bestaat uit
De AOW-uitkering,, voor alleenstaanden per maand netto ¤ 1.353,11.
Daarbovenop gemiddeld een 1000 euro aan netto pensioen
Is je huis volledig afgelost dan red je het met alleen AOW ook wel , woon je in een dure huurwoning, dan kun je beter gaan emigreren, na pensioendatum

iedereen die in Nederland woont heeft recht op AOW , 2% opbouw per jaar van leeftijd 15 jaar tot pens datum , max 100%

Persoonlijk vind ik Cap Gemini een mooi pensioenplan hebben, de stortingen zijn volledig voor rekening van de werkgever , en meedoen is niet verplicht , je mag het ook zelf investeren.
https://www.capgeminipens(...)n-member-booklet.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2023 19:17:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:03:20 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209540748
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat iedereen onder de 45 ongeveer dan tot nu toe 0 euro heeft gespaard. Nogal unfair.
iedereen heeft gespaard wat er is ingelegd
mits je een werkgever heb die netjes afgedragen heeft

Als je pensioen hebt opgebouwd, vraag dan eens op wat je saldo is bij waardeoverdracht , bereken dan wat er voor jou totaal is afgedragen , dat is leuk .
Dan zie je het opgebouwde rendement

https://mijnwaardeoverdracht.nl/

https://www.bnnvara.nl/ka(...)pensioen-hoe-zit-dat

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-06-2023 09:43:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 juni 2023 @ 09:04:59 #275
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209540756
https://www.telegraaf.nl/(...)om-krijg-ik-geen-aow

quote:
Ombudsman: Waarom krijg ik geen AOW?
2 uur geledenin WAT U ZEGT

Isabella* heeft vanaf november 2022 recht op AOW.
Vier maanden voor die tijd ontvangt ze daarover een brief van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
Daarin staat hoe ze AOW moet aanvragen. Isabella gaat direct aan de slag en vraagt op tijd haar AOW aan.
Een paar weken later vraagt de SVB om een aantal extra documenten op te sturen.
Isabella heeft namelijk een tijd in Spanje gewoond en daarover heeft de SVB meer informatie nodig. Ook dat stuurt ze snel op.
De overheid kan alleen zaken regelen die via de computer gaan
nadenken dat doen ambtenaren niet meer, ook enig initiatief is afwezig, want iedereen "werkt" thuis

en bij de gemeentelijke basis administratie tijdvakken opvragen , ja dan moet je aan het werk he
Bellen en berekenen en derg
vroeger kon iedere ambtenaar rekenen en had een opleiding Mulo of HBS , voor ik met pensioen ging kwamen ze naar mij toe om iets te rekenen want niemand kan nog rekenen

Niemand kan nog simpel nadenken , iedereen klets maar wat popie jopie praat

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 18-06-2023 23:04:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 09:28:13 #276
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209639984
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:51 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Leg eens uit, je krijgt toch wat jezelf gespaard hebt?
klopt

je krijgt wat jezelf hebt ingelegd , niets meer en niets minder

Iemand die 7 jaar ingelegd heeft en toen geemigreerd is
of slechts 6 jaar van 61 jaar tot 67 jaar
die zullen een klein pensioentje ontvangen

iemand die 40 jaar op de stadsbus heeft gezeten tot 2016 die krijgt 70 % van het eindloon tot 2006 en 70% van het middelloon van 2006 tot 2020
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209641205
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt

je krijgt wat jezelf hebt ingelegd , niets meer en niets minder

Iemand die 7 jaar ingelegd heeft en toen geemigreerd is
of slechts 6 jaar van 61 jaar tot 67 jaar
die zullen een klein pensioentje ontvangen

iemand die 40 jaar op de stadsbus heeft gezeten tot 2016 die krijgt 70 % van het eindloon tot 2006 en 70% van het middelloon van 2006 tot 2020
Nogmaals: dat gaat alleen op als er geld in kas is. Dat is er nu nog wel bij de pensioenfondsen, als er geen nieuwe pensioenwet was aangenomen was dat er na de babyboomgeneratie niet meer en spaarden de mensen van onder de 40 dus voor niks (ze hadden dan wel een aanspraak op een pensioen, maar van een kale kip kun je geen veren plukken, dus zouden niks krijgen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 12:02:24 #278
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209641437
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat gaat alleen op als er geld in kas is. Dat is er nu nog wel bij de pensioenfondsen, als er geen nieuwe pensioenwet was aangenomen was dat er na de babyboomgeneratie niet meer en spaarden de mensen van onder de 40 dus voor niks (ze hadden dan wel een aanspraak op een pensioen, maar van een kale kip kun je geen veren plukken, dus zouden niks krijgen).
nee kletskoek, je hebt een pensioenvermogen opgebouwd

Bij scheiding heeft de ex recht op de helft van jouw pensioenverrmogen en jij op de helft van haar pensioenvermogen

Ga je elders werken en val je onder een andere CAO dan heb je recht op overdracht van je opgebouwde pensioenvermogen
https://mijnwaardeoverdracht.nl/

Ga je elders werken en is je pensioenvermogen lager dan 584 euro dan kun je het uit laten betalen
https://www.rijksoverheid(...)en-kleine-pensioenen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 12:10:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209641614
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee kletskoek, je hebt een pensioenvermogen opgebouwd
Ja, maar dan wel bij een lege bank. Dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geld dat een 35 jarige nu in legt wordt (deels) onmiddelijk uitgegeven om een gepensioneerde mee te betalen. Dus dat geld is gewoon weg. En dan moet je hopen dat tegen de tijd dat jij met pensioen gaat, anderen genoeg inleggen om jouw pensioen te betalen. Zo werkt het huidige systeem. Wat jij steeds zegt, dat je persoonlijke potjes hebt, is het nieuwe stelsel, waar jij blijkbaar voorstander van bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 12:20:35 #280
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209641653
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dan wel bij een lege bank. Dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geld dat een 35 jarige nu in legt wordt (deels) onmiddelijk uitgegeven om een gepensioneerde mee te betalen. Dus dat geld is gewoon weg. En dan moet je hopen dat tegen de tijd dat jij met pensioen gaat, anderen genoeg inleggen om jouw pensioen te betalen. Zo werkt het huidige systeem. Wat jij steeds zegt, dat je persoonlijke potjes hebt, is het nieuwe stelsel, waar jij blijkbaar voorstander van bent.
apekool

pensioenen is 20 jaar mijn werk geweest,
adviseur
ik heb zelf overdracht van pensioen vermogen gedaan mijn ex ook
mijn pensioen bestaat uit 4 componenten
regulier pensioenvermogen , extra pensioenvermogen , alleenstaanden pensioenvermogen en voorwaardelijk pensioenvermogen , maar daar snap jij toch niks van

jij klets maar wat uit je nek

Mijn ex krijg als ik kom te overlijden een 300 euro nabestaandenpensioen

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 12:25:52 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209641704
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
apekool

pensioen eis 20 jaar mijn werk geweest, ik heb zelf overdracht van pensioen vermogen gedaan mijn ex ook
mijn pensioen bestaat uit 4 componenten
regulier pensioenvermogen , extra pensioenvermogen , alleenstaanden pensioenvermogen en voorwaardelijk pensioenvermogen , maar daar snap jij toch niks van

jij klets maar wat uit je nek
Je bent onverbeterlijk, weigert wat te leren. Blijft maar onzin spuien op dit forum. Je hebt geen enkel idee hoe de huidige pensioenfondsen werken.

Maar goed, het maakt niet veel meer uit, het nieuwe stelsel waar jij fan van bent wordt gelukkig ingevoerd. We gaan gelukkig naar een stelsel waarbij jouw inleg van jou is en dus niet wordt gebruikt om de huidige gepensioneerden hun pensioen uit te keren.


En trouwens: als accountant weet ik alles van pensioenen. En wel ook van het meest recente, want ik hou mijn vakliteratuur bij. Niet van 40 jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 12:35:20 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209641784
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je bent onverbeterlijk, weigert wat te leren. Blijft maar onzin spuien op dit forum. Je hebt geen enkel idee hoe de huidige pensioenfondsen werken.

Maar goed, het maakt niet veel meer uit, het nieuwe stelsel waar jij fan van bent wordt gelukkig ingevoerd. We gaan gelukkig naar een stelsel waarbij jouw inleg van jou is en dus niet wordt gebruikt om de huidige gepensioneerden hun pensioen uit te keren.

En trouwens: als accountant weet ik alles van pensioenen. En wel ook van het meest recente, want ik hou mijn vakliteratuur bij. Niet van 40 jaar geleden.
Nou ja, als jij accounant was dan klets je niet zulke onzin

het nieuwe pensioenstelsel ben ik in deze vorm geen fan van , het had niet vie de wetgever moeten gaan, nu is er een buffer gekomen, volgestort door de deelnemers, die geen eigendom is van de deelnemers

maar het is noodzaak en slechts een heel klein stapje van de pensioenhervorming.
de volgende stap is vrije keus van pensioenuitvoerder en geen pensioenspaarverplichting via de algemeenverbindend verklaarde CAO meer

De pensioenpremie van 27,9% over het PGI is veel te hoog

bij modaal pensioengevend inkomen van 50.000 euro is de premie 27,9% over 50.000 minus 16000 AOW franchise is 9000 euro premie per jaar, WG en WN deel samen

bij een werkzaam leven van 40 jaar is dat 350.000 euro inleg met gem rendement Rente op Rente van 7% zit je zo op 500.000 euro pensioenvermogen

Als je dan bij Cap Gemeni werkt of zelfstandig ZZP er bent dan is het van JOU , jou bezit , jouw eigendom

Met een gem pensioen uitkering van 15.000 euro moet je 35 jaar leven na je pensioendatum om het terug te krijgen

De pensioenpremie moet asap omlaag naar de AOW premie van 17,9 %

quote:
In 2023 zijn de premies volksverzekeringen: 17,90% AOW, 0,10% Anw (Algemene nabestaandenwet) en 9,65% Wlz (Wet langdurige zorg). Dit wordt berekend over maximaal ¤ 37.149 van het inkomen in box 1. Het maximum te betalen bedrag aan premies volksverzekeringen is in 2023 ¤ 10.271.
quote:
De pensioenpremie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen bij het ABP stijgt per 1 januari 2023 van 25,9% naar 27,9%. Voor werkgevers daalt de pensioenpremie door het vervallen van de VPL-premie van 3%. Deze premie komt momenteel volledig voor rekening van de werkgever.


[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 13:40:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 13:01:09 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209642076
Je kunt het beste als ZZP er gaan werken

Dan zoek je het lekker zelf uit , koop je er een leuk huisje in spanje van om te verhuren ofzo

De Nederlandse ZZP er denkt , krijg het maar met je pensioen betalen, ik heb toch een afgelost huis straks , belastbaar inkomen krijg ik zelf ook wel omlaag :W *O* *O* Je zit in de bouw of je zit niet in de bouw. :s)
Zwart mevrouw , zonder BTW ?? moet ik ff bellen , ok maar dan komt er 5% zwart werk opslag bij *O* anders heb ik straks niks wit gedaan en dat kan niet :s)

quote:
Wat kost pensioen per maand ZZP?

Hoe bereken ik mijn pensioen als zzp'er? - ikwordzzper.nl
Pensioen als aanvulling op je AOW

Maar eerst moet je je afvragen hoeveel pensioen je als aanvulling op je AOW nodig hebt.
Als je als zzp'er je hele leven in Nederland hebt gewoond en gewerkt, heb je recht op volledige AOW.
Per 1 januari 2023 bedraagt de AOW ¤ 1.430,80 bruto per maand voor een alleenstaande.


[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 13:27:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 13:56:38 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209642525
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dan wel bij een lege bank. Dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geld dat een 35 jarige nu in legt wordt (deels) onmiddelijk uitgegeven om een gepensioneerde mee te betalen. Dus dat geld is gewoon weg.
Als je het over de AOW hebt, dan heb je gelijk, de 17,9 % afdracht AOW over je belastbaar inkomen die gaat rechtstreeks de grote pot in
die is niet van jouw , kun je ook niet aanwijzen , is ook geen bedrag van , is niet overdraagbaar, is gewoon in de grote belastingpot verdwenen
Is in het verleden wel eens een poging gedaan om een pot te maken ,maar dat is helaas mislukt

Wat er uitgekeerd wordt hangt er mede van af of je in nederland blijft wonen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209642547
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als je het over de AOW hebt, dan heb je gelijk, de 17,9 % afdracht AOW over je belastbaar inkomen die gaat rechtstreeks de grote pot in
die is niet van jouw , kun je ook niet aanwijzen , is ook geen bedrag van , is niet overdraagbaar, is gewoon in de grote belastingpot verdwenen
Is in het verleden wel eens een poging gedaan om een pot te maken ,maar dat is helaas mislukt

Wat er uitgekeerd wordt hangt er mede van af of je in nederland blijft wonen
Dit gaat ook op voor de huidige pensioenwet, die nu dus gaat veranderen. Pensioenfondsen gebruiken de inleg van de huidige werkenden om de huidige gepensioneerden te betalen. Dat is gewoon een onmiskenbaar feit, geen enkel pensioenfonds zal dat ook ontkennen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 14:24:12 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209642755
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit gaat ook op voor de huidige pensioenwet, die nu dus gaat veranderen.
Pensioenfondsen gebruiken de inleg van de huidige werkenden om de huidige gepensioneerden te betalen.
Dat is gewoon een onmiskenbaar feit, geen enkel pensioenfonds zal dat ook ontkennen.
O dat zou niet zo best zijn, dat is diefstal
Dat mag niet

dan had die berekening van Het ABP voor mij ook totaal geen enkele zin als je het jouw geld was .

Dan had ik ook geen extra pensioensparen hoeven te doen
Had je dat niet eerder kunnen zeggen

jeempie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209642767
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
O dat zou niet zo best zijn, dat is diefstal
Dat mag niet
Het mag juist wel, het is zelfs de basis onder het oude stelsel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 14:26:23 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209642775
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het mag juist wel, het is zelfs de basis onder het oude stelsel.
ik leer steeds weer bij hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 14:30:43 #289
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209642805
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik leer steeds weer bij hier
Was het maar zo'n feest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 25 juni 2023 @ 15:06:50 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209643074
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Was het maar zo'n feest.
Ik adviseer iedereen om technisch ZZP er te worden , das beter dan dokter of leraar
geen last van schrapende pensioenfondsen en belastingambtenaren

Het gaat met de pensioenfondsen net als met de woningbouwverenigingen
Rien ne va Plus , .het geld ( de Buffer) is niet meer van U ..

Het nieuwe pensioenstelsel is net een koopsompolis, vande inleg gaat eerst 30% in de buffer en de rest gaan we voor uw risico beleggen beste klant

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 15:38:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 15:40:07 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209643308
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je snapt het echt niet he.

Je krijgt geen saldo, je krijgt een belofte. Leuk als die belofte ook wat waard is, maar voor de mensen onder de 45 is die belofte niks waard: de pot is leeg na de babyboomgeneratie. Die hebben namelijk gespaard tot 75 en worden 88.
dus ik heb twee keer een belofte overgedragen en een keer een belofte laten uitbetalen

Nu ben ik bezig met de hele grote belofte waarvan ik al 100.000 euro heb geconsumeerd

jouw geld dus

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 16:04:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209643388
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus ik heb twee keer een belofte overgedragen en een keer een belofte laten uitbetalen

ik stik van de beloftes dan nu
Klopt. En de leeftijdsgroep waar jij onder valt, zelfs alle 55plussers, kunnen er van uit gaan dat deze belofte grotendeels wordt nagekomen (al valt dat met het gebrek aan indexeren ook tegen). Maar alle jongeren (onder de 40) kunnen nu wel een belofte lezen op de site en zelfs overdragen, maar de kans dat daar onder het oude stelsel ook geld voor is om die belofte te voldoen is gewoon nihil. En dat is het probleem.

Daarom gaan we nu ook over naar een stelsel waar er minder wordt beloofd, maar er wel daadwerkelijk een pot geld per spaarder beschikbaar is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 16:10:50 #293
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209643574
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. En de leeftijdsgroep waar jij onder valt, zelfs alle 55plussers, kunnen er van uit gaan dat deze belofte grotendeels wordt nagekomen (al valt dat met het gebrek aan indexeren ook tegen). Maar alle jongeren (onder de 40) kunnen nu wel een belofte lezen op de site en zelfs overdragen, maar de kans dat daar onder het oude stelsel ook geld voor is om die belofte te voldoen is gewoon nihil. En dat is het probleem.

Daarom gaan we nu ook over naar een stelsel waar er minder wordt beloofd, maar er wel daadwerkelijk een pot geld per spaarder beschikbaar is.
je kunt ook naar de site van je pensioenfonds gaan dan kan je zelf het maandelijks bedrag ZIEN wat je krijgt als je pensioen recht hebt , gebaseerd op je inleg
met AOW en zonder AOW
dan heb je een beetje zekerheid, die belofte das maar niks

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 16:38:19 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209644831
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je kunt ook naar de site van je pensioenfonds gaan dan kan je zelf het maandelijks bedrag ZIEN wat je krijgt als je pensioen recht hebt , gebaseerd op je inleg
met AOW en zonder AOW
dan heb je een beetje zekerheid, die belofte das maar niks
En je ziet dus een belofte.

Eigenlijk net als je spaarrekening een belofte is: als jij achteraan staat bij een bankrun kan de bank je helemaal niks meer geven. En de generaties na de babyboom moet je zien als de groep die na de bankrun (de babyboomgroep) komt: helaas, de kluis is leeg, we kunnen u niks meer geven ondanks dat u op papier wel recht hebt op vanalles.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 18:06:38 #295
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209644864
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
En je ziet dus een belofte.

Eigenlijk net als je spaarrekening een belofte is: als jij achteraan staat bij een bankrun kan de bank je helemaal niks meer geven. En de generaties na de babyboom moet je zien als de groep die na de bankrun (de babyboomgroep) komt: helaas, de kluis is leeg, we kunnen u niks meer geven ondanks dat u op papier wel recht hebt op vanalles.
nee dat is niet een belofte, dat is exact het bedrag dat maandelijks wordt uitgekeerd
https://www.abp.nl/plan-uw-pensioen/uw-opgebouwde-bedrag

als je in het huidge tempo blijft verdienen dwz met een gellijk blijvend pensioengevend inkomen , j eniet ergens anders gaat werken , je niet voortijdig van je stoel af dondert en je niet verder gaat als ZZP er

jij hebt ook erg weinig vertrouwen in je pensioenuitvoerder hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 18:08:21 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209644888
x

[ Bericht 99% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 18:08:40 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209644932
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is niet een belofte dat is exact het bedrag dat maandelijks wordt uitgekeerd
https://www.abp.nl/plan-uw-pensioen/uw-opgebouwde-bedrag

als je in het huidge tempo blijft verdienen dwz met een gellijk blijvend pensioengevend inkomen
en je niet voortijdig van je stoel af dondert

jij hebt ook erg weinig vertrouwen in je pensioenuitvoerder hoor
Nee, dat is voor jou exact het bedrag dat je krijgt, omdat jij voor de babyboomgeneratie uit loopt.


En dat is dus het probleem dat deze wet moest oplossen. Elke expert en ook elk pensioenfonds gaf aan dat die belofte dus voor de groep 45 jaar en jonger dus niet het bedrag was dat ze zouden gaan krijgen, omdat het geld daar voor op was.

Jij lijkt niet te willen beseffen dat we straks heel veel gepensioneerden hebben die allemaal ouder worden dan ingeschat.

Wat denk jij, dat pensioenfondsen een geldpers hebben? Of wil je pensioen stop zetten bij 75?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 18:14:06 #298
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209644973
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is voor jou exact het bedrag dat je krijgt, omdat jij voor de babyboomgeneratie uit loopt.

En dat is dus het probleem dat deze wet moest oplossen. Elke expert en ook elk pensioenfonds gaf aan dat die belofte dus voor de groep 45 jaar en jonger dus niet het bedrag was dat ze zouden gaan krijgen, omdat het geld daar voor op was.

Jij lijkt niet te willen beseffen dat we straks heel veel gepensioneerden hebben die allemaal ouder worden dan ingeschat.

Wat denk jij, dat pensioenfondsen een geldpers hebben? Of wil je pensioen stop zetten bij 75?
nou log nou maar in en kijk waar je recht op hebt

vraag anders per email een bevestiging van de uitkomst en stop dat in je brandkast
Niet zo wantrouwend zijn jij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209645044
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou log nou maar in en kijk waar je recht op hebt

vraag anders per email een bevestiging van de uitkomst en stop dat in je brandkast
Niet zo wantrouwend zijn jij
Dit is niet wantrouwend, dit is de waarheid onder het OUDE stelsel.

Jij lijkt niet te willen begrijpen dat je achteraan bij een bankrun geen cent meer krijgt, al heb je een miljoen op je bankrekening. En zo ook hier: je kunt nog zo veel rechten hebben, als de generaties voor je ouder worden dan de leeftijd waarvoor ze hebben gespaard (dat is 75 jaar, en dat worden ze dus), dan is de pot dus gewoon leeg en uit een lege spaarpot kun je geen uitkering krijgen. Al zet je een miljoen mooie beloftes op een website of op papier. Op=op. Zo werkt het in een winkel, zo werkt het ook bij een pensioenfonds.

Daarom dus dat nieuwe stelsel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 18:23:39 #300
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645095
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is niet wantrouwend, dit is de waarheid onder het OUDE stelsel.

Jij lijkt niet te willen begrijpen dat je achteraan bij een bankrun geen cent meer krijgt, al heb je een miljoen op je bankrekening. En zo ook hier: je kunt nog zo veel rechten hebben, als de generaties voor je ouder worden dan de leeftijd waarvoor ze hebben gespaard (dat is 75 jaar, en dat worden ze dus), dan is de pot dus gewoon leeg en uit een lege spaarpot kun je geen uitkering krijgen. Al zet je een miljoen mooie beloftes op een website of op papier. Op=op. Zo werkt het in een winkel, zo werkt het ook bij een pensioenfonds.

Daarom dus dat nieuwe stelsel.
als je zo denkt dan kun je ook de banken niet meer vertrouwen, sorry te laat gepind , op is op

vraag anders een schriftelijke bevestiging

je lult maar een eind weg met je fantasie en kijkt nooit op de site waar je spaarpot staat , toen ik nog werkte keek ik er haast iedere dag op

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 18:31:33 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')