min eerste ex geeft bij de scheiding in 1992 afgezien van aanspraak op de helft van mijn opgebouwdequote:Op donderdag 1 juni 2023 20:11 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is ook niet helemaal waar. Bij een huwlijk krijgt de partner gewoon een deel tot haar of zijn deel tot de dood. Tenzij je een hork bent en niet kiest voor een partnerpensioen en daar vanaf ziet.
Deze pensioenspaar verplichting kan er niet komen voor ZZP ers , omdat het voor niemand wettelijk verplicht isquote:Op donderdag 1 juni 2023 20:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de nieuwe wet dus wel.
Edit: dit is er later weer uit gehaald, zie ik. Maar wel met de opmerking dat als te weinig ZZPers gebruik gaan maken van de nieuwe mogelijkheden, deze verplichting er alsnog komt.
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragenquote:Op donderdag 1 juni 2023 20:32 schreef Hanca het volgende:
Een prima vraag en antwoord bij het AD met Schouten:
https://www.ad.nl/politie(...)nde-vragen~a0136a7c/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 01-06-2023 23:54:29 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Dat is nog altijd beter dan domme antwoorden op simpele vragen, niet?quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragen
Dit zijn de vragen die onder elk artikel stonden, die nu dus netjes en snel zijn beantwoord door Schouten. Prima werk, wat mij betreft. Ook van het AD.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie niets bijzonders dan simpele antwoorden op domme vragen
ik heb ook een vraagquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit zijn de vragen die onder elk artikel stonden, die nu dus netjes en snel zijn beantwoord door Schouten. Prima werk, wat mij betreft. Ook van het AD.
jaquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nog altijd beter dan domme antwoorden op simpele vragen, niet?
Dat antwoord gaan de sociale partners voor je uitonderhandelen.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb ook een vraag
Gaan de pensioenen dan jaarlijks omhoog met het behaalde rendement of met de inflatie compensatie
nou ik weet het wel , ik denk dat alleen de inflatie wordt gecompenseerd, overrendement zal wel in de buffer gaanquote:Op donderdag 1 juni 2023 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat antwoord gaan de sociale partners voor je uitonderhandelen.
Die buffer is lager dan in het huidige stelsel, dus er kan in elk geval eerder geïndexeerd worden.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ik weet het wel , ik denk dat alleen de inflatie wordt gecompenseerd, overrendement zal wel in de buffer gaan
Die buffer is er ook om negatieve rendementen te compenseren
over de afgelopen 20 jaar moet wel iets worden rechtgetrokken
Het financieel welzijn na pensioendatum hangt vooral af van de AOW , en de woonlastenquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Aon heeft nieuwe rekenvoorbeelden gemaakt over de nieuwe pensioenwet:
https://www.volkskrant.nl(...)enstelsel~b80e690f3/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als men de constante AOW eruit haalt dan worden de verschillen veel en veel groterquote:Op zaterdag 3 juni 2023 11:16 schreef Hanca het volgende:
Aon heeft nieuwe rekenvoorbeelden gemaakt over de nieuwe pensioenwet:
https://www.volkskrant.nl(...)enstelsel~b80e690f3/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Basis AOW Franchise 2023
¤ 16.322,- Enkelvoudig gehuwd, middelloon en beschikbare premie.
De pensioenpremie is veel en veel te hoog, zo komen de ZZP ers nooit ertoe om mee te doen met pensioensparenquote:Premie voor 2023
De pensioenpremie van ABP verandert in 2023.
De premie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen is 27,9%. / 100 %
Hiervan betaalt uw werkgever 19,53%. / 70%
Het percentage dat u betaalt is 8,37%. / 30%
Ja dat is het gevaar , men gaat er erg roekeloos mee omquote:Op zondag 4 juni 2023 21:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Veel animo voor pensioenclaim richting de staat, inmiddels 50.000 aanmeldingen
Het loopt storm op de website waar mensen zich kunnen aansluiten bij een pensioenclaim tegen de staat. Een stichting wil de overheid aansprakelijk stellen voor het niet aanpassen van de pensioenen aan prijsstijgingen tussen 2008 tot en met 2021.
Inmiddels hebben 50.000 gedupeerden zich aangesloten bij de stichting Pensioenvoldoen.nl, meldt een persbericht. De animo voor deze claim tegen de staat is zo groot dat de website afgelopen vrijdag zelfs enige tijd overbelast raakte. Ieder uur melden zich enkele duizenden nieuwe gedupeerden op de website aan, aldus de initiatiefnemers.
https://www.ad.nl/binnenl(...)meldingen~a738f8dec/
Ik pak de popcorn en ga er rustig voor zitten, dit kan exploderen
quote:wordt hier een spel gespeelt , net als met de 3.000.000 woningen van de woningbouwverenigingen
Was dat niet die kerel die het pensioen van zijn eigen medewerkers verkwanseld had?quote:Op zondag 4 juni 2023 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
De enige die gaat exploderen is Henk Krol, nadat de claim is afgewezen.
quote:Op zondag 4 juni 2023 22:21 schreef Janneke141 het volgende:
De enige die gaat exploderen is Henk Krol, nadat de claim is afgewezen.
nou dat zou ik niet zo zeggenquote:Op maandag 5 juni 2023 10:01 schreef Hanca het volgende:
Wat ik van juristen heb begrepen is deze zaak vrij kansloos. Weer een groep ouderen die alleen maar meer, meer, meer willen hebben, dat was ook al de basis onder 50+.
.quote:Is de nieuwe pensioenwet een goede zaak?
Jippie 11-06-2023 04:00 print
De nieuwe 'Wet toekomst pensioenen' gooit het pensioenstelsel per 1 juli op de schop.
Een beter aanvullend pensioen en een duidelijkere en persoonlijke pensioenopbouw zouden hierin geregeld zijn. Vind jij de nieuwe pensioenwet een goede zaak?
In de ;Wet toekomst pensioenen; zijn de afspraken vastgelegd die werkgevers, werknemers en het kabinet in 2019 met elkaar hebben gemaakt in het Pensioenakkoord.
De wet kent drie doelen: een aanvullend pensioen dat sneller stijgt, een persoonlijkere en duidelijkere pensioenopbouw, en een pensioenstelsel dat beter aansluit bij dat mensen niet meer 40 jaar bij één baas werken.
De afgelopen jaren gingen de meeste pensioenen niet of nauwelijks omhoog. In het nieuwe pensioenstelsel kunnen pensioenuitvoerders de opbrengst van hun beleggingen sneller gebruiken om de pensioenen te verhogen. Omgekeerd werkt het ook: als het flink tegenzit, kunnen de pensioenen ook omlaag. De nieuwe pensioenwet regelt wel dat er buffers zijn om dat zo veel mogelijk op te vangen.
De nieuwe pensioenwet zorgt er ook voor dat het duidelijker en persoonlijker wordt hoeveel pensioen er is opgebouwd.
Het pensioen van een deelnemer is voortaan alle premie die namens die deelnemer is betaald, plus het rendement dat dit geld heeft opgeleverd.
Wat ook verandert, is dat de premie die werknemers betalen op elke leeftijd ten gunste komt van hun eigen pensioen. In het vorige systeem werd het meeste pensioen opgebouwd aan het einde van de loopbaan en was er een impliciete subsidie van jong naar oud.
Een andere baan of werkloosheid had aan het eind van de loopbaan daardoor extra grote gevolgen. De nieuwe wet sluit op deze manier beter aan bij dat mensen tegenwoordig niet meer veertig jaar voor één baas werken
iedereen heeft gespaard wat er is ingelegdquote:Op maandag 29 mei 2023 21:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat iedereen onder de 45 ongeveer dan tot nu toe 0 euro heeft gespaard. Nogal unfair.
De overheid kan alleen zaken regelen die via de computer gaanquote:Ombudsman: Waarom krijg ik geen AOW?
2 uur geledenin WAT U ZEGT
Isabella* heeft vanaf november 2022 recht op AOW.
Vier maanden voor die tijd ontvangt ze daarover een brief van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
Daarin staat hoe ze AOW moet aanvragen. Isabella gaat direct aan de slag en vraagt op tijd haar AOW aan.
Een paar weken later vraagt de SVB om een aantal extra documenten op te sturen.
Isabella heeft namelijk een tijd in Spanje gewoond en daarover heeft de SVB meer informatie nodig. Ook dat stuurt ze snel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |