abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 juni 2023 @ 18:46:36 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645284
Moet koste wat kost er nog ff doorgedrukt worden in de 1e kamer voordat 30 mei de nieuwe bezetting aantreedt :') :r

Pensioenwet maandag in Eerste Kamer behandeld

CDA-denktank luidt noodklok: ’Nieuwe pensioenstelsel wordt een ramp’

Het wetenschappelijk bureau van het CDA luidt de noodklok over de Pensioenwet. De overstap naar een nieuw pensioenstelsel is volgens deze denktank veel te riskant en stort alle pensioenspaarders in grote onzekerheid over hun opgebouwde pensioen.

Minister Carola Schouten verdedigt maandag en dinsdag de nieuwe pensioenwet. Maar, stelt het Wetenschappelijk Instituut van het CDA, die ís niet te verdedigen.

https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

Weer lekker bezig in dit landje :')
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 18:47:34 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645294
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is geen fantasie. Je durft blijkbaar echt niet na te denken en niet te luisteren naar de pensioenfondsen zelf. Want wat jij hier voor stelt is ieders pensioen stoppen op de 75e verjaardag.
Want tot die leeftijd is er gespaard, al het latere komt dus van de inleg van anderen.

Maar ik begrijp dat jij vrijwillig je pensioen stop zet op je 75e verjaardag.
mijn pensioen stopt als ik de pijp uit ga, ik stel niks voor, ik krijg pensioen tot onze lieve heer mij komt halen

sommigen halen de pensioendatum niet zoals mijn zwager en een vriend van me, die was leraar , heeft slechts 5 maand pensioen gehad


ik ben van plan om 96 te worden
als je vragen hebt of garanties wil dan moet je het pensioenfonds om opheldering vragen

https://www.abp.nl/plan-uw-pensioen/uw-opgebouwde-bedrag
Bel ze anders op morgen

Je AOW loopt ook door tot de sterfdatum

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 25-06-2023 19:02:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209645499
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 18:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn pensioen stopt als ik de pijp uit ga

sommigen halen de pensioendatum niet zoals mijn zwager en een vriend van me, die was leraar , heeft slechts 5 maand pensioen gehad


ik ben van plan om 96 te worden
als je vragen hebt of garanties wil dan moet je het pensioenfonds om opheldering vragen

https://www.abp.nl/plan-uw-pensioen/uw-opgebouwde-bedrag
Bel ze anders op morgen

Je AOW loopt ook door tot de sterfdatum
Ja, er gaan er eerder dood. Maar de gemiddelde levensduur is 81 inmiddels, was 75 bij invoering. Dus iedereen die nu met pensioen is heeft gemiddeld voor 6 jaar te weinig gespaard en dat aantal jaren loopt alleen maar op.
Geld dat dus uit de inleg van anderen moet komen.

Echt, waarom wil je gewoon niet lezen wat ik schrijf. Als het geld op is, is het op. Daarok werkte het oude stelsel niet meer en moest er een nieuw stelsel.

Maar goed, andere meelezers zullen het nu wel snappen, jij hebt blijkbaar gewoon een zwarte vlek waardoor je dit niet kan snappen oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 19:03:33 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645513
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er gaan er eerder dood. Maar de gemiddelde levensduur is 81 inmiddels, was 75 bij invoering. Dus iedereen die nu met pensioen is heeft gemiddeld voor 6 jaar te weinig gespaard en dat aantal jaren loopt alleen maar op.

Echt, waarom wil je gewoon niet oezen wat ik schrijf. Als het geld op is, is het op. Daarok werkte het oude stelsel niet meer en moest er een nieuw stelsel.
o grapjas

dus op 75 jaar dan ben ik brodeloos??
dan moet je heel snel de telegraaf inlichten want dit weet echt niemand 8)7 _O_ _O_
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209645529
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o grapjas

dus op 75 jaar dan ben ik brodeloos??
dan moet je heel snel de telgraaf inlichten want dit weet echt niemand

Dat zeg ik niet. Vanaf na je 75e maak je de inleg van anderen op. Dat is het feit. Dan is jouw inleg op, maar je uitkering loopt door. En daardoor raakt dus de pensioenpot op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 19:06:22 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645547
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Vanaf na je 75e maak je de inleg van anderen op. Dat is het feit. Dan is jouw inleg op. En daardoor raakt dus de pensioenpot op.
o jee, en die anderen die zijn dan dus de sjaak, die krijgen niks ?/

en degene die dood gegaan zijn dan ??
die krijgt de vrouw van hun

jij ben t er ook eentje hoor
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209645576
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
o jee, en die anderen die zijn dan dus de sjaak, die krijgen niks ?/
Klopt. Dat zijn de huidige 45minners. Onder het oude stelsel kregen die niks, omdat mensen van boven de 75 nou eenmaal ook een uitkering horen te krijgen. En de pot dus leeg loopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209645627
Heel simpel:

Jij hebt gespaard voor 10 jaar pensioen (van 65 tot 75) van bijvoorbeeld 20.000 euro per jaar. Er zit dus 10x20.000 = 200.000 in de pot. Maar nu wordt jij geen 75, maar 95. Dan krijg jij 30 jaar een uitkering. 30x20.000 = 600.000. Dus jij haalt 400.000 euro uit de pot die jij er niet in hebt gestopt.

Waar denk jij dat die 400.000 euro vandaan komt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 25 juni 2023 @ 19:14:22 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209645668
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. Dat zijn de huidige 45minners. Onder het oude stelsel kregen die niks, omdat mensen van boven de 75 nou eenmaal ook een uitkering horen te krijgen. En de pot dus leeg loopt.
jij wordt steeds gekker

pas was er ook iemand die zei dat iedereen met 75 jaar moest worden afgemaakt zodat er meer huizen leeg zouden komen

nou ben ik wel een voorbeeld die iedereen in de weg zit met een groot huis waar ik alleen in woon en een bovenmodaal ongedeeld pensioen op eindloonbasis en alleenstaanden AOW en ook nog kerngezond

VVD heeft de bejaardenhuizen gesloten, die wist in 2011 te melden dat ik als bejaarde zijnde voortaan graag alleen in een groot huis blijf wonen

Ja kan ik ook niks aan doen , mijn moeder was 96 geworden na 22 jaar in het bejaardenhuis, ik ga morgenochtend weer naar de sportschool , cardiotraining doen
Ik heb al een 100.000 euro uit het pensioenfonds getrokken , als ik nu 100 zal worden dan kom ik dik over de 500.000 euro :@

sommigen gaan eerder dood , ik heb al veel vrienden weggebracht
hun pensioen en ook hun AOW is gestopt, misschien wordt je daar wat vrolijker van

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-06-2023 13:17:10 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 25 juni 2023 @ 20:17:52 #10
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_209646319
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet. Vanaf na je 75e maak je de inleg van anderen op. Dat is het feit. Dan is jouw inleg op, maar je uitkering loopt door. En daardoor raakt dus de pensioenpot op.
De pensioen was een scam.

Mensen die vervroegd pensioen in gingen halen meer geld op de inleg

Vervroegde pensioen was namelijk 70% van je laatse verdienen loon omdat je geen aow kreeg.
Aow was alleen als je de pensioen leeftijd had gehaald

Deze gasten mag je allemaal bedanken dat de pot leeg werd geroofd.
Konden dus lekker 5jaar 70% trekken

En veel mensen gingen vaak op vervroegd pensioen omdat vaak de huis al grootste deel was betaalt
Precies ja de directie leden en de menanger die lekker verdiende

Maar de gewonen sterveling die kon niet op vroeg pensioen omdat het te laag was kwa inkomen.
  zondag 25 juni 2023 @ 20:32:02 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209646556
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 20:17 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De pensioen was een scam.
Mensen die vervroegd pensioen in gingen halen meer geld op de inleg
Vervroegde pensioen was namelijk 70% van je laatse verdienen loon omdat je geen aow kreeg.
Aow was alleen als je de pensioen leeftijd had gehaald

Deze gasten mag je allemaal bedanken dat de pot leeg werd geroofd.
Konden dus lekker 5jaar 70% trekken

En veel mensen gingen vaak op vervroegd pensioen omdat vaak de huis al grootste deel was betaalt
Precies ja de directie leden en de menanger die lekker verdiende

Maar de gewonen sterveling die kon niet op vroeg pensioen omdat het te laag was kwa inkomen.
Ja die vroeg pensioenregelingen als VUT , FPU , VPL zijn overboord , men werd steeds ouder, vroeger werd er slechts een enkeling 65 jaar
Nu is ook de pensioenleeftijd steeds hoger
quote:
De VUT is per 1 april 1997 vervangen door de FPU-regeling. De VUT-overeenkomst bleef van kracht. Per 1 januari 2006 is de FPU-regeling opgeheven en vervangen door VPL. De VUT-overeenkomst bleef van kracht. Vanaf 1 januari 2006 worden de VPL-premies gestort in het VUT-fonds. In 2015 is de laatste FPU-uitkering toegekend. Het VUT-fonds is in 2016 geliquideerd. Om die reden zijn hieronder zowel de FPU als de VUT-regelingen gepubliceerd.
De VUT was 75% , de FPU was 70% , nu bestaat er nog prepensioen, maar dat komt uit je eigen pensioenpot, je reguliere pensioen wordt flink lager

Maar er is niets geroofd , je hebt recht op de pensioenuitlkering die op de site van de pensioenuitvoerder is te vinden , mits je niet met prepensioen gaat , want dan wordt het sommetje anders

Heb je gehuwden AOW , je jongere partner werkt niet, een klein / deel pensioen en je woont in een huurhuis, dan heb je een probleem
dat klopt
Als je dan ook nog een zwaar beroep hebt zeker

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 26-06-2023 08:22:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209678215
Tegenslag voor pensioenclaimstichting PensioenVoldoen.NL bij rechter

quote:
De Staat heeft niet onrechtmatig gehandeld toen hij besloot een rekenrente voor pensioenen in te voeren die ertoe leidde dat de pensioenen jarenlang niet konden worden verhoogd. Dat heeft de voorzieningenrechter in Den Haag besloten in een kort geding van een gepensioneerde man uit Leeuwarden tegen de Staat. De zaak is een tegenslag voor claimstichting PensioenVoldoen.NL van oud-politicus Henk Krol. Die steunde de Friese man.

PensioenVoldoen.NL en de klager in het kort geding zijn van mening dat de Nederlandse overheid bij de invoering van de Pensioenwet in 2007 de toen geldende Europese pensioenrichtlijn niet goed heeft toegepast. Daardoor werd een systeem met rekenrentes opgetuigd waardoor bij lage rentes de pensioenfondsen de pensioenen niet konden indexeren. Tegelijkertijd steeg de waarde van hun bezittingen wel.

Geen fout van de Staat
Maar de voorzieningenrechter zag geen fout van de Staat. In de pensioenrichtlijn wordt alleen een maximale toegestane rente beschreven, merkte hij op. Er staat niet in dat er geen lagere rente mag worden toegepast. Ook laat de richtlijn ruimte voor eigen regels van de lidstaten die ten koste gaan van indexatie.

De bejaarde man uit Leeuwarden had een voorschot van 26.000 euro geëist van de Staat omdat hij veel pensioen was misgelopen door het niet verhogen van de pensioenen. PensioenVoldoen.NL wil een massaclaim beginnen en daar hebben volgens Krol zich al meer dan 120.000 mensen bij aangesloten. Ruim 10 miljoen Nederlanders, gepensioneerd en niet gepensioneerd, hebben volgens de stichting pensioenschade opgelopen. Het zou de overheid minimaal 137 miljard euro gaan kosten om dat recht te breien.

https://www.nationalezorg(...)-nl-bij-rechter.html
  woensdag 28 juni 2023 @ 18:35:30 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209682713
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2023 12:56 schreef Nober het volgende:
Tegenslag voor pensioenclaimstichting PensioenVoldoen.NL bij rechter
[..]
[ afbeelding ]
Het ontzeggen van de indexatie gedurende 20 jaar achtereen is niets meer of minder dan afpakken van de bovenmatig toekenning van pensioenrechten aan de laatste lichting eindloon pensionados

De laatste eindloners, (dat is de instroom in de AOW vanaf 2000) hebben sinds die tijd geen indexatie van hun pensioen gekregen van Dijsselbloem door de rekenrente truc
============================================
In het nieuwe pensioenstelsel gaat van elke pensioenpremieafdracht eerst 30% in De Buffer , De Buffer is eigendom van het pensioenfonds zelf , soort koopsompolis dus, wettelijk vastgelegd

============================================
De pensioenpremie moet gelijk zijn aan de AOW premie dus ipv 27,9 % naar 17,9 % , anders is straks iedereen ZZP er
De pensioenpremie is gestegen van 16% naar 27,9% in 40 jaar tijd , de uitkering is procentueel gedaald

We zouden vrij moeten zijn om zelf ons eigen pensioenfonds te kiezen , maar daar wil de VVD niets van weten

DE VVD spreekt altijd van marktwerking , maar vrije concurrentie daar doet de VVD niet aan mee

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 30-06-2023 03:51:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 4 juli 2023 @ 15:29:24 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209759269
https://www.belastingdien(...)etekent-dat-voor-mij

DE zelfstandige ZZP er kan nu ook pensioensparen , en heeft de keuze om dat te doen in een pensioenfonds van de sector waarin hij zij werkt of voor eigen rekening bij een bank

Uiteraard heeft de bancaire versie de voorkeur omdat het gespaarde vermogen dan overerfbaar is en niet foetsie bij overlijden
De aftrek is verhoogd van 13,3% naar 30% omdat de pensioenpremie ook bijna 30% is , (men vergeet hierbij dat er ook een AOW franchise is van bijna 20% )

quote:
De Wet Toekomst Pensioenen is afgelopen zaterdag 1 juli definitief ingegaan.
Onderdeel is dat de lijfrente-aftrek verhoogd is van 13,3% naar 30% van het inkomen/winst!
Maar als dit niet een reden is om ZZP er te worden dan weet ik het ook niet meer

Maar ook werknemers die niet in een pensioenregeling vallen (als veel IT bedrijven) kunnen hier aan meedoen

quote:
Premie
Ook zijn er veel werknemers die een veel lagere pensioenpremie dan deze 30%, of zelfs helemaal niets krijgen. Zij kunnen dus ook gebruik maken van de nieuwe hoge lijfrente-aftrek.
Voor werknemers is dan de vraag of ze beter kunnen bijsparen in de pensioenregeling of in een eigen lijfrente. Mijn voorkeur is normaliter altijd een lijfrente. En dan de bancaire variant.

Verder vererft de bancaire lijfrente altijd, terwijl bij overlijden het gespaarde pensioenkapitaal vervalt aan het collectief.
Dit is weer een typische VVD variant
Rammelt aan alle kanten maar zeer voordelig

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-07-2023 15:36:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 4 juli 2023 @ 15:36:20 #15
236264 crew  capricia
pi_209759351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.belastingdien(...)etekent-dat-voor-mij

DE zelfstandige ZZP er kan nu ook pensioensparen , en heeft de keuze om dat te doen in een pensioenfonds van de sector waarin hij zij werkt of voor eigen rekening bij een bank

Uiteraard heeft de bancaire versie de voorkeur omdat het gespaarde vermogen dan overerfbaar is en niet foetsie bij overlijden
De aftrek is verhoogd van 13,3% naar 30% omdat de pensioenpremie ook bijna 30% is , (men vergeet hierbij dat er ook een AOW franchise is van bijna 20% )
[..]
Maar als dit niet een reden is om ZZP er te worden dan weet ik het ook niet meer

Maar ook werknemers die niet in een pensioenregeling vallen (als veel IT bedrijven) kunnen hier aan meedoen
[..]
Dit is weer een typische VVD variant
Rammelt aan alle kanten maar zeer voordelig
Interessant. Thanks!
Definitely not CIA
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:07:07 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209782499
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-ineens-uitgesteld

10% ineens wordt uitgesteld , (van uitstel komt afstel)

het kan niet zegt men
de werkelijk reden volgens mij is dat de belastingdienst het niet aan kan
Die weten bij lange na alle nadelige consequenties nog niet , en hoe die op te vangen, laat staan dat de politiek die weet, maar er is wel vast over gestemd , dus het moet doorgaan
quote:
AMSTERDAM - Omdat pensioenfondsen en de overheid het belangrijk vinden dat mensen op tijd en voldoende geïnformeerd worden over het zogeheten 'bedrag ineens', wordt de invoering van deze nieuwe wet uitgesteld.
Het lukt de Tweede Kamer niet om de wet op te pakken voorafgaand aan het zomerreces.
Daardoor komen ze ook aan de achterkant tijd tekort.

Met het bedrag ineens mogen pensioendeelnemers in de toekomst 10% van het door hen gespaarde pensioenvermogen in één keer opnemen.
Daar kunnen de deelnemers dan mee doen wat ze willen: een reis maken, hypotheek of studie van kinderen betalen, een caravan kopen.


Om deelnemers van pensioenfondsen voldoende te informeren, is er zeker een half jaar de tijd nodig, geeft ook de staatssecretaris Fiscaliteit en Belastingdienst toe.
Daarom is het invoeren van deze nieuwe wet per 1 januari 2024 niet meer haalbaar. De wet moet eerst nog worden aangenomen door de Eerste en Tweede Kamer.
Het idee is dat de nieuwe wet nu per 1 juli 2024 wordt ingevoerd.


[ Bericht 30% gewijzigd door michaelmoore op 06-07-2023 13:07:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')