Porsch Supercupquote:The Blancpain GT Series is a sports car racing series organized by the Stéphane Ratel Organisation (SRO) with the approval of the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). It features grand tourer racing cars modified from production road cars complying with the FIA's GT3 regulations. The series is divided into two separate championships, the Blancpain GT Series Sprint Cup and the Blancpain GT Series Endurance Cup. Although the Blancpain GT Series Endurance Cup is organised since 2011, the inaugural season of the Blancpain GT Series is 2014, because in that year the FIA GT Series became the Blancpain Sprint Series, which is now the Blancpain GT Series Sprint Cup. The series is primarily sponsored by Swiss watchmaker Blancpain.
quote:De Porsche Mobil 1 Supercup is de hoogste toeringwagen competitie, waarin alleen met Porsche's gereden wordt. De races worden gereden in het voorprogramma van de Formule 1, ze worden na de GP2 en voor de Formule 1 gereden. Het wordt georganiseerd door Porsche. De Porsche Supercup werd in 1993 opgericht. Het is vergelijkbaar met de DTM. Er zijn 15 teams met elk twee coureurs. Deze klasse is de samengevoegde versie van de verschillende nationale Porsche Carrera kampioenschappen over de hele wereld, zoals in Duitsland en in Azië.
De rijders rijden allemaal in dezelfde Porsche 911 GT3 (Type 997), gebaseerd op de Porsche Carrera.
Zie de laatste 2-3 posts van het vorige topic, het lijstje kanshebbers is vannacht gehalveerd en de culthelden van de Dacia hebben een hoopje schroot met een Dacia-logoquote:Op zondag 21 mei 2023 06:30 schreef Het_Bokje het volgende:
wir sind wieder dabei.
Nog leipe shit gebeurd vannacht?
Manta PowerRRRRR
Ai....quote:Op zondag 21 mei 2023 06:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zie de laatste 2-3 posts van het vorige topic, het lijstje kanshebbers is vannacht gehalveerd en de culthelden van de Dacia hebben een hoopje schroot met een Dacia-logo
Damn, had de crash zelf nog niet gezienquote:
Rechtstreeks vanuit de pitstraat de muur inquote:Op zondag 21 mei 2023 07:49 schreef Het_Bokje het volgende:
Jezus, en ik hing net de was op
Oh, #108 kaputt
quote:Op zondag 21 mei 2023 07:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Rechtstreeks vanuit de pitstraat de muur in
En bedankt, nu heb ik weer trek in frikandellenquote:Op zondag 21 mei 2023 07:52 schreef heywoodu het volgende:
Nieuwe remmen op de Frikadelli, hebben ze dat ook weer gehad.
Inmiddels zou dat praktisch gezien lunch zijn, dus ja, kom maar doorquote:Op zondag 21 mei 2023 08:06 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En bedankt, nu heb ik weer trek in frikandellen
Ja vrijdagavond nog toch? Waardoor die BMW zaterdag gewoon in orde wasquote:Op zondag 21 mei 2023 08:15 schreef Sabata het volgende:
over sportiviteit gesproken. Slager Klaus Abbelen (de eigenaar van de Frikadelli Ferrari) heeft zijn werkplaats vlakbij de ring beschikbaar gesteld aan Wallenhorst BMw toen ze grote problemen met een van hun autos kregen. ik ga even ontbijten.
Dit kijken is wel motiverend ja om het zelf te rijden in de simquote:Op zondag 21 mei 2023 09:53 schreef Het_Bokje het volgende:
Nouja, ik ga ook nog maar even een rondje knallen
(in Assetto Corsa of Project Cars (1) )
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
En daarom vind ik het extra knap dat die lui wel een hele ronde kunnen rijden zonder te crashenquote:Op zondag 21 mei 2023 09:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dit kijken is wel motiverend ja om het zelf te rijden in de sim
Ja ik ook. Al weet ik wel inmiddels hoe hard ik ongeveer kan maar sommige bochten zijn toch te haaks waardoor ik nog te bard ga en crash.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:57 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En daarom vind ik het extra knap dat die lui wel een hele ronde kunnen rijden zonder te crashen![]()
Afgelopen nacht kreeg ik het voor elkaar om 1.2 ronde in een treintje te rijden....totdat het fout gaat...na 10 min al...
ik dacht het Frikandellen waren die iets te lang op de BBQ lagenquote:Op zondag 21 mei 2023 10:00 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ik ook. Al weet ik wel inmiddels hoe hard ik ongeveer kan maar sommige bochten zijn toch te haaks waardoor ik nog te bard ga en crash.
Veel crashen leer je veel van![]()
#70 wiel in brand
Manthey vindt dit niet leuk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Stolz is er klaar mee en slaat een gat. Daar mag 'ie trots op zijn, haha!quote:Op zondag 21 mei 2023 10:28 schreef StephanL het volgende:
Lol gaan die Mercedessen weer
Samen uit de pit![]()
Ja harde klapper.quote:Op zondag 21 mei 2023 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de crash met de Dacia is even op tv geweest
lijkt mij wel. De Dacia kon moeilijk verder aan de kantquote:Op zondag 21 mei 2023 10:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja harde klapper.
Neem aan dat de achteropkomende auto de schuldige is, in die zin dat die een veilige plek moet zoeken om in te halen?
Klopt. Spring maar een keer bij mij in de sim.quote:Op zondag 21 mei 2023 10:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik wil Nordschleife en Isle of Man's Snaefell Mountain Course altijd graag in zo'n spelletje doen, maar de spellen die voor mijn matige niveau een beetje leuk zijn hebben het niet en degenen die het wel hebben zijn vaak meer bedoeld voor (semi-)simracen ipv gewoon even een beetje arcade-achtig rijden met de pijltjestoetsen
De #98 ging er al bijna in de fout daar, op lage snelheid ook nog eens.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:29 schreef Starflyer het volgende:
De 562 Porsche in de vangrail. Met lekkende vloeistof wat het lekker glad maakt daar.
Met 2x 8 ronden kan de #30 het toch maar met 1 stop redden? Ongeveer 66 minuten per run + stop van iets meer dan 2 minuten moeten ze precies goed uit komenquote:Op zondag 21 mei 2023 13:50 schreef heywoodu het volgende:
Catsburg is weer binnen geweest, in principe moet de auto nog twee keer stoppen, waaronder heel kort voor het einde. De BMW rijdt daardoor nu op kop, maar zou het óók met vanaf nu twee stops kunnen doen door hun andere pitstopritme.
Maar de runs gaan eerder naar de 55-60 minuten volgens mij, bij de #30 althans. Commentatoren zijn er redelijk van overtuigd dat het een minutenspel gaat worden of ze het wel of niet halen. Kortere stints = kortere minimumstoptijd, dat speelt ook mee eventueelquote:Op zondag 21 mei 2023 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met 2x 8 ronden kan de #30 het toch maar met 1 stop redden? Ongeveer 66 minuten per run + stop van iets meer dan 2 minuten moeten ze precies goed uit komen
Volgens mij is de max runtime 70 minuten?
Bij 7 ronden heb je stints van iets meer dan 57 minuten. Bij 8 ronden iets meer dan 65 minutenquote:Op zondag 21 mei 2023 14:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de runs gaan eerder naar de 55-60 minuten volgens mij, bij de #30 althans. Commentatoren zijn er redelijk van overtuigd dat het een minutenspel gaat worden of ze het wel of niet halen. Kortere stints = kortere minimumstoptijd, dat speelt ook mee eventueel
Nou ja, we gaan het zien. Er zit in elk geval wel een vrij significant verschil tussen de twee, ik hoop dat het precies de kant van de Ferrari op gaat vallen voor ONZE Catsburgquote:Op zondag 21 mei 2023 14:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij 7 ronden heb je stints van iets meer dan 57 minuten. Bij 8 ronden iets meer dan 65 minuten
Volgens mij stond daar net een wagen stilquote:Op zondag 21 mei 2023 14:23 schreef heywoodu het volgende:
Slow zone aan het eind van de Döttinger Höhe, bij Tiergarten, maar daar staat helemaal niks langs de kant
De Ferrari gaat het halen met 1 stopquote:Op zondag 21 mei 2023 14:08 schreef heywoodu het volgende:
Commentator: de #98 kan het vanaf nu af met één stop. Of de Ferrari dat kan is de vraag, kans bestaat dat ze niet genoeg brandstof hebben en een hele korte stop moeten doen voor de laatste 1 of 2 ronden. We gaan het zien..
Dat is ook ongeveer de nieuwwaarde van zo'n dingquote:Op zondag 21 mei 2023 15:21 schreef heywoodu het volgende:
Laurin Heinrich, toch een bekende uit de Porsche Supercup, heeft 3000 euro boete gekregen voor het kapotmakenvan de Dacia. En terecht.
Daar hebben de Engelse commentatoren het ook al 2-3 uur over, dat het spannend zou gaan worden. Lijkt nu uiteindelijk precíes goed te gaan vallen voor ze ja, maar dan moet er wel wat bespaard worden (en moet het goed uitkomen met de vlag)quote:Op zondag 21 mei 2023 15:42 schreef Sabata het volgende:
Peter Reichert en Maro Engel waren aan het speculeren dat de Ferrari nog een tankstop ging maken. Lijkt erop dat ze dat níet doen, ging zonet de box voorbij
Zou wel een bijzonder verhaal zijn, ruim twee jaar na het overlijden van zijn vrouw, mede-eigenaar en teamgenote.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:47 schreef Sabata het volgende:
Eigenaar Klaus Abbelen heeft het even niet meer, trok, zich in een tent achter de box terug
Hij heeft wel wat weg van Jillert Anemaquote:Op zondag 21 mei 2023 15:47 schreef Sabata het volgende:
Eigenaar Klaus Abbelen heeft het even niet meer, trok, zich in een tent achter de box terug
Daar ging net zoveel in als tijdens de vorige stint. Ca 108 liter.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:50 schreef Sabata het volgende:
Rijdt weer door, ik vraag me af of ze de Audi truc geprobeerd hebben, tank bijna de hele race 75% vol, behalve bij de laatste stint
Het gat is ook nét te klein om nu een rustige ronde neer te zetten en hier de laatste ronde van te maken, want dan komt de BMW er voorbij...als het een halve minuut meer ofzo was geweest had Pittard hier de laatste ronde van kunnen maken.quote:
Qua uiterlijk misschien, maar is wel een stuk vriendelijker in de omgangquote:Op zondag 21 mei 2023 15:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat weg van Jillert Anema
Dat is ook niet zo lastigquote:Op zondag 21 mei 2023 15:51 schreef Sabata het volgende:
[..]
Qua uiterlijk misschien, maar is wel een stuk vriendelijker in de omgang
Ik heb TT Isle of Man 3 een paar maanden terug kunnen testen in Milan bij Raceward, die is best ok als je hem op PS5 speelt. physics kunnen op beginner afgesteld en je kan 200 km weg verkennen voor je je aan time trials waagt.quote:Op zondag 21 mei 2023 10:06 schreef heywoodu het volgende:
Ik wil Nordschleife en Isle of Man's Snaefell Mountain Course altijd graag in zo'n spelletje doen, maar de spellen die voor mijn matige niveau een beetje leuk zijn hebben het niet en degenen die het wel hebben zijn vaak meer bedoeld voor (semi-)simracen ipv gewoon even een beetje arcade-achtig rijden met de pijltjestoetsen
Maar ik heb geen PS5 of welk gameding dan ook, racespelletjes doe ik altijd gewoon met het toetsenbord (en daarom vind ik arcade-achtige racespelletjes ook altijd het leukst)quote:Op zondag 21 mei 2023 16:36 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik heb TT Isle of Man 3 een paar maanden terug kunnen testen in Milan bij Raceward, die is best ok als je hem op PS5 speelt. physics kunnen op beginner afgesteld en je kan 200 km weg verkennen voor je je aan time trials waagt
Ah ok, ook geen controller rondslingeren die je kan aansluiten? Werkt ook met arcade achtig soms beter dan toetsenbordquote:Op zondag 21 mei 2023 16:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik heb geen PS5 of welk gameding dan ook, racespelletjes doe ik altijd gewoon met het toetsenbord (en daarom vind ik arcade-achtige racespelletjes ook altijd het leukst)
Startte iets te rustigquote:
Ik hoop dat Max goed heeft opgelet.quote:
klopt, maar Formule 1quote:Op vrijdag 30 juni 2023 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Dit weekend 24 Uur van Spa.
Ik dacht dat die altijd in het laatste weekend van juli was.
Zou het wat uitmaken? IGTC is en wordt toch nooit niks.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:45 schreef Starflyer het volgende:
Volgend jaar is Spa op 29 en 30 juni. En de 24 uur van de Nürburgring wordt, nadat ze uit de VLN zijn gestapt, opgenomen in de Intercontinental GT Challenge. Daarvan ziet voorlopige kalender er als volgt uit:
• 17-18 februari Bathurst 12 Hour
• 1-2 juni 24h-Rennen at the Nürburgring
• 27-30 juni CrowdStrike 24 Hours of Spa
• 5-6 oktober Indianapolis 8 Hour powered by AWS
Mogelijk dat er nog een vijfde race bijkomt.
Wat is precies het negatieve punt?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 11:45 schreef Starflyer het volgende:
Volgend jaar is Spa op 29 en 30 juni. En de 24 uur van de Nürburgring wordt, nadat ze uit de VLN zijn gestapt, opgenomen in de Intercontinental GT Challenge. Daarvan ziet voorlopige kalender er als volgt uit:
• 17-18 februari Bathurst 12 Hour
• 1-2 juni 24h-Rennen at the Nürburgring
• 27-30 juni CrowdStrike 24 Hours of Spa
• 5-6 oktober Indianapolis 8 Hour powered by AWS
Mogelijk dat er nog een vijfde race bijkomt.
Niet dat ik weet. Alleen is alle entertainment gecanceld en is er 1 minuut stilte voor de start.quote:
En strafquote:Op zondag 9 juli 2023 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
Moet wel zeggen dat Farfus hem naast de baan druke
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwalificatierace:
https://cdn-video.macau.g(...)3/2023-11-18_391.mp4
Hoofdrace:
https://cdn-video.macau.g(...)3/2023-11-19_399.mp4
Adderly Fong had dit momentje in de kwalificatierace, hij was zelf gewoon in orde.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hopen mag 🤞🤞🤞quote:Op zondag 26 mei 2024 12:30 schreef Xylos het volgende:
Netjes larry, toch nog een nl volkslied vandaag![]()
Of misschien stiekem nog een keer straks?
Ik ga er niet heen, maar heb er wel ontzettend veel zin inquote:Op maandag 27 mei 2024 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
Zijn er hier nog mensen die naar de ring gaan komend weekend?
Ik ga met m'n zoon en we vertrekken zaterdagochtend zo rond 03:00 uur.
We hebben het plan de auto bij Brünnchen neer te zetten, dan richting GP-Strecke te lopen, daar het begin kijken en dan weer terug naar Brünnchen.
Dank je! M'n zoon had eigenlijk naar Carfreitag gewild, maar dat was op dat moment te kort dag en mij te druk/ver rijden voor die ene dag. Dus heb hem verrast en 2 weekendkaarten voor de 24-uurs gekochtquote:Op maandag 27 mei 2024 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga er niet heen, maar heb er wel ontzettend veel zin in
En ik wens jullie veel plezier
Yep, ik ga komend weekend ook. ik ben er donderdag al (pak altijd een hotel in de buurt) meestal zet ik de auto in Welcheradt neer. is 15 minuten naar de gp streckequote:Op maandag 27 mei 2024 10:22 schreef ueberduitser het volgende:
Zijn er hier nog mensen die naar de ring gaan komend weekend?
Ik ga met m'n zoon en we vertrekken zaterdagochtend zo rond 03:00 uur.
We hebben het plan de auto bij Brünnchen neer te zetten, dan richting GP-Strecke te lopen, daar het begin kijken en dan weer terug naar Brünnchen.
Oeh, goede kick, zat Isle of Man TT te kijken en was dit totaal vergetenquote:
Ja, dat deed hij niet helemaal goedquote:Op zaterdag 1 juni 2024 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Schakel net weer in.
Van Linde snijdt hem toch gewoon af?
Was wel een dubieuze situatie, iemand reed zo langzaam dat je oprecht kon denken dat die auto kapot was (en je er dus langs mag).quote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:44 schreef Sabata het volgende:
Voor Grello #911 is de race aardig in het putje aan het gaan. Verkeerde bandenkeus met veel tijdverlies, plus nu "under investigation" voor het negeren van een dubbele gele vlag. ugh. Een van die youtubers die met Broadbent meerijdt is er zijn rijbewijs voor kwijtgeraakt
Al top-5 in de klassequote:Op zaterdag 1 juni 2024 21:53 schreef Peterselieman het volgende:
Als het in dit tempo door gaat zal de Dacia dit jaar heel hoog gaan eindigen.
Als de auto finisht
🤔🤔quote:
Ik moet straks onverwacht naar Schiphol, dus het plan om de nacht door te halen met de Nürburgring viel in het water, maar word net wakker met dit....komt niet verkeerd uit, rond 7u bericht en dan ben ik bijna weer thuisquote:Op zaterdag 1 juni 2024 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen om 7 uur komt het eerstvolgende bericht van de organisatie
😭😭😭quote:
Dus een dik uur achter de SC nog, tja, dat kan toch ook korter zou je zeggen (dus later beginnen).quote:Op zondag 2 juni 2024 12:57 schreef Sabata het volgende:
1330 gaan ze het proberen
edit, er worden vijf rondes achter de SC gereden. als het zoals verwacht binnen de vijf rondes opklaart dan kunnen ze na de laatste sc ronde starten. anders stoppen ze er mee
Die 5 ronden is om iedereen de tijd te geven om aan de minimumafstand te komen om geklasseerd te worden als ik het goed heb.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus een dik uur achter de SC nog, tja, dat kan toch ook korter zou je zeggen (dus later beginnen).
Je zou zeggen dat je in de regels makkelijker iets op kunt nemen om zulke noodgrepen niet nodig te hebben bij langdurige uitval (zoals meer dan de helft van de race), maar goedquote:Op zondag 2 juni 2024 13:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die 5 ronden is om iedereen de tijd te geven om aan de minimumafstand te komen om geklasseerd te worden als ik het goed heb.
Liever kijken naar auto's achter de SC dan geen auto's op de baan.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus een dik uur achter de SC nog, tja, dat kan toch ook korter zou je zeggen (dus later beginnen).
quote:Information aus der Rennleitung: Das Rennen wird nach Absolvierung von fünf Runden hinter dem Führungsfahrzeug mit der Zielflagge abgewinkt.
Erg jammer inderdaad. De Eifel en Ardennen (Spa) zijn nu eenmaal regio's waar het weer erg wisselvallig is.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:42 schreef heywoodu het volgende:
@:ueberduitser (en zoon) en @:Sabata, ik hoop dat jullie het ondanks alles naar jullie zin gehad hebben, dit is wel een beetje sneu allemaal. Pure overmacht voor alle betrokkenen natuurlijk, in deze omstandigheden moet je echt niet willen racen, maar ja, wel kut
Wij hebben ons ondanks alles prim vermaaktquote:Op zondag 2 juni 2024 14:42 schreef heywoodu het volgende:
@:ueberduitser (en zoon) en @:Sabata, ik hoop dat jullie het ondanks alles naar jullie zin gehad hebben, dit is wel een beetje sneu allemaal. Pure overmacht voor alle betrokkenen natuurlijk, in deze omstandigheden moet je echt niet willen racen, maar ja, wel kut
Tip voor als je het volgend jaar nog eens wil proberen. De wegen rond de ring zijn idd altijd garant voor chaos: B412, B258 en B257 kom je nauwelijks doorheen. Maar jaren terug ben ik bij het verlaten van de parkeerplaats B3 bij het Lindner hotel achter een paar locals aangereden via de L94. Die loopt door een paar kleine dorpjes zoals Welcherath (waar ook een grote tijdelijke parkeerplaats is) en Brucktal. Ik heb op deze weg bijna nooit files en kom 13 km verder weer uit op de B258 richting Mayen. Daar is het wel iets drukker, maar geen chaos. Ben meestal in een halfuurtje bij mn pensionquote:Op maandag 3 juni 2024 13:14 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wij hebben ons ondanks alles prim vermaakt![]()
Klein verslagje....
Vrijdagnacht na de rijles van m'n zoon zo rond 00:30 zateragdochtend vertrokken richting de Eifel. Rond 03:45 waren we daar, lekker rustig en genoeg plek op de parkings. Wij hadden er voor gekozen de auto dicht bij de GP-Strecke te zetten, dit is A1 geworden. Even geslapen in de auto en kort na 07:00 ons richting circuit begeven.
Op de hoofdtribune de Classic race gekeken en daarna ons richting Schwalbenschwanz begeven, lekker stukje lopen. Daar een aantal uren doorgebracht en de eerste uren van de hoofdrace gekeken. Aangezien m'n zoon erg graag naar Brünnchen wilde, de boel opgepakt en daar naar toe gelopen, wat een pokkestuk door het bos![]()
Bij Brünnchen voelde m'n zoon zich helemaal niet op z'n gemak (door het type mensen wat daar rondhing), dus na een paar uur weer richting GP-Strecke gelopen. Omdat we voor de nacht wat warmers aan moesten en ons proviand moesten bijvullen eerst langs de auto gelopen.
Weer terug op de hoofdtribune, waar we de nacht wilden doorbrengen begon het steeds mistiger te worden.
Rond 23:30 werd dan zoals bekend de race stil gelegd. Wat gaan we doen? Wachten, de eerste meeting was om 07:00 uur. Maar wat als de mist blijft en ze niet meer gaan starten? We waren 's ochtends ja al vroeg aanwezig en hebben zelf gezien dat de mist echt lang bleef hangen.
Besloten naar huis te gaan, dus terug gelopen naar de auto. Chaos op de weg, dus ik heb in de auto een uurtje geslapen terwijl m'n zoon zich vermaakte met het file-leed.
Toen ik wakker werd, waren de files weg en zijn we rustig naar huis gereden, uurtje of 7 waren weer thuis.
Maar goed dus dat we naar huis zijn gereden, iedereen weet inmiddels wel hoe de race is afgelopen.
Bijzonder ervaring, bijzondere sfeer. Jammer van het weer, maar dat hoort er nou eenmaal bij in de Eifel.
edit: in totaal trouwens zaterdag zo'n 22km gelopen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |