Schijnbaar slikt de Russische bevolking het ook gewoon dat zo het leven van duizenden jonge gasten verloren gaan door de grote empire dromen van een klein groepje in het Kremlin. Snap heel goed dat de Oekraners daar niet zo maar opgeven want het is hun stad, ook wel een weer een groot drama hoeveel mensen daar het leven verliezen door het verdedigen van hun eigen. Daarnaast alle trauma van de bevolking door constant raketinslagen, gevechten en onzekerheden over de meest basale zaken...quote:Op zondag 21 mei 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, pak er een Nederlandse krant (onder Duitse censuur) bij uit 1943 of 1944 en je leest ook in elk artikel dat de Soviet-verliezen 5 keer groter zijn dan de Duitse. Wat vaak nog zo was ook.
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0003&rowid=3
De Russen accepteren dit gewoon als part of the game, als ze hun doelen maar halen.
Een heel groot deel van de Russen staat gewoon keihard achter deze oorlog hoor, dat is echt niet alleen een klein groepje in het Kremlin.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar slikt de Russische bevolking het ook gewoon dat zo het leven van duizenden jonge gasten verloren gaan door de grote empire dromen van een klein groepje in het Kremlin. Snap heel goed dat de Oekraners daar niet zo maar opgeven want het is hun stad, ook wel een weer een groot drama hoeveel mensen daar het leven verliezen door het verdedigen van hun eigen. Daarnaast alle trauma van de bevolking door constant raketinslagen, gevechten en onzekerheden over de meest basale zaken...
Dat is wel vooral het oudere deel van de bevolking hoor. Dat alleen naar de staats TV kijkt en droomt over vroeger. Dat zijn niet de mensen die naar het front gaan. Kijk maar eens naar de video´s van 1420. Veel jongere mensen denken daar wel echt anders over, al durven ze dat niet zo duidelijk te zeggen omdat ze bang zijn aangepakt te worden.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een heel groot deel van de Russen staat gewoon keihard achter deze oorlog hoor, dat is echt niet alleen een klein groepje in het Kremlin.
In absolute aantallen zijn er vast veel jongeren tegen de oorlog, maar helaas is de grote meerderheid helemaal niet zo anti-oorlog als dat we hier hopen. Het youtube kanaal 1420 heeft een vieze inkijk gegeven in het verdorven Russische gedachtengoed.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel vooral het oudere deel van de bevolking hoor. Dat alleen naar de staats TV kijkt en droomt over vroeger. Dat zijn niet de mensen die naar het front gaan. Kijk maar eens naar de video´s van 1420. Veel jongere mensen denken daar wel echt anders over, al durven ze dat niet zo duidelijk te zeggen omdat ze bang zijn aangepakt te worden.
Al snap ik goed dat mensen niet in hun eentje gaan protesteren of weigeren naar het front te gaan. Wat kun je in je eentje beginnnen.
Mooie filmpjes maar de harde statistieken laten toch een ander beeld zien.quote:
Denk dat zoiets wel lastig te peilen is. Ook al is dit een onafhankelijk bureau die deze peiling heeft gedaan. Als ik in een land als Rusland zou wonen weet ik niet of ik in een poll zou invullen dat ik tegen de oorlog ben. Misschien dat de overheid toch achter die lijst komt ofzo.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mooie filmpjes maar de harde statistieken laten toch een ander beeld zien.
https://www.statista.com/(...)in-ukraine-russians/
De Russen in Europa zijn hetzelfde. Er is geen enkele indicatie dat het geen kwaadaardig volk is dat van verkrachtingen, genocide en moord houdt. Ze zijn nooit zoals de Duitsers gedenazificeerd dus je hebt te maken met een volk dat van jongs af aan met geweldsverheerlijking wordt opgevoed.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat zoiets wel lastig te peilen is. Ook al is dit een onafhankelijk bureau die deze peiling heeft gedaan. Als ik in een land als Rusland zou wonen weet ik niet of ik in een poll zou invullen dat ik tegen de oorlog ben. Misschien dat de overheid toch achter die lijst komt ofzo.
Dat is best wel onzin. Je kan je juist heel goed schuilen tussen al die gebouwen. Heel veel gebouwen zijn wel kapot. Maar de main structuur van de draagpilaren staan vaak genoeg nog wel. Wat het perfect maakt om in te verschuilen.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Bachmut is de tussentijd continu bestookt met artillerie en brandbommen. Het is simpelweg niet meer te verdedigen, want je kunt nergens verschuilen. Mogelijk is in de tussentijd dan ook de kijk op de stad (wat dus niet meer bestaat eigenlijk) veranderd.
Oekraine heeft de strijd in Bachmoet verloren. De stad heeft daarentegen ook geen waarde meer omdat deze totaal verwoest is. Het is een spookstad aan de frontlinie, en dat blijft wss nog heel lang zo.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:27 schreef Discombobulate het volgende:
Oekrane
[..]
Logica van "Oekraine heeft de strijd om Bachmoet niet verloren omdat het toch al verwoest was."
Serieus, niemand zegt dat.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:27 schreef Discombobulate het volgende:
Oekrane
[..]
Logica van "Oekraine heeft de strijd om Bachmoet niet verloren omdat het toch al verwoest was."
Ik waardeer je positieve mensbeeld.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat zoiets wel lastig te peilen is. Ook al is dit een onafhankelijk bureau die deze peiling heeft gedaan. Als ik in een land als Rusland zou wonen weet ik niet of ik in een poll zou invullen dat ik tegen de oorlog ben. Misschien dat de overheid toch achter die lijst komt ofzo.
Je ziet iedereen ontzettend op hun hoede zijn zodra ze door krijgen waar de vragen heen gaan.quote:
Mwoah, Russen worden natuurlijk bestookt met propaganda, die de oorlog in Oekrane neerzet als nobel en noodzakelijk. Daar komt bij dat meeste mensen nationalistische trekjes krijgen als hun land in oorlog is. Dat zag je ook in de VS, toen de Amerikanen Irak binnenvielen. Hoop 'flag waving' toen.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar lees je dat Oekraense troepen aan die kant van de rivier zitten?quote:Op zondag 21 mei 2023 12:32 schreef Nielsch het volgende:
Blijkbaar zijn er gisteren behoorlijk wat orcs in de pan gehakt bij het nieuwe Tavriia front (Kherson Oblast) op het stuk land tussen de Dniper en de Krim. Wist helemaal niet dat UA aan die kant van de rivier al zoveel troepen had. Mooi man!
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/05/20/7403096/
Met een deel van de genterviewden kan ik weinig anders dan medelijden hebben, het is duidelijk dat die spugen op dat regime. Wat een ellende om vast te zitten in die dictatuur.quote:Op zondag 21 mei 2023 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je ziet iedereen ontzettend op hun hoede zijn zodra ze door krijgen waar de vragen heen gaan.
Die runes zijn doorgaans beter te verdedigen dan een stad intact. Een explosief is minder schadelijk wanneer hij afgaat in een gebouw zonder ramen en of muren omdat de druk beter weg kan. Ook heb je minder last van rondvliegend glas, meubels ed.quote:Op zondag 21 mei 2023 12:03 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat is best wel onzin. Je kan je juist heel goed schuilen tussen al die gebouwen. Heel veel gebouwen zijn wel kapot. Maar de main structuur van de draagpilaren staan vaak genoeg nog wel. Wat het perfect maakt om in te verschuilen.
Kijk bijvoorbeeld bij 1 min 50.
Harde statistieken uit een dictatuur.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mooie filmpjes maar de harde statistieken laten toch een ander beeld zien.
https://www.statista.com/(...)in-ukraine-russians/
Het geconstrueerde verhaal in de media is wat telt in Rusland, de werkelijkheid wordt niet getoond of besproken en doet dus volstrekt niet ter zake.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
Op sociale media zijn de pro-Rusland wappies hun opwinding nauwelijks de baas. Alsof Rusland zowel de oorlog in Oekrane heeft gewonnen als het westen op z'n knien heeft gedwongen.
Nu ben ik geen militair expert, maar als zo'n stad pas valt na bijna een jaar vechten, kun je dat toch moeilijk een groot succes noemen? Zeker gezien de hoeveelheden slachtoffers aan Russische zijde.
Het spoorwegknooppunt zal nutteloos zijn zo lang deze zich nog binnen schootsafstand van de artillerie van Oekrane bevindt lijkt me.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:09 schreef sp3c het volgende:
Ligt een beetje aan de rest van het plaatje lijkt me
Zie die filmpjes van 1420. Die Russen zeggen doodleuk: het is oorlog dus er moeten mensen naar het front en er gaan dus ook jongens dood. Part of the game. Het doel heiligt de middelen, en als jouw lot is om te sterven voor het vaderland dan onderga je dat gelaten.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Schijnbaar slikt de Russische bevolking het ook gewoon dat zo het leven van duizenden jonge gasten verloren gaan door de grote empire dromen van een klein groepje in het Kremlin. Snap heel goed dat de Oekraners daar niet zo maar opgeven want het is hun stad, ook wel een weer een groot drama hoeveel mensen daar het leven verliezen door het verdedigen van hun eigen. Daarnaast alle trauma van de bevolking door constant raketinslagen, gevechten en onzekerheden over de meest basale zaken...
1420 heeft mij persoonlijk vooral het inzicht opgeleverd dat er met Rusland niet te onderhandelen valt, omdat het een pure doodscultus met geen enkel respect voor mensenlevens is.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In absolute aantallen zijn er vast veel jongeren tegen de oorlog, maar helaas is de grote meerderheid helemaal niet zo anti-oorlog als dat we hier hopen. Het youtube kanaal 1420 heeft een vieze inkijk gegeven in het verdorven Russische gedachtengoed.
Wat mij die filmpjes heeft geleerd is dat vooral de oudere generatie dat soort quotes erin gooien. Al zal je vast ook wel jongeren hebben hoor. Is natuurlijk ook wel een beetje oudere generaties eigen om niet voor verandering in te staan en vooral vast te houden aan het verleden. Jongere generaties hebben wel meer eigen gedachtes en nuances op dit alles. Is voor hun natuurlijk ook anders omdat hun wel naar het front kunnen worden gestuurd (al zal dat wel niet gelden voor rijkere jongeren in Moskou en St.Petersburg). Ik heb wel hoop dat de jongere generaties het anders gaan doen in de toekomst, al zitten op alle belangrijke posities natuurlijk ouderen op dit moment, duimen dat figuren als Putin snel de pijp uit gaan.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zie die filmpjes van 1420. Die Russen zeggen doodleuk: het is oorlog dus er moeten mensen naar het front en er gaan dus ook jongens dood. Part of the game. Het doel heiligt de middelen, en als jouw lot is om te sterven voor het vaderland dan onderga je dat gelaten.
Het boeit ze allemaal niets.
Edit: je post eronder nog niet gelezen
Een kapotgeschoten stad is juist perfect voor verdedigers. Hadden de Duitsers Stalingrad niet eerst tot puin gebombardeerd hadden ze het daar iets makkelijker gehad. Ook de eerste paar uur na het bombardement op Rotterdam wilde de Nederlandse generale staf niet capituleren omdat ze zagen dat de Luftwaffe een enorme hindernis richting Delft en Den Haag had gemaakt waardoor hun panzers de ingesloten fallschirmjger niet konden bereiken. Dwars door een brandende stad rijden over straten vol kraters, puin en burgers in paniek duurt gewoon langer.quote:Op zondag 21 mei 2023 11:10 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Bachmut is de tussentijd continu bestookt met artillerie en brandbommen. Het is simpelweg niet meer te verdedigen, want je kunt nergens verschuilen. Mogelijk is in de tussentijd dan ook de kijk op de stad (wat dus niet meer bestaat eigenlijk) veranderd.
Ja dat was een beetje mijn puntquote:Op zondag 21 mei 2023 12:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die runes zijn doorgaans beter te verdedigen dan een stad intact. Een explosief is minder schadelijk wanneer hij afgaat in een gebouw zonder ramen en of muren omdat de druk beter weg kan. Ook heb je minder last van rondvliegend glas, meubels ed.
quote:Op zondag 21 mei 2023 10:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het staat inderdaad hier https://www.rd.nl/oud/000715home.html?pg=bui%2F000715bui06.html
Heeft niets met de oorlog een kwart eeuw later te maken.
-op de man-quote:Op zondag 21 mei 2023 10:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het staat inderdaad hier https://www.rd.nl/oud/000715home.html?pg=bui%2F000715bui06.html
Heeft niets met de oorlog een kwart eeuw later te maken.
Het maakt toch niet uit? Bij mijn weten heeft niemand op een fluitje geblazen, geroepen dat de oorlog voorbij is en Rusland tot winnaar aangewezen alleen maar omdat iemand met een Wagner vlaggetje is gaan wapperen op een berg puin.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:43 schreef BeriBeri het volgende:
Is het nou wel of niet in handen van Rusland, volgens het acteurtje niet
[..]
Dat dus.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit? Bij mijn weten heeft niemand op een fluitje geblazen, geroepen dat de oorlog voorbij is en Rusland tot winnaar aangewezen alleen maar omdat iemand met een Wagner vlaggetje is gaan wapperen op een berg puin.
En bovendien blijft Oekrane de Russen daar wel bezighouden. Als Poetin de troepen daar niet versterkt pakt Oekrane de stad weer terug en dan zou alles voor niks zijn geweest. Maar doorstoten kunnen ze ook niet omdat de stad zodanig tot puin is geschoten dat het een enorme hindernis is voor de bevoorrading van die troepen. Dus Oekrane hoeft alleen maar dreigend aanwezig te zijn in die buurt om veel Russen bezig te houden.
Precies. Zelenskyy's bevel om die stad zo lang mogelijk te houden was uiteindelijk de juiste. Rusland heeft keihard gevochten om zichzelf dieper in de problemen te brengen.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat dus.
Het heeft Rusland verschrikkelijk veel gekost om Bahkmut in handen te krijgen, dus die zullen ze koste wat kost willen blijven houden, maw veel soldaten daar houden.
En als straks het grote Oekranse offensief losbarst, en tegelijkertijd tijd Bahkmut wordt bestookt, zullen ze elders van het front soldaten moeten weghalen.
Dat is ook altijd de bedoeling van Bahkmut geweest, de Russen zoveel mogelijk uitdunnen en uitputten.
Je bedoelt dat het onmogelijk is geworden dat Poetin nog winst kan halen uit zijn agressie? Dat zijn plundertocht hem niks oplevert? Dat Poetin het risico loopt te worden opgeknoopt als Rusland verslagen wordt, De Krim verliest, zijn vloot alleen nog maar in Moermansk kan zitten, de economie in puin gaat, Rusland een vazalstaat van China wordt, etc?quote:Op zondag 21 mei 2023 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind hetgeen wat Trump zei zo gek nog niet.
Dat hij in 24uur een einde zou maken is gigantische grootspraak en bullshit
Maar door Putin direct op een internationale slagbank te brengen en nu Zelensky naar die G7 te halen, vraag ik me af op dat tactisch wel de juiste weg is.
Zoals hij zegt je dwingt daarmee ook wel een all-in strategie van de Russen en haalt hiermee de diplomatieke weg helemaal weg.
Hij praat zichzelf ook veel tegen. Het geld van de VS vs Eu in de oorlog bv. En het zou niet om geld gaan (of toch weer wel)quote:Op zondag 21 mei 2023 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het onmogelijk is geworden dat Poetin nog winst kan halen uit zijn agressie? Dat zijn plundertocht hem niks oplevert? Dat Poetin het risico loopt te worden opgeknoopt als Rusland verslagen wordt, De Krim verliest, zijn vloot alleen nog maar in Moermansk kan zitten, de economie in puin gaat, Rusland een vazalstaat van China wordt, etc?
Ja, dat zal zeker een probleem voor Poetin zijn. Daar moet hij dan ook zeker aan gaan werken. We zien wel hoe hij dat gaat oplossen. Of niet.
Tja, moeilijke situatie voor hem: Oekrane gaat winnen, dat is duidelijk. Daarmee zijn zijn chantage-poging en zijn pro-Poetin standpunten natuurlijk te zien als steun voor de verliezer. En dat maakt hem ook een verliezer. Dus zorgen dat Poetin nog iets heeft om blij over te zijn is daarmee ook weer winst voor hem. En dan is hij weer winnaar.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij praat zichzelf ook veel tegen. Het geld van de VS vs Eu in de oorlog bv. En het zou niet om geld gaan (of toch weer wel)
Maar net die laatste minuut zegt hij wel iets belangrijks naar mijn mening.
Tot die herkozen wordt en de EU kan kiezen, budget aanvullen met 100miljard of zoek het maar uit met je bende.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, moeilijke situatie voor hem: Oekrane gaat winnen, dat is duidelijk. Daarmee zijn zijn chantage-poging en zijn pro-Poetin standpunten natuurlijk te zien als steun voor de verliezer. En dat maakt hem ook een verliezer. Dus zorgen dat Poetin nog iets heeft om blij over te zijn is daarmee ook weer winst voor hem. En dan is hij weer winnaar.
Maar ja, Zelenskyy, het leger van Oekrane, de regeringen van de VS en allerlei Europese landen zeggen gewoon "Fuck Your Feelings, Loser" en hebben schijt aan zijn irrelevante gezwets.
Klopt maar het koste Rusland 220+ dagen om het te veroveren.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:41 schreef Cuendillar het volgende:
Jullie proberen het wel te downplayen, maar ik vind dit wel schokkend. Iedereen wacht op dat zogenaamde Oekraense lenteoffensief en in plaats daarvan valt Bakhmoet.![]()
Ik hoop dat de Oekrane hier wat tegenover kan stellen, en snel.
Wat ik alleen niet snap is waarom Rusland nog door gaat, ook al drukken ze het hele Oekranse leger tot de Poolse grens je zou an nog een enorme troepenmacht nodig hebben om het land constant bezet te houden want de burgers zullen zich blijven verzetten tegen Rusland.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, moeilijke situatie voor hem: Oekrane gaat winnen, dat is duidelijk. Daarmee zijn zijn chantage-poging en zijn pro-Poetin standpunten natuurlijk te zien als steun voor de verliezer. En dat maakt hem ook een verliezer. Dus zorgen dat Poetin nog iets heeft om blij over te zijn is daarmee ook weer winst voor hem. En dan is hij weer winnaar.
Maar ja, Zelenskyy, het leger van Oekrane, de regeringen van de VS en allerlei Europese landen zeggen gewoon "Fuck Your Feelings, Loser" en hebben schijt aan zijn irrelevante gezwets.
Trump vertelt alleen maar bullshitquote:Op zondag 21 mei 2023 14:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tot die herkozen wordt en de EU kan kiezen, budget aanvullen met 100miljard of zoek het maar uit met je bende.
Volgens mij kan jij niet eens luisteren naar wat die zegt?
Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Want bij dode Poetin is oorlog lang niet over, dan heb je een gevaarlijke vazalstaat met 6000 kernkoppen.
Hierom misschien?quote:
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:. Zelensky: “Als Bachmoet veroverd wordt, krijgt Rusland vrije baan voor oosten van Oekrane”
Als Rusland erin slaagt Bachmoet te veroveren, dan krijgen de troepen van Moskou “vrije baan” om belangrijke steden in het oosten van Oekrane in te nemen. Daarvoor waarschuwde de Oekraense president Volodymyr Zelensky in een interview met de Amerikaanse nieuwszender CNN.
Dat is je reinste flauwekul.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.
Poetin heeft New-Start opgeschort niet omdat hij niet wilde laten zien hoeveel kernwapens en bommenwerpers en raketten hij heeft, maar voornamelijk om maar niet te hoeven tonen dat ze in een erbarmelijke en vrijwel onbruikbare staat verkeren.
ja is niet zo gevaarlijk meer allemaal johquote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.
Poetin heeft New-Start opgeschort niet omdat hij niet wilde laten zien hoeveel kernwapens en bommenwerpers en raketten hij heeft, maar voornamelijk om maar niet te hoeven tonen dat ze in een erbarmelijke en vrijwel onbruikbare staat verkeren.
Dat niet alleen de 25ste trekt Wagner terug uit dat hoopje puin.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit? Bij mijn weten heeft niemand op een fluitje geblazen, geroepen dat de oorlog voorbij is en Rusland tot winnaar aangewezen alleen maar omdat iemand met een Wagner vlaggetje is gaan wapperen op een berg puin.
En bovendien blijft Oekrane de Russen daar wel bezighouden. Als Poetin de troepen daar niet versterkt pakt Oekrane de stad weer terug en dan zou alles voor niks zijn geweest. Maar doorstoten kunnen ze ook niet omdat de stad zodanig tot puin is geschoten dat het een enorme hindernis is voor de bevoorrading van die troepen. Dus Oekrane hoeft alleen maar dreigend aanwezig te zijn in die buurt om veel Russen bezig te houden.
Ja die 2 steden liggen niet zo ver er vandaan, ik las ergens dat iemand uitgerekend had dat met het tempo wat Rusland over hele front oprukt in de afgelopen 6 maand, de eerst volgende stad binnen 3 jaar in bereik is.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hierom misschien?
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik alleen niet snap is waarom Rusland nog door gaat, ook al drukken ze het hele Oekranse leger tot de Poolse grens je zou an nog een enorme troepenmacht nodig hebben om het land constant bezet te houden want de burgers zullen zich blijven verzetten tegen Rusland.
Hallucinante aantallen als hier alleen doden mee worden bedoeld (want 'lost'), maar eigenlijk ook als daar gewonden in mee worden geteld. Damn.quote:
Alweer?quote:Op zondag 21 mei 2023 14:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat niet alleen de 25ste trekt Wagner terug uit dat hoopje puin.
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.
Daarom is het zo belangrijk dat Rusland compleet uit geheel Oekrane moeten worden getrapt. Het leger vernietigen. Poetin mag geen enkele politieke winst behalen met een verdrag over "neutrale status" of andersoortig gelul. Geen onafhankelijke Krim zonder Russische basis. Geen veto's over buitenlands beleid van Oekrane of over met wie ze mogen omgaan. Niks daarvan. Opbokken met dat negentiende-eeuwse koloniale gedrag. Opdonderen. Korte metten maken met dat gelul.
Want doe je dat niet zal Poetin, of zijn opvolger, het opnieuw proberen,
Klopt, de kans is groot dat Rusland die zal gebruiken als Oekrane:quote:Op zondag 21 mei 2023 14:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja is niet zo gevaarlijk meer allemaal joh
Het ging erom dat Poetin dood zou zijn en het land wordt geregeerd door (nog grotere) mafkezen en er anarchie uitbreekt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, de kans is groot dat Rusland die zal gebruiken als Oekrane:
• Een groot schip naar de kelder jaagt
• Tanks krijgt
• Lange afstandswapens krijgt.
• Kherson herovert.
• Vliegvelden in Rusland aanvalt met drones
• Iets anders, en dit keer voor het echie. jahaaa. Dan wel.
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.
Daarom is het zo belangrijk dat Rusland compleet uit geheel Oekrane moeten worden getrapt. Het leger vernietigen. Poetin mag geen enkele politieke winst behalen met een verdrag over "neutrale status" of andersoortig gelul. Geen onafhankelijke Krim zonder Russische basis. Geen veto's over buitenlands beleid van Oekrane of over met wie ze mogen omgaan. Niks daarvan. Opbokken met dat negentiende-eeuwse koloniale gedrag. Opdonderen. Korte metten maken met dat gelul.
Want doe je dat niet zal Poetin, of zijn opvolger, het opnieuw proberen,
Ik denk het wel want men gaf al maanden terug aan dat het doel van Wagner was om bakhmut in te nemen.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alweer?
Dat hebben ze nu al zo vaak geroepen, dat ze zich nu cht uit Bahkmut gaan terugtrekken.
Het lijkt me wel zo verstandig gezien het gebrek aan samenwerking tussen het leger en Wagner. Die aflossing lijkt me een prima moment om er een grotere teringzooi van te maken voor de Russen.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.
Mits dat lukt zonder al te veel verliezen aan Oekranse zijde.
Wagner trekt over paar dagen uit bakhmut en dan neemt Rusland dat over.
Misschien wacht Oekrane daar wel op wie weet.
Juist en dat hij later weer in kan stappen van zie je wel jullie kunnen niet zonder mij.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me wel zo verstandig gezien het gebrek aan samenwerking tussen het leger en Wagner. Die aflossing lijkt me een prima moment om er een grotere teringzooi van te maken voor de Russen.
Die Sarmat is de T-14 Armata onder de ICBMs.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het ging erom dat Poetin dood zou zijn en het land wordt geregeerd door (nog grotere) mafkezen en er anarchie uitbreekt.
Whatever die Sarmat zal het vast niet doen joh.
Nuja... Het is misschien iete tezeer kort-door-de-bocht om die vergelijking met 42/43 te doen enkel als voorbeeld dat de russen probleemloos eindeloze verliezen kunnen en willen dragen..quote:Op zondag 21 mei 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, pak er een Nederlandse krant (onder Duitse censuur) bij uit 1943 of 1944 en je leest ook in elk artikel dat de Soviet-verliezen 5 keer groter zijn dan de Duitse. Wat vaak nog zo was ook.
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0003&rowid=3
De Russen accepteren dit gewoon als part of the game, als ze hun doelen maar halen.
Met hulp van de US maar niet officieel.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag me af hoe als ze zelf geen F-16's hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |