Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Want bij dode Poetin is oorlog lang niet over, dan heb je een gevaarlijke vazalstaat met 6000 kernkoppen.
Hierom misschien?quote:
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:. Zelensky: “Als Bachmoet veroverd wordt, krijgt Rusland vrije baan voor oosten van Oekrane”
Als Rusland erin slaagt Bachmoet te veroveren, dan krijgen de troepen van Moskou “vrije baan” om belangrijke steden in het oosten van Oekrane in te nemen. Daarvoor waarschuwde de Oekraense president Volodymyr Zelensky in een interview met de Amerikaanse nieuwszender CNN.
Dat is je reinste flauwekul.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.
Poetin heeft New-Start opgeschort niet omdat hij niet wilde laten zien hoeveel kernwapens en bommenwerpers en raketten hij heeft, maar voornamelijk om maar niet te hoeven tonen dat ze in een erbarmelijke en vrijwel onbruikbare staat verkeren.
ja is niet zo gevaarlijk meer allemaal johquote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben er nog zo'n 1200 volgens de laatste inspecties en opgaves, en of de raketten nog werken is de vraag. De SS-18 Satan is veel te oud De nieuwe ICBM is net bij de tweede test ontploft. Die superduper hypersonische raketten werden afgelopen week neergehaald met Patriots.
Poetin heeft New-Start opgeschort niet omdat hij niet wilde laten zien hoeveel kernwapens en bommenwerpers en raketten hij heeft, maar voornamelijk om maar niet te hoeven tonen dat ze in een erbarmelijke en vrijwel onbruikbare staat verkeren.
Dat niet alleen de 25ste trekt Wagner terug uit dat hoopje puin.quote:Op zondag 21 mei 2023 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit? Bij mijn weten heeft niemand op een fluitje geblazen, geroepen dat de oorlog voorbij is en Rusland tot winnaar aangewezen alleen maar omdat iemand met een Wagner vlaggetje is gaan wapperen op een berg puin.
En bovendien blijft Oekrane de Russen daar wel bezighouden. Als Poetin de troepen daar niet versterkt pakt Oekrane de stad weer terug en dan zou alles voor niks zijn geweest. Maar doorstoten kunnen ze ook niet omdat de stad zodanig tot puin is geschoten dat het een enorme hindernis is voor de bevoorrading van die troepen. Dus Oekrane hoeft alleen maar dreigend aanwezig te zijn in die buurt om veel Russen bezig te houden.
Ja die 2 steden liggen niet zo ver er vandaan, ik las ergens dat iemand uitgerekend had dat met het tempo wat Rusland over hele front oprukt in de afgelopen 6 maand, de eerst volgende stad binnen 3 jaar in bereik is.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hierom misschien?
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik alleen niet snap is waarom Rusland nog door gaat, ook al drukken ze het hele Oekranse leger tot de Poolse grens je zou an nog een enorme troepenmacht nodig hebben om het land constant bezet te houden want de burgers zullen zich blijven verzetten tegen Rusland.
Hallucinante aantallen als hier alleen doden mee worden bedoeld (want 'lost'), maar eigenlijk ook als daar gewonden in mee worden geteld. Damn.quote:
Alweer?quote:Op zondag 21 mei 2023 14:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat niet alleen de 25ste trekt Wagner terug uit dat hoopje puin.
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.
Daarom is het zo belangrijk dat Rusland compleet uit geheel Oekrane moeten worden getrapt. Het leger vernietigen. Poetin mag geen enkele politieke winst behalen met een verdrag over "neutrale status" of andersoortig gelul. Geen onafhankelijke Krim zonder Russische basis. Geen veto's over buitenlands beleid van Oekrane of over met wie ze mogen omgaan. Niks daarvan. Opbokken met dat negentiende-eeuwse koloniale gedrag. Opdonderen. Korte metten maken met dat gelul.
Want doe je dat niet zal Poetin, of zijn opvolger, het opnieuw proberen,
Klopt, de kans is groot dat Rusland die zal gebruiken als Oekrane:quote:Op zondag 21 mei 2023 14:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja is niet zo gevaarlijk meer allemaal joh
Het ging erom dat Poetin dood zou zijn en het land wordt geregeerd door (nog grotere) mafkezen en er anarchie uitbreekt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt, de kans is groot dat Rusland die zal gebruiken als Oekrane:
• Een groot schip naar de kelder jaagt
• Tanks krijgt
• Lange afstandswapens krijgt.
• Kherson herovert.
• Vliegvelden in Rusland aanvalt met drones
• Iets anders, en dit keer voor het echie. jahaaa. Dan wel.
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij is de sterke leider. Als hij toegeeft dat hij een kapitale inschattingsfout heeft gemaakt is hij geen leider meer. Hij kan dus niet anders.
Daarom is het zo belangrijk dat Rusland compleet uit geheel Oekrane moeten worden getrapt. Het leger vernietigen. Poetin mag geen enkele politieke winst behalen met een verdrag over "neutrale status" of andersoortig gelul. Geen onafhankelijke Krim zonder Russische basis. Geen veto's over buitenlands beleid van Oekrane of over met wie ze mogen omgaan. Niks daarvan. Opbokken met dat negentiende-eeuwse koloniale gedrag. Opdonderen. Korte metten maken met dat gelul.
Want doe je dat niet zal Poetin, of zijn opvolger, het opnieuw proberen,
Ik denk het wel want men gaf al maanden terug aan dat het doel van Wagner was om bakhmut in te nemen.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alweer?
Dat hebben ze nu al zo vaak geroepen, dat ze zich nu cht uit Bahkmut gaan terugtrekken.
Het lijkt me wel zo verstandig gezien het gebrek aan samenwerking tussen het leger en Wagner. Die aflossing lijkt me een prima moment om er een grotere teringzooi van te maken voor de Russen.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Staande houden en zorgen voor duizenden en duizenden slachtoffers is ook al iets wat helpt.
Mits dat lukt zonder al te veel verliezen aan Oekranse zijde.
Wagner trekt over paar dagen uit bakhmut en dan neemt Rusland dat over.
Misschien wacht Oekrane daar wel op wie weet.
Juist en dat hij later weer in kan stappen van zie je wel jullie kunnen niet zonder mij.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me wel zo verstandig gezien het gebrek aan samenwerking tussen het leger en Wagner. Die aflossing lijkt me een prima moment om er een grotere teringzooi van te maken voor de Russen.
Die Sarmat is de T-14 Armata onder de ICBMs.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het ging erom dat Poetin dood zou zijn en het land wordt geregeerd door (nog grotere) mafkezen en er anarchie uitbreekt.
Whatever die Sarmat zal het vast niet doen joh.
Nuja... Het is misschien iete tezeer kort-door-de-bocht om die vergelijking met 42/43 te doen enkel als voorbeeld dat de russen probleemloos eindeloze verliezen kunnen en willen dragen..quote:Op zondag 21 mei 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, pak er een Nederlandse krant (onder Duitse censuur) bij uit 1943 of 1944 en je leest ook in elk artikel dat de Soviet-verliezen 5 keer groter zijn dan de Duitse. Wat vaak nog zo was ook.
https://www.delpher.nl/nl(...)mpeg21:a0003&rowid=3
De Russen accepteren dit gewoon als part of the game, als ze hun doelen maar halen.
Met hulp van de US maar niet officieel.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:05 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag me af hoe als ze zelf geen F-16's hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |