https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=sharequote:Russia warns supplying jets to Ukraine carries 'colossal risks'
Western countries will be running "colossal risks" if they supply Ukraine with F-16 fighter jets, according to Russian Deputy Foreign Minister Alexander Grushko, who is quoted by Russia's TASS news agency.
It follows the announcement the US will allow Western allies to give jets to Ukraine, as well as facilitating joint allied training programs for Ukrainian troops.
"We see that Western countries are still adhering to the escalation scenario. It involves colossal risks for themselves," Grushko was quoted as saying.
"In any case, this will be taken into account in all our plans, and we have all the necessary means to achieve the goals we have set."
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..quote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan kan je dat ook tegen landen als SA zeggen.
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Laat rob het maar niet horen.quote:
Wie denken ze hier nog mee te overtuigen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/(...)nned_post_type=share
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staanquote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Sure, dan is er wel een energietransitie noodzakelijk. En weet je....daar zijn we mee bezig..
Tactical nukes in de zandbak 😱quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vanmorgen 372x tegen zoonlief gezegd dat hij niet het zandbouwsel van zijn broer mocht slopen. Grote gevolgen zou het hebben !
Geen zorgen dus, bij zo vaak roepen is de zin in het gedoe rond het straffen er gewoon niet.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.quote:
Het hoeft niet bij één offensief te blijven natuurlijk. Naast die die in de komende weken wordt gestart met wat ze nu hebben en vervolgens eentje na de zomer. Een najaarsoffensief met de wapens die dan zijn geleverd. De Abrams, meer Leopards (ik verwacht nog wel wat meer leveringen vanuit Duitsland), en dus misschien westerse vliegtuigen als dat qua tijd lukt. En uiteraard met wat ze nog over hebben van dit offensief, buitgemaakt Russisch spul en wat weer gerepareerd is. Dat gaat zeker mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:14 schreef Breekfast het volgende:
De druk op het aankomende offensief om te slagen is wel enorm trouwens. Als het mislukt of het maar een beperkt succes heeft dan komt toch de vraag bovendrijven hoe dit conflict ooit nog beëindigd kan worden en hoe lang het Westen Oekraïne nog kan en wil ondersteunen.
Ik heb er nog niet bijzonder veel vertrouwen in. Die Russen hebben alle tijd gehad om zich voor te bereiden. Iedereen weet dat het er aan zit te komen
Gaat het ICC het arrestatiebevel intrekken dan? Op wiens bevel?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 12:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De ellende is dat je al weet dat als Rusland niet op de knieën wordt geholpen, Poetin over een paar jaar ook gewoon weer wordt gerehabiliteerd en met alle egards ontvangen.
waarom, dit werkt prima. Rusland moet zijn olie zo gigantisch goedkoopp kwijt dat zelfs SA, het inkoopt. We hebben dus een perfecte manier gevonden, wij goekope olie, Rusland voelt de pijn, en wordt keihard geraakt in het hart van hun economie, precies wat de bedoeling is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Of je maakt als westerse landen een duidelijke statement en breekt alle relaties. Als je toch van de principes bent moet je daar ook achter staan
Zo te lezen heb je een hekel aan het westen. Waarom dan zo hypocriet en genieten van de geneugten van het leven in de westerse wereld?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
En waarom dan niet gelijk Rusland binnen vallen, oh gij gematigde? Alleen maar de banden verbreken is hypocriet.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:11 schreef HSG het volgende:
[..]
waarom niet? Oekraine vraagt onze hulp, heeft redelijk zelfde waarden en wil graag bij ons aansluiten. Ze hebben veel grondstoffen, goeie ligging dus waarom niet als ze het zelf willen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Omdat het westen graag de wereld wil vertellen hoe het allemaal hoort te werken. Anders moeten zich ook noet moet Rusland en Oekraïne bemoeien.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Lol, zitten de Orcs daar straks nog vast ook.. genááánt.quote:
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.quote:
Dat volk zou in de jaren '40 lus van de NSB zijn geweestquote:
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ook bij mij is er sprake van sancties van buren zodra er een paddestoelwolk boven de schutting uit komt.
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.quote:
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.quote:
Precies, en laat het maar aan de strategische meesters van het kremlin over om nu schaarse reserves daar in te gaan zetten om deze klinkende "overwinning" niet door hun handen te laten glippen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:31 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niet verrassend ook. Bachmut bestaat ook niet meer, dat is platgewalst niemandsland ondertussen.
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuigquote:
Wat een onzin, je mag daar echt wel demonstreren hoe hypocriet het westen is. Dat ze moeten stoppen met wapensleveren omdat daardoor alleen maar onnodig veel mensen dood gaan*.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:22 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als je in Moskou een bord omhoog houdt waar helemaal niets op staat, word je al een busje in geslagen.
Maar van mij mogen deze mensen hier vrij demonstreren, dát is namelijk wat ons werkelijk superieur maakt aan Rusland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?quote:
Eerst nog vastbinden op een dorpsplein met een bordje om hun nek.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:40 schreef TLC het volgende:
[..]
Na de oorlog allemaal kaalscheren en met pek en veren naar rusland sturen, dat ze maar daar gaan wonen dat nsb tuig
Zelfs als het waar is. Goed gedaan. Je hebt nu de 57e stad qua grote ingenomen en heeft je maar 70 000 man of zo iets gekost. Ze kunnen trots zijn hoorquote:
Oekraïne heeft het hogere gebied op de flanken bezet. Dus er is een risico dat ze worden omsingeld. Terugtrekken kan niet want dan krijg je muiterij denk ik. Of in ieder geval een enorme duik in het moreel van je complete leger. Ik kan me echt niet voorstellen dat Russen de stad opgeven zouden pikken na zo'n slachtpartij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is dat rondtrekkende circus nu in NL beland?
Injecteren met lood graag.
Professional Againsters.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zijn voornamelijk coronawappies volgens mij. Dus nu Rusland volgende week weer de boeren dan weer een ander ding. Zijn gewoon beroepsdemonstranten.
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:31 schreef oheng het volgende:
Ondertussen grijpt Wagner de gelegenheid aan om Shoigu en Gerasimov nogmaals ff lekker door het slijk te halen.
Relevante quote:Lekker man, bipolar Preghozhin die hele tijd loopt te schreeuwen 🤣SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Gewoon lui die worden betaald om daar met een bordje te staan johquote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah een combinatie van Russen, zweef gekkies, rechtse FvD figuren.
"We mogen echt niet de opkomstplicht weer invoeren. En het leger instaat maken überhaupt dienstplichtigen te huisvesten en te trainen. En wapens en voertuigen te kopen voor die dienstplichtigen. Vervolgens weer lichtingen oproepen en die een half jaar trainen en dan naar Oekraïne sturen!"quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde lui die aan de lopende band lopen te piepen over die dienstplicht brief?
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon lui die worden betaald om daar met een bordje te staan joh
Ergens ook wel weer geruststellend om te weten dat de pro Russen in Nederland allemaal hetzelfde kliekje totale wappies zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...![]()
[ afbeelding ]
De rode draad is het gekke wijf dat het bord vast heeft, niet wat er op dat bord staat.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...![]()
[ afbeelding ]
quote:Isa Yusibov
@Isa_Yusibov
Er zijn vele geruchten over Zaluzhny, hoofd Generale Staf van 🇺🇦 dat al een maand niet in publiek is verschenen en laatst een video-call met de NAVO-top moest afzeggen. Prigozhin zinspeelt erop dat Wagner hem geraakt heeft toen hij kennelijk ergens in de buurt van Bachmoet was.
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Premiumartikel
https://www.telegraaf.nl/(...)slaap-met-mijn-wapen
Brabander vecht mee in Oekraïne: ’Ik slaap met mijn wapen’
Als monteur repareerde hij schepen, hij dreef b&b’s en was beveiliger. Nu loopt hij rond in brandhaard Donetsk in een uniform waarop naast het Oekraïense vlaggetje ook de Nederlandse driekleur prijkt. In zijn handen een Bren-aanvalsgeweer, splinternieuw uit de verpakking. Brabander Hendrik vecht in de Donbas mee met het Oekraïense leger. Niet eerder deed een Nederlandse strijder zo gedetailleerd verslag van het front.
Dat zie je verkeerd. Dat is alleen als ze vechten tegen Nederland. Of tegen een land dat Nederland steunt. En zelfs dan is het moeilijk. Omdat Nederland niet iemand stateloos zal maken. Dus dan moeten ze een dubbele nationaliteit hebben. Bijvoorbeeld as ze voor Rusland zouden vechten en een Russisch paspoort krijgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?
Dat is met die jihadgangers ook niet gebeurd. Sterker nog, die bruiden worden zelfs teruggehaald.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het is in het verleden wel gebeurd. Nederlanders die in de Spaanse burgeroorlog meevochten met de communisten zijn toen der tijd allemaal stateloos verklaard. Dat werd pas ergens in de jaren 70 ofzo hersteld.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Dat is alleen als ze vechten tegen Nederland. Of tegen een land dat Nederland steunt. En zelfs dan is het moeilijk. Omdat Nederland niet iemand stateloos zal maken. Dus dan moeten ze een dubbele nationaliteit hebben. Bijvoorbeeld as ze voor Rusland zouden vechten en een Russisch paspoort krijgen.
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:
'Jitse Akse met zak over hoofd uit pand gesleept'
quote:De oud-militair wordt door het openbaar ministerie (OM) verdacht van meervoudige moord op IS-strijders in Syrië.
Artikel niet gelezen, maar dacht dat ze niet zaten te wachten op mensen zonder gevechtservaring. Dan ben je een blok aan de anderen hun been lijkt me, hoe goed je bedoelingen ook zijn. Tenzij je bereid bent a la Wagner kanonnenvoer riskante dingen te ondernemen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Premiumartikel met heftige verhalen
https://www.telegraaf.nl/(...)slaap-met-mijn-wapen
Brabander vecht mee in Oekraïne: ’Ik slaap met mijn wapen’
Als monteur repareerde hij schepen, hij dreef b&b’s en was beveiliger. Nu loopt hij rond in brandhaard Donetsk in een uniform waarop naast het Oekraïense vlaggetje ook de Nederlandse driekleur prijkt. In zijn handen een Bren-aanvalsgeweer, splinternieuw uit de verpakking. Brabander Hendrik vecht in de Donbas mee met het Oekraïense leger. Niet eerder deed een Nederlandse strijder zo gedetailleerd verslag van het front.
Niet alleen schoon. Ook nieuw. Dus dan is de vraag van wanneer deze foto is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:
Daarbij ben ik ook niet heel erg overtuigd van dit verhaal en ja ik weet dat ik hier nogal vaak het verwijt krijg dat ik niet snel overtuigd ben van iets. Maar als je loopt te verkondigen dat je vanuit je mortierstelling in de buurt van Bakhmut een beetje loopt te appen staan bij mij de eerste alarmsignalen al op rood. Daarnaast heeft meneer wel een enorm netjes en schoon pak aan op die foto...
[ afbeelding ]
Ik ben nog even een goed plaatje van Colt C7 magazijnen aan het zoeken want daar lijken die mags wel heel erg op terwijl ze in het verhaal over de Bren hebben...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:07 schreef Ulx het volgende:
Niet alleen schoon. Ook nieuw. Dus dan is de vraag van wanneer deze foto is.
Heel belangrijk verschil is wel dat die Brabander dienst heeft in het regeringsleger. Daarmee heeft hij naar Oekraïens recht de geweldsbevoegdheid (en overigens ook naar internationaal recht). Dat is wat anders dan allerhande willekeurige knokploegen. Zie: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_39515_11/1/quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:
'Jitse Akse met zak over hoofd uit pand gesleept'
Zou niet de eerste zijn. James Vasquez is ook zo geëindigd.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:
Daarbij ben ik ook niet heel erg overtuigd van dit verhaal en ja ik weet dat ik hier nogal vaak het verwijt krijg dat ik niet snel overtuigd ben van iets. Maar als je loopt te verkondigen dat je vanuit je mortierstelling in de buurt van Bakhmut een beetje loopt te appen staan bij mij de eerste alarmsignalen al op rood. Daarnaast heeft meneer wel een enorm netjes en schoon pak aan op die foto...
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)erse-f-16-s-wil-doenquote:Vijf vragen over wat Oekraïne met westerse F-16's wil doen
Hoeveel toestellen heeft Nederland en kunnen we die zomaar missen?
Van de 213 F-16's die Nederland begin jaren 90 had, zijn er nu nog 42 over. Van die 42 heeft Nederland er 24 actief in gebruik. De overige achttien staan in hangars.
Volgens De Kruif is het nog maar de vraag hoeveel van die achttien toestellen goed genoeg zijn om te gebruiken. "Het kan zijn dat er onderdelen missen of dat ze gerepareerd moeten worden. Daar gaat ook tijd in zitten, dus de toestellen zijn sowieso niet op korte termijn te leveren."
Daarnaast hangt het aantal te leveren vliegtuigen ook af van hoeveel F-35-toestellen Nederland de komende jaren nog krijgt. Het is de bedoeling dat deze Joint Strike Fighters de huidige F-16's allemaal vervangen.
En het mogelijk leveren van F-16 gebeurt in een coalitie met Denemarken, België en het Verenigd Koninkrijk. In totaal zouden die landen samen met Nederland, volgens De Kruijf, tientallen toestellen kunnen leveren. Maar hoeveel er voor de rekening van Nederland komen, is niet duidelijk.
Kan natuurlijk ook een oude foto zijn van toen hij net in dienst was getreden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nog even een goed plaatje van Colt C7 magazijnen aan het zoeken want daar lijken die mags wel heel erg op terwijl ze in het verhaal over de Bren hebben...
Wat allemaal wel niet kan natuurlijk. Maar vooralsnog hou ik nog wel even een slag om de arm.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan natuurlijk ook een oude foto zijn van toen hij net in dienst was getreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |