"We mogen echt niet de opkomstplicht weer invoeren. En het leger instaat maken überhaupt dienstplichtigen te huisvesten en te trainen. En wapens en voertuigen te kopen voor die dienstplichtigen. Vervolgens weer lichtingen oproepen en die een half jaar trainen en dan naar Oekraïne sturen!"quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde lui die aan de lopende band lopen te piepen over die dienstplicht brief?
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon lui die worden betaald om daar met een bordje te staan joh
Ergens ook wel weer geruststellend om te weten dat de pro Russen in Nederland allemaal hetzelfde kliekje totale wappies zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...![]()
[ afbeelding ]
De rode draad is het gekke wijf dat het bord vast heeft, niet wat er op dat bord staat.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat hebben die vaccinaties hier nou weer mee te maken...![]()
[ afbeelding ]
quote:Isa Yusibov
@Isa_Yusibov
Er zijn vele geruchten over Zaluzhny, hoofd Generale Staf van 🇺🇦 dat al een maand niet in publiek is verschenen en laatst een video-call met de NAVO-top moest afzeggen. Prigozhin zinspeelt erop dat Wagner hem geraakt heeft toen hij kennelijk ergens in de buurt van Bachmoet was.
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Premiumartikel
https://www.telegraaf.nl/(...)slaap-met-mijn-wapen
Brabander vecht mee in Oekraïne: ’Ik slaap met mijn wapen’
Als monteur repareerde hij schepen, hij dreef b&b’s en was beveiliger. Nu loopt hij rond in brandhaard Donetsk in een uniform waarop naast het Oekraïense vlaggetje ook de Nederlandse driekleur prijkt. In zijn handen een Bren-aanvalsgeweer, splinternieuw uit de verpakking. Brabander Hendrik vecht in de Donbas mee met het Oekraïense leger. Niet eerder deed een Nederlandse strijder zo gedetailleerd verslag van het front.
Dat zie je verkeerd. Dat is alleen als ze vechten tegen Nederland. Of tegen een land dat Nederland steunt. En zelfs dan is het moeilijk. Omdat Nederland niet iemand stateloos zal maken. Dus dan moeten ze een dubbele nationaliteit hebben. Bijvoorbeeld as ze voor Rusland zouden vechten en een Russisch paspoort krijgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?
Dat is met die jihadgangers ook niet gebeurd. Sterker nog, die bruiden worden zelfs teruggehaald.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, dan is het exit Nederlands paspoort toch, of zie ik dat verkeerd?
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het is in het verleden wel gebeurd. Nederlanders die in de Spaanse burgeroorlog meevochten met de communisten zijn toen der tijd allemaal stateloos verklaard. Dat werd pas ergens in de jaren 70 ofzo hersteld.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:53 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat zie je verkeerd. Dat is alleen als ze vechten tegen Nederland. Of tegen een land dat Nederland steunt. En zelfs dan is het moeilijk. Omdat Nederland niet iemand stateloos zal maken. Dus dan moeten ze een dubbele nationaliteit hebben. Bijvoorbeeld as ze voor Rusland zouden vechten en een Russisch paspoort krijgen.
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:
'Jitse Akse met zak over hoofd uit pand gesleept'
quote:De oud-militair wordt door het openbaar ministerie (OM) verdacht van meervoudige moord op IS-strijders in Syrië.
Artikel niet gelezen, maar dacht dat ze niet zaten te wachten op mensen zonder gevechtservaring. Dan ben je een blok aan de anderen hun been lijkt me, hoe goed je bedoelingen ook zijn. Tenzij je bereid bent a la Wagner kanonnenvoer riskante dingen te ondernemen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Premiumartikel met heftige verhalen
https://www.telegraaf.nl/(...)slaap-met-mijn-wapen
Brabander vecht mee in Oekraïne: ’Ik slaap met mijn wapen’
Als monteur repareerde hij schepen, hij dreef b&b’s en was beveiliger. Nu loopt hij rond in brandhaard Donetsk in een uniform waarop naast het Oekraïense vlaggetje ook de Nederlandse driekleur prijkt. In zijn handen een Bren-aanvalsgeweer, splinternieuw uit de verpakking. Brabander Hendrik vecht in de Donbas mee met het Oekraïense leger. Niet eerder deed een Nederlandse strijder zo gedetailleerd verslag van het front.
Niet alleen schoon. Ook nieuw. Dus dan is de vraag van wanneer deze foto is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:
Daarbij ben ik ook niet heel erg overtuigd van dit verhaal en ja ik weet dat ik hier nogal vaak het verwijt krijg dat ik niet snel overtuigd ben van iets. Maar als je loopt te verkondigen dat je vanuit je mortierstelling in de buurt van Bakhmut een beetje loopt te appen staan bij mij de eerste alarmsignalen al op rood. Daarnaast heeft meneer wel een enorm netjes en schoon pak aan op die foto...
[ afbeelding ]
Ik ben nog even een goed plaatje van Colt C7 magazijnen aan het zoeken want daar lijken die mags wel heel erg op terwijl ze in het verhaal over de Bren hebben...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:07 schreef Ulx het volgende:
Niet alleen schoon. Ook nieuw. Dus dan is de vraag van wanneer deze foto is.
Heel belangrijk verschil is wel dat die Brabander dienst heeft in het regeringsleger. Daarmee heeft hij naar Oekraïens recht de geweldsbevoegdheid (en overigens ook naar internationaal recht). Dat is wat anders dan allerhande willekeurige knokploegen. Zie: https://puc.overheid.nl/mrt/doc/PUC_39515_11/1/quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee dat niet. Maar het is wel een schimmig gebied, kijk bv naar Jitse Akse die met de Koerden tegen ISIS vocht:
'Jitse Akse met zak over hoofd uit pand gesleept'
Zou niet de eerste zijn. James Vasquez is ook zo geëindigd.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:
Daarbij ben ik ook niet heel erg overtuigd van dit verhaal en ja ik weet dat ik hier nogal vaak het verwijt krijg dat ik niet snel overtuigd ben van iets. Maar als je loopt te verkondigen dat je vanuit je mortierstelling in de buurt van Bakhmut een beetje loopt te appen staan bij mij de eerste alarmsignalen al op rood. Daarnaast heeft meneer wel een enorm netjes en schoon pak aan op die foto...
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/24(...)erse-f-16-s-wil-doenquote:Vijf vragen over wat Oekraïne met westerse F-16's wil doen
Hoeveel toestellen heeft Nederland en kunnen we die zomaar missen?
Van de 213 F-16's die Nederland begin jaren 90 had, zijn er nu nog 42 over. Van die 42 heeft Nederland er 24 actief in gebruik. De overige achttien staan in hangars.
Volgens De Kruif is het nog maar de vraag hoeveel van die achttien toestellen goed genoeg zijn om te gebruiken. "Het kan zijn dat er onderdelen missen of dat ze gerepareerd moeten worden. Daar gaat ook tijd in zitten, dus de toestellen zijn sowieso niet op korte termijn te leveren."
Daarnaast hangt het aantal te leveren vliegtuigen ook af van hoeveel F-35-toestellen Nederland de komende jaren nog krijgt. Het is de bedoeling dat deze Joint Strike Fighters de huidige F-16's allemaal vervangen.
En het mogelijk leveren van F-16 gebeurt in een coalitie met Denemarken, België en het Verenigd Koninkrijk. In totaal zouden die landen samen met Nederland, volgens De Kruijf, tientallen toestellen kunnen leveren. Maar hoeveel er voor de rekening van Nederland komen, is niet duidelijk.
Kan natuurlijk ook een oude foto zijn van toen hij net in dienst was getreden.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben nog even een goed plaatje van Colt C7 magazijnen aan het zoeken want daar lijken die mags wel heel erg op terwijl ze in het verhaal over de Bren hebben...
Wat allemaal wel niet kan natuurlijk. Maar vooralsnog hou ik nog wel even een slag om de arm.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan natuurlijk ook een oude foto zijn van toen hij net in dienst was getreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |