Hier doet de jumbo niet meer mee met tgtg. Alleen een koeling vol afprijzingen en dat loopt ook wel goed volgens mij.quote:Op woensdag 14 juni 2023 12:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]
remove duplicate keywords
Het broodpakket van De Jumbo a ¤4.99.
Tevreden? Ja dat zeker.
Tenminste niet allemaal ongezonde meuk maar gewoon prima brood.
Ramvolquote:Op woensdag 14 juni 2023 15:35 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik had vandaag ook een enorm goed pakket van het Vlaams Broodhuis. Had weer brood nodig, dus ontzettend blij met 3 grote broden. Nu zit de vriezer wel weer ramvol.
pics?quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef COVID-19 het volgende:
Bakker geprobeerd. Alleen maar gebak. Hoe ga ik dat in hemelsnaam op krijgen.
Als er geen slagroom op zit kan je het misschien wel invriezenquote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef COVID-19 het volgende:
Er zit mega-veel slagroom op. Maar goed als ik de halve taart oppeet, tja dan is het ook goed... Nog steeds goedkoop geweest. Ik eet vandaag nog een stuk denk ik, en dan is het gedaan.quote:Op donderdag 15 juni 2023 11:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Als er geen slagroom op zit kan je het misschien wel invriezen
Alsnog kan je het invriezenquote:Op donderdag 15 juni 2023 12:54 schreef COVID-19 het volgende:
[..]
Er zit mega-veel slagroom op. Maar goed als ik de halve taart oppeet, tja dan is het ook goed... Nog steeds goedkoop geweest. Ik eet vandaag nog een stuk denk ik, en dan is het gedaan.
Even niet meer bestellen daar, dacht brood en zo te krijgen, niet alleen gebak.![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:26 schreef junkiesietze het volgende:
vanavond 12 donuts halen bij de dunkin'
Eventueel in porties snijden en invriezen, komt vaak nog heel goed uit de diepvries ook met slagroom.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:40 schreef COVID-19 het volgende:
Salmorejoquote:Op zondag 18 juni 2023 12:53 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Ook weer mijn maandelijkse broodpakketje bij Ammerlaan. Stokbrood is beetje jammer, daar kan ik niet zoveel mee, zeker niet als vriezer vol zit.
Vullen! En dan als diner. Of met brie ofzo uit de oven. Of met een kom soep. Of croutons van maken..quote:Op zondag 18 juni 2023 12:53 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Ook weer mijn maandelijkse broodpakketje bij Ammerlaan. Stokbrood is beetje jammer, daar kan ik niet zoveel mee, zeker niet als vriezer vol zit.
quote:Op woensdag 21 juni 2023 11:29 schreef junkiesietze het volgende:
Vanmiddag weer een hoogvlietje halen
Inmiddels voor de tweede keer bij de Starbucks geweest en wat denk je... een punt cheesecake, een grote koek, een muffin en een plak cake.quote:Op maandag 29 mei 2023 16:40 schreef Sodemieters het volgende:
[ afbeelding ]
Starbucks. Waarde lijkt me meer dan prima, maar het is een beetje eenzijdig: vijf broodjes en een vegan berry ding. Had gehoopt op ook wat zoets. Cookies, cheesecake, you know.
Vind vlees wel altijd riskant. Gaat dat nog goed?quote:Op donderdag 22 juni 2023 07:44 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Voorgekookte krieltjes
aardappeltjes griekse stijl
bakje zeekraal (?)
pakje bakbacon
pakje rosbief
2 bakjes kinderspiesjes
Ik had snel even in de zak gekeken in de winkel, ik moest nog wat vlees voor het avondeten, ik dacht hee shashlick ofzo, nice ga ik dat eten. zijn het kinderspiesjes
ruiken, als ik de smaak ook maar een seconde niet vertrouw pleur ik t alsnog wegquote:Op vrijdag 23 juni 2023 09:20 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Vind vlees wel altijd riskant. Gaat dat nog goed?
Ik ben al teleurgesteld als de waarde wel netjes gehaald wordt, haha. Meestal is het immers heel ruim boven de waarde.quote:Op zondag 25 juni 2023 18:39 schreef Zana het volgende:
Hoeveel minder dan de "beloofde" waarde mag er eigenlijk in een box zitten?
Ik heb vandaag een box in een supermarkt afgehaald en volgens mij haalt deze niet de waarde, maar van één product weet ik de prijs niet helemaal..
Afgezien dat het ook gaat om verspilling tegen te gaan en ik ook niet zeur als er meer inzit, vind ik het toch stom dat als ze meerdere boxen hebben ze dan niet eens goed vullen.
Ben benieuwd, de eerste keer dat ik het heb gemeld sinds ik aan tgtg meedoe (91x)...het was nog bij de supermarkt met de hoogste score in de omgeving...de rest zit allemaal lager en ik haal daarom al niet zo vaak bij een supermarkt...quote:Op zondag 25 juni 2023 20:29 schreef Felixa het volgende:
Sowieso melden in de app als de waarde niet wordt gehaald.
These pretzels are making me thirsty!quote:
Heb het ook wel eens gedaan hoor. Maar meestal bij een zaak waar ze heel veel pakketten per keer hebbenquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:47 schreef COVID-19 het volgende:
Is het aso om twee boxes te bestellen? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar de lokale bakker hier heeft wel altijd goede dingen.
Ik ben nu twee keer bij een sushi-zaakje geweest en daar vragen ze standaard hoeveel je er hebt. Kennelijk is meer dan één dus heel normaal. Daar althans wel.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:47 schreef COVID-19 het volgende:
Is het aso om twee boxes te bestellen? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar de lokale bakker hier heeft wel altijd goede dingen.
Als je het kwijt kunt, sommige winkels hebben ook een limiet, bij de Lidl kan je volgens mij maar één bestellen per keer. En soms is het ook zo dat de inhoud van de boxen bijna hetzelfde is, dat ze dit echt "gerecht" over de boxen verdelen. Weet niet of je daarop zit te wachten. Bijvoorbeeld 3 liter zuivel in elk pakket en 2 grote zakken gesneden groente, of nu ja bij een bakker allemaal hetzelfde soort brood.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:47 schreef COVID-19 het volgende:
Waar gaat dit over?quote:Op vrijdag 30 juni 2023 21:32 schreef Ole het volgende:
Was weer geweldig! Zelfs flesje wat eigenlijk niet mag. Alleen die al 5 euro. Verder brood, croissants, salades, koeken. Geschatte waarde 30 euro minstens
Dat is inderdaad een en al plastic, maar ik zie ook niet hoe dat anders kan. Maaltijdsalades of magnetronmaaltijden meegeven zonder plastic?quote:Op zaterdag 1 juli 2023 09:29 schreef Elleska het volgende:
AH to go gaat een stuk minder interessant worden als ik de mail van tgtg over wegwerpplastic zo lees.
Ik ken inmiddels drie verschillende hotels en alleen bij het Hilton pak je zelf dingen van het ontbijtbuffet en stopt ze in een doosje. Dat is echter niet je eigen doosje, dat krijg je. Je mag pakken zoveel je wilt, zo lang het doosje nog maar dicht kan.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 10:15 schreef Elleska het volgende:
Ik zou zeggen geen extra toeslag want je red het van de restafvalbak en krijgt geen gespecificeerde bon mee maar ik weet niet of deze kromme wet daar ruimte voor bied.
Van ontbijtbuffet lees ik nog wel eens dat men eigen bakjes moet meenemen en dan zelf volscheppen. Of ze noemen het een tweepersoonsportie, de toeslag is alleen voor eenpersoonsporties.
Worstenbroodjes kun je prima invriezen. De rest ook.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:32 schreef Sodemieters het volgende:
Vandaag voor de tweede keer bij de Hema geweest. Ik vond het sowieso al een goed pakket voor 5 euro, maar vervolgens vroeg de vriendelijke dame achter de balie of ik er ook nog tompoucen bij wilde. Nou, doe maar!
Oh en in dat ronde blik zitten koekjes. Het is tevens een muziekdoosje: als je aan de bodem draait, speelt ie een liedje.
[ afbeelding ]
Ook nog bij de bakker op de markt geweest. Dat heb ik een beetje omderschat. Een pakket van 7,50 dus de oorspronkelijke waarde moet minimaal 22,50 zijn. En brood is een relatief goedkoop product, dus voor 22,50 aan brood is bij nader inzien wel héél veel brood!
Ik heb twee zakken koekjes, drie worstenbroodjes, drie saucijzenbroodjes, twee kaasbroodjes, twee stokbroden, twee hele broden, twee pizzabroden (heet vast anders). De hele broden en stokbroden kan ik invriezen, maar kan dat ook met de andere dingen? Kun je bijv worstenbroodjes invriezen?
[ afbeelding ]
Thanks. Alleen de koekjes dan niet, lijkt me.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Worstenbroodjes kun je prima invriezen. De rest ook.
Koekjes kan je ook goed invriezen. Daarna in de koelkast ontdooien en even in de oven oppiepen (niet dat ze warm worden maar een minuutje in een hete oven). Paar jaar geleden zo gedaan en dat werkte prima.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Thanks. Alleen de koekjes dan niet, lijkt me.
Ik had de koekjes vd bakker niet opgemerkt, alleen die in het blik. Koekjes heb ik nooit geprobeerd in te vriezen, maar als @Kaatje1 zegt dat het kan geloof ik dat meteenquote:Op zaterdag 1 juli 2023 18:27 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Thanks. Alleen de koekjes dan niet, lijkt me.
Dat eet je niet!quote:Op maandag 3 juli 2023 15:59 schreef Tele6 het volgende:
Van 't Stoepje dit weekend:
- 4 chocoladecroissants
- 4 gewone croissants
- 4 Luikse wafels
- 1 ongesneden zuurdesembroodgoede score
Dat eet je niet!quote:Op maandag 3 juli 2023 15:59 schreef Tele6 het volgende:
Van 't Stoepje dit weekend:
- 4 chocoladecroissants
- 4 gewone croissants
- 4 Luikse wafels
- 1 ongesneden zuurdesembroodgoede score
Dat snoep je!quote:
Nooit van gehoordquote:Op maandag 3 juli 2023 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat eet je niet!
[..]
Dat snoep je!
Is het toch?
Mogelijk hebben ze al weer even een andere slogan...quote:
Nee,maar ze krijgen hier een behoorlijk lage waardering. Ben er stiekem ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 3 juli 2023 23:28 schreef rubbereend het volgende:
Heeft er iemand ervaring met IKEA pakketten?
Tja wat kan daar nou inzitten, paar zweedse balletjes en een lauwe knakworst?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee,maar ze krijgen hier een behoorlijk lage waardering. Ben er stiekem ook wel benieuwd naar.
Ik denk dat het eten niet uit het restaurant komt, maar uit het winkeltje.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:59 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Tja wat kan daar nou inzitten, paar zweedse balletjes en een lauwe knakworst?
Hier helaas een minder ervaring met een drankenhandel.quote:Op maandag 3 juli 2023 19:37 schreef hilliebillie het volgende:
Vandaag bij een blikjeshandel een tgtg pakket gehaald. Was ¤9,00. Maar viel me een beetje tegen wat we kregen. 12 blikjes cola zero lemon en 6 potten Doritos hot salsa.
Die blikjes hebben een waarde van ¤7,50 als ik bij hun op de website kijk, maar die potten staan er niet op. Vergelijkbare potten (maar dan de mild) zijn bij de jumbo ¤2,00 per pot. Dus dan zou het totaal op ¤19,50 komen ipv ¤27. Maar misschien verkopen ze die potten wel duur.
Wat ik wel typisch vind is dat ze op de tgtg pagina zetten dat de blikjes over datum zijn maar dat ze door de hoge suikerwaarde langer goed blijven. Maar as far as I know zit er geen suiker in cola zero is. Maar goed, zoon zei dat hij nog lekker was.
Maar waarschijnlijk toch eens maar nooit meer
Aanvulling:
Ik heb me vergist. Het waren ¤24 blikjes. Dus die hebben een waarde van 15 euro samen. Dan zal het met die sauspotjes erbij toch wel gewoon kloppen qua prijs
Je houdt altijd schroeven overquote:Op maandag 3 juli 2023 23:28 schreef rubbereend het volgende:
Heeft er iemand ervaring met IKEA pakketten?
In Utrecht en Zwolle 4,2quote:Op dinsdag 4 juli 2023 08:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee,maar ze krijgen hier een behoorlijk lage waardering. Ben er stiekem ook wel benieuwd naar.
Hier moest ze het achter gaan halen. Dus kon niet zien wat het was vooraf.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:38 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hier helaas een minder ervaring met een drankenhandel.
12 blikjes redbull (drinken wij allebei niet) en 4 flessen Spa.
Hoorde wel al van anderen dat je ook gewoon ter plaatse een TGTG kunt vragen. De pakketten staan normaal goed zichtbaar uitgestald. Dus misschien dat maar eens proberen en gelijk wat anders inkopen.
Of ze verkopen vanaf nu de TGT inhoud voor sterk gereduceerde prijs in de winkel zelf.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:59 schreef Felixa het volgende:
Ja verdomd! Jammer hoor, ik heb ooit twee pakketten weten te bemachtigen en die waren elke keer fantastisch. Hopelijk komen ze weer terug.
Staan die tasjes er de hele dag of alleen 's ochtends tot het op is? Ik heb in de verste verte geen Lidl in de buurt en kwam alleen voor de boxen en moest dan een eind omrijden vanuit mijn werk met de bus.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:46 schreef Zana het volgende:
Ze hebben nu bij de Lidl een stelling in de winkel met tasjes voor 3 ¤. De inhoud van mijn eerste tasje was wel minder dan in de tgtg dozen van eerder. Moet je ook alsnog geluk hebben dat het er staat als je net in de winkel bent. Voordeel je kunt wel een beetje spieken wat erin zit.
Geen idee hoe elke winkel dit doet. Mijn zoon was rond het middaguur en toen stonden er 3 tasjes. Vandaag heb ik alleen de lege stelling in de winkel gezien en bij een andere winkel stond de lege stelling na de kassa. Ze hebben nu ook de bakken vervangen voor de 25 en 50 cent producten...daar moet je ook "geluk" hebben, heel vaak ligt daar niets in, en nu met al die vakantiegangers hier in de buurt wordt de kans waarschijnlijk nog kleiner.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Staan die tasjes er de hele dag of alleen 's ochtends tot het op is? Ik heb in de verste verte geen Lidl in de buurt en kwam alleen voor de boxen en moest dan een eind omrijden vanuit mijn werk met de bus.
Ja! Ik dacht dat het aan mij lag. Jammer hoorquote:
Kak. Ik ga 's ochtends niet voor de winkeldeur liggen voor zo'n tasje.... (denk ik)quote:Wanneer zijn de tasjes te vinden?
De nieuwe verspil me niet tasjes van Lidl staan direct bij het openen van de winkel klaar. Je vindt ze in een verrijdbaarrek, samen met de broden van gister. Deze zijn voor 25 cent te koop. De verspil me niet tasjes kosten 3 euro per stuk. Het is belangrijk om te weten dat het gaat om een ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’ syteem en de tasjes kunnen dus niet worden gereserveerd.
https://www.ad.nl/economi(...)erspilling~a9ade5d3/quote:Lidl verkoopt gebutste groenten en fruit voor minder geld, in strijd tegen voedselverspilling
Supermarktketen Lidl komt met een speciaal groente- en fruittasje om voedselverspilling tegen te gaan. In de zak zitten gebutste tomaten, bananen en andere groente- en fruitsoorten, die anders zouden worden weggegooid. Klanten betalen 3 euro voor een zak van 4 kilogram.
Jurriaan Nolles 11-07-23, 06:00 Laatste update: 08:30
Quirine de Weerd, hoofd duurzaamheid bij Lidl, ziet dat het gedrag van de klant verandert: ,,Vroeger wilden mensen misschien niet zo snel gezien worden bij de koopjeshoek, maar dat is tegenwoordig wel veranderd. Het is juist hip om voedsel dat anders zou worden weggegooid te kopen.’’
In de groente- en fruittas van Lidl zitten bijvoorbeeld wat rimpeligere tomaten dan klanten gewend zijn of iets rijpere bananen, die desondanks nog prima geschikt zijn voor consumptie. Verantwoordelijken van de versafdeling zouden ze normaal gesproken uit de winkel weren, maar bieden ze nu goedkoper aan. Klanten betalen ongeveer nog een derde van het normale bedrag.
Groente met een afwijking
Supermarkten komen steeds vaker met duurzaamheidsmaatregelen om voedselverspilling tegen te gaan. Albert Heijn kent al enige jaren het concept van Buitenbeentjes, waardoor groenten met een afwijking - ‘kleine paprika’s of kromme komkommers’ - alsnog in de winkel terechtkomen. De meeste andere supermarkten - ook Lidl en Albert Heijn - hebben bijvoorbeeld samenwerkingen met de Voedselbank.
Lidl was de eerste supermarkt die verspil-mij-niet-stickers introduceerde. Producten die bijna over de datum zijn, mogen daardoor weg voor 25 cent. Of bij vlees, vis en vega voor 50 cent. Andere supermarkten zijn dat ook gaan doen.
Hergebruik
Acties tegen voedselverspilling passen bij de duurzaamheidsambities van het van oorsprong Duitse Lidl, dat zich ten doel heeft gesteld om zoveel mogelijk afval te hergebruiken en om voedselverspilling terug te dringen. Zo gaat onder meer brood dat niet meer kan worden verkocht, terug naar Lidl’s bakkers om er veevoer van te maken. Een ander deel gaat naar de kippen van Kipster, zodat daar eieren kunnen worden geproduceerd met een zo laag mogelijke voetafdruk. Met deze maatregelen claimt Lidl jaarlijks 12 miljoen kilo minder voedsel te verspillen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef gelestipjes het volgende:
Broodpakket gehaald bij de Dirk. Niet het meest gevarieerde pakket, 1 volkoren brood.....en 90 bruine bollen.
Gewoon alleen maar als tosti shizzle gebruiken. Bohhhh 20 dagen tosti dieet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Hoop dat je een enorme vriezer hebt.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef gelestipjes het volgende:
Broodpakket gehaald bij de Dirk. Niet het meest gevarieerde pakket, 1 volkoren brood.....en 90 bruine bollen.
Volgens mij alle afgeprijsde producten, de ene keer kon je nog een zak bollen van de voordag voor 0,25 ¤ of 0,50 ¤ krijgen en nu zijn ze altijd 1 ¤ of 1,5 ¤. Ik heb zelfs al broden met een sticker voor 2,50¤ zien liggen. Ook het gebak wat voorheen 1¤ was is nu 2,50¤ of 4¤ bij ons. Of groentepakketten war het soms nauwelijks meer schilt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:07 schreef Nober het volgende:
Jumbo heeft ook zo'n eigen verspilhoek.
De hele taarten werden onlangs in prijs verhoogd van 4 euro naar 6 euro.
Ik zie het helemaal voor me. "En nog een zak bolletjes, en nog een zak bolletjes, en nog een zak..." Ik hoop voor je dat je niet met de fiets wasquote:Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef gelestipjes het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |