SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Frisse start! Zag zelfs mensen met handschoenen op de fiets![]()
Met bijna tien graden handschoenen aan, het is eigenlijk best wel schattig.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Frisse start! Zag zelfs mensen met handschoenen op de fiets![]()
Noordenwind.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat het vandaag het zo triest als gisteren ging worden, valt mee.
Hoe blijft het maar 13 graden met zo'n krachtige zon
Lekker toch. Heerlijk zonnetje voor de zonliefhebbers, niet al te warm voor de nietwarmteliefhebbers. Compromisquote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:44 schreef Nattekat het volgende:
Ik dacht dat het vandaag het zo triest als gisteren ging worden, valt mee.
Hoe blijft het maar 13 graden met zo'n krachtige zon
Stervenskoud is geen compromis voor de tweede helft van meiquote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker toch. Heerlijk zonnetje voor de zonliefhebbers, niet al te warm voor de nietwarmteliefhebbers. Compromis
quote:Zomerse hitte komt naar ons toe: kwik stijgt naar 26 graden
Sterkte aan de nabestaanden.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:19 schreef Haags het volgende:
Volgens Hart van Nederland krijgen we met 26 graden zomerse hitte.
We gaan er allemaal aan !!!
[..]
Zomerse hitte 😂quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:19 schreef Haags het volgende:
Volgens Hart van Nederland krijgen we met 26 graden zomerse hitte.
We gaan er allemaal aan !!!
[..]
Is dat ook in de omgeving van de Nürburgring?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zomerse hitte 😂
Misschien zondag wel terreur buien. [ twitter ]
De kans is daar nog een stuk groter. Maar het is allemaal heel geļsoleerd en lokaal, en dikke kans dat het sowieso pas laat in de middag überhaupt op gang komt.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat ook in de omgeving van de Nürburgring?
HELEMAAL NIETS !!!quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans is daar nog een stuk groter. Maar het is allemaal heel geļsoleerd en lokaal, en dikke kans dat het sowieso pas laat in de middag überhaupt op gang komt.
Ja, echt nevernooit dat dat zo diep Nederland binnen gaat dringenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zomerse hitte 😂
Misschien zondag wel terreur buien. [ twitter ]
Nou, hopelijk pas in de tweede helft van de middag, geen zin in een 24 uur van de Nürburgring waar maar 12 uur geracet wordtquote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans is daar nog een stuk groter. Maar het is allemaal heel geļsoleerd en lokaal, en dikke kans dat het sowieso pas laat in de middag überhaupt op gang komt.
Arnhem forcefield niet vergeten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, echt nevernooit dat dat zo diep Nederland binnen gaat dringen
De wind op 10m hoogte komt dan nog steeds uit het noorden, en er is niet genoeg windschering om terreurbuien die ontstaan zo lang in leven te houden.
Ik wilde hierop antwoorden met een prachtig CAPE kaartje, maar GFS is bijgedraaid en heeft besloten dat we weer gewoon doodsaai 20-24 graden, hoge druk en zon krijgen. Ik ben nu teleurgesteld ook al wordt het mooi weerquote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:42 schreef dick_laurent het volgende:
Het wilt hier overigens best aardig onweren. Van de weinige buien die we hier gehad hebben de afgelopen maand zaten er twee full-hit terreurbuien met hevig onweer bij. En komende week wederom kans op flink onweer zie ik.
Beter dan die boring ass zinloze motregen in Nederland
Midden Nederland,loop nog steeds in de winterjas nu.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 12:26 schreef Resistor het volgende:
Puntje Maasvlakte weer heerlijk.
Ten minste, uit de wind. De wind is nog wat fris.
Dit is het typische voorbeeld van het Nederlandse shit klimaat. Intense treurnis de hele dag. Bijna hele dag bewolkt met koude noorden grafwind en 12 gradenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:32 schreef RamboDirk het volgende:
Heerlijk lenteweer. Goede noordwester wind 5 vanuit zee. Lekker oud hollandsch zeilweertje. Zeilen strak, gaastra jack aan, snijdend windje in het gezicht - hap zout bij overstag gaan. Is toch heerlijk.
Hier was het tot 10 minuten geleden bijna onafgebroken zonnigquote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is het typische voorbeeld van het Nederlandse shit klimaat. Intense treurnis de hele dag. Bijna hele dag bewolkt met koude noorden grafwind en 12 graden
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:36 schreef DJMO het volgende:
Je zou verwachten dat ik het traject zaandam - castricum wel kan dromen en zo ongeveer zou moeten weten hoelaat het veilig is om op te staan om naar de wc te lopen zonder bijna op je muil te gaan omdat de trein over een stel wissels heen sjeest.Verkeerde topic?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT, vanaf vrijdag aangenaam warm weer en wellicht zelfs zomerse temperaturen op komst.blablablabla
Ja ik had al een edit gedaanquote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Verkeerde topic?
OT, vanaf vrijdag aangenaam warm weer en wellicht zelfs zomerse temperaturen op komst.
Vanaf zondag zie ik een periode van 10 aaneengesloten dagen van 20 graden of meer. Gemiddelde stijgt ook richting de 23-24 graden. Lijkt me niet slecht voor eind Mei.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:03 schreef DonDruiper het volgende:
Vandaag weer een heerlijke 12 graden voor de kiezen.
Ook de warmte voor volgende week is er al weer bijna uit.
Lekker man.
Maandag wordt broeierig inderdaad.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Voor de fans van onweer begint maandag er wel interessant uit te zien trouwens. Even in de gaten houden
Te vaak teleurgesteldquote:Op woensdag 17 mei 2023 11:02 schreef Nattekat het volgende:
Voor de fans van onweer begint maandag er wel interessant uit te zien trouwens. Even in de gaten houden
Terecht wantrouwen. It's gone.quote:
Dat draait wel weer om met het komend pinksterweekend alwaar buienradar er al 5 dagen achtereen een dikke zon neerzet. Dat weekend zal wel weer vies tegenvallen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Het begint wel weer traditie te worden dat het weerbericht spreekt over bewolking en dat het dan volle bak zon is
Vergeleken met gisteren is het vandaag al een heel stuk beter, terwijl het gisteren zonniger was. Morgen wordt het nog een stukkie warmerquote:Op donderdag 18 mei 2023 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo jammer van die koude wind. Verder is het keilekker weer. Hier nog wel 16 graden, maar het voelt heel fris.
Een stukkie in me tassie.quote:Op donderdag 18 mei 2023 17:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeleken met gisteren is het vandaag al een heel stuk beter, terwijl het gisteren zonniger was. Morgen wordt het nog een stukkie warmer
Omweerquote:Op donderdag 18 mei 2023 18:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een stukkie in me tassie.![]()
Jammer dat het in het weekend weer te snel oploopt waardoor we weer onweer en daling temperatuur krijgen. Stabiele en warme lente is het echt niet.
We gaan dus voor de ZOMER.![]()
Twee feestdagen op dezelfde dag genotquote:Op donderdag 18 mei 2023 20:34 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Heh, zo fris was het toch ook weer niet vandaag.
Ja, de kansen op een lekkere warme zomer zonder echte plaknachten zijn wel behoorlijk minimaal.quote:Op donderdag 18 mei 2023 20:27 schreef DemonRage het volgende:
Er is veel neerslag gevallen sinds de zomer van vorig jaar en zeer veel deze lente. Het lijkt me dat er nu weer genoeg vocht voorhanden is in de bodem en natuur om te verdampen als het warmer wordt. Dat warmt moeilijker op, maar die warmte blijft wellicht ook langer hangen i.c.m. mogelijke broeierigheid en dagen met onweer.
Ik hoop dat wanneer we meer dagen met temperaturen van minimaal 25°C gaan zien, dat ook de kans op onweer en MCS'en flink toeneemt. Zo'n groot onweerscomplex in het begin van de nacht zou weer zalig zijn, een beetje zoals 25 en 26 mei 2009.
Hier is trouwens een temperatuurgrafiek van mei 2009:
[ afbeelding ]
Weliswaar net iets warmer dan nu, maar toen was het ook niet bijzonder warm en die eerste piek op de 25e werd meteen beantwoord met dik onweer in de nacht die erop volgde.
Nog niet in 1921.quote:Op donderdag 18 mei 2023 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee feestdagen op dezelfde dag genot
Cape-kaartjes:quote:Op donderdag 18 mei 2023 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, de kansen op een lekkere warme zomer zonder echte plaknachten zijn wel behoorlijk minimaal.
Ik durf het ook bijna niet te zeggen, maar maandag ziet er toch weer goed uit
Maar het blijft een zeer lokaal lagedrukgebied die bijna niet te voorspellen is. Kan net zo goed een ware Kanaalrat worden als een flopshow.
#teamEuropaquote:Op donderdag 18 mei 2023 21:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Cape-kaartjes:
ECMWF (van meteologix.com):
[ afbeelding ]
GFS (van wetterzentrale.de):
[ afbeelding ]
Code geel voor ons, zitten wij weer de hele dag in de stralende zon.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
#teamEuropa
Neerslagkaartjes zijn trouwens ook wel handig om naar te kijken. CAPE heb je geen donder aan als er een hoge CIN en geen trigger is
Edit: CIN is 0, ik heb niets gezegd. Het kan overal behalve in Leiden gebeuren.
Uiteraard.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:23 schreef Haags het volgende:
[..]
Code geel voor ons, zitten wij weer de hele dag in de stralende zon.
ook op de 14daagse is deze nu 0,0%quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uiteraard.
Wel behoorlijk grote kans op flinke cellen als ze ontstaan. Zo'n boog in de windpluim (richting het zuidwesten aan de grond en richting het oosten hoger in de lucht) leidt in combinatie met een redelijke CAPE in potentie tot een supercell. CAPE bij ons is dan weer nul komma nul, dus de barbecue kan aan.
[ afbeelding ]
CAPE is geen percentagequote:Op donderdag 18 mei 2023 23:17 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
ook op de 14daagse is deze nu 0,0%
er zullen 2 hoogedruks gebieden over europa heen gaan en dat lage druk gebied blijft boven ijsland hangen en beweegt heel langzaam richting spitsbergen waardoor je een noordwaardse luchtstroom krijgt, de wind zal niet hard zijn maar zeer zwak tot zwak, alles beweegt zo langszaam dat we komende twee weken iedere dag hetzelfde weerpatroon gaan zien.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
CAPE is geen percentage
Of heb je het over wat anders?
Dit weekend warme vochtige lucht uit het oosten, maandag trekt het lagedrukgebied dat nu nog Italiė aan het verzuipen is richting het noorden over West-Duitsland, waardoor wij plots iets koudere lucht uit het noorden over ons heen krijgen (maar geen poollucht, anders had je 100% zeker een geweldige maandagavond gehadquote:Op donderdag 18 mei 2023 23:22 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
er zullen 2 hoogedruks gebieden over europa heen gaan en dat lage druk gebied blijft boven ijsland hangen en beweegt heel langzaam richting spitsbergen waardoor je een noordwaardse luchtstroom krijgt, de wind zal niet hard zijn maar zeer zwak tot zwak, alles beweegt zo langszaam dat we komende twee weken iedere dag hetzelfde weerpatroon gaan zien.
Veel zon met af een toe bewolking en weinig wind, dit is mijn voorspelling.
i have spoken
Niet zo overdrijven, man. Zal best wat vochtig aanvoelen, maar het zijn ook geen Amerikaanse toestanden. Komt gewoon door al die zeikregen die is gevallen de laatste maanden. Wel mooi als er daarna onweer komt.quote:Op donderdag 18 mei 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En godsallemachtig wat wordt het maandag benauwd![]()
![]()
![]()
![]()
Beter wordt dat keihard afgestraft met onweer, dan was het het nog een beetje waard.
Waarom mag ik iets dat minder is dan Amerikaanse toestanden nou weer niet benauwd vindenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 09:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, man. Zal best wat vochtig aanvoelen, maar het zijn ook geen Amerikaanse toestanden. Komt gewoon door al die zeikregen die is gevallen de laatste maanden. Wel mooi als er daarna onweer komt.
Minder mooi is dat het weer niet gewoon eens een tijdje stabiel kan blijven. Onweer mag best, maar di/woe/do staat er gelijk weer 17/15/17 graden. Laat het gewoon eens 20+ blijven.
Dat is wel heel veel en ik vraag me af of we dat gaan halen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom mag ik iets dat minder is dan Amerikaanse toestanden nou weer niet benauwd vinden
Het is hier een hele zomer lang gortdroog geweest, ik ben niks meer gewend. Dan is 70-75% als het 23 graden is niet fijn.
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel en ik vraag me af of we dat gaan halen.
Je bedoelt de hele afgelopen week?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:45 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet verdomme het tuinhout opnieuw in de beits zetten. Waarom kan het nou niet gewoon even drie, vier dagen stabiel droog licht bewolkt weer zijn
Komt waarschijnlijk wel meer. Hoogtelaagjes nu in die omgevingquote:Op vrijdag 19 mei 2023 11:44 schreef dick_laurent het volgende:
Waarschuwing voor terreur buien hier vandaag. Vooralsnog geen druppel gevallen. Ben benieuwd.
Grote verschillen nog wel van model per model waar CAPE hoog is.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Zwaartepunt van de terreurbuien van maandag lijkt te gaan liggen in noordwest Duitsland. Dat is me iets te ver om voor de grap even naartoe te rijden.
22-26 is beter. 15/16 in de zomer is wel sneuquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Fantastisch weer dit, laat het de rest van de zomer maar zo tussen de 15-20 graden met stralende zon blijven. Alle warmtisten gaan maar lekker vakantie doen in de Sahara woestijn.
Juist vanwege de windschering het NW van Duitsland. GFS geeft niet eens een neerslagsignaal voor Nederland op het noorden na.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Grote verschillen nog wel van model per model waar CAPE hoog is.
Wel weinig windschering, dus weinig storm organisatie, blijft dus waarschijnlijk onzeker waar/of zware buien ontstaan.
Niet alleen in het oosten des lands.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:48 schreef DemonRage het volgende:
De laatste runs tonen inderdaad minder kans op dikke onweersbuien in NL.
Dat wordt in het oosten van het land weer teleurgesteld staren naar de ijskappen van de moffenploffers boven de oostelijke horizon.
Die komt vast uit een streek waar het heel normaal is om de lul te luchten en jonge meisjes gewend zijn aan dat straatbeeld.quote:
Dan stel ik voor een nieuwe traditie in 2023 om zo'n lul aan een boom te knopen.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Die komt vast uit een streek waar het heel normaal is om de lul te luchten en jonge meisjes gewend zijn aan dat straatbeeld.
Waarschijnlijk wordt het lastigquote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:08 schreef Nattekat het volgende:
En in tegenstelling tot maandag, is de windschering morgenavond wel echt behoorlijk. Dus dat kan nog leuk worden.
Als de CAPE er is, is het gewoon warm genoeg, dus ik snap niet echt waarom dit een probleem is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 14:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het lastig
[ twitter ]
Het is lentequote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
22-26 is beter. 15/16 in de zomer is wel sneu
Meestal iets minder hard dan windkracht 4 op bepaalde momenten na.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voelt als het warme passaatwindje van Curaēao.
@:3rr0r
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:00 schreef RamboDirk het volgende:
Poh wat een voorjaar, straffe noordooster in je nek. Lekker ouderwets gezandstraald op het terras in hoek van holland @:kingroland
Wat zandkorrels in het bruinfruit. Prachtig. Ge-nieten.
Ja, toen ik dit schreef stond er een heel aandoenlijk windje.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Meestal iets minder hard dan windkracht 4 op bepaalde momenten na.
Laat het bij mij en @Nattekat maar gewoon groen blijven. Code geel is hier altijd gewoon de hele dag droog en zonnig.quote:
Windschering is wel echt bijzonder optimaal in Twente in de namiddag in de laatste run. Sterke NO wind aan de grond, vanuit de regio waar de atmosfeer verreweg het instabielst is, en deze draait naar een iets minder sterke W op buienhoogte. Enige gevaar is dat de downdraft weer precies boven het startpunt komt te liggen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:57 schreef Frutsel het volgende:
Weerschreeuwer maakt het weer top met zijn kaartjes voor morgenavond /-nacht
65mm water en 3 cm hagelstenen voor ons in Twente.
Mwahhh vast niet
Schild west doet weer eens goedzijn werkquote:
En geven ze er ook nog enige duiding bij? Er wordt al zoveel onzin uit die pluimen gedestilleerd door onwetenden...quote:Op zaterdag 20 mei 2023 22:42 schreef Nattekat het volgende:
Buienradar heeft tegenwoordig ook een CAPE pluim
[ afbeelding ]
Ik gun de liefhebbers wel wat van dit weer.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:36 schreef TLC het volgende:
Terreurbuien des doods las ik voor morgenavond![]()
Doe dit maar nietquote:
Wat maakt de zondag zo anders dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doe dit maar niet(of alleen regen in elk geval)
Waarom moet dat soort onzin per se op de late zondagavond komen? Doe dan op vrijdag- of zaterdagavond ofzo, als het zo nodig moet
De volgende dag vroeg op en er niet van kunnen genieten?quote:
Dat laatste met name jaquote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De volgende dag vroeg op en er niet van kunnen genieten?
De volgende dag vroeg op en niet kunnen slapen?
het ging om de zomerquote:
"De rest van de zomer" impliceert dat het al zomer zou zijnquote:
Net als ik in het groene stukje Twente. Waar het 9 van de 10 keer langstrekt.quote:
Als de zon nog eens doorbreekt. Ik zie het niet zo positief hier in ZW Frieslandquote:Op zondag 21 mei 2023 08:09 schreef Arizona het volgende:
[..]
Net als ik in het groene stukje Twente. Waar het 9 van de 10 keer langstrekt.![]()
Maar ik heb wel zin in een lekker zomers dagje vandaag
quote:Op zondag 21 mei 2023 14:30 schreef Drass het volgende:
Je weet dat het beter weer is als je estofex weer mag aanslingeren 🤠
Zelfs zij hebben geen hoop meer.quote:We are sorry that ESTOFEX is currently unable to provide a daily service. We are making changes and are looking forward to bringing you improved service in spring 2023!
Hier echt een heerlijke dag.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:00 schreef Nattekat het volgende:
Ach, het is ten minste niet zo klam als ze eerst voorspelden
Ben je zo'n knijpkont?quote:Op zondag 21 mei 2023 12:37 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeg dat.
1 stap en je zweet je billen uit je string.
Je woont in het zuidelijkste puntje van ons land?quote:
Best ver weg nog, dus ik ben bang dat het hier weer op uitloopt:quote:Op zondag 21 mei 2023 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Goed, ik, brenger van al die dode mussen in dit topic, heb alweer goed nieuws
[ afbeelding ]
We hebben weer onweer om naar uit te kijken.
Ach, vandaag hebben we geleerd dat het zelfs minder dan 24 uur van tevoren nog fout kan gaan.quote:Op zondag 21 mei 2023 20:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Best ver weg nog, dus ik ben bang dat het hier weer op uitloopt:
[ afbeelding ]
geenquote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:36 schreef TLC het volgende:
Terreurbuien des doods las ik voor morgenavond![]()
Gaat zich in de loop van de nacht nog ontwikkelenquote:Op zondag 21 mei 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs de buien die wél zijn ontstaan in Duitsland zijn gewoon troep
Ruig zweterig, just the way you like it.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:46 schreef RamboDirk het volgende:
Fijn beklemmend gevoel. Heerlijk hollandsch subtropisch voorjaar. Prachtig weertje.
quote:Op maandag 22 mei 2023 09:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ruig zweterig, just the way you like it.
Ik vind het hier overigens heerlijk zacht.![]()
Komt best wel een bak water aan voor die hele regio. 100-150 mm is goed mogelijk. Het is ook wel nodig.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Hier krijgen we de komende dagen bakken met regen. Prima. Naja, zolang het maar geen Italiaanse toestanden worden... met die kurkdroge bodem en stortbuien kan dat nog wel eens interessant worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op maandag 22 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Gaat flink knallen vanavond.Dan hebben wij hier ook nog kansSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Buien ontstaan in Nederland, maar activeren pas echt over de grens. Het tegenovergestelde van gisteren, toen hadden ze in Duitsland moeten activeren (wat nooit gebeurd is) om voor de grens af te sterven.quote:
IJmuiden zo veel warmer dan Maastricht en Assen doel ik eigenlijk opquote:
Das apart ja, ik keek meer naar de hoge temperatuurquote:Op maandag 22 mei 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
IJmuiden zo veel warmer dan Maastricht en Assen doel ik eigenlijk op
Zo'n warme tong die precies over De Bilt ligt. Die gaat als officiėle warme dag de boeken in terwijl in slechts 20% van het land de 20°C grens doorbroken is ofzo.quote:
Hier in Twente heerlijk weer nu. Warm en zonnig en licht plakkerigquote:Op maandag 22 mei 2023 12:03 schreef Donna het volgende:
Hier begint het zonnetje er nu wat door te komen in Friesland. Het was vanochtend wel 16 graden en super benauwd. Nu geen idee hoe het voelt, want op kantoor.
Ahja, hoe vaak dat de Bilt trollend op 19.9c bleef hangen terwijl alle stations er omheen 20+ hadden. Nu is het een keer andersomquote:Op maandag 22 mei 2023 12:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zo'n warme tong die precies over De Bilt ligt. Die gaat als officiėle warme dag de boeken in terwijl in slechts 20% van het land de 20°C grens doorbroken is ofzo.
Of 24,9°C ten tijde van een hittegolf.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, hoe vaak dat de Bilt trollend op 19.9c bleef hangen terwijl alle stations er omheen 20+ hadden. Nu is het een keer andersom
https://nos.nl/artikel/24(...)s-weerman-bij-de-nosquote:Gerrit Hiemstra stopt na 24 jaar als weerman bij de NOS
Gerrit Hiemstra stopt na bijna 25 jaar als weerman bij de NOS. Hij wil als ondernemer gaan werken aan klimaatneutraal bouwen en het bouwen met natuurlijke grondstoffen.
Nice, gaat ie hutten bouwen van koeiestront?quote:Op maandag 22 mei 2023 13:53 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)s-weerman-bij-de-nos
Ja, gisteravond was het ineens superlekker toen de zon een beetje onder begon te gaan, maar nu is het gewoon écht warmquote:
Ja, dit voelt gewoon zomers aanquote:Op maandag 22 mei 2023 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, gisteravond was het ineens superlekker toen de zon een beetje onder begon te gaan, maar nu is het gewoon écht warm
Hopelijk wordt het ook vandaag weer beter in de avond, vooral vanaf een uur of negen was het geniet0n gisteren.
Buien des doodsquote:
Van die vervelende dagen waarop je een lange broek (quote:Op maandag 22 mei 2023 16:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, dit voelt gewoon zomers aanDacht dat het gewoon een aangename zonnige dag zou worden.
Je hebt soms left vs. right movers in supercells, maar dat lijkt mij nu eigenlijk sterk.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Cel die opsplitst betekent wat, weet niet meer wat, maar het is wel boeiend
Alle ingredienten zijn er wel gewoon. Niet genoeg energie om er echt wat van te maken, maar dat maakt niet niet minder boeiend.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt soms left vs. right movers in supercells, maar dat lijkt mij nu eigenlijk sterk.
Dat ding hangt al 1.5u boven Ede, maar de kracht is er wat uit qua onweer.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:26 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Cel die opsplitst betekent wat, weet niet meer wat, maar het is wel boeiend
Maar goed dat Ede gebouwd is op een heuvel dan.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:30 schreef Drass het volgende:
[..]
Dat ding hangt al 1.5u boven Ede, maar de kracht is er wat uit qua onweer.
Radar geeft rode pitten aan, maar het valt reuze mee..quote:Op maandag 22 mei 2023 16:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar goed dat Ede gebouwd is op een heuvel dan.
Ligt Ede trouwens niet iets noordelijker?quote:Op maandag 22 mei 2023 16:32 schreef Drass het volgende:
[..]
Radar geeft rode pitten aan, maar het valt reuze mee..
Als ik een boomer was zou ik zeggen, het is goed voor de plantjes.
Wind shear is wel vrij zwak.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alle ingredienten zijn er wel gewoon. Niet genoeg energie om er echt wat van te maken, maar dat maakt niet niet minder boeiend.
Maar het is er wel. Dat is ook wel eens anders geweest in dit weerkundig doodsaaie land.quote:
Rhenen ligt op de kam inderdaad wat doorloopt als in Utrechtse Heuvelrug. Tussenstuk is wat vlak, maar niet perse veel lager.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ligt Ede trouwens niet iets noordelijker?
Als mijn topografische kennis me niet in de steek laat is dat Rhenen.
Klopt, orografie zou ook nog wel een rol kunnen spelen, om net dat stukje lift te geven (of het moet toeval zijn dat het rond de Veluwe ontstaat).quote:Op maandag 22 mei 2023 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar het is er wel. Dat is ook wel eens anders geweest in dit weerkundig doodsaaie land.
Met wind uit het noordwesten is dat wel een hele apart eplek.quote:Op maandag 22 mei 2023 16:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt, orografie zou ook nog wel een rol kunnen spelen, om net dat stukje lift te geven (of het moet toeval zijn dat het rond de Veluwe ontstaat).
Stuk warmer hier, gelukkig nog iets van wind maar het is fijn om weer lekker thuis binnen te zijnquote:Op maandag 22 mei 2023 17:42 schreef Nattekat het volgende:
Strakblauw en 21 graden, dat had ik echt niet verwacht vandaag
Torrevieja, toch? Kom je vrij goed weg. Er gaat wel echt veel regen vallen in regio's ten zuiden en westen van jou.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Hier krijgen we de komende dagen bakken met regen. Prima. Naja, zolang het maar geen Italiaanse toestanden worden... met die kurkdroge bodem en stortbuien kan dat nog wel eens interessant worden
Wij zitten 15 minuten boven Torrevieja ja. Vandaag was het gewoon zonnigquote:Op maandag 22 mei 2023 21:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Torrevieja, toch? Kom je vrij goed weg. Er gaat wel echt veel regen vallen in regio's ten zuiden en westen van jou.
[ twitter ]
Lekker ja, alles tegen elkaar opengezet.quote:Op maandag 22 mei 2023 21:54 schreef heywoodu het volgende:
Boh, lekker windje die nu op komt zetten, de warmte is gelijk weg ook
Dit mag in de zomer ook wel als compromis 's avonds.
@RamboDirkquote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:51 schreef dick_laurent het volgende:
Een echte Hollandsche druilerige ochtend hier. Regen in je schaamhaar, wapperende zeilen, koude wind op je rode wangetjes. Rauwe blauwe tenen. Olé.
ofzoiets.
Ein de lijk! Zou gvd tijd worden.quote:
Karmaquote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Jaaaa droogte! Nu nog de zon er bij, weer lekker grauw vandaag. Waarom?
Nederlandquote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Echt een kutplek voor een hogedrukgebied. Daar hebben wij hier niks aan.quote:
Precies waar ik over klaag. Een hogedrukgebied boven de Britse Eilanden geeft bij een noord(west)stroming en daarbij drijft allerlei vervelende bewolking vanaf de Noordzee ons land op. En de temperatuur is dan ook niet geweldig.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik hoef het geen 30 graden hoor, 20 graden is een stuk beterquote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Echt een kutplek voor een hogedrukgebied. Daar hebben wij hier niks aan.
Want? Het wordt zeker na Pinksteren erg mooi weer hier.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Echt een kutplek voor een hogedrukgebied. Daar hebben wij hier niks aan.
Komende 7 dagen misschien 1 of 2 dagen 20 graden. Trieste bende. Maar het is wat het isquote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoef het geen 30 graden hoor, 20 graden is een stuk beter
Maar dan wel zonder die wind. Is het eindelijk een beetje prima weer krijgen we die kutwindquote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoef het geen 30 graden hoor, 20 graden is een stuk beter
Telkens een week wachten op een dagje zon.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Want? Het wordt zeker na Pinksteren erg mooi weer hier.
Alsof we die dagen nog niet gehad hebbenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Telkens een week wachten op een dagje zon.
Lekker man, 14 graden, wat momenten zon en wolken en een vieze wind.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof we die dagen nog niet gehad hebben
Tja, k weet niet hoe of wat maar het was hier praktisch hele dag droog. En nu is het nét een beetje begonnen te motregenen.quote:
Onteniente is hier anderhalf uur rijden vandaan. Maar ligt wel in de bergen, dus daar gaat het vaak wel harder loos.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:14 schreef INViCTuS het volgende:
Spanje krijgt nog best veel water.
Misschien heb je daar ook een schild
Kom maar weer terug dan. Hier krijgen we in september waarschijnlijk pas weer regen na de vijftiende hittegolf.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Onteniente is hier anderhalf uur rijden vandaan. Maar ligt wel in de bergen, dus daar gaat het vaak wel harder loos.
Vorige week was het hier wel raak met vrij zwaar onweer, maar geen wateroverlast ofzo. Anyway, de regen die in april had moeten vallen komt nu naar beneden.
Man3quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:15 schreef INViCTuS het volgende:
volgende week grote kans dat de wind weer richting de noordhoek zal gaan en er weer 4/5 dagen 13-15 graden op de thermometer zal verschijnen. het schiet toch gvd geen meter op zo. Kansloze gedoe elke keer
hier heb je wat aan in de winter, maar nu dus precies niks. Ja, droog en soms wat zon, maar weer herfstig koud.quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 22:39 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Heb er geen verstand van, maar het klinkt niet best.
Dit zou wel eens een keertje genieten zijn, maar het lijkt me sterkquote:Op woensdag 24 mei 2023 07:35 schreef DonDruiper het volgende:
Dus we gaan weer een hele zomer tegemoet met een krachtige noordenwind? 18, 19 graden in de zomervakantie
Ik vind het prima!quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:35 schreef DonDruiper het volgende:
Dus we gaan weer een hele zomer tegemoet met een krachtige noordenwind? 18, 19 graden in de zomervakantie
Maar weer op zoek naar vakantie in Zuid-Europa dus..
Genieten van?quote:Op woensdag 24 mei 2023 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit zou wel eens een keertje genieten zijn, maar het lijkt me sterk
quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
komen ze weer an met die berichten
[ twitter ]
Dat is nou het nieuwe klimaat, nat = gruwelijk nat en droog = kurkdroog.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
[ twitter ]
Dit is dus precies het alarmistische gelul dat mensen doof maakt voor problemen die er echt spelen. En ja droogte /waterbeheersing is daar echt een deel van..quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
[ twitter ]
Er komt weer een droge periode aan idd. Wat is er raar aan danquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
[ twitter ]
Dat is wat anders dan droogtequote:Op woensdag 24 mei 2023 11:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Er komt weer een droge periode aan idd. Wat is er raar aan dan
Laten we het massaal ontkennen, dat zal vast helpen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Pff het is echt wel een ding hoor, ik ben nogmaals geen ontkenner, maar hoe de media con-ti-nu bezig is met de klimaat fearporn begint wel echt vermoeiend te worden. Ofwel de eeuwige droogte, ofwel overvloedige regen en ondergelopen weilanden, natuurlijk El Nińo én Oceanen die opeens opwarmen waardoor we allemaal deaud gaan!!! What's next?
Bedoel, het bereikt op een gegeven moment -in mijn ogen- juist het tegenovergestelde, al die paniek berichten. Namelijk dat je er ongevoelig voor wordt.
Wat voor alarmistische gelul? Er komt een droge periode aan, meer staat er niet in het bericht (letterlijk)quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is dus precies het alarmistische gelul dat mensen doof maakt voor problemen die er echt spelen. En ja droogte /waterbeheersing is daar echt een deel van..
Dat zeewater is echt heel erg. Kan ik lang of kort over zijn, maar dat gaat hele grote gevolgen hebben voor de rest van dit jaar, en die gevolgen zijn niet fijn. Paniek is terecht.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Pff het is echt wel een ding hoor, ik ben nogmaals geen ontkenner, maar hoe de media con-ti-nu bezig is met de klimaat fearporn begint wel echt vermoeiend te worden. Ofwel de eeuwige droogte, ofwel overvloedige regen en ondergelopen weilanden, natuurlijk El Nińo én Oceanen die opeens opwarmen waardoor we allemaal deaud gaan!!! What's next?
Bedoel, het bereikt op een gegeven moment -in mijn ogen- juist het tegenovergestelde, al die paniek berichten. Namelijk dat je er ongevoelig voor wordt.
Ook voor jou, dat is wat anders dan droogte. Bovendien zijn drogere periodes heel normaal. Maar dat scoort niet dus moet het fijntjes benadrukt worden met vorig jaar nog in het achterhoofd.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor alarmistische gelul? Er komt een droge periode aan, meer staat er niet in het bericht (letterlijk)
Ok, naja als ik nog een paar maanden te leven heb, leef ik die maanden liever in plezier dan dat ik in paniek huilend rond ren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeewater is echt heel erg. Kan ik lang of kort over zijn, maar dat gaat hele grote gevolgen hebben voor de rest van dit jaar, en die gevolgen zijn niet fijn. Paniek is terecht.
Geen neerslag = droogte. Meer staat er niet.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook voor jou, dat is wat anders dan droogte. Bovendien zijn drogere periodes heel normaal
Dat is weer wat anders. Maar dat er alarm wordt geslagen is niet meer dan terecht.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, naja als ik nog een paar maanden te leven heb, leef ik die maanden liever in plezier dan dat ik in paniek huilend rond ren.
Juist, maar iemand die zich niet zo bezig houdt met klimaat en of meteorologie stompt op een gegeven moment wel af van alle doemberichten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zeewater is echt heel erg. Kan ik lang of kort over zijn, maar dat gaat hele grote gevolgen hebben voor de rest van dit jaar, en die gevolgen zijn niet fijn. Paniek is terecht.
Fairquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist, maar iemand die zich niet zo bezig houdt met klimaat en of meteorologie stompt op een gegeven moment wel af van alle doemberichten.
Ja oke, maar wat dan nog? Die tweets van al die "wetenschappers" doen vrij weinig behalve roepen: "OMG LOOK, LOOOOOK, FUCCCCK HOLY FUUUUUUCK THIS IS BAD! BAAAD I TELL YOU" .....quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders. Maar dat er alarm wordt geslagen is niet meer dan terecht.
Mensen zijn toch ook altijd enthousiast over iets wat hun intresse heeft? Zeker als er dingen gebeuren die niet vaak gebeuren. Als Max Verstappen een belangrijke race wint is een deel van het land hysterisch daarover, anderen interesseert het dan weer geen drol.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja oke, maar wat dan nog? Die tweets van al die "wetenschappers" doen vrij weinig behalve roepen: "OMG LOOK, LOOOOOK, FUCCCCK HOLY FUUUUUUCK THIS IS BAD! BAAAD I TELL YOU" .....
ok. ehm.... ja... nee oke, sure. Dank voor het doorgeven? Wat moet ik nu doen dan?
Ja oke maar dat staat niet helemaal in contrast met de berichten waar ik op doel. Als Max Verstappen wint dan zijn het berichten die geen dreigende toon hebben maar vooral blij en juichend en zonder onderliggende ''call to action''.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen zijn toch ook altijd enthousiast over iets wat hun intresse heeft? Zeker als er dingen gebeuren die niet vaak gebeuren. Als Max Verstappen een belangrijke race wint is een deel van het land hysterisch daarover, anderen interesseert het dan weer geen drol.
Je maakt het erger dan het is. De gemiddelde "ik geef geen moer" gaat hier bijna niets van mee krijgen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja oke, maar wat dan nog? Die tweets van al die "wetenschappers" doen vrij weinig behalve roepen: "OMG LOOK, LOOOOOK, FUCCCCK HOLY FUUUUUUCK THIS IS BAD! BAAAD I TELL YOU" .....
ok. ehm.... ja... nee oke, sure. Dank voor het doorgeven? Wat moet ik nu doen dan?
Droge periodes zijn normaal, maar het worden er steeds meer en dat is minder normaal. Of het nieuwe normaal?quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook voor jou, dat is wat anders dan droogte. Bovendien zijn drogere periodes heel normaal. Maar dat scoort niet dus moet het fijntjes benadrukt worden met vorig jaar nog in het achterhoofd.
Ontkennen of geen aandacht aanbesteden is ook geen optiequote:Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist, maar iemand die zich niet zo bezig houdt met klimaat en of meteorologie stompt op een gegeven moment wel af van alle doemberichten.
Droge periodes zoals die nu op het programma staan zijn dusdanig normaal dat ze een jaarlijks terugkerend ding zijn. Zelfs 50 jaar geleden.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Droge periodes zijn normaal, maar het worden er steeds meer en dat is minder normaal. Of het nieuwe normaal?
Nee, dat is dan weer niet normaal.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Droge periodes zijn normaal, maar het worden er steeds meer en dat is minder normaal. Of het nieuwe normaal?
Mijn punt is als je mensen, of iig het brede publiek, wil bereiken en betrekken dit niet de manier is.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Ontkennen of geen aandacht aanbesteden is ook geen optie
Nee, als enkel persoon kun je ook niet zoveel doen als dit soort zaken. Al vind het wel kwalijk dat ook juist mediabedrijven dingen weer extra dramatisch dit soort berichten vertalen naar nieuwsberichten. Winter des doods, nieuwe ijstijd, Nederland nieuwe Sahara vlakte etc...quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja oke maar dat staat niet helemaal in contrast met de berichten waar ik op doel. Als Max Verstappen wint dan zijn het berichten die geen dreigende toon hebben maar vooral blij en juichend en zonder onderliggende ''call to action''.
Deze berichten zijn dreigend/doem-voorspellend maar tegelijkertijd kan je er als gewone Jan lul helemaal niks mee. Ja, ik let al op mijn waterverbruik, ja ik rijd niet voor elke scheet auto en doe dingen vaak ook lopend, ja ik probeer afval te scheiden en zo weinig mogelijk vlees te eten etc etc... Zorgt dat ervoor dat de paniek berichten minder worden? Nope.
Dus wat kan ik dan doen behalve:
[ afbeelding ]
Wat is dan wel de manier? Je kan mensen nooit allemaal op dezelfde manier bereiken, dus één juiste manier is er niet, want er komt toch altijd wel gezeur.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, dat is dan weer niet normaal.
[..]
Mijn punt is als je mensen, of iig het brede publiek, wil bereiken en betrekken dit niet de manier is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |