abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209180856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
En belangrijker, ook voor de huizenmarkt: Adema verwacht dat er morgen een hoofdlijnenakkoord ligt van de landbouwtafel: https://www.ad.nl/politie(...)er-weiland~a548d614/
[..]

Ze willen oa investeren in emissieloze stallen, werken die dan?
pi_209180983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 07:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ben daar ook wel bang voor, ik mag toch hopen dat daar wel een stevige controle bij zit. Om nou steeds miljoenen te gooien in systemen die niet werken, daar wordt Nederland, de boer en de natuur niet beter van. Maar dat zullen de boeren zelf toch ook wel beseffen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 17 mei 2023 @ 09:15:54 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209181533
quote:

[..]
Nauwelijks of niet:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)onvoldoende-a4164516

Maar als je de boerenbelangenverenigingen laat kiezen tussen 'omzet inleveren' of 'op kosten van de belastingbetaler wat nieuwe apparaten in je stal zetten' dan mag jij kiezen wat eruit komt. Dit is gewoon een manier om het compromis rond te krijgen op kosten van de burger - en een voortzetting van het kopinhetzand-beleid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 17 mei 2023 @ 09:16:26 #129
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209181542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 07:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duurder voedsel vind ik niet echt een argument. In 2020 gaven we slechts 8% van ons inkomen uit aan voedsel: https://www.lto.nl/nederlander-overschat-uitgaven-voedsel/
In 1980 was dat nog 16%, in 1960 30%, maar zelfs in 2011 was het nog 11%. Nu is het de laatste 2 jaar natuurlijk wel gestegen, maar dat we structureel een groter deel van ons inkomen uit zouden moeten geven aan voedsel ben ik eigenlijk wel voor. En als dat voor een deel van de mensen niet te betalen is, moeten we kijken naar de redenen daarvan en naar waar de rest van hun geld heen gaat, niet naar het per sé belachelijk goedkoop houden van voedsel.
Punt is dat iedereen krap staat omdat het naar wonen en energie gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 mei 2023 @ 09:18:25 #130
346939 Janneke141
pi_209181559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En zorg.
  woensdag 17 mei 2023 @ 09:19:10 #131
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209181572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En zorg.
Dat is veel maar valt nu nog mee. De echte golf moet nog komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209181640
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 09:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En dan moet je daar dus wat aan doen. Inkomens verhogen bijvoorbeeld. Maar de huidige race van een steeds kleiner percentage van ons inkomen aan iets essentieels als voedsel geven kan je gewoon niet volhouden als je ook rekening wil houden met de natuur en het klimaat en de boeren ook een acceptabel inkomen gunt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209181737
En het jeugdzorgakkoord ligt er ook: https://www.volkskrant.nl(...)menwerken~b2a1946d3/

De eerste reacties zijn positief: https://www.skipr.nl/nieu(...)r-akkoord-jeugdzorg/
pi_209182209
quote:

[..]
De innovatieve stalvloeren die van alles beloofden werken iig niet.
pi_209182312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De innovatieve stalvloeren die van alles beloofden werken iig niet.
Hoe worden zulke producten eigenlijk geïntroduceerd? Dat lijkt mij toch vanuit de markt?
pi_209182365
Brede welvaart ongelijk verdeeld: jongvolwassen en migranten blijven achter https://nos.nl/l/2475439

quote:
Het gaat dan niet alleen om inkomen en vermogen, maar ook om bijvoorbeeld gezondheid, welzijn, hun positie op de arbeidsmarkt, leefomgeving en vertrouwen in andere mensen en instituties. In totaal kijkt het CBS naar dertien factoren.

Bij acht van die factoren is de uitkomst ongunstig voor Nederlanders tussen de 25 en 35 jaar. Zij zijn minder dan gemiddeld tevreden met hun werk, de hoeveelheid vrije tijd, hun woning en het leven in het algemeen. Bovendien zijn ze vaker het slachtoffer van criminaliteit en hebben ze nauwelijks vermogen. Wel hebben ze meer vertrouwen in andere mensen en zijn ze bovengemiddeld gezond.
Slechter dan voorheen

De jongeren scoren niet alleen slechter dan oudere generaties, ze scoren ook slechter dan voorheen. Er zijn inmiddels veel minder jongeren (18 tot 25 jaar) en jongvolwassenen (25 tot 35 jaar) die het op minstens zeven indicatoren minder goed doen dan in 2019.
Het gaat de goede kant op met jongere generaties |:)
pi_209182715
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 10:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hoe worden zulke producten eigenlijk geïntroduceerd? Dat lijkt mij toch vanuit de markt?
Ja, maar je moet wel aantonen dat het werkt. Ze werken ook wel, in een laboratoriumopstelling met een boer die exact alles goed doet hebben die stallen effect. Probleem is alleen dat de werkelijkheid weerbarstiger is.

quote:
Wageningen heeft niet onderzocht waarom de opbrengst tegenvalt, maar daarover verscheen vorig jaar een ander rapport. De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk dat de effectiviteit van stalvloeren onder regie van de fabrikant – dus niet onafhankelijk – en in strak gemanagede bedrijfssituaties wordt vastgesteld.

...

In de praktijk houden boeren zich niet altijd aan de bewerkelijke werkinstructies uit de fabriekshandleiding. Zo moeten boeren emissiearme stalvloeren zeer goed reinigen, anders schiet de uitstoot alsnog omhoog. Maar boeren hebben geen enkele prikkel om dat extra werk uit te voeren. Van controle en handhaving is amper sprake. Veehouders voelen intussen wél een prikkel om stalsystemen als ventilatie en automatische mestschuiven af en toe uit te schakelen, want dat bespaart elektriciteit en dus kosten.
https://www.volkskrant.nl(...)%20meetbaar%20effect
pi_209183387
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar je moet wel aantonen dat het werkt. Ze werken ook wel, in een laboratoriumopstelling met een boer die exact alles goed doet hebben die stallen effect. Probleem is alleen dat de werkelijkheid weerbarstiger is.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)%20meetbaar%20effect
Beetje net als met dieselmotoren van de VAG groep.
pi_209192198
twitter

Het is 1 uur geweest. De minister-president is aangekomen bij het overleg…
zie email 27 oktober
pi_209192325
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat ik saai ben wil ik best toegeven hoor. Zie dat ook absoluut niet als een belediging.

Maar de meeste mensen van nu 35 hebben echt wel de mogelijkheid gehad om een fatsoenlijke woning te kopen of te huren. Ook de wat minder saaie.
Maar het kabinet Rutte de schuld geven is makkelijker dan je eigen keuzes de schuld geven.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209192543
Dot wordt niks :P
pi_209193222
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 13:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij heeft wel een stok achter de deur: hij kan namelijk ook gewoon regels opleggen in plaats van via een akkoord. Dus dat zal die anders wel zijn: niet met hen, dan maar zonder hen.
Het heeft er niet echt de schijn van dat ie zo hard op tafel gaat slaan :+

Spreekt nu ook weer van 'geen deadline'. Losse flodder dus.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209193734
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Maar het kabinet Rutte de schuld geven is makkelijker dan je eigen keuzes de schuld geven.....
En Kaag uiteraard want die is de bron van alle kwaad ;)
pi_209193778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 10:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En Kaag uiteraard want die is de bron van alle kwaad ;)
Sigrid Kaag is een heks.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209194043
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 02:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
In een land als Nederland zou het kopen van een woning voor mensen met een fatsoenlijk inkomen ten allen tijde mogelijk moeten zijn. Het is wel erg makkelijk om structurele problemen af te schuiven op 'verkeerde' keuzes die mensen zouden hebben gemaakt, niet in de laatste plaats omdat er na de huidige 35-jarigen een nieuwe generatie aankomt die nog dieper in de penarie zit. Wat was dan hun verkeerde keuze? Te laat geboren worden?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2023 11:08:23 ]
  Moderator donderdag 18 mei 2023 @ 11:19:08 #146
375570 crew  Cyan9
pi_209194158
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209194669
Dit loopt helemaal fout.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209195765
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 07:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Duurder voedsel vind ik niet echt een argument. In 2020 gaven we slechts 8% van ons inkomen uit aan voedsel: https://www.lto.nl/nederlander-overschat-uitgaven-voedsel/
In 1980 was dat nog 16%, in 1960 30%, maar zelfs in 2011 was het nog 11%. Nu is het de laatste 2 jaar natuurlijk wel gestegen, maar dat we structureel een groter deel van ons inkomen uit zouden moeten geven aan voedsel ben ik eigenlijk wel voor. En als dat voor een deel van de mensen niet te betalen is, moeten we kijken naar de redenen daarvan en naar waar de rest van hun geld heen gaat, niet naar het per sé belachelijk goedkoop houden van voedsel.
Volgens mij zou juist de insteek moeten zijn om basis behoeften zo goedkoop mogelijk en breed beschikbaar te maken.
Dus voedsel, mobiliteit, energievoorziening en onderdak.

Ga vervolgens de luxe artikelen maar zwaarder belasten.
pi_209195828
Want wie wordt er nu uiteindelijk beter van als we 90% van het inkomen kwijt zijn aan basis behoeften, we leven niet om alleen te werken en we werken ook niet alleen om te voorzien in basis behoeftes.
  donderdag 18 mei 2023 @ 14:35:46 #150
346939 Janneke141
pi_209196376
quote:
Met een partij die niks wil is het nogal moeilijk een akkoord sluiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')