abonnement Unibet Coolblue
pi_209117884


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicola (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een premire in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is ht podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekrane gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekrane en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm genspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“

https://www.npostart.nl/m(...)oC2uqw6Ss4on-GviLDEo
45 minuten docu
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209118380
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat hebben ze te veel gedaan bij Trijntje, Og3ne en Waylon, en Jeangu de tweede keer. Dat heeft ook niet gewerkt. Ze moeten er bovenop zitten, en in samenwerking zoeken naar en werken aan een goede song. En het niet alleen aan de voorkeur van de zanger of zangeres overlaten.

Eigenlijk moet de commissie meer de vorm krijgen van een creative team. Met een muzikant, producer, vormgever etc. die gedurende het hele proces een vinger in de pap houden. Dat de commissie dit jaar na de keuze te veel achterover heeft geleund en het aan de artiesten en hun cirkeltje hebben overgelaten is juist waardoor het op alle fronten is misgegaan.
In die zin zou ik het er wel volledig mee eens zijn. Enkel heb je dan weer dat het een commissie wordt die hun eigen vlees moet gaan keuren en ik weet nu niet of dat zo geweldig is.
pi_209118411
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In die zin zou ik het er wel volledig mee eens zijn. Enkel heb je dan weer dat het een commissie wordt die hun eigen vlees moet gaan keuren en ik weet nu niet of dat zo geweldig is.
Dat is simpel op te lossen. De commissie selecteert het beste liedje. Dat laten ze intern horen aan een internationale en onafhankelijke vakjury. Als die het een goede score geven, kunnen ze er verder mee aan de slag, en als ze dat niet doen, dan moet er nog even verder gezocht worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209118430
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In die zin zou ik het er wel volledig mee eens zijn. Enkel heb je dan weer dat het een commissie wordt die hun eigen vlees moet gaan keuren en ik weet nu niet of dat zo geweldig is.
Ik heb het in het geval van Davina Michelle over n jaar; 2024. Om alle zeilen bij te zetten na het afgelopen rampjaar. En ondertussen moet er na worden gedacht over de toekomstige aanpak 😊
pi_209118471
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is simpel op te lossen. De commissie selecteert het beste liedje. Dat laten ze intern horen aan een internationale en onafhankelijke vakjury. Als die het een goede score geven, kunnen ze er verder mee aan de slag, en als ze dat niet doen, dan moet er nog even verder gezocht worden.
Yup ik zou echt die aanpak van Oostenrijk en Zwitserland wel willen zien hier :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209118703
Echt jammer dat we zaterdag niet meedoen.
Was niet verdiend geweest, maar jammer dat het zo mis is gegaan.
Ik dacht dat we op de goede weg waren :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209118912
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:31 schreef GeorgeM het volgende:
Echt jammer dat we zaterdag niet meedoen.
Was niet verdiend geweest, maar jammer dat het zo mis is gegaan.
Ik dacht dat we op de goede weg waren :{
Ik ook. Het liedje vind ik nog steeds niet slecht, zeker niet in vergelijking wat er dit jaar allemaal voorbij komt imo. Maar de uitvoering en staging waren z nietszeggend dat het gewoon niet bleef hangen.
pi_209118926
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:31 schreef GeorgeM het volgende:
Echt jammer dat we zaterdag niet meedoen.
Was niet verdiend geweest, maar jammer dat het zo mis is gegaan.
Ik dacht dat we op de goede weg waren :{
Ja jammer -O-
Ik ben al die tijd positief gebleven, ja misschien tegen beter weten in :X , maar dinsdagavond schrok ik echt.
Het liedje kwam totaal niet overeen met het orginele nummer,gewoon een slap aftreksel. En vooral Mia was de zwakste schakel. Dit liedje was te hoog gegrepen voor hun.
Ook de in eerste instantie veelbelovende staging was bedroevend.
Toen het liedje was afgelopen had ik echt zo'n kater en was het voor mij totaal geen verrassing dat NL niet doorging.

Nu maar hopen dat het volgend jaar beter gaat!

[ Bericht 3% gewijzigd door summer52 op 12-05-2023 13:53:22 ]
pi_209118954
Stel dat ze wel door waren gegaan, dan zouden ze morgen vast ergens onderaan zijn geindigd. Dan kun je wat mij betreft gewoon beter gelijk ten onder gaan.
pi_209119037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ook. Het liedje vind ik nog steeds niet slecht, zeker niet in vergelijking wat er dit jaar allemaal voorbij komt imo. Maar de uitvoering en staging waren z nietszeggend dat het gewoon niet bleef hangen.
Het blijft gedeeltelijk smaakgevoelig, maar zo veel liedjes die echt minder waren dan Nederland zijn er nou toch ook weer niet door naar de finale? Natuurlijk gaat er weleens wat drek door als Kroati (lachen, gieren, brullen) of Polen (lekker wijf), maar wat wellicht de nummers 9/10 waren in de semi's, liedjes als Portugal, Zwitserland, Estland, Albani, enzo zijn naar mijn mening toch niet uitgesproken minder dan Nederland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209119083



Mad
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209119213
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ook. Het liedje vind ik nog steeds niet slecht, zeker niet in vergelijking wat er dit jaar allemaal voorbij komt imo. Maar de uitvoering en staging waren z nietszeggend dat het gewoon niet bleef hangen.
Het is geen slecht liedje maar to be fair, dat is geheel naar smaak. Je zou kunnen zeggen dat slechte liedjes niet bestaan want dat is gebaseerd op smaak en persoonlijke voorkeur. Wl kun je concluderen dat het lied gewoon een kopie is en het totaal geen (eigen) smoel heeft waardoor het niet blijft hangen. Je kunt van kroatie zeggen wat je wil, het lied behoort niet tot de besten van deze editie maar hun act maakt echt alles goed.
pi_209119271
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is geen slecht liedje maar to be fair, dat is geheel naar smaak. Je zou kunnen zeggen dat slechte liedjes niet bestaan want dat is gebaseerd op smaak en persoonlijke voorkeur. Wl kun je concluderen dat het lied gewoon een kopie is en het totaal geen (eigen) smoel heeft waardoor het niet blijft hangen. Je kunt van kroatie zeggen wat je wil, het lied behoort niet tot de besten van deze editie maar hun act maakt echt alles goed.
Dat laatste is precies wat ik ook had gezegd hier tegen iemand die totaal niet snapte waarom Kroati wel door was. De act van Nederland was gewoon helemaal niks. Ik snap ook gewoon niet dat niemand dat gezien heeft van 'de kenners' daar. Zelfs de landen die het financieel heel wat minder hebben dan Nederland maken er nog wat meer werk van.
pi_209119300
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat laatste is precies wat ik ook had gezegd hier tegen iemand die totaal niet snapte waarom Kroati wel door was. De act van Nederland was gewoon helemaal niks. Ik snap ook gewoon niet dat niemand dat gezien heeft van 'de kenners' daar. Zelfs de landen die het financieel heel wat minder hebben dan Nederland maken er nog wat meer van.
Nou ik weet niet of dat niet gezien is. Ze hebben het volledig aan mr Laurence over gelaten en op het moment dat hij met een uitgewerkt idee komt, een nummer en wat b-zangers dan kun je enkel nog bijsturen maar is het eigenlijk al te laat.
pi_209119326
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou ik weet niet of dat niet gezien is. Ze hebben het volledig aan mr Laurence over gelaten en op het moment dat hij met een uitgewerkt idee komt, een nummer en wat b-zangers dan kun je enkel nog bijsturen maar is het eigenlijk al te laat.
Ik wist wel dat Duncan erbij betrokken was, maar ik wist niet wat zijn aandeel precies was. Nouja, ik kan me niet voorstellen dat je bij zo'n act denkt dat het iets fantastisch gaat worden. Maargoed, ik ben dan ook geen kenner :+
pi_209119351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik wist wel dat Duncan erbij betrokken was, maar ik wist niet wat zijn aandeel precies was. Nouja, ik kan me niet voorstellen dat je bij zo'n act denkt dat het iets fantastisch gaat worden. Maargoed, ik ben dan ook geen kenner :+
Ik ben ook geen kenner hoor maar volgens mijn informatie heeft hij het nummer geschreven, kwam hij met de draaischijf en heeft hij de zangers (vriendjes) binnen gebracht. Dan is zijn aandeel in dit geheel gewoon veel te groot voor iemand die per toeval eens een leuk liedje heeft geschreven. En dat mag de commissie zichzelf ook behoorlijk aanrekenen.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 15:46:25 #17
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209120236
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:58 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]


Mad
Ook hier mis ik weer enige vorm van zelfreflectie. Net als die Eric Dekker. Waarom zien zij niet wat de rest van Nederland wel ziet?

Kunnen we het ESF niet bij de AvroTros weghalen? Kamervragen aub!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_209120400
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:46 schreef Gerard-Joling het volgende:

[..]
Ook hier mis ik weer enige vorm van zelfreflectie. Net als die Eric Dekker. Waarom zien zij niet wat de rest van Nederland wel ziet?

Kunnen we het ESF niet bij de AvroTros weghalen? Kamervragen aub!
Omdat dat soort mensen zich alleen omringen met ja-knikkers. En de gezamelijke vijand is dan 'de buitenwereld' die er toch niets van weten...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:55:51 #19
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209121183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 16:01 schreef RipCity het volgende:

[..]
Omdat dat soort mensen zich alleen omringen met ja-knikkers. En de gezamelijke vijand is dan 'de buitenwereld' die er toch niets van weten...
Ja verschrikkelijk. Elk weldenkend mens zag en hoorde dat het allemaal niet goed was. Van voorbereiding tot daadwerkelijke uitvoering. Raar wereldje daar in medialand...
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  vrijdag 12 mei 2023 @ 17:05:46 #20
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209121371
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben ook geen kenner hoor maar volgens mijn informatie heeft hij het nummer geschreven, kwam hij met de draaischijf en heeft hij de zangers (vriendjes) binnen gebracht. Dan is zijn aandeel in dit geheel gewoon veel te groot voor iemand die per toeval eens een leuk liedje heeft geschreven. En dat mag de commissie zichzelf ook behoorlijk aanrekenen.
Ik vraag me weleens af hoeveel van zijn nummers hij nu eigenlijk zelf schrijft. We hebben Duncan hoog zitten om zijn winst met Arcade, en dat heeft hij als uitvoerende natuurlijk goed gedaan, maar volgens mij werd Arcade als nummer pas echt een winnende song toen Wouter Hardy zich ermee ging bemoeien. Idem voor een aantal andere nummers van hem.
Is het dan stiekem 20% Duncan en 80% Hardy?

Ik denk dat we meer aan Wouter Hardy hebben dan aan Duncan, dus ik zei al, strik hem voor volgend jaar (mits hij nog zin heeft om voor Nederland iets te doen).
Koel en donker bewaren
  vrijdag 12 mei 2023 @ 17:08:24 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209121419
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:05 schreef Guanabana het volgende:

Ik denk dat we meer aan Wouter Hardy hebben dan aan Duncan, dus ik zei al, strik hem voor volgend jaar (mits hij nog zin heeft om voor Nederland iets te doen).
Dat wespennest dat de AvroTros/onze Songfestival-commissie is?

Droom rustig verder.
pi_209121573
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af hoeveel van zijn nummers hij nu eigenlijk zelf schrijft. We hebben Duncan hoog zitten om zijn winst met Arcade, en dat heeft hij als uitvoerende natuurlijk goed gedaan, maar volgens mij werd Arcade als nummer pas echt een winnende song toen Wouter Hardy zich ermee ging bemoeien. Idem voor een aantal andere nummers van hem.
Is het dan stiekem 20% Duncan en 80% Hardy?

Ik denk dat we meer aan Wouter Hardy hebben dan aan Duncan, dus ik zei al, strik hem voor volgend jaar (mits hij nog zin heeft om voor Nederland iets te doen).
Wouter heeft onlangs in een interview aangegeven dat bangers en uptempo songs niet echt zijn ding zijn. Dus ik zou hem in ieder geval volgend jaar nog niet benaderen.
pi_209122370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af hoeveel van zijn nummers hij nu eigenlijk zelf schrijft. We hebben Duncan hoog zitten om zijn winst met Arcade, en dat heeft hij als uitvoerende natuurlijk goed gedaan, maar volgens mij werd Arcade als nummer pas echt een winnende song toen Wouter Hardy zich ermee ging bemoeien. Idem voor een aantal andere nummers van hem.
Is het dan stiekem 20% Duncan en 80% Hardy?

Ik denk dat we meer aan Wouter Hardy hebben dan aan Duncan, dus ik zei al, strik hem voor volgend jaar (mits hij nog zin heeft om voor Nederland iets te doen).
Dat mag je afvragen maar dat is geen vaststaand feit. Het schrijven van een nummer is een heel proces en dat proces stopt pas als het echt is opgenomen. In het geval van Dion en Mia was dat proces zelfs pas voltooid na het kiezen van een hogere toonsoort.
Duncan kan een heel nummer hebben geschreven en pas bij het opnemen er achter komen dat het niet helemaal werkt totdat iemand (Wouter bv) het nummer door een kleine aanpassing in een andere richting zet. Een producer kan door een hele kleine aanpassing de credits krijgen. Vaak is dat meer vanuit financieel oogpunt dan vanuit creatief oogpunt.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 18:48:05 #24
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209122753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 17:05 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Ik vraag me weleens af hoeveel van zijn nummers hij nu eigenlijk zelf schrijft. We hebben Duncan hoog zitten om zijn winst met Arcade, en dat heeft hij als uitvoerende natuurlijk goed gedaan, maar volgens mij werd Arcade als nummer pas echt een winnende song toen Wouter Hardy zich ermee ging bemoeien. Idem voor een aantal andere nummers van hem.
Is het dan stiekem 20% Duncan en 80% Hardy?

Ik denk dat we meer aan Wouter Hardy hebben dan aan Duncan, dus ik zei al, strik hem voor volgend jaar (mits hij nog zin heeft om voor Nederland iets te doen).
Je kan nog zo`n mooi/leuk/goed nummer hebben geschreven zonder een goede producer kan je er vrij weinig mee.

Een mooi voorbeeld is Take on me van A-ha. Als het niet door een producer flink was aangepast was het nooit zo`n hit geweest.

Dit jaar hebben heeft team Mia&Dion Gordon Groothedde erbij gehaald als producer om het toch maar op de rails te krijgen.

Maar Wouter heeft aangeven heel filmisch te werken en of dat bij Davina past weet ik niet. Maar ik zou het graag horen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209126653
Ik heb het gevoel dat de reacties hier veel te negatief zijn. Ja, er zijn zaken misgegaan, en daar zijn zeker schuldigen voor aan te wijzen. Tegelijkertijd is het volgens mij ook niet zo dat we mijlenver van kwalificatie af waren. Uiteraard wordt de uitslag pas na de finale bekend gemaakt, maar ik ben er van overtuigd dat we in ieder geval Letland, Ierland en Azerbeidzjan achter ons hebben gehouden, en ik verwacht eerlijk gezegd dat we niet vreselijk ver achter Zwitserland en Servie zaten. Gegeven de verschillen in kwaliteit tussen beide halve finales, valt er een prima argument te maken dat als wij de loting van Polen gehad hadden, we de finale wel gehaald hadden.

Natuurlijk wil je uberhaubt niet dat het zo close is, dus is het zeker nuttig om te evalueren wat er mis is gegaan, zodat het volgende jaren beter gaat. En ja, ik had ook veel liever gezien dat we de finale wel gehaald hadden. Maar dit is geen situatie van "alles ging slecht, alles moet anders", maar eerder "er zijn een aantal specifieke, grote fouten gemaakt".

Mia en Dion verwijt ik iets, maar niet veel. Ja, ze hadden zichzelf moeten afvragen of ze, gegeven hun ervaring, klaar waren voor zo'n groot podium, zeker met een nummer dat misschien hun krachten te boven ging. Tegelijkertijd is het een grote kans voor ze, terwijl ze proberen het in de muziekwereld te maken. Ik kan begrijpen waarom ze ja gezegd hebben.

Duncan en zijn team verwijt ik meer. Ik weet niet precies hoe de afspraken gemaakt zijn, maar de indruk is bij mij gewekt dat dat team ook een manager rol ten opzichte van Mia en Dion had. En waar zij als relatief onervaren artiesten goede begeleiding nodig hadden, werden ze in het diepe gegooid en aan hun lot over gelaten. Bij de presentatie werd Duncan neergezet als het grote gezicht, de liedschrijver die de staging ging regelen, hen zou begeleiden en er voor ging zorgen dat het allemaal fantastisch zou worden. Toen de negatieve aandacht kwam, verdween hij grotendeels uit beeld. Het geheel wekt behoorlijk de indruk dat voor dat team zelfgewin (royalties?) belangrijker was dan het uiteindelijke lot van Mia en Dion, of het uiteindelijke Eurovisie resultaat. Het kan zijn dat Duncan simpelweg niet de ervaring had om die rol goed te vervullen, en op basis van zijn eigen ervaringen (hij had een fantastische inzending waardoor de problemen relatief minder waren, en waarschijnlijk kreeg hij in 2019 veel van wat door zijn begeleiding opgepakt werd niet mee) het festival, en dan met name de begeleidersrol, enorm onderschatte.

Het grootste probleem zit in de selectieprocedure. De keuze voor het lied an sich was zo slecht nog niet. Als het lied goed gebracht werd, zou het namelijk zonder problemen kwalificeren, zeker als er in de halve finales ook nog juryvotes zijn, zoals destijds nog werd verwacht. Tijdens de selectieprocedure had echter naar boven moeten komen dat Mia en Dion niet in staat waren om het nummer in de oorspronkelijke versie voor een live publiek goed te brengen, zodat er geen sprake van zou zijn dat het lied goed gebracht werd. We weten niet wat er achter de schermen is gebeurd, en er zijn vast excuses te vinden. Maar de commissie had veel kritischer moeten zijn, en ofwel een andere keuze moeten maken, ofwel veel zwaardere eisen aan de begeleiding moeten stellen. Het zegt volgens mij veel dat waarschijnlijk Jan Smit, de enige professionele performer in de commissie tegen deze selectie was, en nu uit de comissie is gestapt. Het is essentieel dat de commissie een grondige zelfevaluatie doet om te bepalen wat er hier precies is misgegaan. Ik verwacht persoonlijk dat het probleem ligt in een combinatie van oogkleppen bij de commissie voor een specifiek soort muziek, in combinatie met het feit dat wat er bij een open oproep binnen komt, gewoon niet goed genoeg is, waardoor de connecties van de commissie essentieel zijn voor het binnenhalen van een artiest.

Het tweede grote probleem was de PR in de aanloop naar het festival. Er werd oorspronkelijk gekozen voor een mysterieuze opbouw, waarbij Mia en Dion volledig uit de schijnwerpers werden gehouden. De opluchting hier op het forum toen werd aangekondigd dat ze in Spanje zouden optreden, omdat we dan eindelijk iets te horen kregen, was enorm. Een dergelijke mediastrategie kan werken, als je heel erg zeker weet dat je de verwachtingen die je op die manier opbouwt, waar kan maken. Je probeert de media hongerig naar informatie te maken, in de verwachting dat het uiteindelijke nieuws positief is, en de media uitbundig over je act gaan berichten. Als het nieuws echter negatief was, zoals in dit geval, breekt de hel los. De klachten van Eric Dekker over de media zijn in zekere zin terecht, het nieuws was enorm negatief, maar het is de taak van je PR afdeling om dat in goede banen te leiden, waarbij voorkomen beter is dan genezen.

Ik krijg de indruk dat de AvroTros de begeleiding in de richting van het festival volledig loslaat. Dat kan als je professionele artiesten hebt die daar mee om kunnen gaan, of als die artiesten begeleiding hebben die dat kan oppakken. Zelfs dan is het echter niet ideaal, omdat het er voor zorgt dat er op het gebied van festivalspecifieke zaken jaar op jaar beginnersfouten gemaakt worden. Op het moment dat je echter een onervaren artiest hebt, waarbij de begeleiding niet goed op orde is, wordt het gelijk een rampscenario. Ook op dit punt is een grote verbeterslag nodig.

Nadat het mis is gegaan, is er door iemand ingegrepen, en zijn alle zeilen bijgezet om alsnog een goed optreden neer te zetten. De verandering in toonhoogte was nodig, al was het alleen maar om het duo het zelfvertrouwen terug te geven, maar betekende wel dat het nummer een stuk zwakker werd. De contacten met de Nederlandse media werden voor mijn gevoel relatief teruggeschroefd, omdat "ze zijn niet bereikbaar" als nieuws in de voorbereiding veel beter is dan voortdurende vragen over hoe slecht alles wel niet gaat. Er werd een degelijke staging neergezet, goed gerepeteerd, en uiteindelijk een performance neergezet die een stuk beter was dan we op basis van het nieuws een week eerder mochten verwachten. Daar verdiend men wat mij betreft complimenten voor. Dit is goed gegaan. Als men er in het vervolg voor kan zorgen dat de problemen in een veel eerder stadium gesignaleerd worden, zodat het grote publiek die koerscorrecties nooit te zien krijgt, is dit een punt wat absoluut behouden moet blijven.
pi_209127425
Wat is de rol van deze Messi eigenlijk in het hele gebeuren geweest? https://www.mediacourant.(...)rence-is-messi-niet/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209128925
Hoe vet zou het zijn, Vengaboys volgend jaar!

BOOM BOOM BOOM i want you in my room *O* w/
pi_209128964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe vet zou het zijn, Vengaboys volgend jaar!

BOOM BOOM BOOM i want you in my room *O* w/
Er mag helaas niet geplaybackt worden -O- -O- -O-
pi_209128984
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er mag helaas niet geplaybackt worden -O- -O- -O-
Goed kunnen zingen is geen vereiste meer toch? 8-)
pi_209128996
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is simpel op te lossen. De commissie selecteert het beste liedje. Dat laten ze intern horen aan een internationale en onafhankelijke vakjury. Als die het een goede score geven, kunnen ze er verder mee aan de slag, en als ze dat niet doen, dan moet er nog even verder gezocht worden.
Goede suggestie. Maar dan nog zou ik wel een verjonging van de commissie willen zien.
pi_209129310
Sander Lantinga zit ook nog steeds in de commissie toch? Die zie ik wel voor iets experimenteels gaan, hij vond Shum ook helemaal te gek.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209129434
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Sander Lantinga zit ook nog steeds in de commissie toch? Die zie ik wel voor iets experimenteels gaan, hij vond Shum ook helemaal te gek.
Cornald vindt Cha Cha Cha geweldig. Maar op de n of andere manier komt er toch altijd een gezapige middenoplossing uit bij ons. Misschien is de selectiecommissie eerder te groot dan te klein? Dat er te veel een compromis wint.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209130151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Sander Lantinga zit ook nog steeds in de commissie toch? Die zie ik wel voor iets experimenteels gaan, hij vond Shum ook helemaal te gek.
Sander Lantinga vond Burning Daylight een lied dat onder je huid ging zitten, dus ik weet niet of ik zijn oordeel nog vertrouw. :+
pi_209130161
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:17 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Sander Lantinga vond Burning Daylight een lied dat onder je huid ging zitten, dus ik weet niet of ik zijn oordeel nog vertrouw. :+
Zal wel flink branden ondertussen die huid van ‘m
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 13:08:31 #35
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209130475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 12:17 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Sander Lantinga vond Burning Daylight een lied dat onder je huid ging zitten, dus ik weet niet of ik zijn oordeel nog vertrouw. :+
Schurft ook.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209130492
En Hila was weggeblazen _O_

Het zal voor altijd een mysterie zijn wat daar toch misging bij onze commissie dit jaar.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 14:14:17 #37
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209131176
Ik blijf het toch houden op starstruck door Duncan. "Als hij denkt dat dit het goed doet op het Songfestival, dan zal het wel goed zijn".

En dan ook nog n van de meest matige Duncanliedjes tot nu toe. Electric Life, Skyboy, I Want It All, Stars, Love Don't Hate It, etc. ... allemaal sterkere Duncanliedjes.
pi_209131547
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:08 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Schurft ook.
Touch.
pi_209133168
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Cornald vindt Cha Cha Cha geweldig. Maar op de n of andere manier komt er toch altijd een gezapige middenoplossing uit bij ons. Misschien is de selectiecommissie eerder te groot dan te klein? Dat er te veel een compromis wint.
Cornald vond het lied van Mia & Dion ook erg goed. https://www.rtlboulevard.(...)ongfestivalinzending

Bij Cornald vraag ik me wel eens af wanneer hij een inzending geweldig vindt of dat zijn echte mening is. Cornald is namelijk -in tegenstelling tot Jan Smit- meestal ook wel erg goed op de hoogte welke inzendingen er goed worden ontvangen bij de (internationale) ESF achterban.
pi_209135657
twitter

Een uitstekend idee.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:51:05 #41
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209135946
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:34 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Een uitstekend idee.
Maar ze mag dit jaar toch al, of snap ik het niet? :@
Koel en donker bewaren
  Moderator zaterdag 13 mei 2023 @ 20:51:38 #42
375570 crew  Cyan9
pi_209135955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:51 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Maar ze mag dit jaar toch al, of snap ik het niet? :@
Ze wil Jan z'n commentaar plekje. :P
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:52:41 #43
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209135973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ze wil Jan z'n commentaar plekje. :P
Oh jezus, ik las niet goed, in mijn hoofd maakte ik ervan 'de punten geven'.

Nevermind :D :')
Koel en donker bewaren
pi_209135982
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:51 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Maar ze mag dit jaar toch al, of snap ik het niet? :@
Ze geeft dit jaar punten.
Volgend jaar wil ze Jan z’n stoeltje.
Edit: je had ‘m al :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:53:08 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209135987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 17:30 schreef libranl het volgende:


Bij Cornald vraag ik me wel eens af wanneer hij een inzending geweldig vindt of dat zijn echte mening is. Cornald is namelijk -in tegenstelling tot Jan Smit- meestal ook wel erg goed op de hoogte welke inzendingen er goed worden ontvangen bij de (internationale) ESF achterban.
Een typische draaikont.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:53:17 #46
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209135989
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:52 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ze geeft nu dit jaar punten.
Volgend jaar wil ze Jan z’n stoeltje.
Ja I know, ik denk dat ik helemaal van m'n a propos ben voor zometeen ;)
Koel en donker bewaren
pi_209135991
'Schatjes' :r
  zaterdag 13 mei 2023 @ 20:54:01 #48
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209136000
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Schatjes' :r
Het is een throwback naar haar tweet uit 2021 toen ze vroeg hoe we ervoor konden zorgen dat ze mee kon doen.
Koel en donker bewaren
pi_209145676
Als ik het goed zie hebben we dus 7 punten gekregen? _O-
leven zoals het leven is
pi_209145683
Een keurige 13e plaats in de semi met maar liefst 7 televote punten!
pi_209145711
Heel veel lage punten, Malta laatste met 3 punten...
pi_209145719
2 van Zweden & Moldavi
1 van Portugal, Azerbaijan & Noorwegen
leven zoals het leven is
  zondag 14 mei 2023 @ 02:26:07 #53
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209145734
Ah, nou ja, 12e was sowieso het hoogst haalbare geweest want ik had sowieso wel het gevoel dat Letland boven Nederland geindigd was.

13e vind ik nog niet eens zo verkeerd voor dit nummer :+ Met een andere running order waren we waarschijnlijk gemakkelijk laatste geworden tho
pi_209145784
Da's wel heel karig :o
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 02:32:52 #55
375570 crew  Cyan9
pi_209145786
We kunnen maar beter niet meer mee doen.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209145847
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 20:34 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Een uitstekend idee.
Ik ben voor. Jan was echt heel vervelend.
pi_209146073
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2023 02:20 schreef Em31 het volgende:
Een keurige 13e plaats in de semi met maar liefst 7 televote punten!
Zijn er toch een aantal die gelijk hebben gekregen dat er daadwerkelijk nog liefhebbers in Europa zijn voor onze intieme ballad met classy staging. Ongelooflijk dat nog zoveel mensen de moeite hebben genomen om op zo'n saaie, nietszeggende bijdrage te stemmen.
  zondag 14 mei 2023 @ 07:21:24 #58
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209146259
Duidelijk is dat Europa momenteel geen zin heeft in betekenisvol, troostrijk, enzovoort. Estland had in de vorige jaren veel meer televote-punten gekregen met dit liedje, gok ik. Wat hoog scoorde was vooral dansbaar escapisme.

Buiten Finland ook weinig waardering voor anderstalige nummers, wat vorige jaren best leek te werken. Laat puur Nederlandstalige artiesten volgend jaar maar thuis.

Ik vrees dat een Emma Heesters, als ze Engels zingt, nog zou kunnen werken ook. Dan krijg je zoiets als Polen dit jaar, ook van die braderiemeuk, maar dan beter gezongen. En Polen scoorde al prima.
pi_209146260
Misschien een keer normale Nederlanders sturen in plaats van een paar hipsters met LHBTQ sausje kan ook helpen?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209146270
7 punten ? wacht, moeten dat niet -7 punten zijn ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209146663
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:26 schreef TLC het volgende:
7 punten ? wacht, moeten dat niet -7 punten zijn ?
Die 7 punten zijn inderdaad best verdacht. Misschien moet de EBU nog maar even grondig onderzoek doen of het hier geen gekochte en uitgedeelde buitenlandse simkaarten betreft om voor Nederland te stemmen.
  zondag 14 mei 2023 @ 09:25:18 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209146756
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Misschien een keer normale Nederlanders sturen in plaats van een paar hipsters met LHBTQ sausje kan ook helpen?
"Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."

}:|



[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 14-05-2023 09:36:19 ]
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 09:33:38 #63
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209146792
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:25 schreef Eightyone het volgende:
|:(
[..]
"Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg."

}:|

[ link | afbeelding ]
Alsjeblieft niet
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 14 mei 2023 @ 09:38:27 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209146824
Wmb blijven ze ook zo ver mogelijk van het Eurovisie-podium vandaan. :P

Maar PietjePuk2000 wil 'normale Nederlanders' zien.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 09:38:47 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209146826
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Misschien een keer normale Nederlanders sturen in plaats van een paar hipsters met LHBTQ sausje kan ook helpen?
Waar heb je het over? S10, Mia en Dion waren allemaal straight? En hoezo had het wel uitgemaakt als je wel gay waren?

Of moet er dan een soort boer Harm naar het songfestival? Want een beetje artistiek of mode bewust kleden moet je natuurlijk niet doen, want de gemiddelde Gerda op de boek heeft ook een spijkerbroek aan van de Miss Etam? Henk haalt zijn kleren meestal bij de HEMA, die artiesten moeten niet zo gek doen?
pi_209146841
Ik blijf erbij: De Vengaboys *O* *O*
Ook bekend in Europa, kan alleen maar goed gaan *O*
  zondag 14 mei 2023 @ 09:42:17 #67
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209146848
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik blijf erbij: De Vengaboys *O* *O*
Ook bekend in Europa, kan alleen maar goed gaan *O*
Die vrouwen zitten onderhand in de overgang. :')

Ik ben wel voor het aantrekken van mensen uit die scne van vroeger, mits ze ook voeling hebben met het heden, in een coachende rol op de achtergrond. Terwijl een fris jong ding op de voorgrond staat.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 09:43:20 #68
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209146861
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik blijf erbij: De Vengaboys *O* *O*
Ook bekend in Europa, kan alleen maar goed gaan *O*
Ja, want grote namen als Darude, Bonnie Taylor, Cascada waren allemaal een groot succes vanwege hun bekende naam...... Bovendien hebben Vengaboys al 20 jaar geen hit gehad.
pi_209146876
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, want grote namen als Darude, Bonnie Taylor, Cascada waren allemaal een groot succes vanwege hun bekende naam...... Bovendien hebben Vengaboys al 20 jaar geen hit gehad.
Je hebt een punt :P
pi_209147572
quote:
83s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Waar heb je het over? S10, Mia en Dion waren allemaal straight? En hoezo had het wel uitgemaakt als je wel gay waren?

Of moet er dan een soort boer Harm naar het songfestival? Want een beetje artistiek of mode bewust kleden moet je natuurlijk niet doen, want de gemiddelde Gerda op de boek heeft ook een spijkerbroek aan van de Miss Etam? Henk haalt zijn kleren meestal bij de HEMA, die artiesten moeten niet zo gek doen?
Doel vooral op het Duncan-sausje wat hier nogal omheen hangt eigenlijk. Dat toffe hipster havermelk sfeertje.

Heb er helemaal niets mee, dan inderdaad nog liever Suzan en Freek. Ook niet mijn stijl maar een beetje normaal.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 14 mei 2023 @ 11:10:31 #71
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209147653
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 07:21 schreef Eightyone het volgende:
Duidelijk is dat Europa momenteel geen zin heeft in betekenisvol, troostrijk, enzovoort. Estland had in de vorige jaren veel meer televote-punten gekregen met dit liedje, gok ik. Wat hoog scoorde was vooral dansbaar escapisme.
En dan ga je maar even voorbij aan de compleet zoutloze uitvoering van Mia en Dion. Deze uitslag heeft echt vrij weinig met het liedje te maken.
  zondag 14 mei 2023 @ 11:23:13 #72
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_209147756
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Doel vooral op het Duncan-sausje wat hier nogal omheen hangt eigenlijk. Dat toffe hipster havermelk sfeertje.

Heb er helemaal niets mee, dan inderdaad nog liever Suzan en Freek. Ook niet mijn stijl maar een beetje normaal.
Denk dat dat tegenwoordig ook wel heel erg bij artiest zijn hoort... Moeilijk om ze eruit te plukken die dat niet zouden hebben (en de vraag is of je 't moet willen..)

Heb, in Amsterdam, op de kunstacademie gezeten, daar was je echt een basic bitch als je havermelk nam in plaats van koffie gemaakt van gefermenteerde champignons ofzo. Had er ook wat moeite mee.

[ Bericht 26% gewijzigd door Saboo op 14-05-2023 11:36:27 (quote verkloot) ]
  zondag 14 mei 2023 @ 11:33:40 #73
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209147835
quote:
83s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:38 schreef Momo het volgende:
Of moet er dan een soort boer Harm naar het songfestival?
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:42 schreef Eightyone het volgende:
Die vrouwen zitten onderhand in de overgang.
_O-
Koel en donker bewaren
pi_209148029
Dit was vorig jaar een dag na de finale. Benieuwd of ze dat dit jaar ook weer doen. _O-
twitter
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 11:59:45 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148031
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
En dan ga je maar even voorbij aan de compleet zoutloze uitvoering van Mia en Dion. Deze uitslag heeft echt vrij weinig met het liedje te maken.
Met een goed liedje en een slechte uitvoering kan je nog steeds her en der de nodige punten binnenhalen, dit was gewoon over de hele breedte slecht en is meer dan terecht compleet afgestraft door het publiek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:03:42 #76
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148061
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:59 schreef Em31 het volgende:
Dit was vorig jaar een dag na de finale. Benieuwd of ze dat dit jaar ook weer doen. _O-
[ twitter ]
quote:
een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen.
Ja haal dat er maar uit
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 12:05:57 #77
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148083
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:03 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Ja haal dat er maar uit
Echt, waarom moet het iedere keer van dat soort onzin zijn. Ik snap het dus echt niet :')

Doe een keer wat leuks, iets hogere BPM en maak er een feestje van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 14 mei 2023 @ 12:06:48 #78
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148089
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:59 schreef Em31 het volgende:
Dit was vorig jaar een dag na de finale. Benieuwd of ze dat dit jaar ook weer doen. _O-
[ twitter ]
Maar toen was intern al duidelijk dat Duncan voor de act zal zorgen :Y) *)
Depressieve ellende weten we nu wel.
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:09:58 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148113
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Echt, waarom moet het iedere keer van dat soort onzin zijn. Ik snap het dus echt niet :')

Doe een keer wat leuks, iets hogere BPM en maak er een feestje van.
En vaak kom je dan toch bij iets depri uit als de nadruk zo op een boodschap ligt. Nummer van Finland had ook juist een boodschap, maar zelfs als het dat niet had, was het hele Cha Cha Cha gewoon super catchy en fun. Loreen heeft het nummer niet zelf geschreven, maar kreeg het van producers, daarna is het nog iets aangepast wel volgens mij door haar en haar team, maar het is ook niet perse een persoonlijk verhaal. Het kan mooi zijn, maar een boodschap hoeft niet perse :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 12:13:23 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148147
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:09 schreef Momo het volgende:

[..]
En vaak kom je dan toch bij iets depri uit als de nadruk zo op een boodschap ligt. Nummer van Finland had ook juist een boodschap, maar zelfs als het dat niet had, was het hele Cha Cha Cha gewoon super catchy en fun. Loreen heeft het nummer niet zelf geschreven, maar kreeg het van producers, daarna is het nog iets aangepast wel volgens mij door haar en haar team, maar het is ook niet perse een persoonlijk verhaal. Het kan mooi zijn, maar een boodschap hoeft niet perse :)
Maar vanuit Nederland hebben we ieder jaar weer precies hetzelfde kattengejank. Duncan en OG3NE waren in mijn ogen de enige twee uitblinkers, voor de rest is het gewoon eenheidsworst en veel te veilig. Hilversum kennende zullen we volgend jaar wel een ballet oid krijgen en weer kansloos ten onder gaan in de hf.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209148149
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:59 schreef Em31 het volgende:
Dit was vorig jaar een dag na de finale. Benieuwd of ze dat dit jaar ook weer doen. _O-
[ twitter ]
‘’Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen.’’

Wat een grap _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209148167
Lijkt bijna het Urban Trad scenario: uitgekozen worden om niet te winnen en omdat de act goedkoop is
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 14 mei 2023 @ 12:17:04 #83
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148178
twitter

Ik ken alleen die Abba-fan en een Wie is de Mol-deelnemer.
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:18:09 #84
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148187
quote:
5s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:17 schreef DKUp het volgende:
[ twitter ]
Ik ken alleen die Abba-fan en een Wie is de Mol-deelnemer.
[ afbeelding ]
Als je Froukje niet kent dan heb je toch wel onder een heel gebergte gewoond laatste jaren.
  zondag 14 mei 2023 @ 12:19:45 #85
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148203
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:15 schreef Sabata het volgende:
Lijkt bijna het Urban Trad scenario: uitgekozen worden om niet te winnen en omdat de act goedkoop is
De act zag er ook gewoon heel goedkoop en slecht bedacht uit. Je zou denken een mooi decor, prachtige projectie en goed uitgelicht, maar nee :+
SOONY
  zondag 14 mei 2023 @ 12:20:49 #86
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148214
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je Froukje niet kent dan heb je toch wel onder een heel gebergte gewoond laatste jaren.
Dat zal best. Werkelijk waar geen idee. Ik heb de naam wel eens gehoord, dat is het.
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:21:11 #87
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148217


Hopelijk krijgen we niet snel de opvolger Dutch Sad Song V
pi_209148227
quote:
5s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:17 schreef DKUp het volgende:
[ twitter ]
Ik ken alleen die Abba-fan en een Wie is de Mol-deelnemer.
[ afbeelding ]
Subsidie is weer binnen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:24:01 #89
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148235
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:20 schreef DKUp het volgende:

[..]
Dat zal best. Werkelijk waar geen idee. Ik heb de naam wel eens gehoord, dat is het.
Een van de meest gestreamde artiesten op dit moment. Als je dat wie zijn die mensen meme geeft ligt dat denk ik meer aan dat je de huidige muziek scene niet zo volgt. ;) Bovendien zal het mij een worst zijn of die juryleden bekende mensen zijn en vaak bij shownieuws of boulevard langskomen, zo lang ze maar werkzaam zijn in de muziek/entertainment industrie op niveau en weten wat een nummer anno 2023 nodig heeft.
pi_209148249
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:13 schreef Nexum het volgende:

[..]
‘’Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen.’’

Wat een grap _O-
Echt he. _O-
  zondag 14 mei 2023 @ 12:25:47 #91
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148252
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Een van de meest gestreamde artiesten op dit moment. Als je dat wie zijn die mensen meme geeft ligt dat denk ik meer aan dat je de huidige muziek scene niet zo volgt. ;) Bovendien zal het mij een worst zijn of die juryleden bekende mensen zijn en vaak bij shownieuws of boulevard langskomen, zo lang ze maar werkzaam zijn in de muziek/entertainment industrie op niveau en weten wat een nummer anno 2023 nodig heeft.
Ik vind de Nederlandse scne helemaal niet zo boeiend ;)
Dat ze gestreamd wordt, zegt natuurlijk ook niet dat ze zichtbaar in beeld wordt gebracht :P
SOONY
pi_209148258
Froukje in de jury een gateway voor een 2024 NL deelname?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 12:27:10 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148264
Ok, ik ga ons volgende nummer voorspellen.

Genre: pop
BPM: 72, het moet toch iets sneller dan dit jaar, maar je moet niet gaan overdrijven.
Boodschap: afscheid nemen is zwaar
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:27:43 #94
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209148271
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:26 schreef Nexum het volgende:
Froukje in de jury een gateway voor een 2024 NL deelname?
Ik hoop het, maar dan niet zo nummer als de diepte qua sound maar iets meer pit
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209148277
quote:
5s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:17 schreef DKUp het volgende:
[ twitter ]
Ik ken alleen die Abba-fan en een Wie is de Mol-deelnemer.
[ afbeelding ]
Met Samya en Jeroen in ieder geval wel een jury waarvan je weet dat ze de nummers niet voor het eerst hebben gehoord. _O_
  zondag 14 mei 2023 @ 12:28:27 #96
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148281
Een power ballad, altijd fijn.
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:28:37 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148284
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:25 schreef DKUp het volgende:

[..]
Ik vind de Nederlandse scne helemaal niet zo boeiend ;)
Dat ze gestreamd wordt, zegt natuurlijk ook niet dat ze zichtbaar in beeld wordt gebracht :P
Ik vind Froukje best wel zichtbaar hoor, en zo goed volg ik het ook allemaal weer niet.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:29:36 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209148295
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:26 schreef Nexum het volgende:
Froukje in de jury een gateway voor een 2024 NL deelname?
Graag, met iets modern en meer uptempo, niet iets veiligs.
pi_209148304
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind Froukje best wel zichtbaar hoor, en zo goed volg ik het ook allemaal weer niet.
3 nummers in de laatste Top2000
  zondag 14 mei 2023 @ 12:30:48 #100
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209148307
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik vind Froukje best wel zichtbaar hoor, en zo goed volg ik het ook allemaal weer niet.
Geen idee, het genre van haar zal ik ook niet weten. Ach, we zien het wel met de volgende act.
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 12:46:03 #101
375570 crew  Cyan9
pi_209148429
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:27 schreef Em31 het volgende:

[..]
Met Samya en Jeroen in ieder geval wel een jury waarvan je weet dat ze de nummers niet voor het eerst hebben gehoord. _O_
Ik vind de jury line up ook best wel prima.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209148459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 23:09 schreef Sableheart het volgende:
Ik heb het gevoel dat de reacties hier veel te negatief zijn. Ja, er zijn zaken misgegaan, en daar zijn zeker schuldigen voor aan te wijzen. Tegelijkertijd is het volgens mij ook niet zo dat we mijlenver van kwalificatie af waren. Uiteraard wordt de uitslag pas na de finale bekend gemaakt, maar ik ben er van overtuigd dat we in ieder geval Letland, Ierland en Azerbeidzjan achter ons hebben gehouden, en ik verwacht eerlijk gezegd dat we niet vreselijk ver achter Zwitserland en Servie zaten. Gegeven de verschillen in kwaliteit tussen beide halve finales, valt er een prima argument te maken dat als wij de loting van Polen gehad hadden, we de finale wel gehaald hadden.

Tsja. :D
Hotapnyc
pi_209148493
quote:
84s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:46 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind de jury line up ook best wel prima.
Ja en uiteindelijk ook wel prima punten :Y is weleens matiger geweest. Denk wel een goede mix zo tussen die-hard fans en wat neutraler.
pi_209148531
quote:
6s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:30 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
3 nummers in de laatste Top2000
Bijna de helft van het aantal van Suzan en Freek inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209148617
quote:
6s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bijna de helft van het aantal van Suzan en Freek inderdaad.
Zo kun je het ook zien, maar ook als 3x bekender dan bijv Buddy Holly, Jackson 5, The Byrds, Cliff Richard, Diana Ross, James Brown, Velvet Underground, Commodores, Kool & The Gang, die er helemaal niet instaan.
pi_209148749
Zou Samya in de commissie eigenlijk ook niet best een goed idee zijn?
  zondag 14 mei 2023 @ 13:20:00 #107
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209148786
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:17 schreef Em31 het volgende:
Zou Samya in de commissie eigenlijk ook niet best een goed idee zijn?
Zij is wel echt een fan en weet volgens mij ook best prima wat werkt en wat niet. Best een goed idee :)
  zondag 14 mei 2023 @ 13:22:47 #108
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209148816
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:27 schreef Nattekat het volgende:
Ok, ik ga ons volgende nummer voorspellen.

Genre: pop
BPM: 72, het moet toch iets sneller dan dit jaar, maar je moet niet gaan overdrijven.
Boodschap: afscheid nemen is zwaar
Ik gok op een trendy bedoeld dansnummer, maar met stiekem een hoger Muziekfeest Op Het Plein-gehalte dan ze voor ogen hebben.

Uitvoerende: Emma Heesters of een nu nog matig bekend/onbekend meisje dat daar veel van weg heeft.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 13:23:18 #109
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148822
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik gok op een trendy bedoeld dansnummer, maar met stiekem een hoger Muziekfeest Op Het Plein-gehalte dan ze voor ogen hebben.

Uitvoerende: Emma Heesters of een nu nog matig bekend/onbekend meisje dat daar veel van weg heeft.
Gok of hoop?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 14 mei 2023 @ 13:23:52 #110
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209148830
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gok of hoop?
Ik vind Emma Heesters niks aan, dus het is een gok en zeker geen hoop.

Of ze moeten haar een uitstekend liedje geven (t'is niet dat ze slecht zingt).
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 13:24:39 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148833
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:23 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik vind Emma Heesters niks aan, dus het is een gok en zeker geen hoop.

Of ze moeten haar een uitstekend liedje geven (t'is niet dat ze slecht zingt).
En waarom zou Nederland nu voor het eerst sinds 2010 met iets anders komen :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 14 mei 2023 @ 13:25:24 #112
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209148841
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En waarom zou Nederland nu voor het eerst sinds 2010 met iets anders komen :D
Omdat de huidige route inmiddels een doodlopende weg lijkt te zijn.
  zondag 14 mei 2023 @ 13:25:34 #113
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209148842
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:26 schreef Nexum het volgende:
Froukje in de jury een gateway voor een 2024 NL deelname?
Zou ik wel leuk vinden *G*
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 13:26:00 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148846
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Omdat de huidige route inmiddels een doodlopende weg lijkt te zijn.
Ja, dat snap jij, dat snap ik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 13:28:30 #115
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209148867
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Hopelijk krijgen we niet snel de opvolger Dutch Sad Song V
Zou men er bij Suisse ook klaar mee zijn?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209148889
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat snap jij, dat snap ik.
Als ze nu WEER niets veranderen dan ga ik met mijn hooivork naar Hilversum.
pi_209148905
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:02 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Zo kun je het ook zien, maar ook als 3x bekender dan bijv Buddy Holly, Jackson 5, The Byrds, Cliff Richard, Diana Ross, James Brown, Velvet Underground, Commodores, Kool & The Gang, die er helemaal niet instaan.
Je weer dat 3x0 evengoed 0 is h? :+
Hotapnyc
  zondag 14 mei 2023 @ 13:33:13 #118
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209148917
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ze nu WEER niets veranderen dan ga ik met mijn hooivork naar Hilversum.
Misschien moet het eens bij een andere omroep ondergebracht worden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 13:33:35 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209148922
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ze nu WEER niets veranderen dan ga ik met mijn hooivork naar Hilversum.
Oeh, dat wordt nog wat :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209148934
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Misschien moet het eens bij een andere omroep ondergebracht worden.
Bij de VPRO krijg je geheid Froukje. Al 2 jaar achtereen de Song vh Jaar
  zondag 14 mei 2023 @ 13:35:58 #121
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209148940
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:33 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Misschien moet het eens bij een andere omroep ondergebracht worden.
Meh, ik weet niet of dat per s veel op zou lossen. Ik zie een EO of VPRO of zo dit nog niet zo snel beter doen :P Enige wat dan zou werken is de BNNVARA misschien. RTL of SBS mag dit niet h, dat is geen publieke omroep ;)
pi_209149148
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:30 schreef Em31 het volgende:

[..]
Als ze nu WEER niets veranderen dan ga ik met mijn hooivork naar Hilversum.
Ik ben bang dat ze wachten tot de storm overwaait en er geen zak verandert.
  zondag 14 mei 2023 @ 14:32:24 #123
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209149427
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik ben bang dat ze wachten tot de storm overwaait en er geen zak verandert.
Ligt er echt aan of ze wat hebben aangetrokken van al het commentaar. Avrotros doet voorkomen dat iedereen zuur en gemeen tegen ze is geweest. Daarom vielen Mia en Dion tegen blablabla.
Kan ook zijn dat ze het nog een keer doen. Daarna zal de pleuris pas echt uitbreken en dan kan er opeens van alles wel :)
SOONY
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 14:35:28 #124
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209149453
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou men er bij Suisse ook klaar mee zijn?
Daar zijn ze ook over gegaan van Nationale Finale naar Interne Selectie, maar dan moeten ze weer uptempo selecteren zoals in 2019.
  zondag 14 mei 2023 @ 14:37:23 #125
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209149465
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:32 schreef DKUp het volgende:

[..]
Ligt er echt aan of ze wat hebben aangetrokken van al het commentaar. Avrotros doet voorkomen dat iedereen zuur en gemeen tegen ze is geweest. Daarom vielen Mia en Dion tegen blablabla.
Kan ook zijn dat ze het nog een keer doen. Daarna zal de pleuris pas echt uitbreken en dan kan er opeens van alles wel :)
Dat ze opeens Dotan uit de mottenballen trekken, of zo. Bekende naam, en lekker troostrijk en zo.

Of ze polsen Racoon, kan qua 'sad pop' van grote namen ook nog.
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 14:39:39 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209149493
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:37 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat ze opeens Dotan uit de mottenballen trekken, of zo. Bekende naam, en lekker troostrijk en zo.
Nee, dat is nooit meer een optie na de trollenleger/leukemie verhalen.
pi_209149686
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 09:38 schreef Eightyone het volgende:
Wmb blijven ze ook zo ver mogelijk van het Eurovisie-podium vandaan. :P

Maar PietjePuk2000 wil 'normale Nederlanders' zien.
Is Pietje familie van Gerda?
pi_209149750
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 11:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Doel vooral op het Duncan-sausje wat hier nogal omheen hangt eigenlijk. Dat toffe hipster havermelk sfeertje.

Heb er helemaal niets mee, dan inderdaad nog liever Suzan en Freek. Ook niet mijn stijl maar een beetje normaal.
Ja, want Loreen is ook zo lekker normaal.
pi_209149909
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:26 schreef Nexum het volgende:
Froukje in de jury een gateway voor een 2024 NL deelname?
Prima artiest hoor. Maar ik hoop toch op iets meer powerfull.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:13:24 #130
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209149965
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:09 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Prima artiest hoor. Maar ik hoop toch op iets meer powerfull.
Had ik eerst ook,, maar ze wordt wel steeds beter dus wie weet :)

Ze maakt ook bijvoorbeeld vaak gebruik van elektronische stemmen in haar nummer. Dat zou nu ook mogen en zou wel tof zijn denk ik.
pi_209149993
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat snap jij, dat snap ik.
Dat snapt AvroTros na de mediastorm dit jaar inmiddels ook wel.
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:35 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Meh, ik weet niet of dat per s veel op zou lossen. Ik zie een EO of VPRO of zo dit nog niet zo snel beter doen :P Enige wat dan zou werken is de BNNVARA misschien. RTL of SBS mag dit niet h, dat is geen publieke omroep ;)
Ik vrees toch dat we bij RTL en SBS absoluut niet beter af zijn.
  zondag 14 mei 2023 @ 15:19:46 #132
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209150039
Zolang we maar niet aan een nationale voorronde gaan beginnen, ben ik in eerste instantie al tevreden :P
pi_209150126
quote:
14s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:32 schreef DKUp het volgende:

[..]
Ligt er echt aan of ze wat hebben aangetrokken van al het commentaar. Avrotros doet voorkomen dat iedereen zuur en gemeen tegen ze is geweest. Daarom vielen Mia en Dion tegen blablabla.
Kan ook zijn dat ze het nog een keer doen. Daarna zal de pleuris pas echt uitbreken en dan kan er opeens van alles wel :)
Als het lang stil blijft weten we dat er niets veranderd. Sturen we volgend jaar weer een beige nummer en gaat het weer zo.
pi_209150276
AvroTros wil volgend jaar het liefst ook alleen maar optimistische reacties van Nederland en vooral positieve verhalen in de media en de pers. Het is misschien niet de meest vooruitstrevende omroep, maar masochisten die graag alleen maar negatief gezeik over zich heen willen krijgen, zijn ze daar ook niet.
Er gaat volgend jaar echt wel een andere wind waaien, met een opgefriste commissie. Het feit dat er vandaag niet al een oproep voor 2024 is verschenen, bewijst volgens mij dat ze eerst even tijd nemen voor een grondige evaluatie.
pi_209150349
Of ze zijn het gezeur van de afgelopen tijd zo zat dat we volgend jaar geen Nederlandse inzending hebben! :)
pi_209150518
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:50 schreef summer52 het volgende:
Of ze zijn het gezeur van de afgelopen tijd zo zat dat we volgend jaar geen Nederlandse inzending hebben! :)
Dat zou wel een erg zwaktebod zijn naar Europa. Nee, ze willen spetterend terugkomen.
  zondag 14 mei 2023 @ 16:11:06 #137
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209150564
"We hebben geen inzending dit jaar, want we weten niet welke kant we op moeten."

8)7
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 16:29:57 #138
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209150738
Maar 7 punten. Oei. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209150749
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:29 schreef ijs_beer het volgende:
Maar 7 punten. Oei. _O-
En onder Ierland :@
  Moderator / Redactie Sport zondag 14 mei 2023 @ 16:31:12 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209150756
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 15:19 schreef molloot200 het volgende:
Zolang we maar niet aan een nationale voorronde gaan beginnen, ben ik in eerste instantie al tevreden :P
Hoezo niet ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 16:31:36 #141
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209150764
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:30 schreef Lamballert het volgende:

[..]
En onder Ierland :@
Kijk het is dat er toen meer landen meededen, maar qua puntenaantal is dit lager dan de 3j's en trijntje. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zondag 14 mei 2023 @ 16:40:20 #142
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209150889
Overigens bewijst Itali imo dat het met een gevoelig nummer nog altijd wel kan, goed scoren. Maar dan moet het wel gevoeld worden, goed gebracht worden, en authentiek aanvoelen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 14 mei 2023 @ 16:43:10 #143
261630 marsan
"D'oh!"
pi_209150929
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:11 schreef Eightyone het volgende:
"We hebben geen inzending dit jaar, want we weten niet welke kant we op moeten."

8)7
We hebben alleen meuk binnen gekregen en dit vinden we te slecht om in te sturen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209151290
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:40 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens bewijst Itali imo dat het met een gevoelig nummer nog altijd wel kan, goed scoren. Maar dan moet het wel gevoeld worden, goed gebracht worden, en authentiek aanvoelen.
Hoezo bewijst Itali dat? Zij hebben niet door een halve finale gehoeven?

De constructie die nu bepaald is en het verschil tussen de halve finales en de finale is in mijn optiek nogal scheef. Een Estland die in de halve finale 10e wordt, maar in de finale bijna met gemak een Polen (3e in dezelfde halve finale) achter zich laat is echt bizar eigenlijk.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_209151396
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:07 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat zou wel een erg zwaktebod zijn naar Europa. Nee, ze willen spetterend terugkomen.
Ja dat is ook zo! Maar ik zou het wel begrijpen, want oh jongens het leek soms wel een wedstrijd wie kan de gemeenste en misplaatste opmerking plaatsen. Maar het is wel een les voor de commissie dat ze moeten vernieuwen. En ik hoop echt dat ze, in jouw woorden, spetterend terugkomen.
pi_209151497
D'r zit ook wel echt een tenenkrommende arrogantie binnen de Nederlandse pers hoor. Stel je voor dat een artiest of een bepaald lid uit een delegatie op een bepaald moment niet met je wil praten. Nou nou nou dat is echt het einde van de wereld. En die persoon krijgt dit natuurlijk weer als een bak shit over zich heen. Het lijkt ook wel alsof men per definitie negatief willen/moeten zijn.
Net als al die andere stuurlui die aan wal staan. Een groot deel van Nederland heeft een (negatieve) mening, maar komt met ondoordachte oplossingen.

Zoals het leuk teruggaan naar een Nationale voorronde. Dat ging bij Sieneke of diverse jaren ervoor ook vaak zo goed :')

Dat er iets moet veranderen, staat volgens mij vast. Maar hoe?
Er zijn voor elke verandering voors en tegens te bedenken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_209151685
Mia Nicolai pakt rust en gaat 'twee weken slapen' na Songfestival https://www.nu.nl/songfes(...)na-songfestival.html

Luilekkerleventje
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209151701
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:42 schreef RipCity het volgende:
Mia Nicolai pakt rust en gaat 'twee weken slapen' na Songfestival https://www.nu.nl/songfes(...)na-songfestival.html

Luilekkerleventje
Mij best als ik haar maar nooit meer te hoeven horen zingen
  zondag 14 mei 2023 @ 19:01:53 #149
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209152605
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 17:42 schreef RipCity het volgende:
Mia Nicolai pakt rust en gaat 'twee weken slapen' na Songfestival https://www.nu.nl/songfes(...)na-songfestival.html

Luilekkerleventje
“Mot ze nie werkuh?”

Even serieus, we gaan deze mensen toch nooit meer of nauwelijks zien :P
SOONY
pi_209153419
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 14:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ja, want Loreen is ook zo lekker normaal.
Daar heb ik ook genoeg kritiek op. Raar mens.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 14 mei 2023 @ 21:44:32 #151
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209154671
quote:
5s.gif Op zondag 14 mei 2023 19:01 schreef DKUp het volgende:

[..]
“Mot ze nie werkuh?”

Even serieus, we gaan deze mensen toch nooit meer of nauwelijks zien :P
Twee mysterieuze wezens die vanuit het niets de boel op z'n kop zetten, om vervolgens weer uit bijna ieders leven te verdwijnen; de nodige rommel achterlatend.
pi_209155696
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 20:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar heb ik ook genoeg kritiek op. Raar mens.
Maar ze wint wel. Te normaal werkt meestal niet bij het ESF.
  zondag 14 mei 2023 @ 23:09:20 #154
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209155705
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigt dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het ‘out of our hands’ zei Cornald.

[ Bericht 0% gewijzigd door GeorgeM op 15-05-2023 09:29:40 ]
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 14 mei 2023 @ 23:13:26 #155
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209155748
Douwe wil weer met een klein liedje.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209155966
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:09 schreef GeorgeM het volgende:
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigd dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het ‘out of our hands’ zei Cornald.
we wisten het stiekem al, maar mijn god :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209155980
Klinkt als een professionele commissie _O_
pi_209156056
Ik durf rustig te beweren dat Bert&Ernie het beter gedaan zouden hebben dan Mia en Dion.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 15 mei 2023 @ 01:48:25 #159
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209156419
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:09 schreef GeorgeM het volgende:
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigd dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het ‘out of our hands’ zei Cornald.
Ik was er al bang voor. Dan kunnen ze ook niet met droge ogen beweren dat ze het beste liedje hebben gekozen. Daarvoor moet je toch op zijn minst een live versie van hebben gehoord. Die zijn blind voor het nummer van Duncan gegaan.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 15 mei 2023 @ 04:07:35 #160
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209156475
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:09 schreef GeorgeM het volgende:
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigd dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het 'out of our hands' zei Cornald.
Tip voor Cornald: de volgende keer ook naar de rest van het pakket kijken, en niet alleen naar het liedje. :')

Voor zover dat berhaupt het beste was dat ertussen zat. Misschien was de naam 'Duncan' genoeg en hebben ze er verder amper naar geluisterd.

Misschien is een commissie zonder Cornald erin ook nog een idee.
pi_209156687
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:09 schreef GeorgeM het volgende:
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigd dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het ‘out of our hands’ zei Cornald.
Wauw. En dan elk jaar beweren dat het zo zorgvuldig gaat, dat ze allemaal gesprekken voeren of ze het wel aankunnen, dat ze live moeten zingen, etc. etc. Niet dus.

En dan dit jaar is het ineens ‘out of our hands’. :')
  maandag 15 mei 2023 @ 06:57:47 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209156698
En blijkbaar is dat dus elk jaar zo, dat de artiest het niet voor hoeft te zingen.

Dan hebben ze bij (de destijds ook totaal onbekende) Duncan nog geluk gehad.
pi_209156711
Je zou verwachten dat de commissieleden de artiest in kwestie een keer bezoekt bij een optreden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_209156738
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:09 schreef GeorgeM het volgende:
Dion reageert heel diplomatiek in Shownieuws.
Cornald bevestigd dat het niet live gezongen is voor de Commissie.
Ze hebben het nummer gekozen en dan is het ‘out of our hands’ zei Cornald.
Maar niets aan het toeval overgelaten. :@

  maandag 15 mei 2023 @ 07:20:07 #165
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209156752
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:02 schreef hole1988 het volgende:
Je zou verwachten dat de commissieleden de artiest in kwestie een keer bezoekt bij een optreden.
Optreden. Dat deden Mia en Dion echt heel erg veel. :P
pi_209156877
En dan is dit toch ook raar? _O-

quote:
Het Songfestival-lied van Mia Nicolai en Dion Cooper klonk in een beschermde omgeving "prima". Pas op het podium bleek dat het nummer te veel van hen vroeg, zegt een woordvoerder van AVROTROS. De twee artiesten lieten vrijdag een aangepaste versie van Burning Daylight horen.
quote:
AVROTROS, de omroep die verantwoordelijk is voor de inzending, zegt dat Burning Daylight in eerste instantie prima werd gezongen. "Pas op het podium met publiek, andere techniek en mediadruk bleek dat het nummer te veel van ze vroeg en dat een aanpassing noodzakelijk was."
https://www.nu.nl/songfes(...)hermde-omgeving.html
pi_209156929
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 07:55 schreef Mandy040986 het volgende:
En dan is dit toch ook raar? _O-
[..]
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)hermde-omgeving.html
Ik meen me ook te herinneren dat het veel vaker is gezegd dat ze Mia en Dion live hebben gehoord? :? In ieder geval dat het allemaal zo zorgvuldig gaat.
  Redactie Sport maandag 15 mei 2023 @ 08:19:26 #168
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209156958
Ik moet zeggen dat het weer een leuke week was, maar dat ik langzaam ook wel weer klaar ben met het 'gezeik' rondom onze inzending. Gelukkig zal dat op een paar na-etterende wondjes wel voorbij zijn
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209157071
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2023 21:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Twee mysterieuze wezens die vanuit het niets de boel op z'n kop zetten, om vervolgens weer uit bijna ieders leven te verdwijnen; de nodige rommel achterlatend.
vroeger noemden we dat zee meeuwen management
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209157088
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:57 schreef Eightyone het volgende:
En blijkbaar is dat dus elk jaar zo, dat de artiest het niet voor hoeft te zingen.

Dan hebben ze bij (de destijds ook totaal onbekende) Duncan nog geluk gehad.
dat plus die Wouter Hardy die het nummer een beetje verbouwd heeft en toen mocht opdonderen omdat Ilse anders te weinig verdiende aan de rechten :') inmiddels heeft Wouter wel een reputatie die hij eigenlijk niet wil als goede Eurovisie producer (na Duncans zege nog derde met Zwitserland en zevende ? met Estland
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209157537
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zou men er bij Suisse ook klaar mee zijn?
Zwitserland heeft een aantal jaar in onze slipstream gehangen maar die emo-ballads heeft de kijker nu ook wel gezien geloof ik.
pi_209157627
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Wauw. En dan elk jaar beweren dat het zo zorgvuldig gaat, dat ze allemaal gesprekken voeren of ze het wel aankunnen, dat ze live moeten zingen, etc. etc. Niet dus.

En dan dit jaar is het ineens ‘out of our hands’. :')
Dat 'out of our hands' waar Cornald steeds mee komt, is inderdaad tenenkrommend. In de voorbije jaren waarin het lekker ging, stond iedereen die er iets mee te maken had vooraan om de complimenten te ontvangen, maar nu het een keer fout gaat, is het opeens niemands schuld. Ja, van Mia en Dion, die nu toch wel de anonimiteit in gaan, dus dat is makkelijk.

Maar het lijkt er dus op dat ze alleen een demo van het liedje hebben gehoord (ik sluit niet eens uit dat die door Duncan zelf was ingezongen) en vervolgens hebben geconcludeerd dat Duncan en zijn team het verder wel zouden regelen, zonder enig idee te hebben van de kwaliteiten van de totaal onervaren uitvoerenden. Dat is wel erg amateuristisch allemaal.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport maandag 15 mei 2023 @ 09:47:01 #173
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209157656
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat 'out of our hands' waar Cornald steeds mee komt, is inderdaad tenenkrommend. In de voorbije jaren waarin het lekker ging, stond iedereen die er iets mee te maken had vooraan om de complimenten te ontvangen, maar nu het een keer fout gaat, is het opeens niemands schuld. Ja, van Mia en Dion, die nu toch wel de anonimiteit in gaan, dus dat is makkelijk.

Maar het lijkt er dus op dat ze alleen een demo van het liedje hebben gehoord (ik sluit niet eens uit dat die door Duncan zelf was ingezongen) en vervolgens hebben geconcludeerd dat Duncan en zijn team het verder wel zouden regelen, zonder enig idee te hebben van de kwaliteiten van de totaal onervaren uitvoerenden. Dat is wel erg amateuristisch allemaal.
Maar is dat de fout van de commissie of van Duncan, of een beetje van beiden?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 mei 2023 @ 09:49:33 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209157696
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar is dat de fout van de commissie of van Duncan, of een beetje van beiden?
De fout van de ervaren eindverantwoordelijken of de fout van een groentje bij wie alles op het bordje werd gegooid?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209157699
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar is dat de fout van de commissie of van Duncan, of een beetje van beiden?
Van alle partijen natuurlijk. Duncan had de kwaliteiten van zijn vrienden beter moeten inschatten, Mia en Dion hadden moeten opmerken dat ze het liedje niet aankunnen, en de commissie had op zijn minst moeten uitvinden of ze wel kunnen zingen (want Koeman selecteert zijn spelers ook niet op basis van alleen foto's).
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:35:28 #176
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_209158236
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:40 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens bewijst Itali imo dat het met een gevoelig nummer nog altijd wel kan, goed scoren. Maar dan moet het wel gevoeld worden, goed gebracht worden, en authentiek aanvoelen.
En Italiaan zijn :P

Man, die heerlijk schelle italiaanse uithalen. Volgens mij klinkt zelfs Sjalalie nog fantastisch als je daar een Italiaanse powerballad van maakt.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:38:47 #177
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209158271
Mja, laten we er niet teveel een drama van maken. Slecht lied, slecht jaar, jammer, volgend jaar beter.

Er zijn maar 3 landen die elk jaar hoog eindigen, en dat zijn Itali, Zweden en Oekrane. Alle andere landen maken dit ook weleens mee.
  maandag 15 mei 2023 @ 10:46:17 #178
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_209158342
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 06:57 schreef Eightyone het volgende:
En blijkbaar is dat dus elk jaar zo, dat de artiest het niet voor hoeft te zingen.

Dan hebben ze bij (de destijds ook totaal onbekende) Duncan nog geluk gehad.
Ik meen dat Duncan is gescout bij een afstudeersessie van de Rockacademie. Die is in Tilburg gewoon vrij toegankelijk en ook voor een leuk publiek in 013, met de nodige druk (want afstuderen). Ik denk dat dat al een stuk betere voorbereiding is. Plus je hebt dan eigenlijk al 4 jaar fulltime voorbereiding en begeleiding gehad n je hebt ooit auditie moeten doen, waar ookal de nodige mensen bezwijken onder de druk.

Vond Mia en Dion lief en sympathiek overkomen. Maar iemand die vindt dat ze het goed gedaan heeft omdat ze geen paniekaanval heeft gehad bij een publiek dat groter was dan 200 man is mss vanuit overwinningsperspectief niet de meest handige inzending voor europa's grootste liedjeswedstrijd met, wat is het, 200 miljoen kijkers :P .

Wat dat betreft zou ik zeggen, ga weer lekker die afstudeershows door Nederland afstruinen, als iemand vocaal echt steady is, valt dat daar ook wel op. Laat mensen iets inzenden. En zou leuk zijn als er een keer iets verfrissends tussen zit :Y .
  maandag 15 mei 2023 @ 12:21:38 #179
436222 Japepk
Padvinder
pi_209159733
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 10:46 schreef Saboo het volgende:
Wat dat betreft zou ik zeggen, ga weer lekker die afstudeershows door Nederland afstruinen, als iemand vocaal echt steady is, valt dat daar ook wel op. Laat mensen iets inzenden. En zou leuk zijn als er een keer iets verfrissends tussen zit
Dat heeft n keer gewerkt. Wil niet zeggen dat je het niet moet doen hoor, maar ik denk dat er qua commissie wat fundamentelers nodig is dan 'kijk daar nog eens naar'.
't Echte en 't ware!
  maandag 15 mei 2023 @ 12:22:23 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209159746
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat 'out of our hands' waar Cornald steeds mee komt, is inderdaad tenenkrommend. In de voorbije jaren waarin het lekker ging, stond iedereen die er iets mee te maken had vooraan om de complimenten te ontvangen, maar nu het een keer fout gaat, is het opeens niemands schuld. Ja, van Mia en Dion, die nu toch wel de anonimiteit in gaan, dus dat is makkelijk.

Maar het lijkt er dus op dat ze alleen een demo van het liedje hebben gehoord (ik sluit niet eens uit dat die door Duncan zelf was ingezongen) en vervolgens hebben geconcludeerd dat Duncan en zijn team het verder wel zouden regelen, zonder enig idee te hebben van de kwaliteiten van de totaal onervaren uitvoerenden. Dat is wel erg amateuristisch allemaal.
Je zag gisteren beelden bij 'Even tot hier' van een rehearsal. Het zag er behoorlijk amateuristisch uit.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209160886
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 12:21 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat heeft n keer gewerkt. Wil niet zeggen dat je het niet moet doen hoor, maar ik denk dat er qua commissie wat fundamentelers nodig is dan 'kijk daar nog eens naar'.
Op zichzelf is het niet verkeerd om talent te scouten op een rockacedemie of conservatorium. Bij voorkeur volg je dat talent dan nog een paar jaar dat je zeker weet dat je niet de eerste beste zanger/zangeres in het diepe gooit. Maar dat is slechts 1 deel van de oplossing. Het liedje moet ook geschreven worden. De grootste fout van dit jaar is dat je het overlaat aan Duncan, die zelf Arcade niet had kunnen brengen zonder tussenkomst van een goede producer.
pi_209162903
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 23:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Klinkt als een professionele commissie _O_
De band voor een bonte avond op de middelbare school wordt met meer zorgvuldigheid gekozen. :')
  maandag 15 mei 2023 @ 15:36:54 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209162921
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 09:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zwitserland heeft een aantal jaar in onze slipstream gehangen maar die emo-ballads heeft de kijker nu ook wel gezien geloof ik.
Ik vond dit anders een erg goed nummer en hij eindigde ook hoog:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209163870
Belangrijke tip voor de commissie:

Zorg ervoor dat na de keuze van het lied+artiest alles niet ‘out of your hands” raakt, maar blijf er lekker bovenop zitten.
pi_209169052
Net nog eens goed die intervalact met Duncan teruggekeken, dat was gewoon kippenvelwerk. Maar daar moest Ome Cornald toch weer even zeggen "Ja zingen kan hij in ieder geval wl" :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209169683
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Net nog eens goed die intervalact met Duncan teruggekeken, dat was gewoon kippenvelwerk. Maar daar moest Ome Cornald toch weer even zeggen "Ja zingen kan hij in ieder geval wl" :')
Het is wel sneu voor Cornald, hoe alles hem overkomen is dit jaar, met de keuze voor het nummer. ;(
pi_209169775
quote:
83s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 07:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het is wel sneu voor Cornald, hoe alles hem overkomen is dit jaar, met de keuze voor het nummer. ;(
It was out of their hands. :')
pi_209170359
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 23:56 schreef TheVulture het volgende:
Net nog eens goed die intervalact met Duncan teruggekeken, dat was gewoon kippenvelwerk. Maar daar moest Ome Cornald toch weer even zeggen "Ja zingen kan hij in ieder geval wl" :')
Zelfreflectie is niet Cornald's sterkste punt, of wel?
pi_209170452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zelfreflectie is niet Cornald's sterkste punt, of wel?
Nee het is echt tenenkrommend, je merkt aan alles dat er helemaal geen gezamenlijk team meer was, of uberhaupt is geweest. Jan en Cornald hebben echt hun best gedaan om zich zoveel mogelijk van kamp Mia/Dion/Duncan af te zetten. Ik blijf het laag vinden, je hebt ze zelf uitgekozen en ze blijkbaar deze ruimte gegeven.

Wat mij betreft mag Cornald ook wel wieberen uit die commissie, of moet ie kappen met het commentaar!
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2023 @ 09:21:37 #190
163650 Greys
pi_209170461
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 16:40 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens bewijst Itali imo dat het met een gevoelig nummer nog altijd wel kan, goed scoren. Maar dan moet het wel gevoeld worden, goed gebracht worden, en authentiek aanvoelen.
Alles aan de Italiaanse inzendingen ademt kwaliteit. Ze kiezen niet voor het Songfestival maar voor Sanremo. En dat laatste is denk ik waarom het bij hen altijd authentiek aanvoelt. Diodato, Mneskin, Mengoni, ze voelen hun lied met hun hele ziel en zaligheid en dat komt over.

Plus, ik denk zomaar dat de spoeling qua kwalitatief hoge inzendingen daar een stuk minder dun is dan wat er bij onze commissie binnenkomt. Er valt echt iets te kiezen.

De Italianen zijn goed in Songfestival omdat ze eigenlijk niet doen aan Songfestival.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209170541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee het is echt tenenkrommend, je merkt aan alles dat er helemaal geen gezamenlijk team meer was, of uberhaupt is geweest. Jan en Cornald hebben echt hun best gedaan om zich zoveel mogelijk van kamp Mia/Dion/Duncan af te zetten. Ik blijf het laag vinden, je hebt ze zelf uitgekozen en ze blijkbaar deze ruimte gegeven.

Wat mij betreft mag Cornald ook wel wieberen uit die commissie, of moet ie kappen met het commentaar!
Hij heeft nu twee petten op die niet verenigbaar zijn. Hij wil zowel de act kunnen kiezen, als lekker snarky kunnen doen als het fout gaat (of zelfs fout dreigt te gaan). Dat kan natuurlijk niet. Je bent er zelf verantwoordelijk voor, klootviool.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Alles aan de Italiaanse inzendingen ademt kwaliteit. Ze kiezen niet voor het Songfestival maar voor Sanremo. En dat laatste is denk ik waarom het bij hen altijd authentiek aanvoelt. Diodato, Mneskin, Mengoni, ze voelen hun lied met hun hele ziel en zaligheid en dat komt over.

Plus, ik denk zomaar dat de spoeling qua kwalitatief hoge inzendingen daar een stuk minder dun is dan wat er bij onze commissie binnenkomt. Er valt echt iets te kiezen.

De Italianen zijn goed in Songfestival omdat ze eigenlijk niet doen aan Songfestival.
Je weet wat er binnenkomt, dat kunnen we namelijk allemaal zien in Sanremo. En dat is lang niet allemaal even goed. In Melfest is het nog erger, daar was de afgelopen 2 jaar letterlijk maar n goed nummer, en dat won dan ook en deed het heel goed op het songfestival. Maar in dat geval weet je in elk geval dat er de juiste keuze is gemaakt. In Nederland weten we dat echt niet, ik geloof best dat Cornald de Finse inzending goed vond maar of hij ervoor zou hebben gekozen als het naar de Nederlandse commissie werd gestuurd betwijfel ik.
pi_209170565
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij heeft nu twee petten op die niet verenigbaar zijn. Hij wil zowel de act kunnen kiezen, als lekker snarky kunnen doen als het fout gaat (of zelfs fout dreigt te gaan). Dat kan natuurlijk niet. Je bent er zelf verantwoordelijk voor, klootviool.
[..]
Je weet wat er binnenkomt, dat kunnen we namelijk allemaal zien in Sanremo. En dat is lang niet allemaal even goed. In Melfest is het nog erger, daar was de afgelopen 2 jaar letterlijk maar n goed nummer, en dat won dan ook en deed het heel goed op het songfestival. Maar in dat geval weet je in elk geval dat er de juiste keuze is gemaakt. In Nederland weten we dat echt niet, ik geloof best dat Cornald de Finse inzending goed vond maar of hij er voor zou hebben gekozen als het naar de Nederlandse commissie werd gestuurd betwijfel ik.
Eens
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209170727
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:21 schreef Greys het volgende:

[..]
Alles aan de Italiaanse inzendingen ademt kwaliteit. Ze kiezen niet voor het Songfestival maar voor Sanremo. En dat laatste is denk ik waarom het bij hen altijd authentiek aanvoelt. Diodato, Mneskin, Mengoni, ze voelen hun lied met hun hele ziel en zaligheid en dat komt over.

Plus, ik denk zomaar dat de spoeling qua kwalitatief hoge inzendingen daar een stuk minder dun is dan wat er bij onze commissie binnenkomt. Er valt echt iets te kiezen.

De Italianen zijn goed in Songfestival omdat ze eigenlijk niet doen aan Songfestival.
Toch denk ik dat het voor de kijker, en zelfs voor de jury, ondertussen wel een beetje op is met de zangers met gevoelige luisterliedjes. Als je kijkt naar hoe dat door de jaren ging:

2017: Portugal (Salvador) 1, Bulgarije (Kristian) 2
2018: Duitsland (Michael Schulte) 4
2019: Nederland (Duncan) 1
2021: Zwitserland (Gjon’s Tears) 3
2022: Polen (Ochman) 12, en Australi, Azerbeidzjan, Zwitserland, Belgi daar nog achter
2023: Itali (Marco) 4, Cyprus (Andrew) 12, Zwitserland (Remo) 20

Dan heb ik toch het idee dat Itali vooral scoorde enerzijds omdat Marco Mengoni als vertolker gewoon heel erg goed is. En anderzijds omdat het door de taal en de melodie wat afwijkt van de standaard zanger met een droevige ballad.

Ik denk dan ook dat je om in dit genre te scoren ofwel een variatie op het thema nodig hebt. Ik kan me best voorstellen dat een Spanjaard met een stem van schuurpapier of een Albanees die er schitterende hoge noten insteekt met een liedje in hun eigen taal kunnen scoren. Of anders moet het echt de kwaliteit van een Arcade hebben, en dat als het maar even minder is, het meteen een enorme klus gaat worden om door de semi te komen en leuk te scoren in de finale. En als Nederland weer zoiets stuurt, is de kans toch groot dat we op het niveau van Cyprus/Zwitserland van dit jaar uitkomen, en dan gaat het dus lastig worden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209170815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee het is echt tenenkrommend, je merkt aan alles dat er helemaal geen gezamenlijk team meer was, of uberhaupt is geweest. Jan en Cornald hebben echt hun best gedaan om zich zoveel mogelijk van kamp Mia/Dion/Duncan af te zetten. Ik blijf het laag vinden, je hebt ze zelf uitgekozen en ze blijkbaar deze ruimte gegeven.

Wat mij betreft mag Cornald ook wel wieberen uit die commissie, of moet ie kappen met het commentaar!
Nee, sowieso is niemand onvervangbaar in die commissie, en moet het volgend jaar op veel fronten beter.

Dat kan alleen wel twee kanten op. Of je krijgt heel goede mensen in de nieuwe samenstelling. Ilse DeLange, Wouter Hardy, Eric van Tijn, dat idee. Dan kan je makkelijk verder.

Als die mensen echter niet willen, dan kom je in het B-garnituur, en zou je Cornald misschien vervangen door een zenderbaas van 3FM ofzo. Dat is dan iemand die eerst nog weer eens alle beginnersfouten gaat maken. Want Cornald begon ook pas na meer dan tien jaar betrokkenheid enig idee te krijgen van wat scoort op een ESF (en zelfs dan ging Trijntje in 2015 nog Top 10 scoren). Dan moet er echt wel iets van een internationale vakjury bij, want anders sturen we vanaf nu allerlei ‘prima liedjes’ die het allemaal net niet zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209170834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij heeft nu twee petten op die niet verenigbaar zijn. Hij wil zowel de act kunnen kiezen, als lekker snarky kunnen doen als het fout gaat (of zelfs fout dreigt te gaan). Dat kan natuurlijk niet. Je bent er zelf verantwoordelijk voor, klootviool.
“Out of our hands” h. Het juiste liedje is gekozen. Daarna gaan we kijken hoe ZE het gaan doen op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2023 @ 10:03:29 #196
163650 Greys
pi_209170849
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Toch denk ik dat het voor de kijker, en zelfs voor de jury, ondertussen wel een beetje op is met de zangers met gevoelige luisterliedjes. Als je kijkt naar hoe dat door de jaren ging:

2017: Portugal (Salvador) 1, Bulgarije (Kristian) 2
2018: Duitsland (Michael Schulte) 4
2019: Nederland (Duncan) 1
2021: Zwitserland (Gjon’s Tears) 3
2022: Polen (Ochman) 12, en Australi, Azerbeidzjan, Zwitserland, Belgi daar nog achter
2023: Itali (Marco) 4, Cyprus (Andrew) 12, Zwitserland (Remo) 20

Dan heb ik toch het idee dat Itali vooral scoorde enerzijds omdat Marco Mengoni als vertolker gewoon heel erg goed is. En anderzijds omdat het door de taal en de melodie wat afwijkt van de standaard zanger met een droevige ballad.

Ik denk dan ook dat je om in dit genre te scoren ofwel een variatie op het thema nodig hebt. Ik kan me best voorstellen dat een Spanjaard met een stem van schuurpapier of een Albanees die er schitterende hoge noten insteekt met een liedje in hun eigen taal kunnen scoren. Of anders moet het echt de kwaliteit van een Arcade hebben, en dat als het maar even minder is, het meteen een enorme klus gaat worden om door de semi te komen en leuk te scoren in de finale. En als Nederland weer zoiets stuurt, is de kans toch groot dat we op het niveau van Cyprus/Zwitserland van dit jaar uitkomen, en dan gaat het dus lastig worden.
Voil deed het ook nog best enorm lekker toch. :P

Maar verder helemaal eens hoor dat je van goede huizen moet komen in dat genre.

Ik zou willen dat ze volgend jaar iets zouden kunnen doen met van alle inzendingen anoniem een half minuutje online zetten ofzo. Zodat we zelf eens kunnen horen of er nou echt niets beter tussen zat. Zijn ze ook meteen van dat 'ik geloof niet dat ze het beste hebben gekozen' af.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209170892
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Voil deed het ook nog best enorm lekker toch. :P
Maar Babs is toch geen man? De laatste keer dat ik haar zag niet tenminste. :P

Van de klassieke Cline-ballads hebben we er niet zo veel gehad in de recente jaren. Ik denk dat dat minder moeite zou hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209170924
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee het is echt tenenkrommend, je merkt aan alles dat er helemaal geen gezamenlijk team meer was, of uberhaupt is geweest. Jan en Cornald hebben echt hun best gedaan om zich zoveel mogelijk van kamp Mia/Dion/Duncan af te zetten. Ik blijf het laag vinden, je hebt ze zelf uitgekozen en ze blijkbaar deze ruimte gegeven.

Wat mij betreft mag Cornald ook wel wieberen uit die commissie, of moet ie kappen met het commentaar!
Eerst was het allemaal prachtig en dan zakken we na de bekendmaking bij de bookmakers en zijn de reacties niet zo positief en dan hoor je niets meer. :X Wel een beetje klaar mee. Als er iets achter de schermen in gebeurd dan is het misschien beter om een keer niet zo geheimzinnig te doen en je eerder uit te spreken. Nu krijgen we dit soort 'grapjes', wat voor ons vooral achterbaks overkomt.
pi_209170935
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
“Out of our hands” h. Het juiste liedje is gekozen. Daarna gaan we kijken hoe ZE het gaan doen op het ESF.
Maar toen we wonnen was het wel de verdienste van de commissie. Wel makkelijk. :+ :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 mei 2023 @ 11:10:00 #200
163650 Greys
pi_209171501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:08 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maar Babs is toch geen man? De laatste keer dat ik haar zag niet tenminste. :P

Van de klassieke Cline-ballads hebben we er niet zo veel gehad in de recente jaren. Ik denk dat dat minder moeite zou hebben.
Oh sorry ik had helemaal over het man-deel heen gelezen. Ik las 'zangers' gewoon als m/v/x. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209171877
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:32 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij heeft nu twee petten op die niet verenigbaar zijn. Hij wil zowel de act kunnen kiezen, als lekker snarky kunnen doen als het fout gaat (of zelfs fout dreigt te gaan). Dat kan natuurlijk niet. Je bent er zelf verantwoordelijk voor, klootviool.
[..]
Nou ja, er waren jaren waarin Cornald zo'n beetje als enige de kar echt bleef trekken als het ging om het Songfestival. En met veel succes. Maar het probleem is nu denk ik dat hij nog steeds die mindset heeft, terwijl het alweer weer 10 jaar geleden is dat Anouk ging. Het is tijd voor echte vernieuwing in de selectiecommissie. Leuk hoor, Hila Noorzai, maar verstand van muziek heeft ze natuurlijk niet. Liever zie ik een commissie met een producer, voormalig (succesvolle) deelnemer, componist, tekstschrijver, theatermaker etc. En het minste wat die commissie zou moeten doen is opvallende liedjes een keer live horen :o

Wat Mia en Dion betreft blijf ik het bizar vinden dat ze zooo lang hebben gewacht met aangeven dat het liedje niet bij ze past. Ze hadden maanden de tijd om er iets van te maken maar leken pas wakker te worden toen er kritiek ontstond. Echt onbegrijpelijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door Enrica op 16-05-2023 11:56:05 ]
  dinsdag 16 mei 2023 @ 12:03:53 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209172029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 09:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Toch denk ik dat het voor de kijker, en zelfs voor de jury, ondertussen wel een beetje op is met de zangers met gevoelige luisterliedjes. Als je kijkt naar hoe dat door de jaren ging:

2017: Portugal (Salvador) 1, Bulgarije (Kristian) 2
2018: Duitsland (Michael Schulte) 4
2019: Nederland (Duncan) 1
2021: Zwitserland (Gjon’s Tears) 3
2022: Polen (Ochman) 12, en Australi, Azerbeidzjan, Zwitserland, Belgi daar nog achter
2023: Itali (Marco) 4, Cyprus (Andrew) 12, Zwitserland (Remo) 20

Dan heb ik toch het idee dat Itali vooral scoorde enerzijds omdat Marco Mengoni als vertolker gewoon heel erg goed is. En anderzijds omdat het door de taal en de melodie wat afwijkt van de standaard zanger met een droevige ballad.

Ik denk dan ook dat je om in dit genre te scoren ofwel een variatie op het thema nodig hebt. Ik kan me best voorstellen dat een Spanjaard met een stem van schuurpapier of een Albanees die er schitterende hoge noten insteekt met een liedje in hun eigen taal kunnen scoren. Of anders moet het echt de kwaliteit van een Arcade hebben, en dat als het maar even minder is, het meteen een enorme klus gaat worden om door de semi te komen en leuk te scoren in de finale. En als Nederland weer zoiets stuurt, is de kans toch groot dat we op het niveau van Cyprus/Zwitserland van dit jaar uitkomen, en dan gaat het dus lastig worden.
Je vergeet Barbara Pravi nog, de grote Franse favoriet. Was dat ook niet 2021?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209172657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 11:49 schreef Enrica het volgende:

[..]
Nou ja, er waren jaren waarin Cornald zo'n beetje als enige de kar echt bleef trekken als het ging om het Songfestival. En met veel succes. Maar het probleem is nu denk ik dat hij nog steeds die mindset heeft, terwijl het alweer weer 10 jaar geleden is dat Anouk ging. Het is tijd voor echte vernieuwing in de selectiecommissie. Leuk hoor, Hila Noorzai, maar verstand van muziek heeft ze natuurlijk niet. Liever zie ik een commissie met een producer, voormalig (succesvolle) deelnemer, componist, tekstschrijver, theatermaker etc. En het minste wat die commissie zou moeten doen is opvallende liedjes een keer live horen :o

Wat Mia en Dion betreft blijf ik het bizar vinden dat ze zooo lang hebben gewacht met aangeven dat het liedje niet bij ze past. Ze hadden maanden de tijd om er iets van te maken maar leken pas wakker te worden toen er kritiek ontstond. Echt onbegrijpelijk.

Cornald verdient zeker credits, maar op een gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Hij zit nou al 10 jaar in die commissie. Op zich mag hij er ook wel in blijven zitten, maar zet er dan wel mensen naast met echt verstand van muziek en performance, zoals je zegt. Niet een groep van Avrotros-incrowd zonder kijk op de zaak.

Van Mia en Dion begrijp ik het wel. Je liedje is gekozen, je bent ambitieus, je droom komt uit, dan is het lastig om te zeggen: wacht even, dit kan ik helemaal niet. Het is aan zo'n commissie om in een (veel) vroeger stadium te beoordelen of ze het wel kunnen.
pi_209173285
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 11:10 schreef Greys het volgende:

[..]
Oh sorry ik had helemaal over het man-deel heen gelezen. Ik las 'zangers' gewoon als m/v/x. :D
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 12:03 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je vergeet Barbara Pravi nog, de grote Franse favoriet. Was dat ook niet 2021?
Mannen dus h. Ik ben nog zo conservatief dat ik bij een ‘zanger’ denk aan iemand die zich identificeert als een vent :P

Zangeressen zijn de voorbije jaren wat minder in beeld geweest. Dus voor een vrouw met sterke vocalen en een mooie powerballad lijkt me meer ruimte.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209176766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, sowieso is niemand onvervangbaar in die commissie, en moet het volgend jaar op veel fronten beter.

Dat kan alleen wel twee kanten op. Of je krijgt heel goede mensen in de nieuwe samenstelling. Ilse DeLange, Wouter Hardy, Eric van Tijn, dat idee. Dan kan je makkelijk verder.

Als die mensen echter niet willen, dan kom je in het B-garnituur, en zou je Cornald misschien vervangen door een zenderbaas van 3FM ofzo. Dat is dan iemand die eerst nog weer eens alle beginnersfouten gaat maken. Want Cornald begon ook pas na meer dan tien jaar betrokkenheid enig idee te krijgen van wat scoort op een ESF (en zelfs dan ging Trijntje in 2015 nog Top 10 scoren). Dan moet er echt wel iets van een internationale vakjury bij, want anders sturen we vanaf nu allerlei ‘prima liedjes’ die het allemaal net niet zijn.
Cornald heeft wel een unieke Songfestival kennis. Daar zijn er maar weinig van, dus het zou jammer zijn als de commissie die zomaar kwijtraakt. Hij is toch vooral de motor in de commissie geweest de laatste jaren en doet volgens mij veel meer dan wij zo op het eerste oog zien, als het gaat om contacten leggen en lijntjes uitzetten. Ik zie wel een rol voor hem weggelegd als voorzitter van de commissie zonder stemrecht. Om de anderen scherp te houden, zeg maar.
pi_209178265
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2023 12:48 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Tsja. :D
Ok, mijn inschatting van de resultaten van de halve finale klopte inderdaad van geen kant. Maar dat argument wil ik nog steeds wel maken, al is dat met deze uitslag een wat grotere reach dan ik oorspronkelijk dacht.

De twee winnaars van semi 2, Oostenrijk en Australie, deden het rampzalig veel slechter in de televote in de finale dan in de semi. Dat impliceert dat de landen die in semi 1 zaten in grote mate de televote van Australie en Oostenrijk onderdrukt hebben. Eenzelfde effect zal ook in onze semi hebben plaatsgevonden. Als wij in de plaats van Polen zaten, heb je in die semi opeens nog maar 44 punten nodig om te kwalificeren. Zonder het onderdrukkende effect van de concurrentie in Semi 1 is dat misschien niet waarschijnlijk, maar zeker niet uitgesloten.
pi_209178652
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:36 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Cornald heeft wel een unieke Songfestival kennis. Daar zijn er maar weinig van, dus het zou jammer zijn als de commissie die zomaar kwijtraakt. Hij is toch vooral de motor in de commissie geweest de laatste jaren en doet volgens mij veel meer dan wij zo op het eerste oog zien, als het gaat om contacten leggen en lijntjes uitzetten. Ik zie wel een rol voor hem weggelegd als voorzitter van de commissie zonder stemrecht. Om de anderen scherp te houden, zeg maar.
Ik weet niet of dat de ideale setting is. Een dominante persoonlijkheid als Cornald lijkt me niet echt een type voor een bijrol.

Wat inderdaad wel een potentieel gemis zou zijn, zijn de contacten ter plekke bij het ESF, als er eens een probleem is. Dan maak je toch meer indruk als iemand die er al jaren bij is en weet hoe de processen werken, dan dat je daar een nieuweling neerzet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209199102
Vader van Mia:

Hoe graag Peter het ook wou, publiekelijk opnemen voor Mia, dat kon hij niet. Meer zelfs: dat mocht hij niet. AVROTROS heeft hem de mond gesnoerd, schrijft Story. “De omroep heeft mij gevraagd of ik op de achtergrond wil blijven en geen interviews over Mia wil geven. Als zij die strategie hanteren, dan houd ik me daaraan en moet ik dat respecteren”, klinkt het in Story.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 mei 2023 @ 20:24:37 #209
163650 Greys
pi_209200073
Ik vind dat eerder klinken als 'beschermen tegen allerlei familieleden en kennissen die met roddelbladen gaan praten zodat ze zich moet verdedigen als zo'n blad weer eens iets extra smeug afdrukt' dan 'de mond snoeren', maar goed, het is dan ook een roddelblad dat het vast weer extra smeug afdrukt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209205420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 12:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Cornald verdient zeker credits, maar op een gegeven moment is het ook klaar natuurlijk. Hij zit nou al 10 jaar in die commissie. Op zich mag hij er ook wel in blijven zitten, maar zet er dan wel mensen naast met echt verstand van muziek en performance, zoals je zegt. Niet een groep van Avrotros-incrowd zonder kijk op de zaak.

Van Mia en Dion begrijp ik het wel. Je liedje is gekozen, je bent ambitieus, je droom komt uit, dan is het lastig om te zeggen: wacht even, dit kan ik helemaal niet. Het is aan zo'n commissie om in een (veel) vroeger stadium te beoordelen of ze het wel kunnen.
Tijd om de commissie flink te verjongen, niemand uitzonderen.
pi_209209146
quote:
10s.gif Op donderdag 18 mei 2023 20:24 schreef Greys het volgende:
Ik vind dat eerder klinken als 'beschermen tegen allerlei familieleden en kennissen die met roddelbladen gaan praten zodat ze zich moet verdedigen als zo'n blad weer eens iets extra smeug afdrukt' dan 'de mond snoeren', maar goed, het is dan ook een roddelblad dat het vast weer extra smeug afdrukt.
Idd. Als er iemand is die ik niet over mij aan het woord zou willen zien, is het wel mijn moeder. :')
Hotapnyc
  Moderator zondag 21 mei 2023 @ 18:37:28 #212
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209231590


Toch een Europese tour misschien?
  zondag 21 mei 2023 @ 19:00:09 #213
429367 DKUp
ON TOUR
pi_209231856
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Toch een Europese tour misschien?
Ze ligt toch nog in bed?
SOONY
pi_209232406
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:37 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Toch een Europese tour misschien?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 21 mei 2023 @ 19:47:34 #215
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209232453
quote:
9s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, ik zie het ook niet zo gebeuren alleen of met Dion, misschien ter ondersteuning van een andere artiest als voorprogramma?
  maandag 22 mei 2023 @ 09:33:57 #216
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209237035
Sowieso krijgen Songfestival-duo's uit Nederland standaard knallende ruzie toch? Dus als ze het al doen zal het vast niet goed aflopen. :P
  Moderator woensdag 24 mei 2023 @ 19:38:10 #217
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209267544
https://www.instagram.com/p/CsoX7eGIp9O/

Filmpje van Mia over hoe alles is gegaan de laatste tijd
  Moderator woensdag 24 mei 2023 @ 19:52:22 #218
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209267827
quote:
9s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:01:17 #219
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_209274930
alles zal wel weer in de doofpot gestopt worden
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:01:41 #220
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_209274936
Mia is wel leuker met langer haar, kort haar vond ik niet uit zien.
pi_209275110
Komt niks van terecht. Een paar optredens in een paar obscure zaaltjes misschien zo links en rechts maar hier gaan we voorlopig weinig meer van horen.
pi_209275246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 19:38 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/CsoX7eGIp9O/

Filmpje van Mia over hoe alles is gegaan de laatste tijd
Wel leuk filmpje.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 17:31:18 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209339615
twitter
pi_209339634
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als je ooraids wil :P
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 17:37:56 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209339680
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:33 schreef StephanL het volgende:

[..]
Als je ooraids wil :P
Beetje vermoeiend wel deze reacties. Waarom zouden we haar nog iets van een carriere misgunnen?
pi_209339748
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Beetje vermoeiend wel deze reacties. Waarom zouden we haar nog iets van een carriere misgunnen?
Nouja we. Ik.

Ik weet dat er songfestivalsfans hier zitten, maar mij gunfactor heeft ze niet.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 17:55:05 #227
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209339826
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:
Komt niks van terecht. Een paar optredens in een paar obscure zaaltjes misschien zo links en rechts maar hier gaan we voorlopig weinig meer van horen.
Nou ja, binnenkort staat ze dus in De Melkweg; in het alternatieve circuit een vrij grote zaal.
pi_209339845
Het is denk ik ook wel duidelijk dat ze de X-factor niet heeft. Het songfestival is een heel proces en daarin heeft Mia gewon te weinig (in mijn ogen niks) laten zien.
pi_209339873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:45 schreef StephanL het volgende:

[..]
Nouja we. Ik.

Ik weet dat er songfestivalsfans hier zitten, maar mij gunfactor heeft ze niet.
Wat een bullshit-reactie. Het heeft niks met songfestivalfan zijn te maken, meer met een beetje fatsoen.
pi_209340301
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is denk ik ook wel duidelijk dat ze de X-factor niet heeft. Het songfestival is een heel proces en daarin heeft Mia gewon te weinig (in mijn ogen niks) laten zien.
Zijn ook niet de types die nog beetje een revival kunnen hebben door volgend jaar aan Amstel live mee te doen ofzo. Met dat soort events kan je je carrire nog wel redden maar betwijfel of ze uitgenodigd worden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209340331
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat een bullshit-reactie. Het heeft niks met songfestivalfan zijn te maken, meer met een beetje fatsoen.
dus je moet iedereen maar van alles gunnen want fatsoen?

Ok.
pi_209340348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:35 schreef Malavita het volgende:

[..]
dus je moet iedereen maar van alles gunnen want fatsoen?

Ok.
Eh... je snapt het ook niet helemaal, geloof ik.

Je kunt Mia geen geweldige artiest vinden (vindt volgens mij vrijwel iedereen hier) maar dan hoef je niet gelijk met allerlei ziektes aan te komen in je reacties. Dat is fatsoen. Misschien een beetje ouderwets, so be it.
pi_209340369
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Eh... je snapt het ook niet helemaal, geloof ik.

Je kunt Mia geen geweldige artiest vinden (vindt volgens mij vrijwel iedereen hier) maar dan hoef je niet gelijk met allerlei ziektes aan te komen in je reacties. Dat is fatsoen. Misschien een beetje ouderwets, so be it.
ik lees ooraids. Nou nou.

Ik vind haar een uitstraling van een aardappel hebben. Klonk sllemaal matig. Oersaai en kwam op mij vreemd over. Als die carriere als een nachtkaars uitgaat en ze gaat achter de kasaa zitten van de action echt dikke prima.
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 18:40:07 #234
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209340371
Schijnbaar zijn er tegenwoordig nog 2 verschillende opties, het is goed of het is slecht, en dan is ook meteen alles slecht, en misgun je die gene alles. Geen middenweg. Wel bijzonder dat de echte songfestival fans het allemaal wel licht opnemen en kunnen relativeren onder tussen. _O-
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:40:29 #235
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209340377
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:33 schreef RipCity het volgende:

[..]
Zijn ook niet de types die nog beetje een revival kunnen hebben door volgend jaar aan Amstel live mee te doen ofzo. Met dat soort events kan je je carrire nog wel redden maar betwijfel of ze uitgenodigd worden.
Ze hebben niet dat gezellige en gewone dat hier zo wordt gewaardeerd, en hebben verder ook niet genoeg om dat te compenseren.

Een Anouk komt nog met eigenaardigheden weg.

Met name Mia vind ik typisch iemand voor obscure alternatieve studentenkroegen en dergelijke.
pi_209340404
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:40 schreef Malavita het volgende:

[..]
ik lees ooraids. Nou nou.

Ik vind haar een uitstraling van een aardappel hebben. Klonk sllemaal matig. Oersaai en kwam op mij vreemd over. Als die carriere als een nachtkaars uitgaat en ze gaat achter de kasaa zitten van de action echt dikke prima.
Dat is allemaal prima knul. Maar waarom iemand zo expliciet iets misgunnen? Dan heb je wel een topleven waarschijnlijk. Als zij de Melkweg vol krijgt, good for her.

Overigens vind ik de paar nummers die ze naast Burning Daylight op Spotify heeft staan best aardig. Het is vooral Burning Daylight dat echt een verschrikkelijk kutnummer is.
pi_209340442
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is allemaal prima knul. Maar waarom iemand zo expliciet iets misgunnen? Dan heb je wel een topleven waarschijnlijk. Als zij de Melkweg vol krijgt, good for her.

Overigens vind ik de paar nummers die ze naast Burning Daylight op Spotify heeft staan best aardig. Het is vooral Burning Daylight dat echt een verschrikkelijk kutnummer is.
waarom zou je iemand iets gunnen waar je de kriebels van krijgt?

Ik praat niet over mezelf trouwens, mij interesseert het weinig wat ze gaat doen. Maar iemand altijd maar iets gunnen die onsympathiek overkomt is gewoon lekker willen deugen. Zo kom jij dus ook over trouwens nu, met je dan moet je een kutleven hebben. Slaat natuurlijk nergens op.

Maar allemaal prima hoor, knul.
pi_209340480
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:40 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar zijn er tegenwoordig nog 2 verschillende opties, het is goed of het is slecht, en dan is ook meteen alles slecht, en misgun je die gene alles. Geen middenweg. Wel bijzonder dat de echte songfestival fans het allemaal wel licht opnemen en kunnen relativeren onder tussen. _O-
Op dit hele forum kom je weg met de meest walgelijke dingen dus ik gok dat ze daarom denken dat dat pestgedrag hier ook gewoon kan.

Obsessie voor mensen waar je een hekel aan hebt, het blijft bijzonder hier dit jaar.
pi_209340488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:47 schreef Malavita het volgende:

[..]

Ik praat niet over mezelf trouwens, mij interesseert het weinig wat ze gaat doen.
We zien het. :D
pi_209340507
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:47 schreef Malavita het volgende:

[..]
waarom zou je iemand iets gunnen waar je de kriebels van krijgt?

Ik praat niet over mezelf trouwens, mij interesseert het weinig wat ze gaat doen. Maar iemand altijd maar iets gunnen die onsympathiek overkomt is gewoon lekker willen deugen. Zo kom jij dus ook over trouwens nu, met je dan moet je een kutleven hebben. Slaat natuurlijk nergens op.

Maar allemaal prima hoor, knul.
Oh ja, deugen. Natuurlijk joh. Misschien had je nog ergens het woord 'woke' ertussen moeten fietsen.
pi_209340554
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Oh ja, deugen. Natuurlijk joh. Misschien had je nog ergens het woord 'woke' ertussen moeten fietsen.
zou er idd prima tussen passen. Maar daar gaat het hier totaal niet om dus vreemd dat jij er dan wel mee komt.

Jezus :') stel je niet zo aan zeg. Beetje incasseren. Als iemand en artiest gewoon irritant vindt is het niet raar. Het is niet dat er een hele hetze wordt opgezet hier op het forum.
pi_209340570
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:50 schreef Em31 het volgende:

[..]
We zien het. :D
wat zie je precies? Dat ik mij meng in een discussie zegt daar weinig over namelijk :)
pi_209340630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:55 schreef Malavita het volgende:

[..]
wat zie je precies? Dat ik mij meng in een discussie zegt daar weinig over namelijk :)
’Jullie moeten iemand die ik onsympathiek vind iets misgunnen, ik kom er speciaal voor naar dit subforum, maar het boeit me allemaal niets hoor!!! :'( :'(
pi_209340649
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:54 schreef Malavita het volgende:

[..]
zou er idd prima tussen passen. Maar daar gaat het hier totaal niet om dus vreemd dat jij er dan wel mee komt.

Jezus :') stel je niet zo aan zeg. Beetje incasseren. Als iemand en artiest gewoon irritant vindt is het niet raar. Het is niet dat er een hele hetze wordt opgezet hier op het forum.
Je kunt niet tegelijk doen alsof het je niks kan schelen, en speciaal op een forum iets posten omdat je iemand zo verschrikkelijk vindt. Pick a lane.
pi_209340676
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:59 schreef Em31 het volgende:

[..]
’Jullie moeten iemand die ik onsympathiek vind iets misgunnen, ik kom er speciaal voor naar dit subforum, maar het boeit me allemaal niets hoor!!! :'( :'(
het is wat meid.
pi_209340717
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je kunt niet tegelijk doen alsof het je niks kan schelen, en speciaal op een forum iets posten omdat je iemand zo verschrikkelijk vindt. Pick a lane.
Dat bepaal jij natuurlijk niet. Je kan een mening hebbem over de discussie zonder dat de persoon in kwestie jou zelf iets boeit. Maargoed, lekker blijven doorjanken :')
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 19:14:15 #247
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209340808
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:05 schreef Malavita het volgende:

[..]
Dat bepaal jij natuurlijk niet. Je kan een mening hebbem over de discussie zonder dat de persoon in kwestie jou zelf iets boeit. Maargoed, lekker blijven doorjanken :')
Waarom zou je posten in een forum onderwerp waar je zo duidelijk wil maken dat je niks boeit, waarom post je er dan? Schijnbaar boeit Mia je heel veel dat zelfs tijd stopt in berichten over hoe lelijk je haar wel niet vind en je het leuk vind als haar verdere muzikale carrire niet goed afloopt. Bij de songfestival fans is er echt bijna geen rancune tegenover Mia en Dion, die mensen grepen ook maar een kans aan die ze kregen. Waarom zijn mensen die heel duidelijk willen maken dat ze songfestival echt niet volgen en echt niet leuk vinden nog zo vol met haat tegenover mensen die ze niet kennen? _O-
pi_209340825
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom zou je posten in een forum onderwerp waar je zo duidelijk wil maken dat je niks boeit, waarom post je er dan? Schijnbaar boeit Mia je heel veel dat zelfs tijd stopt in berichten over hoe lelijk je haar wel niet vind en je het leuk vind als haar verdere muzikale carrire niet goed afloopt. Bij de songfestival fans is er echt bijna geen rancune tegenover Mia en Dion, die mensen grepen ook maar een kans aan die ze kregen. Waarom zijn mensen die heel duidelijk willen maken dat ze songfestival echt niet volgen en echt niet leuk vinden nog zo vol met haat tegenover mensen die ze niet kennen? _O-
je trekt rare conclusies. Maar kennelijk een andere mening is niet gewenst. Lekker positief, lekker deugen.

Nogmaals rare conclusies en het is dus echt zwart/wit.

:D
pi_209340864
Ach, we zijn weer te positief. De cirkel is weer rond jongens.
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 19:22:42 #250
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209340884
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:17 schreef Malavita het volgende:

[..]
je trekt rare conclusies. Maar kennelijk een andere mening is niet gewenst. Lekker positief, lekker deugen.

Nogmaals rare conclusies en het is dus echt zwart/wit.

:D
Er zijn letterlijk 10.000 meningen voorbij gekomen in de laatste maanden. Ook ik vond het optreden niet zo goed in Liverpool, net als vrijwel alle vaste users hier. De voorbereiding en de hele social media game ging niet goed. Maar om nou iemand dingen te gaan misgunnen in hun verdere leven.... Jij veel plezier op je zwarte vlak want alles wat Mia doet is stom schijnbaar en Mia moet kapot het liefst, niks anders want ze was niet zo sympathiek op beeld.
Nuance is heel lastig #jesuisdeuggleuf
pi_209340914
Wat heb ik aangericht? :D

Van mij mag ze best blijven zingen, heb er alleen weinig vertrouwen in, daar heeft ze voor mij te weinig laten zien. Naast het feit dat ik niks gezien heb van ze op tv, buiten het bekend maken van het liedje. Ze waren nog al erg gesloten in tegenstelling tot sommige andere deelnemers.

Ze zoekt het maar uit verder :W
  Moderator dinsdag 30 mei 2023 @ 21:04:37 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209342497
Denk dat deze "discussie" ondertussen wel klaar is of niet?
pi_209342726
Niemand is verplicht een kaartje te kopen voor een optreden waar je niet naar toe wilt.

En als je daar wel heen wilt, heeft iedereen daar de vrijheid voor.
pi_209344495
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:27 schreef Aadrianus het volgende:
Niemand is verplicht een kaartje te kopen voor een optreden waar je niet naar toe wilt.

En als je daar wel heen wilt, heeft iedereen daar de vrijheid voor.
Iedereen die naar een optreden van Mia wil, is het ze gegund dat ze een mooie avond hebben. Dat er users zijn die zich die leuke avond niet voor kunnen stellen ook prima, er word hier niemand iets misgunt. Maar je moet toch ook van een bijzondere planeet komen als je voor Mia een glansrijke carrire in het vooruitzicht ziet.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 08:57:03 #255
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209346397
Denk dat de discussie wel klaar was :) Niet dat die ergens heen ging met al dat gescheld maar ja...
pi_209366284
Net een kort interview met Mia bij Boulevard, terwijl ze in een zelfgeboekte studio in Londen aan haar soloplaat aan het werken is. Midden in het gesprek gaat er een wekker bij haar af om aan te geven dat ze door moet met opnemen omdat de rekening doorloopt. Het was erg vreemd en ook qua teksten een beetje zweverig trouwens.

Nu zou ik misschien ook geen zin hebben in Aran, maar als je je solocarriere wilt promoten is het weer niet heel handig om zo in beeld te komen en zo te handelen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209381442
Lol… Mia en dr wekker de klos in vandaag inside :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209397793
Vind het altijd interessant om van fans hun top 37 na de show te bekijken (en hun onpopulair opnions). Kijk eens wie er hier nog op nummer 1 staat. Toch nog een klein troost :)
  Moderator zaterdag 10 juni 2023 @ 19:11:35 #259
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209467071
twitter


Danil D. vindt er ook nog wat van. Maar er toch niemand die hem Mr. songfestival noemt?

Tagje voor liefhebber @Fred_B
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209467402
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 19:11 schreef ijs_beer het volgende:
[ twitter ]

Danil D. vindt er ook nog wat van. Maar er toch niemand die hem Mr. songfestival noemt?

Tagje voor liefhebber @:Fred_B
Met het vertrek van Mr.Songfestival uit de commissie is alles als een kaartenhuis in elkaar gestort inderdaad. Dat kan geen toeval zijn!!

:')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 10:24:44 #261
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209614886

Mia heeft vandaag een nieuwe single uit
  Moderator vrijdag 23 juni 2023 @ 11:47:00 #262
375570 crew  Cyan9
pi_209615725
Deze vind ik leuk!
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209616776
Doe Arno Krabman in de de commissie. Die heeft meegeschreven aan S10's lied en heeft sowieso meerdere hits op zijn naam staan met o.a Maan en Snelle. Denk dat hij wel goed weet wat het moderne publiek wilt horen in een lied.

Dan ook nog Anouk erbij die goed kan zien wie er charisma en uitstraling heeft en een ESF aan zou kunnen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209617699
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:24 schreef Momo het volgende:

Mia heeft vandaag een nieuwe single uit
Wat een leuke single :o

Het is alleen de vraag of ze de gunfactor nog heeft dat dit ook echt een hit gaat worden. Dat aspect van succesvol worden is door het hele team Duncan toch wel onderschat.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 23 juni 2023 @ 17:44:09 #265
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209619776
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 15:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat een leuke single :o

Het is alleen de vraag of ze de gunfactor nog heeft dat dit ook echt een hit gaat worden. Dat aspect van succesvol worden is door het hele team Duncan toch wel onderschat.
Leuke single inderdaad.

Gisteren draaide Bart Arens het zonder te zeggen van wie het was en de luisteraars mochten gokken

Een aantal namen die voorbij kwamen: Caro Emerald, Gwen Stefani, Ellie Goulding, Katy Perry, Rihanna, Billie Eilish.
Toch niet de minste namen waar de luisteraars aan dachten.

Ik gok erop dat het volgende week vrijdag gekozen gaat worden als de radio 2 topsong.

[ Bericht 0% gewijzigd door usagi414 op 23-06-2023 19:07:02 ]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209620142
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 15:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat een leuke single :o

Het is alleen de vraag of ze de gunfactor nog heeft dat dit ook echt een hit gaat worden. Dat aspect van succesvol worden is door het hele team Duncan toch wel onderschat.
Ik denk dat jij daar vooral heel erg mee bezig bent :) Hoe komt iemand over, hebben ze de gunfactor. Who cares, heeft Dreetje Hazes de gunfactor? Denk het niet, maar hij heeft toch zo'n beetje de grootste schlagerhit ooit op z'n naam.
  vrijdag 23 juni 2023 @ 18:13:50 #267
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209620173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat jij daar vooral heel erg mee bezig bent :) Hoe komt iemand over, hebben ze de gunfactor. Who cares, heeft Dreetje Hazes de gunfactor? Denk het niet, maar hij heeft toch zo'n beetje de grootste schlagerhit ooit op z'n naam.
Wat jaren terug (toen 'Leef' net uit was) leek dat ook nog best een geinig mannetje.
pi_209620633
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:13 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Wat jaren terug (toen 'Leef' net uit was) leek dat ook nog best een geinig mannetje.
Dat is op zich waar.

Over het liedje van Mia: echt honderd keer beter dan Burning Daylight. Waarom? Omdat het bij haar past, het is niet geforceerd. En het is ook gewoon een beter liedje. Waarom gaan Nederlandse artiesten toch altijd met hun sufste nummer ooit naar het songfestival? (een enkele uitzondering daargelaten)
pi_209620707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is op zich waar.

Over het liedje van Mia: echt honderd keer beter dan Burning Daylight. Waarom? Omdat het bij haar past, het is niet geforceerd. En het is ook gewoon een beter liedje. Waarom gaan Nederlandse artiesten toch altijd met hun sufste nummer ooit naar het songfestival? (een enkele uitzondering daargelaten)
  vrijdag 23 juni 2023 @ 19:06:07 #270
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209620776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:24 schreef Momo het volgende:

Mia heeft vandaag een nieuwe single uit
Dit past toch veel beter bij haar dan Burning Daylight :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209620853
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 17:44 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Leuke single inderdaad.

Gisteren draaide Bart Arens het zonder te zeggen van wie het was en de luisteraars mochten gokken

Een aantal namen die voorbij kwamen: Caro Emerald, Gwen Stefani, Ellie Goulding, Katy Perry, Rihanna, Billie Eilish.
Toch niet de minste namen waar de luisteraars aan dachten.

Ik gok erop dat het volgende week vrijdag gekozen gaat worden als de radio 2 topsong.
Als ik niet wist dat het Mia was zou ik qua stem ook denken aan Ava Max of Dua Lipa.
pi_209621144
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Deze gif is als een fever dream.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 juni 2023 @ 20:18:39 #273
163650 Greys
pi_209621645
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 19:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Deze gif is als een fever dream.
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 juni 2023 @ 20:19:24 #274
163650 Greys
pi_209621653
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 10:24 schreef Momo het volgende:

Mia heeft vandaag een nieuwe single uit
Erg leuk.
Hup Mia!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209621660
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 18:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik denk dat jij daar vooral heel erg mee bezig bent :) Hoe komt iemand over, hebben ze de gunfactor. Who cares, heeft Dreetje Hazes de gunfactor? Denk het niet, maar hij heeft toch zo'n beetje de grootste schlagerhit ooit op z'n naam.
Dre had toen nog wel de gunfactor, daarna kwam pas al dat gezeik met Mo, Bridget en al die andere kwesties. Zijn nieuwe werk scoort nu ook veel minder.

Likeability en de gunfactor is nu eenmaal een factor of mensen een kaartje voor je gaan kopen, en daar heeft ze tot nu toe geen pluspunten mee gescoord. Ze kwam tot nu een beetje vreemd over in de pers, ook na het ESF in dat interview met Aran.

Maar ik gun haar het beste.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209696018
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209697657
Snap ik wel na zo'n lange succesvolle carrire.. o wacht
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrires kennen we niet
Denk unlimited
  vrijdag 30 juni 2023 @ 03:43:37 #278
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209699684
Gevoelig type.

Een wat dikkere huid lijkt me in het artiestenvak wel handig.
pi_209919708
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_210053600
quote:
Leuk voor haar :Y

Loop is dan ook een prima single :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210120284
Hahahah hoe gnant weer die story vandaag van yvonne over Mia…
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:46:39 #282
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_210123439
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 16:29 schreef RipCity het volgende:
Hahahah hoe gnant weer die story vandaag van yvonne over Mia…
Echt he _O-

Aran had het er ook al over bij Boulie.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:48:45 #283
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210123473
Mia maakt het haarzelf nogal lastig zo, nergens voor nodig want Loop is een prima nummer.
pi_210123805
Wat is er met Mia? Ik volg Yvonne niet
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:20:30 #285
403253 Meke
after all this time? always.
pi_210124017
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:07 schreef NailQueen het volgende:
Wat is er met Mia? Ik volg Yvonne niet
Ze heeft op TikTok een filmpje geplaatst waarin ze een meisje op straat vraagt wel nummer ze luistert, en dat is dan "Loop by Mia Nicolai". Mia zegt dat ze het al hoorde, en dat ze twijfelt of ze moet zeggen dat zij het is.

Maar het blijkt dat ze dat meisje al volgt :N
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:21:03 #286
403253 Meke
after all this time? always.
pi_210124027
Als hij er iets dikker bovenop gelegen had, had ik het grappiger gevonden denk ik. Bijv dat het Dion was, zoiets :+ Ik weet niet zeker of ze het ironisch doet, maar dat lijkt niet zo en daardoor lijkt het kut?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_210124059
Ze kent echt geen enkele schaamte lijkt het _O- bijna indrukwekkend.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:23:48 #288
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_210124072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:21 schreef Meke het volgende:
Als hij er iets dikker bovenop gelegen had, had ik het grappiger gevonden denk ik. Bijv dat het Dion was, zoiets :+ Ik weet niet zeker of ze het ironisch doet, maar dat lijkt niet zo en daardoor lijkt het kut?
Een klein Dotannetje? ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_210124618
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:20 schreef Meke het volgende:

[..]
Ze heeft op TikTok een filmpje geplaatst waarin ze een meisje op straat vraagt wel nummer ze luistert, en dat is dan "Loop by Mia Nicolai". Mia zegt dat ze het al hoorde, en dat ze twijfelt of ze moet zeggen dat zij het is.

Maar het blijkt dat ze dat meisje al volgt :N
Dat lijkt wel erg gemaakt ja :?
pi_210125033
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 21:23 schreef Em31 het volgende:
Ze kent echt geen enkele schaamte lijkt het _O- bijna indrukwekkend.
Ze heeft "fake it till you make it" echt tot kunst verheven. Ik weet niet of ze nou zelf echt zo is of dat ze een slechte manager heeft die haar dit soort dingen influistert.
  dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:48:08 #291
478909 molloot200
alles muziek.
pi_210125144
Valt me toch tegen. Want ik vond het best wel een leuk liedje :@
pi_210125747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 22:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ze heeft "fake it till you make it" echt tot kunst verheven. Ik weet niet of ze nou zelf echt zo is of dat ze een slechte manager heeft die haar dit soort dingen influistert.
Yup, ze weet telkens precies de verkeerde knoppen in te drukken waardoor het allemaal zo wanhopig overkomt. Het zal vast allemaal grappig bedoelt zijn, maar ze slaat de plank elke keer mis. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 2 augustus 2023 @ 00:28:23 #293
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210126085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 23:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, ze weet telkens precies de verkeerde knoppen in te drukken waardoor het allemaal zo wanhopig overkomt. Het zal vast allemaal grappig bedoelt zijn, maar ze slaat de plank elke keer mis. :')
Ik weet niet of filmpje nou als comedy bedoeld was, dat het obvious zou zijn dat het een grapje is of dat het echt een wow random stranger op straat luistert mijn nummer wow filmpje was bedoeld.
pi_210126200
quote:
9s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 00:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik weet niet of filmpje nou als comedy bedoeld was, dat het obvious zou zijn dat het een grapje is of dat het echt een wow random stranger op straat luistert mijn nummer wow filmpje was bedoeld.
Ik neem aan en hoop dat het grappig bedoeld is, maar het is in haar positie waarin je nog alles te bewijzen hebt totaal niet handig om het nu zo aan te pakken.

Ze zou er qua "merk" veel slimmer aan doen om zichzelf niet telkens als een soort gekke onafhankelijke meid te profileren, dat matcht niet met het gemiddelde volk dat je brood op de plank moet verzorgen.

Stel je na zo'n mislukt ESF gewoon iets onopvallender op, doe wat mainstream publiciteit zonder uitspattingen eb laat je muziek voor zich spreken. Gemiddeld Nederland houdt nu eenmaal van "doe normaal".
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210126235
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:40 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ze hebben niet dat gezellige en gewone dat hier zo wordt gewaardeerd, en hebben verder ook niet genoeg om dat te compenseren.

Een Anouk komt nog met eigenaardigheden weg.

Met name Mia vind ik typisch iemand voor obscure alternatieve studentenkroegen en dergelijke.
Spijker op de kop!
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210126241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 00:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik neem aan en hoop dat het grappig bedoeld is, maar het is in haar positie waarin je nog alles te bewijzen hebt totaal niet handig om het nu zo aan te pakken.

Ze zou er qua "merk" veel slimmer aan doen om zichzelf niet telkens als een soort gekke onafhankelijke meid te profileren, dat matcht niet met het gemiddelde volk dat je brood op de plank moet verzorgen.

Stel je na zo'n mislukt ESF gewoon iets onopvallender op, doe wat mainstream publiciteit zonder uitspattingen eb laat je muziek voor zich spreken. Gemiddeld Nederland houdt nu eenmaal van "doe normaal".
Ja maar ze voelt zich al helemaal Amerikaan na 3 maanden vakantie daar. Nederland heeft ze niks mee.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 2 augustus 2023 @ 06:44:36 #297
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210126972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 23:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup, ze weet telkens precies de verkeerde knoppen in te drukken waardoor het allemaal zo wanhopig overkomt. Het zal vast allemaal grappig bedoelt zijn, maar ze slaat de plank elke keer mis. :')
De sociale voelsprieten zijn niet zo goed afgesteld.
  woensdag 2 augustus 2023 @ 06:54:10 #298
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_210126996
De bewuste TikTok:

https://vt.tiktok.com/ZSLQnmfXk/

En nu is het een grapje..



|:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_210127451
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2023 06:54 schreef AgnesGru het volgende:
De bewuste TikTok:

https://vt.tiktok.com/ZSLQnmfXk/

En nu is het een grapje..

[ afbeelding ]

|:)
Hopelijk voor haar slaagt haar grap de volgende keer beter. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 2 augustus 2023 @ 12:57:57 #300
478909 molloot200
alles muziek.
pi_210142254
De draaischijf waar ze maanden op moesten trainen om vervolgens niet eens door te hebben dat die er was _O_ Het enige wat het echt weggaf was dat we steeds tegen Mia haar rug aan zaten te staren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')