Dat is ambtenaren methoden , ik kom niet op jouw terrein en jij komt niet op mijn terrein,quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, op dezelfde manier als de Staatsloterij dat is. Dat zegt echt niks.
Staatsbosbeheer is echt een prima club, daar niet van, maar dat is echt een hele andere tak van sport. Kijk voor de grap eens op de vacatures van SBB en van een willekeurig waterschap. Zie je de boswachter al een industriële inspectie uitvoeren?
SBB als partij moet in zulke discussies absoluut aan tafel zitten. En wat mij betreft krijgen ze het voor het zeggen hoor, ik vind het best, maar het Waterschap gaat over ruimtelijke inrichting. Daar komen echt meer belangen bij kijken en je moet dat democratisch aanpakken.
Alleen wat mij betreft moet de provincie zich daarover laten informeren (onder andere door Staatsbosbeheer) en moet de provincie die besluiten nemen. Of ook maar gewoon getrapt een Waterschap verkiezen naast een Senaat, ook best.
Water is, door de enorme invloed van de waterinfrastructuur lokaal én regionaal iets wat prima bij de provincie past.
Zit jij hier nou een vuist te maken voor het ontpolderen van Flevoland?quote:Op maandag 5 juni 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfs de A20 staat 6 meter beneden NAP
[ afbeelding ]
Eh, ja?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is ambtenaren methoden , ik kom niet op jouw terrein en jij komt niet op mijn terrein,
jij bemoeit je niet met mij en ik bemoei me niet met jouw
zo komt Hugo ook niet op de ruimtelijke ordening, sinds Stef Blok doen de provincies dat
wet van de communicerende vaten leert ons dat de laagste punten niet droog zouden moeten staanquote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zit jij hier nou een vuist te maken voor het ontpolderen van Flevoland?
Kijk, ik ga Almere niet missen en ik rij nog liever een half uur om via Zwolle dan dat ik door dat droevige stuk rijd, maar jij zat je hier laatst toch nog enorm op te winden over de Hedwigepolder?
Wat wil je nou met die grondwaterstand dan? Want het lijkt er een beetje op dat je afhankelijk van de situatie voor (vrij extreem) verhogen of verlagen, maar eigenlijk voornamelijk gewoon tegen bent.
En nu? Flevoland vol laten lopen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wet van de communicerende vaten leert ons dat de laagste punten niet droog zouden moeten staan
het laagste punt ligt ergens bij de A20
ok , nou waterschappen houden nederland droog , dat doet men al 300 jaar , maar de tijden veranderenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eh, ja?
Ik vind het op zich wel positief dat ministers zich gewoon beperken tot hun eigen portefeuille en niet her en der in den lande allerlei besluiten gaan nemen over zaken waar ze niet voor zijn aangesteld.
Flevoland staat wat grondwater betreft los van Nederlandquote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En nu? Flevoland vol laten lopen?
Voldoen we wel aan de natuurwet. Dat dat nog eens aan de orde zou zijn onder Rutte
Dat zeg ik dus: de huidige ambtenaren incl dijkgraaf kunnen best blijven bestaan, maar dan onder Staatsbosbeheer (of een andere rijksorganisatie). En dat er nog een paar onderwerpen bij blijven die beter onder de provincie vallen klopt ook wel. Het ging hier primair om de hoofdtaak van de waterschappen: de waterstanden. En volgens mij moet de politiek, dus ook de provincie, daarbij zo ver mogelijk op afstand worden gezet. Want de mensen die de waterstanden beheren moeten niet afhankelijk zijn van de grillen van de politiek, zoals de boswachters dat ook niet zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, op dezelfde manier als de Staatsloterij dat is. Dat zegt echt niks.
Staatsbosbeheer is echt een prima club, daar niet van, maar dat is echt een hele andere tak van sport. Kijk voor de grap eens op de vacatures van SBB en van een willekeurig waterschap. Zie je de boswachter al een industriële inspectie uitvoeren?
SBB als partij moet in zulke discussies absoluut aan tafel zitten. En wat mij betreft krijgen ze het voor het zeggen hoor, ik vind het best, maar het Waterschap gaat over ruimtelijke inrichting. Daar komen echt meer belangen bij kijken en je moet dat democratisch aanpakken.
Alleen wat mij betreft moet de provincie zich daarover laten informeren (onder andere door Staatsbosbeheer) en moet de provincie die besluiten nemen. Of ook maar gewoon getrapt een Waterschap verkiezen naast een Senaat, ook best.
Water is, door de enorme invloed van de waterinfrastructuur lokaal én regionaal iets wat prima bij de provincie past.
Terwijl de oplossing toch vrij simpel is: een hogere prijs per liter melk, waardoor een boer met minder koeien ook een goed inkomen kan hebben. Of extra betalen voor het beheer van houtwallen en insectvriendelijke randen, waardoor het inkomen wat verhoogd wordt.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:54 schreef Basp1 het volgende:
Brabantse boeren zijn bang. De voorgestelde 2.3 koeien per hectare grasland wat ze hebben vinden ze een te strenge norm
Grote zorgen in de Peel over 'maximaal aantal koeien per hectare weiland'
men geeft niet extra voor weide melkquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Terwijl de oplossing toch vrij simpel is: een hogere prijs per liter melk, waardoor een boer met minder koeien ook een goed inkomen kan hebben. Of extra betalen voor het beheer van houtwallen en insectvriendelijke randen, waardoor het inkomen wat verhoogd wordt.
Doen alsof het kabinet alleen een hectarenorm in gaat voeren en dan niet naar de positie van de boeren kijkt, dan leef je echt wel in een andere wereld. Dit landbouwakkoord waar ze al een jaar over praten gaat juist om het behouden van het inkomen. De vorige minister is zelfs weggestuurd omdat hij dat behoud van inkomen niet waar kon maken.
Zonder inkomenscompensatie is er geen enkele partij voor de hectarenorm, ook PvdD, GL en D66 niet.
zonnebloemen hebben heel veel water nodig en ze kunnen verbranden als het te heet isquote:Op maandag 29 mei 2023 08:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wereldproductie is iets van 16 miljoen ton. Het lijstje dat ik postte is de top 10, maar je hebt zeker een punt. Er is wel ruimte genoeg bijvoorbeeld in Afrika.
als zonnebloem olie 10 euro per liter wordt dan wel , landbouwgrond in nederland is veel te duurquote:Op maandag 29 mei 2023 08:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zonnebloemen kun je vrijwel overal verbouwen. Ruimtegebrek is het probleem niet (we zouden zelfs met 1/3e van de totale landbouwgrond toe kunnen in Europa en er geen hap minder door eten), het probleem zijn keuzes. En de keus voor een olie die wordt verbouwd op de plek van het regenwoud is altijd een verkeerde.
zonnebloemen leveren 1000 euro per hectare op , snijmais voor koeien voer levert 3000 euro opquote:Mulders is erg benieuwd wat het gewas op gaat leveren. “In Frankrijk rekenen ze met 2.500 kilo zaad per hectare. Vorig jaar lag de prijs voor dit zaad op ¤ 0,60 per kilo. Daarmee kan het niet meekomen met een maissaldo.” Gezien de grote bloemen die er in zitten kan hij zich bijna niet voorstellen dat er niet meer kilo’s vanaf komen.
Van de droogte lijken de bloemen weinig last te hebben, terwijl de mais in het naastliggende perceel duidelijk laat zien dat het wel wat water kan gebruiken
quote:Ondanks het extreme groeiseizoen lag de kwaliteit van de aardappelen uit 2018 op hoger niveau. Agrico stelt dat het seizoen positief wordt afgesloten met de hoogste uitbetalingen ooit, wat resulteert in prima saldo's tot maar liefst 19.000 euro per hectare.
Coöperatie Agrico heeft de uitbetalingsprijzen voor poot- en consumptieaardappelen van oogst 2018 vastgesteld en aan haar leden gepresenteerd.
De gemiddelde prijs voor pootaardappelen over alle maten klasse S t/m A bedraagt 39,57 euro/100 kg. De prijs voor de pootgoedmaat is 44,03 euro
Het gemiddelde saldo over alle afgeleverde gangbare consumptieaardappelen voor de maat 0/+, ongesorteerd, levering week 9 bedraagt 15.033 euro per hectare
Bedoel je met men de inwoners van Nederland of de melkcoöperaties?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men geeft niet extra voor weide melk
De melk is duur zat , melkprijs is op hoogste prijs ooit
Melk in denemarken is nu al veel goedkoper dan nederlandse , door de verplichtte fosfaatrechten koop hier
beidenquote:Op woensdag 7 juni 2023 08:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bedoel je met men de inwoners van Nederland of de melkcoöperaties?
Toch betaald Friesland Campina gewoon meer voor weidemelk.quote:Op woensdag 7 juni 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
beiden
melk is een internationale commodity
Dat is zoquote:Op woensdag 7 juni 2023 16:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Toch betaald Friesland Campina gewoon meer voor weidemelk.
Weet ik niet, koop gewoon biologische melk, kaas, boter en yoghurt, zal dat weidemelk zijn?quote:Op woensdag 7 juni 2023 17:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is zo
maar het zijn geen substantiele hoeveelheden , de consument koop gewone melk , vanwege de prijs en de melk is een intenationale commodity
De melk is gewone melk , voornamelijk halfvolle en naar china gaat de melkpoeder
koop jij weidemelk iedere week ??
Of bloemenweidemelk ?/ en bloemenkaas
https://www.oogst.shop/boeren/boerderij-bloemenweidemelk
Dat is niet gezegdquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Weet ik niet, koop gewoon biologische melk, kaas, boter en yoghurt, zal dat weidemelk zijn?
.quote:Het verschil tussen gewone melk en biologische melk, zit hem vooral in de manier waarop wordt omgegaan met de koe en het milieu.
In de biologische melkveehouderij gelden namelijk strikte richtlijnen om zo duurzaam mogelijk te produceren
quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Weet ik niet, koop gewoon biologische melk, kaas, boter en yoghurt, zal dat weidemelk zijn?
Dus wel, biologische melk komt van koeien die minstens 180 en gemiddeld 205 dagen per jaar naar buiten gaan: https://www.wakkerdier.nl(...)el/biologische-melk/quote:
een half uurtje naar buiten gaan net na het melken, met een klap op de kont, maar de meeste koeien willen niet en blijven lekker liggen in de stalquote:Op woensdag 7 juni 2023 19:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Dus wel, biologische melk komt van koeien die minstens 180 en gemiddeld 205 dagen per jaar naar buiten gaan: https://www.wakkerdier.nl(...)el/biologische-melk/
Hoe het wordt uitgevoerd verschilt, maar feit is en blijft dat biologische melk ook weidemelk is, wat jij ontkende.quote:Op donderdag 8 juni 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een half uurtje naar buiten gaan net na het melken, met een klap op de kont, maar de meeste koeien willen niet en blijven lekker liggen in de stal
lekker koel, genoeg te vreten en te drinken
die denken ja tis goed gaan jullie maar, sta ik daar straks, met die melkzakken van mij
ik wist het nietquote:Op donderdag 8 juni 2023 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe het wordt uitgevoerd verschilt, maar feit is en blijft dat biologische melk ook weidemelk is, wat jij ontkende.
quote:Rusland wil dat een lange pijpleiding waarmee het land via de Oekraïense haven Odessa heel veel ammoniak exporteerde, opnieuw gaat functioneren.
Het is één van dé eisen die het Kremlin steeds stelt voor het verlengen van de zogenaamde 'graandeal'.1 day ago
quote:Rusland eist heropening van opgeblazen ammoniakleiding in Oekraïne: "Dit maakt verlenging van de graandeal heel moeilijk"
Rusland wil dat een lange pijpleiding waarmee het land via de Oekraïense haven Odessa heel veel ammoniak exporteerde, opnieuw gaat functioneren.
Het is één van dé eisen die het Kremlin steeds stelt voor het verlengen van de zogenaamde 'graandeal'.
Gisteren raakte bekend dat de bewuste ammoniakpijplijn - de langste ter wereld - werd opgeblazen, ergens in de streek van Charkov. Rusland en Oekraïne wijzen met de vinger naar elkaar.
ADN 08-06-23, 15:38 Bron: ANP
quote:Ammoniak?
Ammoniak is een essentieel bestanddeel voor kunstmest.
Rusland is wereldwijd een van de grootste exporteurs van ammoniak,
Via deze pijplijn kon Rusland jaarlijks ruim 2,5 miljoen ton ammoniak exporteren, onder meer naar de Europese Unie.
"Deze ammoniakpijpleiding was een van de hoekstenen van de uitvoering van de afspraken die op 22 juli in Istanbul werden gemaakt", zei de woordvoerster van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken, Maria Zakharova, gisteren al in een reactie op het incident, verwijzend naar de graandeal.
"De pijpleiding was de sleutel voor de voedselzekerheid in de wereld."
Zacharova beschuldigde Oekraïne ervan dat het "een zware slag had toegebracht aan de inspanningen van de Verenigde Naties in de strijd tegen de honger".
Terrorist zijn heeft zin.quote:Op donderdag 15 juni 2023 04:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-overleg-met-boeren
geen gedwongen koop en niet minder koeien per boer
ok nu heeft praten zin
Dat is niet de uitkomst, er is nog geen uitkomst.quote:Op donderdag 15 juni 2023 04:19 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)g-overleg-met-boeren
geen gedwongen koop en niet minder koeien per boer
ok nu heeft praten zin
Idd te bizar voor woorden dat boeren door mogen blijven gaan met vervuilen maar alle andere sectoren wel aan strenge milieunormen moeten voldoen.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Terrorist zijn heeft zin.
Kabinet laat zich leiden door terroristen, de boeren en BBB.
Idd.quote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd te bizar voor woorden dat boeren door mogen blijven gaan met vervuilen maar alle andere sectoren wel aan strenge milieunormen moeten voldoen.
De onderhandelingen voor de provinciale staten in Brabant zijn ook op het laatste moment geklapt door de BBB flipflop terreur.
quote:We zijn verbonden met deze grond'
Baas op eigen grond: Arend en Diana Versteeg willen niet stoppen met boer zijn
Door KOEN VAN EIJK
18 min geleden
in BINNENLAND
Boer zijn is meer dan nadenken over een uitkoopregeling.
Een agrarisch bedrijf is niets minder dan een levenswerk.
Misschien krijg je wel miljoenen voor je boerderij, maar dan?
Je geld tellen in een rijtjeshuis?
,,Je zegt tegen een cabaretier toch ook niet dat hij de bühne niet meer op mag?"
men kan de boeren die het aangaat ook gewooon verbieden om stront uit te rijden , maar daar wil;de overhei NIETS van wetenquote:Op vrijdag 16 juni 2023 14:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Idd.
Alle sectoren horen zich aan de eisen te houden.
Maar nee de terror boeren mogen alles.
quote:Sluwe Timmermans zwaait met ongedekte cheque
Minister Van der Wal vreest gevolgen EU-natuurherstelwet: ’Nederland rijdt weer de vangrail in’
author avatar
Door ALEXANDER BAKKER
37 min geleden in BINNENLAND
Door te zwaaien met een ongedekte cheque heeft eurocommissaris Frans Timmermans voldoende EU-lidstaten over de streep weten te trekken om door te kunnen gaan met zijn omstreden natuurherstelwet.
Minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) delft het onderspit in Luxemburg, maar ze blijft strijdbaar: „Dit is nog niet het definitieve besluit.”
quote:Stekker definitief uit het landbouwoverleg
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 1 min geleden
1 uur geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Partijen trekken definitief de stekker uit landbouwoverleg. Chris Kalden, voorzitter van de hoofdtafel, zei woensdagochtend dat het proces definitief wordt gestopt. ,,Partijen vinden het niet geloofwaardig om een landbouwakkoord te sluiten zonder LTO."
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:17 schreef Hanca het volgende:
Rechter trekt streep door goedgekeurde gewasbeschermingsmiddelen, omdat de gevolgen voor omwonenden onduidelijk zijn: https://www.lto.nl/lto-ve(...)cherming-lelieteelt/
Duidelijk dat de rechters ook door krijgen dat 'goedgekeurd' in het geval van gewasbeschermingsmiddelen niks zegt, dat betekent meestal gewoon dat er eeen flinke lobby voor is gevoerd.
Gevolgen van deze uitpraak over 1 lelieteler kunnen enorm zijn.
Het feit dat wetenschappers steeds meer gaten schieten in de onderbouwing van het toelaten van gewasbeschermingsmiddelen. En dat inmiddels zo duidelijk, dat nu de Europese autoriteit ook mee gaat en de regels aan gaat passen: https://www.boerderij.nl/(...)beschermingsmiddelen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem je gewoon de politiek corrupt en derhalve niet gelegitimeerd, en de rechter doet hetzelfde, ZIJ hebben mandaat, waar is je bewijs dat er niet juist is afgewogen?
Misschien begrijp ik je post niet zo goed?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het feit dat wetenschappers steeds meer gaten schieten in de onderbouwing van het toelaten van gewasbeschermingsmiddelen. En dat inmiddels zo duidelijk, dat nu de Europese autoriteit ook mee gaat en de regels aan gaat passen: https://www.boerderij.nl/(...)beschermingsmiddelen.
Dat ben ik en dat is de rechter het niet met je eens. Wat de rechter feitelijk zegt tegen de overheid: doe je onderbouwing waarom je dit gif toe zou staan (let wel, normaal is gif verboden, de gifstoffen op de gewasbeschermingslijst zijn uitzonderingen op de regel) maar opnieuw, want dat is niet zorgvuldig gedaan. En dat is exact de rol die een rechter moet hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik je post niet zo goed?
Er komt vanuit wetenschappers inderdaad meer bewijs vóór side effects van bepaalde middelen, de vraag is of die individueel een significant negatief effect hebben en als dat er al is, in welke mate en of dat zwaarder weegt dan de positieve punten van gewasbeschermingsmiddelen / gif.
De rechter in deze oordeelt echter vanuit "voorzorgprincipe" want "lange termijn onderzoek is nog niet gedaan." dat is een volstrekt idioot politiek vonnis, als je hetzelfde zou toelaten op al het overige in de samenleving kunnen we wel stoppen met leven want dan is niks meer mogelijk.
Dan moet je dat vonnis er maar bij halen want die zorgvuldigheid gaat over "het niet gedaan hebben van langere termijn onderzoek."quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:37 schreef Hanca het volgende:
Dat ben ik en dat is de rechter het niet met je eens. Wat de rechter feitelijk zegt tegen de overheid: doe je onderbouwing waarom je dit gif toe zou staan (let wel, normaal is gif verboden, de gifstoffen op de gewasbeschermingslijst zijn uitzonderingen op de regel) maar opnieuw, want dat is niet zorgvuldig gedaan. En dat is exact de rol die een rechter moet hebben.
Gewoon onwaar, medicijnen worden wel op langetermijn effecten onderzocht voor ze worden toeglaten. Langetermijneffecten gaan bij dieren namelijk veel sneller dan bij mensen.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan moet je dat vonnis er maar bij halen want die zorgvuldigheid gaat over "het niet gedaan hebben van langere termijn onderzoek."
Dat is niet mogelijk op het moment dat je een middel toe-laat en derhalve onredelijk.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBNNE:2023:2333quote:Op dit moment is er onvoldoende duidelijk over deze effecten omdat het onderzoek ernaar complex en tijdrovend is. Er zijn (nog) geen multidisciplinaire wetenschappelijke studies voorhanden om te kunnen uitsluiten dat bepaalde gewasbeschermingsmiddelen (en met name ook cocktails van gewasbeschermingsmiddelen) voornoemde onaanvaardbare schadelijke effecten op mensen kunnen hebben.
Wat stel je voor? Dierproeven? En dan is het voor mensen veilig? Ook nooit helemaal zeker, maar sure, je creëert misschien wat extra zekerheid. Wat is dan de oplossing? Dat verwerken in het toelatingsproces?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gewoon onwaar, medicijnen worden wel op langetermijn effecten onderzocht voor ze worden toeglaten. Langetermijneffecten gaan bij dieren namelijk veel sneller dan bij mensen.
Dat mogen ze zelf uitzoeken, maar wetenschappers schieten niet voor niets allemaal gaten in de huidige rapporten.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Dierproeven? En dan is het voor mensen veilig? Ook nooit helemaal zeker, maar sure, je creëert misschien wat extra zekerheid. Wat is dan de oplossing? Dat verwerken in het toelatingsproces?
Welk gat? Bron?quote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat mogen ze zelf uitzoeken, maar wetenschappers schieten niet voor niets allemaal gaten in de huidige rapporten.
Er zijn geen garanties omtrent uitgestelde schadelijke garanties, dat is het hele punt, dat deugt niet. Dit bestaat never nooit niet.quote:Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |