https://www.ad.nl/show/ma(...)aag-inside~a8740704/quote:Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman vullen gat bij SBS 6 na Vandaag Inside
Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman krijgen een programma bij SBS 6. Ze volgen in juni het trio van Vandaag Inside op. Voor Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen zit het televisieseizoen erop. Zij zijn in augustus weer te zien.
Van Roosmalen en Groenteman maken zodoende een uitstapje, zo bevestigen bronnen. Ze presenteren sinds januari 2021 Media Inside bij BNNVara op de publieke zender. In maart van dit jaar rondden zij hun vijfde reeks af. Van Roosmalen was in het verleden regelmatig te gast bij het programma van Genee, ‘Gijp’ en Derksen.
Hoe hun nieuwe programma bij SBS 6 eruit komt te zien, is nog niet bekend. Tussen dit programma en de start van Vandaag Inside is het de bedoeling dat Hélène Hendriks De Oranjezomer presenteert op SBS 6. SBS 6 was niet bereikbaar voor commentaar.
Ik ken deze twee helemaal nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 09:50 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.ad.nl/show/ma(...)aag-inside~a8740704/
Ik zit ook niet te wachten op weer een andere talkshow. Het is de ene na de andere. Een mooie film zie je bijna niet meer op tvquote:
Films op tv kijken? 15 minuten reclames per uur.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zit ook niet te wachten op weer een andere talkshow. Het is de ene na de andere. Een mooie film zie je bijna niet meer op tv
Dit dus. We hebben een overload aan onzin.quote:Op donderdag 11 mei 2023 10:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik zit ook niet te wachten op weer een andere talkshow. Het is de ene na de andere. Een mooie film zie je bijna niet meer op tv
Of talentenjachten en spelletjesquote:Op donderdag 11 mei 2023 13:21 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dit dus. We hebben een overload aan onzin.
Dit.quote:Op donderdag 11 mei 2023 11:52 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij de verkeerde campingzender voor deze 2.
Waarom?quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef linebear het volgende:
Beetje raar dat zij bij SBS gaan zitten
Freek de Jonge en Jack Spijkerman werden er om verketterd.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat ze naar sbs gaan.
Lekker schijt aan iedereen hebben
Het gaat misschien meer om het verkwanselen van onafhankelijkheid.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:59 schreef Marsenal het volgende:
Ik snap niet goed wat er mis is met geld verdienen, van Jack Spijkerman zeiden ze ook 'links lullen rechts vullen' maar het idee dat links zijn inhoudt dat je niet van geld mag houden lijkt me een typisch links-masochistische hobby.
Dat is iets geweldigs. Die Beukers zie ik ook wel een goede partij op de mat leggen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En Van Puffelen. En Frans Klein komt terug voor de catering (lekker saté snavelen).
Beukers werd deze week aardig afgemaakt.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat is iets geweldigs. Die Beukers zie ik ook wel een goede partij op de mat leggen.
Centjes natuurlijk.quote:Op donderdag 11 mei 2023 14:42 schreef linebear het volgende:
Beetje raar dat zij bij SBS gaan zitten
Ik ga ook zeker kijkenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:42 schreef Firuze60 het volgende:
Lekker hoor, ik moet er wel om lachen. De tijd dat iedereen voortdurend in hokjes denkt mag wel eens voorbij zijn. Zogenaamd SBS6 publiek, ammehoela.
Vanavond weer genieten van Massa is Kassa.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:42 schreef Firuze60 het volgende:
Lekker hoor, ik moet er wel om lachen. De tijd dat iedereen voortdurend in hokjes denkt mag wel eens voorbij zijn. Zogenaamd SBS6 publiek, ammehoela.
Ik voorspel een golf aan mensen die gewoonlijk geen SBS kijken, één uurtje inschakelen voor deze twee, en daarna lekker weer verdwenen zijn. Weinig blijvende nieuwe SBS-kijkers.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:42 schreef Firuze60 het volgende:
Niks kan qua ironie aan Nadia tippen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik voorspel een golf aan mensen die gewoonlijk geen SBS kijken, één uurtje inschakelen voor deze twee, en daarna lekker weer verdwenen zijn. Weinig blijvende nieuwe SBS-kijkers.
Misschien dat Hart van Nederland, dat er direct na komt, nog op een ironische manier vermakelijk is voor een deel van de Marcel & Gijs-kijkers.
Ik vraag mij dan weer serieus af wat jij verstaat onder weinig blijvende kijkers. Kijk zelf al jarenlang geen analoge en daarna ook geen digitale teevee en alleen streaming. Zoek zelf wel op wat ik wil zien, op welke zender dan ook. Of het nu SBS is of NPO1. Met je gewoonlijke golf SBS-kijkers, lees jezelf terug en zie hoe denigrerend dat eruit ziet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 18:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik voorspel een golf aan mensen die gewoonlijk geen SBS kijken, één uurtje inschakelen voor deze twee, en daarna lekker weer verdwenen zijn. Weinig blijvende nieuwe SBS-kijkers.
Misschien dat Hart van Nederland, dat er direct na komt, nog op een ironische manier vermakelijk is voor een deel van de Marcel & Gijs-kijkers.
Ik luister elke dag die podcast en hij heeft al iets van 3 weken geen stemquote:Op maandag 5 juni 2023 11:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik ben benieuwd.
In de podcast klinkt Gijs alvast of hij last heeft van zijn keel.
Griep zo gaf men aan. Marcel ook besmet, maar gelukkig hebben ze bouillon !quote:Op maandag 5 juni 2023 12:24 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik luister elke dag die podcast en hij heeft al iets van 3 weken geen stemvraag me af wat voor ziekte hij heeft
Yeah, puffers op tafel ed. ze hebben wel een zekere “charme” die gaat werken of niet.quote:Op maandag 5 juni 2023 12:36 schreef Raw85 het volgende:
De beste man heeft vaker wel dan geen problemen met z’n stem
Als je het opneemt kan je de reclame doorspoelenquote:Op maandag 5 juni 2023 21:22 schreef Marsenal het volgende:
Of ze het nou goed gaan doen of niet, het is gewoon leuk behang en na een maand is het klaar. Ik ga het wel een paar keer kijken, ook al is lineaire tv echt verschrikkelijk kut.
Dat is inderdaad al jaren het format van hun programma. Dat heette Media Inside.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:35 schreef Ronald het volgende:
Best aardig begin zo, beetje geneuzel over tv en media.
We gaan je missen maat.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:36 schreef Mansjester het volgende:
Na 1 minuut gestopt met kijken na de "haha we hebben hier weinig zin in waar zijn we aan begonnen" act
Maar (nog) met minder humor.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:37 schreef tompsv18 het volgende:
Gewoon de podcast op tv met een extra gast
Je hebt het een eerlijke kans gegeven!quote:Op maandag 5 juni 2023 21:36 schreef Mansjester het volgende:
Na 1 minuut gestopt met kijken na de "haha we hebben hier weinig zin in waar zijn we aan begonnen" act
Klopt, kijk ik ook regelmatig, al hebben ze daar iets te vaak tafelgasten die niet boeiend zijn.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad al jaren het format van hun programma. Dat heette Media Inside.
Nog wel ja. Marcel vind ik in die podcast ijzersterk. Gaat altijd helemaal los. Op tv wat meer ingehouden.quote:
quote:Op maandag 5 juni 2023 21:39 schreef ISVV het volgende:
Ik luister tijdens het gamen, maar wat heeft die Gijs een irritant (verwijfd) stemgeluid zeg.
Mart Smeets en Youp van t hek worden er elke kerst rijk mee.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:43 schreef H0D3NPYL het volgende:
[..]
oude verhaaltjes gebundeld
slim, maar wel erg makkelijk
@Wereldgozerquote:Op maandag 5 juni 2023 21:47 schreef TweedeKlum het volgende:
Bij een wandelaar heb ik toch andere gedachtes.
Dat heb ik nooit gezien.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:03 schreef StephanL het volgende:
10 minuten voor tijd denk, net als Vandaag Inside
denk van wel, tis ook maar een maandje ouwe reusquote:Op maandag 5 juni 2023 22:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Tot nu toe is het wel vermakelijk, al is het de vraag of je dit 5 dagen per week interessant kunt houden.
Heerlijke ongestructureerde TV.quote:
Is VI over een maand al terug?quote:Op maandag 5 juni 2023 22:09 schreef Paul het volgende:
[..]
denk van wel, tis ook maar een maandje ouwe reus
Doen ze altijd als iets nieuw is. Eerst lang uitstellen. Daarna na een week komt de reclame eerder. Typisch Sjon.quote:
Ik denk dat hij als grap refereerde naar hoe Marcel en Gijs zelf over het SBS-publiek praten in hun podcast. Maar dat weet het gros van de TV kijker natuurlijk nietquote:Op maandag 5 juni 2023 22:27 schreef Raw85 het volgende:
De verspreking van die babbelende bal gehakt over het SBS-publiek
Ik heb niks waarmee dat kan, anders had ik dat wel overwogen ja.quote:Op maandag 5 juni 2023 21:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Als je het opneemt kan je de reclame doorspoelen
Maar je weet wel dat je post in een topic over een TV-programma en niet over een podcast?quote:Op maandag 5 juni 2023 23:01 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb niks waarmee dat kan, anders had ik dat wel overwogen ja.
Van VI luister ik de volgende dag altijd de podcast, dat vind ik beter werken dan tv kijken. Hoop dat hiervan ook een opname online komt![]()
Jawel, maar als de show op podcast komt zal ik liever die luisteren en dan stiekem hier meeposten alsof ik voor de pit heb gezetenquote:Op maandag 5 juni 2023 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar je weet wel dat je post in een topic over een TV-programma en niet over een podcast?
Juist heel matig. Ze hadden gerekend op 800.000+ aangezien het nieuw is en mensen benieuwd. Denk dat t uiteindelijk op 350.000 gaat eindigen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:47 schreef Mike het volgende:
Goede kijkcijfers voor de eerste aflevering. Ik vraag me wel af of ze het gaan redden met 1 tafelgast per avond. Voor vanavond heeft Britt Dekker al afgezegd dus het wordt misschien weer Jan Slagter.
Ik weet niet wie 'ze' zijn, maar SBS heeft aangegeven tevreden te zijn als het boven de 400.000 is. Ik vind 611.000 echt veel voor een programma dat duidelijk niet voor iedereen is, op een warme dag, tegenover Kopen zonder kijken en Bed & Breakfast.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Juist heel matig. Ze hadden gerekend op 800.000+ aangezien het nieuw is en mensen benieuwd. Denk dat t uiteindelijk op 350.000 gaat eindigen.
Mooi, dan is het dus een goed programma.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:41 schreef RipCity het volgende:
Angela de jong is totaal geen fan:
Het reclameblok kon me voor het eerst niet lang genoeg duren, maar was zo voorbij bij Marcel & Gijs
https://www.ad.nl/show/he(...)el-en-gijs~a3643c5b/
Had meer verwacht juist vanwege eerste aflevering.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:47 schreef Mike het volgende:
Goede kijkcijfers voor de eerste aflevering. Ik vraag me wel af of ze het gaan redden met 1 tafelgast per avond. Voor vanavond heeft Britt Dekker al afgezegd dus het wordt misschien weer Jan Slagter.
Voor SBS-begrippen is het veel. De afgelopen week hadden op die zender alleen VI, Massa is kassa, Mr Frank Visser, Meilandjes en Hart van Nederland meer kijkers dan 611.000.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Had meer verwacht juist vanwege eerste aflevering.
Angelaquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:41 schreef RipCity het volgende:
Het reclameblok kon me voor het eerst niet lang genoeg duren, maar was zo voorbij bij Marcel & Gijs
De gruwel.quote:Op maandag 5 juni 2023 22:27 schreef Ronald het volgende:
[..]
Is VI over een maand al terug?
-edit: Helene Hendriks krijgt een show lees ik net
na het luisteren van hun podcast vandaag ben ik wel gerustgesteld! Ze nemen de kritiek ter harte en ze klinken realistisch wat betreft hun eigen optreden gisteravond !quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik weet niet wie 'ze' zijn, maar SBS heeft aangegeven tevreden te zijn als het boven de 400.000 is. Ik vind 611.000 echt veel voor een programma dat duidelijk niet voor iedereen is, op een warme dag, tegenover Kopen zonder kijken en Bed & Breakfast.
Vanavond is het spannend voor ze, maar ik ga er vanuit dat het wel een stukje naar beneden gaat.
Verwacht boekengelul.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
Schoonmoeder van Suzanne Schulting is te gast vanavond
Heleen van Royen, aha.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:38 schreef Abrikozentaart het volgende:
Schoonmoeder van Suzanne Schulting is te gast vanavond
Was zijn voorwaarde om deze show te doenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:49 schreef RipCity het volgende:
Hoezo krijgt Marcel elke dag de ruimte om z’n boekje te promoten
Ik dacht eerlijk gezegd dat ze vandaaginside hadden omgebouwdquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:33 schreef Dutch_view het volgende:
Mooi overzichtje van bovenaf op de studio's
Waar ze nu zitten, was eerst de studio van RTL7 darts enzo?
Die zat volgens mij ook meteen aan Voetbal Inside
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 20:49 schreef RipCity het volgende:
Hoezo krijgt Marcel elke dag de ruimte om z’n boekje te promoten
Zelfde gebouw, andere studioquote:Op dinsdag 6 juni 2023 21:33 schreef Dutch_view het volgende:
Mooi overzichtje van bovenaf op de studio's
Waar ze nu zitten, was eerst de studio van RTL7 darts enzo?
Die zat volgens mij ook meteen aan Voetbal Inside
Leuk toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 22:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat een enorm onsamenhangend publiek zit er trouwens.
Van sbs shownieuws- tot vi- tot media insidepubliek
‘Die kutstukjes van jou komen me je neus uit’.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:41 schreef RipCity het volgende:
De tweede aflevering van de nieuwe SBS6-talkshow Marcel & Gijs heeft minder kijkers getrokken. Naar Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman keken 391.000 mensen, 220.000 minder dan maandag. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek.quote:
Natuurlijk, al kijken sommigen alsof ze er liever niet zitten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 04:16 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Leuk toch?
Mensen die het een kans geven, mensen die al vertrouwd met ze zijn.
geen bronvermeldngquote:Op woensdag 7 juni 2023 09:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
De tweede aflevering van de nieuwe SBS6-talkshow Marcel & Gijs heeft minder kijkers getrokken. Naar Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman keken 391.000 mensen, 220.000 minder dan maandag. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek.
Van Roosmalen en Groenteman, de zomervervangers van de kijkcijferhit Vandaag Inside, hadden zelf al rekening gehouden dat er flink wat mensen niet meer zouden kijken. Dinsdag zeiden ze in hun podcast Weer een dag blij te zijn met de 611.000 kijkers voor de eerste aflevering, maar ook dat ze het fijn vonden dat "de helft" weer zou afhaken. "Dus dan zitten we precies waar we willen, lekker in de marge, lekker in die kookpot te roeren. En dan zonder dat iemand het doorheeft hele mooie programma's maken", aldus Van Roosmalen.
Op primetime had NPO 1 dinsdag de beste cijfers. Keuringsdienst van Waarde en De Rijdende Rechter trokken achtereenvolgend 835.000 en 968.000 kijkers. Op RTL 4 was De Moeite Waard goed voor 600.000 kijkers en RTL 5 was de derde zender met Zeeman Confronteert Stalkers (564.000 kijkers).
Op de late avond scoorde Jinek op RTL 4 voor de tweede dag rij boven de 700.000 kijkers. De talkshow lijkt daarmee te profiteren van het wegvallen van Vandaag Inside. Naar Op1 op NPO 1 keken 580.000 mensen.
Ik vond Heleen heel vervelend met dat geneuzel over die borstinplantaten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 14:04 schreef Raw85 het volgende:
Gaat vanavond met ome Jort wel weer goed komen, denk ik. Heleen van Royen vind ik geen hele boeiende gast, vervelende stem en komt (misschien mede daardoor) altijd ladderzat over
Als het aan mods zoals Plomzakker ligt aanstonds.quote:
quote:
Dat was van korte duurquote:Op woensdag 7 juni 2023 21:55 schreef tong80 het volgende:
Ik haak af. Niet leuk om rechts extremisten 5 minuten aan het woord te horen. Na één snedige opmerking van Marcel mogen ze weer 5 minuten ratelen. De doos ook. Gijs reageert op niks. Het is niet leuk niet satirisch. Wim T. Schippers was briljant amateuristisch. Dit is TV onwaardig amateurisme. Het heeft niks met humor te maken niks met persiflage of weet ik veel wat. Ze laten zich overschreeuwen door een rechts extremist.
Het is echt niet leuk.quote:
T'is niet dat ze dom zijn, en ik vermoed dat ze het prima kunnen, alleen houden ze het zelf liever luchtig.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Zo inhoudelijk past niet bij Marcel en Gijs.
Het is te geforceerd. Gijs is echt een dooie lul Marcel speelt het.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
T'is niet dat ze dom zijn, en ik vermoed dat ze het prima kunnen, alleen houden ze het zelf liever luchtig.
Ik gok op een vet aangezette versie van hoe hij in de kern al is.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is te geforceerd. Gijs is echt een dooie lul Marcel speelt het.
Ze kunnen er beter zelf over praten dan dat ze ander erover aan het woord laten denk ik.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
T'is niet dat ze dom zijn, en ik vermoed dat ze het prima kunnen, alleen houden ze het zelf liever luchtig.
Hij is echt leuk, en schrijft geweldig. De mooie ironie spat uit z'n boeken. Maar dit is over de top. Zeg maar de tong80 als-ie dronken is. Dan gaat Tong te veel in zichzelf geloven.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:09 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik gok op een vet aangezette versie van hoe hij in de kern al is.
Zondag ook al bij 1 tegen 100quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:14 schreef NoCigar het volgende:
De vaste gast van De slimste mens zit hier ook.
Klopt. Die stelt zelden teleur. Had hetzelfde gevoel bij Media Inside.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:27 schreef tompsv18 het volgende:
De podcast in de ochtend is over het algemeen toch een stuk beter dan deze show.
Kost een bak geld maar er kunnen blijkbaar niet wat redacteuren aangesteld worden. Of zitten die mediameiden die het met marcel doen er ook?quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:33 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik heb zelden iets gezien waar zo weinig idee achter zat.. De 1e aflevering was dat aandoenlijk, maar vond het een tikkeltje genant vanfaag
Ik vind alles wel wisselend, sommige stukken zijn oersaai, maar bijna altijd moet ik wel een keertje hardop grinniken.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:28 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klopt. Die stelt zelden teleur. Had hetzelfde gevoel bij Media Inside.
Het trieste feit. Dit soort figuren komen altijd terug.quote:
Die verzand ook wel eens in te lang kakelen over hetzelfde. Uitzondering hierop vind ik wel het reclame maken wat ze doen, daar blijf ik om lachen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 22:27 schreef tompsv18 het volgende:
De podcast in de ochtend is over het algemeen toch een stuk beter dan deze show.
@Plompzakkerquote:Op woensdag 7 juni 2023 21:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als het aan mods zoals Plomzakker ligt aanstonds.
Blijf het interviewgedeelte van de gasten te saai vinden moet ik zeggenquote:Op donderdag 8 juni 2023 08:08 schreef Document1 het volgende:
Ik vermaak me prima en dat had ik niet verwacht. Blijft een gewaagde keus van de tokkie zender. Hulde voor SBS.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |