abonnement Unibet Coolblue
pi_209087475


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“

https://www.npostart.nl/m(...)oC2uqw6Ss4on-GviLDEo
45 minuten docu
pi_209087494
En daarnaast werd er kosten noch moeite gespaard toen we mochten organiseren, dus waarom ze dan maar 5 euro over hebben voor de staging elk jaar is me een raadsel.
pi_209087538
Het was slecht, maar ik heb gisteren acts gezien die slechter waren desondanks mogen Mia en Dion naar huis
pi_209087561
En nog steeds geen reactie van Cornald Dwaas en Jantje Smit.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209087577
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:32 schreef superniger het volgende:
En nog steeds geen reactie van Cornald Dwaas en Jantje Smit.
Jantje is toch gestopt juist?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:37:26 #6
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209087613
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:32 schreef superniger het volgende:
En nog steeds geen reactie van Cornald Dwaas en Jantje Smit.
Meer reactie dan wat ze in de uitzending al zeiden zal echt niet komen hoor.

Of Cornald Maas moet een keer bij Op1 zitten of zo.
pi_209087732
Het kan niet altijd feest zijn, maar dit was wel een misser dit jaar.

Ik gun de diehard ESF fans gewoon een mooie inzending volgen jaar, waar iedereen trots achter staat zonder al het gedoe van dit jaar.

Leefde bij ons daarom ook niet echt. Gisteren wel gekeken, maar morgen een voetbaltrip en zaterdag een feestje. Helpt ook niet dat de winnaar al vast staat. Op naar volgend jaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Madhouse11 op 10-05-2023 14:12:43 ]
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  roze woensdag 10 mei 2023 @ 11:50:58 #8
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209087755
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:32 schreef superniger het volgende:
En nog steeds geen reactie van Cornald Dwaas en Jantje Smit.
Wat moeten ze zeggen dan? :?
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:52:29 #9
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209087764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:50 schreef Ama het volgende:

[..]
Wat moeten ze zeggen dan? :?
Bedankt en ik stop met de commissie.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:53:27 #10
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209087772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
Het was slecht, maar ik heb gisteren acts gezien die slechter waren desondanks mogen Mia en Dion naar huis
Ik vond dat wel meevallen, ik kwam op 8 acts waarbij ik de complete act zeker beter vond en Servië/Portugal dan als 2 die inwisselbaar zouden kunnen zijn geweest voor Nederland (en Malta). Maar Nederland was gewoon niet veel, niveau bonte avond ook qua uitstraling. Ik snap in ieder geval dat niemand zich geroepen voelde om erop te stemmen en dat zie ik bij Servië/Portugal/Malta al meer ondanks dat die misschien wat slechter waren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wienerschnitzels op 10-05-2023 12:06:43 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:53:42 #11
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209087774
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:52 schreef Andromache het volgende:

[..]
Bedankt en ik stop met de commissie.
Jan is al gestopt met de commissie...
pi_209087804
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:37 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Meer reactie dan wat ze in de uitzending al zeiden zal echt niet komen hoor.

Of Cornald Maas moet een keer bij Op1 zitten of zo.
Ik zou ook niet precies weten wat hij zou kunnen toevoegen, al verscheen hij daar in andere jaren meestal wel.

Nadat Cornald zich in het jaar van Sieneke vrij opzichtig afzijdig hield in het hele ESF-proces, omdat hij “niet de nationale Kop van Jut wilde zijn als het misging”, sluit ik niet uit dat hij nu dezelfde tactiek kiest. Laat de eerste teleurstelling zich maar richten op Mia, Dion en Duncan, in plaats van op hem en de selectiecommissie.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209087928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik vond dat wel meevallen, ik kwam op 8 acts waarbij ik de complete act zeker beter vond en Servië/Portugal dan als 2 die inwisselbaar zouden kunnen zijn geweest voor Nederland (en Malta). Maar Nederland was gewoon niet veel, niveau bonte avond ook qua uitstraling.

Ik snap in ieder geval dat niemand zich geroepen voelde om erop te stemmen en dat zie ik bij Servië/Portugal/Malta al meer ondanks dat die misschien wat slechter waren.
Daar heb je wel gelijk in qua uitstraling was het ook zeer pover, en die Mia sorry hoor maar mijn vogel is zuiverder met zingen
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:07:52 #14
2681 Dave
Aardig op drave
pi_209087930
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:43 schreef Ama het volgende:

[..]
Is dat het budget voor Nederland ieder jaar?
Vorig jaar wel, las ik ergens. De helft voor de uitzendrechten.

Bron
:o)
pi_209087949
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Het nummer was hartstikke goed. Je ziet zelden dat een lied bij het songfestival ook echt goed is in z'n genre, en dat was deze wel. Maar als Waylon gewoon in z'n eentje op dat podium was gaan staan met een gitaar en een cowboyhoed was het al beter geweest. Die krumpers leidden alleen maar af. Je staging moet in dienst staan van het nummer, het moet niet afleiden.
OK, ben het er wel mee eens dat de dansers niet nodig waren en misschien inderdaad wat afleiden. Maar dat deden zijn jass en hoed ook.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die is ook niet altijd een garantie voor succes hoor, en die zie je net als Pannecoucke ook vaak hetzelfde trucje uit halen met Eleni Foureira, Luca Hanni en nu weer Zwitserland. Telkens 4 dansers, al dan niet aan linten.

Moet wel zeggen dat ze bijna nooit de finale mist :+

https://www.aussievision.(...)-eurovision-stagings
Sacha Jean Baptiste is een vrouw? :o
Hotapnyc
pi_209087956
Jammer, ik had het Mia en Dion wel gegund. Klonk beter dan de afgelopen weken maar de zachtere versie verloor wel wat in kracht van het nummer. Ik blijf het nummer op spotify prachtig vinden en ga dat nu gewoon lekker luisteren.

Vond de staging ook niet zo sterk als er weken geroepen werd. Denk dat we daar echt op moeten verbeteren want alle landen sturen nu goede staging.
pi_209088000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:09 schreef Cirilico het volgende:

[..]
OK, ben het er wel mee eens dat de dansers niet nodig waren en misschien inderdaad wat afleiden. Maar dat deden zijn jass en hoed ook.
[..]
Sacha Jean Baptiste is een vrouw? :o
:Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209088005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ik snap in ieder geval dat niemand zich geroepen voelde om erop te stemmen
Het hielp niet echt dat ze juist het minst onderscheidende deel uit hun lied - vergeleken met de rest van de avond - in hun recap gooiden.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zou ook niet precies weten wat hij zou kunnen toevoegen, al verscheen hij daar in andere jaren meestal wel.

Nadat Cornald zich in het jaar van Sieneke vrij opzichtig afzijdig hield in het hele ESF-proces, omdat hij “niet de nationale Kop van Jut wilde zijn als het misging”, sluit ik niet uit dat hij nu dezelfde tactiek kiest. Laat de eerste teleurstelling zich maar richten op Mia, Dion en Duncan, in plaats van op hem en de selectiecommissie.
Cornald was toen nog geen commissielid toch?

Weet nog wel dat 'ie ontslagen werd als commentator, na kritiek op Sieneke.
Hotapnyc
pi_209088007
Nu is het wachten tot het nummer een Snapje gaat doen. Tenminste, dat is wat Duncan Laurence in het slechtste geval verwachtte :)

Zou best kunnen dat ze laatste zijn geworden in de semi. Qua streams en downloads doet het nummer echt heel weinig op het moment.
pi_209088023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
:Y
_O-


Edit: wat een mooie vrouw :o :@

Altijd gedacht dat 't een blanke man van middelbare leeftijd was. :D

[ Bericht 31% gewijzigd door Cirilico op 10-05-2023 12:22:32 ]
Hotapnyc
pi_209088159
Het ergste van het niet halen van de finale vind ik hoe er weer overal allerlei giertanken worden open gezet.

We hebben het niet gehaald.
En dat is jammer.
Maar de dijken zijn niet doorgebroken.
Er is geen landelijke stroomstoring die het land plat legt.
Er is niemand overleden.
En volgend jaar is er weer een kans.

Ik begrijp op dit moment van Europa even niks, want waarom Kroatië en Servië wel door zijn is me een raadsel. Als Nederland volgend jaar met zoiets als Kroatië komt, dan zou ik me pas echt doodschamen.
En als we met zoiets als Servië zouden komen, is er niemand in Europa die er op zou stemmen, omdat het te ontoegankelijk is.

Dus ik hoop dat de commissie, met verse mensen en verse input, de komende maanden wel raad weet met wat te kiezen uit het aanbod en/of wie te benaderen om met iets eigens maar toch flashy, upbeat en positief gevoel te komen dat ons volgend jaar moeiteloos in de finale plaatst. Ik zelf zou het niet weten. Ik hoop alleen dat het niet Son Mieux wordt, louter en alleen omdat het Son Mieux is. Ze mogen van mij alleen als ze met een retegoed nummer en een retegoede act komen (want ik word altijd heel nerveus van hun willekeurige gefladder over het podium).
pi_209088177
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:15 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Het hielp niet echt dat ze juist het minst onderscheidende deel uit hun lied - vergeleken met de rest van de avond - in hun recap gooiden.
[..]
Cornald was toen nog geen commissielid toch?

Weet nog wel dat 'ie ontslagen werd als commentator, na kritiek op Sieneke.
Geen idee wat zijn exacte functie was. Hij was wel namens de TROS aanwezig op de persconferentie om het heugelijke nieuws te brengen dat ze erin geslaagd waren de grootse componist Pierre Kartner te strikken voor een liedje.

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209088272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Geen idee wat zijn exacte functie was. Hij was wel namens de TROS aanwezig op de persconferentie om het heugelijke nieuws te brengen dat ze erin geslaagd waren de grootse componist Pierre Kartner te strikken voor een liedje.

[ afbeelding ]
Ondanks het feit dat Sieneke het stralend gedaan heeft en elke noot heeft raak gezongen, was dat jaar toch wel het echte dieptepunt van ons songfestival verleden. De flapdrollen die toen bedacht hadden dat het een goed idee was om Pierre Kartner volledig de vrije hand te geven en ook nog eens de spelregels te laten bepalen, die mogen ieder jaar tijdens de ESF-week ergens in een schandblok worden gezet. Daar verbleekt de huidige commissie en hun misser van dit jaar bij.
pi_209088321
Geef Duncan Laurence met zijn aanstellerige accentje een enkele reis Amerika

https://www.ad.nl/show/ge(...)is-amerika~a8e43fe0/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:38:26 #25
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209088344
quote:
82s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:10 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als je alles van vanavond min Loreen kwalificeert als freakshow tja..
Het probleem met dagjesmensen (sorry), en met mensen die alles voor het eerst zien tijdens de uitzendingen is dat je nummers en acts voor het eerst ziet en hoort. Als ik voor mezelf spreek kan ik een nummer totaal niet op waarde schatten na één keer horen en zien. Hoe vaak is het wel niet zo dat ik denk bij een act/nummer 'wtf', en dat het dan in de weken daarna gaat groeien. Ook omdat je het verhaal en de mensen er achter beter kent bijvoorbeeld.

Ik zou waarschijnlijk ook meer dan de helft ruk of bizar vinden als ik blind ging kijken op de avond zelf.
Koel en donker bewaren
pi_209088377
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik zou ook niet precies weten wat hij zou kunnen toevoegen, al verscheen hij daar in andere jaren meestal wel.

Nadat Cornald zich in het jaar van Sieneke vrij opzichtig afzijdig hield in het hele ESF-proces, omdat hij “niet de nationale Kop van Jut wilde zijn als het misging”, sluit ik niet uit dat hij nu dezelfde tactiek kiest. Laat de eerste teleurstelling zich maar richten op Mia, Dion en Duncan, in plaats van op hem en de selectiecommissie.
Ik weet niet hoe het de laatste weken is, maar na de bekendmaking van het nummer had hij er op Twitter niets meer over gepost. Ook het nummer zelf niet. Terwijl hij normaal wel graag de bookmakers deelde als we zouden stijgen, maar nu ging het de andere kant op.
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:50:51 #27
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209088521
Ik vond het optreden behoorlijk saai. Het enige pluspunt is dat het niet vals was. Toen we in de Eurovision-app bij kijkers uit ons eigen land niet eens de top-3 haalden van favoriete acts, terwijl we onszelf normaal altijd bovenaan zetten, wist ik eigenlijk wel genoeg. Logische en terechte uitschakeling, hopelijk volgend jaar een beter nummer.
pi_209088565
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het probleem met dagjesmensen (sorry), en met mensen die alles voor het eerst zien tijdens de uitzendingen is dat je nummers en acts voor het eerst ziet en hoort. Als ik voor mezelf spreek kan ik een nummer totaal niet op waarde schatten na één keer horen en zien. Hoe vaak is het wel niet zo dat ik denk bij een act/nummer 'wtf', en dat het dan in de weken daarna gaat groeien. Ook omdat je het verhaal en de mensen er achter beter kent bijvoorbeeld.

Ik zou waarschijnlijk ook meer dan de helft ruk of bizar vinden als ik blind ging kijken op de avond zelf.
Dat is wel wat het overgrote deel van de 180 miljoen kijkers doet, natuurlijk.
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:55:06 #29
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209088589
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het probleem met dagjesmensen (sorry), en met mensen die alles voor het eerst zien tijdens de uitzendingen is dat je nummers en acts voor het eerst ziet en hoort. Als ik voor mezelf spreek kan ik een nummer totaal niet op waarde schatten na één keer horen en zien. Hoe vaak is het wel niet zo dat ik denk bij een act/nummer 'wtf', en dat het dan in de weken daarna gaat groeien. Ook omdat je het verhaal en de mensen er achter beter kent bijvoorbeeld.

Ik zou waarschijnlijk ook meer dan de helft ruk of bizar vinden als ik blind ging kijken op de avond zelf.
Ik snap ergens je punt maar ik heb niet ieder jaar de tijd om elk nummer 5+ keer op te zetten van tevoren...
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:57:48 #30
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209088624
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:55 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik snap ergens je punt maar ik heb niet ieder jaar de tijd om elk nummer 5+ keer op te zetten van tevoren...
Nee ik zeg ook niet dat dat moet natuurlijk :P Dat is weggelegd voor de diehards zoals hier (of mensen die een beetje geïnteresseerd zijn en misschien alles één keer checken van te voren of al 1 favoriet hebben).

Maar daardoor krijg je wel die 'wtf is alles een circus, wat een freakshow' reacties. Ik kan dat mensen zelfs amper kwalijk nemen.
Met Servië dit jaar bijvoorbeeld, als je dat voor de eerste keer ziet live snap ik dat je er weinig mee kan, het is niet het meest toegankelijke nummer en dan ook nog met een vage act erbij. Maar luister 3x de studioversie en ik denk dat mensen er al heel anders over denken.
Koel en donker bewaren
pi_209088676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:25 schreef Aadrianus het volgende:

Ik begrijp op dit moment van Europa even niks, want waarom Kroatië en Servië wel door zijn is me een raadsel.
Blijkbaar is de oorlog in Oekraine je ontgaan.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 13:03:54 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209088720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:01 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Blijkbaar is de oorlog in Oekraine je ontgaan.
Ja, de oorlog is echt de reden dat die 2 landen door zijn.
pi_209088723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:30 schreef Cupfighter het volgende:
Het was slecht, maar ik heb gisteren acts gezien die slechter waren
Ik vond alleen Ierland slechter, over Ierland gesproken die zullen onderhand wel een trauma hebben van hier tot Tokio door zich nooit meer te plaatsen voor de finale ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209088775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:03 schreef TLC het volgende:

[..]
Ik vond alleen Ierland slechter, over Ierland gesproken die zullen onderhand wel een trauma hebben van hier tot Tokio door zich nooit meer te plaatsen voor de finale ;( :'(
Wel een zelfveroorzaakt trauma, ze sturen ook amper wat goeds. En als het al goed klinkt op plaat dan gaat het live volledig onderuit, zoals in 2021 en dit jaar. Vorig jaar had wel wat meer verdiend, maar ook dat was nooit meer dan een kantjeboord-verhaal.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209088778
quote:
9s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:03 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, de oorlog is echt de reden dat die 2 landen door zijn.
Ik heb het dan over Kroatie.
pi_209088789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:25 schreef Aadrianus het volgende:
Het ergste van het niet halen van de finale vind ik hoe er weer overal allerlei giertanken worden open gezet.

We hebben het niet gehaald.
En dat is jammer.
Maar de dijken zijn niet doorgebroken.
Er is geen landelijke stroomstoring die het land plat legt.
Er is niemand overleden.
En volgend jaar is er weer een kans.

Ik begrijp op dit moment van Europa even niks, want waarom Kroatië en Servië wel door zijn is me een raadsel. Als Nederland volgend jaar met zoiets als Kroatië komt, dan zou ik me pas echt doodschamen.
En als we met zoiets als Servië zouden komen, is er niemand in Europa die er op zou stemmen, omdat het te ontoegankelijk is.

Dus ik hoop dat de commissie, met verse mensen en verse input, de komende maanden wel raad weet met wat te kiezen uit het aanbod en/of wie te benaderen om met iets eigens maar toch flashy, upbeat en positief gevoel te komen dat ons volgend jaar moeiteloos in de finale plaatst. Ik zelf zou het niet weten. Ik hoop alleen dat het niet Son Mieux wordt, louter en alleen omdat het Son Mieux is. Ze mogen van mij alleen als ze met een retegoed nummer en een retegoede act komen (want ik word altijd heel nerveus van hun willekeurige gefladder over het podium).
Vergeleken bij Kroatië was Nederland gewoon oersaai. Het oog wil ook wat... Dus in die zin snap ik het wel dat Kroatië meer in de smaak viel.
pi_209088854
Viel me op dat Cornald gisteren zei dat Zwitserland in ons vaarwater zat. Maar Zwitserland ging wel door en dat ligt volgens mij niet alleen aan een beter nummer of een betere zanger. Ook de act was dynamisch en oogde goed. Wij liepen rondjes met wat spotjes met een camera die het ook allemaal niet meer wist. Zeker qua staging moet het beter.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:16:46 #38
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209089740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:12 schreef Dutchguy het volgende:
Viel me op dat Cornald gisteren zei dat Zwitserland in ons vaarwater zat. Maar Zwitserland ging wel door en dat ligt volgens mij niet alleen aan een beter nummer of een betere zanger. Ook de act was dynamisch en oogde goed. Wij liepen rondjes met wat spotjes met een camera die het ook allemaal niet meer wist. Zeker qua staging moet het beter.
Nadat de act en het camerawerk helemaal gehypet was deze week viel het eindresultaat mij ook zwaar tegen. Die draaischijf kwam ook totaal niet uit de verf denk dat het merendeel van Europa geeneens doorhad dat ze op een draaischijf stonden.
pi_209089752
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Vergeleken bij Kroatië was Nederland gewoon oersaai. Het oog wil ook wat... Dus in die zin snap ik het wel dat Kroatië meer in de smaak viel.
Ik persoonlijk vond het niet om aan te zien en te horen. Maar kennelijk denkt Europa daar anders over.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:18:06 #40
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209089758
Het was het gewoon allemaal niet. Niet 'net niet', maar gewoon 'niet'.
Het lied was teleurstellend, de zang teleurstellend, de uitstraling van M&D in de eerste periode na de bekendmaking teleurstellend, de staging, die voor Nederlandse begrippen best aardig was, bleek op het grote podium tussen de andere acts teleurstellend.

Gewoon terecht dat Mia & Dion niet in de finale staan. Ik vind het oprecht sneu voor ze, ik denk dat ze zeker de laatste weken er echt álles wat in hun macht lag, aan hebben gedaan om dit toch nog een succes te maken.

Maar het is bij de selectie al misgegaan; de keuze voor M&D met dit lied was verkeerd. Dan kun je nog zo je best doen om er iets van te maken, als de basis niet goed is, dan blijft het een wankel geheel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:18:54 #41
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209089772
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:17 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik persoonlijk vond het niet om aan te zien en te horen. Maar kennelijk denkt Europa daar anders over.
Dat is niet hoe dit werkt, het enige is dat het top-10 moet zijn, dus Europa kan het kut vinden maar minder kut dan NL/Malta en die andere drie echt slechte acts die niet door zijn.

Uiteindelijk valt er weinig af te dingen op deze top-10, je kan toch moeilijk zeggen dat er een goede act niet door is gegaan nu.
pi_209089786
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:36 schreef RipCity het volgende:
Geef Duncan Laurence met zijn aanstellerige accentje een enkele reis Amerika

https://www.ad.nl/show/ge(...)is-amerika~a8e43fe0/
Waar is dat toch voor nodig, die karaktermoord op Duncan Laurence? Word je daar blij van, kun je dan je eigen mislukte leven compenseren ofzo?
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:20:45 #43
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209089792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waar is dat toch voor nodig, die karaktermoord op Duncan Laurence? Word je daar blij van, kun je dan je eigen mislukte leven compenseren ofzo?
Het is vooral Duncan die aan eigen karaktermoord doet door een steeds grotere lul te worden. Daar heeft die Angela niet voor nodig.

Daarnaast doe je nu met je opmerking hetzelfde als wat je Angela verwijt.
pi_209089902
Ik hang ergens in het midden wat betreft Duncan, denk inderdaad dat hij qua persoonlijkheid veel arroganter is geworden dan in 2019. Neemt niet weg dat ie dan ook niet meteen neegesabeld hoeft te worden alsof het een oorlogsmisdadiger is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209089914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nadat de act en het camerawerk helemaal gehypet was deze week viel het eindresultaat mij ook zwaar tegen. Die draaischijf kwam ook totaal niet uit de verf denk dat het merendeel van Europa geeneens doorhad dat ze op een draaischijf stonden.
Het einde was eigenlijk ook vooral raar door die schijf want Mia draaide daardoor steeds met haar rug naar de camera toe. :?
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:36:48 #46
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209089961
Ja die schijf had voor mij ook echt nul toegevoegde waarde, maar misschien moet ik het optreden nog eens kijken.

edit: nou ja de eerste helft is het nog wel oke met dat draaien
Koel en donker bewaren
pi_209089976
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is niet hoe dit werkt, het enige is dat het top-10 moet zijn, dus Europa kan het kut vinden maar minder kut dan NL/Malta en die andere drie echt slechte acts die niet door zijn.

Uiteindelijk valt er weinig af te dingen op deze top-10, je kan toch moeilijk zeggen dat er een goede act niet door is gegaan nu.
Je moet inderdaad niet gaan inzoomen op 1 of 2 liedjes die al dan niet onverdiend door zijn gegaan, zoals we in de jaren 2005-2012 ook altijd deden, want die heb je er altijd wel tussen. Je moet toch elk jaar tenminste voor de Top 5 in de semi gaan (idealiter natuurlijk voor de winst, maar dat zit er niet altijd in). Dan heb je wat marge naar beneden als het tegenvalt en kans op een mooie uitslag als het meevalt. Dit liedje was hooguit als 9e of 10e doorgegaan, en het viel in de uitvoering ook nog tegen. Dan houdt het al snel op.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:42:27 #48
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209090017
Haha heb het optreden weer gekeken en het is gewoon slecht hoor.

Vooral Mia had nooit geselecteerd moeten worden. Dion is ook niks bijzonders, maar vooral Mia vind ik zo amateuristisch cringe overkomen, ook met die bewegingen en alles.

En ik blijf geen fan van die anderhalve toon hoger. Krachteloos gepiep.
Koel en donker bewaren
pi_209090053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik hang ergens in het midden wat betreft Duncan, denk inderdaad dat hij qua persoonlijkheid veel arroganter is geworden dan in 2019. Neemt niet weg dat ie dan ook niet meteen neegesabeld hoeft te worden alsof het een oorlogsmisdadiger is.
Nee, dat laatste geldt ook voor Mia en Dion. Het slaat de discussie ook dood. Want als je wil analyseren waar het is misgegaan, moet je zeker benoemen dat de uitvoerenden en de maker/begeleider veel verkeerd hebben gedaan. Maar door al dat schuimbekken de hele tijd, krijg je nu ook zo’n tegenreactie dat Mia en Dion er helemaal niets aan kunnen doen. Dat valt natuurlijk ook wel mee, alleen die overdreven reacties verdienden ze niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209090163
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dat laatste geldt ook voor Mia en Dion. Het slaat de discussie ook dood. Want als je wil analyseren waar het is misgegaan, moet je zeker benoemen dat de uitvoerenden en de maker/begeleider veel verkeerd hebben gedaan. Maar door al dat schuimbekken de hele tijd, krijg je nu ook zo’n tegenreactie dat Mia en Dion er helemaal niets aan kunnen doen. Dat valt natuurlijk ook wel mee, alleen die overdreven reacties verdienden ze niet.
Ik vraag me altijd af of al die mensen die zo voluit alle giertanken open zetten (en daar plaats ik jou niet bij hoor, voor alle duidelijkheid) zelf nooit eens een fout maken of een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Of dat ze zelf ooit wel iets ondernomen hebben dat verder reikt dan hun achtertuin.
pi_209090185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waar is dat toch voor nodig, die karaktermoord op Duncan Laurence? Word je daar blij van, kun je dan je eigen mislukte leven compenseren ofzo?
Ik snap er ook niks van.
Vanmorgen was hij bij Bart met Mia en Dion.
Ik vind hem helemaal niet arrogant.
Het enige wat hij misschien niet had moeten zeggen is dat we kans maken om te winnen en dat het magisch zou worden.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209090214
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:56 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik snap er ook niks van.
Vanmorgen was hij bij Bart met Mia en Dion.
Ik vind hem helemaal niet arrogant.
Het enige wat hij misschien niet had moeten zeggen is dat we kans maken om te winnen en dat het magisch zou worden.
Hij kan toch moeilijk zeggen: ik geloof er helemaal niet in, maar we doen het toch. 😊 Hij staat voor wat hij vindt. Verder met je eens hoor. Ik snap die haat ook niet.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:59:09 #53
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090228
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dat laatste geldt ook voor Mia en Dion. Het slaat de discussie ook dood. Want als je wil analyseren waar het is misgegaan, moet je zeker benoemen dat de uitvoerenden en de maker/begeleider veel verkeerd hebben gedaan. Maar door al dat schuimbekken de hele tijd, krijg je nu ook zo’n tegenreactie dat Mia en Dion er helemaal niets aan kunnen doen. Dat valt natuurlijk ook wel mee, alleen die overdreven reacties verdienden ze niet.
Mia en Dion waren volgens mij letterlijk verblind door succes, zo lijkt het ook wel in die documentaire. Hun "gouden ticket" naar een succesvolle carriere. Ze wisten schijnbaar al heel goed dat het nummer hun eigenlijk niet zo goed lag, maar ze durfden het niet te melden. Daar hebben zij wat mij betreft zeker wel een steek laten vallen; als professional moet je je wel uit durven spreken. Maar ik snap het ook wel, als je dan eenmaal die weg ingeslagen bent, dan wordt het steeds lastiger om je alsnog uit te spreken. En dan klapt de boel pas op een heel laat moment, bij de eerste live optredens.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209090241
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waar is dat toch voor nodig, die karaktermoord op Duncan Laurence? Word je daar blij van, kun je dan je eigen mislukte leven compenseren ofzo?
Denk niet dat Angela de Jong hier meeleest hoor.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:00:53 #55
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209090254
Ik vind Angela de Jong een vreselijk mens, erger dan Yvonne C.
Koel en donker bewaren
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:02:44 #56
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090284
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:58 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hij kan toch moeilijk zeggen: ik geloof er helemaal niet in, maar we doen het toch. 😊 Hij staat voor wat hij vindt. Verder met je eens hoor. Ik snap die haat ook niet.
Ik vind Duncan niet meer de ontwapenende jongen van 2019, hij lijkt nu wat meer "maniertjes" te hebben, maar ik geloof wel dat hij oprecht dacht dat hij iets goeds aanleverde. Hij heeft er namelijk niets mee te winnen om wat matigs in te sturen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 15:06:43 #57
375570 crew  Cyan9
pi_209090334
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het probleem met dagjesmensen (sorry), en met mensen die alles voor het eerst zien tijdens de uitzendingen is dat je nummers en acts voor het eerst ziet en hoort. Als ik voor mezelf spreek kan ik een nummer totaal niet op waarde schatten na één keer horen en zien. Hoe vaak is het wel niet zo dat ik denk bij een act/nummer 'wtf', en dat het dan in de weken daarna gaat groeien. Ook omdat je het verhaal en de mensen er achter beter kent bijvoorbeeld.

Ik zou waarschijnlijk ook meer dan de helft ruk of bizar vinden als ik blind ging kijken op de avond zelf.
Fair, maar het gaat me dan nog ver om alleen Loreen te noemen als non-freak act. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209090350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:58 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hij kan toch moeilijk zeggen: ik geloof er helemaal niet in, maar we doen het toch. 😊 Hij staat voor wat hij vindt. Verder met je eens hoor. Ik snap die haat ook niet.
Blijf dan een beetje op de vlakte. De staging van CATS was magisch, maar daarover zeiden Ilse en Waylon ook niets vooraf volgens mij.
Hij kan zeker zeggen dat hij erin gelooft, maar hou het daar dan even bij.
Alleen heb ik Cornald toen horen zeggen dat het nummer anders (beter?) zou gaan klinken met die beat eronder.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209090358
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:36 schreef RipCity het volgende:
Geef Duncan Laurence met zijn aanstellerige accentje een enkele reis Amerika

https://www.ad.nl/show/ge(...)is-amerika~a8e43fe0/
Angela de Jong is de verzuurde spreekbuis voor middelmatig Nederland. Is zij ooit te betrappen geweest op schrijfsels die origineel, taalvaardig of gevat zijn, of van enige medemenselijkheid getuigen?

Ik vind het jammer dat meninkjes van lieden als A. de Jong, J. Derksen, Mediacourant, de 'showbizzhyena' en matige songfestivalexperts van de showrubrieken door sommigen zo serieus worden genomen en worden nagepraat. Of nou ja, genoemde lieden praten ook vooral elkaar na, want ze hebben er de ballen verstand van.

Kritiek op de procedures en selectie naar aanleiding van (de weg naar) dit resultaat is zeker welkom en nodig, maar dit soort dom, onprofessioneel gebash werkt volgens mij alleen maar averechts en kan een afschrikwekkende werking hebben op goede artiesten en tekstschrijvers.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:10:48 #60
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209090394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Fair, maar het gaat me dan nog ver om alleen Loreen te noemen als non-freak act. :D
Nee is zo hoor. Maarja sommige mensen kunnen maar beter niet kijken ofzo.
Koel en donker bewaren
pi_209090471
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:55 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik vraag me altijd af of al die mensen die zo voluit alle giertanken open zetten (en daar plaats ik jou niet bij hoor, voor alle duidelijkheid) zelf nooit eens een fout maken of een verkeerde inschatting hebben gemaakt. Of dat ze zelf ooit wel iets ondernomen hebben dat verder reikt dan hun achtertuin.
Voor sommige mensen zoals Aran Bade en Angela de Jong is dat precies waar ze hun geld mee moeten verdienen helaas. Als Angela de Jong eens genuanceerd uit de hoek zou komen leest natuurlijk geen hond haar stukjes meer...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209090474
Het was gewoon allemaal niet goed genoeg. Zang, lied, staging.
Niets sprong eruit. Leuk voor ze dat ze iig niet af zijn gegaan. Maar terecht niet door.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209090528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:02 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik vind Duncan niet meer de ontwapenende jongen van 2019, hij lijkt nu wat meer "maniertjes" te hebben, maar ik geloof wel dat hij oprecht dacht dat hij iets goeds aanleverde. Hij heeft er namelijk niets mee te winnen om wat matigs in te sturen.
Maar wat zijn die maniertjes dan?
Oprechte vraag hoor, ik weet het gewoon niet :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:23:33 #64
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_209090548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nadat de act en het camerawerk helemaal gehypet was deze week viel het eindresultaat mij ook zwaar tegen. Die draaischijf kwam ook totaal niet uit de verf denk dat het merendeel van Europa geeneens doorhad dat ze op een draaischijf stonden.
Holy shit, ze stonden op een draaischijf? Nee serieus, dit hoor ik nu voor het eerst. Ik dacht dat de camera om ze heen draaide en dat was het :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:24:37 #65
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209090559
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:23 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Holy shit, ze stonden op een draaischijf? Nee serieus, dit hoor ik nu voor het eerst. Ik dacht dat de camera om ze heen draaide en dat was het :D
_O-

Nou, zegt al genoeg.
Koel en donker bewaren
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:25:03 #66
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_209090567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Waar is dat toch voor nodig, die karaktermoord op Duncan Laurence? Word je daar blij van, kun je dan je eigen mislukte leven compenseren ofzo?
Goeie vraag. Waar is het buitenspel zetten van de producers van de nummers die worden ingezonden voor nodig? Waar is het rare accentje voor nodig? Waar is het ontwijkerige gedrag voor nodig?

Allemaal goeie vragen. Waarom zien we Duncan Laurence nog als een kenner? One hit wonder met een naast de schoenen loop-syndroom. Weg ermee.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_209090570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het is vooral Duncan die aan eigen karaktermoord doet door een steeds grotere lul te worden. Daar heeft die Angela niet voor nodig.

Daarnaast doe je nu met je opmerking hetzelfde als wat je Angela verwijt.
Er zijn bepaalde mensen die werkelijk al het negatieve wat er over Duncan wordt geschreven op dit forum posten. Dat vind ik vrij ziekelijk. Dan kan die Duncan nog zo'n lul zijn, op een gegeven moment slaat het nergens meer op.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:25 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Goeie vraag. Waar is het buitenspel zetten van de producers van de nummers die worden ingezonden voor nodig? Waar is het rare accentje voor nodig? Waar is het ontwijkerige gedrag voor nodig?

Allemaal goeie vragen. Waarom zien we Duncan Laurence nog als een kenner? One hit wonder met een naast de schoenen loop-syndroom. Weg ermee.
Weg ermee? Uit Nederland? Hij is al weg uit Nederland, dus dat zal je blij maken. Ik vind het typische spruitjeslucht-comments uit Vinexwijken om nu lekker te gaan inhakken op die gozer.
pi_209090639
Voor wat het waard is: ik heb vorig jaar Duncan als coach gezien bij de Vlaamse voice kids en dat deed ie echt heel leuk.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:32:24 #69
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_209090655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:06 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Fair, maar het gaat me dan nog ver om alleen Loreen te noemen als non-freak act. :D
Zeker met die nagels die ze had, daarmee past ze idd gewoon prima tussen de rest van de freaks.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:35:51 #70
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090714
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:22 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Maar wat zijn die maniertjes dan?
Oprechte vraag hoor, ik weet het gewoon niet :@
Vind ik lastig onder woorden te brengen. Hij komt op mij wat gladder en "ingestudeerder" over dan eerder. Maar ik heb ondanks dat echt nog wel sympathie voor hem :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:37:02 #71
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090735
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:32 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Zeker met die nagels die ze had, daarmee past ze idd gewoon prima tussen de rest van de freaks.
Die nagels waren nog opvallender dan de hulk-armen van Finland _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209090755
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:22 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Maar wat zijn die maniertjes dan?
Oprechte vraag hoor, ik weet het gewoon niet :@
Arrogant, flamboyant, maniertjes, heel groot voor ons kleine Nederland. (Had Mia ook.)
/gokje

Disclaimer: ik heb geen moeite met Duncan. ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:43:20 #73
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_209090838
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:37 schreef Arizona het volgende:

[..]
Die nagels waren nog opvallender dan de hulk-armen van Finland _O-
Ja, ik vraag me ook wel een beetje af wat het idee is van die dingen, in het lied hoorde ik er iig niks over.
Als ze nu nog even "Kijk mij hier staan met me klauwen" had gezongen oid, dan was het duidelijk. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:49:17 #74
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090908
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Ja, ik vraag me ook wel een beetje af wat het idee is van die dingen, in het lied hoorde ik er iig niks over.
Als ze nu nog even "Kijk mij hier staan met me klauwen" had gezongen oid, dan was het duidelijk. :7
Bij Cha Cha Cha snap je het nog, die armen. Omdat hij zich aan het einde van het liedje een stoere vent voelt.

Maar bij Loreen.... Misschien symboliseert haar act eigenlijk een soort doodskist en gebruikt ze die nagels om het deksel open te krassen :?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:51:23 #75
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209090941
Maarrrr om terug te gaan naar de onderwerpen (maar inmiddels lijdend voorwerpen) van dit topic: de staging van Mia & Dion roept bij mij niet echt prangende vragen op. Het was gewoon basic en veilig ;(
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 15:53:25 #76
249559 crew  Lavenderr
pi_209090974
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:18 schreef Arizona het volgende:
Het was het gewoon allemaal niet. Niet 'net niet', maar gewoon 'niet'.
Het lied was teleurstellend, de zang teleurstellend, de uitstraling van M&D in de eerste periode na de bekendmaking teleurstellend, de staging, die voor Nederlandse begrippen best aardig was, bleek op het grote podium tussen de andere acts teleurstellend.

Gewoon terecht dat Mia & Dion niet in de finale staan. Ik vind het oprecht sneu voor ze, ik denk dat ze zeker de laatste weken er echt álles wat in hun macht lag, aan hebben gedaan om dit toch nog een succes te maken.

Maar het is bij de selectie al misgegaan; de keuze voor M&D met dit lied was verkeerd. Dan kun je nog zo je best doen om er iets van te maken, als de basis niet goed is, dan blijft het een wankel geheel.
Zo mee eens.
pi_209091028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:38 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Het probleem met dagjesmensen (sorry), en met mensen die alles voor het eerst zien tijdens de uitzendingen is dat je nummers en acts voor het eerst ziet en hoort. Als ik voor mezelf spreek kan ik een nummer totaal niet op waarde schatten na één keer horen en zien. Hoe vaak is het wel niet zo dat ik denk bij een act/nummer 'wtf', en dat het dan in de weken daarna gaat groeien. Ook omdat je het verhaal en de mensen er achter beter kent bijvoorbeeld.

Ik zou waarschijnlijk ook meer dan de helft ruk of bizar vinden als ik blind ging kijken op de avond zelf.
Vind dit een beetje een overtrokken post tbh. Ik denk dat het overgrote deel van het publiek niet veel verder komen dan de inzending van hun eigen land te bekijken. Daarnaast maakt het een nummer in de eerste plaats niet beter door het 5 keer te moeten luisteren. Als het nummer je niet in 1 keer bij de strot pakt dan moet je gewoon tot de conclusie komen dat het geen goed lied is (iig voor het ESF). Het ESF is geen platform voor beginnende artiesten om een leuk liedje te pluggen. Het ESF is een wedstrijd waar landen 2 of zelfs 1 keer de kans krijgt hun creatie te tonen en ik geloof er dan ook totaal niet in dat je een insider moet zijn om een liedje of act op waarde te kunnen schatten.

Als ik je even parafraseer zeg je dat de dagjesmensen hun bek moeten houden want die hebben er geen verstand van.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:59:27 #78
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209091046
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vind dit een beetje een overtrokken post tbh. Ik denk dat het overgrote deel van het publiek niet veel verder komen dan de inzending van hun eigen land te bekijken. Daarnaast maakt het een nummer in de eerste plaats niet beter door het 5 keer te moeten luisteren. Als het nummer je niet in 1 keer bij de strot pakt dan moet je gewoon tot de conclusie komen dat het geen goed lied is (iig voor het ESF). Het ESF is geen platform voor beginnende artiesten om een leuk liedje te pluggen. Het ESF is een wedstrijd waar landen 2 of zelfs 1 keer de kans krijgt hun creatie te tonen en ik geloof er dan ook totaal niet in dat je een insider moet zijn om een liedje of act op waarde te kunnen schatten.

Als ik je even parafraseer zeg je dat de dagjesmensen hun bek moeten houden want die hebben er geen verstand van.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik snap dat mensen iets een freakshow kunnen vinden als je iets voor de eerste keer voorgeschoteld krijgt.
Ik zeg nota bene dat ik zelf waarschijnlijk ook de helft ruk of raar zou vinden als ik er blind in zou gaan.

Dat niet iedereen alles 5x luistert voor het ESF begint snap ik verder ook wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 10-05-2023 16:08:29 ]
Koel en donker bewaren
pi_209091083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:51 schreef Arizona het volgende:
Maarrrr om terug te gaan naar de onderwerpen (maar inmiddels lijdend voorwerpen) van dit topic: de staging van Mia & Dion roept bij mij niet echt prangende vragen op. Het was gewoon basic en veilig ;(
Die draaischijf was een prima basis voor een goede act. En die kon je ook goed gebruiken in de eerste helft van het lied. Alleen dat lied ontwikkelt zich, en zeker bij dat “Goodbye Old Life” moet er dan wel een konijn uit de hoed getoverd worden om de kijker even de wenkbrauwen te laten fronzen. Nu kabbelde het gewoon naar het eind.

Het is vergelijkbaar met die setting met die verbonden microfoons bij CATS en die snelweg. Dat kon je ook niet drie minuten laten doorhobbelen naar het eind.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:13:28 #80
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_209091253
Ik heb zelf gisteren voor het eerst in jaren weer eens totaal onvoorbereid gekeken (zelfs het NLse nr maar 1x gehoord) en het viel niet mee, kan ik je zeggen. Ik had wel gelezen dat Finland de (FOK?-)favoriet was, maar zelfs die viel me tegen.

Ligt ook aan persoonlijke voorkeuren natuurlijk, welke muziek je wel of niet aanspreekt, maar zo'n vreemde/eenzijdige smaak heb ik ook weer niet. Zelfs 'lollige' acts kan ik vaak ergens wel waarderen, maar het deed me gisteren allemaal heel weinig.

Ik denk niet dat dit 'mijn' jaar is, qua ESF-muziek.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_209091274
Bij het einde waar het moest knallen gebeurde er eigenlijk bijna niets met de lichten en zagen we vooral Mia haar rug. Vergelijk dat met Portugal, ook een hele simpele staging, maar na haar uithaal beginnen al die lichten als een gek te knipperen en heen en weer te gaan. Zo simpel en toch zo’n verschil.
pi_209091382
quote:
82s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik snap dat mensen iets een freakshow kunnen vinden als je iets voor de eerste keer voorgeschoteld krijgt.
Ik zeg nota bene dat ik zelf waarschijnlijk ook de helft ruk of raar zou vinden als ik er blind in zou gaan.

Dat niet iedereen alles 5x luistert voor het ESF begint snap ik verder ook wel.

Maar het is wel een beetje wat het is, een freakshow. De term is wellicht wat ruim genomen maar op het ESF hoor en zie je toch acts die vaak nét over de top zijn. Het is inmiddels al bijna 2 decennia geleden dat een échte freakshow wél op waarde werd geschat en ESF won.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:29:10 #83
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209091456
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die draaischijf was een prima basis voor een goede act. En die kon je ook goed gebruiken in de eerste helft van het lied. Alleen dat lied ontwikkelt zich, en zeker bij dat “Goodbye Old Life” moet er dan wel een konijn uit de hoed getoverd worden om de kijker even de wenkbrauwen te laten fronzen. Nu kabbelde het gewoon naar het eind.

Het is vergelijkbaar met die setting met die verbonden microfoons bij CATS en die snelweg. Dat kon je ook niet drie minuten laten doorhobbelen naar het eind.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:14 schreef Em31 het volgende:
Bij het einde waar het moest knallen gebeurde er eigenlijk bijna niets met de lichten en zagen we vooral Mia haar rug. Vergelijk dat met Portugal, ook een hele simpele staging, maar na haar uithaal beginnen al die lichten als een gek te knipperen en heen en weer te gaan. Zo simpel en toch zo’n verschil.
Nee precies dat. Ze gingen wat met hun armen wapperen en dat was het wel zo'n beetje. Een van de laatste shots vond ik dan wel weer heel mooi, met al die kleine lichtjes op de achtergrond.
Ik vond de staging absoluut niet lelijk, maar er gebeurde te weinig, net als in het lied zelf.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:31:13 #84
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209091487
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:13 schreef Jane het volgende:
Ik heb zelf gisteren voor het eerst in jaren weer eens totaal onvoorbereid gekeken (zelfs het NLse nr maar 1x gehoord) en het viel niet mee, kan ik je zeggen. Ik had wel gelezen dat Finland de (FOK?-)favoriet was, maar zelfs die viel me tegen.

Ligt ook aan persoonlijke voorkeuren natuurlijk, welke muziek je wel of niet aanspreekt, maar zo'n vreemde/eenzijdige smaak heb ik ook weer niet. Zelfs 'lollige' acts kan ik vaak ergens wel waarderen, maar het deed me gisteren allemaal heel weinig.

Ik denk niet dat dit 'mijn' jaar is, qua ESF-muziek.
Vooraf werd dit bestempeld als een enorm sterke semi, ik had er ook meer van verwacht. Ik had de inzendingen allemaal al wel een keer beluisterd (en sommige wat vaker :P ) maar alsnog viel het me tijdens de show zelf allemaal wat tegen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209091489
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:14 schreef Em31 het volgende:
Bij het einde waar het moest knallen gebeurde er eigenlijk bijna niets met de lichten en zagen we vooral Mia haar rug. Vergelijk dat met Portugal, ook een hele simpele staging, maar na haar uithaal beginnen al die lichten als een gek te knipperen en heen en weer te gaan. Zo simpel en toch zo’n verschil.
De hele act ontbrak het aan van alles en nog wat.
Om te beginnen het lied zelf. Dat was gewoon in de basis al niet heel sterk en daarnaast ook nog eens gejat. Zet daar een duo zonder ervaring op en dan is het al bijna gedoemd te mislukken. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat optreden een hele andere ervaring is dan repeteren. En dan hebben we het hier ook nog eens over een van de grootste platformen ter wereld. Mia had vooraf 20 keer opgetreden voor Max 250 man. Dan kom je met een draaischijf aanzetten… ik heb acts zonder draaischijf spannendere dingen zien doen qua camerawerk zonder dat daar een draaischijf aan te pas hoefde te komen. Nee de hele act was gewoon echt te minimaal. Kan een keer gebeuren.
pi_209091526
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De hele act ontbrak het aan van alles en nog wat.
Om te beginnen het lied zelf. Dat was gewoon in de basis al niet heel sterk en daarnaast ook nog eens gejat. Zet daar een duo zonder ervaring op en dan is het al bijna gedoemd te mislukken. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat optreden een hele andere ervaring is dan repeteren. En dan hebben we het hier ook nog eens over een van de grootste platformen ter wereld. Mia had vooraf 20 keer opgetreden voor Max 250 man. Dan kom je met een draaischijf aanzetten… ik heb acts zonder draaischijf spannendere dingen zien doen qua camerawerk zonder dat daar een draaischijf aan te pas hoefde te komen. Nee de hele act was gewoon echt te minimaal. Kan een keer gebeuren.
Dat zou je denken, maar het gebeurt ondertussen elk jaar. :')
pi_209091560
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar het gebeurt ondertussen elk jaar. :')
Dat is niet waar.
Sinds Birds hebben we 2 keer de finale niet gehaald, 1 keer gewonnen en één keer 2e.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:39:13 #88
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209091572
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar het gebeurt ondertussen elk jaar. :')
Bijvoorbeeld S10 had in mijn beleving ook echt wel top 10 kunnen eindigen met een betere staging (en een betere positie)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209091587
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Sinds Birds hebben we 2 keer de finale niet gehaald, 1 keer gewonnen en één keer 2e.
Serieus :o

Het ging me om de minimale stagings :P
pi_209091606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld S10 had in mijn beleving ook echt wel top 10 kunnen eindigen met een betere staging (en een betere positie)
Ja en zelfs bij Duncan kwamen ze gelukkig met dat licht achter hem, want dat was het enige hoogtepunt van het hele optreden.
pi_209091622
OG3NE was ook totale faal met hun staging en die zwarte glitter jurkjes

Als ze een meer aardse (meer kleuren) look hadden en het nummer een acoustischere vibe hadden gegeven was het veel beter geweest. Het was echt zo diner show achtig.
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:45:51 #92
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209091625
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja en zelfs bij Duncan kwamen ze gelukkig met dat licht achter hem, want dat was het enige hoogtepunt van het hele optreden.
Hoe kun je nu De Bal niet als hoogtepunt zien!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209091638
We hebben sinds 2013 ook alleen maar liedjes gestuurd die zich leenden voor een minimalistisch staging, daar begint het al mee.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:47:26 #94
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209091641
EVOL en het rouwlapje!
#neverforget

Nee, wat dat betreft was de staging nu niet slecht hoor, alleen te saai.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:51:09 #95
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209091695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:47 schreef TheVulture het volgende:
We hebben sinds 2013 ook alleen maar liedjes gestuurd die zich leenden voor een minimalistisch staging, daar begint het al mee.
Jeangu 2021 niet, maar waar komen we dan mee, WEER MET EEN KRUMPER. :')
Koel en donker bewaren
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 16:51:30 #96
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209091699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:47 schreef TheVulture het volgende:
We hebben sinds 2013 ook alleen maar liedjes gestuurd die zich leenden voor een minimalistisch staging, daar begint het al mee.
Minimalistische stagings hebben juist wel een grote stem of charisma nodig. Je moet toch die ruimte vullen. Je staat als artiest nog meer figuurlijk bloot op het podium. Denk dat onze simpele staging meer de nadruk heeft gelegd op de matige vocals.
pi_209091703
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld S10 had in mijn beleving ook echt wel top 10 kunnen eindigen met een betere staging (en een betere positie)
Gewaagd statement wel :P

Maar het is naar mijn mening wel zo dat sinds onze renaissance eigenlijk alleen de Common Linnets en Douwe Bob overgepresteerd hebben op het ESF. Daar stond eigenlijk (nagenoeg) niets boven waarvan ik het idee heb dat het eigenlijk wel te pakken was, en eronder best liedjes die boven ons hadden kunnen eindigen. Met name bij de betere inzendingen van Anouk en S10 heb ik achteraf toch het idee dat met een betere staging er meer ingezeten had, en dat eigenlijk alles wat vooraf kans had om boven ons te eindigen dat ook daadwerkelijk heeft gedaan. Bij OG3NE was de act met veenlijk ook matig, maar daar was het probleem vooral het liedje, en Waylons krumpers zijn bekend, maar dat is meer een incident. Maar zelfs bij Duncan heb ik het idee dat er zonder grootse aanpassingen wel 10% meer punten haalbaar was.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209091740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Gewaagd statement wel :P

Maar het is naar mijn mening wel zo dat sinds onze renaissance eigenlijk alleen de Common Linnets en Douwe Bob overgepresteerd hebben op het ESF. Daar stond eigenlijk (nagenoeg) niets boven waarvan ik het idee heb dat het eigenlijk wel te pakken was, en eronder best liedjes die boven ons hadden kunnen eindigen. Met name bij de betere inzendingen van Anouk en S10 heb ik achteraf toch het idee dat met een betere staging er meer ingezeten had, en dat eigenlijk alles wat vooraf kans had om boven ons te eindigen dat ook daadwerkelijk heeft gedaan. Bij OG3NE was de act met veenlijk ook matig, maar daar was het probleem vooral het liedje, en Waylons krumpers zijn bekend, maar dat is meer een incident. Maar zelfs bij Duncan heb ik het idee dat er zonder grootse aanpassingen wel 10% meer punten haalbaar was.
Over Anouk heb je zelf mooi samengevat in Land van de Week:

quote:
En toch. Eindelijk weer naar de finale en dan 9e. Het is een keurige prestatie. Maar had er nu echt niet meer ingezeten voor een zangeres van het kaliber Anouk? Natuurlijk hielp de startpositie niet mee en het feit dat niemand Nederland echt serieus nam na alle faalpogingen in de jaren ervoor. Maar toch, er werden nog steeds grove fouten gemaakt. De outfit van Anouk was voor verbetering vatbaar. Ze keek nauwelijks in de camera. Er waren nog veel wide shots, met hinderlijk veel vlaggen in beeld. Dat zorgde voor een wat tegenvallende score bij de televoters (9e in de zwakke semi, en 11e in de finale) en eigenlijk ook wel bij de jury (6e en 7e), voor een liedje dat zeker Top 5-potentieel had. Na alle ellende mogen we Anouk voor eeuwig dankbaar zijn voor wat ze heeft betekend voor het ESF in Nederland, maar ze mag nog best een keer terugkomen voor een betere uitslag.
Kan niet wachten op je verslag van dit jaar :D
pi_209091758
Het zou goed zijn als AvroTros zich volgend jaar wat actiever gaat bemoeien met de staging en het niet alleen aan een creative team rond de artiest over laat. Het overall motto volgend jaar, al bij het selecteren van het lied, moet toch wel zijn: ER IS WERK AAN DE WINKEL, MENSEN! WE ZATEN OP EEN DOOD SPOOR.
pi_209091906
Verhelderende artikelen over wat er allemaal misging en hoe het beter kan in Het Parool en op de NOS site.
pi_209091992
quote:
Vaak wordt er na een uitschakeling geroepen dat er een uitgebreide nationale selectieronde moet komen, zoals bij Zweden al jaren het geval is. Maar Zwart is die discussie een beetje zat. "Ik vind dat de organisatie niet moet zwichten voor zulke kritiek. Die komt ook vaak van mensen die helemaal niets met het Songfestival hebben." Wel vindt ze dat de voorbereiding veel beter moet. "Zo stonden Mia en Dion een maand geleden pas voor het eerst op een podium. Dat kan gewoon niet als je naar het Songfestival gaat, waar 200 miljoen mensen naar kijken."

Verder moet de selectiecommissie volgens haar worden aangepakt. "Daar moeten echt meer muzikanten in. Jan Smit zat erin, maar die is nu eruit gestapt. Stop er ervaren muzikanten in. Dat gaat volgens mij helpen."
https://nos.nl/l/2474577
Welke kenner hier is dit? _O_
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:31:59 #102
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209092099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:15 schreef Aadrianus het volgende:
Verhelderende artikelen over wat er allemaal misging en hoe het beter kan in Het Parool en op de NOS site.
Ik weet niet welk Parool artikel je aan het lezen bent. Maar Stefan Raatgever is weer lekker bezig

gisteren:

quote:
14. Nederland: Mia Nicolai & Dion Cooper – Burning Daylight
♥♥♥
Alsof Duncan – ‘Ik ben geen coach, ik ben creative director!’ – Laurence deze hymne over vallen en opstaan schreef met een glazen bol naast z’n notitieblok. Mia en Dion zongen in Madrid en Amsterdam de kalk van het plafond en tuimelden zo diep het Justine Pelmelay-ravijn der gemiste noten in. Toch gloort er hoop op een wederopstanding. Burning Daylight werd muzikaal aangepast en is ook in deze safety net-versie simpelweg een gedegen ballade die in de eindstrijd thuishoort. Als de zenuwen in bedwang worden gehouden, moet het kunnen.
Vandaag:

quote:
De keuze om moeilijke, emotionele noten uit de uitvoering te halen, luidde die uitschakeling enkele weken geleden al in. Het was een elegante oplossing die het belang van de twee jonge artiesten vooropstelde. Zonder ingrijpen waren Mia en Dion zonder enig zelfvertrouwen naar Liverpool gereisd om daar verder tegen zichzelf en hun liedje te vechten en vermoedelijk ongenadig te kapseizen.

Maar tegelijk werd door het vergemakkelijken van het lied de handdoek feitelijk al in de ring geworpen. Burning Daylight moest het juist van het overbrengen van emotie hebben. Daarvoor werd nu van de kijker verlangd om drie minuten lang volledig op te gaan in het verhaal van de twee. Een bijna onmogelijk verzoek in een halve finale vol spektakelstukken en de daverende feestact van Finland direct na het millimeterwerk van Nederland.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209092105
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Welke kenner hier is dit? _O_
Ze lezen gewoon mee :)
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:35:24 #104
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209092154
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Welke kenner hier is dit? _O_
Katja Zwart: 'Van het songfestival krijg ik vlinders in mijn buik'
Koel en donker bewaren
pi_209092193
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 17:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Welke kenner hier is dit? _O_
Katja Zwart van de Telegraaf. Ze heeft ook een podcast met Richard van de Crommert. En ondanks haar Carry Tefsen-stem heeft ze er wel kijk op, en als Riesie weer eens één van zijn onnavolgbare ideeën de wereld in brengt, corrigeert zij het ook altijd meteen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209092788
Aran zegt dat het niet aan Mia en Dion ligt. ^O^

Slotje erop. :P
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:46:44 #107
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209092833
Wat gaan Mia en Dion nu doen eigenlijk? Blijven ze nog in Liverpool of zouden ze met de gipsvlucht naar huis gaan? Heeft iemand daar al wat over gezien / gehoord?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:48:42 #108
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_209092842
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Weg ermee? Uit Nederland? Hij is al weg uit Nederland, dus dat zal je blij maken. Ik vind het typische spruitjeslucht-comments uit Vinexwijken om nu lekker te gaan inhakken op die gozer.
Ga anders eerst eens even in op de rest van mijn reactie, en niet alleen op die laatste twee woordjes. Met je VPRO-elitaire geneuzel over spruitjeslucht-comments uit vinexwijken.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_209092853
quote:
5s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:46 schreef Arizona het volgende:
Wat gaan Mia en Dion nu doen eigenlijk? Blijven ze nog in Liverpool of zouden ze met de gipsvlucht naar huis gaan? Heeft iemand daar al wat over gezien / gehoord?
Mia vliegt naar Schiphol. Dion blijft in Liverpool met familie.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:50:04 #110
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209092856
quote:
5s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:46 schreef Arizona het volgende:
Wat gaan Mia en Dion nu doen eigenlijk? Blijven ze nog in Liverpool of zouden ze met de gipsvlucht naar huis gaan? Heeft iemand daar al wat over gezien / gehoord?
Dion bleef nog wel in Liverpool om alle Beatles dingen te doen die hij wou doen.
Mia was iets vager. Het liefst wilde ze een paar dagen op vakantie.

Bron: NPO radio 2
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209092875
quote:
5s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:46 schreef Arizona het volgende:
Wat gaan Mia en Dion nu doen eigenlijk? Blijven ze nog in Liverpool of zouden ze met de gipsvlucht naar huis gaan? Heeft iemand daar al wat over gezien / gehoord?
Vanochtend bij radio 2 zei Mia dat ze naar huis gaat en Dion bleef bij familie in de buurt en bleef dus ook nog even in Liverpool.

Blijkbaar cancelt de AVROTROS meteen je hotel als je niet de finale haalt? :o _O-
pi_209092879
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
Aran zegt dat het niet aan Mia en Dion ligt. ^O^

Slotje erop. :P
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van die Boulevard kliek, maar hij had zeker wel een punt.
pi_209092885
Nou als het nou niet duidelijk is!
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:56:02 #114
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_209092914
quote:
5s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:46 schreef Arizona het volgende:
Wat gaan Mia en Dion nu doen eigenlijk? Blijven ze nog in Liverpool of zouden ze met de gipsvlucht naar huis gaan? Heeft iemand daar al wat over gezien / gehoord?
Lol, de gipsvlucht :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:01:40 #115
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209092983
Dank allemaal :D
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:51 schreef Em31 het volgende:

[..]
Vanochtend bij radio 2 zei Mia dat ze naar huis gaat en Dion bleef bij familie in de buurt en bleef dus ook nog even in Liverpool.

Blijkbaar cancelt de AVROTROS meteen je hotel als je niet de finale haalt? :o _O-
Dat zal toch niet, ik mag toch hopen dat het hun eigen keuze is om tot en met de finale te blijven? :o Dat zou echt wel heel misplaatste Hollandse Zuinigheid zijn :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  woensdag 10 mei 2023 @ 19:04:11 #116
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209093007
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:51 schreef Em31 het volgende:

[..]
Vanochtend bij radio 2 zei Mia dat ze naar huis gaat en Dion bleef bij familie in de buurt en bleef dus ook nog even in Liverpool.

Blijkbaar cancelt de AVROTROS meteen je hotel als je niet de finale haalt? :o _O-
Wauw, nasty :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_209093045
Weet het niet zeker hoor :D misschien is het gewoon een keuze.

Het is volgens mij alleen niet zo dat ze nog naar de finale gaan? Terwijl je dat sommige delegaties de afgelopen jaren ook wel zag doen.
pi_209093050
Lijkt me ook wel dat het hotel gewoon tot zondag gereserveerd is. Anders moet je tussentijds verhuizen :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209093348
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Vergeleken bij Kroatië was Nederland gewoon oersaai. Het oog wil ook wat... Dus in die zin snap ik het wel dat Kroatië meer in de smaak viel.
Maar dit soort schijtlol-inzendingen kunnen ook beide kanten op vallen. Want Leto Svet, Dustin the Turkey en Homens da Luta kwamen allemaal niet in de buurt van kwalificatie. Iets serieuzere inzendingen maar alsnog met een flink hihaho-gehalte zoals Alcohol is Free of Trenuletul scoorden wel de pannen van het dak… De grens tussen leuk-fout en rommel is soms ook wel erg dun.
pi_209093432
Ik ben al helemaal vergeten wie Mia en Dion zijn, ik wist sowieso nooit zo goed wie Mia was en wie Dion :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209093433
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:40 schreef Pisces29 het volgende:
Aran zegt dat het niet aan Mia en Dion ligt. ^O^

Slotje erop. :P
Er valt ze ook weinig aan te rekenen. Ze hebben hun best gedaan op het allerhoogste niveau maar als het er niet in zit dan wordt het ook heel erg lastig.
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:13:42 #122
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209093885
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:51 schreef Em31 het volgende:

[..]
Vanochtend bij radio 2 zei Mia dat ze naar huis gaat en Dion bleef bij familie in de buurt en bleef dus ook nog even in Liverpool.

Blijkbaar cancelt de AVROTROS meteen je hotel als je niet de finale haalt? :o _O-
Soort losersvlucht? :o
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_209093910
HAHAHAHA.
Aran Bade is mad omdat de AVROTROS hem er niet bij heeft betrokken.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209093943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 20:15 schreef superniger het volgende:
HAHAHAHA.
Aran Bade is mad omdat de AVROTROS hem er niet bij heeft betrokken.
Bij wat? :?
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:25:39 #125
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209094034
Ondanks dat ik de NQ al een tijdje aan zag komen, heb ik toch een vreselijke baaldag.
Niet zozeer over de NQ zelf, maar hoe alles weer vooraf is gegaan.
Ik wil nu ook zoals Italië en Zweden elk jaar in de hoge regionen meedoen :wtf:
Einde.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:25:49 #126
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209094039
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 20:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Bij wat? :?
Ik denk dat hij hier op doelt:
https://www.rtlboulevard.(...)elegatie-draai-om-de

Vanaf ongeveer 6:20.

Hij is pissig omdat de pers niet bij de delegatie hoort en dat hij vandaag niemand te spreken kreeg.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 20:31:21 #127
375570 crew  Cyan9
pi_209094117
Aran vindt zichzelf een beetje te belangrijk.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209094186
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:40 schreef TLC het volgende:
ik wist sowieso nooit zo goed wie Mia was en wie Dion :@
Ja dit ja, tussen complete afwezigheid, glutenvrije ontbijtjes op IG en een toch best radicale verandering van het lied heb ik nog steeds geen idee wie die twee zijn. Dion kwam over als een saaie natte krant en Mia kwam over alsof ze het allemaal wel wist en de wereld in d’r broekzak heeft. Dit is misschien helemaal niet zo maar weet ik veel. Andere artiesten laten/lieten veel meer zien wie ze zijn en dat schept een band.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prego op 10-05-2023 20:43:15 ]
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:07:39 #129
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209094725
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 20:25 schreef GeorgeM het volgende:
Ondanks dat ik de NQ al een tijdje aan zag komen, heb ik toch een vreselijke baaldag.
Niet zozeer over de NQ zelf, maar hoe alles weer vooraf is gegaan.
Ik wil nu ook zoals Italië en Zweden elk jaar in de hoge regionen meedoen :wtf:
Einde.
Maar dat dóen we toch :? We worden scoren jaaarenlang continu top 15, één misser is kut maar niet het einde van de wereld. Italië en Zweden hebben ook wel eens een misser.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:17:29 #130
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209094956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:07 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar dat dóen we toch :? We worden scoren jaaarenlang continu top 15, één misser is kut maar niet het einde van de wereld. Italië en Zweden hebben ook wel eens een misser.
Mwah, vind je? Vind het niet verkeerd hoor, maar ik wil meerrr :P
Trijntje NQ en Waylon 18.
Ik wil vooraf al lekker top 10 staan en na het uitbrengen lekker nog verder stijgen |:) :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:23:37 #131
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209095052
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:17 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Mwah, vind je? Vind het niet verkeerd hoor, maar ik wil meerrr :P
Trijntje NQ en Waylon 18.
Ik wil vooraf al lekker top 10 staan en na het uitbrengen lekker nog verder stijgen |:) :@
Maar statistisch gezien is dat toch niet realistisch? En hartstikke leuk als dat af en toe zo is, maar denk dat je als land ook extra chagrijnig bent wanneer je het dán niet haalt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:24:03 #132
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_209095061
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:18 schreef Arizona het volgende:
Het was het gewoon allemaal niet. Niet 'net niet', maar gewoon 'niet'.
Het lied was teleurstellend, de zang teleurstellend, de uitstraling van M&D in de eerste periode na de bekendmaking teleurstellend, de staging, die voor Nederlandse begrippen best aardig was, bleek op het grote podium tussen de andere acts teleurstellend.

Gewoon terecht dat Mia & Dion niet in de finale staan. Ik vind het oprecht sneu voor ze, ik denk dat ze zeker de laatste weken er echt álles wat in hun macht lag, aan hebben gedaan om dit toch nog een succes te maken.

Maar het is bij de selectie al misgegaan; de keuze voor M&D met dit lied was verkeerd. Dan kun je nog zo je best doen om er iets van te maken, als de basis niet goed is, dan blijft het een wankel geheel.
Precies. Kwaliteit is er gewoon niet, en voor de users of mensen die hun 'toptalenten' noemen, nou daar hoor je over een paar jaar nog steeds helemaal niets over dus zo talentvol zijn ze nou ook weer niet.

Kap daarmee.

als toevoeging: er moeten koppen rollen bij de selectie, want hiermee zet je een land weer voor lul en moet je zulke artiesten juist in bescherming brengen dat je ze geen valse hoop geeft dat ze kunnen zingen. Eindstand worden de personen die hiervoor verantwoordelijk zijn niet aangepakt.
pi_209095125
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:24 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Precies. Kwaliteit is er gewoon niet, en voor de users of mensen die hun 'toptalenten' noemen, nou daar hoor je over een paar jaar nog steeds helemaal niets over dus zo talentvol zijn ze nou ook weer niet.

Kap daarmee.

als toevoeging: er moeten koppen rollen bij de selectie, want hiermee zet je een land weer voor lul en moet je zulke artiesten juist in bescherming brengen dat je ze geen valse hoop geeft dat ze kunnen zingen. Eindstand worden de personen die hiervoor verantwoordelijk zijn niet aangepakt.
Maar Mia had hiervoor al 20x op een podium gestaan.
Als 27-jarige.

Dan kun je dus eigenlijk helemaal niet zingen
pi_209095275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:07 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar dat dóen we toch :? We worden scoren jaaarenlang continu top 15, één misser is kut maar niet het einde van de wereld. Italië en Zweden hebben ook wel eens een misser.
Zweden scoort structureel wel beter dan Nederland. Zelf ben ik al jaren fan van Zweedse muziek. Ik moet die zweden nageven, daar hebben ze echt liedjesschrijvers die goede songs kunnen schrijven. Maar dat komt m.i. ook omdat de muziekcultuur daar heel anders in elkaar steekt. Zolang wij hier artiesten als Snollebollekes, Frans Bauer en Mart Hoogkamer vereren zal dat m.i. ook niet snel veranderen.
pi_209095313
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2023 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
Aran vindt zichzelf een beetje te belangrijk.
Dit, laat m eerst maar eens de deelnemende landen leren kennen. Volgens hem doet Montenegro mee las ik hier vandeweek ergens. De kenner :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:39:07 #136
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209095320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zweden scoort structureel wel beter dan Nederland. Zelf ben ik al jaren fan van Zweedse muziek. Ik moet die zweden nageven, daar hebben ze echt liedjesschrijvers die goede songs kunnen schrijven. Maar dat komt m.i. ook omdat de muziekcultuur daar heel anders in elkaar steekt. Zolang wij hier artiesten als Snollebollekes, Frans Bauer en Mart Hoogkamer vereren zal dat m.i. ook niet snel veranderen.
Mwah, Zweden heeft wel goede platen gehad door de jaren heen maar ook wel overhypete overgeproduceerde dertien-in-een-dozijn-meuk die alleen maar goed scoort omdát het toevallig een Zweeds vlaggetje naast zich heeft, zoals een Benjamin Ingrosso ofzo.
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:40:03 #137
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209095338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:23 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar statistisch gezien is dat toch niet realistisch? En hartstikke leuk als dat af en toe zo is, maar denk dat je als land ook extra chagrijnig bent wanneer je het dán niet haalt.
Ik zeg ook niet dat het realistisch is :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  woensdag 10 mei 2023 @ 21:42:28 #138
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209095376
Sjorsjina van 22 vindt het nummer helemaal geweldig :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209095383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Mwah, Zweden heeft wel goede platen gehad door de jaren heen maar ook wel overhypete overgeproduceerde dertien-in-een-dozijn-meuk die alleen maar goed scoort omdát het toevallig een Zweeds vlaggetje naast zich heeft, zoals een Benjamin Ingrosso ofzo.
Ik heb het over Zweedse muziek in het algemeen en niet specifiek ESF.
pi_209096420
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:48 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Ga anders eerst eens even in op de rest van mijn reactie, en niet alleen op die laatste twee woordjes. Met je VPRO-elitaire geneuzel over spruitjeslucht-comments uit vinexwijken.
Het gaat mij er helemaal niet om of Duncan een lul is of niet, maar waarom dat zo breed moet worden uitgemeten. Dát is de spruitjeslucht. Met je VPRO.
pi_209096450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:28 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Maar Mia had hiervoor al 20x op een podium gestaan.
Als 27-jarige.

Dan kun je dus eigenlijk helemaal niet zingen
Ik heb wel met verbazing geluisterd dat zowel Mia als Dion zeggen dat ze zó eager zijn en geweldige ideeën hebben om nieuwe muziek te maken.
Hoe zie je daar toekomst in als je niet fatsoenlijk kan zingen?
Oprechte vraag. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 22:53:15 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209096464
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb wel met verbazing geluisterd dat zowel Mia als Dion zeggen dat ze zó eager zijn en geweldige ideeën hebben om nieuwe muziek te maken.
Hoe zie je daar toekomst in als je niet fatsoenlijk kan zingen?
Oprechte vraag. :)
Hoeveel mensen in die nu in de top 40 staan denk je dat echt goed kunnen zingen?
pi_209096468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zweden scoort structureel wel beter dan Nederland. Zelf ben ik al jaren fan van Zweedse muziek. Ik moet die zweden nageven, daar hebben ze echt liedjesschrijvers die goede songs kunnen schrijven. Maar dat komt m.i. ook omdat de muziekcultuur daar heel anders in elkaar steekt. Zolang wij hier artiesten als Snollebollekes, Frans Bauer en Mart Hoogkamer vereren zal dat m.i. ook niet snel veranderen.
Wel een beetje een open deur, 'ik ben al jaren fan van Zweedse muziek'. Daar is bijna niet aan te ontkomen, de helft van de pophits worden geproduceerd door Zweden.

Overigens komt die succesvolle Zweedse muziekcultuur deels voort uit schlager. De Frans Bauers en Mart Hoogkamers heb je daar ook hoor.
pi_209096498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoeveel mensen in die nu in de top 40 staan denk je dat echt goed kunnen zingen?
Maar als je op een podium zo groot als Eurovisie zo afgaat door niet te kunnen zingen, hoe roep je na afloop dan dat het kwam omdat de rest sterk was, je zo trots bent en zo enthousiast bent over nieuwe muziek. Meteen op de avond zelf en de dag erna? :D

Ik vond ze net een beetje sympathiek en leuk maar snap hier weer niks van.
Ik gun ze het van harte maar had even een huh-moment.

Verder heb je wel gelijk hoor.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 22:57:29 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209096511
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:56 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar als je op een podium zo groot als Eurovisie zo afgaat door niet te kunnen zingen, hoe roep je na afloop dan dat het kwam omdat de rest sterk was, je zo trots bent en zo enthousiast bent over nieuwe muziek. Meteen op de avond zelf en de dag erna? :D

Ik vond ze net een beetje sympathiek en leuk maar snap hier weer niks van.
Ik gun ze het van harte maar had even een huh-moment.

Verder heb je wel gelijk hoor.
Misschien is het ook een soort van positieve coping voor hun he met het omgaan van de teleurstelling, van ik ga niet stoppen met muziek maken.
pi_209096528
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien is het ook een soort van positieve coping voor hun he met het omgaan van de teleurstelling, van ik ga niet stoppen met muziek maken.
Dat zou heel goed kunnen, ja. :) En misschien weten ze van gekte sowieso niet wat te zeggen. Want inderdaad, wat zeg je na afloop.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 23:01:09 #147
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209096549
Wat hadden ze anders moeten zeggen ? Wij kunnen niet zingen en hebben geen enkel talent? Weet niet of dat een goede reactie was geweest.

Trouwens denk ik dat dat niet kunnen zingen ook overtrokken is met de uitvoering van dit nummer. Andere eigen nummers live tijdens concerten klinken best ok van beide op YouTube. Ze zijn echt geen Celine Dion of Glennis Grace qua stem, maar voor hun is er echt wel plek in de muziekwereld, hetzij waarschijnlijk meer underground waar ze eerder ook gewoon mee bezig waren. Maar daar kunnen ze ook gewoon plezier van hebben en geld mee verdienen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:02:03 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_209096561
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Mwah, Zweden heeft wel goede platen gehad door de jaren heen maar ook wel overhypete overgeproduceerde dertien-in-een-dozijn-meuk die alleen maar goed scoort omdát het toevallig een Zweeds vlaggetje naast zich heeft, zoals een Benjamin Ingrosso ofzo.
Ik heb genoten van zijn afgang bij de televote :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 23:04:33 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209096594
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik heb genoten van zijn afgang bij de televote :D

Je kan ook bijna niet gladder zijn dan die gast _O-

En hij was toen onsympathiek bezig want ze lieten hem reageren op een aantal video's van concurrentie, en toen moest hij lachen om hun goedkope music video's. Beetje misplaatst van iemand die is opgegroeid in een miljonairs gezin en vooral de connecties van zijn familieleden hem verder hadden gebracht in de muziekwereld daar.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:07:46 #150
39237 crew  H_T
2733
pi_209096626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:40 schreef TLC het volgende:
Ik ben al helemaal vergeten wie Mia en Dion zijn, ik wist sowieso nooit zo goed wie Mia was en wie Dion :@
Dion is die met de D van baarD in zijn naam en op zijn kin
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:08:37 #151
39237 crew  H_T
2733
pi_209096637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan ook bijna niet gladder zijn dan die gast _O-

En hij was toen onsympathiek bezig want ze lieten hem reageren op een aantal video's van concurrentie, en toen moest hij lachen om hun goedkope music video's. Beetje misplaatst van iemand die is opgegroeid in een miljonairs gezin en vooral de connecties van zijn familieleden hem verder hadden gebracht in de muziekwereld daar.
Zijn broer zit in Swedish House Maffia, wist je dat?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209096643
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:01 schreef Momo het volgende:
Wat hadden ze anders moeten zeggen ? Wij kunnen niet zingen en hebben geen enkel talent? Weet niet of dat een goede reactie was geweest.

“Helaas is het niet gelukt, we hebben een mega toffe ervaring gehad, zoveel plezier.” :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209096651
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Je kan ook bijna niet gladder zijn dan die gast _O-

En hij was toen onsympathiek bezig want ze lieten hem reageren op een aantal video's van concurrentie, en toen moest hij lachen om hun goedkope music video's. Beetje misplaatst van iemand die is opgegroeid in een miljonairs gezin en vooral de connecties van zijn familieleden hem verder hadden gebracht in de muziekwereld daar.
Oh man, dat dansje. _O-
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 23:09:52 #154
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209096654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:08 schreef H_T het volgende:

[..]
Zijn broer zit in Swedish House Maffia, wist je dat?
Zijn neven dacht ik toch?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:32:28 #155
39237 crew  H_T
2733
pi_209096815
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:39 schreef Arizona het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld S10 had in mijn beleving ook echt wel top 10 kunnen eindigen met een betere staging (en een betere positie)
Nou zat ze daar ook weer niet heel ver vanaf. Met een beetje meer mazzel had ze dat al kunnen halen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:38:25 #156
39237 crew  H_T
2733
pi_209096859
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 23:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Zijn neven dacht ik toch?
I stand corrected, neef inderdaad
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 mei 2023 @ 23:43:56 #157
39237 crew  H_T
2733
pi_209096895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:47 schreef TheVulture het volgende:
We hebben sinds 2013 ook alleen maar liedjes gestuurd die zich leenden voor een minimalistisch staging, daar begint het al mee.
Waylon had er best een huifkar, wat cactussen en saloondeuren bij kunnen halen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_209096999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wel een beetje een open deur, 'ik ben al jaren fan van Zweedse muziek'. Daar is bijna niet aan te ontkomen, de helft van de pophits worden geproduceerd door Zweden.

Overigens komt die succesvolle Zweedse muziekcultuur deels voort uit schlager. De Frans Bauers en Mart Hoogkamers heb je daar ook hoor.
Ik luister amper (buiten ABBA) tot geen popmuziek.




[ Bericht 20% gewijzigd door Vliegbaard op 11-05-2023 00:19:40 ]
  donderdag 11 mei 2023 @ 01:19:56 #159
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_209097155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het gaat mij er helemaal niet om of Duncan een lul is of niet, maar waarom dat zo breed moet worden uitgemeten. Dát is de spruitjeslucht. Met je VPRO.
Omdat hij dat zelf etaleert! De enige keren dat we van hem hoorde was toen hij interessant liep te doen op zijn socials in een wacky filmpje. Op hetzelfde moment waren het zíjn protegés die overal werden uitgekotst, omdat ze niet konden zingen op de events. In plaats van dat hij er toen voor ging staan, was ie nergens te bekennen. Hij was wel overal te bekennen toen ze werden onthuld, HIJ zou het allemaal wel even doen met deze twee onontdekte kanjers, het zou 'magisch' worden en wat al van dit soort fluffy hypewoordjes. Sodeflikkertief op, Duncan heeft in een rotvaart afgedaan, en dat heeft hij zelf gedaan.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 01:22:10 #160
375570 crew  Cyan9
pi_209097159
Ziedend.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 11 mei 2023 @ 04:18:36 #161
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209097391
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoeveel mensen in die nu in de top 40 staan denk je dat echt goed kunnen zingen?
Vaak compenseren die het met charisma, iets wat er bij Mia en Dion niet vanaf druipt.
pi_209097416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 21:07 schreef Meke het volgende:

[..]
Maar dat dóen we toch :? We worden scoren jaaarenlang continu top 15, één misser is kut maar niet het einde van de wereld. Italië en Zweden hebben ook wel eens een misser.
Je kunt niet zeggen dat 'we jarenlang continu top 15 scoren'. Met uitschakelingen in 2015 en 2023 en een 18e plek in 2018 en 23e plek in 2021. De laatste 5 edities zijn we alweer 3 keer buiten de top 15 geëindigd.

Met 2 uitschieters in 2014 (2e) en 2019 (winst) is er zeker geen reden tot klagen als je ziet waar we vandaan komen, alleen @GeorgeM heeft wel een punt dat Italië en Zweden jaarlijks veel constanter in de hogere regionen presteren.
  donderdag 11 mei 2023 @ 06:16:02 #163
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209097486
Volgens Shownieuws trekken zowel AvroTros als Duncan er nu de handen vanaf. Geen nazorg. Bij de twee onderling lijkt ook weinig meer te gebeuren.

Wordt een boeiende aflevering van Andere Tijden, ergens in de toekomst.
  donderdag 11 mei 2023 @ 07:06:35 #164
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_209097705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 06:16 schreef Eightyone het volgende:
Volgens Shownieuws trekken zowel AvroTros als Duncan er nu de handen vanaf. Geen nazorg. Bij de twee onderling lijkt ook weinig meer te gebeuren.

Wordt een boeiende aflevering van Andere Tijden, ergens in de toekomst.
Ik hoop niet dat het waar is, dat maakt het nog triester dan het allemaal al is :{
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  donderdag 11 mei 2023 @ 07:10:51 #165
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209097732
Het lijken me beiden (vooral Mia) sowieso al van die naïeve ongeleide projectielen, waarvan het maar afwachten is hoe ze terecht gaan komen.

Mensen die makkelijk in beloftes trappen van mensen die sluwer zijn dan zijzelf.
pi_209097919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 07:10 schreef Eightyone het volgende:
Het lijken me beiden (vooral Mia) sowieso al van die naïeve ongeleide projectielen, waarvan het maar afwachten is hoe ze terecht gaan komen.

Mensen die makkelijk in beloftes trappen van mensen die sluwer zijn dan zijzelf.
Dion is volgens mij wel een prima vent. Als Mia over 10 jaar 4 kinderen bij 5 vaders blijkt te hebben, dan zou ik niet verbaasd zijn nee :P
pi_209097954
Wat ik vooral irritant vind aan dit jaar is dat zowat alles misging van te voren. Dat je nou een keer een nummer uitkiest dat niet zo boeiend is en je daardoor de finale niet haalt, ja dat kan gebeuren. Alleen nu blijf je je maar afvragen wat er in godsnaam allemaal achter de schermen is gebeurd. Zoveel belachelijke en dubieuze keuzes, hoe is het toch mogelijk.

Hopelijk verandert er nu echt wat. Alleen wel een beetje zorgwekkend hoevaak de afgelopen dagen op tv wordt gezegd dat het allemaal anders moet en het duidelijk tijd is voor een nationale finale. De AVROTROS mag weleens hardop zeggen dat dat gewoon een domme keuze is gezien het verleden (want de namen die al genoemd worden… :')). Alleen dan moeten ze straks niet 2 commissieleden toevoegen en denken dat het wel weer klaar is. Bel Oostenrijk en/of Zwitserland en begin eens met zo’n demoscopic jury. Al ben ik er dan weer niet zeker van of ze niet te arrogant zijn om de resultaten daarvan te accepteren. :+
pi_209098280
quote:
En dan meteen in de eerste zin over belastinggeld beginnen. Alsof de kosten van het ESF ook maar in enige mate in verhouding staan tot de hoeveelheid belastinggeld die wordt uitgeven aan het betaald voetbal. Alsof die uitzendrechten en politie-inzet bij wedstrijden allemaal gratis zijn :')
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 09:15:01 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209098565
quote:
Ach ja, Johan waait weer eens mee met de goegemeente.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 09:17:22 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209098594
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 07:51 schreef Em31 het volgende:
Wat ik vooral irritant vind aan dit jaar is dat zowat alles misging van te voren. Dat je nou een keer een nummer uitkiest dat niet zo boeiend is en je daardoor de finale niet haalt, ja dat kan gebeuren. Alleen nu blijf je je maar afvragen wat er in godsnaam allemaal achter de schermen is gebeurd. Zoveel belachelijke en dubieuze keuzes, hoe is het toch mogelijk.

Hopelijk verandert er nu echt wat. Alleen wel een beetje zorgwekkend hoevaak de afgelopen dagen op tv wordt gezegd dat het allemaal anders moet en het duidelijk tijd is voor een nationale finale. De AVROTROS mag weleens hardop zeggen dat dat gewoon een domme keuze is gezien het verleden (want de namen die al genoemd worden… :')). Alleen dan moeten ze straks niet 2 commissieleden toevoegen en denken dat het wel weer klaar is. Bel Oostenrijk en/of Zwitserland en begin eens met zo’n demoscopic jury. Al ben ik er dan weer niet zeker van of ze niet te arrogant zijn om de resultaten daarvan te accepteren. :+
Dat vind ik bij meerdere omroepen wel. Ze denken altijd de wijsheid in pacht te hebben.
Wat dat betreft is Ongehoord Nederland toch wel een goede toevoeging ;)

Wat mij betreft moet er toch maar eens flink achter de oren gekrabt worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209098621
Hoe kan Jan Smit trouwens met droge ogen beweren dat het optreden van afgelopen dinsdag zuiver was? :')
pi_209098888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe kan Jan Smit trouwens met droge ogen beweren dat het optreden van afgelopen dinsdag zuiver was? :')
Het commentaar van Jan slaat doorgaans ook nergens op. Het is ook altijd doorspekt met subjectief geneuzel.

De betrokkenheid van Jan Smit bij het ESF is een erfenis uit de TROS-tijd. Daniël Dekker is inmiddels godzijdank weg, van mij mag Jan ook wel vertrekken.
pi_209098894
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 07:51 schreef Em31 het volgende:
Wat ik vooral irritant vind aan dit jaar is dat zowat alles misging van te voren. Dat je nou een keer een nummer uitkiest dat niet zo boeiend is en je daardoor de finale niet haalt, ja dat kan gebeuren. Alleen nu blijf je je maar afvragen wat er in godsnaam allemaal achter de schermen is gebeurd. Zoveel belachelijke en dubieuze keuzes, hoe is het toch mogelijk.

Hopelijk verandert er nu echt wat. Alleen wel een beetje zorgwekkend hoevaak de afgelopen dagen op tv wordt gezegd dat het allemaal anders moet en het duidelijk tijd is voor een nationale finale. De AVROTROS mag weleens hardop zeggen dat dat gewoon een domme keuze is gezien het verleden (want de namen die al genoemd worden… :')). Alleen dan moeten ze straks niet 2 commissieleden toevoegen en denken dat het wel weer klaar is. Bel Oostenrijk en/of Zwitserland en begin eens met zo’n demoscopic jury. Al ben ik er dan weer niet zeker van of ze niet te arrogant zijn om de resultaten daarvan te accepteren. :+
Nou ja, de selectiecommissie heeft het beste liedje gekozen dat er tussen zat. Daarna hebben ze hun handen er vanaf getrokken en is het aan de uitvoerenden. Dus die hebben het goed gedaan.

Duncan heeft een liedje geschreven dat hij zelf prima in een demo’tje kan zingen. Dus hij heeft het goed gedaan.

Dion en Mia konden het zangtechnisch niet aan, maar hebben uiteindelijk toch een optreden gedaan waarmee ze er alles uit gehaald hebben. Dus zij hebben het ook goed gedaan.

De bedenkers van de act kwamen met een draaiende smokey plinth, en dat is een duidelijke upgrade ten opzichte van vorig jaar. Dus die hebben het ook al goed gedaan.

De enige die eigenlijk een steek heeft laten vallen, is het Europese publiek. Die zijn vergeten hierop te stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209098937
quote:
9s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:43 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, de selectiecommissie heeft het beste liedje gekozen dat er tussen zat.
Dit vind ik interessant. Hoe weten we dit eigenlijk zo zeker? We weten immers niet wat de andere opties waren.

Maar goed als je meer transparantie in de selectieprocedure wil, dan kom je vermoedelijk uit bij een NSF en ik denk niet dat we dat moeten willen. Ik zou wel eens willen weten op basis van wat precies het nummer en Mia en Dion zijn geselecteerd en wat het beter maakte dan de rest.
pi_209099011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit vind ik interessant. Hoe weten we dit eigenlijk zo zeker? We weten immers niet wat de andere opties waren.

Maar goed als je meer transparantie in de selectieprocedure wil, dan kom je vermoedelijk uit bij een NSF en ik denk niet dat we dat moeten willen. Ik zou wel eens willen weten op basis van wat precies het nummer en Mia en Dion zijn geselecteerd en wat het beter maakte dan de rest.
Dat weten we natuurlijk niet, en achteraf gezien was dit ongetwijfeld niet de beste keuze. Maar we moeten niet de illusie hebben dat meer dan 1 à 2% van wat er wordt ingestuurd überhaupt in aanmerking komt voor een ESF. Het is niet voor niets dat ze in 2019 met Ilse gingen bellen of zij ons uit de brand kon helpen en dat Thomas Berge al eens bij de beste 4 zat.

Dus nee, tenzij er nu wel een keer een verliezend liedje wordt uitgebracht en een hit wordt, geloof ik niet dat we een potentiële ESF-hit zijn misgelopen.

Ik vermoed dat de fout vooral is geweest dat ze die twee nooit live gehoord hebben en in het geval van Duncan als schrijver de “Trijntje-met-een-liedje-van-Anouk _O_ _O_ _O_ “-valkuil zijn ingelopen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209099066
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het commentaar van Jan slaat doorgaans ook nergens op. Het is ook altijd doorspekt met subjectief geneuzel.

De betrokkenheid van Jan Smit bij het ESF is een erfenis uit de TROS-tijd. Daniël Dekker is inmiddels godzijdank weg, van mij mag Jan ook wel vertrekken.
Hopelijk stopt hij ook met het commentaar doen inderdaad. Hij zat maar wat te mompelen dit jaar, leek wel totaal niet voorbereid (nog erger dan vorige jaren). Denk serieus dat Cornald alleen nu nog beter zou zijn.
pi_209099129
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit vind ik interessant. Hoe weten we dit eigenlijk zo zeker? We weten immers niet wat de andere opties waren.

Maar goed als je meer transparantie in de selectieprocedure wil, dan kom je vermoedelijk uit bij een NSF en ik denk niet dat we dat moeten willen. Ik zou wel eens willen weten op basis van wat precies het nummer en Mia en Dion zijn geselecteerd en wat het beter maakte dan de rest.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet wat beters tussenzat, maar dat zal vast geen winnaar geweest zijn. Misschien ook veel twijfelgevallen en dan voelde dit met Duncan erbij waarschijnlijk als een zekerdere keuze.

We weten alleen dat Merol Applaus heeft ingestuurd. Dat vind ik zo op plaat een stuk leuker, moderner en dat adieu bye bye stukje en die tikkende klok is wel lekker Songfestival, maar ook wel een risico of dat gewerkt had. Dusja dan maar ‘zeker’ voor een nummer van Duncan kiezen.
pi_209099144
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hopelijk stopt hij ook met het commentaar doen inderdaad. Hij zat maar wat te mompelen dit jaar, leek wel totaal niet voorbereid (nog erger dan vorige jaren). Denk serieus dat Cornald alleen nu nog beter zou zijn.
Hij komt ook altijd 1 dag vooraf invliegen. Volgens mij is Jan er neergezet nadat Cornald door de TROS werd weggestuurd vanwege kritiek op Sieneke.

Maar dit jaar had ik inderdaad het idee dat ze zelf ook al wel wisten dat het een kansloze expeditie was. Zelfs met de 3JS hadden ze er meer vertrouwen in.
pi_209099179
Dit is trouwens ook voor het eerst sinds Sieneke dat ik oprecht vind dat de artiest niks te verwijten valt. Mia en Dion hebben alles eruit gesleept wat erin zat, maar deze faal is vooral de AVROTROS, selectiecommissie en Duncan aan te rekenen. Die hebben Mia en Dion naar Liverpool gestuurd met een saai nummer waarvan iedereen van meet af aan zei dat het zou ondersneeuwen. En nu trekt iedereen z’n handen ervan af.
pi_209099196
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 22:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik heb wel met verbazing geluisterd dat zowel Mia als Dion zeggen dat ze zó eager zijn en geweldige ideeën hebben om nieuwe muziek te maken.
Hoe zie je daar toekomst in als je niet fatsoenlijk kan zingen?
Oprechte vraag. :)
Geen idee. Zijn natuurlijk redelijk talentloos.
pi_209099401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is trouwens ook voor het eerst sinds Sieneke dat ik oprecht vind dat de artiest niks te verwijten valt. Mia en Dion hebben alles eruit gesleept wat erin zat, maar deze faal is vooral de AVROTROS, selectiecommissie en Duncan aan te rekenen. Die hebben Mia en Dion naar Liverpool gestuurd met een saai nummer waarvan iedereen van meet af aan zei dat het zou ondersneeuwen. En nu trekt iedereen z’n handen ervan af.
Niks te verwijten gaat me toch ook wat ver. Ze zijn onredelijk hard aangepakt door de (sociale) media, dat is wel zo. Maar als je het anders bekijkt. Misschien onderschat ik jouw voetbalkwaliteiten, maar als Koeman jou over een paar weken belt dat Memphis geblesseerd is en hij jou wel een leuke vervanger vindt. Dan heb je toch wel de tegenwoordigheid van geest om dat af te wijzen of anders na een paar weken meetrainen met Oranje tot de conclusie te komen dat je niet echt vereiste niveau aantikt om dat leuk in te vullen en dat ze beter iemand anders kunnen kiezen?

Mia en Dion konden gewoon het liedje met hun vocale capaciteiten niet aan. Dan concludeer je toch op een bepaald punt dat het geen winnaar is om op zo’n basis met een liedjeswedstrijd mee te doen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 10:39:22 #183
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209099477
Jan Smit vond ik altijd wel een soort van kolderiek omdat hij altijd zurig is behalve als het om Nederland gaat, maar dit jaar vond ik hem zelfs enkel irritant
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209099634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Niks te verwijten gaat me toch ook wat ver. Ze zijn onredelijk hard aangepakt door de (sociale) media, dat is wel zo. Maar als je het anders bekijkt. Misschien onderschat ik jouw voetbalkwaliteiten, maar als Koeman jou over een paar weken belt dat Memphis geblesseerd is en hij jou wel een leuke vervanger vindt. Dan heb je toch wel de tegenwoordigheid van geest om dat af te wijzen of anders na een paar weken meetrainen met Oranje tot de conclusie te komen dat je niet echt vereiste niveau aantikt om dat leuk in te vullen en dat ze beter iemand anders kunnen kiezen?

Mia en Dion konden gewoon het liedje met hun vocale capaciteiten niet aan. Dan concludeer je toch op een bepaald punt dat het geen winnaar is om op zo’n basis met een liedjeswedstrijd mee te doen?
Akkoord. Dit lied was in dusdanige mate te hoog gegrepen dat het zelfs met een karrevracht aan coaching en andere kunstgrepen van meet af aan kansloos was.

In semi 2 hadden ze het vermoedelijk gered maar met dit optreden was dat ook gewoon een bottom 5 geworden.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:55:38 #185
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209099646
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet wat beters tussenzat, maar dat zal vast geen winnaar geweest zijn. Misschien ook veel twijfelgevallen en dan voelde dit met Duncan erbij waarschijnlijk als een zekerdere keuze.

We weten alleen dat Merol Applaus heeft ingestuurd. Dat vind ik zo op plaat een stuk leuker, moderner en dat adieu bye bye stukje en die tikkende klok is wel lekker Songfestival, maar ook wel een risico of dat gewerkt had. Dusja dan maar ‘zeker’ voor een nummer van Duncan kiezen.
Cornald gaat toch altijd wel voor risico’s nemen. Maar misschien stond hij er nu alleen in?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 11:05:39 #186
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209099724
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:55 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Cornald gaat toch altijd wel voor risico’s nemen. Maar misschien stond hij er nu alleen in?
Nee want enkel Jan Smit stemde niet voor Mia en Dion.
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:05:54 #187
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209099726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 09:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe kan Jan Smit trouwens met droge ogen beweren dat het optreden van afgelopen dinsdag zuiver was? :')
Loepzuiver en glashelder ;)

Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:06:19 #188
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209099731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee want enkel Jan Smit stemde niet voor Mia en Dion.
Hmm -O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:07:56 #189
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209099742
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Geen idee. Zijn natuurlijk redelijk talentloos.
Gewoon twee van de velen op het niveau dat je in talentenjachten zo vaak ziet. Die met een passend, niet al te uitdagend liedje best redelijk klinken, maar die in zo'n competitie ook snel weer stranden. Ook doordat er geen 'star quality' is die een beperkte stem compenseert.

Dion heeft het bij TVOH ooit geprobeerd, maar kwam niet verder dan The Battles.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 11:11:48 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209099781
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:07 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Gewoon twee van de velen op het niveau dat je in talentenjachten zo vaak ziet. Die met een passend, niet al te uitdagend liedje best redelijk klinken, maar die in zo'n competitie ook snel weer stranden. Ook doordat er geen 'star quality' is die een beperkte stem compenseert.

Dion heeft het bij TVOH ooit geprobeerd, maar kwam niet verder dan The Battles.
pi_209099808
Om deze tweet moest ik wel lachen

twitter
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:15:37 #192
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209099832
quote:
Ook vrij gemiddeld inderdaad, niet uitzonderlijk goed maar zeker niet slecht. Hij zag er toen wel wat leuker uit :D
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209099870
quote:
Was dat hetzelfde seizoen als Duncan trouwens :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 11:21:16 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209099933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Was dat hetzelfde seizoen als Duncan trouwens :?
Even opgezocht, Duncan zat het jaar ervoor.
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:29:17 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209100045
Hoor ik Mia in een interview met de Telegraaf nou zeggen dat ze paniekaanvallen had op het podium? Toch onervaren dus.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209100066
Dat liedje van Merol klonk zo gek nog niet. Volgend jaar weer een liedje in het Nederlands aub, mensen houden daar van. En nee, ik bedoel geen Sieneke met Frans Bauer }:|.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:33:57 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209100107
Armin van Buuren had ook iets ingestuurd toch? Dat is misschien ook iets. Heeft wel meer kans van slagen nu Jantje Smit uit de selectie commissie is.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209100188
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:33 schreef SEMTEX het volgende:
Armin van Buuren had ook iets ingestuurd toch?
Hoe vaak we die zin ondertussen hebben gehoord. :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 11 mei 2023 @ 11:50:31 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209100296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:42 schreef RipCity het volgende:

[..]
Hoe vaak we die zin ondertussen hebben gehoord. :D
Juist omdat het zo zuur is :P Het mag van mij meermaals ingewreven worden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 11:57:09 #200
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209100396
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:33 schreef SEMTEX het volgende:
Armin van Buuren had ook iets ingestuurd toch? Dat is misschien ook iets. Heeft wel meer kans van slagen nu Jantje Smit uit de selectie commissie is.
Dat was in 2022 met Jaap Reesema als zanger en toch hebben wij die wereld hit nooit gehoord. Als het echt goed was hadden ze er toch wel een single van gemaakt?
pi_209100415
Er zal best een mooie Andere Tijden te maken zijn over dit jaar ja... je krijgt steeds meer het gevoel dat het een soort steeds verder ontsporende trein is geworden waarbij nu iedereen het gezonken schip heeft verlaten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209100435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:13 schreef NailQueen het volgende:
Om deze tweet moest ik wel lachen

[ twitter ]
Ze hebben gefaald.

Wat mij irriteert dat ze het zelf allemaal goedlullen met: "we zijn winnaars" gelul. Jullie waren kut en het was een publieke stemming. De mensen moesten jullie niet. Typische millenials :r
pi_209100485
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2023 11:33 schreef SEMTEX het volgende:
Armin van Buuren had ook iets ingestuurd toch? Dat is misschien ook iets. Heeft wel meer kans van slagen nu Jantje Smit uit de selectie commissie is.
Ik luister elke week nieuwe releases op Spotify, en daar zit in 10% van de songs toch een DJ met een vocalist bij, maar dat komt ook zelden boven het maaiveld uit qua kwaliteit. Het is allemaal zo generiek als de pest, en dat is bij Armin van Buuren ook vaak het geval.

Plus het feit dat zo'n lied ook vrij lastig te stagen is...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209100523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 06:16 schreef Eightyone het volgende:
Volgens Shownieuws trekken zowel AvroTros als Duncan er nu de handen vanaf. Geen nazorg. Bij de twee onderling lijkt ook weinig meer te gebeuren.

Wordt een boeiende aflevering van Andere Tijden, ergens in de toekomst.
En Shownieuws staat bekend om het feit dat ze altijd geloofwaardige berichten de wereld in helpen?
pi_209100550
Feit is wel dat we in allebei de keren dat we ons niet kwalificeerden de afgelopen 10 jaar de uitvoerende artiest niet de schrijver van het lied was... dat moet toch ook wel een teken zijn :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 12:10:21 #206
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209100588
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:08 schreef TheVulture het volgende:
Feit is wel dat we in allebei de keren dat we ons niet kwalificeerden de afgelopen 10 jaar de uitvoerende artiest niet de schrijver van het lied was... dat moet toch ook wel een teken zijn :P
En beide keren een lied van een grote naam die naar een ander ging.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:13:30 #207
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209100640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Plus het feit dat zo'n lied ook vrij lastig te stagen is...
Ja, dat is vooral als Armin zelf ook een rol zou willen spelen. Maar ik kan me juist voorstellen dat je Armin thuislaat, en Maan in d'r eentje op het podium zet. Dan is het wellicht al makkelijker te stagen
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:17:20 #208
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209100694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:08 schreef TheVulture het volgende:
Feit is wel dat we in allebei de keren dat we ons niet kwalificeerden de afgelopen 10 jaar de uitvoerende artiest niet de schrijver van het lied was... dat moet toch ook wel een teken zijn :P
Mia en Dion hebben het deels geschreven, naar het schijnt met drie anderen samen.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 12:18:41 #209
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209100718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mia en Dion hebben het deels geschreven, naar het schijnt met drie anderen samen.
Maar het begon vooral met Duncan met Mia ernaast, het is wel echt een Duncan nummer qua sound.
pi_209100731
DJ's willen tegenwoordig oude klassiekers in een nieuw jasje steken. Overal zit wel een sample in. Voor het ESF moeten ze weer terug naar de tekentafel. Dat kost te veel moeite :6
pi_209100736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:17 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Mia en Dion hebben het deels geschreven, naar het schijnt met drie anderen samen.
Om eerlijk te zijn is dat denk een beetje een marketingstunt geweest. Waarom zouden ze samen een nummer schrijven wat ze als uitvoerenden niet kunnen zingen qua toonhoogte. Denk dat Duncan het echt voor zichzelf en zijn eigen stem heeft geschreven en Mia en Dion pas later in beeld kwamen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209100747
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:19 schreef NailQueen het volgende:
DJ's willen tegenwoordig oude klassiekers in een nieuw jasje steken. Overal zit wel een sample in. Voor het ESF moeten ze weer terug naar de tekentafel. Dat kost te veel moeite :6
Dat voorkomt gelukkig wel dat we de heren van KrisKros ooit in de buurt van een ESF gaan zien met hun opgewarmde prak
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 12:24:37 #213
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209100786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat voorkomt gelukkig wel dat we de heren van KrisKros ooit in de buurt van een ESF gaan zien met hun opgewarmde prak
Jammer dat veel mensen dit soort dingen dan weer niet snappen, dan zie je onder Nu.nl berichten ofzo weer mensen zeggen dat we volgend jaar Snollebollekes met links rechts moeten sturen :+ Misschien kan Moldavië dan het Numa Numa Nee nummer insturen 20 jaar later :+
pi_209100922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:13 schreef Meke het volgende:

[..]
Ja, dat is vooral als Armin zelf ook een rol zou willen spelen. Maar ik kan me juist voorstellen dat je Armin thuislaat, en Maan in d'r eentje op het podium zet. Dan is het wellicht al makkelijker te stagen
Nouja dat inderdaad. Als je dan nog eens met een nummer van een dj komt dan gewoon de dj lekker thuislaten. :+ :D
pi_209100923
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:04 schreef Em31 het volgende:

[..]

We weten alleen dat Merol Applaus heeft ingestuurd. Dat vind ik zo op plaat een stuk leuker, moderner en dat adieu bye bye stukje en die tikkende klok is wel lekker Songfestival, maar ook wel een risico of dat gewerkt had. Dusja dan maar ‘zeker’ voor een nummer van Duncan kiezen.
Is dat nou echt zeker, dat Merol dat nummer had ingestuurd? Ik kan me niet voorstellen als je deze twee nummers hoort, dat je dan voor Burning Daylight gaat ipv Applaus. Dat is gewoon een veel beter liedje. En eens een keer wat anders. Het is dan wel in het Nederlands, en Merol is misschien geen geweldige zangeres, maar dat maakt bij zo'n nummer ook niet zo heel veel uit.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 12:39:05 #216
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209100967
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Is dat nou echt zeker, dat Merol dat nummer had ingestuurd? Ik kan me niet voorstellen als je deze twee nummers hoort, dat je dan voor Burning Daylight gaat ipv Applaus. Dat is gewoon een veel beter liedje. En eens een keer wat anders. Het is dan wel in het Nederlands, en Merol is misschien geen geweldige zangeres, maar dat maakt bij zo'n nummer ook niet zo heel veel uit.
Het ging rond op verschillende esc fora, misschien is het echt zo, misschien is het wishfull thinking van iemand geweest...
Het zou wel een goede inzending zijn geweest die ook kan werken in het buitenland.

Eerder zei ze wel dit :

quote:
Aan Shownieuws laat Merol lachend weten: "Als ik Cornald overtuigd heb, dan zijjn jullie de eerste die ik bel!"
https://www.shownieuws.nl(...)tival-voor-nederland

Ze lijkt wel interesse te hebben in ESF
pi_209101003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Het ging rond op verschillende esc fora, misschien is het echt zo, misschien is het wishfull thinking van iemand geweest...
Het zou wel een goede inzending zijn geweest die ook kan werken in het buitenland.

Eerder zei ze wel dit :
[..]
https://www.shownieuws.nl(...)tival-voor-nederland

Ze lijkt wel interesse te hebben in ESF
Oh ik dacht dat ze het tijdens een optreden had gezegd? Heb ik dat zelf verzonnen blijkbaar. _O-

Maar ze heeft tijdens De Slimste in België inderdaad ook gezegd dat ze graag naar het Songfestival wil. :Y
pi_209101004
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 10:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Niks te verwijten gaat me toch ook wat ver. Ze zijn onredelijk hard aangepakt door de (sociale) media, dat is wel zo. Maar als je het anders bekijkt. Misschien onderschat ik jouw voetbalkwaliteiten, maar als Koeman jou over een paar weken belt dat Memphis geblesseerd is en hij jou wel een leuke vervanger vindt. Dan heb je toch wel de tegenwoordigheid van geest om dat af te wijzen of anders na een paar weken meetrainen met Oranje tot de conclusie te komen dat je niet echt vereiste niveau aantikt om dat leuk in te vullen en dat ze beter iemand anders kunnen kiezen?

Mia en Dion konden gewoon het liedje met hun vocale capaciteiten niet aan. Dan concludeer je toch op een bepaald punt dat het geen winnaar is om op zo’n basis met een liedjeswedstrijd mee te doen?
Mia zei in dat interview bij Wiwi dat ze nog niet zo vaak had opgetreden 'because I have been working on my artistry in the studio'. Dat is een letterlijke quote. Dan ben je ook wel een beetje losgeslagen van de realiteit. Dat S10 nou niet zoveel live-ervaring had, ok. Die was 21 en brak door toen covid net toesloeg. Maar dat je jezelf muzikant durft te noemen en je op je 27e pas 20 keer op een podium hebt gestaan is wel 'n beetje triest. De volgorde lijkt me: eerst zwoegen in kleine zaaltjes en leren hoe je een publiek kunt bespelen, als je dat lukt kun je er eens aan denken of er misschien een carrière in de muziek in zit, en dan heel misschien naar LA verhuizen om daar verder te bouwen aan die carrière. Maar niet beginnen met naar LA verhuizen en nooit optreden.
pi_209101031
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja dat inderdaad. Als je dan nog eens met een nummer van een dj komt dan gewoon de dj lekker thuislaten. :+ :D
De vorige keer dat er bij Nederland een DJ op het podium stond, was in 2019 tijdens de reprise van Arcade van Duncan.

Ok, dat was Daniël Dekker op de achtergrond, maar het gaat om het idee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209101083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:39 schreef Momo het volgende:

[..]
Het ging rond op verschillende esc fora, misschien is het echt zo, misschien is het wishfull thinking van iemand geweest...
Het zou wel een goede inzending zijn geweest die ook kan werken in het buitenland.

Eerder zei ze wel dit :
[..]
https://www.shownieuws.nl(...)tival-voor-nederland

Ze lijkt wel interesse te hebben in ESF
Applaus zou natuurlijk beter zijn dan Burning Daylight, maar zou ook weer niet echt een zekere qualifier zijn geweest dinsdag. Zeker als er hier blijkbaar zorgen zijn over Merol’s live zang.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  donderdag 11 mei 2023 @ 12:48:11 #221
403253 Meke
after all this time? always.
pi_209101092
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:35 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nouja dat inderdaad. Als je dan nog eens met een nummer van een dj komt dan gewoon de dj lekker thuislaten. :+ :D
Nouja, ik bedoel meer, het belangrijkste gedeelte van de DJ gebeurt vooraf _O- Op het podium is het alleen maar heel kut omdat de DJ daar live niks kan doen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_209101109
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De vorige keer dat er bij Nederland een DJ op het podium stond, was in 2019 tijdens de reprise van Arcade van Duncan.

Ok, dat was Daniël Dekker op de achtergrond, maar het gaat om het idee.
Wel meteen de beste dj van Nederland. _O_
pi_209101261
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Applaus zou natuurlijk beter zijn dan Burning Daylight, maar zou ook weer niet echt een zekere qualifier zijn geweest dinsdag. Zeker als er hier blijkbaar zorgen zijn over Merol’s live zang.
Maar het is vocaal niet echt een uitdagend nummer, en het gaat niet 100% om de vocals. Mia en Dion zijn ook geen geweldige zangers, maar die gaan dan met een soort zangoefening naar Eurovisie waar buiten de zang weinig overblijft.

Ik denk dat Applaus wel een vrij zekere qualifier zou zijn. Merol heeft ook nog charisma, wat deze twee niet hadden. Maar goed, het maakt nou niet meer uit :)
pi_209101364
quote:
6s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De vorige keer dat er bij Nederland een DJ op het podium stond, was in 2019 tijdens de reprise van Arcade van Duncan.

Ok, dat was Daniël Dekker op de achtergrond, maar het gaat om het idee.
Vergeet Ingrid Simons niet met haar pizzadoos bij De Toppers :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209101445
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:10 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vergeet Ingrid Simons niet met haar pizzadoos bij De Toppers :D
Sorry dat ik me ermee bemoei :@ Dat was Dedre Twiss
~The present is all there is~
pi_209101452
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:18 schreef grazz het volgende:

[..]
Sorry dat ik me ermee bemoei :@ Dat was Dedre Twiss
:D oh, maar goed... het zag er niet uit natuurlijk :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 mei 2023 @ 13:34:22 #227
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209101657
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:24 schreef Momo het volgende:
het Numa Numa Nee nummer
_O-

Daar heb ik het singeltje nog van, 2004, #neverforget.
Koel en donker bewaren
  Redactie Sport donderdag 11 mei 2023 @ 13:37:34 #228
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209101682
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer dat veel mensen dit soort dingen dan weer niet snappen, dan zie je onder Nu.nl berichten ofzo weer mensen zeggen dat we volgend jaar Snollebollekes met links rechts moeten sturen :+ Misschien kan Moldavië dan het Numa Numa Nee nummer insturen 20 jaar later :+
Snollebollekes op het ESF zou wel leuk zijn voor de lachspieren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 mei 2023 @ 13:37:44 #229
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209101684
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Mia zei in dat interview bij Wiwi dat ze nog niet zo vaak had opgetreden 'because I have been working on my artistry in the studio'. Dat is een letterlijke quote. Dan ben je ook wel een beetje losgeslagen van de realiteit. Dat S10 nou niet zoveel live-ervaring had, ok. Die was 21 en brak door toen covid net toesloeg. Maar dat je jezelf muzikant durft te noemen en je op je 27e pas 20 keer op een podium hebt gestaan is wel 'n beetje triest. De volgorde lijkt me: eerst zwoegen in kleine zaaltjes en leren hoe je een publiek kunt bespelen, als je dat lukt kun je er eens aan denken of er misschien een carrière in de muziek in zit, en dan heel misschien naar LA verhuizen om daar verder te bouwen aan die carrière. Maar niet beginnen met naar LA verhuizen en nooit optreden.
Dion vind ik niks bijzonders, maar Mia is helemaal een ongelooflijke wannabe, sorry hoor. Zij heeft megaveel geluk gehad dat 'she fell through the cracks' en op dat podium heeft mogen staan, want daar had ze onder normale omstandigheden echt nooit gestaan.
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 13:40:02 #230
375570 crew  Cyan9
pi_209101714
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:37 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Snollebollekes op het ESF zou wel leuk zijn voor de lachspieren
Ik denk dat het toch hele andere emoties bij me naar boven brengt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209102072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 13:37 schreef Guanabana het volgende:

[..]
Dion vind ik niks bijzonders, maar Mia is helemaal een ongelooflijke wannabe, sorry hoor. Zij heeft megaveel geluk gehad dat 'she fell through the cracks' en op dat podium heeft mogen staan, want daar had ze onder normale omstandigheden echt nooit gestaan.
Nou weet je, eigenlijk vond ik haar vooraf nog wel de meest interessante 'artiest' van de twee. Dion is echt compleet inwisselbaar. Zij heeft nog wel wat, haar nummers op Spotify zijn ook wel aardig. Maar hoe ze zich presenteert is inderdaad wel heel erg 'fake it till you make it', alleen zit ze nog in het 'fake it'-stadium. Inclusief tienduizenden gekochte Insta-volgers.
pi_209102308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Is dat nou echt zeker, dat Merol dat nummer had ingestuurd? Ik kan me niet voorstellen als je deze twee nummers hoort, dat je dan voor Burning Daylight gaat ipv Applaus. Dat is gewoon een veel beter liedje. En eens een keer wat anders. Het is dan wel in het Nederlands, en Merol is misschien geen geweldige zangeres, maar dat maakt bij zo'n nummer ook niet zo heel veel uit.
Ik had haar heel graag met Applaus gezien ja... daar had je echt wel wat leuks van kunnen maken qua staging O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209102705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 14:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik had haar heel graag met Applaus gezien ja... daar had je echt wel wat leuks van kunnen maken qua staging O+
MEROL is ook wel het type dat in is voor iets ludieks en uitbundigs als staging i.p.v. dat eeuwige donkere met lichten van Nederland. :O

Heb het nummer nu al een paar dagen op repeat. Heerlijk.

Heb MEROL ook even een berichtje via insta gestuurd met de vraag of ze het nummer echt heeft ingezonden en gezegd dat ik het een gemiste kans vind dat het niet gekozen is.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_209103818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 12:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Mia zei in dat interview bij Wiwi dat ze nog niet zo vaak had opgetreden 'because I have been working on my artistry in the studio'. Dat is een letterlijke quote. Dan ben je ook wel een beetje losgeslagen van de realiteit. Dat S10 nou niet zoveel live-ervaring had, ok. Die was 21 en brak door toen covid net toesloeg. Maar dat je jezelf muzikant durft te noemen en je op je 27e pas 20 keer op een podium hebt gestaan is wel 'n beetje triest. De volgorde lijkt me: eerst zwoegen in kleine zaaltjes en leren hoe je een publiek kunt bespelen, als je dat lukt kun je er eens aan denken of er misschien een carrière in de muziek in zit, en dan heel misschien naar LA verhuizen om daar verder te bouwen aan die carrière. Maar niet beginnen met naar LA verhuizen en nooit optreden.
Er zijn sessiemuzikanten die zelden een podium hebben betreden. Dat zijn keuzes die ik als muzikant ook niet begrijp maar er zijn denk ik net zoveel muzikanten die niet wekelijks op het podium staan en er toch een goede boterham mee verdienen dan live-muzikanten.
Van Mia weet ik niet wat haar doelen zijn maar ik kan me niet voorstellen dat zij zelf het idee had dat ze ooit als muzikant door zou breken want dat betekent kei- en keihard werken buiten de studio.
Het is mijn aanname maar deze twee zijn heel weinig actief geweest in het circuit en dat doet me vermoeden dat ze wel talent hebben maar dat dat zeer zeker niet ligt in het live performen.
Dat maakt deze hele act denk ik een grote circle-jerk van mr. Laurence. Ik hoop dat ik het verkeerd heb maar ik kan het niet anders zien. Dion en Mia moeten gewoon lekker liedjes maken en demo’s inzingen voor artiesten die daadwerkelijk die x-factor hebben maar meer zit er voor hun denk ik niet in.
Oprechte vraag; zijn ze beroepsmuzikant?
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:10:25 #235
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209104104
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:

Oprechte vraag; zijn ze beroepsmuzikant?
Onduidelijk. Het lijken me mensen die binnen de muziekwereld van alles proberen, maar daarin tegelijkertijd maar wat aan modderen - hoewel Dion me wat serieuzer bezig lijkt dan Mia. Het komt op het eerste gezicht niet over alsof ze er hun rekeningen mee kunnen betalen, maar ondanks dat reist met name Mia nogal wat af.
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:22:20 #236
478909 molloot200
alles muziek.
pi_209104262
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 15:03 schreef Fascination het volgende:

[..]
MEROL is ook wel het type dat in is voor iets ludieks en uitbundigs als staging i.p.v. dat eeuwige donkere met lichten van Nederland. :O

Heb het nummer nu al een paar dagen op repeat. Heerlijk.

Heb MEROL ook even een berichtje via insta gestuurd met de vraag of ze het nummer echt heeft ingezonden en gezegd dat ik het een gemiste kans vind dat het niet gekozen is.
Als Merol met een goed lied zou komen die ook internationale appeal heeft zou ik het best een keertje willen proberen met zoiets :@
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 17:49:43 #237
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209104571
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Onduidelijk. Het lijken me mensen die binnen de muziekwereld van alles proberen, maar daarin tegelijkertijd maar wat aan modderen - hoewel Dion me wat serieuzer bezig lijkt dan Mia. Het komt op het eerste gezicht niet over alsof ze er hun rekeningen mee kunnen betalen, maar ondanks dat reist met name Mia nogal wat af.
En Mia woont in LA, een hele dure stad waar mensen voor apartement van 60 m2 ook zo meer dan 2000 pm dollar betalen. Vraag mij ook af hoe ze daar leeft. Zelfs met veel extra werk in bijvoorbeeld restaurant ofzo lastig om genoeg te verdienen daar.
pi_209104618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:22 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Als Merol met een goed lied zou komen die ook internationale appeal heeft zou ik het best een keertje willen proberen met zoiets :@
Dat is wel heel risicovol hoor. Laten we dat maar niet doen. En op safe spelen.

Gr gr
De AvroTros-directie
pi_209104671
Zonder dollen, ik zou zo’n Merol wel eens een kans willen geven. De Belgen, en dan vooral de RTBF, hebben de afgelopen jaren regelmatig niet-mainstream artiesten gestuurd en daar een aantal keer heel behoorlijk mee gescoord. Denk aan Loic Nottet en Blanche.

Misschien kan iets als Claude ofzo wel werken.
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:11:20 #240
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_209104823
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:57 schreef Spablauw214 het volgende:
Zonder dollen, ik zou zo’n Merol wel eens een kans willen geven. De Belgen, en dan vooral de RTBF, hebben de afgelopen jaren regelmatig niet-mainstream artiesten gestuurd en daar een aantal keer heel behoorlijk mee gescoord. Denk aan Loic Nottet en Blanche.
Al kwam er op een begeven moment ook wel een einde aan die 'duistere' Belgische alt-pop, toen Sennek en dat ventje in dat reddingsvest allebei NQ'den :')

Landen moeten eigenlijk niet te lang aan hun succesformule blijven plakken, ieder jaar wordt 't net ietsje minder succesvol.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 18:13:06 #241
375570 crew  Cyan9
pi_209104842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:11 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Al kwam er op een begeven moment ook wel een einde aan die 'duistere' Belgische alt-pop, toen Sennek en dat ventje in dat reddingsvest allebei NQ'den :')

Landen moeten eigenlijk niet te lang aan hun succesformule blijven plakken, ieder jaar wordt 't net ietsje minder succesvol.
Klopt wel, dat zag je met name duidelijk na Eleni van Cyprus. De jaren er na hetzelfde concept, maar steeds een wat minder resultaat.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209104851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:11 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Al kwam er op een begeven moment ook wel een einde aan die 'duistere' Belgische alt-pop, toen Sennek en dat ventje in dat reddingsvest allebei NQ'den :')

Landen moeten eigenlijk niet te lang aan hun succesformule blijven plakken, ieder jaar wordt 't net ietsje minder succesvol.
Zag je ook na Cyprus met Eleni. Dat was daarna ook wel een beetje klaar.
pi_209104860
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:49 schreef Momo het volgende:

[..]
En Mia woont in LA, een hele dure stad waar mensen voor apartement van 60 m2 ook zo meer dan 2000 pm dollar betalen. Vraag mij ook af hoe ze daar leeft. Zelfs met veel extra werk in bijvoorbeeld restaurant ofzo lastig om genoeg te verdienen daar.
Zonder ze in detail te kennen, heb ik niet de indruk dat de familie Nicolai financieel al te veel zorgen heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209105019
quote:
Van manspreading tot mansplaining: MEROL is moe van alle middelmatige mannen die te veel ruimte innemen – letterlijk en figuurlijk. In de aanloop naar haar volgende EP komt vandaag single ‘Applaus’ uit, een afscheidsanthem voor het patriarchaat, op een four to the floor-clubbeat à la Robyn, met handclaps, synths en strings. In de woorden van MEROL: ‘Adieu, bye bye, bedankt.’

‘Als ik de TV aanzet denk ik: jemig joh, wat zijn er veel opa’s, en veel te weinig oma’s.
Logisch eigenlijk wel, dat onze commissie dit niet gekozen heeft.
pi_209105043
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 16:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn sessiemuzikanten die zelden een podium hebben betreden. Dat zijn keuzes die ik als muzikant ook niet begrijp maar er zijn denk ik net zoveel muzikanten die niet wekelijks op het podium staan en er toch een goede boterham mee verdienen dan live-muzikanten.
Van Mia weet ik niet wat haar doelen zijn maar ik kan me niet voorstellen dat zij zelf het idee had dat ze ooit als muzikant door zou breken want dat betekent kei- en keihard werken buiten de studio.
Het is mijn aanname maar deze twee zijn heel weinig actief geweest in het circuit en dat doet me vermoeden dat ze wel talent hebben maar dat dat zeer zeker niet ligt in het live performen.
Dat maakt deze hele act denk ik een grote circle-jerk van mr. Laurence. Ik hoop dat ik het verkeerd heb maar ik kan het niet anders zien. Dion en Mia moeten gewoon lekker liedjes maken en demo’s inzingen voor artiesten die daadwerkelijk die x-factor hebben maar meer zit er voor hun denk ik niet in.
Oprechte vraag; zijn ze beroepsmuzikant?
Er zijn inderdaad sessiemuzikanten, maar deze twee zijn solo-artiesten die zelf hun muziek willen verkopen. Dan zul je toch het podium op moeten. Of ze beroepsmuzikant zijn: ik kan me niet voorstellen dat ze ervan kunnen leven. Mia woont in LA, hoe ze daar aan een work permit komt of hoe ze dat allemaal betaalt weet ik niet (rijke familie wellicht) maar het kan toch onmogelijk van haar inkomen als muzikant zijn. Ze treedt nooit op, en is ook geen succesvol songwriter.
pi_209105045
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Logisch eigenlijk wel, dat onze commissie dit niet gekozen heeft.
Hoezo logisch dat onze commissie van middelmatige mannen hier niet voor ging? ;)
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 18:35:15 #247
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209105074
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Logisch eigenlijk wel, dat onze commissie dit niet gekozen heeft.
Haha dit was dan wel genot geweest als ze dit had moeten uitleggen internationaal.
pi_209105081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoezo logisch dat onze commissie van middelmatige mannen hier niet voor ging? ;)
Precies _O-
pi_209105430
Ook na de halve finale ging het afzeiken van Mia en Dion en Duncan Laurence in alle media gewoon door.

Ze worden weggezet als compleet incapabel, walgelijk, kunnen niets etc.

Het zure gedoe is dermate omvangrijk en langdradig dat het imo alle perken te buiten gaat. Hun optreden was OK, het liedje en en act niks mis mee.

Maar ik schijn het niet te bevatten, wanneer een middelbare man in de outfit van een eend met kunstwimpers en een rare muts op "No war!" schreeuwend onze inzending was geweest waren we doorgegaan. Want dan heb je een echte message. :')
pi_209105996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad sessiemuzikanten, maar deze twee zijn solo-artiesten die zelf hun muziek willen verkopen. Dan zul je toch het podium op moeten. Of ze beroepsmuzikant zijn: ik kan me niet voorstellen dat ze ervan kunnen leven. Mia woont in LA, hoe ze daar aan een work permit komt of hoe ze dat allemaal betaalt weet ik niet (rijke familie wellicht) maar het kan toch onmogelijk van haar inkomen als muzikant zijn. Ze treedt nooit op, en is ook geen succesvol songwriter.
Hoe het ook zij, deze 2 hadden nooit naar het ESF moeten gaan. Ze waren er niet klaar voor. Uit niets blijkt dat zij er geschikt voor waren. Daar mag Duncan best op aangesproken worden maar Erik van Staete mag daarom even zeer ter discussie worden gesteld als leider van de hele commissie.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 19:31:01 #251
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209106029
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoe het ook zij, deze 2 hadden nooit naar het ESF moeten gaan. Ze waren er niet klaar voor. Uit niets blijkt dat zij er geschikt voor waren. Daar mag Duncan best op aangesproken worden maar Erik van Staete mag daarom even zeer ter discussie worden gesteld als leider van de hele commissie.
Erik van Staete vond ook De Diepte een risicovolle keuze als nummer. Zegt wel wat dat ze binnen bepaald frame willen blijven qua muziek.
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 19:31:33 #252
375570 crew  Cyan9
pi_209106041
Tijd voor een functie elders.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209106596
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoe het ook zij, deze 2 hadden nooit naar het ESF moeten gaan. Ze waren er niet klaar voor. Uit niets blijkt dat zij er geschikt voor waren. Daar mag Duncan best op aangesproken worden maar Erik van Staete mag daarom even zeer ter discussie worden gesteld als leider van de hele commissie.
Wat Eric van Stade überhaupt geschikt maakt als commissielid weet ik niet. Waarom moet de voorzitter van Avrotros daarin zitten? Heeft hij er verstand van?
  Moderator donderdag 11 mei 2023 @ 20:04:39 #254
375570 crew  Cyan9
pi_209106634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat Eric van Stade überhaupt geschikt maakt als commissielid weet ik niet. Waarom moet de voorzitter van Avrotros daarin zitten? Heeft hij er verstand van?
Nee, maar z'n ego wel.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209106715
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:02 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Wat Eric van Stade überhaupt geschikt maakt als commissielid weet ik niet. Waarom moet de voorzitter van Avrotros daarin zitten? Heeft hij er verstand van?
Zo iemand komt wat mij betreft alleen in aanmerking om in uitzonderingssituaties een veto uit te spreken (ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als Merol iets als Hou Je Bek En Bef Me had ingestuurd en dit erdoor zou komen, de directeur van de Avrotros de tekst niet passend vindt bij de waarden van de omroep of de familieshow die het ESF is). Maar niet om feitenvrij mee te praten over wat goede muziek is, want dat zou zijn taak niet moeten zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209107698
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:49 schreef Momo het volgende:

[..]
En Mia woont in LA, een hele dure stad waar mensen voor apartement van 60 m2 ook zo meer dan 2000 pm dollar betalen. Vraag mij ook af hoe ze daar leeft. Zelfs met veel extra werk in bijvoorbeeld restaurant ofzo lastig om genoeg te verdienen daar.
Ze is er 2 x geweest op toeristenvisum :') En dan doet ze alsof ze er 'woont'. Gewoon max 3 maanden per keer gebleven ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 11 mei 2023 @ 21:00:55 #257
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209107883
Iemand het interview met Eric Dekker van de Avrotros gezien bij RTL Boulevard? Gaf de negatieve aandacht vanuit de media de schuld van het falen van Mia en Dion. Nul zelfreflectie. Echt het irriteert mij mateloos.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_209107929
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:00 schreef Gerard-Joling het volgende:
Iemand het interview met Eric Dekker van de Avrotros gezien bij RTL Boulevard? Gaf de negatieve aandacht vanuit de media de schuld van het falen van Mia en Dion. Nul zelfreflectie. Echt het irriteert mij mateloos.
Jan Smit wekt flink wat ergernis bij de makers van RTL Boulevard. Niet alleen hij, maar ook zijn Songfestival-kwebbelmaatje Cornald Maas weigeren voor de camera te verschijnen.

Het lijkt erop dat de mensen wel een beetje klaar zijn met Cornald Maas en Jan Smit. Hoe kan het in vredesnaam dat zij eerst de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival kiezen en het optreden daarvan vervolgens ook nog eens ‘objectief’ beoordelen als commentatoren? Jan is weliswaar uit de commissie gestapt, maar Cornald blijft maar plakken.

En nu Mia & Dion compléét zijn mislukt, lukt het RTL Boulevard-verslaggever Aran Bade met geen mogelijkheid om de heren te spreken te krijgen. “Die frustratie zit niet alleen bij mij, maar ook bij de andere pers. En dat moet anders. We voelen ons gewoon niet betrokken bij de Nederlandse delegatie”, zegt hij in de showrubriek.

Hij vervolgt: “Dat is iets dat ik al een paar jaar merk, ook bij de collega-journalisten onderling. We wilden vandaag bijvoorbeeld even langs bij Jan Smit, even langs bij Cornald Maas. Gewoon even om een reactie te vragen. Zij hebben ook het commentaar gedaan. Nou, alle luiken gaan dicht.”

Wat laten Jan en Cornald dan weten? “Er wordt gezegd: ‘Geen commentaar, we gaan geen reactie geven.’ Dat frustreert toch wel. We worden toch echt een beetje aan de kant gezet dan. Er wordt eigenlijk gezegd: ‘We komen niet meer en zoek het eigenlijk allemaal maar uit.’ Dat is wel heel lastig. De AvroTros moet daar opener over zijn.”

De AvroTros weigert ook alles en iedereen, aldus Aran. “Dat vind ik zo erg. Zeg gewoon: ‘Kom een kop koffie drinken, we beantwoorden de vragen die gesteld worden.’ Het wordt zo zij-tegen-wij nu gespeeld, alsof wij het allemaal heel erg fout willen en dat het allemaal misgaat. Zo is het helemaal niet.”

Zijn andere deelnemende landen persvriendelijker? Ja, meent Aran. “In andere landen zie je dat helemaal niet; daar hoort de pers bij de delegatie. Ze zitten vaak ook gewoon bij elkaar in het hotel.”

Cornald en Jan moeten zich ook gewoon verantwoorden, vindt hij. “Het is de begeleiding die Mia & Dion heeft beschadigd. Er zijn zes mensen in de selectiecommissie, inclusief Jan Smit ook, die daar verantwoordelijk voor zijn geweest. (…) Ik vind het echt een blamage.”

___


Hoorde ook dat de avro eerst weigerde dion & mia een reactie te laten geven na de show. ze wilde eigenlijk pas een dag later de NL pers te woord staan.. Echt belachelijk :')
Een voetballer en coach geven na de wedstrijd toch ook gewoon commentaar. Niet 24 uur later.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 11 mei 2023 @ 21:25:09 #259
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209108891
Godverdomme hé, Aran heeft helemaal gelijk hiermee, en deze houding belooft weinig goeds voor volgend jaar. Cornald heeft heel veel betekend voor Nederland op het ESF, maar het zou goed zijn als de selectiecommissie opgeschud zou worden. Hij kan prima commentator blijven voor mij.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209108968
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:25 schreef Andromache het volgende:
Godverdomme hé, Aran heeft helemaal gelijk hiermee, en deze houding belooft weinig goeds voor volgend jaar. Cornald heeft heel veel betekend voor Nederland op het ESF, maar het zou goed zijn als de selectiecommissie opgeschud zou worden. Hij kan prima commentator blijven voor mij.
Zo'n dubbelfunctie zou al eigenlijk niet moeten bestaan. Of je geeft commentaar of je gaat in die selectiecommissie zitten maar beide is wel erg vreemd.

Zoals Johan Derksen gister al zei:

Op wie kotst Johan het meest? Cornald Maas. “Die meneer Maas is de grootste farizeeër. Die zit eerst mee te lullen en wil die twee hebben. Hij gaat vervolgens de media bespelen dat het allemaal goedkomt en aan het eind van het liedje mag hij van de NPO ook nog het commentaar leveren.”

“Dit heeft niks met welke vorm van journalistiek ook te maken. Ik vind het echt schandelijk.”
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209109829
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 21:25 schreef Andromache het volgende:
Godverdomme hé, Aran heeft helemaal gelijk hiermee, en deze houding belooft weinig goeds voor volgend jaar. Cornald heeft heel veel betekend voor Nederland op het ESF, maar het zou goed zijn als de selectiecommissie opgeschud zou worden. Hij kan prima commentator blijven voor mij.
Cornald heeft geluk gehad dat anouk dr nek uitstak
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_209113023
Johan Derks, de grote songfestivalkenner…….. eh….?????
pi_209113295
Ik begin ondertussen wel iets meer begrip te krijgen voor Aran en co eigenlijk. Het is heel flauw dat AVROTROS nu zo afstandelijk blijft en er niemand wil reageren op de uitschakeling, behalve zo'n pipo van AVROTROS die min of meer de pers de schuld geeft _O-

Wat Mia en Dion is overkomen in de hele aanloop is niet goed te praten, maar daar hebben Jan en Cornald als onderdeel van de selectiecommisie en de AVROTROS als begeleiding gewoon een hele belangrijke rol in gespeeld. Om dan maar weg te blijven duiken voor de pers is laf.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209113336
Deze hele inzending voelt aan als 1 groot incestueus clubje. Er is weinig veranderd ten opzichte van afgelopen jaren maar met deze inzending hebben ze de plank compleet misgeslagen. Ik begrijp ook wel dat het allemaal intern moet blijven maar de hele commissie laat het nu echt overkomen alsof ze zelf wel wisten dat het gewoon echt ondermaats was maar dat het vooral om intern moet blijven..

Aran ken ik niet, volg hem ook niet maar als ik hier lees heeft hij nogal wat commentaar geleverd en met modder gegooid. Als ik daar mij eigen interpretatie aan mag geven dat is dat vooral modder naar de hele commissie en het ESF-clubje. Helaas gaat dat over de rug van 2 artiesten maar zij zijn het gezicht van ESF 2023.

Naar mijn idee zijn ze er vrij snel achter gekomen dat ze 2 mensen hebben geslecteerd die gewoon niet voldeden en hebben ze dit uit alle macht geprobeerd dit proberen recht te zetten. Daarin vind ik Dion en Mia ook veel te naïef geweest. Zij hadden dit zelf gewoon al niet moeten willen. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat iemand die voor max 250 man en 20 optredens naar het ESF gezonden wordt. Ik kan in mijn dorp 3 zangeressen opnoemen die op hun achttiende meer optredens achter de rug hadden voor meer dan 250 man.

Er wordt hier van belastinggeld een exclusief feestje georganiseerd waar een paar man jaarlijks een leuk centje aan overhoud en het blijft allemaal maar heel erg intern. We mogen hier gewoon echt heel kritisch op zijn.
pi_209113367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin ondertussen wel iets meer begrip te krijgen voor Aran en co eigenlijk. Het is heel flauw dat AVROTROS nu zo afstandelijk blijft en er niemand wil reageren op de uitschakeling, behalve zo'n pipo van AVROTROS die min of meer de pers de schuld geeft _O-

Wat Mia en Dion is overkomen in de hele aanloop is niet goed te praten, maar daar hebben Jan en Cornald als onderdeel van de selectiecommisie en de AVROTROS als begeleiding gewoon een hele belangrijke rol in gespeeld. Om dan maar weg te blijven duiken voor de pers is laf.
Jan is opgestapt en was tegen Dion en Mia. Zelf zegt hij dat het tijdnood voor nieuw bloed maar ik denk dat we allemaal wel beter weten. Het echte verhaal wordt misschien ooit nog wel eens bekend.
pi_209113425
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:13 schreef Aadrianus het volgende:
Johan Derks, de grote songfestivalkenner…….. eh….?????
Je kunt van hem vinden wat je wilt maar ongelijk heeft hij niet als het over de inzending van dit jaar gaat.
pi_209113460
Oh en waar ik helemaal slecht tegen kon is dat Jan en Cornald vanavond een paar keer de draak staken met de kritiek op Mia en Dion. Plus die opmerking over dat die 2 tonen hoger die Jan bij Griekenland voorstelde ook bij NL niet hebben geholpen, gevolgd door wat gelach. Als je medeverantwoordelijk bent voor deze selectie moet je niet schijtlollig willen doen over de rug van mensen die je zelf geselecteerd hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 11 mei 2023 @ 23:54:02 #268
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209113760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Oh en waar ik helemaal slecht tegen kon is dat Jan en Cornald vanavond een paar keer de draak staken met de kritiek op Mia en Dion. Plus die opmerking over dat die 2 tonen hoger die Jan bij Griekenland voorstelde ook bij NL niet hebben geholpen, gevolgd door wat gelach. Als je medeverantwoordelijk bent voor deze selectie moet je niet schijtlollig willen doen over de rug van mensen die je zelf geselecteerd hebt.
Dit valt me zo tegen. Godverredomme zeg. Ik wil 3FM terug als moreel sponsor, een vette platenmaatschappij die een vinger in de pap opeist. Dit gaat helemaal verkeerd zo.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209113832
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je kunt van hem vinden wat je wilt maar ongelijk heeft hij niet als het over de inzending van dit jaar gaat.
Johan Derks is iemand die voortdurend lukraak alle kanten op schiet op allerlei random doelen. Dat hij soms wel een iets raakt, wil nog niet zeggen dat hij een scherpschutter is.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 00:06:38 #270
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209113869
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Oh en waar ik helemaal slecht tegen kon is dat Jan en Cornald vanavond een paar keer de draak staken met de kritiek op Mia en Dion. Plus die opmerking over dat die 2 tonen hoger die Jan bij Griekenland voorstelde ook bij NL niet hebben geholpen, gevolgd door wat gelach. Als je medeverantwoordelijk bent voor deze selectie moet je niet schijtlollig willen doen over de rug van mensen die je zelf geselecteerd hebt.
Zegt veel over ze.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 12 mei 2023 @ 00:07:10 #271
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_209113872
Had Nederland nou maar in de tweede halve finale gezeten!

Dan konden we ze zaterdag vast nog een keer zien.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 00:07:26 #272
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209113873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:07 schreef PinkLow het volgende:
Had Nederland nou maar in de tweede halve finale gezeten!

Dan konden we ze zaterdag vast nog een keer zien.
Eerlijk gezegd twijfel ik daar nogal aan
pi_209113876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Oh en waar ik helemaal slecht tegen kon is dat Jan en Cornald vanavond een paar keer de draak staken met de kritiek op Mia en Dion. Plus die opmerking over dat die 2 tonen hoger die Jan bij Griekenland voorstelde ook bij NL niet hebben geholpen, gevolgd door wat gelach. Als je medeverantwoordelijk bent voor deze selectie moet je niet schijtlollig willen doen over de rug van mensen die je zelf geselecteerd hebt.
Nou inderdaad zeg. Wij zeiden meteen, wie heeft ze uitgekozen dan? Was echt belachelijk.
pi_209113896
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd twijfel ik daar nogal aan
Ja veel matige nummers, maar wel veel goede zang. Denk dat een IJsland bijvoorbeeld alsnog beter dan ons zou scoren en die is al niet door. :+
pi_209113925
Dries beweert in volle overtuiging dat de commissie Duncan een volledige vrijbrief heeft gegeven. Hij wil dat Ilse voorzitter van een nieuwe commissie wordt of dat we een festival met voorrondes organiseren. En hij zegt dat hij zijn eigen nummer met een knipoog heeft opgestuurd…. (Jahoor)

O, en hij weet niet hoe je de naam van Jeangu uitspreekt.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 00:14:17 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209113943
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:12 schreef Aadrianus het volgende:
Dries beweert in volle overtuiging dat de commissie Duncan een volledige vrijbrief heeft gegeven. Hij wil dat Ilse voorzitter van een nieuwe commissie wordt of dat we een festival met voorrondes organiseren. En hij zegt dat hij zijn eigen nummer met een knipoog heeft opgestuurd…. (Jahoor)

O, en hij weet niet hoe je de naam van Jeangu uitspreekt.
Hij heeft niet eens moeite genomen om naar de halve finales te kijken, maar geeft wel even zijn mening over alles.
pi_209113953
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:12 schreef Aadrianus het volgende:
Dries beweert in volle overtuiging dat de commissie Duncan een volledige vrijbrief heeft gegeven. Hij wil dat Ilse voorzitter van een nieuwe commissie wordt of dat we een festival met voorrondes organiseren. En hij zegt dat hij zijn eigen nummer met een knipoog heeft opgestuurd…. (Jahoor)

O, en hij weet niet hoe je de naam van Jeangu uitspreekt.
Ik moet wel zeggen dat het wel steeds meer op dat scenario is gaan lijken toch, dat ze Duncan een soort van vrijbrief hebben gegeven. Ik denk een beetje op dezelfde manier zoals ze Ilse een belletje hebben gegeven toen de inzendingen kwalitatief niet goed genoeg waren voor een unaniem besluit.

Wel verrassend dat Angela de Jong niet voor een NF pleit, dat was weer een meevaller :+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 00:16:32 #278
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209113962
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik moet wel zeggen dat het wel steeds meer op dat scenario is gaan lijken toch, dat ze Duncan een soort van vrijbrief hebben gegeven. Ik denk een beetje op dezelfde manier zoals ze Ilse een belletje hebben gegeven toen de inzendingen kwalitatief niet goed genoeg waren voor een unaniem besluit.

Wel verrassend dat Angela de Jong niet voor een NF pleit, dat was weer een meevaller :+
Denk inderdaad wel dat niet iedereen eerlijke kansen heeft gekregen bij de selecties. Connecties helpen vaak wel.
pi_209113973
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:12 schreef Aadrianus het volgende:
Dries beweert in volle overtuiging dat de commissie Duncan een volledige vrijbrief heeft gegeven. Hij wil dat Ilse voorzitter van een nieuwe commissie wordt of dat we een festival met voorrondes organiseren. En hij zegt dat hij zijn eigen nummer met een knipoog heeft opgestuurd…. (Jahoor)

O, en hij weet niet hoe je de naam van Jeangu uitspreekt.
Je moet Dries natuurlijk ver van alles wat met het ESF te maken heeft houden, maar een selectiecommissie onder leiding van Ilse lijkt me geen gek idee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209113995
Maar verder gewoon eens, gooi die selectiecommissie op de schop, gooi er wat meer muzikanten en zangers in die buiten de geijkte paden durven te denken. Of ga de route van Oostenrijk en Zwitserland met zo'n demoscopische jury/

Het zou toch eens lekker zijn als wij volgend jaar een televote-knaller insturen zoals nu Oostenrijk of Finland :9
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209113999
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik moet wel zeggen dat het wel steeds meer op dat scenario is gaan lijken toch, dat ze Duncan een soort van vrijbrief hebben gegeven. Ik denk een beetje op dezelfde manier zoals ze Ilse een belletje hebben gegeven toen de inzendingen kwalitatief niet goed genoeg waren voor een unaniem besluit.

Wel verrassend dat Angela de Jong niet voor een NF pleit, dat was weer een meevaller :+
Ik geloof niet in die vrijbrief. Daarmee zet de commissie zich buitenspel, wat zo goed als een streep door henzelf trekken is.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 00:21:23 #282
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209114006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:19 schreef TheVulture het volgende:
Maar verder gewoon eens, gooi die selectiecommissie op de schop, gooi er wat meer muzikanten en zangers in die buiten de geijkte paden durven te denken. Of ga de route van Oostenrijk en Zwitserland met zo'n demoscopische jury/

Het zou toch eens lekker zijn als wij volgend jaar een televote-knaller insturen zoals nu Oostenrijk of Finland :9
Ja, ik zou denk ik wel gek worden als het weer een betekenisvol depri singer song writer nummer is.
pi_209114021
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, ik zou denk ik wel gek worden als het weer een betekenisvol depri singer song writer nummer is.
Ik denk dat dat sowieso niet gaat gebeuren. Na dit jaar KAN dat gewoon niet. Dat snappen ze zelfs bij AvroTros. Ze willen niet nog eens een publicitair rampjaar.
pi_209114069
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat ze volgende week meteen een lijntje uitgooien naar Davina Michelle. Als powerzangeres staat zij helemaal aan de andere kant van het spectrum dan depri zangers. Ik denk niet dat ze haar vrijspel gaan geven, maar een stevig traject uitzetten om in samenspraak met haar naar een Televoteknaller te komen lijkt me echt een mogelijke strategie voor volgend jaar. En ondertussen verder nadenken over hoe en wat daarna.
pi_209114080
Ik dacht serieus na S10 al dat ze dat zéker niet weer zouden doen en toen was het nog erger dan verwacht. :+

Zul je zien dat er een hele mooie ballad tussenzit en we eerst woest zijn tot de bekendmaking _O-
pi_209115385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:29 schreef Aadrianus het volgende:
Ik kan me wel heel goed voorstellen dat ze volgende week meteen een lijntje uitgooien naar Davina Michelle. Als powerzangeres staat zij helemaal aan de andere kant van het spectrum dan depri zangers. Ik denk niet dat ze haar vrijspel gaan geven, maar een stevig traject uitzetten om in samenspraak met haar naar een Televoteknaller te komen lijkt me echt een mogelijke strategie voor volgend jaar. En ondertussen verder nadenken over hoe en wat daarna.
Davina Michelle? Die kan alleen schreeuwen. Net als Glennis Grace. Moeten toch echt wel betere opties te vinden zijn
  vrijdag 12 mei 2023 @ 08:55:39 #287
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209115628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:33 schreef linebear het volgende:

[..]
Davina Michelle? Die kan alleen schreeuwen. Net als Glennis Grace. Moeten toch echt wel betere opties te vinden zijn
Ik vind Glennis nog wel een tandje erger hoor :P

Ik denk dat Davina het goed zou kunnen doen, al ben ik zelf ook niet echt fan van haar stem.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209115716
Heb Davina nog nooit een heel klein liedje horen zingen
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:15:53 #289
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209115873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 00:12 schreef Aadrianus het volgende:
Dries beweert in volle overtuiging dat de commissie Duncan een volledige vrijbrief heeft gegeven. Hij wil dat Ilse voorzitter van een nieuwe commissie wordt of dat we een festival met voorrondes organiseren. En hij zegt dat hij zijn eigen nummer met een knipoog heeft opgestuurd…. (Jahoor)

O, en hij weet niet hoe je de naam van Jeangu uitspreekt.
Dries Roelvink?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 12 mei 2023 @ 09:29:43 #290
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209116048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:03 schreef linebear het volgende:
Heb Davina nog nooit een heel klein liedje horen zingen
Ik hoop ook niet dat we volgend jaar een klein liedje sturen :+

(Haar uitvoering van Imagine, wat een gruwel was dat :X )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209116101
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:03 schreef linebear het volgende:
Heb Davina nog nooit een heel klein liedje horen zingen
Ik wil een podium vol. Alles groot, bombastische staging en the full monty. Opbokken met je zwart-wit, klein en mooie liedjes. :7
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209116553
Nee het hoeft ook geen klein liedje te worden. Maar wel moet iemand het kunnen. Dus betere zangkwaliteiten hebben dan Davina
pi_209116610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 09:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik wil een podium vol. Alles groot, bombastische staging en the full monty. Opbokken met je zwart-wit, klein en mooie liedjes. :7
Denk dat dat nooit gaat gebeuren. Althans, niet bij Nederland.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:06 #294
354103 Magica
gna gna
pi_209116800
Heartbeat van Davina was zeker naar de finale gegaan :P
  vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:58 #295
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209116808
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Oh en waar ik helemaal slecht tegen kon is dat Jan en Cornald vanavond een paar keer de draak staken met de kritiek op Mia en Dion. Plus die opmerking over dat die 2 tonen hoger die Jan bij Griekenland voorstelde ook bij NL niet hebben geholpen, gevolgd door wat gelach. Als je medeverantwoordelijk bent voor deze selectie moet je niet schijtlollig willen doen over de rug van mensen die je zelf geselecteerd hebt.
Niet gehoord, want ik keek via een andere zender, maar: :r

Ze lijken blij dat ze ervan af zijn.
  Moderator vrijdag 12 mei 2023 @ 10:56:36 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209117121
quote:
Niet echt handig om nu met vingertjes te gaan wijzen.
Ja, bepaalde pers ging ook wel ver. Aran bleef wel heel lang iedereen opbellen om maar quotes eruit te krijgen hoe kut het was. En Juice kanalen zijn gewoon kut. Maar AVROTROS weet goed hoe het songfestival altijd een hoofdzaak is bij de showbizz programma´s. Ze hebben zelf artiesten in het diepe gegooid, dan is het niet netjes te gaan wijzen. Grotendeels bleven die mensen ook wel netjes met hun commentaren dat het vocaal echt niet goed was. En daar kon je ook echt niet om heen. Zelfs als iedereen poeslief was geweest, hadden we niet een beter optreden gezien van Mia en Dion.
pi_209117222
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 08:33 schreef linebear het volgende:

[..]
Davina Michelle? Die kan alleen schreeuwen. Net als Glennis Grace. Moeten toch echt wel betere opties te vinden zijn
De laatste keer dat ik haar gehoord heb, kon ze echt we wat meer dan alleen maar schreeuwen. Het is niet mijn favoriete artiest, maar met haar slaan we in het ESF geheel zeker geen slecht figuur. Maar het nummer blijft belangrijk. Daar moet de commissie zich stevig mee bemoeien.
pi_209117349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:06 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik haar gehoord heb, kon ze echt we wat meer dan alleen maar schreeuwen. Het is niet mijn favoriete artiest, maar met haar slaan we in het ESF geheel zeker geen slecht figuur. Maar het nummer blijft belangrijk. Daar moet de commissie zich stevig mee bemoeien.
De commissie moet daar juist een beetje van weg blijven denk ik.
pi_209117765
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 11:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De commissie moet daar juist een beetje van weg blijven denk ik.
Dat hebben ze te veel gedaan bij Trijntje, Og3ne en Waylon, en Jeangu de tweede keer. Dat heeft ook niet gewerkt. Ze moeten er bovenop zitten, en in samenwerking zoeken naar en werken aan een goede song. En het niet alleen aan de voorkeur van de zanger of zangeres overlaten.

Eigenlijk moet de commissie meer de vorm krijgen van een creative team. Met een muzikant, producer, vormgever etc. die gedurende het hele proces een vinger in de pap houden. Dat de commissie dit jaar na de keuze te veel achterover heeft geleund en het aan de artiesten en hun cirkeltje hebben overgelaten is juist waardoor het op alle fronten is misgegaan.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aadrianus op 12-05-2023 12:06:57 ]
pi_209117878
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Niet echt handig om nu met vingertjes te gaan wijzen.
Ja, bepaalde pers ging ook wel ver. Aran bleef wel heel lang iedereen opbellen om maar quotes eruit te krijgen hoe kut het was. En Juice kanalen zijn gewoon kut. Maar AVROTROS weet goed hoe het songfestival altijd een hoofdzaak is bij de showbizz programma´s. Ze hebben zelf artiesten in het diepe gegooid, dan is het niet netjes te gaan wijzen. Grotendeels bleven die mensen ook wel netjes met hun commentaren dat het vocaal echt niet goed was. En daar kon je ook echt niet om heen. Zelfs als iedereen poeslief was geweest, hadden we niet een beter optreden gezien van Mia en Dion.
Ja, daar komt Eric Dekker (die trouwens nooit EPO heeft gebruikt) niet echt lekker uit. Zoek eerst de fout bij jezelf, en kijk wat je kan verbeteren. Niet roepen dat het aan de media lag, want daar win je op lange termijn nooit iets mee.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')