abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 12:37:13 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209070098


Nederland w/
Deelnemers: Mia Nicolai en Dion Cooper
Bandleden en Leeftijd: Mia (27 jaar) en Dion (29 jaar)
Social media Mia: Instagram Twitter YouTube TikTok
Social media Dion: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Burning Daylight
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Schrijvers tekst: Dion Cuiper / Duncan de Moor / Jordan Garfield / Loek van der Grinten / Mia Nicolai
Loting: Tweede helft, eerste halve finale
Selectie methode: Interne Selectie
Odds ranking na bekend maken alle nummers: 19
Bijzonder: Mia is de dochter van eerste kamer lid Peter Nicolaï (PvdD). Songfestivalwinnaar Duncan Laurence heeft meegeschreven aan het nummer. Dion deed eerder mee aan The Voice.

Aankondiging met meer uitleg en verhaal van Mia en Dion:

quote:
Mia Nicolai & Dion Cooper vertegenwoordigen Nederland op het Eurovisie Songfestival!
Eurovisie Songfestival / 1 nov 2022

The word is out! Mia Nicolai & Dion Cooper gaan in mei 2023 naar Eurovisie Songfestival in Liverpool om Nederland te vertegenwoordigen! De twee jonge artiesten zijn door Songfestival-winnaar Duncan Laurence en songwriter Jordan Garfield bij elkaar gebracht en met z’n vieren schreven ze een song die grote indruk maakte op de hele selectiecommissie, waarna ze unaniem werden aangewezen als de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival in 2023. Duncan en Jordan maken onderdeel uit van het creatieve team.
Wie is Mia Nicolai?

Mia, 26 jaar, is echt opgegroeid met muziek. Vanaf haar derde volgt ze al viool- en pianolessen en vanuit huis heeft ze een hele creatieve opvoeding meegekregen, met toneel, ballet, muziek en verhalen vertellen.

In haar debuutsingle ‘Set Me Free’ komt het reizen en haar behoefte aan ultieme vrijheid naar voren. In november 2020 bracht ze haar tweede single ‘Mutual Needs’ uit dat meteen internationaal werd opgepakt door een première in Amerika op de befaamde Zane Lowe Radio show. Mia vindt haar inspiratie in artiesten zoals David Bowie. Maar vooral in het vrij uiten van creativiteit en het samenvoegen van kunstvormen.

Als kind werd Mia gepest en dit heeft een grote deuk achtergelaten, maar tegelijkertijd ook een vuur in haar ontstoken met een doorzettingsvermogen om al haar dromen uit te laten komen, niets haar te laten stoppen en te genieten van het leven met wie zij kiest te zijn. De boodschap die ze wil overdragen is dat je verleden niks zegt over de toekomst en dat je dat helemaal zelf in de hand hebt. Je kunt jezelf creëren tot de persoon die je droomt te zijn.
Wie is Dion Cooper?

Dion, 28 jaar, droomde ervan om artiest te worden en muziek te maken. Op zijn vijftiende pakte hij voor het eerst zijn gitaar op en liet deze niet meer los. In de jaren die volgen begint hij met het zingen en schrijven van zijn eigen muziek en in 2021 brengt hij zijn eerste EP ‘Too Young Too Dumb’ uit, gevolgd door de single ‘Fire’ die hij samen met Maxine uitbrengt en binnen een aantal maanden al bijna een miljoen streams haalt.

Hij omschrijft het zelf als classic rock meets singer songwriter, oftewel Bryan Adams meets Harry Styles.

'Bring the joy' is het mantra waarmee Dion zijn muziek en leven inspireert. Hij is op een reis om de beste versie van zichzelf te worden en wil al het geluk, de kennis en de vreugde die hij onderweg verzamelt delen met de wereld. Dat is dan ook zijn boodschap: geluk ligt in je eigen handen en je handen gebruik je om te delen.
Hoe kennen Mia en Dion elkaar?

Mia en Dion zijn tot 2 jaar geleden onbekenden van elkaar totdat ze door Duncan en Jordan aan elkaar worden gekoppeld. Er is meteen een muzikale klik, zowel hun stemmen passen mooi bij elkaar als de boodschap die ze willen uitdragen is hetzelfde. In hun muziek is ruimte voor kwetsbaarheid en emotie. Ze willen allebei mensen raken en muziek is een mooie taal om deze emoties uit te spreken en te delen.

Mia en Dion: “Het Songfestival is hét podium waar mensen kunnen zien wat je als artiest te brengen hebt. Na al die jaren hard werken aan het vertalen van ons gevoel in muziek is dit een geweldige kans om op zo’n grote schaal ons verhaal te vertellen. Het voelt fantastisch en nog een beetje onwerkelijk dat de selectiecommissie van AVROTROS voor onze song heeft gekozen, maar we zijn er klaar voor om Europa iets positiefs te brengen.”
Songfestival Liverpool

Dit jaar wordt het Eurovisie Songfestival in Liverpool gehouden. Gezien het Songfestival niet in het winnende land Oekraïne gehouden kan worden, is er in samenspraak met Oekraïne en de EBU gekozen voor het Verenigd Koninkrijk. Op dinsdag 9 mei en donderdag 11 mei vinden de halve finales plaats en op zaterdag 13 mei de finale. De komende maanden gaan Mia en Dion werken aan hun act en zich voorbereiden op hun deelname samen met hun creatieve team Duncan en Jordan. Het creatieve team wordt binnenkort aangevuld tot het complete team.

Over Burning Daylight:
quote:
Mia, Dion, Duncan en Jordan over ontstaan Songfestivalnummer Burning Daylight

In de mini-documentaire 'This is Burning Daylight' vertellen Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence en Jordan Garfield over het ontstaan van het songfestivalnummer ‘Burning Daylight’.

Burning Daylight is geschreven door Mia Nicolai, Dion Cooper, Duncan Laurence, Jordan Garfield en Loek van der Grinten. Het nummer is ‘een ode aan vallen en opstaan’.

“Burning Daylight gaat over vallen, fouten maken en dan weer opstaan. Dat je leert van die fouten, van je verleden, dat je dingen achter je kunt laten zodat je een betere versie van jezelf kan worden. Maar het gaat ook over accepteren dat we allemaal menselijk zijn, pijn ervaren en dat we daar doorheen moeten.”
Ontstaan van Burning Daylight

Mia ontmoet Jordan voor het eerste wanneer ze beiden een studiosessie in Nederland bijwonen. Jordan: “Ik kwam de studio in en daar was een grote bubbel vol met energie. Ze liep met me mee naar binnen en ik dacht meteen: wie is dit?” Mia, Jordan en Duncan spreken daarna regelmatig af tijdens de coronapandemie. Op een bepaalde avond kijken ze samen een documentaire over Shawn Mendes en raken enorm geïnspireerd. Die inspiratie heeft uiteindelijk geleid tot het nummer ‘Burning Daylight’.

Duncan zingt de demo in samen met Mia maar voor de verdere uitwerking bedenkt hij om Dion Cooper te vragen. Dion: “Ik had meteen zoiets van ‘Hell Yeah’, dat klinkt leuk. Zodra ik de kamer inliep, hadden Mia en ik meteen een klik en we voelden allebei: ik ken jou, dit gaat leuk worden!”

Burning Daylight werd die dag herschreven tot een duet met Dion’s verhaal erin verwerkt en de demo werd door Mia en Dion ingezongen.

Indienen voor het Eurovisie Songfestival

Een paar maanden later, toen Duncan en Jordan samen op vakantie waren, kregen ze op een avond het idee om ‘Burning Daylight’ in te sturen naar de Nederlandse selectiecommissie voor het Eurovisie Songfestival. Een idee dat door Mia en Dion goed werd ontvangen. De demo werd daarna verder afgemaakt samen met producer Sean Myer en opgestuurd naar de selectiecommissie van AVROTROS.

Weken later kregen we eindelijk een ja! We waren echt dolblij!
Duncan Laurence

Jordan en Duncan bellen meteen Mia en Dion op om het goede nieuws met ze te delen. Dion: “Ik belde daarna meteen mijn ouders en we begonnen alle drie meteen te huilen. We spraken over hoe groot dit is. Het is zo’n mooie ervaring en geweldig om deel van uit te maken.”

Mia: “Het is geweldig om je eigen land te mogen vertegenwoordigen. Het land waar ik vandaan kom, waar ik ben opgegroeid en me heeft gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Dat voelt echt onwerkelijk en geweldig.“

https://www.npostart.nl/m(...)oC2uqw6Ss4on-GviLDEo
45 minuten docu
pi_209070551
Het lijkt ineens de normaalste zaak van de wereld dat al die beelden weer gedeeld/gelekt worden. Dat online perscentrum is straks ook snel weer weg denk ik.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 13:08:50 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209070603
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:05 schreef Em31 het volgende:
Het lijkt ineens de normaalste zaak van de wereld dat al die beelden weer gedeeld/gelekt worden. Dat online perscentrum is straks ook snel weer weg denk ik.
Ja, of ze laten straks minder mensen toe hierdoor, en valt de fanpers buiten de boot steeds meer.
pi_209070822
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, of ze laten straks minder mensen toe hierdoor, en valt de fanpers buiten de boot steeds meer.
Door dit soort dingen begin ik dat ergens nog te snappen ook. Hoe moeilijk kan het zijn om je gewoon aan de regels te houden? Al was hier ook iemand die zich voor de lol had aangemeld en blijkbaar gewoon geaccepteerd werd, dus ergens ook niet helemaal snugger van de EBU zelf.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat dit in Rotterdam niet gebeurde. Daar lukte het zelfs niet om jury stream te bekijken. Vervolgens was dat in Turijn allemaal weer mogelijk. :?
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 13:29:42 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209070883
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 13:24 schreef Em31 het volgende:

[..]
Door dit soort dingen begin ik dat ergens nog te snappen ook. Hoe moeilijk kan het zijn om je gewoon aan de regels te houden? Al was hier ook iemand die zich voor de lol had aangemeld en blijkbaar gewoon geaccepteerd werd, dus ergens ook niet helemaal snugger van de EBU zelf.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat dit in Rotterdam niet gebeurde. Daar lukte het zelfs niet om jury stream te bekijken. Vervolgens was dat in Turijn allemaal weer mogelijk. :?
Ze zouden sowieso beter controleren aan wie ze de accreditaties geven. Dat het ook echt dat bedrijf is door daar weer contact mee op te nemen als controle. En zag ook dat mensen live gingen die 55 volgers hadden op YouTube. Je loopt wel meer risico als je ook aan dat soort kleine kanaaltjes rechten gaat geven. Doe dat dan bij ten minste 10k volgers als er verder geen site bij hoort ofzo.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 13:42:51 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209071014
Knap hoe ze die shots steeds weer weten te vinden, daar bij Mediacourant.

https://www.mediacourant.(...)urence-weigert-weer/

pi_209071065
Gadverredamme wat een naar artikel weer. Alles wat buiten het worstenbroodje wereld valt is altijd raar, vreemd en onsympathiek en moeten we gelijk met de grond maken.

En eerlijk; goed voor Duncan dat hij Aran even negeert nu (zeker na al die stront die hij heeft gezegd over hem). Sowieso eerst focussen op dat optreden.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 13:50:40 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209071090
Ik vond beiden in de docu zowel eigenzinnig als lief overkomen.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 14:01:07 #9
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209071233
Ik neig nu naar dat we wel gaan kwalificeren. Maar puur door onze startpositie.
Koel en donker bewaren
pi_209071236
Tja, ik hoop alleen al dat ze doorgaan om al die haters de mond te snoeren :')
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 14:24:58 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209071598
twitter
pi_209071678
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:24 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kunnen we wel geld inzetten op dit gevecht?

(Artikel nog niet gelezen)
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 14:40:32 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209071781
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:32 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Kunnen we wel geld inzetten op dit gevecht?

(Artikel nog niet gelezen)
Nee, valt wel mee hoor allemaal. :)

Voorspelling van Matt en zijn team (5 anderen) die in Liverpool is.
pi_209071913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, valt wel mee hoor allemaal. :)

Voorspelling van Matt en zijn team (5 anderen) die in Liverpool is.
Dit is wel een beetje het worst case scenario voor mij. Servië, Nederland en Letland (en Azerbaijan maar daar geef ik sowieso geen kans meer) niet door maar Israel (ja ik weet dat die toch wel doorgaat), Malta, Zwitserland en Kroatië wel door.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 14:55:22 #15
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_209072001
quote:
Voorspelling van Matt en zijn team (5 anderen) die in Liverpool is.
Jemig. Maar dat is het klassieke "hoofd". Die dicht ik veel kennis/kunde toe.... en dan zo'n duistere vooruitblik voor NL. -O-
pi_209072089
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:55 schreef TDHS het volgende:

Jemig. Maar dat is het klassieke "hoofd". Die dicht ik veel kennis/kunde toe.... en dan zo'n duistere vooruitblik voor NL. -O-
Belachelijk, en Finland op 1.

Finland klinkt zoals ik me voorstel wat je in je hoofd hoort wanneer je een bad trip op paddo's doormaakt.
pi_209072132
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, valt wel mee hoor allemaal. :)

Voorspelling van Matt en zijn team (5 anderen) die in Liverpool is.
Gabe is een topper :)

Ik geloof er toch steeds meer in. Malta gaat de finale niet halen, sorry. Azerbeidzjan en Ierland blijven sowieso achter in de semi en er is sowieso een shock non-qualifier, waarbij ik twijfel tussen Portugal of Tsjechië, allebei niet per se televotemagneten. Nederland, ook niet echt een televotemagneet, gaat het gewoon halen, al is het maar vanwege de startpositie en omdat het opvalt tussen al het geweld.

Stiekem hoop ik dat Kroatië het ook niet haalt en Letland (of dan toch Malta) mee mag naar de finale.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 15:07:20 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209072149
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:03 schreef Za het volgende:

[..]
Belachelijk, en Finland op 1.

Finland klinkt zoals ik me voorstel wat je in je hoofd hoort wanneer je een bad trip op paddo's doormaakt.
Nouja, de bookies zijn het wel eens dat Finland deze semi hoogstwaarschijnlijk gaat winnen.
pi_209072174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, de bookies zijn het wel eens dat Finland deze semi hoogstwaarschijnlijk gaat winnen.
Schuld van Matt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 15:11:00 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209072213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:05 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Gabe is een topper :)

Ik geloof er toch steeds meer in. Malta gaat de finale niet halen, sorry. Azerbeidzjan en Ierland blijven sowieso achter in de semi en er is sowieso een shock non-qualifier, waarbij ik twijfel tussen Portugal of Tsjechië, allebei niet per se televotemagneten. Nederland, ook niet echt een televotemagneet, gaat het gewoon halen, al is het maar vanwege de startpositie en omdat het opvalt tussen al het geweld.

Stiekem hoop ik dat Kroatië het ook niet haalt en Letland (of dan toch Malta) mee mag naar de finale.
Ik durf alleen Ierland en Azerbeidzjan voor nu uit te sluiten, die zaten er vocaal ook behoorlijk naast tijdens repetities. Voor de rest is van elke inzending wel iets te zeggen waarom ze door zouden gaan. Het zou best wel eens op kleine verschillen kunnen aankomen. Letland is gewoon een fijn indierock nummer, Malta is letterlijk vrolijk en funky, Portugal heeft veel sass en charisma, wij hebben het enige nummer dat echt rustig is etc. Plekken 8 tot met 12 kan best wel eens krap worden.
pi_209072958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:49 schreef AnnethingIsPossible het volgende:

[..]
Dit is wel een beetje het worst case scenario voor mij. Servië, Nederland en Letland (en Azerbaijan maar daar geef ik sowieso geen kans meer) niet door maar Israel (ja ik weet dat die toch wel doorgaat), Malta, Zwitserland en Kroatië wel door.
Tsja, het is nou ook niet zo dat zijn voorspellingen altijd uitkomen. In dat opzicht is hij niet heel anders dan de gemiddelde fan. Snap ook niet zo goed dat ze met Malta komen aanzetten. Vanaf de 2e startpositie lijkt me dat echt mission impossible met een zo zo nummer.
pi_209073138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 15:07 schreef Momo het volgende:

Nouja, de bookies zijn het wel eens dat Finland deze semi hoogstwaarschijnlijk gaat winnen.
Ja, daarom zei ik Finland op 1. Ik vind het bizar.

Gaat er daadwerkelijk worden vrijgegeven wie er het hoogst geëindigd is in deze halve finale, of alleen wie er door zijn? BVD
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 9 mei 2023 @ 16:34:45 #23
163650 Greys
pi_209073163
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:33 schreef Za het volgende:

[..]
Ja, daarom zei ik Finland op 1. Ik vind het bizar.

Gaat er daadwerkelijk worden vrijgegeven wie er het hoogst geëindigd is in deze halve finale, of alleen wie er door zijn? BVD
Ja, maar pas na de finale hoor je dat! Dan hoor je de exacte volgorde en punten van de semi's.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 16:35:13 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209073171
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:33 schreef Za het volgende:

[..]
Ja, daarom zei ik Finland op 1. Ik vind het bizar.

Gaat er daadwerkelijk worden vrijgegeven wie er het hoogst geëindigd is in deze halve finale, of alleen wie er door zijn? BVD
Enkel de 10 landen die door zijn op willekeurige volgorde. Na de finale komt ook uitslag halve finales.
pi_209073215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, valt wel mee hoor allemaal. :)

Voorspelling van Matt en zijn team (5 anderen) die in Liverpool is.
Als Matt met zijn oranje-bril er al geen vertrouwen in heeft dan hou maar op hoor. :'(
pi_209073228
Duncan en zijn vriend hebben de visuals bedacht, erg mooi hoor:

pi_209073248
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:34 schreef Greys het volgende:

Ja, maar pas na de finale hoor je dat! Dan hoor je de exacte volgorde en punten van de semi's.
Oh ja, nog 1 vraag als het mag. Dit jaar alleen publieksjury toch, zowel vanavond als zaterdag?
pi_209073261
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:42 schreef Za het volgende:

[..]
Oh ja, nog 1 vraag als het mag. Dit jaar alleen publieksjury toch, zowel vanavond als zaterdag?
Nee, bij de finale doet de jury ook weer mee.
pi_209073279
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:43 schreef Aadrianus het volgende:

Nee, bij de finale doet de jury ook weer mee.
Oh OK, misschien is dat gunstig, indertijd voor Duncan Laurence wel.
pi_209073304
twitter
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 16:50:36 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209073337
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:45 schreef Za het volgende:

[..]
Oh OK, misschien is dat gunstig, indertijd voor Duncan Laurence wel.
Je hebt Eurojury in april elk jaar, een ESF fan website vraagt dan aan muziekprofessionals in alle deelnemende landen voor een ranking van de nummers gebaseerd op de studioversies. Daar werden we 14de van alle landen dit jaar. De Eurojury resultaat lijkt vaak op de echte jury resultaten op het songfestival, al heb je natuurlijk wel zangers/zangeressen die hun nummer live naar een hoger niveau tillen of zangers/zangeressen die live wat tegenvallen. Dus het is nooit helemaal accuraat. Maar geeft wel een redelijk beeld. Als we de halve finale doorkomen met enkel televote stemmen, dan krijgen we vast wat punten van de echte jury's in de finale.
pi_209073345
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:47 schreef Zigsky het volgende:
[ twitter ]
Ja wanneer je tegen de lichten in gaat filmen vanuit 1 positie krijg je rare beelden.
pi_209073405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:50 schreef Momo het volgende:

Je hebt Eurojury in april elk jaar, een ESF fan website vraagt dan aan muziekprofessionals in alle deelnemende landen voor een ranking van de nummers gebaseerd op de studioversies. Daar werden we 14de van alle landen dit jaar. De Eurojury resultaat lijkt vaak op de echte jury resultaten op het songfestival, al heb je natuurlijk wel zangers/zangeressen die hun nummer live naar een hoger niveau tillen of zangers/zangeressen die live wat tegenvallen. Dus het is nooit helemaal accuraat. Maar geeft wel een redelijk beeld. Als we de halve finale doorkomen met enkel televote stemmen, dan krijgen we vast wat punten van de echte jury's in de finale.
Dank voor de uitleg! :)

Wordt dit optreden niet hopeloos onderschat? Als we de halve finale doorkomen klinkt als een randgeval.
pi_209073413
Wel sneu als ze 3x wel doorgaan bij de fake results en dan als het er echt op aan komt niet
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:02:05 #35
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209073465
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:47 schreef Zigsky het volgende:
[ twitter ]
Ik ben geloof ik niet echt fan van al die armbewegingen zo. -O-
Koel en donker bewaren
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 17:07:39 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209073533
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:57 schreef Za het volgende:

[..]
Dank voor de uitleg! :)

Wordt dit optreden niet hopeloos onderschat? Als we de halve finale doorkomen klinkt als een randgeval.
Nouja ik volg de bookies, blogs en andere media van mensen die al lange tijd het songfestival volgen. En soms maken ze ook echt gebruik van data etc. Maar het blijft natuurlijk wel lastig inschatten hoe het hele continent reageert op een nummer. Sinds dat het systeem van halve finales bestaat hebben bookies 7 tot 10 van de 10 goed gehad, meestal 8 of 9 van de 10. Wat dat betreft hebben ze wel een redelijk goed beeld. Maar je hebt altijd wel verrassingen of inzendingen die onderschat worden. Vaak nummers in een specifieke stijl waar de liefhebber zijn telefoon wel voor pakt, maar de gemiddelde kijker niet veel mee heeft. Inzendingen die toch een beetje floppen uiteindelijk hebben vaak minder charisma live of veel concurrentie in dezelfde stijl.

Wat de conclusie van de experts nu is dat Nederland een borderliner is met lichte neiging tot niet door. Plek 11 word nu ingeschat door de bookies. Maar goed ik snap bijvoorbeeld niet dat mensen Zwitserland wel zien doorgaan. Als iets tegenvalt maken wij wel goede kans om alsnog door te schuiven naar plek 9 of 10. Hier wat commentaren van "experts":

quote:
Netherlands has definitely improved when comparing to the pre-party performances. The staging is nice but incredibly dull. It creates a moody/funeral atmosphere which I don’t think is going to resonate well with viewers. The performers don’t have great chemistry and whilst their vocal is ok, the backing vocal in the final chorus is incredibly loud.

My 10 qualifiers for tonight are: Finland, Sweden, Israel, Norway, Czechia, Moldova, Serbia, Switzerland, Portugal, Croatia
quote:
The last four qualification places look to lie between Croatia, Serbia, Switzerland, Netherlands and Portugal. Logic dictates that televote-only is in Croatia’s favour because it is as mad as a box of frogs. You also get the sense, watching in running order, that it partially steals the show in the first half of semi 1.

Serbia’s Luke Black is an acquired taste with his industrial-sounding song and he is on dangerously early performing from the 3 slot. This looks, on paper, a very friendly semi for Serbia, however, with the likes of Croatia, Switzerland and France poised to lend it support but Serbia isn’t foolproof and looks too short to qualify at 1.33.

We know that jury-appealing songs are more vulnerable to NQ this year, which leaves both Switzerland and Netherlands at risk. They have done a good job souping up the presentation of Remo Ferrer’s ‘Watergun’ and he is one of the stronger live vocalists in semi 1. That still might not count for much given it’s televote-only.

The concerning precedents for Switzerland Q backers are, Marius Bear last year for Switzerland, 16th of 17 on the televote in semi 1, and Vincent Bueno for Austria in 2021, 15th of 17 in semi 2 with ‘Amen’.

They had poor draws in 4 and 5 respectively, but Remo doesn’t have the best of running order positions in 8, squeezed between the more memorable Croatia and Israel. Switzerland also looks on the short side at 1.4.

Seeking some novelty flamenco appeal is Portugal’s Mimicat, but ‘Ai Coracao’ comes across as a flimsy effort, and it’s questionable whether enough fans are passionate enough to vote for it in enough numbers around Europe to enable it to make the top 10 in semi 1.

It’s another entry that looks too short to qualify at 1.41. If it does make it through at the expense of either Switzerland or Netherlands it will serve as an illustration of how the goalposts have firmly shifted in this new 100% televote semi-final format.

Netherlands has had a rocky road to the Liverpool Arena. At the pre-concerts, Mia & Dion struggled live but a re-arrangement of the song and some good lighting and camera work have worked wonders with ‘Burning Daylight’. It feels like a, too-good-not-to-qualify entry, and at least has a clear point of difference.

The chemistry between them is much more palpable and there is a charm and intimacy about their performance that should enable it to resonate, especially given its late running order position.

The key element tonight will be the live vocal delivery. The harmonies sounded fine last night but Dion is clearly uncomfortable with the falsetto.

We are likely dealing in extremely fine margins but my counter-intuitive call is Portugal NQ, Netherlands Q.

quote:
Netherlands

The drama of the pre-parties season continues. Netherlands has lots of negativity surrounding the performance and I thought that the artists could use that anger to create an intimate and sentimental performance that would shut all the criticism and secure the qualification.

From what I have seen yesterday this is not the case and Netherlands deserves to be left out. Vocally they have improved but staging feels like a high school prom movie in a bad way. Can they do what I have mentioned in the above paragraph tonight? If yes, they might go through.

The market was 50/50 until last night when the majority preferred to show their trust in Switzerland, Portugal and Serbia.

Netherlands Non Qualification @1.91 will be the third and last tip for today's Semi - Final.
pi_209073694
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:07 schreef Momo het volgende:

Nouja ik volg de bookies, blogs en andere media van mensen die al lange tijd het songfestival volgen. En soms maken ze ook echt gebruik van data etc. Maar het blijft natuurlijk wel lastig inschatten hoe het hele continent reageert op een nummer. Sinds dat het systeem van halve finales bestaat hebben bookies 7 tot 10 van de 10 goed gehad, meestal 8 of 9 van de 10. Wat dat betreft hebben ze wel een redelijk goed beeld. Maar je hebt altijd wel verrassingen of inzendingen die onderschat worden. Vaak nummers in een specifieke stijl waar de liefhebber zijn telefoon wel voor pakt, maar de gemiddelde kijker niet veel mee heeft. Inzendingen die toch een beetje floppen uiteindelijk hebben vaak minder charisma live of veel concurrentie in dezelfde stijl.

Wat de conclusie van de experts nu is dat Nederland een borderliner is met lichte neiging tot niet door. Plek 11 word nu ingeschat door de bookies. Maar goed ik snap bijvoorbeeld niet dat mensen Zwitserland wel zien doorgaan. Als iets tegenvalt maken wij wel goede kans om alsnog door te schuiven naar plek 9 of 10.
Meningen kunnen zo wisselen, ik weet niet wat de bookies ooit van Noorwegen vonden in 2019, maar van de jury hadden ze iig nauwelijks punten, maar een overweldigende meerderheid van de televoters stemde voor hen.

quote:
Hier wat commentaren van "experts":
[..]
[..]
[..]

Thanks, wat een zure commentaren "staging feels like a high school prom movie in a bad way, Netherlands deserves to be left out".

Ook dat telkens terugpakken op hoe ze ooit gestart zijn. Heel veel mensen zijn post pandemie in een negatieve vibe geraakt, zie onze eerder genoemde celebs.
pi_209073798
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 17:38:02 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209073817
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:24 schreef Za het volgende:

[..]
Meningen kunnen zo wisselen, ik weet niet wat de bookies ooit van Noorwegen vonden in 2019, maar van de jury hadden ze iig nauwelijks punten, maar een overweldigende meerderheid van de televoters stemde voor hen.
[..]
Thanks, wat een zure commentaren "staging feels like a high school prom movie in a bad way, Netherlands deserves to be left out".

Ook dat telkens terugpakken op hoe ze ooit gestart zijn. Heel veel mensen zijn post pandemie in een negatieve vibe geraakt, zie onze eerder genoemde celebs.
Voordat songfestival begon in 2019, stond Noorwegen op een 13de plaats overal. Vlak voor de finale was dat 6 en ze zijn uiteindelijk ook zesde geworden. Maar nooit werd gedacht dat de jury zo weinig punten zou geven en het publiek zo veel.
Denk dat nu de meeste "experts" nu wel eens zijn dat Nederland borderline staat, al zijn sommige wel positiever over hun kansen dan anderen. 99,5% van de mensen die kijken heeft helemaal niks meegekregen van alle drama rond de pre parties, dus dat zou niet uit moeten maken.

In Nederland hebben de mensen ook niks meegekregen van drama in andere landen. In Polen bleek de hele nationale selectie een doorgestoken kaart en was er een hele rel ontstaan over waarom (geaardheid van favoriet Poolse publiek lag gevoelig bij mensen, geld van platenmaatschappij etc.). In Frankrijk vinden ze hun inzending een diva en vallen showrubrieken ook hun artiest aan terwijl ze derde staat bij de bookies. In VK en Ierland was de politieke voorkeur van de acts een hele discussie online. Het is zeker niet makkelijk als artiest als het hele land een mening over je klaar heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 09-05-2023 17:43:05 ]
pi_209073894
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 16:47 schreef Zigsky het volgende:
[ twitter ]
Staan die achtergrong zangers ergens ver weg ofzo? Die hoor je wel goed.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209073965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:07 schreef Momo het volgende:

[..]


Wat de conclusie van de experts nu is dat Nederland een borderliner is met lichte neiging tot niet door. Plek 11 word nu ingeschat door de bookies. Maar goed ik snap bijvoorbeeld niet dat mensen Zwitserland wel zien doorgaan. Als iets tegenvalt maken wij wel goede kans om alsnog door te schuiven naar plek 9 of 10
Zwitserland zit enigszins in ons vaarwater en dan wordt het vergeleken. Waarbij je kan kiezen tussen iemand die het uit zijn mouw schudt en een duo dat er alle moeite mee heeft. Zeg maar hoe iemand die op zoek is naar een vriend(in) en dit in alles uitstraalt minder aantrekkelijk is dan iemand die gewoon normaal doet.

De oplossing op papier is natuurlijk simpel. Straal uit dat je vertrouwen hebt dat het optreden wel goedkomt. Dat zou overigens in deze versie moeten kunnen, want in de repetities doen ze het tot nu toe vocaal zeker goed genoeg voor de gemiddelde televoter (met enige hulp van de backings).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209074159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:47 schreef RipCity het volgende:

[..]
Staan die achtergrong zangers ergens ver weg ofzo? Die hoor je wel goed.
Ja, klopt.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209074201
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zwitserland zit enigszins in ons vaarwater en dan wordt het vergeleken. Waarbij je kan kiezen tussen iemand die het uit zijn mouw schudt en een duo dat er alle moeite mee heeft. Zeg maar hoe iemand die op zoek is naar een vriend(in) en dit in alles uitstraalt minder aantrekkelijk is dan iemand die gewoon normaal doet.

De oplossing op papier is natuurlijk simpel. Straal uit dat je vertrouwen hebt dat het optreden wel goedkomt. Dat zou overigens in deze versie moeten kunnen, want in de repetities doen ze het tot nu toe vocaal zeker goed genoeg voor de gemiddelde televoter (met enige hulp van de backings).
Ook op de studieopname zijn aan het einde backings te horen. Die zijn hier nu niet prominent meer toegevoegd. En vergeleken met Israël stelt het eigenlijk amper iets voor.
Ik vind het grote probleem met Zwitserland dat de staging en het lied niet matchen. En dat is bij Nederland juist wel het geval. En dat kan wel eens doorslaggevend zijn vanavond. Voor de kijkers die van ballads houden.
pi_209074324
Beetje calm before the storm hier 🤣😅
pi_209074475
Ook al is het misschien een NQ dan nog ben ik trots op Mia en Dion. Want ga er maar aan staan, al die shit die ze over zich heen krijgen, want ja de beste stuurlui staan nu eenmaal aan wal, een liedje wat niet erg sterk is, en dan ook nog in een sterke halve finale staan. Ze doen het maar, staan zelfs de grootste azijnzeiker te woord (hallo Aran) en doen er alles aan om toch op dat podium te shinen en hebben er zo te zien ook nog plezier in.
Dus ze kunnen vanavond met opgeheven hoofd dat podium op en ik hoop, vooral voor Mia en Dion, dat ze zaterdag in de finale staan. w/
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:38:53 #46
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209074492
Nu een interview bij Boulevard door Aran.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209074522
Welke FOK!ster staat daar in blauwe rok met blauwe sokken?
pi_209074533
Nikkie :r :r :r :r Ik kom straks wel weer terug. w/
pi_209074536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:18 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ook op de studieopname zijn aan het einde backings te horen. Die zijn hier nu niet prominent meer toegevoegd. En vergeleken met Israël stelt het eigenlijk amper iets voor.
Ik vind het grote probleem met Zwitserland dat de staging en het lied niet matchen. En dat is bij Nederland juist wel het geval. En dat kan wel eens doorslaggevend zijn vanavond. Voor de kijkers die van ballads houden.
Alsof er mensen zitten te wachten tot er eindelijk een ballad komt en daar dan op gaan stemmen, ongeacht wat het is. Ik denk dat je de kijkers een beetje onderschat.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:41:57 #50
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209074538
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:28 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Beetje calm before the storm hier 🤣😅
Haha wilde dat letterlijk al posten vandaag.
Koel en donker bewaren
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:42:43 #51
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209074548
Eddy Zoey moekt nog even een racistische opmerking over Hong Kong.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:45:52 #52
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209074590
BREAKING news van Aran. Ruben Nicolai is GEEN familie van Mia.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209074610
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:45 schreef superniger het volgende:
BREAKING news van Aran. Ruben Nicolai is GEEN familie van Mia.
Alice Cooper wel van Dion?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:46:59 #54
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_209074612
En nog even: het wonder is geschied, we hebben Duncan gesproken.
Sfeertje hoor bij Boulevard.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_209074615
En dan durft die Aran aan de vader van Mia te vragen hoe hij tegen alle negatieve berichten aan heeft gekeken. Jeetje wie deed daar aan mee? :(
pi_209074795
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alice Cooper wel van Dion?
Hij heet Cuiper in het echt, dus lijkt mij sterk _O- .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209074851
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:02 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Hij heet Cuiper in het echt, dus lijkt mij sterk _O- .
Alice Cooper heet ook geen 'Cooper' in het echt, dus dan is de kans alweer een beetje groter :D
pi_209074896
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Alsof er mensen zitten te wachten tot er eindelijk een ballad komt en daar dan op gaan stemmen, ongeacht wat het is. Ik denk dat je de kijkers een beetje onderschat.
Het is niet jouw smaak, maar er zijn genoeg liefhebbers van dit lied. Kijk youTube er maar op na. Er zijn altijd kijkers die niet van rock houden en niet van veel gedoe en spektakel op het toneel of van de combinatie daarvan. Net zo goed als er mensen zijn die daar helemaal voor gaan. De kijkers die van iets rustig houden, hebben in deze halve finale niet heel veel om uit te kiezen. Ik zeg niet dat we als beste uit deze halve finale komen. Maar het kan net genoeg zijn om de finale te halen.
pi_209074911
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Alice Cooper heet ook geen 'Cooper' in het echt, dus dan is de kans alweer een beetje groter :D
Oh, dat wist ik dan weer niet :D .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_209074996
Ik vind dit een slecht nummer
Gino ♥
  dinsdag 9 mei 2023 @ 19:20:34 #61
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209075073
Die vader van Mia is senator voor Partij voor de Dieren en was de advocaat van de Roy van Zuydewijn.

Tot zover het shownieuws.
pi_209075093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die vader van Mia is senator voor Partij voor de Dieren en was de advocaat van de Roy van Zuydewijn.

Tot zover het shownieuws.
Hoe heet een Mia op wielen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Tjacka op 09-05-2023 19:28:46 ]
Gino ♥
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 19:28:47 #63
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209075187
twitter
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 19:29:47 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209075226
Denk dat ik Fok ga ontwijken vanavond, see you on the other side w/
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_209075230
Ik zag vanmiddag ene Patricia op tv die het nummer coverde van Zweden, en zij had ook geprobeerd om dit ESF te bereiken, ik had haar liever gezien dan het duo van vanavond.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209075241
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Deelneemsters van Oostenrijk zeiden nog dat ze dit account heel klote vonden door alle bagger die ze eerst over zich heen kregen, maar gelukkig vindt het officiële account het heel grappig. :')
pi_209075262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:31 schreef TLC het volgende:
Ik zag vanmiddag ene Patricia op tv die het nummer coverde van Zweden, en zij had ook geprobeerd om dit ESF te bereiken, ik had haar liever gezien dan het duo van vanavond.
Ik hoorde het begin en voor haar was Burning Daylight wel wat makkelijker te zingen ook. :@
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 19:33:05 #69
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209075267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Deelneemsters van Oostenrijk zeiden nog dat ze dit account heel klote vonden door alle bagger die ze eerst over zich heen kregen, maar gelukkig vindt het officiële account het heel grappig. :')
En het account was ook 4 dagen in slaap gevallen van Burning Daylight
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 19:33:34 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209075275
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik hoorde het begin en voor haar was Burning Daylight wel wat makkelijker te zingen ook. :@
Maar we weten natuurlijk niet met wat voor een nummer ze naar de commissie is gestapt.
pi_209075292
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar we weten natuurlijk niet met wat voor een nummer ze naar de commissie is gestapt.
Nee kan me best voorstellen dat ze niet echt met iets boeiend is gekomen hoor :P maar er zat ineens wat power achter Burning Daylight, dat was toch wel even wat anders.
pi_209075412
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar we weten natuurlijk niet met wat voor een nummer ze naar de commissie is gestapt.
Nee, dat is een beetje het centrale probleem bij de “we moeten artiest huppeldepup sturen”-brigade.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 19:52:47 #73
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209075591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alice Cooper wel van Dion?
Maar is Dion Cooper vanavond bij?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209075605
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Maar is Dion Cooper vanavond bij?
Jazeker, om 22.10 uur gaat Dion stage.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209075780
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Hoe heet een Mia op wielen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Mokerhard gelachen.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:13:56 #76
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209075948
Nog driekwartier 🫣
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209080906
Het viel best mee.
pi_209080913
Gelukkig hebben we de foto's nog :D

wie gaan we volgend jaar sturen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:18:52 #79
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209080960
Ik vond het niet echt vlekkeloos, helemaal solo zonder backings is het toch ernstig precair en breekbaar. Echt op het randje van totaal vals.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 22:19:04 #80
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_209080970
PRIMA! w/
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:19:18 #81
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_209080986
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 22:18 schreef Ronzz het volgende:
Het viel best mee.
Het was met hangen en wurgen om niet volledig uit de bocht te vliegen.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:19:34 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209080996
De onstage chemie was wel echt in orde, zag er goed uit. Daar zal het niet aan liggen, was fijn om naar te kijken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:21:49 #83
92279 N.icka
Windforce 11
pi_209081106
Vond het wel mooi 👍
pi_209081249
Ik had qua act nog wel wat meer verwacht gezien de positieve reacties afgelopen week over de act en de cameravoering. Viel me niet mee... Lied en zang matig. Kan me niet voorstellen dat het doorgaat, zeker niet omdat er alleen televote is. Mia & Dion hebben wel hun best gedaan.
pi_209081343
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:22 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Hoe heet een Mia op wielen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht een Mini Cooper
pi_209081388
Het camerawerk begon super mooi en toen was blijkbaar het geld op en was het all over the place. Aiaiai...
pi_209081458
Ze hebben er het maximale uitgehaald, maar denk dat het niet genoeg is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209081642
Ik heb dit jaar echt helemaal niets gevolgd en vrij weinig meegekregen van de kritiek.

Ik vond het echt afschuwelijk. Ik zou enorm verbaasd zijn als ze door zouden zijn.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:37:08 #89
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209081701
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 22:25 schreef libranl het volgende:
Ik had qua act nog wel wat meer verwacht gezien de positieve reacties afgelopen week over de act en de cameravoering. Viel me niet mee... Lied en zang matig. Kan me niet voorstellen dat het doorgaat, zeker niet omdat er alleen televote is. Mia & Dion hebben wel hun best gedaan.
Eens. Beeldregie was echt wel sterk tot op een bepaald moment. Mia op de rug was weer een misser.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209081922
Het zou me echt verbazen als ze door zijn
pi_209081951
Inmiddels naar 12e plek bij de odds..
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:46:05 #92
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209082010
De kopstemzang past eigenlijk helemaal niet bij de tekst. Volgend jaar maar opnieuw proberen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209082091
Dit keer niet vals, maar wel zwak
pi_209082210
Optreden was weinig speciaal en qua zang ook vrij zwak, maar goed, hoop dat ze doorgaan. Zaten op zich toch best wat landen tussen die ik nog slechter vond.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:08:32 #96
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209082997
Flopshow
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:09:11 #97
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209083056
Ja jammer
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 mei 2023 @ 23:09:24 #98
862 Arcee
Look closer
pi_209083086
Volgend jaar maar Son Mieux of Davina er heen sturen
pi_209083090
Allemaal dankzij Cornald maas en Jantje smit.

Maar vooral door die engnek van een Duncan Laurence. Weigeren bij de grens voortaan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:09:55 #101
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083098
Jammer voor hun
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:10:01 #102
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_209083104
Jammer jongens... jammer.

Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:10:57 #103
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209083145
Tribunalen voor AvroTros en Cornald Dwaas
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209083150
Donderdag maar weer :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:11:15 #105
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_209083176
Onsympathiek uitziende mensen. Geen X-factor, geen energiek liedje. Verengelst Nederlands.

Meer dan terecht :W
pi_209083183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:09 schreef RipCity het volgende:
Allemaal dankzij Cornald maas en Jantje smit.

Maar vooral door die engnek van een Duncan Laurence. Weigeren bij de grens voortaan.
Stoer! Je weet wel dat hij de winst naar NL heeft gehaald he ;)
pi_209083185
Volledig terecht niet geplaatst voor de finale. Dit was niet goed genoeg.
  Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:12:24 #109
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209083206
Waardeloos festival met vriendjespolitiek en bovendien is het een grote kermis en poppenkast dat songfestival. Beter doen we nooit meer mee aan die freakshow
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209083209
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:11 schreef libranl het volgende:
Volledig terecht niet geplaatst voor de finale. Dit was niet goed genoeg.
Eens, geen schijn van kans. Ik had 10/10 voorspeld, maar het was dit jaar dan ook wel erg makkelijk.
pi_209083221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waardeloos festival met vriendjespolitiek en bovendien is het een grote kermis en poppenkast dat songfestival. Beter doen we nooit meer mee aan die freakshow
En de originaliteitsprijs gaat naar.... tadaaaaaa!!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:09 #112
862 Arcee
Look closer
pi_209083226
Liedje ging nog wel, maar onappetijtelijke flutact. w/
  Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:13:18 #113
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209083235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef aERodynamIC1970 het volgende:

[..]
En de originaliteitsprijs gaat naar.... tadaaaaaa!!!!!
Sorry, had effe een PI moeten doen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209083262
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waardeloos festival met vriendjespolitiek en bovendien is het een grote kermis en poppenkast dat songfestival. Beter doen we nooit meer mee aan die freakshow
Ik mis de term “belastinggeldverslindende” in je antwoord.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:14:25 #115
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209083263
Ook geneukt door alleen televoting denk ik. De jury’s hadden Kroatië 0 punten gegeven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_209083264
Vind het jammer voor Mia en Dion. Had het ze gegund na al die negativiteit, maarja....vocaal niet echt overtuigend. En het lied was vanaf het begin af aan al niet competitief. Helaas. Volgend jaar beter.
~The present is all there is~
pi_209083287
Qua liedje vind ik het beter dan sommigen die door zijn, maar vooruit dan maar.

Staging viel me grandioos tegen. Niks mooie blikken, lampen en schijf.
Een shot van 3 seconden met wit licht. Wandelend op een schijf. -O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209083301
Liedje min/min
Uitvoerenden min/min
Act plus
Media min/min
Publiek min
Selectiecommissie min/min

Het was een droom het ESF te winnen. We zijn er niet eens naartoe gegaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083306
Zeer terecht niet door.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209083323
Het uitfaseren van de jury's nekt ze uiteindelijk wel denk ik. Maar ik irriteer me nu al weer aan zo'n Gerard Joling die Thomas Berge wil sturen volgend jaar. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083326
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:14 schreef Mani89 het volgende:
Ook geneukt door alleen televoting denk ik. De jury’s hadden Kroatië 0 punten gegeven.
Kroatië was tenminste nog om te lachen. Dit was op momenten gewoon pijnlijk om aan te zien.
pi_209083338
Het gaat gewoon fout bij de keuze voor dit nummer. Verder hebben ze er alles nog wel proberen uit te halen, het was best mooi in beeld gebracht. Maarja, dat is niet genoeg.

Mia en Dion had ik het gegund, voor de AVROTROS een mooie wake-up call lijkt me.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:17:51 #123
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_209083344
Het nummer is gewoon niet goed genoeg. Dat ze op velen in de aanloop vreselijk onsympathiek overkwamen heeft stemmend Europa niet gezien, dus daar lag het niet aan.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_209083346
Maar Kroatië, kom op. Zo slecht.

Volgend jaar beter.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:18:03 #125
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209083350
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:16 schreef Nexum het volgende:
Zeer terecht niet door.
De meest terechte conclusie. Het is en was allemaal te mager. De hogere nootjes maakten het een stuk minder krachtig. Veel meer betere acts/nummers in deze semi.

De bezem erdoor en volgend jaar eens met iets anders terugkomen!
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_209083355
Jaaa Aran bij Jinek *O*
pi_209083359
Aran trekt zijn handschoenen ondertussen ook weer uit, die is twee dagen poeslief geweest en aan het konten likken, maar nu deugt er weer niks van.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083392
Tja jammer, maar niet super onterecht eerlijk gezegd.

Ik, als fervente kijker (haast ieder jaar) ben er wederom behoorlijk neutraal ingestapt.
Ik kende alleen het Nederlandse nummer van de radio.

En nog steeds ken ik de nummers van de 2e halve finale en resterende 6 nummers van de finale niet.

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.

Maar wat mij opviel daar straks, is dat haast alle landen er qua show best wel wat van leken te maken.
De 1e halve finale had iig een behoorlijk circus/act-gehalte als je het mij vraagt.

En dan komt. Nederland,

Met zo'n droog rechtoe rechtaan nummer...
Niks wat daarvan beklijft ofzo...
Als het nu gigantisch mooi was gezongen dan had het nog een kans.
Maar het viel niet op. Zelfs niet als 'normale' outsider (zoals bijv. Portugal 2018)

Er was m.i. dus haast niks waarvan ik me voor kan stellen dat men in de rest van Europa denkt, goh laten we hierop stemmen.. Daarvoor waren toch zeker 10 andere acties die er wel moeite in hebben gestoken er iets van te maken.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:19:55 #129
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_209083395
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:17 schreef Em31 het volgende:
Het gaat gewoon fout bij de keuze voor dit nummer. Verder hebben ze er alles nog wel proberen uit te halen, het was best mooi in beeld gebracht. Maarja, dat is niet genoeg.

Mia en Dion had ik het gegund, voor de AVROTROS een mooie wake-up call lijkt me.
Zolang die wake up call niet een NSF betekent, helemaal prima.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_209083399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het nummer is gewoon niet goed genoeg. Dat ze op velen in de aanloop vreselijk onsympathiek overkwamen heeft stemmend Europa niet gezien, dus daar lag het niet aan.
ik weet het niet, hoor. Ik heb niets van ze gehoord en het nu pas voor het eerst gezien en ze straalden op z’n best niets uit.
pi_209083419
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  roze dinsdag 9 mei 2023 @ 23:21:36 #132
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209083431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
Lijkt me ook gewoon risico van meedoen.
Your beauty never ever scared me.
pi_209083465
Teun van de Keuken snijdt terecht een punt aan, omdat het nu een keer misgaat moeten we niet meteen terug naar een Nationale Finale...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083470
All in all gewoon niet goed genoeg, en eigenlijk wisten we dat allemaal al. Sommigen wilden er alleen nog niet helemaal aan. Aan deze act deugde eigenlijk helemaal niks, behalve misschien de eerste minuut van de staging, die vond ik nog wel aardig eigenlijk. Maar het was allemaal zó ontzettend braaf, zó saai, zó nietszeggend, 3 minuten was al veel te lang.

Ik had het Mia en Dion op zich wel gegund, het zijn geen onsympathieke mensen, maar dat is Sieneke ook niet.
pi_209083477
Dadelijk nick & simon met hun mening.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:23 schreef blackswangreen het volgende:
All in all gewoon niet goed genoeg, en eigenlijk wisten we dat allemaal al. Sommigen wilden er alleen nog niet helemaal aan. Aan deze act deugde eigenlijk helemaal niks, behalve misschien de eerste minuut van de staging, die vond ik nog wel aardig eigenlijk. Maar het was allemaal zó ontzettend braaf, zó saai, zó nietszeggend, 3 minuten was al veel te lang.

Ik had het Mia en Dion op zich wel gegund, het zijn geen onsympathieke mensen, maar dat is Sieneke ook niet.
Amen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209083493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...
Nou ja, als Duncan en Anouk hier hadden gestaan, dan was het liedje wel wat overtuigender gebracht natuurlijk.

quote:
Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
We moeten echt iets aan de televoting appeal doen bij onze inzendingen. Behalve Duncan en Common Linnets zijn we nooit in de Top 10 geëindigd deze eeuw.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083496
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:21 schreef Ama het volgende:

[..]
Lijkt me ook gewoon risico van meedoen.
Zij kunnen er in principe niks aan doen dat hun lied is geselecteerd. De selectiecommissie en Duncan Laurence die in eerste instantie bedacht had dat dit lied wel bij een ander dan zichzelf zou passen vallen meer te verwijten dan Dion en Mia.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083517
Ik wil ook geen NSF, maar ik wil gewoon afstappen van het idee dat we altijd hetzelfde moeten doen omdat we daar goed in zouden zijn.

Als je niets goeds binnenkrijgt, stuur dan maar gewoon eens wat anders. Probeer iets uit. Neem jezelf niet te serieus.

Ik heb in een scheur gelegen door de act van Kroatië en hoewel dat misschien niet meteen de bedoeling is van het songfestival, denk ik toch dat dat meer entertainmentwaarde had dan onze inzending.
  Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:25:58 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209083528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:14 schreef Mani89 het volgende:
Ook geneukt door alleen televoting denk ik. De jury’s hadden Kroatië 0 punten gegeven.
Servië vooral, dat was vocaal zo slecht voor een liedje wat je niet goed had hoeven zingen. Maar dan was Malta door geweest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_209083543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
Ongeacht of de selectiecommissie zich heeft laten verrassen dat er geen jury mee zou stemmen in de halve finale heb je gewoon niets te zoeken in de finale als je ook met televote alleen je niet bij de beste 10 landen van de slechts 15 kunt plaatsen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:27:42 #141
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:25 schreef Miloutchi het volgende:
Ik wil ook geen NSF, maar ik wil gewoon afstappen van het idee dat we altijd hetzelfde moeten doen omdat we daar goed in zouden zijn.

Als je niets goeds binnenkrijgt, stuur dan maar gewoon eens wat anders. Probeer iets uit. Neem jezelf niet te serieus.

Ik heb in een scheur gelegen door de act van Kroatië en hoewel dat misschien niet meteen de bedoeling is van het songfestival, denk ik toch dat dat meer entertainmentwaarde had dan onze inzending.
We hadden ook wel gewoon door kunnen gaan met een serieuze act, maar we kwamen gewoon te kort. Dat is de realiteit. Ben wel toe aan iets niet zo serieus van Nederland een keer, en nee dat hoeft niet meteen zanger Rinus te zijn of zoiets.
pi_209083570
Kan Gerard Joling meeposten hier volgend jaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209083598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:26 schreef libranl het volgende:

[..]
Ongeacht of de selectiecommissie zich heeft laten verrassen dat er geen jury mee zou stemmen in de halve finale heb je gewoon niets te zoeken in de finale als je ook met televote alleen je niet bij de beste 10 landen van de slechts 15 kunt plaatsen.
Eens hoor!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083599
Het liedje was mooi en kwalitatief zeker goed genoeg (wat mij betreft). Op plaat althans. Vocaal konden ze het origineel niet aan, maar de aangepaste versie met iele kopstemmen was te zwak. Met zo'n rustig liedje moet je gewoon goed zingen, zoals Remo van Zwitserland.
pi_209083602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:27 schreef Momo het volgende:

[..]
We hadden ook wel gewoon door kunnen gaan met een serieuze act, maar we kwamen gewoon te kort. Dat is de realiteit. Ben wel toe aan iets niet zo serieus van Nederland een keer, en nee dat hoeft niet meteen zanger Rinus te zijn of zoiets.
Wel risico Nederlandse media kennende dat het meteen wordt afgekraakt als het geen serieuze boodschap heeft of niet sober genoeg is.

Zwemmen in Bacardi lemon was leuker geweest dan de inzending dit jaar idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:29:58 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083615
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:29 schreef RipCity het volgende:

[..]
Wel risico Nederlandse media kennende dat het meteen wordt afgekraakt als het geen serieuze boodschap heeft of niet sober genoeg is.
Als je ziet dat Nederlanders vooral Zwitserland hoog hebben geranked zitten de meeste niet zo te wachten op iets experimenteels of fun nee :D
pi_209083636
De jury moest gisteravond wel stemmen, maar ik gok dat wij dat nooit te weten gaan komen? :+
pi_209083641
Rowwen Heze met een Nederlands/Spaans/oost europees nummer zou best kunnen scoren als het beetje feest is. Accordeon erbij en alles. aparte keus misschien maar zou best iets kunnen zijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209083648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:27 schreef Momo het volgende:

[..]
We hadden ook wel gewoon door kunnen gaan met een serieuze act, maar we kwamen gewoon te kort. Dat is de realiteit. Ben wel toe aan iets niet zo serieus van Nederland een keer, en nee dat hoeft niet meteen zanger Rinus te zijn of zoiets.
Nee maar als je dan hoort dat de Thomas Berges, Jamai's en Rolf Sanchezzen van deze wereld naar voren worden geschoven dan haak ik ook al weer af hoor.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef Em31 het volgende:
De jury moest gisteravond wel stemmen, maar ik gok dat wij dat nooit te weten gaan komen? :+
Dat weet ik eigenlijk niet. Die score wordt naar het schijnt wel gebruikt voor de startvolgorde in de finale.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:32:10 #151
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee maar als je dan hoort dat de Thomas Berges, Jamai's en Rolf Sanchezzen van deze wereld naar voren worden geschoven dan haak ik ook al weer af hoor.
Ja schijnbaar kennen mensen verder geen artiesten die uptempo muziek maken. :'(
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:32:14 #152
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_209083661
Ai ai, hoor net dat we eruit liggen. Tja, ik zou gek hebben opgekeken als we de finale hadden gehaald. Weet dat lang niet altijd degene wint die het hoogste zang of show niveau aantikt, maar je wil altijd land toch wel een heel klein beetje niveau hebben, toch? Dit kan natuurlijk niet. Dit is gewoon zonde. Denk dat Nederland het zekere voor het onzekere heeft genomen, en absoluut het risico wilde vermijden dat ze straks weer een Songfestival zouden moeten organiseren. Dat is wel verstandig overigens.
pi_209083671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee maar als je dan hoort dat de Thomas Berges, Jamai's en Rolf Sanchezzen van deze wereld naar voren worden geschoven dan haak ik ook al weer af hoor.
Vind rolf sanchez ook een gladnek maar dat zou wel kunnen slagen. Zeker gezien meerdere talen in1 nummer spreek je al een veel breder publiek aan. Tiktokdansje erbij en klaar. jamai en thomas berge is een lachertje natuurlijk. Jim net zo goed.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209083688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:23 schreef blackswangreen het volgende:
All in all gewoon niet goed genoeg, en eigenlijk wisten we dat allemaal al. Sommigen wilden er alleen nog niet helemaal aan. Aan deze act deugde eigenlijk helemaal niks, behalve misschien de eerste minuut van de staging, die vond ik nog wel aardig eigenlijk. Maar het was allemaal zó ontzettend braaf, zó saai, zó nietszeggend, 3 minuten was al veel te lang.

Ik had het Mia en Dion op zich wel gegund, het zijn geen onsympathieke mensen, maar dat is Sieneke ook niet.
Dit.
Plus dat het gewoon een 'zeurderig' nummer is. En de zang was echt ondermaats.
De selectiecommissie moet het anders gaan doen volgend jaar, dat is één ding wat zeker is. Nederland moet het al nooit echt hebben van de televote, dus daar kunnen ze ook niet meer op gaan varen.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:34:00 #155
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_209083690
Toch soort van 'opgelucht' dat we niet door zijn. Voelt terecht. Nu kunnen we rustig gaan kijken hoe en wat en met iets heel anders komen volgend jaar.
Koel en donker bewaren
pi_209083714
Ik word ook echt moe van Aran hoor, die loopt nu weer net te doen alsof Belgie het ei van Columbus heeft uitgevonden met die finale waar Gustaph won. Ten eerste zit hij wel in de veel minder sterke halve finale, en daarnaast was hij eigenlijk een compromiswinnaar dankzij met name de jury. De mensen thuis wilden voor The Starlings gaan, maar da's natuurlijk niet goed voor het verhaal dat de Nederlandse selectiecommissie onthoofd moet worden na 8 kwalificaties in 10 jaar. :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:35:45 #157
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_209083716
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
Ik vindt hun zang ook niet goed genoeg en vind ze ook te weinig chemie hebben. Verder vond ik de staging ook weer te simpel :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_209083723
Wordt wel spannend volgend jaar, want de AVROTROS ineens gaat doen nu ze voor een andere tactiek moeten gaan kiezen. Een troostrijk nummer met een minimalistische staging werkt gewoon niet elk jaar. Enige reden dat ik nog wel blij ben dat we gewoon niet door zijn, er moet toch nu wel wat anders gaan gebeuren.
pi_209083726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nee maar als je dan hoort dat de Thomas Berges, Jamai's en Rolf Sanchezzen van deze wereld naar voren worden geschoven dan haak ik ook al weer af hoor.
Ik vrees er ook een beetje voor. Daarom vind ik het zo jammer dat de Avrotros nu echt te ver is gegaan met in hun eigen straatje zoeken, want op zich vond ik de artiestenkeuze steeds wel goed. Jeangu, S10, Douwe Bob, dat zijn allemaal in principe wel echt artiesten die ergens voor staan.
pi_209083731
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
pi_209083741
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik word ook echt moe van Aran hoor, die loopt nu weer net te doen alsof Belgie het ei van Columbus heeft uitgevonden met die finale waar Gustaph won. Ten eerste zit hij wel in de veel minder sterke halve finale, en daarnaast was hij eigenlijk een compromiswinnaar dankzij met name de jury. De mensen thuis wilden voor The Starlings gaan, maar da's natuurlijk niet goed voor het verhaal dat de Nederlandse selectiecommissie onthoofd moet worden na 8 kwalificaties in 10 jaar. :')
De allergrootste reden dat Gustaph won was Nikkie. _O- en dat The Starlings zo dom waren om voor het verkeerde nummer te kiezen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:37:43 #162
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Miloutchi het volgende:
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
Ik denk 12 of 13.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:37:57 #163
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209083746
Wat een gelul van Nick Schilder over jonge talenten. Ze zijn eind twintig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:37:58 #164
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_209083747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Miloutchi het volgende:
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
Ik gok de 12e of 13e plaats.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_209083761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
We moeten dus meer muzikale risicos durven nemen. Originaliteit betaalt zich uit.
pi_209083768
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:31 schreef RipCity het volgende:
Rowwen Heze met een Nederlands/Spaans/oost europees nummer zou best kunnen scoren als het beetje feest is. Accordeon erbij en alles. aparte keus misschien maar zou best iets kunnen zijn.
Ik krijg hier enorme Treble-associaties bij. Je moet het vooral niet te gek en gekunsteld maken. Rowwen Heze zou je dan gewoon een feestnummer in het Limburgs moeten laten maken als je ze zou willen sturen.

Kijk maar naar Portugal. Dat heeft uitstekend gebruik gemaakt van een typische eigen sound van het land en een hele sterke charismatische zangeres.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083785
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik krijg hier enorme Treble-associaties bij. Je moet het vooral niet te gek en gekunsteld maken. Rowwen Heze zou je dan gewoon een feestnummer in het Limburgs moeten laten maken als je ze zou willen sturen.

Kijk maar naar Portugal. Dat heeft uitstekend gebruik gemaakt van een typische eigen sound van het land en een hele sterke charismatische zangeres.
Dat Portugal lijkt wel echt heel goed geland te zijn overal. Enigszins tot mijn verbazing.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Miloutchi het volgende:
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
Mwoah, Ierland of Azerbeidzjan vermoed ik zo.
pi_209083796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat Portugal lijkt wel echt heel goed geland te zijn overal. Enigszins tot mijn verbazing.
Uniek geluid, goede zangeres met een sterke uitstraling en redelijk nummer...
pi_209083813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vrees er ook een beetje voor. Daarom vind ik het zo jammer dat de Avrotros nu echt te ver is gegaan met in hun eigen straatje zoeken, want op zich vond ik de artiestenkeuze steeds wel goed. Jeangu, S10, Douwe Bob, dat zijn allemaal in principe wel echt artiesten die ergens voor staan.
Ik denk eigenlijk dat er gewoon te weinig goede inzendingen waren, in ieder geval toch in de smaak van avrotros en dat ze daarom verder zijn gaan zoeken en hierop uitkwamen. Punt is gewoon dat je niet elk jaar een fantastisch nummer kunt vinden en als je je dan nog gaat beperken tot een bepaald soort nummer al helemaal niet. + je gaat dan ook steeds minder variatie binnen krijgen wat betreft de inzendingen als je altijd voor hetzelfde gaat.
pi_209083815
Ook wel balen dat we nu Duncan als songwriter hieraan verspild hebben. :') Want die had echt wel een beter nummer kunnen schrijven, maar zien we nu natuurlijk nooit meer terug.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 23:43:10 #172
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_209083817
Is er een 'wie sturen we in 2024' topic?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:43:25 #173
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209083826
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:43 schreef superniger het volgende:
Is er een 'wie sturen we in 2024' topic?
Ja
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:43:31 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209083827
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:42 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat er gewoon te weinig goede inzendingen waren, in ieder geval toch in de smaak van avrotros en dat ze daarom verder zijn gaan zoeken en hierop uitkwamen. Punt is gewoon dat je niet elk jaar een fantastisch nummer kunt vinden en als je je dan nog gaat beperken tot een bepaald soort nummer al helemaal niet. + je gaat dan ook steeds minder variatie binnen krijgen wat betreft de inzendingen als je altijd voor hetzelfde gaat.
Ja, ik denk dat de gemiddelde rockband of hiphopper ondertussen wel denkt laat maar, ze vissen altijd uit dezelfde vijver.
pi_209083828
Ze hebben er alles uitgehaald wat erin zat. Uiteindelijk was het gewoon te zwak.
Ik hoop dat dit een goede wake-up call is voor de selectiecommissie, maar die hebben vast en zeker alle ophef van tevoren wel meegekregen.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:44:25 #176
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209083840
Het was overduidelijk allemaal te mager, te lafjes, te bleek. Dion zag trouwens ook bleek tijdens het optreden, door de make-up heen. Nou, goed, dat maakt ook niet uit.

Cornald Maas heeft wel eens geroepen dat we na Teach-Inn te lang zijn door blijven ding-a-dongen. Waarbij we te vaak een steeds slappere versie van één type liedje bleven inzenden. De huidige situatie lijkt er wel een beetje op, hoewel we best onderscheid in onze laatste inzendingen hebben gehad, waren het vooral jury-pleasers.

Dat brengt me eigenlijk gelijk op de rol van de selectiecommissie. Ja, je kunt zeggen, 'die moeten het ook maar doen met wat ze binnenkrijgen.' Echter, een hele grote kanttekening is de uitnodiging die ze elk jaar uitsturen om je liedje in te zenden. Deze schrijft namelijk behoorlijk toe, naar dit type inzending. Je kunt je afvragen in hoeverre dat al niet artiesten afstoot, want niet elk liedje is nu eenmaal een diepzinnige verhalen over de kwelling des levens.

Overigens, blij dat Jan Smit uit die commissie is. Die man is niet te pruimen als commentator, maar wat me vooral tegenviel is dat hij z’n handen aftrok van de inzending toen het wat minder leek te gaan. Er is als commissie een besluit genomen, blijf daar achter staan. Wees een vent, Jan, en geen glibberige Volendamse paling.

Waar was het sociale media team van de Avrotros eigenlijk dit jaar. Zo laat kwamen ze op gang, ik dacht dat richting 2019 een van de lessen was geweest dat je moet proberen hype op te bouwen. Nou, chapeau, een 4,5 voor de moeite. Veel too litte, en ook nog eens too late. Daardoor laat je anderen de sfeer rondom de inzending bepalen en dat hebben Dion en Mia geweten. Bovendien unlikeable als hell in het begin.

Wat overigens ook too little was, was de staging. Een paar lampjes, en een backdrop die een lamp is? Mijn hemel, wat een tergend gebrek aan creativiteit. Is het budget soms gekrompen na 2019? De pannekoekeriaanse cameravoering deed me denken aan de inzending van Trijntje. Want qua backdrop en lichtplan is het zeker het matigste sinds toen.

Overigens, wat hebben Mia en Dion onterecht en onnodig interessant lopen doen hierover. Tuurlijk je moet oefenen, maar een wandeling op een draaischijf kost echt geen maanden. Dan had je best iets leuks kunnen verzinnen voor de pre-party’s. Zang was in dit optreden oke, maar in dit type liedje moet je echt met overtuiging, zingen. Volume, bereik, nee dat was echt te mager. Matigste vocals sinds Joan Franka.
Deze mensen waren gewoon niet klaar voor zo’n groot podium, en de Avrotros heeft echt te weinig gedaan om ze te helpen. Head of delegation, wat heb je in godsnaam in deze maanden gedaan om deze mensen voor te bereiden? Hadden ze niet meer vlieguren moeten maken.

Al deze fouten zijn eerder al eens gemaakt, en kennelijk zijn de lessons learned daaruit over schutting geflikkerd. Amateuristisch eigenlijk. Want met dit liedje hadden we zeker kunnen kwalificeren. Dat is misschien nog wel het vervelendste, het potentieel dat erin zit is er niet uitgehaald.

Hopelijk worden de geleerde lessen dit jaar wel onthouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 10-05-2023 00:12:21 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209083842
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:35 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik vindt hun zang ook niet goed genoeg en vind ze ook te weinig chemie hebben. Verder vond ik de staging ook weer te simpel :@
Eens dat ze niet super veel chemie en uitstraling hadden, maar de staging vond ik juist wel maximaal gedaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:42 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat er gewoon te weinig goede inzendingen waren, in ieder geval toch in de smaak van avrotros en dat ze daarom verder zijn gaan zoeken en hierop uitkwamen. Punt is gewoon dat je niet elk jaar een fantastisch nummer kunt vinden en als je je dan nog gaat beperken tot een bepaald soort nummer al helemaal niet. + je gaat dan ook steeds minder variatie binnen krijgen wat betreft de inzendingen als je altijd voor hetzelfde gaat.
Nee, maar als dit nummer door Gerard van Vleuten uit Nieuwegein was ingestuurd in plaats van door Duncan, was het ongetwijfeld niet de inzending geworden. Dan hadden ze hopelijk nog even verder gezocht.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083845
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:43 schreef superniger het volgende:
Is er een 'wie sturen we in 2024' topic?
ESF / [2024] Nederland: Wie o wie gaan we sturen?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083856
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat de gemiddelde rockband of hiphopper ondertussen wel denkt laat maar, ze vissen altijd uit dezelfde vijver.
Het is een beetje een kip of het ei-verhaal, je stuurt als beetje left of the middle-act natuurlijk niet een liedje naar een commissie met Jan Smit en de voorzitter van Avrotros. Dan weet je dat het toch al bij voorbaat kansloos is. En als er dan ook nog expliciet staat dat het een persoonlijke boodschap moet hebben... alsof iemand zo een liedje schrijft. "Vandaag ga ik eens een persoonlijke boodschap in m'n nummer stoppen". Dat werkt niet, dan komt er niks.
pi_209083868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Eens dat ze niet super veel chemie en uitstraling hadden, maar de staging vond ik juist wel maximaal gedaan.
Ja, er is gewoon geen budget. Dan krijg je zoiets.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vrees er ook een beetje voor. Daarom vind ik het zo jammer dat de Avrotros nu echt te ver is gegaan met in hun eigen straatje zoeken, want op zich vond ik de artiestenkeuze steeds wel goed. Jeangu, S10, Douwe Bob, dat zijn allemaal in principe wel echt artiesten die ergens voor staan.
Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083885
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Miloutchi het volgende:
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
Ik denk 11e of 12e
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083890
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Em31 het volgende:

[..]
De allergrootste reden dat Gustaph won was Nikkie. _O- en dat The Starlings zo dom waren om voor het verkeerde nummer te kiezen.
Stuur jij het even naar Aran "de Belgen snappen hoe het werkt" Bade :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083895
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:37 schreef Miloutchi het volgende:
Op welke plek zou Nederland zijn geëindigd? Ik denk eigenlijk laatste, maar dat zou enorm zuur zijn voor Mia en Dion.
12/13de gok ik. Ierland als laatste.
pi_209083900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is een beetje een kip of het ei-verhaal, je stuurt als beetje left of the middle-act natuurlijk niet een liedje naar een commissie met Jan Smit en de voorzitter van Avrotros. Dan weet je dat het toch al bij voorbaat kansloos is. En als er dan ook nog expliciet staat dat het een persoonlijke boodschap moet hebben... alsof iemand zo een liedje schrijft. "Vandaag ga ik eens een persoonlijke boodschap in m'n nummer stoppen". Dat werkt niet, dan komt er niks.
Nee, maar het is wel zo dat veel artiesten die zijn gegaan eerst zijn benaderd, in plaats van dat ze uit zichzelf iets stuurden. Als daar steeds dezelfde soort artiesten uitkomt, kan je je ook afvragen wie er benaderd zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:40 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat Portugal lijkt wel echt heel goed geland te zijn overal. Enigszins tot mijn verbazing.
Ik vond haar top 3-materiaal vanavond, en mijn vriend die er echt weinig om geeft sloeg hier ook meteen helemaal op aan :Y

Heb er zelf ook op gestemd, samen met Finland.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083912
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Hoop eigenlijk dat er al contact met zo'n artiest is. Want ze doen wel of de selectie heel open is, maar we horen uiteindelijk altijd dat er al even contact was.
pi_209083913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Het kan twee kanten op: slechter kan bijna niet (sorry Mia en Dion, maar jullie zijn gewoon niet zo goed) dus is het afbreukrisico ook niet zo groot voor een 'grote naam' die mee zou willen doen. Maar ze hebben ook gezien dat Nederland wel weer keihard kan zijn, dat moet je ook maar willen.
pi_209083918
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Het beste wat je denk ik nu kan doen is gewoon een bekende naam toch maar weer een soort van cart blanche te geven, desnoods met een interne selectie uit meerdere liedjes van die artiest. Als je een Di-Rect, Davina Michelle of Son Mieux vraagt om intern diverse tracks voor te leggen zal er vast iets tofs tussen zitten.

Ik denk niet dat je met een open inzending na dit gezeik over Mia en Dion nog veel kwaliteit gaat binnen krijgen op dit moment. Voor zover dat dit jaar al het geval was..
Dat weet ik niet. We hebben na Duncan wat wisselvallige resultaten. Dat is een mooi moment om indruk te maken met een goede uitslag. En het blijft voor 180 miljoen kijkers.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209083929
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vond haar top 3-materiaal vanavond, en mijn vriend die er echt weinig om geeft sloeg hier ook meteen helemaal op aan :Y

Heb er zelf ook op gestemd, samen met Finland.
Ja ik zat met 2 anderen te kijken die bijna niets hadden gehoord en die hadden uiteindelijk Portugal ook als een favoriet.
pi_209083937
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:44 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens, blij dat Jan Smit uit die commissie is. Die man is niet te pruimen als commentator, maar wat me vooral tegenviel is dat hij z’n handen aftrok van de inzending toen het wat minder leek te gaan. Er is als commissie een besluit genomen, blijf daar achter staan. Wees een vent, Jan, en geen glibberige Volendamse paling.
Eens, hij was onze inzending vanavond al aan het begraven toen er nog geen envelop geopend was. Dat vond ik echt heel laf en laag voor iemand die hier mede voor verantwoordelijk is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209083965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, maar het is wel zo dat veel artiesten die zijn gegaan eerst zijn benaderd, in plaats van dat ze uit zichzelf iets stuurden. Als daar steeds dezelfde soort artiesten uitkomt, kan je je ook afvragen wie er benaderd zijn.
Maar het rare is: S10 heeft echt nummers die het bij de televote een stuk beter zouden doen dan De Diepte. Veel meer een eigen smoel, en meer directe impact. Maar op de een of andere manier komt ook zij dan weer bij zo'n ietwat saai radionummer uit. Dat zal toch het Avrotros-effect zijn, kan toch niet anders? Ze komt ook helemaal niet tot haar recht in dat liedje.

Mia en Dion zijn gewoon zo, vooral Dion's nummers die al op Spotify stonden zijn allemaal zo veilig en voorspelbaar. Dan verbaast het me niet dat er zo'n saai liedje uitrolt.
pi_209083973
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vond haar top 3-materiaal vanavond, en mijn vriend die er echt weinig om geeft sloeg hier ook meteen helemaal op aan :Y

Heb er zelf ook op gestemd, samen met Finland.
Portugal was voor mij de grootste verrassing. Terecht dat ze de finale heeft gehaald, al hoopte ik van te voren dat zij of Tsjechië de shock NQ zou zijn.
pi_209083998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:54 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Portugal was voor mij de grootste verrassing. Terecht dat ze de finale heeft gehaald, al hoopte ik van te voren dat zij of Tsjechië de shock NQ zou zijn.
Dacht echt dat dat Tsjechië zou worden ja, of Moldavië.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 23:57:20 #196
408813 crew  trein2000
pi_209084014
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt sneu voor Mia en Dion, die krijgen nu weer onterecht de stronthkar over zich heen...

Het probleem was gewoon dat het liedje niet goed genoeg was, en dat de selectiecommissie zich heeft laten verrassen doordat de jury's ineens geen rol meer spelen. En dat moet de belangrijkste les zijn, we sturen echt bijna nooit een televote-magneet.
Hoezo onterecht? Het was toch ook gewoon niet goed genoeg? Als jij wil meedoen op het hoogste niveau dan word je ook langs de bijbehorende maatstaf gelegd. Dat is part of the deal.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209084022
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:38 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik krijg hier enorme Treble-associaties bij. Je moet het vooral niet te gek en gekunsteld maken. Rowwen Heze zou je dan gewoon een feestnummer in het Limburgs moeten laten maken als je ze zou willen sturen.

Kijk maar naar Portugal. Dat heeft uitstekend gebruik gemaakt van een typische eigen sound van het land en een hele sterke charismatische zangeres.
Precies. Niks zijn of doen wat je niet bent. Als Mia en Dion met een nummer waren gegaan dat wel bij ze had gepast, hadden ze het vast een stuk beter gedaan.
pi_209084024
Dit is trouwens voor het eerst dat Nederland een duo naar het songfestival stuurt en niet naar de finale gaat.
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 23:59:39 #199
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209084046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoezo onterecht? Het was toch ook gewoon niet goed genoeg? Als jij wil meedoen op het hoogste niveau dan wordt je ook langs de bijbehorende maatstaf gelegd. Dat is part of the deal.
Mja, je hebt (onderbouwde) kritiek, en de gierkar met bij de enkels afzagen wat dit jaar is gedaan in sommige TV-programma's. Daar zit nog wel wat verschil in.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209084097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:44 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, maar als dit nummer door Gerard van Vleuten uit Nieuwegein was ingestuurd in plaats van door Duncan, was het ongetwijfeld niet de inzending geworden. Dan hadden ze hopelijk nog even verder gezocht.
Laat ook wel zien dat ze zelf geen smaak hebben dan als ze moeten afgaan op de smaak van een ander.
pi_209084123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:59 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mja, je hebt (onderbouwde) kritiek, en de gierkar met bij de enkels afzagen wat dit jaar is gedaan in sommige TV-programma's. Daar zit nog wel wat verschil in.
Maar als een ander land zo vals zingt, zeggen wij ook dat het minderwaardig is.

Ze presenteerden zich dmv een filmpje, met een Engels interview (ja, oeh, vriendje Duncan moest het begrijpen :') ) en kwamen nergens in beeld.
Ze zijn zelf als een blad aan een boom omgeslagen, zó aardig en gewoon ineens. Ze waren echt nul likeable eerst. :D Dan krijg je dat op je bord.
Daarna te vals voor woorden, terwijl wij eerst wekenlang niks van ze zagen behalve een vervelende houding. Dan vraag je er zelf een beetje om.

En verder denk ik dat men het hier in ESF ook wel erg serieus neemt. Elk item op tv wordt hier breeduit gemeten. Alsof zij (Mia en Dion) zelf elke avond elk showbizz item kijken?
Ze leren vanzelf dat bekendheid niet kan bestaan zonder crap op internet. Ze gaan heus niet kopje onder. :) Ik zie twee positieve mensen die straks terugkijken op een mooie ervaring. :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209084166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:59 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Mja, je hebt (onderbouwde) kritiek, en de gierkar met bij de enkels afzagen wat dit jaar is gedaan in sommige TV-programma's. Daar zit nog wel wat verschil in.
Vind ik niet helemaal waar. Deze inzending schortte gewoon aan alle kanten en van voor wie RTL boulevard niet volgt valt dat ook allemaal best wel mee. Dit is de eerste keer in 8 jaar dat de finale niet wordt gehaald en dat is m.i. echt volledig terecht.
pi_209084180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar het rare is: S10 heeft echt nummers die het bij de televote een stuk beter zouden doen dan De Diepte. Veel meer een eigen smoel, en meer directe impact. Maar op de een of andere manier komt ook zij dan weer bij zo'n ietwat saai radionummer uit. Dat zal toch het Avrotros-effect zijn, kan toch niet anders? Ze komt ook helemaal niet tot haar recht in dat liedje.
Dat is ook teleurstellend inderdaad. Maar de hele selectie lijkt er nu op gericht om op zeker te spelen. Een hit in eigen land, airplay op de grote radiozenders en niet te veel boven het maaiveld uitsteken. Want als je met zo’n liedje als dat van Frankrijk vorig jaar faalt, roept het hele land dat dat het verdiende loon was voor zo’n circusact.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:10:58 #204
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209084193
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Maar als een ander land zo vals zingt, zeggen wij ook dat het minderwaardig is.

Ze presenteerden zich dmv een filmpje, met een Engels interview (ja, oeh, vriendje Duncan moest het begrijpen :') ) en kwamen nergens in beeld.
Ze zijn zelf als een blad aan een boom omgeslagen, zó aardig en gewoon ineens. Ze waren echt nul likeable eerst. :D Dan krijg je dat op je bord.
Daarna te vals voor woorden, terwijl wij eerst wekenlang niks van ze zagen behalve een vervelende houding. Dan vraag je er zelf een beetje om.

En verder denk ik dat men het hier in ESF ook wel erg serieus neemt. Elk item op tv wordt hier breeduit gemeten. Alsof zij (Mia en Dion) zelf elke avond elk showbizz item kijken?
Ze leren vanzelf dat bekendheid niet kan bestaan zonder crap op internet. Ze gaan heus niet kopje onder. :) Ik zie twee positieve mensen die straks terugkijken op een mooie ervaring. :Y
Het ligt niet altijd aan de perceptie hier op het forum hè, althans ik houd in mijn meningen hier daar totaal geen rekening mee of dat wel of niet in de algehele perceptie hier valt. Dusch.

Wat zo'n Aran deed, in boulevard, vond ik dus meer giertank dan gewoon commentaar. Maar het zullen heus geen tere zieltjes zijn die nergens tegen kunnen, maar naar mijn idee mag het allemaal af en toe wel een tandje minder op de socials en media. In het algemeen vind ik dat eigenlijk niet enkel nu voor dit ESF-gebeuren. Maar goed, verschillende zienswijzen dit dat.

Verder heb ik eerder in dit topic ook al commentaar gegeven op de afwezige social media-strategie van de Avrotros (en dus Dion en Mia)

[ Bericht 0% gewijzigd door ijs_beer op 10-05-2023 00:16:16 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:14:21 #205
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209084227
En uiteindelijk is het maar de op één na belangrijkste bijzaak in het leven. Na voetbal. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:14:55 #206
375570 crew  Cyan9
pi_209084231
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:14 schreef ijs_beer het volgende:
En uiteindelijk is het maar de op één na belangrijkste bijzaak in het leven. Na voetbal. :P
Dit kan echt niet.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:15:18 #207
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_209084236
quote:
8s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dit kan echt niet.
Jij kan zelf niet. :6
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_209084296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Het ligt niet altijd aan de perceptie hier op het forum hè, althans ik houd in mijn meningen hier daar totaal geen rekening mee of dat wel of niet in de algehele perceptie hier valt. Dusch.

Wat zo'n Aran deed, in boulevard, vond ik dus meer giertank dan gewoon commentaar. Maar het zullen heus geen tere zieltjes zijn die nergens tegen kunnen, maar naar mijn idee mag het allemaal af en toe wel een tandje minder op de socials en media. In het algemeen vind ik dat eigenlijk niet enkel nu voor dit ESF-gebeuren. Maar goed, verschillende zienswijzen dit dat.

Verder heb ik eerder in dit topic ook al commentaar gegeven op de afwezige social media-strategie van de Avrotros (en dus Dion en Mia)
Was Aran voorheen ook altijd zo of heeft hij met de (op)komst van juicekanalen ook de boel wat strakker aangedraaid om de kijkers meer te amuseren?

Ik geef Duncan en Avrotros lekker de schuld van alles. :7
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209084317


Volgend jaar nog maar n keer proberen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:24:34 #210
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209084320
pi_209084342
Na drie jaar *en na de laatste fok meet in 2019, weer terug hier, hellooo!

Ik ben eerlijk, vond het nummer bij lange na niet goed genoeg, de stemmen klonken heel dun en iel. De staging was enorm saai, en het lied bleef niet hangen. Niet iets wat je nog een keer wilt zien, en nog een keer, en nog een keer....

volgend jaar moet er wel iets met een stuk meer impact komen. Iets wat van de buis knalt, want de afgelopen jaren is het allemaal wel hemel erg gezapig. Dat blijft niet jaar na jaar werken.

En iedereen heeft het allemaal over de zang, maar onderschat de productie van een nummer niet. Acapella blijft van Cha Cha Cha ook vrij weinig over....Maar met de juiste productie (redelijk in ya face) tezamen maakt dit het nummer.

Nederland moet voor risico gaan en dan niet het risico van "klein blijven" want dan moet het zo goed zijn om te werken...... Zo was Dans Mij Naar Huis van S10 ook een veel gedurfdere inzending geweest, had ook beter gescoord.

Ik vind Dion en Vooral Mia echt toffe mensen, maar hen zonder duidelijke begeleiding op een podium plempen met een lied want niet voor hen geschreven is, was niet de meest handige keuze.

Dus avrò./tros....handen uit de mouwen en uit de comfort zone!!!

overigens na het wegvallen van The Voice zou er ook een echt goed geproduceerd NSF kunnen komen....

Tot zover mijn spreekbeurt
pi_209084359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:24 schreef RipCity het volgende:
[ link | afbeelding ]

Volgend jaar nog maar n keer proberen
:')
pi_209084361
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:21 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Was Aran voorheen ook altijd zo of heeft hij met de (op)komst van juicekanalen ook de boel wat strakker aangedraaid om de kijkers meer te amuseren?

Ik geef Duncan en Avrotros lekker de schuld van alles. :7
Aran is sinds vorig jaar in Turijn ineens heel erg zuur gaan doen, ineens was de outfit van S10 te bloot etc en was het allemaal maar matig. Die lijn heeft hij dit jaar doorgetrokken. En je mag inderdaad kritisch zijn, maar hij heeft die slechte optredens en de strontkar er echt een hele week overheen geflikkerd bij Boulevard. Als je er alleen op de dag na Madrid en Amsterdam aandacht aan had besteed was het ook prima geweest.

Er zit bij Aran behoorlijk wat persoonlijke kift tegen Duncan, AVROTROS of mensen daarom heen. Dat merkte je gewoon aan alles, en Dion en Mia werden daar de dupe van. Nogmaals, kritiek hebben mag, maar zijn niveau was echt enorm laag.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209084368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:29 schreef RipCity het volgende:

[..]
Wel risico Nederlandse media kennende dat het meteen wordt afgekraakt als het geen serieuze boodschap heeft of niet sober genoeg is.

Zwemmen in Bacardi lemon was leuker geweest dan de inzending dit jaar idd.
Dit had ik serieus een toffe inzending gevonden. ^O^
Hotapnyc
pi_209084386
Laat een van Nederlands beste dj’s een hit schrijven, zet er een goede zangeres op, maak er écht een act van en de kans is groot dat je wéér wint.
pi_209084389
Nou, zoals verwacht een NQ. Niemand is er ook verbaasd over. Toen het lied werd gepresenteerd was de afdronk al dat het veel te onopvallend was en zou wegvallen in de line-up. Dat is dan ook gebeurd en de zang was ook nog eens matig.

Meest terechte NQ sinds Treble denk ik. Terechter zelfs dan Hind, Sieneke en Joan.
pi_209084391
Ja een nationale finale gaat wel werken ja.

….
pi_209084395
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:35 schreef Em31 het volgende:
Ja een nationale finale gaat wel werken ja.

….
Mag Frits sissing weer b-sterretjes gaan aankondigen idd :') Incl. 5 debielen in de jury die alles aanprijzen als fantastisch.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209084408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar het rare is: S10 heeft echt nummers die het bij de televote een stuk beter zouden doen dan De Diepte. Veel meer een eigen smoel, en meer directe impact. Maar op de een of andere manier komt ook zij dan weer bij zo'n ietwat saai radionummer uit. Dat zal toch het Avrotros-effect zijn, kan toch niet anders? Ze komt ook helemaal niet tot haar recht in dat liedje.

Mia en Dion zijn gewoon zo, vooral Dion's nummers die al op Spotify stonden zijn allemaal zo veilig en voorspelbaar. Dan verbaast het me niet dat er zo'n saai liedje uitrolt.
Dat schreef ik ook al eens. Avrotros houdt alles in een saai en safe spoor. Haal het daar weg en je krijgt veel gedurfdere nummers.
pi_209084420
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:35 schreef Em31 het volgende:
Ja een nationale finale gaat wel werken ja.

….
Zet het bij een andere omroep en het kan werken.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:41:32 #221
375570 crew  Cyan9
pi_209084430
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zet het bij een andere omroep en het kan werken.
Gezien wat 2012 ons bracht, durf ik dit te betwisten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209084434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat schreef ik ook al eens. Avrotros houdt alles in een saai en safe spoor. Haal het daar weg en je krijgt veel gedurfdere nummers.
Ik denk dat AvroTros kwalificatie en vervolgens de hoge middenmoot ook wel prima vindt. Er is helemaal geen drive om elk jaar mee te doen om de prijzen, zoals in Zweden bijvoorbeeld.
  woensdag 10 mei 2023 @ 00:43:32 #223
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209084442
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Laat een van Nederlands beste dj’s een hit schrijven, zet er een goede zangeres op, maak er écht een act van en de kans is groot dat je wéér wint.
Waar is het liedje van Armin van Buuren en Jaap Reesema gebleven?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:44:18 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209084449
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:43 schreef Andromache het volgende:

[..]
Waar is het liedje van Armin van Buuren en Jaap Reesema gebleven?
En de laatste 2 landen die dat deden; Darude voor Finland en Lumix voor Oostenrijk gingen ook niet door.
pi_209084458
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:41 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Gezien wat 2012 ons bracht, durf ik dit te betwisten.
Ik weet wel zeker dat je andere inzendingen zou krijgen bij bijv. BNNVara dan sadboy sadgirl en americana.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:45:35 #226
375570 crew  Cyan9
pi_209084461
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:44 schreef Momo het volgende:

[..]
En de laatste 2 landen die dat deden; Darude voor Finland en Lumix voor Oostenrijk gingen ook niet door.
Je hoeft natuurlijk niet per se structureel vals te zingen, maar nummers van DJ's doen het inderdaad meestal niet zo lekker op het ESF.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209084466
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik denk dat AvroTros kwalificatie en vervolgens de hoge middenmoot ook wel prima vindt. Er is helemaal geen drive om elk jaar mee te doen om de prijzen, zoals in Zweden bijvoorbeeld.
En aan de cameravoering te zien ook geen geld. CATS was een uitzondering. Wellicht ook met weinig geld gemaakt.
pi_209084467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:39 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Zet het bij een andere omroep en het kan werken.
Zet het bij BNN-Vara en we krijgen heel erg woke en diverse inzendingen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 00:46:51 #229
375570 crew  Cyan9
pi_209084472
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat je andere inzendingen zou krijgen bij bijv. BNNVara dan sadboy sadgirl en americana.
Dan heeft de gemiddelde Nederlandse kijker thuis nog steeds geen smaak. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_209084473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:45 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat je andere inzendingen zou krijgen bij bijv. BNNVara dan sadboy sadgirl en americana.
Het heeft een paar jaar bij de Vara gezeten. Toen kregen we On Top Of The World en Your Heart Belongs To Me.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209084475
Het is sowieso lastig om een 100% winnend nummer te sturen. Je bent van zo veel factoren afhankelijk.
  woensdag 10 mei 2023 @ 00:48:16 #232
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209084479
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:44 schreef Momo het volgende:

[..]
En de laatste 2 landen die dat deden; Darude voor Finland en Lumix voor Oostenrijk gingen ook niet door.
Maar die moesten zo nodig zelf op het podium rondhupsen. En daar gaat het ook helemaal niet om. When love takes over o.i.d., iets dat echt goed gezongen is en als act overeind blijft, dat kan best met dance.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_209084481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:47 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is sowieso lastig om een 100% winnend nummer te sturen. Je bent van zo veel factoren afhankelijk.
Ja, dat zeker. De selectiecommissie was vast niet van 100% televoting uit gegaan. Met een jury hadden we wel naar de finale gegaan.
pi_209084482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het heeft een paar jaar bij de Vara gezeten. Toen kregen we On Top Of The World en Your Heart Belongs To Me.
Hind en Edsilia kwamen toch uit de koker van de NOS? Toppers ook, daarna ging het over naar de TROS en die kwamen met Pierre Kartner als schrijver.
pi_209084488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:44 schreef Momo het volgende:

[..]
En de laatste 2 landen die dat deden; Darude voor Finland en Lumix voor Oostenrijk gingen ook niet door.
Euphoria is een nummer wat zo uit de koker van Armin had kunnen komen. Natuurlijk moet je er een team omheen zetten maar dj’s als Van Buren zijn daarnaast ook hele goede producers. Wat hij bijna jaarlijks bewijst.
pi_209084495
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:48 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ja, dat zeker. De selectiecommissie was vast niet van 100% televoting uit gegaan. Met een jury hadden we wel naar de finale gegaan.
We moeten toch een keer uit een ander vaatje gaan tappen.

Zwitserland zit ook al jaren in dezelfde niche trouwens, met van die emo-boys. Maar hun zang was dit jaar gewoon beter. Dat we het ondanks onze startplek niet hebben gered zegt veel. Het was gewoon een niksig optreden.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 mei 2023 @ 00:54:52 #237
163650 Greys
pi_209084503
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat schreef ik ook al eens. Avrotros houdt alles in een saai en safe spoor. Haal het daar weg en je krijgt veel gedurfdere nummers.
Stien heeft toch echt meerdere keren gezegd (ook tegen ons in een zoomgesprek) dat ze zelf hoopte dat ze DIT lied zouden kiezen ipv haar andere inzending. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209084505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het heeft een paar jaar bij de Vara gezeten. Toen kregen we On Top Of The World en Your Heart Belongs To Me.
Dat is eeuwen geleden terwijl we nu een gatekeeper hebben in de vorm van een Avrotros directeur die het nummer van S10 enorm gedurfd vond.
pi_209084508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
En aan de cameravoering te zien ook geen geld. CATS was een uitzondering. Wellicht ook met weinig geld gemaakt.
Het budget is karig dat klopt. Maar dat zegt niks. Moldavië is bijvoorbeeld ooit de top 10 in gezeild met een act die bestond uit een paar planken van de bouwmarkt en een gelikt dansje. Het hoeft allemaal niet de wereld te kosten, als er maar een goed totaalpakket staat. Molitva en Sobral wonnen zonder enige act. Het lied moet blijven hangen. Dat is het allerbelangrijkste.
pi_209084515
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:54 schreef Greys het volgende:

[..]
Stien heeft toch echt meerdere keren gezegd (ook tegen ons in een zoomgesprek) dat ze zelf hoopte dat ze DIT lied zouden kiezen ipv haar andere inzending. :P
Dat neemt niet weg dat zolang het bij Avrotros blijft het enorm hit en miss zal blijven met weinig durf.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 mei 2023 @ 00:57:31 #241
163650 Greys
pi_209084517
Anyway, wij hebben een geweldige avond gehad in een vage hotellobby, de semi 1 kijkend met Joker Out die bij de uitslag doodsangsten begonnen uit te staan voor hun eigen show. Ze hebben vooral keihard gejuichd toen Servië, Finland en Portugal doorgingen. En dat NL niet doorging hadden we ons al een beetje op ingesteld dus dat viel niet zwaar ofzo.

Op naar volgend jaar. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 10 mei 2023 @ 00:59:55 #242
163650 Greys
pi_209084525
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dat neemt niet weg dat zolang het bij Avrotros blijft het enorm hit en miss zal blijven met weinig durf.
Mjah, ik vind vooral dat iedereen (nee sorry niet iedereen, maar velen die dit roepen) veel te hard vergeet dat we door die commissie en AvroTros de laatste jaren het duizend keer beter deden dan al die jaren ervoor en je kunt niet elk jaar winnende liedjes inzenden anders deed elk land dat wel als dat zo'n makkie was.

Volgend jaar wordt het vast weer tof, er zal vast een en ander veranderen, al blijft het altijd afhankelijk van wat er ingezonden wordt. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_209084545
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Mjah, ik vind vooral dat iedereen (nee sorry niet iedereen, maar velen die dit roepen) veel te hard vergeet dat we door die commissie en AvroTros de laatste jaren het duizend keer beter deden dan al die jaren ervoor en je kunt niet elk jaar winnende liedjes inzenden anders deed elk land dat wel als dat zo'n makkie was.

Volgend jaar wordt het vast weer tof, er zal vast een en ander veranderen, al blijft het altijd afhankelijk van wat er ingezonden wordt. *O*
We zijn van het sulletje van alle deelnemers opgeklommen tot een min of meer sure qualifier. En dat ik een tijdsbestek van 5 jaar ofzo. Dat is echt te prijzen.

En dat je dan een keer mis schiet, shit happens. Het is sneu voor Mia en Dion maar het is een wedstrijd en je kan niet altijd 6 gooien.
pi_209084553
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:04 schreef Pisces29 het volgende:
Maar als een ander land zo vals zingt, zeggen wij ook dat het minderwaardig is.

Ze presenteerden zich dmv een filmpje, met een Engels interview (ja, oeh, vriendje Duncan moest het begrijpen ) en kwamen nergens in beeld.
Ze zijn zelf als een blad aan een boom omgeslagen, zó aardig en gewoon ineens. Ze waren echt nul likeable eerst. Dan krijg je dat op je bord.
Daarna te vals voor woorden, terwijl wij eerst wekenlang niks van ze zagen behalve een vervelende houding. Dan vraag je er zelf een beetje om.
Hier ben ik het wel mee eens, de pretentie-kaart werd met name in het begin veel te nadrukkelijk getrokken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209084555
Hun reactie is binnen!!


Mia en Dion over uitschakeling: 'Dikke pech met al die goede acts'
https://www.nu.nl/300269/(...)-die-goede-acts.html


Mia is alweer helemaal met zichzelf bezig.

Waarom moet dat vrouwtje in blauw (avro) telkens iedereen aanraken en vooruit duwen trouwens? Zag je eerder vandaag ook al bij bussen enzo . Wat een nare eigenschap.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_209084560
Hoe zou Burning Daylight klinken als Loreen het zou zingen? :P
pi_209084568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is ook teleurstellend inderdaad. Maar de hele selectie lijkt er nu op gericht om op zeker te spelen. Een hit in eigen land, airplay op de grote radiozenders en niet te veel boven het maaiveld uitsteken. Want als je met zo’n liedje als dat van Frankrijk vorig jaar faalt, roept het hele land dat dat het verdiende loon was voor zo’n circusact.
We zijn tot nu elk jaar voor de jurystemmen gegaan, en dat is ons dit jaar echt lelijk opgebroken doordat ze ineens niet mee meetelden voor de halve finale.

Als dat niet was gebeurt was je vanavond hoogstwaarschijnlijk wel doorgegaan en was je in de finale ergens tussen plek 13 en 20 geëindigd.

We moeten echt iets opvallenders gaan uitkiezen, zonder dat je totaal de jury uit het oog verliest. Zoiets als De Staat wat Blackswangreen suggereerde zou daar een prima voorbeeld van zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209084578
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:05 schreef RipCity het volgende:
Hun reactie is binnen!!

Mia en Dion over uitschakeling: 'Dikke pech met al die goede acts'
https://www.nu.nl/300269/(...)-die-goede-acts.html

Mia is alweer helemaal met zichzelf bezig.

Waarom moet dat vrouwtje in blauw (avro) telkens iedereen aanraken en vooruit duwen trouwens? Zag je eerder vandaag ook al bij bussen enzo . Wat een nare eigenschap.
In deze halve finale hadden er inderdaad wel meer door mogen gaan dan 10. Dan had je donderdag meer dan de helft naar huis kunnen sturen. :7
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 10 mei 2023 @ 01:18:05 #249
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209084598
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:35 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Ik vindt hun zang ook niet goed genoeg en vind ze ook te weinig chemie hebben. Verder vond ik de staging ook weer te simpel :@
Vergeet die constante lap uit haar mond niet, vrouwen die hun tong/lap uitsteken op het moment dat ze een camera zien… :r en dat constante gefrommel aan die vlechtjes…

Wij kijken sinds 2012 alle rondes, lachen gieren brullen zelfs toen met de drie hamsters.
Ik ben zaterdag voor Finland, mijn man voor Israël, de ene dochter voor de dwerg van Moldavië en de ander voor de onderbroeken uit Kroatië.

En dit durven ze een liedjeswedstrijd te noemen…
pi_209084601
twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 01:22:28 #251
375570 crew  Cyan9
pi_209084616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vergeet die constante lap uit haar mond niet, vrouwen die hun tong/lap uitsteken op het moment dat ze een camera zien… :r en dat constante gefrommel aan die vlechtjes…

Wij kijken sinds 2012 alle rondes, lachen gieren brullen zelfs toen met de drie hamsters.
Ik ben zaterdag voor Finland, mijn man voor Israël, de ene dochter voor de dwerg van Moldavië en de ander voor de onderbroeken uit Kroatië.

En dit durven ze een liedjeswedstrijd te noemen…
Dat is toch precies wat het is, een wedstrijd met liedjes?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 10 mei 2023 @ 01:23:58 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209084620
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:06 schreef DavidTwente het volgende:
Hoe zou Burning Daylight klinken als Loreen het zou zingen? :P
Ik denk dat heel veel artiesten dit nummer beter hadden kunnen zingen. Deze twee stonden gewoon niet goed in de wedstrijd, en ik vond hem weer niet zuiver.

Aan het liedje lag het niet.
  woensdag 10 mei 2023 @ 01:38:34 #253
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_209084644
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:22 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat is toch precies wat het is, een wedstrijd met liedjes?
Mijn man gaat voor degene die durft te roepen zal ik gaan dansen? Ja prima zei hij hier, stop maar met zingen. _O-
Moldavië trok stemmen met een lilliputter, respect anno 2023.

Een grote freakshow en de enige die kon zingen was Loreen. Wat nu liedjeswedstrijd? _O-

Mia en Dion hadden naast een zeer zwakke uitvoering vocaal gezien ook een zeer zwakke preformance. Beetje rondjes lopen op een draaischijf.. was de lucht in gegaan ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb mooiere locaties gezien met belichting en showmogelijkheden. Die was echt 15 jaar terug in de tijd qua acts.
pi_209084688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik denk dat heel veel artiesten dit nummer beter hadden kunnen zingen. Deze twee stonden gewoon niet goed in de wedstrijd, en ik vond hem weer niet zuiver.

Aan het liedje lag het niet.
De basis is het liedje. Dat klink al als een slechte ripoff van Arcade. Duncan heeft een onedayfly geschreven dat het op dat moment goed deed en hij zal best liedjes kunnen maken. Of het boeit is nog iets anders.
pi_209084709
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 00:32 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Je mag deze post over een paar weken quoten hoor maar dit gaat gewoon niet meer goed komen. Zingen voor een uitzinnig publiek is vele malen makkelijker dan voor 1 camera. Komt nog eens bij dat ze weten dat de camera’s bij miljoenen mensen in Europa binnenkomt. Nee, hier is echt heel veel werk nodig om dit recht te trekken. Natuurlijk gaat het om 1 of 2 keer 3 minuten in Liverpool maar ze moeten er dan ook wel staan.

De finale gaan we sowieso niet halen en ik denk dat we in de halve finale bij de laatste 3 eindigen.
Toch goed gezien. Ik wil een sticker.
pi_209084720
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:36 schreef RipCity het volgende:

[..]
Mag Frits sissing weer b-sterretjes gaan aankondigen idd :') Incl. 5 debielen in de jury die alles aanprijzen als fantastisch.
Met Nikki Tutorials als juryvoorzitter. 🤡
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_209085427
Maar dit was serieus de sterkste van de 2 halve finales? Want ik zou uit deze 15 landen al geen 10 kunnen selecteren die door moesten. Maar donderdag zijbn het dus nog mindere inzendingen?

Overigens vond ik ons liedje nog niet zo slecht, maar Mia en Dion zijn vocaal gewoon niet sterk, stralen niks uit en die staging waar men van tevoren zo positief over was, daar zag ik eigenlijk ook niks van terug.
  Redactie Sport woensdag 10 mei 2023 @ 08:05:04 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209085488
Uiteindelijk heeft men gewoon gefaald door niet de dwerg met een fluit te sturen want dan ben je tenminste wel door!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:11:25 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_209085516
Ik snap niet dat ze die drek als verklaring uit hun bek kunnen krijgen. 'We kunnen met opgeheven hoofd weer naar huis'

Zou lekker zijn als we dat allemaal zouden doen nadat we keihard gefaald hebben.

'Vandaag 5 blindedarmen verwijderd, 5 patiënten overleden maar ik kan met opgeheven hoofd naar huis'

Je geeft een optreden voor het publiek en alle kijkers thuis hebben welhaast unaniem gezegd dat het slechter is dan die slechte Village People act of die roze vlechten, dat je daar kwalitatief nog een paar tredes onder staat.

Hoe kan je dan zo'n grotesk bord voor je kop hebbendat je daar trots op bent en met opgeheven hoofd naar huis gaat
Laffe huichelaar
pi_209085609
Zie hier het probleem. Falen op falen op falen en jezelf dan als winnaar zien.
Bizar!





quote:
Teleurstelling bij Mia en Dion, maar met opgeheven hoofd na songfestival: ‘Voel me nog steeds een winnaar’

Met het hoofd omhoog verschenen Mia Nicolai (27) en Dion Cooper (29) dinsdagavond laat in Liverpool voor een klein Nederlands persleger om hun vroegtijdige aftocht bij het Eurovisie Songfestival te verklaren. Hoewel de teleurstelling groot is, was er geen verdriet te bespeuren bij het tweetal.

,,Natuurlijk balen we, maar op een schaal van 1 tot 10 is het niet eens een 10. Ik denk 2 of 3. We kunnen onszelf niets verwijten’’, zei Dion Cooper. ,,We hebben er vanavond alles uitgehaald, dit was maximaal.’’

Genoeg voor een plek in de finale van zaterdag was het niet. ,,We zaten in een heel sterke halve finale’’, aldus Mia Nicolai. ,,We hebben echt álles gegeven, dat kan ik wel zeggen. En het voelt alsof dit echt nog maar het begin is. Ik heb heel veel vertrouwen in mijn toekomst als artiest en heb ook heel veel vertrouwen in Dion. Ik voel me nog steeds wel een winnaar. We hebben door dit aan te gaan en te durven zoveel overwonnen.’’

Aanpassingen in Burning daylight
Dat Burning daylight slechts een paar weken geleden nog werd aangepast - de toonhoogte werd met anderhalve toon verhoogd - heeft de Nederlandse podiumact niet nadelig beïnvloed, denkt Cooper. ,,Wat we hebben kunnen brengen vanavond was echt, puur en het past bij ons. Daar ben ik supertrots op. Dan is het uit je handen. Er was zoveel geweld in deze halve finale. We zitten er niet bij, that's it.’’

Met de uitschakeling is ook het duo Mia en Dion verleden tijd, beiden hebben hun solocarrières. Of Burning daylight nog live zal klinken? ,,Dat weten we eigenlijk nog niet’’, aldus Nicolai. ,,Mijn brein gaat nu even tot hier en niet verder’’, vulde Cooper aan. ,,We hebben nu allebei een paar dagen rust om terug te blikken op deze gekke reis. Daar zal ook een heleboel dankbaarheid bij komen kijken.’’
Bron: https://www.ad.nl/show/te(...)en-winnaar~a34dc265/

Oh, faalhaas Duncan jubelt ook nog ff vrolijk mee…
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_209085686
Nouja, jammer. Ik vind het liedje nog steeds niet slecht. De concurrentie was alleen moordend imo.

Ik denk zelf dat ze opgelucht zijn dat het over is.
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:34:26 #262
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_209085691
enough said
dank Mia, Dion, Duncan, maar het was het allemaal net niet :N

ik zeg 'Op naar 2024 met een goed eerlijk geselecteerd nummer' :W
... en huiver mee
pi_209085733
Combi van heel veel dingen die bijna allemaal voorzien konden worden. Weinig uitstraling en zelfvertrouwen, acts met authentieke/"bijzondere" mensen doen het vaak goed (Finland) of knappe zelfverzekerde vrouwen/mannen (Israel).

Het liedje was na het tweaken een stuk minder sterk dan het origineel. Zang was niet top. Outfits niet opvallend. Staging saai.

Ik denk dat het originele liedje an sich goed genoeg was voor een kwalificatie, maar de hele act erom heen gewoon onvoldoende.
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:44:46 #264
249756 Symphonic
Look o Look
pi_209085754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nouja, jammer. Ik vind het liedje nog steeds niet slecht. De concurrentie was alleen moordend imo.

Ik denk zelf dat ze opgelucht zijn dat het over is.
Het liedje was ruk
De uitvoering was ruk
De uitstraling was ruk

En inderdaad in dat opzicht was er wel wat concurrentie.

Maar met droge ogen beweren dat ze met opgeheven hoofd naar huis gaan.
Uhhhh, nee, ze moeten zich kapot schamen (inclusief alle idioten die hier achter zaten)

De bezem er doorheen daar. Dit was een complete afgang. We werden vanochtend nog min of meer uitgelachen door de vrt. En terecht.
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:45:37 #265
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209085764
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:44 schreef Symphonic het volgende:

[..]
We werden vanochtend nog min of meer uitgelachen door de vrt. En terecht.
Welk programma/zender?
pi_209085780
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:41 schreef Kiwi7 het volgende:
Combi van heel veel dingen die bijna allemaal voorzien konden worden. Weinig uitstraling en zelfvertrouwen, acts met authentieke/"bijzondere" mensen doen het vaak goed (Finland) of knappe zelfverzekerde vrouwen/mannen (Israel).

Het liedje was na het tweaken een stuk minder sterk dan het origineel. Zang was niet top. Outfits niet opvallend. Staging saai.

Ik denk dat het originele liedje an sich goed genoeg was voor een kwalificatie, maar de hele act erom heen gewoon onvoldoende.
Voor kwalificatie misschien nog wel, maar daar lag ook wel de lat. Het kwam niet bepaald in aanmerking voor een geweldige uitslag, dus dat was al de kern van het probleem.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209085785
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:44 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Het liedje was ruk
De uitvoering was ruk
De uitstraling was ruk

En inderdaad in dat opzicht was er wel wat concurrentie.

Maar met droge ogen beweren dat ze met opgeheven hoofd naar huis gaan.
Uhhhh, nee, ze moeten zich kapot schamen (inclusief alle idioten die hier achter zaten)

De bezem er doorheen daar. Dit was een complete afgang. We werden vanochtend nog min of meer uitgelachen door de vrt. En terecht.
Uitvoering en uitstraling ben ik met je eens ;) Maar het liedje is gewoon een kwestie van smaak.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 09:10:39 #268
375570 crew  Cyan9
pi_209086028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Mijn man gaat voor degene die durft te roepen zal ik gaan dansen? Ja prima zei hij hier, stop maar met zingen. _O-
Moldavië trok stemmen met een lilliputter, respect anno 2023.

Een grote freakshow en de enige die kon zingen was Loreen. Wat nu liedjeswedstrijd? _O-

Mia en Dion hadden naast een zeer zwakke uitvoering vocaal gezien ook een zeer zwakke preformance. Beetje rondjes lopen op een draaischijf.. was de lucht in gegaan ofzo. Kan aan mij liggen maar ik heb mooiere locaties gezien met belichting en showmogelijkheden. Die was echt 15 jaar terug in de tijd qua acts.
Als je alles van vanavond min Loreen kwalificeert als freakshow tja..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:13:40 #269
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_209086051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 01:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
We zijn van het sulletje van alle deelnemers opgeklommen tot een min of meer sure qualifier. En dat ik een tijdsbestek van 5 jaar ofzo. Dat is echt te prijzen.

En dat je dan een keer mis schiet, shit happens. Het is sneu voor Mia en Dion maar het is een wedstrijd en je kan niet altijd 6 gooien.
En als je vergelijkt met bijvoorbeeld 2011 is Nederland van heel ver gekomen.

twitter


quote:
Songfestival even tussendoor
De 3JS hadden er veel harder voor moeten gaan, denkt ook gitarist Jan Kwakman. "Als je ergens niet 100 procent voor gaat, en je staat op zo’n toneel, dan gaat het mis. We waren op dat moment met 1000 dingen bezig en het Songfestival moest daar even naast. We moesten even vijf liedjes schrijven en tussen de optredens door moesten we even twee weken naar Düsseldorf", vertelt hij.

Tegenwoordig wordt het veel grootser aangepakt, vertelt Kwakman: "S10 gaat naar het Songfestival, nou, daar wordt dan even vier maanden voor uitgetrokken." Pas vanaf de deelname van Anouk (2013) wordt de boel veel serieuzer genomen. "Zij sloot zichzelf een week op in haar hotelkamer en die was niet bereikbaar voor de pers", vertelt Dulles. Kwakman vindt dat er toen een veel duidelijker plan was: "Er was duidelijk plan, dat hadden wij niet."
Mia & Dion zijn er 100% voor gegaan en hebben het voor hun maximale eruit gehaald.
Dat er in de selectie en begeleiding dingen fout zijn gegaan kan je hun niet aanrekenen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_209086078
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:13 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En als je vergelijkt met bijvoorbeeld 2011 is Nederland van heel ver gekomen.

[ twitter ]
[..]
Mia & Dion zijn er 100% voor gegaan en hebben het voor hun maximale eruit gehaald.
Dat er in de selectie en begeleiding dingen fout zijn gegaan kan je hun niet aanrekenen.
Ze hadden wel eerder aan kunnen geven dat de toonhoogte niet OK was.
pi_209086217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:13 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En als je vergelijkt met bijvoorbeeld 2011 is Nederland van heel ver gekomen.

[ twitter ]
[..]
Mia & Dion zijn er 100% voor gegaan en hebben het voor hun maximale eruit gehaald.
Dat er in de selectie en begeleiding dingen fout zijn gegaan kan je hun niet aanrekenen.
Anouk heeft alle negativiteit doorbroken en het ESF in Nederland terug op de kaart gezet. Toen TCL een jaar later 2e werd, heb ik gelijk gezegd dat we binnen 5 jaar konden winnen als die lijn zou worden doorgezet. Ik ben door iedereen in m’n omgeving mokerhard uitgelachen maar het is wel mooi gelukt.

Ik denk ook dat we daarom deze NQ beter kunnen lijen. Het is nu een beetje oke, shit happens. Dat is zo anders dan tijdens die NQ-streak waarin steeds de vibe was van kut, weer geen finale, weer teleurstelling, weer een jaar wachten.
pi_209086272
Volgend jaar iig de schop op de commissie. Doe er fris, jong talent bij dat weet wat de mensen willen horen. En dat systeem van Zwitserland en Oostenrijk hanteren is ook nog geen slecht idee.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_209086300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:13 schreef usagi414 het volgende:

[..]
En als je vergelijkt met bijvoorbeeld 2011 is Nederland van heel ver gekomen.

[ twitter ]
[..]
Mia & Dion zijn er 100% voor gegaan en hebben het voor hun maximale eruit gehaald.
Dat er in de selectie en begeleiding dingen fout zijn gegaan kan je hun niet aanrekenen.
Ik heb dat interview toevallig ook gehoord, en toch zijn er wel dingen die niet veranderd zijn sindsdien. De 3JS steken de hand netjes in eigen boezem, maar merken ook wel op dat er geen begeleiding is die ze ervan weerhouden heeft om het ESF zo dramatisch aan te pakken. En het is gewoon bijna elk jaar nog steeds zo dat er bij Nederland onnodige fouten worden gemaakt. De act en camerabewustheid van Anouk, alles bij Trijntje, de liedjeskeuze van OG3NE, de krumpers van Waylon, het geklooi met de lamp en alles bij Duncan, weer een krumper bij Jeangu, en de totaal onopvallende act bij S10. En nu hebben we dus een duo gestuurd met nul ervaring, dat vervolgens nul begeleiding kreeg, en dan draait alles in de soep. Laten we daar eens iets aan gaan doen om te beginnen, want anders kun je eigenlijk nooit een onbekende artiest sturen, aangezien je daarvan niet kan verwachten dat die uit zichzelf wel alles goed aanpakt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209086413
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:16 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Ze hadden wel eerder aan kunnen geven dat de toonhoogte niet OK was.
De commissie had moeten kunnen horen dat de toonhoogte niet ok was en daar gewoon iets van moeten zeggen.
Ik betwijfel of ze het ook echt live gezongen hebben. Kan me niet voorstellen dat het goed klonk. Het is gekozen want Duncan en omdat ze niet verder willen kijken dan hun eigen bubbel.

Deksel op de neus gehad en het nu beter doen volgend jaar. w/
pi_209086414
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik heb dat interview toevallig ook gehoord, en toch zijn er wel dingen die niet veranderd zijn sindsdien. De 3JS steken de hand netjes in eigen boezem, maar merken ook wel op dat er geen begeleiding is die ze ervan weerhouden heeft om het ESF zo dramatisch aan te pakken. En het is gewoon bijna elk jaar nog steeds zo dat er bij Nederland onnodige fouten worden gemaakt. De act en camerabewustheid van Anouk, alles bij Trijntje, de liedjeskeuze van OG3NE, de krumpers van Waylon, het geklooi met de lamp en alles bij Duncan, weer een krumper bij Jeangu, en de totaal onopvallende act bij S10. En nu hebben we dus een duo gestuurd met nul ervaring, dat vervolgens nul begeleiding kreeg, en dan draait alles in de soep. Laten we daar eens iets aan gaan doen om te beginnen, want anders kun je eigenlijk nooit een onbekende artiest sturen, aangezien je daarvan niet kan verwachten dat die uit zichzelf wel alles goed aanpakt.
Eens.
pi_209086554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 23:44 schreef ijs_beer het volgende:
Overigens, blij dat Jan Smit uit die commissie is. Die man is niet te pruimen als commentator, maar wat me vooral tegenviel is dat hij z’n handen aftrok van de inzending toen het wat minder leek te gaan. Er is als commissie een besluit genomen, blijf daar achter staan. Wees een vent, Jan, en geen glibberige Volendamse paling.
Voor zover wij weten is hij toch gewoon gestopt omdat 'ie het na 10 jaar wel genoeg vond?
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Vind ik niet helemaal waar. Deze inzending schortte gewoon aan alle kanten en van voor wie RTL boulevard niet volgt valt dat ook allemaal best wel mee. Dit is de eerste keer in 8 jaar dat de finale niet wordt gehaald en dat is m.i. echt volledig terecht.
Jij vindt niet dat er een verschil is tussen kritiek en afzeiken? :D "Dit is wel erg vals, wat gênant dit" en "wat een stelletje verschrikkelijke klapjosti's, optyfen met dat manwijf en die nicht" klinkt in jouw oren allemaal hetzelfde? _O-
* niet mijn woorden :+
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Want als je met zo’n liedje als dat van Frankrijk vorig jaar faalt, roept het hele land dat dat het verdiende loon was voor zo’n circusact.
Frankrijk was verschrikkelijk vanaf de start en heeft terecht gefaald.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 00:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hind en Edsilia kwamen toch uit de koker van de NOS? Toppers ook, daarna ging het over naar de TROS en die kwamen met Pierre Kartner als schrijver.
Dat was al vanaf de Toppers in handen van de TROS. Het Nationaal Songfestival met Edsilia was in samenwerking met de VARA, maar of dat ook betekent dat de VARA medeverantwoordelijk was voor Edsilia als keuze of alleen voor de show weet ik niet. Waarschijnlijk dat laatste.
Hotapnyc
pi_209086637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk ook dat we daarom deze NQ beter kunnen lijen. Het is nu een beetje oke, shit happens. Dat is zo anders dan tijdens die NQ-streak waarin steeds de vibe was van kut, weer geen finale, weer teleurstelling, weer een jaar wachten.
Hier ben ik het mee eens. Je weet gewoon dat het volgend jaar wel weer gewoon finale kan zijn daar waar vroeger je je afvroeg wat we nu weer voor drek stuurden. Afgelopen jaren hebben we het maar 2x slecht gedaan. Met dat ruknummer van Trijntje en met het degelijke nummer, maar belabberde uitvoering van Mia en Dion. Ok, dat 2e liedje van Jeangu was ook zwaar kut, maar het eerste was bijzonder. En zo'n 2e jaar hoeft het niet zo nodig. Het zijn wel leermomentjes mag ik hopen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209086771
Toen Zwitserland een goede performance neerzette zag ik de bui al hangen. Daar gingen de mensen veel eerder op stemmen dan op Mia & Dion.

Het optreden verder was verder ook heel vlak en vooral Mia was ook echt niet goed.
De act was redelijk in elkaar gezet, maar ik ergerde me (zoals wel vaker bij NL) dat ze bij de camerashots niet goed uitkomen. Ik heb geloof ik 3x naar het achterhoofd van Mia zitten kijken. Dat kan echt niet op dit niveau. :N

Laten we hopen dat we de komende paar jaar wegblijven uit de singer/songwriter hoek en een wat meer gewaagde act sturen, zonder dat we in al te veel gekkigheid belanden.

Overigens ben ik wel benieuwd naar alle verhalen die ongetwijfeld over een tijdje naar buiten komen.
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
pi_209086788
Ik bekeek net nog even het optreden, maar ik vind Nederland bijna elk jaar gewoon armoedig tegenover andere landen wat betreft staging. Je ziet elke keer zo duidelijk dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zijn. Gisteren vind ik het wat dat betreft wel een dieptepunt.

Als ze niet bereid zijn the whole package te geven, doe dan gewoon niet mee.
pi_209086849
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:45 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
De commissie had moeten kunnen horen dat de toonhoogte niet ok was en daar gewoon iets van moeten zeggen.
Ik betwijfel of ze het ook echt live gezongen hebben. Kan me niet voorstellen dat het goed klonk. Het is gekozen want Duncan en omdat ze niet verder willen kijken dan hun eigen bubbel.

Deksel op de neus gehad en het nu beter doen volgend jaar. w/
Ik ben er vrij overtuigd van dat ze het nummer niet vooraf gehoord hebben. Ze hebben het één keer opgetreden voor de Avrotros zei Duncan bij Sophie. Antoinette Hertzenberg had eerder al aangegeven dat ze ze had horen optreden bij de Avrotros. Ik denk niet dat zij daar bij was geweest als de selectie nog niet gemaakt was. Zowel Duncan als Hila reageren vaag wanneer ze zeggen dat ze ze live hebben gehoord. Het antwoord is feitelijk juist, maar bewust misleidend fok ik.

Ik snap trouwens nog altijd niet het probleem met die dansers van Waylon. Ze deden niks verkeerd. Er werd een klein stukje gekrumpt, waar niks mis mee is. Ze waren wel alle vier van kleur en dat mocht kennelijk niet van racisten mensen die in kleur denken.

Het nummer van Waylon was matig tot slecht. De styling van zowel hemzelf als zijn dansers was slecht. Wat mij betreft liggen enkel daar de fouten.
Hotapnyc
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:24:40 #281
2681 Dave
Aardig op drave
pi_209086884
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bekeek net nog even het optreden, maar ik vind Nederland bijna elk jaar gewoon armoedig tegenover andere landen wat betreft staging. Je ziet elke keer zo duidelijk dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zijn. Gisteren vind ik het wat dat betreft wel een dieptepunt.

Als ze niet bereid zijn the whole package te geven, doe dan gewoon niet mee.
Dit is kennelijk het maximaal haalbare voor 500.000 euro.
:o)
pi_209086907
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit is kennelijk het maximaal haalbare voor 500.000 euro.
Ik heb er weinig verstand van, maar dit oogde voor mij zeker geen 500.000 euro waard.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 10:26:50 #283
446930 crew  ESF1Gamer
pi_209086909
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:22 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ik ben er vrij overtuigd van dat ze eet nummer niet vooraf gehoord hebben. Ze hebben het één keer opgetreden voor de Avrotros zei Duncan bij Sophie. Antoinette Hertzenberg had eerder al aangegeven dat ze ze had zien optreden. Ik denk niet dat zij erbij was geweest als de selectie nog niet gemaakt was. Zowel Duncan en Hila reageren vaag wanneer ze zeggen dat ze ze live hebben gehoord. Het antwoord is feitelijk juist, maar bewust misleidend fok ik.

Ik snap trouwens nog altijd niet het probleem met die dansers van Waylon. Ze deden niks verkeerd. Er werd een klein stukje gekrumpt, waar niks mis mee is. Ze waren wel alle vier van kleur en dat mocht kennelijk niet van racisten mensen die in kleur denken.

Het nummer van Waylon was matig tot slecht. De styling van zowel hemzelf als zijn dansers was slecht. Wat mij betreft liggen enkel daar de fouten.
Het nummer was niet slecht, maar wat je zegt kleding was waardoor de uitvoering slecht was.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_209086920
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bekeek net nog even het optreden, maar ik vind Nederland bijna elk jaar gewoon armoedig tegenover andere landen wat betreft staging. Je ziet elke keer zo duidelijk dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zijn. Gisteren vind ik het wat dat betreft wel een dieptepunt.

Als ze niet bereid zijn the whole package te geven, doe dan gewoon niet mee.
Ik verbaas me over de matige staging van Loreen, maar die redt het compleet op lied/zang. :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209086934
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik verbaas me over de matige staging van Loreen, maar die redt het compleet op lied/zang. :')
Tsja, Loreen komt overal mee weg. Al staat ze daar in een vuilniszak te zingen.

Ik zou het echt heel jammer vinden mocht Zweden winnen :@
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:32:03 #286
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209086957
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik verbaas me over de matige staging van Loreen, maar die redt het compleet op lied/zang. :')
Dat ligt vooral aan de Britse organisatie, dat plafond bij de Zweedse voorrondes was vele malen groter.
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:32:46 #287
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_209086964
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb er weinig verstand van, maar dit oogde voor mij zeker geen 500.000 euro waard.
Draaimolens zijn duur.
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 10:36:03 #288
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209086994
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit is kennelijk het maximaal haalbare voor 500.000 euro.
Israël heeft dan een budget van 900.000 euro, maar in veel landen is het ook wel minder of moeten artiesten zelf een deel betalen.
  Redactie Sport woensdag 10 mei 2023 @ 10:43:11 #289
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209087075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik verbaas me over de matige staging van Loreen, maar die redt het compleet op lied/zang. :')
Ik vind die staging wel wat hebben maar het is ook zo aartslelijk. Maar je onthoudt het wel, een tosti-ijzer of zonnebank.

Maar goed, Loreen had gewoon een van de betere performances van de avond met een oke liedje wat goed in het gehoor ligt, dan heb je ook niet zo'n bijzondere staging nodig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:43:40 #290
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_209087086
Nederland moet zijn arrogantie eens overboord gooien en durven te kiezen voor een type Sacha Jean Baptiste. Dat gelul over geen middelen, tja, dat is een keuze. Nick & Simon met de zoveelste opgewarmde coverkliek is ook niet gratis op tv.

En ik vind wel dat Mia en Dion met opgegeven hoofd Liverpool kunnen verlaten. Dit is wat ze kunnen en met hun kwaliteiten hebben ze alles uit deze misser gehaald wat ze konden.

[Edit] ik kijk het net terug, en serieus, ik vind het goed tot zeer goed gebracht door de twee binnen hun mogelijkheden, ik heb hen nog nooit zo zelfverzekerd zien en horen optreden. Choreografie goed gevolgd, al was die zeer matig qua ontwerp. Beeldregie was ook best goed door Marnix kaart tot een bepaald moment, nee, Mia en Dion hebben als performers alles gedaan wat ze konden.

Maar dat alleen was niet goed genoeg, het zij zo.

[ Bericht 32% gewijzigd door Andromache op 10-05-2023 11:13:58 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  roze woensdag 10 mei 2023 @ 10:43:52 #291
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_209087088
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:24 schreef Dave het volgende:

[..]
Dit is kennelijk het maximaal haalbare voor 500.000 euro.
Is dat het budget voor Nederland ieder jaar?
Your beauty never ever scared me.
pi_209087139
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:22 schreef Cirilico het volgende:

[..]

Ik snap trouwens nog altijd niet het probleem met die dansers van Waylon. Ze deden niks verkeerd. Er werd een klein stukje gekrumpt, waar niks mis mee is. Ze waren wel alle vier van kleur en dat mocht kennelijk niet van racisten mensen die in kleur denken.

Het nummer van Waylon was matig tot slecht. De styling van zowel hemzelf als zijn dansers was slecht. Wat mij betreft liggen enkel daar de fouten.
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Het nummer was hartstikke goed. Je ziet zelden dat een lied bij het songfestival ook echt goed is in z'n genre, en dat was deze wel. Maar als Waylon gewoon in z'n eentje op dat podium was gaan staan met een gitaar en een cowboyhoed was het al beter geweest. Die krumpers leidden alleen maar af. Je staging moet in dienst staan van het nummer, het moet niet afleiden.
pi_209087162
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Tsja, Loreen komt overal mee weg. Al staat ze daar in een vuilniszak te zingen.

Ik zou het echt heel jammer vinden mocht Zweden winnen :@
Ik vind alles aan haar inzending geweldig dit jaar. Nou ja, de kleinere tostimaker is iets tegenvallend nadat je de grote versie hebt meegemaakt. Maar verder nog steeds top.

Ik ben nul komma nul procent een Loreen-fan (ook niet anti-Loreen). Het kan mij ook niks schelen dat zij eerder heeft meegedaan. En tóch vind ik haar geweldig en top 5 waardig.

Ik vind het flauw om te zeggen dat ze het zo goed doet omdat ze Loreen is. En stel dat dat al zo was, dan is zij alsnog de geweldige Loreen juist omdát zij zo goed is óp het Songfestival, niet andersom.

De volgorde is: onbekende -> goed op Songfestival -> geweldig
Niet: bekende -> dus geweldig -> dus goed op Songfestival
Hotapnyc
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:49:54 #294
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209087163
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bekeek net nog even het optreden, maar ik vind Nederland bijna elk jaar gewoon armoedig tegenover andere landen wat betreft staging. Je ziet elke keer zo duidelijk dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zijn. Gisteren vind ik het wat dat betreft wel een dieptepunt.

Als ze niet bereid zijn the whole package te geven, doe dan gewoon niet mee.
Shownieuws vond het lijken alsof ze in een magnetron stonden.
pi_209087210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:49 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Shownieuws
:+
Hotapnyc
pi_209087231
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:49 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ik vind alles aan haar inzending geweldig dit jaar. Nou ja, de kleinere tostimaker is iets tegenvallend nadat je de grote versie hebt meegemaakt. Maar verder nog steeds top.

Ik ben nul komma nul procent een Loreen-fan (ook niet anti-Loreen). Het kan mij ook niks schelen dat zij eerder heeft meegedaan. En tóch vind ik haar geweldig en top 5 waardig.

Ik vind het flauw om te zeggen dat ze het zo goed doet omdat ze Loreen is. En stel dat dat al zo was, dan is zij alsnog de geweldige Loreen juist omdát zij zo goed is óp het Songfestival, niet andersom.

De volgorde is: onbekende -> goed op Songfestival -> geweldig
Niet: bekende -> dus geweldig -> dus goed op Songfestival
Ik vind het liedje ook gewoon niet heel bijzonder. Zelfs zeurderig op sommige momenten.

Maargoed, misschien ligt het ook gewoon aan mij aangezien er een heleboel mensen zijn die het allemaal wèl geweldig vinden :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 10-05-2023 11:03:35 ]
pi_209087312
Eigenlijk was dit wel te verwachten! Ik heb nog enige tijd goede hoop gehad want de sporadische beelden die we kregen te zien van de rehearsals waren toch best positief. Maar gisteravond was het heel matig en viel de staging mij heel erg tegen. Daarbij de stemmen van Mia en Dion passen gewoon niet bij elkaar. Dus dan kunnen ze nog zo hun best doen en hoger gaan zingen, dat zijn dan lapmiddelen die niet altijd goed uitpakken. En heeft de commissie tijdens de beoordeling wel gehoord dat Mia en Dion het liedje zingen? Of werd het toen gezongen door Duncan en Mia? Want Duncan zei dat in eerste instantie alleen Mia en hij betrokken waren en dat later pas Dion erbij werd gehaald. Maar dat zullen we nooit te weten komen maar ik denk wel dat deze commissie op de schop moet en dat er meer transparantie moet zijn.
pi_209087399
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens. Het nummer was hartstikke goed. Je ziet zelden dat een lied bij het songfestival ook echt goed is in z'n genre, en dat was deze wel. Maar als Waylon gewoon in z'n eentje op dat podium was gaan staan met een gitaar en een cowboyhoed was het al beter geweest. Die krumpers leidden alleen maar af. Je staging moet in dienst staan van het nummer, het moet niet afleiden.
Maar de Krumpers zijn de Outlaws van de dans. Dat weet echter alleen Hans Pannecoucke :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:16:55 #299
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209087422
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:43 schreef Andromache het volgende:
Dat gelul over geen middelen, tja, dat is een keuze.

En Moldavië heeft steeds een doordachte staging voor waarschijnlijk het meest minimale bedrag mogelijk, en/of ze kiezen mensen uit met voldoende 'stage presence' om met lage kosten weg te kunnen komen.

Ook met minder geld is wat mogelijk, maar Nederland moet het ook wíllen.
pi_209087458
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:43 schreef Andromache het volgende:
Nederland moet zijn arrogantie eens overboord gooien en durven te kiezen voor een type Sacha Jean Baptiste
Die is ook niet altijd een garantie voor succes hoor, en die zie je net als Pannecoucke ook vaak hetzelfde trucje uit halen met Eleni Foureira, Luca Hanni en nu weer Zwitserland. Telkens 4 dansers, al dan niet aan linten.

Moet wel zeggen dat ze bijna nooit de finale mist :+

https://www.aussievision.(...)-eurovision-stagings
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_209087473
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik bekeek net nog even het optreden, maar ik vind Nederland bijna elk jaar gewoon armoedig tegenover andere landen wat betreft staging. Je ziet elke keer zo duidelijk dat het allemaal maar zo goedkoop mogelijk moet zijn. Gisteren vind ik het wat dat betreft wel een dieptepunt.

Als ze niet bereid zijn the whole package te geven, doe dan gewoon niet mee.
Vooral dat einde, waarom niet veel meer licht en alles bij dat goodbye old life stukje? Je betaalt toch niet per lamp die je gebruikt ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')