Daar heb je wel gelijk in.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 17:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
De assistente zit er gewoon. Ik vind het nergens op slaan dat je op vrijdag middag ineens niemand meer kunt bereiken. Kun je altijd nog bepalen hoe noodgeval het wel/niet is.
Een snee in je vinger is ook geen noodgeval, maar ik mocht wel meteen komen.
Ik heb een stootkuur gehad van een paar weken. En nu vitamine d3 3000iu elke dag.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:41 schreef F_r het volgende:
[..]
Heb je b12 tabletten gehad of heb je gespoten?
Ja ga ik ook zeker doen. Nu eerst maar een tijd pootje omhoog met kussen eronder. Redelijk druk geweest nog. Dan is er dit, dan dat. Mn pa heeft aangezichtsverlamming, dat vergt ook aandacht. Hond was ziek, dus ook in de gaten houden en extra mee lopen, etc.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:24 schreef Clubsoda het volgende:
Je kunt ook de huisartsenpost bellen als je je zorgen maakt?
En dan loop je jezelf voorbijquote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja ga ik ook zeker doen. Nu eerst maar een tijd pootje omhoog met kussen eronder. Redelijk druk geweest nog. Dan is er dit, dan dat. Mn pa heeft aangezichtsverlamming, dat vergt ook aandacht. Hond was ziek, dus ook in de gaten houden en extra mee lopen, etc.
Ja en de avond was heel gezelligquote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:27 schreef exode het volgende:
Is de bus nog gekomen Club? Kortom heb je nog een leuke avond samen gehad?
Tnx! Tja zit al raar in elkaar met die hemiplegische migraine doet mijn linkeronderbeen en voet soms ook niet mee. Dit is weer eens wat anders.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En dan loop je jezelf voorbijEn zoals eerder gezegd, je kan gewoon de hap bellen als je je zorgen maakt.
Pas je ook een beetje op jezelf? Sterkte met alles
Fijn!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja en de avond was heel gezelligwas pas tegen half 12 thuis ook
Blijkbaar zit ze dan niet gewoon te zitten, dan zou ze wel opnemen. 1 voor spoed kan altijd, geen enkele praktijk is geheel niet bereikbaar tijdens openingstijden. Maar soms is ze bezig met een oor uitspuiten of een uitstrijkje maken of overleggen en dan word je liever even niet gebeld over iets dat geen spoed is.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 17:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
De assistente zit er gewoon. Ik vind het nergens op slaan dat je op vrijdag middag ineens niemand meer kunt bereiken. Kun je altijd nog bepalen hoe noodgeval het wel/niet is.
Een snee in je vinger is ook geen noodgeval, maar ik mocht wel meteen komen.
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:54 schreef BE het volgende:
Nou, de echoscopist moet alles natuurlijk nog doorgeven aan de radioloog en die gaat er officieel iets over zeggen maar de hij zij nu al dat er niks te zien was en dat mijn aorta prima in orde was.
Fijn!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:54 schreef BE het volgende:
Nou, de echoscopist moet alles natuurlijk nog doorgeven aan de radioloog en die gaat er officieel iets over zeggen maar de hij zei nu al dat er niks te zien was en dat mijn aorta prima in orde was.
Oh, goed nieuws!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:54 schreef BE het volgende:
Nou, de echoscopist moet alles natuurlijk nog doorgeven aan de radioloog en die gaat er officieel iets over zeggen maar hij zei nu al dat er niks te zien was en dat mijn aorta prima in orde was.
Ach ja, zo blijf je bezigquote:Op vrijdag 12 mei 2023 19:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx! Tja zit al raar in elkaar met die hemiplegische migraine doet mijn linkeronderbeen en voet soms ook niet mee. Dit is weer eens wat anders.
Wat zijn TOS klachten?quote:
Dat krijg je idd als je tos googledquote:
Fijn!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:54 schreef BE het volgende:
Nou, de echoscopist moet alles natuurlijk nog doorgeven aan de radioloog en die gaat er officieel iets over zeggen maar hij zei nu al dat er niks te zien was en dat mijn aorta prima in orde was.
Fijn dat het werkt!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ach ja, zo blijf je bezig![]()
Wat fijn @:BE Zal best een opluchting zijn![]()
Mijn arm is bijna beter, alleen mn hand tintelt af en toe nog licht. Dat was dus écht geen nekhernia, wat het volgens de ha was. Het was tos, zoals ik opperde maar wat door de ha werd afgeschotenFysio deed wat testjes maar had geen nekpijn. Hij zei ook: tos. Daar ben ik voor behandeld en dat werkt
Heel fijn dat het bijna over is!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 22:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat krijg je idd als je tos googled![]()
Maar wat @:Vicky zegt![]()
Ik voelde druk aan de voorkant, onder mn schouder en dat straalde uit naar mn arm en hand. Zelfde gevoel als wanneer je voet slaapt. Bloedirritant is dat. Maar, tis bijna over met dank aan mijn fysio
Op naar de huisarts maandag danquote:Op vrijdag 12 mei 2023 23:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Fijn dat het werkt!
Ik heb nog met het nodige spiegelwerk en een scheerbeurt gekeken en zag toen hele donkere zwart/blauwe plekken in de knieholte. Dus misschien toch wel spatader. Dat ga ik maandag dan ook aangeven. Pootje omhoog met kussens eronder lijkt wel iets te doen.
Echt wel. Vergat er alleen bij te zetten dat behalve die tintelingen, het ook pijnlijk was. Op de een of andere manier vergeet ik pijn, alst over isquote:
Naproxen geeft minder hart- en vaatrisico's dan diclofenac. Waarschijnlijk heeft de huisarts daar al rekening mee gehouden bij het voorschrijven.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Op naar de huisarts maandag dan
[..]
Echt wel. Vergat er alleen bij te zetten dat behalve die tintelingen, het ook pijnlijk was. Op de een of andere manier vergeet ik pijn, alst over is![]()
Had naproxen van de ha gekregen, werkte goed. Totdat ik las dat de kans op een beroerte toeneemt bij langer gebruikDirect gestopt en hallo diclo, al gebruik ik dat bij echt pijn.
Ik heb al heel lang diclo én ik gebruik bloeddrukverlagers sinds 3 jaar. Heb ik eerder al aangegeven bij de ha maar die zei dat het geen kwaad kon als er tijd tussen beide zit.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Naproxen geeft minder hart- en vaatrisico's dan diclofenac. Waarschijnlijk heeft de huisarts daar al rekening mee gehouden bij het voorschrijven.
Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Blijkbaar zit ze dan niet gewoon te zitten, dan zou ze wel opnemen. 1 voor spoed kan altijd, geen enkele praktijk is geheel niet bereikbaar tijdens openingstijden. Maar soms is ze bezig met een oor uitspuiten of een uitstrijkje maken of overleggen en dan word je liever even niet gebeld over iets dat geen spoed is.
Vervelend van je vocht Ingrid! Als je benen je enige nieuwe klacht zijn nu dan kan je prima tot maandag wachten hoor.
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.
Dat geldt niet alleen voor de huisarts maar ook de tandarts.
Het valt me op dat ze vaak na 13:00 de telefoon niet meer opnemen terwijl ze er wel zijn.
Als je op dat moment geen gebruik maakt van de 1 knop, dan zou dat betekenen dat je bent aangewezen op de weekenddienst, spoedeisende hulp etc. Terwijl ze er in feite gewoon zijn.
Dat bedoelde ik meer te zeggen.
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Het lijkt mij dat je een denkfout maakt als je níet de spoedlijn van de huisarts belt, maar wél de spoedeisende hulp.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
Oh! Ja, zo bedoelde ik het inderdaadquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.
Mrs.Peel bedoelt daarmee volgens mij de HAP en omdat ze "spoeddienst" gebruikt denkt Amaranta dat ze de SEH bedoelt... zo lees ik iig wat hier misgaat.
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:
De HAP is (hier) doordeweeks van 17.00 uur tot 08.00 uur geopend, en op zaterdag en zondag 24 uur, dus op vrijdagmiddag voor 17.00 uur moet je bij je eigen huisarts zijn.
Op 1 drukken, daar is die knop voorquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…
Wat doe je dan? Toch op 1 drukken of ophangen en de huisartsenpost bellen.
Ik heb het nu bv over mijn dochter die zich gesneden had.
Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.
Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…
Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.
Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
Nou, dan zijn we er.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Op 1 drukken, daar is die knop voor
Onze huisarts is 's middags in principe alleen bereikbaar voor het bespreken van uitslagen enz. Maar als het iets is wat wel direct moet gebeuren, mag je wel langskomen. Bijv. laatst had mijn dochter hechtingen nodig om 16.00 uur, dat kon gewoon.
Ik heb mijn dochter nu als voorbeeld gebruikt. Maar het ging me aanvankelijk om het voorval van Ingrid.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?
Kind wel weer helemaal goed nu?
Hier is de hap om 14.00 uur niet open.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat sowieso.....quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:31 schreef amaranta het volgende:
Maar, een lang verhaal kort. De huisarts zou dus gewoon tot vijf uur bereikbaar moeten zijn. Zonder dat je daarvoor op de een moet drukken.
Als je 's morgens zonder afwijkend gedrag en alleen koorts gebeld had dan was dat ook voor niks geweest, dat gezeur altijd.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:10 schreef Aure het volgende:
Ik heb echt een trauma overgehouden aan de spoedlijn van de huisarts. Mijn huisarts is dus vanaf 16.00 uur niet bereikbaar en de HAP pas vanaf 17.00 uur. En m'n kind had al dagen koorts maar was compleet apathisch toen ik thuis kwam van werk en helemaal suf. En het was 16.15 uurik dus toch maar die spoedlijn gebeld. Nouuu ik kreeg me toch een partij op m'n kop, want ik wist sochtends ook al dat ie koorts had dus dit was geen spoed. Mocht ik toch langskomen, huisarts ook meteen "dus jij had spoed gebeld"... Doorverwezen naar SEH, die ook weer begonnen op vervelende toon over dat ik spoed had gebeld. Uiteindelijk lag m'n kind 12 dagen in het ziekenhuis
en op dag 4 kwam de kinderarts naar mij toe en zei "Mevrouw, het is heel goed dat u spoed heeft gebeld". En toch voel ik mij nog steeds bezwaard
en voelde ik het jaar daarna weer een enorme drempel om überhaupt te bellen toen ie weer ziek was. Dat eindigde uiteindelijk weer in 5 dagen ziekenhuis
Inmiddels lijkt ie er wel redelijk overheen gegroeid trouwens
Ja ze kon er niet echt de vinger opleggen wat er nou precies aan de hand was, dus toen stuurde ze ons toch maar door.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:53 schreef Leandra het volgende:
Sowieso zo'n "jij had spoed gebeld" en dan doorverwijzen naar de SEH... daarmee bevestigt de huisarts toch ook eigenlijk dat het idd spoed is?
Bizar, eerst sneren maar niet het risico willen lopen dat je wat mist en dus toch maar doorsturen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 14:01 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja ze kon er niet echt de vinger opleggen wat er nou precies aan de hand was, dus toen stuurde ze ons toch maar door.
Hier gaat bijna alles online tegenwoordig. Scheelt, kun je gewoon een afspraak inplannenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 12:57 schreef BE het volgende:
Ik kreeg laatst nog een bandje bij een huisarts met de mededeling dat er vanwege corona alleen ‘s ochtends telefonisch contact kon zijn.![]()
![]()
En dan word je gebeld, om alsnog afgepoeierd te wordenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier gaat bijna alles online tegenwoordig. Scheelt, kun je gewoon een afspraak inplannen
Bij mijn eigen huisarts ook, maar soms heb ik voor mijn werk iets nodig van een huisarts en dan moet je eerst aangemeld zijn, dat is geen doen. En niet alle huisartsen hebben een mailadres op de site.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier gaat bijna alles online tegenwoordig. Scheelt, kun je gewoon een afspraak inplannen
Bij ons kun je in de online omgeving een foto van zoiets plaatsen. Heel laagdrempelig, weinig afpoeiermogelijkheden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:47 schreef Hupje het volgende:
Ik heb een nieuwe huisartsenpraktijk, omdat mijn vorige huisarts stopte. Daar moet ook vanalles online. Nog niet geweest sinds ik er ingeschreven ben. Ik heb (al tijden) een bultje waar ik misschien eens naar zou moeten laten kijken, maar ik denk dat ik afgepoeierd ga worden en plan daarom dus geen afspraak in
Wij boffen ook met onze huisarts!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:57 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat ik heel erg bof met onze huisarts als ik het zo lees. Gelukkig geen eche spoed meegemaakt maar een van de vragen die de assistente altijd stelt is of de ouder zich zorgen maakt. Als dat zo is, plannen ze altijd een afspraak in.
Dat snap ik ja. Ik heb met mini-I ook moeten pushen om gezien te worden. Meerdere keren telefonisch contact gehad, maar hoefde niet langs te komen. Eind van de middag knapte hij niks op, wilde al de hele dag niet drinken en lag met hoge koorts apathisch in de box. En op donderdagmiddag zijn ze dicht. Dus de back-up gebeld (andere huisarts neemt waar op do-middag) en gezegd dat ik nu echt langs wilde komen, dat ik het niet vertrouwde. Dat werd ook opname. Toevallig moest ik in die periode ook een uitstrijkje laten doen en toen zei de assistente gelijk dat ik goed gehandeld had om door te drukken en dat zij het verkeerd had ingeschat. Ik krijg sindsdien ook veel makkelijker een afspraak als ik bel.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:23 schreef Aure het volgende:
Ja ik denk dat dat mij nog het meest dwars zit, dat de huisarts er nooit op is terug gekomen. Ik vond het wel fijn dat ze in het ziekenhuis aangaven dat ik dus wel het goede had gedaan. Maar die dachten in eerste instantie ook wel een beetje "heb je weer zo'n overbezorgde moeder met een snotterige baby"
Leuk!! Wat voor vogeltjes?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben ook blij met m'n huisarts, al is het maar omdat ze mijn 'niet pluis gevoel' bij de kinderen áltijd serieus nemen en ik nog nooit naar huis gegaan ben zonder 'goed dat je gebeld hebt, onrust en ongerust zijn is ook niet gezond'.
Wij gaan een huisdiertje in huis nemen. Hele avond overlegd en het wordt een koppel kleine vogeltjes. Zo leuk!
Die van ons is 3jr geleden met pensioen gegaan. We hebben er een top arts voor teruggekregen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:41 schreef Vanyel het volgende:
Mijn huisarts (in een verder ook prima praktijk) gaat binnen twee jaar met pensioenIk ben er nu al treurig over, deze is echt goud waard.
Oef, wat een vreselijke rotdag daarvoorquote:Op zondag 14 mei 2023 09:35 schreef BE het volgende:
Ik heb net geappt dat het ontbijtje door mag komen.
Dan daarna naar mijn moeder.
En vanmiddag heb ik een afspraak bij een hele verdrietige familie om de details van de uitvaart van een echtgenote en moeder te bespreken 😔
Ze was van de week al overleden, maar dit kwam qua timing het beste uit om alles door te gaan spreken. Heel heftig, en tegelijkertijd geen betere dag om de hele dag met haar bezig te zijn.quote:Op zondag 14 mei 2023 09:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oef, wat een vreselijke rotdag daarvoor. Sterkte!
Waarom zou het niet zo blijven dan?quote:Op zondag 14 mei 2023 15:12 schreef Aure het volgende:
Het is trouwens zoooo druk in de stad. Vooralsnog wel gezellig druk! Hopelijk blijft het zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van A kreeg ik een Mickey Mouse mok met de andere sokken 😃
Mijn lieftallige is met de bbq bezig, vanavond spareribs 🥰♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Nee, maar ik volg. Cuba staat ook op ons lijstjequote:Op zondag 14 mei 2023 15:20 schreef Vicky het volgende:
Ik zat net Groningen - Ajax te kijken... dat was snel klaar..
Iemand als eens met kinderen op vakantie naar Cuba geweest?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |