abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 mei 2023 @ 09:49:17 #226
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209128900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:29 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Blijkbaar zit ze dan niet gewoon te zitten, dan zou ze wel opnemen. 1 voor spoed kan altijd, geen enkele praktijk is geheel niet bereikbaar tijdens openingstijden. Maar soms is ze bezig met een oor uitspuiten of een uitstrijkje maken of overleggen en dan word je liever even niet gebeld over iets dat geen spoed is.

Vervelend van je vocht Ingrid! Als je benen je enige nieuwe klacht zijn nu dan kan je prima tot maandag wachten hoor.
Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.
Dat geldt niet alleen voor de huisarts maar ook de tandarts.
Het valt me op dat ze vaak na 13:00 de telefoon niet meer opnemen terwijl ze er wel zijn.
Als je op dat moment geen gebruik maakt van de 1 knop, dan zou dat betekenen dat je bent aangewezen op de weekenddienst, spoedeisende hulp etc. Terwijl ze er in feite gewoon zijn.
Dat bedoelde ik meer te zeggen.
pi_209129089
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 09:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.
Dat geldt niet alleen voor de huisarts maar ook de tandarts.
Het valt me op dat ze vaak na 13:00 de telefoon niet meer opnemen terwijl ze er wel zijn.
Als je op dat moment geen gebruik maakt van de 1 knop, dan zou dat betekenen dat je bent aangewezen op de weekenddienst, spoedeisende hulp etc. Terwijl ze er in feite gewoon zijn.
Dat bedoelde ik meer te zeggen.
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:31:31 #228
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129179
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
pi_209129195
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
Het lijkt mij dat je een denkfout maakt als je níet de spoedlijn van de huisarts belt, maar wél de spoedeisende hulp.

Het wordt natuurlijk wat anders als de spoedlijn niet wordt opgenomen. Dan is de klacht terecht en zou ik dat zeer zeker aangeven
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:38:01 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209129229
De HAP is (hier) doordeweeks van 17.00 uur tot 08.00 uur geopend, en op zaterdag en zondag 24 uur, dus op vrijdagmiddag voor 17.00 uur moet je bij je eigen huisarts zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:40:00 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209129258
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.
Mrs.Peel bedoelt daarmee volgens mij de HAP en omdat ze "spoeddienst" gebruikt denkt Amaranta dat ze de SEH bedoelt... zo lees ik iig wat hier misgaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209129274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.
Mrs.Peel bedoelt daarmee volgens mij de HAP en omdat ze "spoeddienst" gebruikt denkt Amaranta dat ze de SEH bedoelt... zo lees ik iig wat hier misgaat.
Oh! Ja, zo bedoelde ik het inderdaad
  zaterdag 13 mei 2023 @ 10:51:45 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:
De HAP is (hier) doordeweeks van 17.00 uur tot 08.00 uur geopend, en op zaterdag en zondag 24 uur, dus op vrijdagmiddag voor 17.00 uur moet je bij je eigen huisarts zijn.
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…
Wat doe je dan? Toch op 1 drukken of ophangen en de huisartsenpost bellen.

Ik heb het nu bv over mijn dochter die zich gesneden had.
Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.

Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
pi_209129442
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…

Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.

Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
Op 1 drukken, daar is die knop voor :)

Onze huisarts is 's middags in principe alleen bereikbaar voor het bespreken van uitslagen enz. Maar als het iets is wat wel direct moet gebeuren, mag je wel langskomen. Bijv. laatst had mijn dochter hechtingen nodig om 16.00 uur, dat kon gewoon.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_209129478
quote:

[..]

Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?

Kind wel weer helemaal goed nu?
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:00:22 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Op 1 drukken, daar is die knop voor :)

Onze huisarts is 's middags in principe alleen bereikbaar voor het bespreken van uitslagen enz. Maar als het iets is wat wel direct moet gebeuren, mag je wel langskomen. Bijv. laatst had mijn dochter hechtingen nodig om 16.00 uur, dat kon gewoon.
Nou, dan zijn we er. :P

En in mijn optiek had Ingrid gerust op de een kunnen drukken.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:01:14 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129500
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 10:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?

Kind wel weer helemaal goed nu?
Ik heb mijn dochter nu als voorbeeld gebruikt. Maar het ging me aanvankelijk om het voorval van Ingrid.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:03:04 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209129522
quote:

[..]

Hier is de hap om 14.00 uur niet open.

Maar toen de hond van de buren me gebeten had op een vrijdagmiddag heb ik idd op 1 voor spoed gedrukt, terwijl ik in de wachtkamer zat kwam er ook nog iemand binnen die een paar uur daarvoor waarschijnlijk een hartinfarct gehad had... druk genoeg op de vrijdagmiddag :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:05:02 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209129543
Overigens zou ik met zo'n zwelling die al een paar dagen duurt niet meer op vrijdagmiddag bellen, en ook niet in het weekend naar de HAP.
Dat zou voor mij een maandagochtend belletje zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209129702
Ik had gisteren mijn e-bike naar de fietsenmaker gebracht. Hij deed wat vreemd in lagere versnellingen, dus ook meteen een onderhoudsbeurt. Werd ik net gebeld, mag ik 250 Euro gaan aftikken. Ketting en tandwiel moeten oa vervangen worden.
Ik fiets er veel en ook lange afstanden mee dus dat ding moet wel goed in orde zijn, maar het was wel een flashback naar alle autogarage bezoekjes. Ik dacht voor 100 Euro wel klaar te zijn.

En net bij de kringloop een fietsje voor Juul op de kop getikt. Ze kan net fietsen zonder zijwieltjes en haar moeders hebben een nieuwe fiets voor haar gekocht.....die te hoog is. Tenminste ze kan erop, maar niet veilig op en af stappen. Die staat nog even in de schuur en nu een knalgeel exemplaar gekocht zonder roest en met goede banden voor 20 Euro, toch nog een meevaller ;)

En de spoedlijn, ik heb zo vaak met de spoedlijn gebeld in de afgelopen 2 jaar dat ik denk ik een speciaal deuntje heb gekregen bij de huisarts.
De HAP nog niet vaak nodig gehad.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:31:00 #241
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129762
Maar, een lang verhaal kort. De huisarts zou dus gewoon tot vijf uur bereikbaar moeten zijn. Zonder dat je daarvoor op de een moet drukken.
  zaterdag 13 mei 2023 @ 11:36:24 #242
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_209129797
Ah zuur Exode. Maar idd veiligheid boven alles
  zaterdag 13 mei 2023 @ 12:29:30 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209130234
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 11:31 schreef amaranta het volgende:
Maar, een lang verhaal kort. De huisarts zou dus gewoon tot vijf uur bereikbaar moeten zijn. Zonder dat je daarvoor op de een moet drukken.
Dat sowieso.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 12:57:20 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209130386
Ik kreeg laatst nog een bandje bij een huisarts met de mededeling dat er vanwege corona alleen ‘s ochtends telefonisch contact kon zijn. :') 8)7
pi_209130486
Ik heb echt een trauma overgehouden aan de spoedlijn van de huisarts. Mijn huisarts is dus vanaf 16.00 uur niet bereikbaar en de HAP pas vanaf 17.00 uur. En m'n kind had al dagen koorts maar was compleet apathisch toen ik thuis kwam van werk en helemaal suf. En het was 16.15 uur :') ik dus toch maar die spoedlijn gebeld. Nouuu ik kreeg me toch een partij op m'n kop, want ik wist sochtends ook al dat ie koorts had dus dit was geen spoed. Mocht ik toch langskomen, huisarts ook meteen "dus jij had spoed gebeld"... Doorverwezen naar SEH, die ook weer begonnen op vervelende toon over dat ik spoed had gebeld. Uiteindelijk lag m'n kind 12 dagen in het ziekenhuis :') en op dag 4 kwam de kinderarts naar mij toe en zei "Mevrouw, het is heel goed dat u spoed heeft gebeld". En toch voel ik mij nog steeds bezwaard :@ en voelde ik het jaar daarna weer een enorme drempel om überhaupt te bellen toen ie weer ziek was. Dat eindigde uiteindelijk weer in 5 dagen ziekenhuis :') Inmiddels lijkt ie er wel redelijk overheen gegroeid trouwens :D
  zaterdag 13 mei 2023 @ 13:19:06 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209130551
:o @Aure Wat ontzettend rot zeg! :{ Daar had de huisarts zelf ook nog wel even op terug mogen komen!
pi_209130589
Ja ik denk dat dat mij nog het meest dwars zit, dat de huisarts er nooit op is terug gekomen. Ik vond het wel fijn dat ze in het ziekenhuis aangaven dat ik dus wel het goede had gedaan. Maar die dachten in eerste instantie ook wel een beetje "heb je weer zo'n overbezorgde moeder met een snotterige baby" :')
pi_209130617
Aure wat een rot reactie zeg!
  zaterdag 13 mei 2023 @ 13:51:14 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209130888
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2023 13:10 schreef Aure het volgende:
Ik heb echt een trauma overgehouden aan de spoedlijn van de huisarts. Mijn huisarts is dus vanaf 16.00 uur niet bereikbaar en de HAP pas vanaf 17.00 uur. En m'n kind had al dagen koorts maar was compleet apathisch toen ik thuis kwam van werk en helemaal suf. En het was 16.15 uur :') ik dus toch maar die spoedlijn gebeld. Nouuu ik kreeg me toch een partij op m'n kop, want ik wist sochtends ook al dat ie koorts had dus dit was geen spoed. Mocht ik toch langskomen, huisarts ook meteen "dus jij had spoed gebeld"... Doorverwezen naar SEH, die ook weer begonnen op vervelende toon over dat ik spoed had gebeld. Uiteindelijk lag m'n kind 12 dagen in het ziekenhuis :') en op dag 4 kwam de kinderarts naar mij toe en zei "Mevrouw, het is heel goed dat u spoed heeft gebeld". En toch voel ik mij nog steeds bezwaard :@ en voelde ik het jaar daarna weer een enorme drempel om überhaupt te bellen toen ie weer ziek was. Dat eindigde uiteindelijk weer in 5 dagen ziekenhuis :') Inmiddels lijkt ie er wel redelijk overheen gegroeid trouwens :D
Als je 's morgens zonder afwijkend gedrag en alleen koorts gebeld had dan was dat ook voor niks geweest, dat gezeur altijd.
Niks van aantrekken, je hebt het juiste gedaan, jammer dan voor de huisarts.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 13 mei 2023 @ 13:53:22 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209130912
Sowieso zo'n "jij had spoed gebeld" en dan doorverwijzen naar de SEH... daarmee bevestigt de huisarts toch ook eigenlijk dat het idd spoed is?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')