Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:29 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Blijkbaar zit ze dan niet gewoon te zitten, dan zou ze wel opnemen. 1 voor spoed kan altijd, geen enkele praktijk is geheel niet bereikbaar tijdens openingstijden. Maar soms is ze bezig met een oor uitspuiten of een uitstrijkje maken of overleggen en dan word je liever even niet gebeld over iets dat geen spoed is.
Vervelend van je vocht Ingrid! Als je benen je enige nieuwe klacht zijn nu dan kan je prima tot maandag wachten hoor.
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 09:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb over specifiek de vrijdagmiddag.
Dat geldt niet alleen voor de huisarts maar ook de tandarts.
Het valt me op dat ze vaak na 13:00 de telefoon niet meer opnemen terwijl ze er wel zijn.
Als je op dat moment geen gebruik maakt van de 1 knop, dan zou dat betekenen dat je bent aangewezen op de weekenddienst, spoedeisende hulp etc. Terwijl ze er in feite gewoon zijn.
Dat bedoelde ik meer te zeggen.
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Het lijkt mij dat je een denkfout maakt als je níet de spoedlijn van de huisarts belt, maar wél de spoedeisende hulp.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Maar dan zijn er toch wel afspraken/huisregels over wanneer je dan op de 1 drukt? Als je anders de spoeddienst van het weekend zou bellen, is dat toch juist spoed? En dus kies je de 1. Zo moeilijk lijkt dat me niet.
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het lijkt mij dat als jij om 14;00 de seh belt, dat ze dan ook vragen waarom je niet gewoon je eigen ha hebt gebeld.
Oh! Ja, zo bedoelde ik het inderdaadquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:40 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij bedoelen jullie met spoeddienst allebei wat anders.
Mrs.Peel bedoelt daarmee volgens mij de HAP en omdat ze "spoeddienst" gebruikt denkt Amaranta dat ze de SEH bedoelt... zo lees ik iig wat hier misgaat.
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:
De HAP is (hier) doordeweeks van 17.00 uur tot 08.00 uur geopend, en op zaterdag en zondag 24 uur, dus op vrijdagmiddag voor 17.00 uur moet je bij je eigen huisarts zijn.
Op 1 drukken, daar is die knop voorquote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…
Wat doe je dan? Toch op 1 drukken of ophangen en de huisartsenpost bellen.
Ik heb het nu bv over mijn dochter die zich gesneden had.
Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.
Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar als jij om 14:00 uur belt en je krijgt een bandje dat de praktijk gesloten is…
Het was geen levensbedreigende spoed. Maar ik vond het ook raar om op te hangen en de weekenddienst te bellen.
Dus ik heb op 1 gedrukt. Heb m’n eigen assistent aan de lijn gekregen en samen besloten dat ze kon komen.
Kijk had ze zich na 5 uur gesneden dan had ik de huisartsenpost gebeld. Ik zei SEH maar bedoelde de weekenddienst.
Nou, dan zijn we er.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Op 1 drukken, daar is die knop voor
Onze huisarts is 's middags in principe alleen bereikbaar voor het bespreken van uitslagen enz. Maar als het iets is wat wel direct moet gebeuren, mag je wel langskomen. Bijv. laatst had mijn dochter hechtingen nodig om 16.00 uur, dat kon gewoon.
Ik heb mijn dochter nu als voorbeeld gebruikt. Maar het ging me aanvankelijk om het voorval van Ingrid.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik snap dan denk ik je twijfel niet helemaal. Je twijfelde of je in deze situatie wel op 1 mocht drukken? Je dochter had een verwonding die mogelijk behandeld moest worden door de huisarts, je hebt hierover overlegd met de assistente, en ze is vervolgens behandeld. Dan is het toch allemaal goed gegaan? Wat zei de assistente toen je dit met haar besprak?
Kind wel weer helemaal goed nu?
Hier is de hap om 14.00 uur niet open.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 10:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat sowieso.....quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:31 schreef amaranta het volgende:
Maar, een lang verhaal kort. De huisarts zou dus gewoon tot vijf uur bereikbaar moeten zijn. Zonder dat je daarvoor op de een moet drukken.
Als je 's morgens zonder afwijkend gedrag en alleen koorts gebeld had dan was dat ook voor niks geweest, dat gezeur altijd.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:10 schreef Aure het volgende:
Ik heb echt een trauma overgehouden aan de spoedlijn van de huisarts. Mijn huisarts is dus vanaf 16.00 uur niet bereikbaar en de HAP pas vanaf 17.00 uur. En m'n kind had al dagen koorts maar was compleet apathisch toen ik thuis kwam van werk en helemaal suf. En het was 16.15 uurik dus toch maar die spoedlijn gebeld. Nouuu ik kreeg me toch een partij op m'n kop, want ik wist sochtends ook al dat ie koorts had dus dit was geen spoed. Mocht ik toch langskomen, huisarts ook meteen "dus jij had spoed gebeld"... Doorverwezen naar SEH, die ook weer begonnen op vervelende toon over dat ik spoed had gebeld. Uiteindelijk lag m'n kind 12 dagen in het ziekenhuis
en op dag 4 kwam de kinderarts naar mij toe en zei "Mevrouw, het is heel goed dat u spoed heeft gebeld". En toch voel ik mij nog steeds bezwaard
en voelde ik het jaar daarna weer een enorme drempel om überhaupt te bellen toen ie weer ziek was. Dat eindigde uiteindelijk weer in 5 dagen ziekenhuis
Inmiddels lijkt ie er wel redelijk overheen gegroeid trouwens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |